Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva itkee (lähes koko ajan), pulauttelee ja iho oireilee, neuvoja kaipailen

Vierailija
27.02.2010 |

Meillä on neljä lasta ja iältään ovat nyt 9v (erityislapsi adhd), 7v (kehitysvammainen, on n. 1v tasolla), 3v ja 3kk.

Onneksemme meillä on hyvä tukiverkko ja lisäksi lastenhoitaja apunani sillon kun mies on töissä. Nuorin on ollut itkuinen syntymästään saakka, itkee käytännössä koko ajan, ihan sama kannatko sylissä tai et tai keinutatko vaunuissa ym, niin aina itkee. Tosin, jos ei ole liikkeessä niin itku on ns. suoraa huutoa ja kun liikkuu (vauva kantoliinassa) niin sillonkin on pientä kitinää, muttei niin pahaa kun paikallaan ollessa. Lisäksi vauva pulauttelee tai pitäiskö sanoa, että oksentaa kun välillä puklu lentää kaaressa, ei tosin aina. Ja iho on melkein aina näppylillä. Kaikki oireet viittais allergiaan, mutta testeissä ei mitään löytynyt ja vaikka olen omaa ruokavaliotani karsinut reippaalla kädellä niin itku tai muut oireet eivät ole helpottaneet. Joitain erityiskorvikkeitakin on testattu, mutta huonolla menestyksellä.

Vaikka saammekin apua, niin kyllä nämä tosi vähäiset yöunet vaatii veronsa ja alan olla todella väsynyt tähän. Ja ennen kaikkea olen huolissani, että mistä nuo itkut vois johtua tai millä ne sais loppumaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho-oireita voi saada lähes mistä tahansa, yleensä ne häviää 3 ikävuoteen mennessä.

Vierailija
2/10 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin suosittelen liittymään joko histamiini.com sivustolle tai sitten yahoon allergialistalle. Näillä sivustoilla löytyy paljon vertaistukea allergioihin ja esim. refluksiin liittyen.

Toiseksi toivon että olette käyneet vauvan kanssa hyvällä lääkärillä. Siis sellaisella joka oikeasti tietää ja uskoo allergioihin eikä vähättele /sano että kaikki on vain siedätystä. Vinkkejä hyviksi koetuista allergia asioiden lääkäreistä löytyy noilta ylläolevilta saiteilta.

Läheskään kaikki allergiat eivät näy testeissä. Kun erityiskorvikkeita on testattu oletko samalla myös imettänyt ?

Itse olen taistellut kaksi kertaa imetysdietin kanssa allergisen lapsen kanssa. Ensimmäisellä kerralla kesti tajuta että lapsi on maidolle allerginen kun oli kitunen ja viihtyi vain kantoliinassa ja heräili öisin eikä maidoton imetysdietti auttanut. No poika olikin todella laajasti allerginen ja esimerkiksi porkkanalle voimakkaasti allerginen. Kun kaikki pahikset oli poissa ruokavaliosta helpotti. Toisella kerralla taisin imettää noin 6 ruoka-aineella loppuvaiheessa. Vauva ei sitten ollutkaan niin laajasti allerginen kun lopetin imetyksen ja siirryttiin korvikkeelle. Mutta viimeisten käyttämieni ruoka-aineiden joukossa oli peruna ja sille vauva oli sitten tosi voimakkaasti allerginen.

Refluksi on kanssa yksi varteenotettava vaihtoehto. Senkin kanssa on parasta jos käyt hyväksi suositellulla lääkärillä joka tarvittaessa antaa kokeeksi lääkityksen.

Tsemppiä ja jaksamista. Toivottavasti itkuille löytyy syy ja teillä tilanne helpottaa.

t. kolmen allergisen lapsen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva oksentaa nuo normaalit korvikkeet kaaressa hetken päästä antamisesta ja lisäksi ne aiheuttavat myös ripulia ja kakka haisee tosi pahalle ja luultavasti myös mahakipuja. Erityiskorvikkeita testatessa en ole imettänyt samalla.

Olemme käyneet yksityisellä allergialääkärillä, en tiedä onko hän paras. Kertoi kyllä, ettei allergiatestit aina kerro totuutta ja että vauva voi olla allerginen, vaikkei testien mukaan sitä ole. Minun ruokavaliooni kuuluu nyt 9eri ruoka-ainetta, olen kyllä harkinnut kokeilla vielä poistaa jotain ja katsoa vaikuttaako se mitenkään. Tuosta refluksista ei tuo lääkärimme maininnut mitään. Miten sitä hoidetaan? Todetaanko se jollain tavalla ja mitä oireita siihen kuuluu?

ap

Ensinnäkin suosittelen liittymään joko histamiini.com sivustolle tai sitten yahoon allergialistalle. Näillä sivustoilla löytyy paljon vertaistukea allergioihin ja esim. refluksiin liittyen.

Toiseksi toivon että olette käyneet vauvan kanssa hyvällä lääkärillä. Siis sellaisella joka oikeasti tietää ja uskoo allergioihin eikä vähättele /sano että kaikki on vain siedätystä. Vinkkejä hyviksi koetuista allergia asioiden lääkäreistä löytyy noilta ylläolevilta saiteilta.

Läheskään kaikki allergiat eivät näy testeissä. Kun erityiskorvikkeita on testattu oletko samalla myös imettänyt ?

Itse olen taistellut kaksi kertaa imetysdietin kanssa allergisen lapsen kanssa. Ensimmäisellä kerralla kesti tajuta että lapsi on maidolle allerginen kun oli kitunen ja viihtyi vain kantoliinassa ja heräili öisin eikä maidoton imetysdietti auttanut. No poika olikin todella laajasti allerginen ja esimerkiksi porkkanalle voimakkaasti allerginen. Kun kaikki pahikset oli poissa ruokavaliosta helpotti. Toisella kerralla taisin imettää noin 6 ruoka-aineella loppuvaiheessa. Vauva ei sitten ollutkaan niin laajasti allerginen kun lopetin imetyksen ja siirryttiin korvikkeelle. Mutta viimeisten käyttämieni ruoka-aineiden joukossa oli peruna ja sille vauva oli sitten tosi voimakkaasti allerginen.

Refluksi on kanssa yksi varteenotettava vaihtoehto. Senkin kanssa on parasta jos käyt hyväksi suositellulla lääkärillä joka tarvittaessa antaa kokeeksi lääkityksen.

Tsemppiä ja jaksamista. Toivottavasti itkuille löytyy syy ja teillä tilanne helpottaa.

t. kolmen allergisen lapsen äiti

Vierailija
4/10 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun vanhempien lapsien adhd.t ja muut liittyy vauvaasi joka pulauttelee?

Jos itkusuus ei lopu niin sun tarttee vaan saada aikaa nukkumiseen. Hanki vaikka hoitaja.

Vierailija
5/10 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap mainitsi, että heillä on hoitaja sillon kun miehensä töissä.

Oletteko ap testannut neocatea? Tuo on parhaiten siedetty korvike, sinuna testaisin ainakin.

Tuohon väsymykseen annan omasta kokemuksesta vinkin, että nuku aina kun mahdollista. Ei haittaa, vaikka kämppä ois välillä enemmän sekasin, se uni on kuitenkin todella tärkeää, ettet sitten väsymyksen takia sairastu vakavammin.

sun vanhempien lapsien adhd.t ja muut liittyy vauvaasi joka pulauttelee?

Jos itkusuus ei lopu niin sun tarttee vaan saada aikaa nukkumiseen. Hanki vaikka hoitaja.

Vierailija
6/10 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva oksentaa nuo normaalit korvikkeet kaaressa hetken päästä antamisesta ja lisäksi ne aiheuttavat myös ripulia ja kakka haisee tosi pahalle ja luultavasti myös mahakipuja. Erityiskorvikkeita testatessa en ole imettänyt samalla.

Olemme käyneet yksityisellä allergialääkärillä, en tiedä onko hän paras. Kertoi kyllä, ettei allergiatestit aina kerro totuutta ja että vauva voi olla allerginen, vaikkei testien mukaan sitä ole. Minun ruokavaliooni kuuluu nyt 9eri ruoka-ainetta, olen kyllä harkinnut kokeilla vielä poistaa jotain ja katsoa vaikuttaako se mitenkään. Tuosta refluksista ei tuo lääkärimme maininnut mitään. Miten sitä hoidetaan? Todetaanko se jollain tavalla ja mitä oireita siihen kuuluu?

ap

Kyllähän tuo kuulostaa hyvin todennäköisesti allergioilta. Refluksia on kahdenlaista. Toinen on rakenteellista ja silloin käsittääkseni mahaportti on löysä ja siksi mahan sisältö pääsee nousemaan ylöspäin. Toinen tilanne on sitten allerginen refluksi ja sitä on ollut meillä. Meidän keskimmäinen huutaa ja nieleskelee yöllä kovin jos saa vaikka liian paljon possunlihaa päivällä. Tai jotain muuta sopimatonta lihaa tai öljyä.

Refluksin oireita on oksentelu, pulauttelu ja erityisesti makuuasennossa itkeskely kun hapot nousee makuu asennossa pahemmin suuhun. Refluksia on myös stilent muotoista jolloin lapsi ei ollenkaan pulauttele välttämättä.

Meillä lapsilla on ollut myös ihottumia jotka eivät ole liittyneet ruokiin vaan esim. tekokuituisiin vaatteisiin iholle vastattuna tai muovitettuun froteeseen lakanan alla jne. Eli kannattaa pitää tarkkaa päiväkirjaa ruuista ym. kun kokeilee ja seurata paheneeko /helpottaako ihottumat eri ruokavalioilla.

Näistä asioista löydät paljon kirjoituksia ja kokemuksia histamiiini.com sivustolta. "Nähdään siellä" t. kolmen allergisen lapsen äiti

Vierailija
7/10 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

+maha kuralla ja kakka kauheata vihreätä haisevaa mönjää, ja iho näppylöillä ja lehahteli.

Meillä superallergikolle käy possu, riisi, vadelma, mustikka, rypsi ja näitä söinkin sitten viimeiset imetyskuukaudet ja lapsi oli oireeton 7kk iässä. >Nyt 1,5v iässä ruokavalion laajentaminen ei ole onnistunut, allergiat edelleen pahoja, mutta kasvaa hyvin omilla käyrillään.

Histamiini.comiin liittymistä suosittelen minäkin.

Vierailija
8/10 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytetään MiniRiskiä koska mitään muuta pesuainetta ei kestä meidän nuorimmaisella. Yksikin kerta jollakin toisella pesuaineella, saa heti iho-oireita aikaan. Suosittelen kokeilemaan eri pesuaineta.

Vierailija
9/10 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurimmassa määrin allergiselta. Ja kun vauva on vasta 3kk, allergiatestit eivät vielä näytä luotettavasti. Tai siis, vahva positiivinen tulos on luotettava, mutta jos allergiatesti näyttää negaa, saattaa vauva silti hyvin olla allerginen.

Meidän poju oli 4kk kun aivan samanlaisten oireiden takia hakeuduttiin allergioihin ERIKOISTUNEELLE lääkärille, joka sanoi, että vauva kannattaa allergiatestata vasta puolivuotiaana ja silloinkaan testit eivät ole kovin luotettavia. Ja että tärkein tapa vauvojen allergioiden toteamisessa on ruoka-aineiden välttäminen ja oireiden havainnointi.

Elieli, kuulostaa siltä, että ap ei ole ollut kovin asiantuntevalla lääkärillä. Toinen juttu on se, että ruoka-aineiden välttämisdieetissä, niin imettävän äidinkin kuin itse vauvan kanssa pitää olla tosi järjestelmällinen ja tarkka, että ylipäänsä pystyy havaitsemaan mitään oireita. Jos esim. epäilee maitoallergiaa, maitotuotteita on vältettävä KOKONAAN, siis myös erilaisia maidon osia kuten hera, herajauhe, maitoproteiini, kaseiini, rahka, smetana, voi, useimmat margariinit jne. jne. Ja myös kaikkien muidenkin elukoiden maidosta tehtyjä tuotteita. Lampaan, vuohen ym. maidot on niin lähellä lehmänmaitoa.

Ja välttämisdieettiä pitää noudattaa 2-3 viikkoa, että aineet poistuu varmasti kokonaan äidinmaidosta eikä virheitä saa tulla tai oireiden havainnointi ei ole luotettavaa. Pienistäkin määristä voi tulla oireita eli ei voi ajatella niin, että "jos nyt tässä leivontarasvassa vähän maitoproteiinia on, niin ei se varmaan haittaa".

Eli ap, paremmalle lääkärille mars! Allergisen vauvan hoitamiseen liittyy monta juttua, jotka kunnon asiantuntija osaa sinulle neuvoa ja asiat alkaa selkiytyä. Asiaa tuntematon lääkäri on allergia-asiassa täysin hyödytön.

Muista myös, että imetystä ei ole pakko vauvan allergioiden takia lopettaa, jos itse jaksat dieetata.

Vierailija
10/10 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkia maidon ainesosia ja ettei siinä saa lipsua ja että tuloksen näkee reilun parin viikon päästä. Tuo lääkäri suositteli minua välttämään myös naudanlihaa.

Olemme kyllä vaihtamassa lääkäriä toiseen, kun tuo lääkäri ei maininnut mm. rehfluksista mitään.

Meillä on käytetään erisania pyykinpesussa. Minulla itselläni on ns. herkkä iho. Jossain vaiheessa epäilin itse atopiaa, mutta tuota ei ole vahvistettu. Ihoni ei kuitenkaan siedä hajusteita eikä myöskään väriaineita.

Minun ruokavalioni koostuu tällä hetkellä näistä poro, ananas, vadelma, mustikka, kana, ruusunmarja, banaani, peruna ja riisi. Kyllähän tuosta vielä voi karsia ja kuten aiemmin sanoin niin sen aionkin tehdä. Olen myös käynyt ravitsemusterapeutin luona, jotta osaan syödä tarpeeksi ja saan ruoasta kaiken tarvittavan. Tuntuu kyllä silti siltä, että vaikka söisin miten paljon niin silti paino meinaa laskea.

ap

suurimmassa määrin allergiselta. Ja kun vauva on vasta 3kk, allergiatestit eivät vielä näytä luotettavasti. Tai siis, vahva positiivinen tulos on luotettava, mutta jos allergiatesti näyttää negaa, saattaa vauva silti hyvin olla allerginen.

Meidän poju oli 4kk kun aivan samanlaisten oireiden takia hakeuduttiin allergioihin ERIKOISTUNEELLE lääkärille, joka sanoi, että vauva kannattaa allergiatestata vasta puolivuotiaana ja silloinkaan testit eivät ole kovin luotettavia. Ja että tärkein tapa vauvojen allergioiden toteamisessa on ruoka-aineiden välttäminen ja oireiden havainnointi.

Elieli, kuulostaa siltä, että ap ei ole ollut kovin asiantuntevalla lääkärillä. Toinen juttu on se, että ruoka-aineiden välttämisdieetissä, niin imettävän äidinkin kuin itse vauvan kanssa pitää olla tosi järjestelmällinen ja tarkka, että ylipäänsä pystyy havaitsemaan mitään oireita. Jos esim. epäilee maitoallergiaa, maitotuotteita on vältettävä KOKONAAN, siis myös erilaisia maidon osia kuten hera, herajauhe, maitoproteiini, kaseiini, rahka, smetana, voi, useimmat margariinit jne. jne. Ja myös kaikkien muidenkin elukoiden maidosta tehtyjä tuotteita. Lampaan, vuohen ym. maidot on niin lähellä lehmänmaitoa.

Ja välttämisdieettiä pitää noudattaa 2-3 viikkoa, että aineet poistuu varmasti kokonaan äidinmaidosta eikä virheitä saa tulla tai oireiden havainnointi ei ole luotettavaa. Pienistäkin määristä voi tulla oireita eli ei voi ajatella niin, että "jos nyt tässä leivontarasvassa vähän maitoproteiinia on, niin ei se varmaan haittaa".

Eli ap, paremmalle lääkärille mars! Allergisen vauvan hoitamiseen liittyy monta juttua, jotka kunnon asiantuntija osaa sinulle neuvoa ja asiat alkaa selkiytyä. Asiaa tuntematon lääkäri on allergia-asiassa täysin hyödytön.

Muista myös, että imetystä ei ole pakko vauvan allergioiden takia lopettaa, jos itse jaksat dieetata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi