Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatka lausetta: suurin syy siihen, miksi laihdutus epäonnistuu, on se, että...

Vierailija
27.01.2010 |

Kommentit (150)

Vierailija
81/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysyvästi.

Ei kaikilla, tietty on sairauksia yms. mutta hyvin suuri osa yrittää pitää kuuria jotta laihtuisi ja voisi kuurin jälkeen syödä taas "normaalisti" eli samaan tapaan kuin ennen :P

Vierailija
82/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka tyrkyttävät kaikkea herkkua, kun laihduttaa.

Jos ei laihdutus ole käynnissä, ei tätä ongelmaa ole=)))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkut maistuu niin hyvältä ja ihmisellä on evoluution tuloksena mieltymys rasvaiseen ja makeaan. Sen näkee jo vauvasta jolle tuhti äidinmaito on suurinta herkkua. Itseään on vaikea huijata kovin pitkään vaan herkut houkuttelee puoleensa.

Vierailija
84/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokeri ja rasvainen ruoka on liian hyvää. Itse kun yritän pitää painoni sopivana, ja syön epäterveellisesti vain kerran viikossa, niin sitten muut päivät kuluvat tuota karkkipäivää odotellessa..

Vierailija
85/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt monta kertaa laihduttaa mutta kun lapset valvottaa yöllä se paino ei yksinkertaisesti putoa kaikki energia menee että selviää päivästä toiseen jollain lailla

Vierailija
86/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ylipainoiset eivät siedä nälkää. Nälän tunne on merkki siitä, että verensokeri laskee ja juuri silloin elimistö alkaa polttaa rasvaa pitääkseen verensokerin hyvissä lukemissa.

Ongelma on siis siinä että lihavat ihmiset eivät tuota nälän tunnetta voi sietää, tulevat ärtyisiksi ja jopa vihaisiksi, niin että suun kautta saatavan ravinnon himo kasvaa lopulta sellaiseksi että he eivät voi edes keskittyä mihinkään muuhun, ennenkuin saavat jonkun välipalan jolla verensokeri saadaan hetkeksi nousemaan.

Tähän perustuu lihavien ihmisten selittämät virheelliset olettamukset siitä, että "välipaloja täytyy olla tarpeeksi usein myös laihdutuskuurin aikana" tai että "energiaa ja ravintoa on saatava tasaisesti pitkin päivää". Tämä on ihan soopaa.

Ihminen on biologisesti sekasyöjä (tai oikeammin lihansyöjä, joka käyttää myös kasviravintoa). Tällaisen eläimen luonnollinen olotila on pieni, jatkuva nälkä. Tuota luonnollista tunnetta lihavat eivät siis pysty pitämään yllä vaan se pitää vaimentaa.

Rasva ei sula ilman nälkää. Nälkä ei tule muuten kuin olemalla kokonaan syömättä. Siksi useimmat lihavat epäonnistuvat.

T. luonnostaan hoikka, joka on seurannut lihavien laihdutusyrityksiä läheltäkin vierestä

Vierailija
87/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että teillä lounnostaan hoikilla ei ole mitään käsitystä ylipainosta ja laihduttamisesta.

Laihtuakseen ei tarvitse nähdä nälkää!!!

Nälkäkuuri nimenomaan on se idioottimaisin tapa laihduttaa, sillä se ei kestä kauaa eikä se opeta pysyviä elämäntapamuutoksia.

Kun syö oikein, laihtuu ja voi olla koko ajan kylläinen.

t. ex-läski (-12 kg ja laihdutus jatkuu, nälkää näkemättä)

...ylipainoiset eivät siedä nälkää. Nälän tunne on merkki siitä, että verensokeri laskee ja juuri silloin elimistö alkaa polttaa rasvaa pitääkseen verensokerin hyvissä lukemissa.

Ongelma on siis siinä että lihavat ihmiset eivät tuota nälän tunnetta voi sietää, tulevat ärtyisiksi ja jopa vihaisiksi, niin että suun kautta saatavan ravinnon himo kasvaa lopulta sellaiseksi että he eivät voi edes keskittyä mihinkään muuhun, ennenkuin saavat jonkun välipalan jolla verensokeri saadaan hetkeksi nousemaan.

Tähän perustuu lihavien ihmisten selittämät virheelliset olettamukset siitä, että "välipaloja täytyy olla tarpeeksi usein myös laihdutuskuurin aikana" tai että "energiaa ja ravintoa on saatava tasaisesti pitkin päivää". Tämä on ihan soopaa.

Ihminen on biologisesti sekasyöjä (tai oikeammin lihansyöjä, joka käyttää myös kasviravintoa). Tällaisen eläimen luonnollinen olotila on pieni, jatkuva nälkä. Tuota luonnollista tunnetta lihavat eivät siis pysty pitämään yllä vaan se pitää vaimentaa.

Rasva ei sula ilman nälkää. Nälkä ei tule muuten kuin olemalla kokonaan syömättä. Siksi useimmat lihavat epäonnistuvat.

T. luonnostaan hoikka, joka on seurannut lihavien laihdutusyrityksiä läheltäkin vierestä

Vierailija
88/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestää 3 kuukautta. Sitten sama vanha mässäily jatkuu. Normaalipainossa pysyminen on helppoa, kun ei syö liikaa kulutukseen nähden. Tähän läskit keksivät mitä hauskimpia selityksiä!

Vierailija
89/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri oli tutkimus aiheesta ja siinä kävi ilmi, että lihavuuteen taipuvaisilla suolisto lähettää kylläisyyssignaalia myöhemmin kuin luonnostaan hoikilla. Eli kyse ei ole sinun ylivertaisesta psyykestäsi, vaan siitä että et koe samanlaisia tuntemauksia kuin parjaamasi lihavat. Ja minulla laihtuminen alkoi tasan sinä päivänä, kun lopetin pienen jatkuvan nälän kanssa jojolaihduttamisen ja rupesin syömään SÄÄNNNÖLLISESTI ja paljon kasviksi. Nyt bmi 23 ja todellakin pidän huolta siitä, että iltapäivän välipala tulee syötyä. Se on yksi mun painonhallinan kulmakivistä, joka estää iltamässäystä.

Vierailija
90/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se ei ole. Usein ihmiset vaan aloittaa aivan liian ankarilla kuureilla kun motivaatio on korkealla, ja rääkkäävät itseään niin, ettei siinä ole mitään järkeä.

Pienet muutokset elintavoissa on se oikea tapa.

Vierailija
91/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen laihduttanut 10 kiloa, enkä todellakaan rupea elämään jatkuvan pienen nälän kanssa. Söin masennuslääkettä, jonka sivuvaikutuksena oli krooninen näläntunne, kyllä se vain tuntui inhottavalta, vaikka tiesin, ettei mulla oikeasti ole nälkä enkä siis syönyt. Lopetin lääkkeen ihan tuon näläntunteen takia.

Vierailija
92/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salilla näitä näkee lähes joka kerta; veivataan ja heilutaan olemattomilla vastuksilla ja pelätään että jossain tuntuu tai tulee hiki tai sitten luetaan lehtiä samalla kuin "treenataan" ja tulos on kummassakin tapauksessa nolla. Myös syöminen voi olla pielessä monella eri tapaa, kun ei vana ole sitä oikeaa tietämystä, miten pitäisi syödä ja minkä verran jne. Ja olen itse ollut juuri tuollainen, ennen kuin sain apua liikkumiseen ja ruokavalioon.

Vierailija
93/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet muutokset elintavoissa on se oikea tapa.

Pienet muutokset luokkaa aamulla otan toisen leivän sijaan hedelmän enkä suunnitele sen kummallisempia. Ja tätä jatkan kunnes se on uusi tapa. Ja sitten seuraava uusi tapa.

t. tuo jolla bmi nyt 23, vielä tarkoitus hinata vähän alaspäin

Vierailija
94/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että teillä lounnostaan hoikilla ei ole mitään käsitystä ylipainosta ja laihduttamisesta.

Laihtuakseen ei tarvitse nähdä nälkää!!!

Nälkäkuuri nimenomaan on se idioottimaisin tapa laihduttaa, sillä se ei kestä kauaa eikä se opeta pysyviä elämäntapamuutoksia.

Kun syö oikein, laihtuu ja voi olla koko ajan kylläinen.

t. ex-läski (-12 kg ja laihdutus jatkuu, nälkää näkemättä)

Tuon kommentin kirjoittaja on ikuisesti lihava, koska ei ymmärrä eikä osaa oppia sietämään nälän tunnetta. Kommentissa on yksi ainoa oikea pointti: "...pysyviä elämäntaamuutoksia." Homman juju on nimenomaan siinä, että ihmisen pitää PYSYVÄSTI, siis koko elämänsä ajan, sietää tuota ajoittain pientä, ajoittain isompaa nälän tunnetta. Siis sitä ihmisen luonnollista olotilaa. Tähän lihavat eivät pysty ja pysyvät lihavina (tai jojoilevat).

T. se luonnostaan hoikka

Vierailija
95/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns. herkut ovat paskaa.

Aikoinaan harjottelin kovaa itsekuria paastoamalla.

Paaston avulla löysin nälän. Oikean nälän. Voi myös paastota alkoholista eroon ja muista addiktioista kuten seksistä tai nenänkaivelusta.

Paaston hyödyt ovat moninaiset.

Paasto on yksinkertainen harjoitus, joka toimii periaattella: otat tai et ota, jos otat et paastoa ja harjoitus meni pieleen.

Minä henkilökohtaisesti kykenen luottamaan vain sellaisiin ihmisiin jotka pystyvät kieltäytymään järjen voimalla erilaisista houkutuksista. Tälläiset ihmiset eivät myöskään valehtele tai juonittele saadakseen "herkkuja".

Vierailija
96/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä että vain syömällä laihtuu. Pitää syödä usein ja sellaista joka pitää nälkää loitolla.

Ja toiset ne vaan kokee nälän eri tavalla kuin toiset.

Aina kun ennen yritin laihduttaa, se kariutui siihen että kyllästyin jatkuvaan nälkään.

Vuoden 2007 syksyllä aloitin uuden elämän. Siihen sisältyi:

-lisääntynyt hyötyliikunta sauvakävellen ja kävellen (+40kmh/vko!!)

-1000-2000 rappusta per viikko!

-lisääntynyt liikunta (2*kuntosali,75min kerta/vko, 90 min uintia kerran viikko)

Ei toki alussa noin paljon mutta kahdessa kuukaudessa pääsin tuohon.

-lisäksi kesällä pyöräillen ja talvella hiihtäen silloin kun pääsee, noitten säännöllisten lisäsi

-ruokavalio: mukailtu Atkins. Eli paaaaljooon proteiinia, mutta myös hiilareita aamuisin JA ennen urheilua. Mutta valkoiset hiilarit kaikki pois.

Paino putosi ekat 3kk 14kg, sittemmin seuraavat 6kk yleensä 1-1½kg vkoa, joskus ½-2kg. Joskus ei yhtään ja parina lomaviikkona tuli kiloja takaisinkin. Kokonaisuudessaan 132->92 eli 40 kg

Olen m34, 191cm

rasvaprosentti aika lähellä maksimia mitä mun ikäisellä voi olla, salitulokset + hapenottokyky tuplaantunut puolessatoistavuodessa

Vierailija
97/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suinulla on huonot ruokailutottumukset ja tiedon puutetta, jos joudut hoikkana ollaksesi olemaan jatkuvassa nälässä. Se ei ole ollenkaan tarpeen, eikä kaikki ihmiset ole masokismiin taipuvaisia.

Vierailija
98/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan mahdollista rakentaa sellanen laihdutusruokavalio, ettei kaikkea ruokaa jaksa syödä. Siinä ei tietysti ole mitään järkeä, mutta noin periaateessa.

Vierailija
99/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestää 3 kuukautta. Sitten sama vanha mässäily jatkuu. Normaalipainossa pysyminen on helppoa, kun ei syö liikaa kulutukseen nähden. Tähän läskit keksivät mitä hauskimpia selityksiä!

Juuri näin! Kun ei syö liikaa kulutukseen nähden, pysyy hoikkana. Siinä ohessa täytyy sietää sitä pientä nälän tunnetta.

Tämä ketju minulle osoitettuine vastauksineen on juuri osoitus näistä läskien selityksista :D

T. se luonnostaan hoikka

Vierailija
100/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju minulle osoitettuine vastauksineen on juuri osoitus näistä läskien selityksista :D T. se luonnostaan hoikka

Minä olen ihan kohta hoikka. Vai onko bmi 23 mielestäsi läski? No todennäköisesti kyllä, mutta siis lähtötilanteeseen nähden koen nyt jo olevani hoikka =). Minä LAIHDUN jatkuvasti, hitaasti, mutta varmasti, mutta silti en koe nälkää! Capice? Yritä edes, oikein kovasti. Tästä seuraa se, että myöskään tulevassa painossani (bmi 22) pysyäkseni minun ei tarvitse nähdä nälkää. Sinulle suosittelisin ravintoasioiden opiskelua, elämästäsi tulisi huomattavasti mukavampaa, takaan sen =).