Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluatko kysyä jotain elämää paljon kokeneelta?

Vierailija
22.01.2010 |

Eli siis olen saanut kokea elämässäni melkeinpä kaiken ja olen -85 syntynyt.

*13-vuotiaana alkoholi ja tupakka

*15-vuotiaana raiskaus, isä hakkasi + lastenkoti, koulun keskeytys.

20-vuotiaana pilven kokeilut

21-22-vuotiaana eroon kaikesta ikävästä ja elämään tullut mies, yhteinen asunto

23-vuotiaana kihlat

24-vuotiaana.. kohta esikoinen

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut voivat tehdä sen puolestasi.

-ap

lähinnä pyysin kysymyksiä aiheisiin viitaten!

Täällä mennään ihan asian vierestä!

ap

ole sitä elämänkokemusta niin erityisen paljon, että joku haluaisi sulta jotakin kysyä. Tajusitko?

Mutta et näköjään millään tajua (nuo ylläolevat kysymykset ovat sitten vittuilua. vink. vink.) Harvinaisen tyhmä sä ainakin olet.

On kato helvetin kiva vetää sinuakin höplästä ku luulet tosiaan etten tajua :D

Mut joo mie vaan yritin lähinnä saada tota viestiä esille mikä ei koskaan tullut...

PROVO! Ootte te ihania ku meette lankaan kaikessa ihmiset hyvät :)

-ap

Vierailija
82/115 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloitit päihteiden, alkoholin ja tupakan, käytön niin nuorena?

Kuinka usein ja paljon käytit+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut voivat tehdä sen puolestasi.

-ap

lähinnä pyysin kysymyksiä aiheisiin viitaten!

Täällä mennään ihan asian vierestä!

ap

ole sitä elämänkokemusta niin erityisen paljon, että joku haluaisi sulta jotakin kysyä. Tajusitko?

Mutta et näköjään millään tajua (nuo ylläolevat kysymykset ovat sitten vittuilua. vink. vink.) Harvinaisen tyhmä sä ainakin olet.

On kato helvetin kiva vetää sinuakin höplästä ku luulet tosiaan etten tajua :D

Mut joo mie vaan yritin lähinnä saada tota viestiä esille mikä ei koskaan tullut...

PROVO! Ootte te ihania ku meette lankaan kaikessa ihmiset hyvät :)

-ap

onnea elämässäsi, sitä sinä tarvitset. Sama

Vierailija
84/115 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain tuo mitä olet 15 v kokenut on paljon kokenutta, kukapa ei olis pilveä koittanut.

Vierailija
85/115 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis olen saanut kokea elämässäni melkeinpä kaiken ja olen -85 syntynyt.

*13-vuotiaana alkoholi ja tupakka

*15-vuotiaana raiskaus, isä hakkasi + lastenkoti, koulun keskeytys.

20-vuotiaana pilven kokeilut

21-22-vuotiaana eroon kaikesta ikävästä ja elämään tullut mies, yhteinen asunto

23-vuotiaana kihlat

24-vuotiaana.. kohta esikoinen

Anteeksi nyt, mutta et sä kyllä ole vielä kaikkea kokenut! Sulla on elämä vielä edessä.

Alkoholia ja tupakkaa on moni muukin 13-vuotias kokeillut, samoin pilveäkin on moni sen yhden kerran kokeillut. Kihlauksia, yhteen muuttamisia ja esikoisiakin mahtuu monen elämään. Ainoastaan toi sun 15. ikävuoden lista on sellainen, mitä ei kovin moni koe.

Vierailija
86/115 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloitit päihteiden, alkoholin ja tupakan, käytön niin nuorena?

Kuinka usein ja paljon käytit+

Vierailija
87/115 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja höplästä vedin :D

Vierailija
88/115 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika iisiltä tuo elämäsi kuullostaa itseeni ja useampaan muuhunkin verrattuna.

Kaipaatko jotain säälipisteitä?

Vierailija
89/115 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasi olevansa niin alakynnessä, että päätti heittää kaiken 'provoksi'. Ei se pinna kestä vielä noin nuorilla, olethan varovainen sen lapsesi kanssa niinku joku varoitti, vielä seuraat isäsi jalanjälkiä...

Vierailija
90/115 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen omasta mielestäni kokenut vääryyttä enemmän kuin moni muu!

En ole mitenkään ylpeä siitä että juuri minä olen käynyt kaiken tämän läpi!

Tuskin olisi moni muukaan, mutta tätä voi sanoa että on sattunut, tapahtunut ja kokenut elämän aikana paljon jos tällaista pahahtunut.

ap

Köyhä lapsuus Helsingin Punavuoren slummissa ilman mitään mukavuuksia (vessa pihanperällä) ison lapsikatraan keskellä, rankka työnteko 14-vuotiaasta lähtien, sodan kauhut vastasyntynyt vauva kainalossa 40-asteen pakkasessa hatarassa mökissä jossain maaseudulla, jossa oli niin kylmä että vauvan kylpyvesi oli aamulla jäätynyt, ryssän ilmapommituksia pakoon juoksemiset keskellä yötä metrisessä lumihangessa vauva kainalossa kahlaten,synnytyksessä murtunut häpyluu siinä kunnossa että ihme että pystyi liikkumaan, jokapäiväinen huoli siitä mistä saa ruokaa itselle ja lapselle ja pysyykö mies rintamalla hengissä, veljien kaatuminen rintamalla, omasta sairaasta äidistä huolehtiminen samalla kun vauvastakin, sodan jälkeinen puute ja ankeat olot, listaa voisi jatkaa tähän päivään asti. Siinä on sulle elämänkokemusta.

Vierailija
91/115 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon iloa ja valoa, rakkautta, rahaa ja kaikkea hyvää!!

vilpittömästi t. kolmen lapsen äiti 29v.

Vierailija
92/115 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti alkuun tuli mieleen, että millainen koti sinulla on ollut kun olet mitä ilmeisemmin hyvin nuorena alkanut hengailla kavereiden kanssa jossain muualla kuin harrastuksissa tai kotona. Onko siis ollut kotiintuloaikoja? Miten vanhempasi ovat suhtautuneet tupakointiin 13-vuotiaana tai alkoon jne... mutta kertoikin paljon kun kirjoitit, että olet aina ollut äitisi kanssa hyvät kaverit. Ei yllättänyt, olisit ehkä tarvinnut enemmän aikuista kuin kaveria.

Mutta ei siinä mitään, toivottavasti elämä kantaa eteenpäin. Hyvinhän sinulla menee, eikä nuo kokemuksesi niin ihmeellisiä mielestäni ole. Lähinnä mietin päihteidenkäytön aloittamista, kun omat lapset alkavat olla samassa iässä kuin itse olet aloittanut. On erittäin vaikeaa kuvitella heitä vastaavassa tilanteessa.

Vierailija
93/115 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun sijastani.

Ei ole siis mitenkään provo tämä minun aloitukseni.

T. se oikea ap

Huomasi olevansa niin alakynnessä, että päätti heittää kaiken 'provoksi'. Ei se pinna kestä vielä noin nuorilla, olethan varovainen sen lapsesi kanssa niinku joku varoitti, vielä seuraat isäsi jalanjälkiä...

Vierailija
94/115 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitellä väliin tuollaisiakin kommentteja että seuraan isäni jalan jälkiä..

Et voi olla asiasta varma. Isäni on muuttunut mies ja kävi juttelemassa ammatti auttajan kanssa koska koki tehneensä väärin lyömällä vain minua eli ei ole muihin sisaruksiin kajonnut nyrkein.

ap

Vierailija
95/115 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti alkuun tuli mieleen, että millainen koti sinulla on ollut kun olet mitä ilmeisemmin hyvin nuorena alkanut hengailla kavereiden kanssa jossain muualla kuin harrastuksissa tai kotona. Onko siis ollut kotiintuloaikoja? Miten vanhempasi ovat suhtautuneet tupakointiin 13-vuotiaana tai alkoon jne... mutta kertoikin paljon kun kirjoitit, että olet aina ollut äitisi kanssa hyvät kaverit. Ei yllättänyt, olisit ehkä tarvinnut enemmän aikuista kuin kaveria.

Mutta ei siinä mitään, toivottavasti elämä kantaa eteenpäin. Hyvinhän sinulla menee, eikä nuo kokemuksesi niin ihmeellisiä mielestäni ole. Lähinnä mietin päihteidenkäytön aloittamista, kun omat lapset alkavat olla samassa iässä kuin itse olet aloittanut. On erittäin vaikeaa kuvitella heitä vastaavassa tilanteessa.

On ollut kotiintulo ajat itselläni nuorempana ja olen aluksi niitä noudattanutkin. Oikeastaan ne alkoi livetä siinä 14 kesäisestä eteenpäin..

En aluksi jäänyt kiinni tupakasta ja juomisestani, mutta kun jäin niin isäni osti north askin, sikareita ja sixpackin kaljaa ja menimme terassille juomaan sisarusteni ja äitini katsoessa ikkunasta.

Voin kertoa että hävetti ja suunnattomasti joten yritin muka näyttää että yskin tupakan kanssa ja kaljaa maistelin vaan kielellä.. eihän se läpi mennyt.

Eikä tietenkään vanhempani tykänneet näistä. Kenen vanhempi tykkäisi.

Ymmärsit väärin tuon äiti jutun. Nykyään siis äitini kanssa ollaan niinkuin kavereita eli puhumme kaikesta ja olen myös kertonut kuinka pahoillani olen ollut töppäilyistäni ja saanut anteeksi.

Ennen äitini lähinnä puolusteli minua ja yritti mennä väliin kun isä alkoi käyttäytymään miten käyttäytyi.

ap

Vierailija
96/115 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä elämässä voi kokea..rööki, alkoholi,raiskaus,kihlat.. jo on taas köyhää

Vierailija
97/115 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta selviät varmasti hienosti jatkossa :)

Vierailija
98/115 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kommentti on ketjun parhain ja minusta kiva että joku toivottaa minulle kaikkea hyvää näiden ilkeiden sivukommenttejen välistä :)

no ei kysymyksiä nyt, mutta toivon elämääsi uusia positiivisia kokemuksia paljon iloa ja valoa, rakkautta, rahaa ja kaikkea hyvää!!

vilpittömästi t. kolmen lapsen äiti 29v.

Vierailija
99/115 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen elämässäni tulevaisuudessa vielä ja paljon, koska enhän ole elänyt vielä puoliakaan siitä.

Tarkoitukseni oli kai aloituksessa vaan sanoa että olen kokenut ehkä tai omasta mielestäni sinne 18 ikävuoteen asti normaalia enemmän niinkuin alkoholi, tupakka, miehet, raiskaus, kihlaus, lastenkoti, koulujen keskeytys, hakkaamiset yms. Joten pyydän anteeksi jos olen tulkinnut otsikkoni väärin ja näin saanut ihmiset myös jotenkin vittuuntuneeksi pienestä tekstistäni.

En tarkoittanut että elämäni kaiken kokeneena.

ap

onko tää tosiaan se kaikki mitä elämässä voi kokea..rööki, alkoholi,raiskaus,kihlat.. jo on taas köyhää

Vierailija
100/115 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap elämääsi. Olet kokenut kovia mutta selviät varmasti hienosti jatkossa :)