Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatka lausetta: suurin syy siihen, miksi laihdutus epäonnistuu, on se, että...

Vierailija
27.01.2010 |

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lausetta ja samantien alkaa TOISTEN syyllistäminen, vähättely ja haukkuminen. Eikös tuohon pitänyt vastata miksi laihdutus ei onnistu itseltä. Olette aggressiivisia typeryksiä.

Alotuksessa ei lue "miksi MINUN laihdutukseni epäonnistui" vaan "miksi laihdutus epäonnistuu" - siis vastausta haettiin yleisellä tasolla.

En syyllistä, vähättele enkä hauku, vaan kerroin biologisia ja psyykkisiä faktoja. Lihavasta tulee pysyvästi hoikka, kun hän ymmärtää ihmisen ravintofysiologian perustan, siihen liittyvät tuntemukset, oppii elämään niiden kanssa ja omaksuu tämän filosofiakseen.

T. se luonnostaan hoikka

Vierailija
122/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa ilman tuota kemiallista apua hän ei siedä nälkää ja pysyy lihavana.

Tämä jankkaaja on ihan uskomaton!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavasta tulee pysyvästi hoikka, kun hän ymmärtää ihmisen ravintofysiologian perustan, siihen liittyvät tuntemukset, oppii elämään niiden kanssa ja omaksuu tämän filosofiakseen. T. se luonnostaan hoikka

Vierailija
124/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on vaativa ja vastuullinen työ, tienaan leipäni yrittäjänä, eikä ole mitään riippuvuuksia, paitsi että 10kg liikaa eikä lähde millään ja syy siihen on se, että epäsäännöllisen ja vaativan työpäivän lomassa ja jälkeen ei ole enää voimia kontrolloida jokaista suupalaansa. Liikun myös paljon, kuntoni on hyvä, ei sekään mihinkään laihduta. Olen onrganisoinut päiväni, ruokavalioni, ravitsemuksesta tiedän paljon, mutta käytännön totetutus, se että aikaa ja voimia on rajallisesti, tyssää juuri tuohon. Ehkä jonakin päivänä muut vastuut ja velvollisuudet helpottavan sen verran että mulla on voimavaroja laskeskella syömisiäni.

Jos haluat jotain niin saavutat sen. Ei selityksiä.

Vierailija
125/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lausetta ja samantien alkaa TOISTEN syyllistäminen, vähättely ja haukkuminen. Eikös tuohon pitänyt vastata miksi laihdutus ei onnistu itseltä. Olette aggressiivisia typeryksiä.

Alotuksessa ei lue "miksi MINUN laihdutukseni epäonnistui" vaan "miksi laihdutus epäonnistuu" - siis vastausta haettiin yleisellä tasolla.

En syyllistä, vähättele enkä hauku, vaan kerroin biologisia ja psyykkisiä faktoja. Lihavasta tulee pysyvästi hoikka, kun hän ymmärtää ihmisen ravintofysiologian perustan, siihen liittyvät tuntemukset, oppii elämään niiden kanssa ja omaksuu tämän filosofiakseen.

T. se luonnostaan hoikka

Eikö sun pitäisi olla syömässä ituja?

Vierailija
126/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysyy muuttumattomana läpi elämän. Liha on heikko.

Vierailija
127/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se ei kerran ole tarpeen? Ylemmyyden tunnetta kokeakseen on tietysti sun vastaus, mutta mitään muuta järkeä siinä ei olekaan. On täysin mahdollista pysyä hoikkana niin ettei koe nälkää yli normaalitilanteen, ts. vähän ennen ruokailua rupeaa pikkuisen nälkä heräilemään niin että on sopiva motivaatio kokata ja sitten kun on ruoka-aika, tuntuu sopivalta syödä. Tällainen sopiva, säännöllisen ruokailurytmin aikaansaama nälkärytmi on siitäkin hyvä, ettei ruveta syömään koskaan hirveällä nälällä, ja malttaa laittaa itse ruokaa ja tehdä jopa salaatin, eikä vain heitä mikroon jotain pikaeinestä suolet nälästä kiljuen.

Toki tuo sun nälkäkärvistelyelämäntapa varmasti toimii, mutta mitään järkeä siinä ei ole, kun toisella tavallakin voi toimia ihan yhtä hyvin tuloksin.

Vierailija
128/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutusprofessorin mukaan onnistuneen laihduttamisen jälkeen elimistö hyväksyy kulutusta vastaavan, entistä pienemmän kalorimäärän ilman kohtuutonta nälkää ja kieltäymyksiä vasta KAHDEN vuoden kuluttua laihdutuksen lopettamisesta.

Aika harvan itsekuri kestää riittävän niukkaa syömistä vuosien ajan.

En tiedä kuka ko. proffa on mutta itsellä se meni juuri noin. Pudotin painoa 130-110 KÄRSIMÄLLÄ yli puolen vuoden ajan ja sitten totesin että vitut, menköön mutta minä nyt syön! kilot tulivat takaisin 3 kuukaudessa, raskausarpineen (jotka onneksi nyt ovat täysin vaalenneet/kadonneet).

VASTA kun aloitin muutoksen pienin askelin, lisäsin liikuntaa ja vaihdoin (valkoiset) hiilarit proteiineihin (enimmäkseen), sain aikaan pysyviä muutoksia.

Niin ja alkoholin sisältämät kalorithan ovat täysin turhia, joten jos käyttää alkoholia yli 30 annosta viikossa niin aika mahdotonta on se painon pudotus!

Itse käytin alkoholia 4-5 kaljatölkkiä per ilta ja viikonloppuisin vielä baarit päälle, rehellisesti sanottuna yli 50 annosta /vko, lomilla varmaan yli 100 per viikko. Nykykulutus on 10% entisestä. Itseasiassa juon nykyään melkein pelkkää alkoholitonta, tai sitten ykköstä. Enimmäkseen vissyä tai vettä kuitenkin.

Iltakaljat rentouttivat mukavasti, nykyään rentoudun kävelemällä töistä 4,2km kotiin;) Tai juoksemalla hieman pidemmän lenkin.

Vierailija
129/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-itsepetos, syödään salaa herkkuja

-syödään enemmän kuin kulutetaan

- ei ole itsekuria eikä pitkäjänteisyyttä

Vierailija
130/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn siksi,että uskon tuohon väitteseen, että elimistön "palautuminen" normaliin, todelliseen kaloritarpeeseen perusteuvn kylläisyydentunteeseen kestää vuosia laihdutuksen lopettamisen jälkeen.

Olen itse laihduttanut hyvin hitaasti 2 vuoden ajan ja nyt pyrin ylläpitämään painoa. Ilman jatkuvaa liikunnan ja syömisten kirjaamista Kalorilaskurissa se ei vain onnistu. Jos en laske joka suupalaa, syön saman verran kuin olisin painavampana voinut kuluttaa, siis noin 2000 kcal/vrk. Tätä nykyä en saa syödä kuin 1600 kcal/vrk jotta painoni pysyy paikoillaan, mutta kylläisyyskeskukseni ei vaan tajua tätä.

Vierailija
131/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläinen ihminen on passivinen ja laiska. Hänellä ei ole syytä liikkua tai tehdä töitä ravintonsa eteen. Nälkä on kipinä liikkeelle ja motiivi työnteolle.

kun se ei kerran ole tarpeen? Ylemmyyden tunnetta kokeakseen on tietysti sun vastaus, mutta mitään muuta järkeä siinä ei olekaan. On täysin mahdollista pysyä hoikkana niin ettei koe nälkää yli normaalitilanteen, ts. vähän ennen ruokailua rupeaa pikkuisen nälkä heräilemään niin että on sopiva motivaatio kokata ja sitten kun on ruoka-aika, tuntuu sopivalta syödä. Tällainen sopiva, säännöllisen ruokailurytmin aikaansaama nälkärytmi on siitäkin hyvä, ettei ruveta syömään koskaan hirveällä nälällä, ja malttaa laittaa itse ruokaa ja tehdä jopa salaatin, eikä vain heitä mikroon jotain pikaeinestä suolet nälästä kiljuen.

Toki tuo sun nälkäkärvistelyelämäntapa varmasti toimii, mutta mitään järkeä siinä ei ole, kun toisella tavallakin voi toimia ihan yhtä hyvin tuloksin.

Vierailija
132/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettiä voisitko muuttaa ruokavaliotasi kylläisyyttä ylläpitävämpään suuntaan.

Vierailija
133/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en ole nälkää nähnyt, aina syön just sitä mitä haluan ja milloin haluan. Ei nälkää tarvitse sietää.

Oma "salaisuuteni" on autottomuus (kaikki lyhyet ja pitkät matkat menen pyörällä. kesät talvet) ja urheiluhulluus.

Vierailija
134/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihanneksia saa syödä perkeleesti.

Vierailija
135/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska näläntunne saa ihmisen liikkeelle ja aktivoi etsimään ravintoa kylläinen ihminen on passivinen ja laiska. Hänellä ei ole syytä liikkua tai tehdä töitä ravintonsa eteen. Nälkä on kipinä liikkeelle ja motiivi työnteolle.

Millä planeetalla sinä oikein elät :D? Et ainakaan samalla kuin me muut. Minä harrastan liikunta enkä todellakaan jaksaisi tehdä nälkäisenä yhtään mitään!!

Vierailija
136/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa ilman tuota kemiallista apua hän ei siedä nälkää ja pysyy lihavana.

Tämä jankkaaja on ihan uskomaton!!

oli se sitten uskonto, laihdutus, avioero...

Vierailija
137/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli itsekuri puuttuu.

Vierailija
138/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitetaan kaikki elämäntavat kerralla uusiksi.

Pienin muutoksinkin se paino alkaisi putoamaan. Esim. jos olet syönyt muutaman suklaalevyn viikossa, niin alkaakin syömään vain suklaapatukan sen suklaalevyn sijaan.

Tai jos kahvin kanssa on syönyt possumunkin, niin jatkossa ottaakin tavallisen pullan.

Jos on kulkenut hissillä, niin meneekin portaita pitkin aina välillä.

Pitäisi miettiä niitä omia tapoja ja niistä huonommista aloittaa muokkaus, ottaa askel parempaan suuntaan. Pienikin askel on askel eteenpäin.

Jos tekee kerralla suuria muutoksia, putoaa paino aluksi tosi paljon viikossa, sitten kun putoaminen tasaantuu ja menee viikkojakin ettei paino putoa yhtään tulee turhautumisa ja repsahduksia.

Vierailija
139/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska näläntunne saa ihmisen liikkeelle ja aktivoi etsimään ravintoa kylläinen ihminen on passivinen ja laiska. Hänellä ei ole syytä liikkua tai tehdä töitä ravintonsa eteen. Nälkä on kipinä liikkeelle ja motiivi työnteolle.

Millä planeetalla sinä oikein elät :D? Et ainakaan samalla kuin me muut. Minä harrastan liikunta enkä todellakaan jaksaisi tehdä nälkäisenä yhtään mitään!!

Nro 60 ei ollut minun kommenttini, vaikka olenkin juuri samaa mieltä. Ylikylläinen ylipainoinen on myös passiivinen ja kaikkea muuta mitä tuossa luetellaan.

T. se luonnostaan hoikka

Vierailija
140/150 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläinen ihminen on passivinen ja laiska. Hänellä ei ole syytä liikkua tai tehdä töitä ravintonsa eteen. Nälkä on kipinä liikkeelle ja motiivi työnteolle.

Nälkä on elimistölle merkki että alkaa olla virta vähissä ja sitä pitää saada lisää. Sinä voit lähteä metsästämään mutta itse otan kaapista ruokaa säännöllisin väliajoin ja pysyn hoikkana.

Ihminen kyllä sotkee tuon normaalin näläntunteensa ja siihen reagoimisen kaikella mässyttämisellä tai vastaavasti tappelemalla sitä nälkää vastaan (=sietämällä sitä turhaan) ja sen takia monet ei edes tiedä mikä se nälkä on. meneehän se nälkä ohi vähitellen ja kohta etoo niin ettei tee edes ruokaa mieli.

Kenenkään ei tarvitse kituuttaa jotain seitsemää tuntia aterioiden välillä ihan vaan sietääkseen nälkää.