vauvan kalaruoat
hei!kertokaapa millaisia kalaruokia syötätte vauvoillenne? kuinka usein? pitäisi kehitellä kalavaihtoehtoja vauvalle 7kk+
Kommentit (5)
ostin lohifilettä ruodotonta, keitin vedessä jossa sipulia ja hieman pippuria.Soseutin ja lisäsin keitinvettä, pakastin jääpalamuottiin pakkaseen. Ota tarjolle ja tarjoa esim. perunasoseen kanssa(itsellä oollannin perunasosetta) pakkasessa jota tarvittava määrä lautaselle ja lisään siihen vettä/korviketta ja lisäksi kalaa.
ostin lohifilettä ruodotonta, keitin vedessä jossa sipulia ja hieman pippuria.Soseutin ja lisäsin keitinvettä, pakastin jääpalamuottiin pakkaseen. Ota tarjolle ja tarjoa esim. perunasoseen kanssa(itsellä oollannin perunasosetta) pakkasessa jota tarvittava määrä lautaselle ja lisään siihen vettä/korviketta ja lisäksi kalaa.
Muistakaa: lohessa paljon omegoita, siiassa ja kuhassa paljon D-vitamiinia. Rasvattomissa kaloissa ei omegoita!
kaks kertaa olen antanut, purkkiruokaa molemmille kerroilla. babynatin ruokaa söi pari lusikallista ja oksensi sitten. toisesta en ole varma mitä oli muttei oikein maistunut sekään, luovuin kalan syöttämisestä (ties vaikka olisi allergiaa, kun niitä nyt on muutenkin paljon). vauva on nyt vuoden ja kotitekoisilla kasvisruuilla mennään edelleen :)
kalaruuat on oikeestaan helpoimpia tehdä itse. Oon keittänyt kasviksia esim perunaa ja porkkanaa ja laittanu sekaan kalaa (esim seiti annospalat pakasteesta on aivan mahtavia). Mössön saa haarukalla murskattua koska kalakin on niin pehmeää. Jotain mausteita tietysti voi joukkoon laittaa.
, annoin kalat aina purkista. Oli helpompaa. Bonan Pikkukalastajan herkku on hyvä lohimössö, siitä saa hyvin omegoita.