Haluatko kysyä jotain elämää paljon kokeneelta?
Eli siis olen saanut kokea elämässäni melkeinpä kaiken ja olen -85 syntynyt.
*13-vuotiaana alkoholi ja tupakka
*15-vuotiaana raiskaus, isä hakkasi + lastenkoti, koulun keskeytys.
20-vuotiaana pilven kokeilut
21-22-vuotiaana eroon kaikesta ikävästä ja elämään tullut mies, yhteinen asunto
23-vuotiaana kihlat
24-vuotiaana.. kohta esikoinen
Kommentit (115)
Sinähän sanoit kokeneesi melkein kaiken. Kuitenkaan et ollut kokenut puoliakaan hänen esittämistään asioista, jotka ovat hyvin tavallisia asioita elämässä. Olet vielä lapsonen.
lähinnä pyysin kysymyksiä aiheisiin viitaten!
Täällä mennään ihan asian vierestä!
ap
VAIN yhdellä sanalla: kyllä tai ei.
1. Oletko kokenut synnytyksen?
2. Oletko asunut ulkomailla?
3. Oletko naimisissa?
4. Oletko eronnut aviopuolisostasi?
5. Oletko matkustellut paljon?
6. Oletko ollut samassa työpaikassa yli 10 vuotta?
7. Oletko kasvattanut yhtäkään lasta aikuiseksi?
8. Oletko käynyt terapiassa?
9. Onko sinulla yhtäkään lyyraa rinnassasi?
10. Oletko llut opiskelijavaihdossa?
en ole vielä isoäiti tai siskoni ei ole vielä saanut lapsia tai vanhempani eivät ole kuolleet. Kerroin ensimmäisessä viestissä mitä olen kokenut ja kysyinkin kuka haluaa minulta kysyä asioista joita olen nimenomaan kokenut vähäisillä vuosillani siksi en voikaan vielä olla esim. isoäiti koska olen näin nuori, mutta sitä ei ole 67 vissiin lukenutkaan koska kirjoitteli kysymyksiä asioiden vierestä ei niistä asioista joista pyysin ihmisten kysyvän jotain, jos ymmärrät :)
-ap
Sinähän sanoit kokeneesi melkein kaiken. Kuitenkaan et ollut kokenut puoliakaan hänen esittämistään asioista, jotka ovat hyvin tavallisia asioita elämässä. Olet vielä lapsonen.
ap
kysyisitte asiasta joista pyysin. kiitos :)
voin toki näihinkin vastailla ohimennen jos niin haluat :)
-ap
VAIN yhdellä sanalla: kyllä tai ei.
- Koen sen kuukauden sisällä
- En vielä asunut, mutta uskon asuvani joku kaunis päivä. Espanjassa olen matkustanut parikin kertaa joten sitä olen harkinnut.
3. Oletko naimisissa?
- En koska nykyisen mieheni kanssa olen ollut vain päälle pari vuotta. Menemmekö naimisiin niin kyllä. Olen suunnitellut omia unelmahäitäni jotka aijon toteuttaa.
- En koska en ole ollut vielä naimisissa, mutta avopuolisosta olen ja kahdesta kihlatustani.
- Olen matkustanut paljon. Espanja x2, Tanska, Saksa, Ruotsi, Norja, Venäjä, Viro. Seuraavaksi tarkoitus lähteä Turkkiin.
- En ole kuten näit iästäni ja muista niin opiskellut olen sen kymmenen vuoden ajan ja yli.
- Olen 24.
- Anteeksi vain kerran.
- Ei mutta saan sen vielä.
- En ole koska en ole itse halunnut lähteä.
-ap
Ihan ensimmäisenä kannattaisi opetella lukemaan ;) Ja siten kartoittamaan sitä kokemusta...
kysyisitte asiasta joista pyysin. kiitos :)
voin toki näihinkin vastailla ohimennen jos niin haluat :)
-apVAIN yhdellä sanalla: kyllä tai ei.
- Koen sen kuukauden sisällä
- En vielä asunut, mutta uskon asuvani joku kaunis päivä. Espanjassa olen matkustanut parikin kertaa joten sitä olen harkinnut.
3. Oletko naimisissa?
- En koska nykyisen mieheni kanssa olen ollut vain päälle pari vuotta. Menemmekö naimisiin niin kyllä. Olen suunnitellut omia unelmahäitäni jotka aijon toteuttaa.
- En koska en ole ollut vielä naimisissa, mutta avopuolisosta olen ja kahdesta kihlatustani.
- Olen matkustanut paljon. Espanja x2, Tanska, Saksa, Ruotsi, Norja, Venäjä, Viro. Seuraavaksi tarkoitus lähteä Turkkiin.
- En ole kuten näit iästäni ja muista niin opiskellut olen sen kymmenen vuoden ajan ja yli.
- Olen 24.
- Anteeksi vain kerran.
- Ei mutta saan sen vielä.
- En ole koska en ole itse halunnut lähteä.
-ap
ensimmäisen viestisi ja siinä nimenomaan väität että olet saanut kokea elämässä melkeinpä kaiken. Siksi esitin kysymyksiä normaali-ihmisen elämästä. Mutta et sitten ollutkaan ilmeisesti kokenut "melkeimpä kaikkea". Myöntäisit nyt.
Eli siis olen saanut kokea elämässäni melkeinpä kaiken ja olen -85 syntynyt.
Oletin, että aloituksen tekijä olisi nähnyt maailmaa, tehnyt monenlaista työtä ruohonjuuritasolta asiantuntijatyöhän ja ehkä kokenut ihmissuhteissakin...tällaiselta ihmiseltä haluaisin neuvoja.
1. Oletko kokenut synnytyksen? En.
2. Oletko asunut ulkomailla? En.
3. Oletko naimisissa? En.
4. Oletko eronnut aviopuolisostasi? En.
5. Oletko matkustellut paljon? En (olen 25v. ja käynyt ulkomailla 8krt.)
6. Oletko ollut samassa työpaikassa yli 10 vuotta? En.
7. Oletko kasvattanut yhtäkään lasta aikuiseksi? En.
8. Oletko käynyt terapiassa? Kyllä.
9. Onko sinulla yhtäkään lyyraa rinnassasi? Ei.
10. Oletko llut opiskelijavaihdossa? En.
et todellakaan ole kokenut kaikkea etkä ole kokenut vieläkään.
Onnea kuitenkin elämääsi!
Olen syntynyt vuonna -86 ja kokenut yhtä sun toista.
*Isäni oli työnarkomaani, aina töissä.
*Isäni oli hyvin stressaantunut ja purki sen meihin lapsiin esim. löymällä
*Minut yritettiin raiskata kun olin 14-vuotias.
*Kävin terapiassa 14-16-vuotiaana.
*Muutin kotoani kun olin 17-vuotias.
*Olin töissä kun kävin lukiota, elätinhän itseni.
*Muutin 19-vuotiaana ulkomaille.
*Asuin vieraiden ihmisten kanssa vieraan kulttuurin keskellä ja opettelin heidän tavoilleen.
*Opiskelin ja opin kaksi uutta kieltä
*Olen asunut kolmessa maassa
*Kävin yliopiston ulkomailla
*Tapasin miehen ja muutimme yhteen
*Menimme juuri kihloihin ja suunnittelemme perheenlisäystä.
Sen verran on 24-vuoteen mahtunut elämänkokemusta, että voin varmana sanoa, etten tiedä vielä läheskään kaikkea!
Tsemppia kuitenkin ap:lle!
2. Ero on vittumaista. Lastenkodissa asuttuani olin kihloissa ja silloinen mieheni petti minua entisen akkansa kanssa ja aina aamuisin herätessäni oli vaikeaa ja itkin.
Tätä kesti todella kauan ennenkuin pääsin yli erosta.3. Ei ole vanhempi kuollut vielä. Isälläni on tosin syöpä ja elinikää ennustettu 5 vuotta. Tuntuu kauhealta edes ajatella jos jompikumpi vanhemmistani kuolisi.
-ap-
Voi voi että olet kärsinyt teinieron. Hellanlettas sentään. Minä en ede kehtais tuollaista kirjoittaa "olen lastenkodissa ollessani eronut..." Tulepa sitten 15-vuoden päästä kertomaan, kun eroat nykysestä miehestäsi ja kahden esimurrosikäisen lapsen koti hajoaa.
Vai jos kuolisi? Katos kun minun tietääkseni kaikki ihmiset kuolee.
(Vaikka tosin ikävää isäsi ja siskosi puolesta. )
muut voivat tehdä sen puolestasi.
-aplähinnä pyysin kysymyksiä aiheisiin viitaten!
ap
ole sitä elämänkokemusta niin erityisen paljon, että joku haluaisi sulta jotakin kysyä. Tajusitko?
Mutta et näköjään millään tajua (nuo ylläolevat kysymykset ovat sitten vittuilua. vink. vink.) Harvinaisen tyhmä sä ainakin olet.
en ole vielä isoäiti tai siskoni ei ole vielä saanut lapsia tai vanhempani eivät ole kuolleet. Kerroin ensimmäisessä viestissä mitä olen kokenut ja kysyinkin kuka haluaa minulta kysyä asioista joita olen nimenomaan kokenut vähäisillä vuosillani siksi en voikaan vielä olla esim. isoäiti koska olen näin nuori, mutta sitä ei ole 67 vissiin lukenutkaan koska kirjoitteli kysymyksiä asioiden vierestä ei niistä asioista joista pyysin ihmisten kysyvän jotain, jos ymmärrät :)
-apSinähän sanoit kokeneesi melkein kaiken. Kuitenkaan et ollut kokenut puoliakaan hänen esittämistään asioista, jotka ovat hyvin tavallisia asioita elämässä. Olet vielä lapsonen.
ap
vähäisillä vuosilla voinut kokea paljon enemmänkin. Esim. se maailmanmatkaaja.
mutta sen lisäksi opiskellut korkeakoulussa ammatin, mennyt naimisiin ja matkustellut esim. toiselle puolelle maapalloa useasti ja silti en sanoisi että minulla on elämänkokemusta. Lähes kaikilla meidän ikäisillä on jokseenkin samanlainen "lista" lukuunottamatta tuota raiskausta.
Olet eronut kahdesta kihlatusta. Olet ollut siis kolme kertaa kihloissa ja olet vasta 24-vuotias. Ei muuten kerro ainakaan sitä, että sulla olisi kokemusta.
Olen syntynyt vuonna -86 ja kokenut yhtä sun toista.
*Isäni oli työnarkomaani, aina töissä.
*Isäni oli hyvin stressaantunut ja purki sen meihin lapsiin esim. löymällä
*Minut yritettiin raiskata kun olin 14-vuotias.
*Kävin terapiassa 14-16-vuotiaana.
*Muutin kotoani kun olin 17-vuotias.
*Olin töissä kun kävin lukiota, elätinhän itseni.
*Muutin 19-vuotiaana ulkomaille.
*Asuin vieraiden ihmisten kanssa vieraan kulttuurin keskellä ja opettelin heidän tavoilleen.
*Opiskelin ja opin kaksi uutta kieltä
*Olen asunut kolmessa maassa
*Kävin yliopiston ulkomailla
*Tapasin miehen ja muutimme yhteen
*Menimme juuri kihloihin ja suunnittelemme perheenlisäystä.Sen verran on 24-vuoteen mahtunut elämänkokemusta, että voin varmana sanoa, etten tiedä vielä läheskään kaikkea!
Tsemppia kuitenkin ap:lle!
mutta myös hienoa nöyryyttä. No ei kai se ihmekäänn, kun olet käynyt yliopiston. Olet varmasti älykäs, toisin kuin ap.
mutta sen lisäksi opiskellut korkeakoulussa ammatin, mennyt naimisiin ja matkustellut esim. toiselle puolelle maapalloa useasti ja silti en sanoisi että minulla on elämänkokemusta. Lähes kaikilla meidän ikäisillä on jokseenkin samanlainen "lista" lukuunottamatta tuota raiskausta.
ohis, mutta en yhtään kyllä puolustele ap:tä.
2. Ero on vittumaista. Lastenkodissa asuttuani olin kihloissa ja silloinen mieheni petti minua entisen akkansa kanssa ja aina aamuisin herätessäni oli vaikeaa ja itkin.
Tätä kesti todella kauan ennenkuin pääsin yli erosta.3. Ei ole vanhempi kuollut vielä. Isälläni on tosin syöpä ja elinikää ennustettu 5 vuotta. Tuntuu kauhealta edes ajatella jos jompikumpi vanhemmistani kuolisi.
-ap-Voi voi että olet kärsinyt teinieron. Hellanlettas sentään. Minä en ede kehtais tuollaista kirjoittaa "olen lastenkodissa ollessani eronut..." Tulepa sitten 15-vuoden päästä kertomaan, kun eroat nykysestä miehestäsi ja kahden esimurrosikäisen lapsen koti hajoaa.
Vai jos kuolisi? Katos kun minun tietääkseni kaikki ihmiset kuolee.
(Vaikka tosin ikävää isäsi ja siskosi puolesta. )
minä vain vastailen enkä aloita teidän kanssa vihanpitoa mutta minulle nauretaan, pilataan, ivataan ja mitähän muuta?
Joo aloitin keskustelun mitä olen kokenut nuorempana ja olen joutunut koulukiusatuksi ala ja ylä-asteella ja tämä piilovittuilu tai vittuilu ei ole kivaa vaikken siihen jaksa hartioita kohauttaa lähinnä.
Se on lähinnä säälittävää.
ap
[/quote]
mutta myös hienoa nöyryyttä. No ei kai se ihmekäänn, kun olet käynyt yliopiston. Olet varmasti älykäs, toisin kuin ap.
[/quote]
ap