Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUVA! Suututin opettajan

Vierailija
28.01.2010 |

Olisikohan muita USA äitejä paikalla. Olin tänään niin tollo, että kävin viemässä luokan myyjäisprojektiin 15 taalaa. Lapsi oli kipeänä autossa odottamassa ja samalla kun vein rahan luokkaan huomasi, että opettajan pöydällä oli lapsen nimellä merkitty 2 työpaperi, joita muu luokka näyttikin jo tehneen. Nappasin paperit mukaan ja kirjoitin opettajalle vielä lapun, että näin tein ja btw 15 taalaa on pöydällä kirjekuoressa myyjäisiä varten.

Eukko lähettää sähköpostin, että voisinko ystävällisesti jättää rauhaan hänen pöydällään olevat paperit...

Lähetin jo anteeksipyyntömailin ja sanoin, että en enää tee samaa mokaa.

Mutta jotenkin ajattelin, että olisi ollut tyytyväinen kun huolehdin lapsen läksyt. Hänelläkin on ihan vaivaksi saakka vanhempia jotka eivät huolehdi lapsista, saatikka läksyistä.

Onko se opettajan pöytä sitten niin pyhä paikka? Eikä muuten edes kiittänyt panoksestani myyjäisiin. Käyn muutenkin auttamassa luokassa kerran pari viikossa. Tuli mieleen, että pitäköön tunkkinsa. Tulkoon vaihteeksi ne kotona löhöävät hiukan tummemmat rouvat tekemään hommia.

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kuuli kuinka korkearvoisessa asemassa mieheni on ja kuka olen sukujuuriltani. Hän ei tahtonut ottaa riskiä työpaikkansa puolesta, mutta näin täälä valtameren toisella puolen jossa nimi ja asema merkitsee valtaa.

Kuka haluaa arvottaa itsensä miehensä aseman kautta? Todellisista mahtisuvuista olevat vetävät hyvin matalaa profiilia eikä tulisi mielenkään kehuskella asialla - edes anonyymina netissä ;)

Näin se vaan menee! Kotiäitikulttuurissa mennään näin. Onhan naiset opiskelleet, mut monikaan keskiluokkainen ei välttämättä oo töissä kun lapset on pieniä. Rouvat pistetään järjestykseen miehen arvon ja aseman mukaan. Tosi on.

on viela paljon oppimista. Olen asunut maassa monet vuosikymmenet ja kokemukseni ovat painvastaisia. Mita enemman on rahaa ja valtaa (todellista), sen vahemman siita pidetaan aanta. Jos esim. LA:ssa naet komean, upeasti pukeutuneen miehen han ei ole filmitahti vaan suurimmalla todennakoisyydella vaatekaupan myyja. Filmitahdet ja superrikkaat kulkevat vanhoissa farkuissa.

Jenkeissä nousukkaat pitävät ääntä taustasta ja nimestä, ne todelliset mahtisuvut pitävät matalaa profiilia.

vaan myös meillä

Vierailija
2/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en osaa sanoa, että teitkö nyt jotain kamalan väärin. Mutta ei kai tuosta kannata sen enempää välittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina konferensseissa on kaikki hyvin, sujuu hienosti, eukko on yhtä hymyä. Sitten lapsen todistuksesta luen, että lapsihan on jos ei nyt ihan, niin melkein idiootti. Teemme paljon lapsen kanssa töitä täällä kotona. Lapsi valittaa, että opettajan on hirmuisen "moody" - siis mielialat vaihtelevat.

Rouvalla on reilusti kyllä ylipainoa. Mietin myös, että olisikohan lapsettomuushoidossa. Hän on ollut naimisissa jo useamman vuoden ja ikääkin alkaisi olla sopivasti. Muut opettajat pyöräyttelevät vauvoja oikealla ja vasemmalla.

Vierailija
4/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

you need an attitude adjustment.

Vierailija
5/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä nyt ottaa päästä, kun olen luokassa se äiti joka roudaa välipaloja lapsille joilla ei sellaisia ole, ostan kaikenlaista luokkaan kopiopaperista alkaen, käyn jeesaamassa kopioimisen ym. kanssa, vien leivonnaista ja mehua luokan kekkereille, autan työpisteiden kanssa askartelupäivinä. Pidän suuni kiinni ja mukisematta leikkaan askartelua varten 100 pahviläpyskää... Sitten tämä rouva alkaa vouhkata, kun olen ottanut lapselle tehtävät kotiin.

Olisihan se kiva, jos sanoisi edes kiitos.

Tosiaan pitää kai alkaa asennoitua niin, että teen saman kuin muutkin valtaosa muistakin vanhemmista: en mitään.

Vierailija
6/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä nyt ottaa päästä, kun olen luokassa se äiti joka roudaa välipaloja lapsille joilla ei sellaisia ole, ostan kaikenlaista luokkaan kopiopaperista alkaen, käyn jeesaamassa kopioimisen ym. kanssa, vien leivonnaista ja mehua luokan kekkereille, autan työpisteiden kanssa askartelupäivinä. Pidän suuni kiinni ja mukisematta leikkaan askartelua varten 100 pahviläpyskää... Sitten tämä rouva alkaa vouhkata, kun olen ottanut lapselle tehtävät kotiin. Olisihan se kiva, jos sanoisi edes kiitos. Tosiaan pitää kai alkaa asennoitua niin, että teen saman kuin muutkin valtaosa muistakin vanhemmista: en mitään.

kavi selville etta olet muita parempi, varsinkin niita tummempia. Kylla minakin olisin vihainen jos joku kavisi tyopoydaltani ottamassa jonkun paperin. Samalla voisi sitten tonkia kasilaukkunikin.

Vierailija
7/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä nyt ottaa päästä, kun olen luokassa se äiti joka roudaa välipaloja lapsille joilla ei sellaisia ole, ostan kaikenlaista luokkaan kopiopaperista alkaen, käyn jeesaamassa kopioimisen ym. kanssa, vien leivonnaista ja mehua luokan kekkereille, autan työpisteiden kanssa askartelupäivinä. Pidän suuni kiinni ja mukisematta leikkaan askartelua varten 100 pahviläpyskää... Sitten tämä rouva alkaa vouhkata, kun olen ottanut lapselle tehtävät kotiin. Olisihan se kiva, jos sanoisi edes kiitos. Tosiaan pitää kai alkaa asennoitua niin, että teen saman kuin muutkin valtaosa muistakin vanhemmista: en mitään.

kavi selville etta olet muita parempi, varsinkin niita tummempia. Kylla minakin olisin vihainen jos joku kavisi tyopoydaltani ottamassa jonkun paperin. Samalla voisi sitten tonkia kasilaukkunikin.

en häpeä yhtään sanoa, että yritän kilvoitella elämässäni tullakseni paremmaksi.

Tätä kai se opettajakin sitten ajatteli. Että katselin mitä muuta siinä päydällä on. Ei voisi vähempää kiinnostaa ja hänenkin pitäisi jo minut vähän paremmin tuntea.

Monelle lapselle olisi hyväksi, jos vanhemmat vähän aktivoituisivat ja tulisivat vaikka koululle auttamaan. Ikävä kyllä on kukkahattutätien taivastelua väittää, että african american väestöllä EI olisi ongelmia. Luokan häiriköt, oppimisvaikeuksista kärsivät, puukon kouluun tuonnut - kaikki african american. En edes muuta aio väittää, vaikka olisikin hyväksyttävämpää sanoa, että ei ihon värillä ole mitään merkitystä tai väliä.

Vierailija
8/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat minun lisäkseni, jotka käyvät luokassa auttamassa ovat valkoihoisia. Me muutamat samat naamat myös roudaamme myös tarvikkeita ja välipaloja.

Ei meidänkään perhe mitenkään leveästi elä. Joten kyse ei ole siitä, että jotenkin ylimääräistä olisi koululle laittaa. Olen kokenut sen vain velvollisuudekseni. Surettaa ajatella pieniä Destiny- ja Venus- työttöjä ja Xevon ja Jamod -poikia, jotka eivät saa edes välipalaa kotoa. Koulusta onneksi saavat ilmaisen aterian.

Vierailija
9/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin minäkin napannut lapseni läksyt mukaani, jos ne olisi opettajan pöydällä päällimmäisenä lojunut. Opettajan työpöytä luokassa ei ole mikään pyhä paikka. Koulu on julkinen rakennus (näin siis oletan, että kyseessä Public school)

Ja tuo, että conference sanoo kaiken olevan hyvin ja todistuksessa on muuta ei ole pätevän opettajan toimintaa.

Selkeästi opettajalla henk. kohtaisia ongelmia jos lapsikin tuollaista sanoo opettajasta.

Jos pahaksi tilanne menee, puhuisin rehtorin kanssa asiasta. Ensin keskustelisin muiden vanhempien kanssa, mitä mieltä he ovat.

Myös mulle lasten koulutus jo Kindergartensta lähtien on tärkeä asia. Ja sen eteen panostetaan.

Vierailija
10/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin minäkin napannut lapseni läksyt mukaani, jos ne olisi opettajan pöydällä päällimmäisenä lojunut. Opettajan työpöytä luokassa ei ole mikään pyhä paikka. Koulu on julkinen rakennus (näin siis oletan, että kyseessä Public school) Ja tuo, että conference sanoo kaiken olevan hyvin ja todistuksessa on muuta ei ole pätevän opettajan toimintaa. Selkeästi opettajalla henk. kohtaisia ongelmia jos lapsikin tuollaista sanoo opettajasta. Jos pahaksi tilanne menee, puhuisin rehtorin kanssa asiasta. Ensin keskustelisin muiden vanhempien kanssa, mitä mieltä he ovat. Myös mulle lasten koulutus jo Kindergartensta lähtien on tärkeä asia. Ja sen eteen panostetaan.

Olen vähän tuohduksissani ja ehkä turhankin reippaasti purkanut näissä kommenteissa paineitani. Toisaalta ärsyttää, kun pitää hyssytellä kaikkia asioita ja mitään ei voi sanoa niin kuin asia on (viittaan nyt kokemuksiini african american). Sanottakaan myös, että lapseni hyvä, ellei paras, ystävä on african american. Kaunis ja älykäs lapsi, kertakaikkisen ilo tuntea.

Tämä konferenssi asia on painanut mieltä kovasti. Muillakin vanhemmilla on samansuuntaisia kokemuksia. Face-to-face opettaja ei tuo ongelmia esille, ja vanhemmat kuvittelevat kaiken olevan hyvin.

Opettaja on hyvämaineinen, mutta parin viime vuoden aikana hän on lihonut ihan hirveästi! Aikaisemmin hän oli hyvin tarkka pukeutumisestaan ja muutenkin ulkoasustaan. Limpparia ja energiajuomia hän näyttäisi juovan pitkin päivää. Tosi kiva esimerkki lapselle, kun meillä on limpparit vain juhlajuomaa.

Koulu on yleinen. Koskaan töitä tehdessäni en katsele ylimääräisiä papereita tms. Ymmärrän toki, että esim. toisten oppilaiden arvosanat eivät minulle kuulu. Ja tosiaan pöydällä oli lapsen nimellä paperit joita muut näyttivät tehneen jo aikaisemmin.

Mutta en ota enää. Opin nyt tämän asian. Muuten vielä, opettaja menetti assistentin budjettileikkausten yhteydessä. Luulen, että se vaikuttaa niin työmäärään kuin statukseen. Joutuipa vielä toiseen siipeen kuin muut tämän luokka-asteen oppilaat.

Vierailija
11/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selkeästi opettajalla henk.kohtaisia ongelmia. Puhuisin rehtorille todistusten ja puhutun tiedon erosta.

Tsemppiä tulevaan

Vierailija
12/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selkeästi opettajalla henk.kohtaisia ongelmia. Puhuisin rehtorille todistusten ja puhutun tiedon erosta. Tsemppiä tulevaan

Kieltämättä haluaisin arvosteluasiasta jutella. Taidan olla kuitenkin niin raukka, että en uskalla! Luulen, että opettajan ystävät tulevilla luokka-asteilla tämän kostaisivat lapselleni.

Koulussa on oikeastaan vain pelkkiä naisia töissä. Ja se näkyy! Luulen, että osittain myös koko koulun ilmapiiri on käynyt happamaksi. Ehkä olisi aika katsella toista koulua.

No, ei auta kuin taas huomenna hymyillä kun menen auttamaan... Kyllä tässä on poskilihakset lujilla.

Vierailija
13/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

papereita. Olkoonkin, että selkeästi lapsellesi menossa olevia. Vaikkei se open pöytä mikään pyhä paikka olekaan, ei se myöskään ole mikään noutopöytä, josta kukin voi ottaa mitä tarvitsee.

Mitä tulee arvosteluasiaan, aina epäselvissä tapauksissa on syytä kysyä opettajalta perusteluja ja selvennyksiä.

Jos auttamisesi perustuu johonkin muuhun kuin hyvään tahtoon ja silkkaan auttamishaluun, kannattaa vakavasti harkita ko. toimintaa. Tosin en tunne paikalliskulttuuria niin paljoa, että osaisin paremmin kommentoida.

Vierailija
14/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en häpeä yhtään sanoa, että yritän kilvoitella elämässäni tullakseni paremmaksi.

Tätä kai se opettajakin sitten ajatteli. Että katselin mitä muuta siinä päydällä on. Ei voisi vähempää kiinnostaa ja hänenkin pitäisi jo minut vähän paremmin tuntea.

Monelle lapselle olisi hyväksi, jos vanhemmat vähän aktivoituisivat ja tulisivat vaikka koululle auttamaan. Ikävä kyllä on kukkahattutätien taivastelua väittää, että african american väestöllä EI olisi ongelmia. Luokan häiriköt, oppimisvaikeuksista kärsivät, puukon kouluun tuonnut - kaikki african american. En edes muuta aio väittää, vaikka olisikin hyväksyttävämpää sanoa, että ei ihon värillä ole mitään merkitystä tai väliä.

Vierailija
15/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvästi näkee että ne ovat lapsesi juttuja ja tarkoituskin täytellä? Ja mitä tulee kysymykseen luokassa auttamisesta niin ei se ole mitään rasismia jos sanoo totuuden asiasta. Jos ne tummaihoiset ovat häiriköitä eikä niiden vanhemmat käy luokassa auttamassa niin sitten asia on niin! Ihme hyssyttelyä...vähän sama kuin täällä Suomessa ei saa sanoa että mustalaiset ovat todella usein häiriköitä eivätkä noudata yhteiskunnan sääntöjä.

Vierailija
16/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä vähemmälle, ei tuo auttamisesi ole ainakaan lapsesi numeroissa näkynyt.

Jos mahdollista vaihda koulua.

Onko opetus edes hyvää?

Tuo opettajan lihominen ei mielestäni kuulu aiheeseen ja siihen viittaat useampaan kertaan.

Vierailija
17/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kuinka paljon vaikuttaa käytökseesi konferenssissa. =DD

Vierailija
18/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä vähemmälle, ei tuo auttamisesi ole ainakaan lapsesi numeroissa näkynyt. Jos mahdollista vaihda koulua. Onko opetus edes hyvää? Tuo opettajan lihominen ei mielestäni kuulu aiheeseen ja siihen viittaat useampaan kertaan.

Minusta taas opettajan lihominen on hyvinkin tärkeä asia. Kyllä reipas ylipaino vaikuttaa siihen miten työnsä jaksaa hoitaa.

Veikkaan, että kovin moni ei menisi esim. leikkaukseen, jos kirurgi olisi rankasti ylipainoinen. Kyllä siinä tulisi jo mieleen, että kuinkahan jaksaa.

Hyväkuntoinen ihminen jaksaa paremmin. Mm. pienten hälisevien lasten kanssa. Ei ehkä pinna petä niin usein.

Vierailija
19/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä vähemmälle, ei tuo auttamisesi ole ainakaan lapsesi numeroissa näkynyt. Jos mahdollista vaihda koulua. Onko opetus edes hyvää? Tuo opettajan lihominen ei mielestäni kuulu aiheeseen ja siihen viittaat useampaan kertaan.

Minusta taas opettajan lihominen on hyvinkin tärkeä asia. Kyllä reipas ylipaino vaikuttaa siihen miten työnsä jaksaa hoitaa. Veikkaan, että kovin moni ei menisi esim. leikkaukseen, jos kirurgi olisi rankasti ylipainoinen. Kyllä siinä tulisi jo mieleen, että kuinkahan jaksaa. Hyväkuntoinen ihminen jaksaa paremmin. Mm. pienten hälisevien lasten kanssa. Ei ehkä pinna petä niin usein.

Vierailija
20/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulumaailmassa niin kummallista. Jos jotain papereita kuuluu salassapitovelvollisuuteen niin silloin niitä ei säilytetä työpöydällä kaikkien satunnaisten kulkijoiden silmien alla ja toivotaan ettei kukaan kato vaan ne pidetään lukkojen takana niin ettei kukaan näe vaikka kattoiskin.

Tämän pitäisi olla ihan itsestäänselvyys.

Mun työpaikalla tulisi potkut jos salassapidettäviä papereita olisi tollain levällään.

vastaan myöskin, että työpöytäni on rauhoitettu niin oppilailta kuin vanhemmiltakin. Siellä on korjattuja kokeita, joiden arvosanat ei kuulu muille. Siellä voi olla työn alla vaikkapa henkilökohtaisia opetussuunnitelmia, mitkä on pidettävä salassa. En halua, että kukaan muu näkee listat, joissa on läksyjen unohdukset tai rangaistukset. Eikä kyse ole pelkästään mminun haluamisistani, vaan laki sanoo, että näitä ei saa muille näyttää. Siksi opettaja on varmaan ollut näreissään. Monisteissa voi olla joku tietty ohjeistus, mikä olisi pitänyt antaa samanlaisena kaikille. Yms. Itse en myöskään mene kenenkään toisen työpöydälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän