Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan köyhät!

Vierailija
15.01.2010 |

Ihan viaton kysymys; millaisilla tuloilla pidätte itseänne köyhinä? Onko köyhyytenne tilapäistä esim. hoitovapaan ajan vai luonteeltaan enemmän pysyvää?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tulot on nyt 0 euroa ja elän ihan mieheni siivellä niin kauan kun se mua viitsii elättää tai onnistun saamaan työpaikan.

Sairauteni takia työllistymiseni on vaikeaa mutta yhteiskunta ei tue eikä avusta koska olen naimisissa. Mitään en voi ostaa ja mihinkään ei ole rahaa. Mies armosta ostaa mulle joskus jonkun vaatteen ja ruokaa sentään saan.

Että repikää siitä te 3000e:n "köyhät"

Vierailija
42/71 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä 5 henkilöä+ lemmikit.

Asuntolainaan menee kuukaudessa vajaa 600e, lisäksi taloudessa kaksi autoa joihin uppoaa rahaa ihan kivasti.

Itse olen hoitovapaalla tällä hetkellä ja elämä tuntuu todelliselta kituuttamiselta, mutta hengissä kuitenkin pysytään.

Kun palaan töihin, tulot nousevat 1000-1500 euroa korkeammaksi/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli kerran puhetta lapseni kanssa (4V) että ollaanko me köyhiä niin lapsi vastas että ei meillä on äiti ja isi ja minä ja vauva ja koti ja autokin.. äiti ei me olla köyhiä.. itsestä vaan tuntuu että köyhiä ollaan mutta kait jotain tullu oikeen opetettua kun lapsi oli sitä mieltä.. ne on ne elämän arvot mitkä merkkaa...=)

Vierailija
44/71 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin asuminen. Siis nimenomaan talon hinnat tai vuokrat, vesi, sähkö yms. on ihan samalla tasolla kuin muuallakin ellei halvempaa. Täällä jänkhässä kaikki muu on sinne verraten kallista tuplaten melkhein, ruoasta vaatteisiin...

Vierailija
45/71 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä AP kysyikin millä tuloilla pidätte itseänne köyhänä...Eli nyt ei kysytty oletko köyhä oikeasti. Turha se on tosiaan vetää herneitä nenään näistä toisten tuloista ja menoista.

Meillä minä tienaan 1600 n€ttona/kk ja mies 1400 n€ttona. Kohta mun osuus laskee arviolta 1100 n€ttona, sillä saan vielä työnantajan maksamaa äitiyslomakorvausta.

Eli tulot 3000/2500 n€ttona.

ASUMISMENOT n. 500-650€/kk

(omakotitalo, lämmitys [sähkö ja puu] ja vesi ja kerran vuodessa nuohooja)

PUHELINLASKUT 40€/kk

MIEHEN AUTOLAINA 200€/kk

(mun auto maksettu)

BENSAT n.200€/kk

RUOKA/KAUPPA 450€/kk

VAKUUTUKSET 1684,34€/v (140€/kk)

Koti 47,74

Koirat 336,53

kasko 185,71

liikenne 570,36

liikenne 492,52

Menot: 1530€/kk jos näin äkkiä laskee

Tuosta sitten miinustetaan meidän molempien harrastukset...miehellä jääkiekko ja minä käyn salilla ja koirien varsinaisia ruokakuluja en tuohon laskenut (tai rokotus kuluja yms). En pidä meitä köyhänä.

Saa nähdä mitä lapsen tulo (kuukauden päästä) vaikuttaa noihin menoihin (kaikki tarpeellinen on hankittu). Hoitovapaalle en kuitenkaan ajatellut jääväni, sillä "nautin" elintasostani.

Vierailija
46/71 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen kohta kotihoidontuella ja mies tienaa jotain 1600 euroa netto ja lapsia on kaksi.

Eli tosi pienillä tuloilla eletään.

Mutta toisaalta olemme velattomia ja säästöjä on muutaman vuoden palkkatulojen edestä, välillä tulee kivasti osinkoja omistamistani osakkeista.

Nykyisillä kulutustottumuksilla, jotka ovat melkoisen maltilliset (ja huom. ekologiset!) pidän ihan mahdollisena, että joskus olemme suht vauraita, vaikka tuskin koskaan tulemme olemaan suurituloisia. Olemmeko siis köyhiä vai rikkaita?

Vierailija
47/71 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti ei pysyvästi mutta köyhyydestä voi tulla pysyvää, koska se aiheuttaa syrjäytymistä, itsetunto-ongelmia, masennusta, stressiä,parisuhde voi olla jaksamisesta koetuksella. tällöin voi olla vaikea saada asioita muuttumaan paremmiksi ja velat velallisilla maksamattomina lisäävät velkaa(korkoina ja ulosottomaksuina) Asumme vuokralla, omaa autoa ei ole. En osta koskaan vaatteita, lapsille pakolliset kirppikseltä. En edes käy kauppakeskuksissa.opiskelen ja teen osa-aikatöitä.Valmistuminen voi muuttaa tilannetta mutta ei välttämättä. Kilpailu kovaa työpaikoista. Helsingissä kovat kustannukset.

Vierailija
48/71 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200e kuussa 4:lle hengelle. Riittää ihan hyvin.

Vierailija
49/71 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tulot on opintoraha+kilometrikorvaukset+lapslisät niin about 500ekk,mies tienaa n.1500e eli n.2t jää laskuihin,vuokraan,2 auton bensaan,ruokaan,harrastuksiin,vaatteisiin yms.

Kyllä aika tiukkaa tekee mutta tämä on tilapäistä,kunhan valmistun niin alan tienaamaan huomattavasti enemmän...eiköhän me vie vuosi kestetä:)

Vierailija
50/71 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olemme keskituloisia mieheni kanssa. Olin vähän aikaa hoitovapaalla ja aloitin työt tammikuun alussa. Meillä bruttotulot ovat nyt, kun teen 30h viikossa noin 4500.

En pidä meitä köyhinä, mutta yhtään ylimääräistä ei silti jää. Maksamme isoa asuntolainaa 1500 euroa kuussa, sähkö, vakuutukset ja nyt myös lasten hoitomaksut 400 euroa kuussa. Omistamme kaksi autoa, jotta pääsemme töihin. Pienellä paikkakunnalla ei paikallisliikennettä ole, joten kaksi autoa on välttämätön juttu.

En törsäile, ostan tarpeellisen. Lapsille ostan laadukkaat ulkovaatteet, sisävaatteissa kelpaa mikä vaan :)

Olemme valinneet uudehkon omakotitalon ja lainan, ja maksamme sitä mielellämme. Maaseutukaupungissa ei vuokra-asuntoja juuri kaksiota isompia ole, joten valitsimme asuntolainan. Olemme elämäämme tyytyväisiä ja 20 vuoden päästä on asunto oma. Jos korot pysyy matalalla, niin aiemminkin. (tuskin) Ei siis aina tulot näytä kaikkea. Vaikkei säästöön mitään jääkään, en silti ajattle meitä köyhinä. Saamme kuitenkin ruoan, asunnon ja laskut maksettua. Ja lapsille tarpeeksi vaatteita.

Vierailija
51/71 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmihenkisellä perheellä tulot yhteensä 1400 kuussa. Mies opiskelee ja minä lapsen kanssa kotona kotihoidontuella. Ihan kivasti pärjätään: ruokaa on pöydässä ja laskut saadaan maksettua. Velkaa ei ole. ASP-tilillä on säästettynä 16 000, eli kohta saadaan asuntolainakin. Vaatteet ompelen ja neulon itse, joten niitä emme juurikaan ostele. Emme käy ulkona syömässä, kuin ehkä kerran kuussa. Auto on ja vuokra-asunto. En koe meitä köyhiksi, sillä meillä tulee olemaan melko varmat työpaikat tulevaisuudessa. Esimerkiksi minulla on jo työpaikka sovittuna, kun palaan työelämään. Jos tietäisin, että tulot ei tästä paljon nouse, niin silloin varmasti pitäisin meitä köyhinä ja olisi paljon epätoivoisempi olo. Eli kun tiedän tämän olevan väliaikaista, ei paljon huoleta.

Vierailija
52/71 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kolme ja tulot yhteensä 1200 mistä 600 pelkkään vuokraan!

kyllä tässä mieleen tulee, että ollaan köyhiä kun katselee muiden tuloja!

Ei meinaa kyllä 600e riittää laskuihin, ruokaa ja lapsentarpeisiin!

Vierailija
53/71 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tili on tyhjä ennen kun seuraava palkka tulee. pieni palkkaisen elämä on aika köyhää, kun tukia ei tule. työttömänä olisi helpompaa, mutta sellaista en kestäisi.

Vierailija
54/71 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sairaspäiväraha 400€/kk, miehellä opintotuki+laina yht. 540€/kk. Lapsilisä 100€, asumistuki 650€. En pidä meitä köyhinä, raha riittää vuokraan ja ruokaan hyvin.

Vierailija
55/71 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 e:n tuloilla

pimeillä tuloilla elää varmasti aika herroiksi!

Kyse oli kuitenkin laillisista tuloista. Kukaan ei meinaan elä nolla tuloilla, koska tukia saa joka paikasta ellei ole liian tyhmä kysyäkseen niistä!

Vierailija
56/71 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 e:n tuloilla

pimeillä tuloilla elää varmasti aika herroiksi!

Kyse oli kuitenkin laillisista tuloista. Kukaan ei meinaan elä nolla tuloilla, koska tukia saa joka paikasta ellei ole liian tyhmä kysyäkseen niistä!

Enkä saa senttiäkään tukia.

Vierailija
57/71 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin "ulot" 500,-käteen, lasten elarit yht. 420,- ja lapsilisät 491,-. Vuokraa jää maksettavaksi 185,-. Enkä tunne vielä meitä köyhiksi :) Ei autoa, koska bussilla vaunujen kanssa ilmaiseksi. Siwa lähikauppana, muut n.20km. Ei sit tuu tuhlailtuakaan. Lapset alle kouluikäisiä.

mutta voin allekirjoittaa sen vieläkin

Vierailija
58/71 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteen jää kuukaudessa 2100e lapsilisineen (yh olen). Siitä asuntolaina ja vastike (yht 900e),puhelin, sähkö,ruoka,vakuutukset, bussikortti..

Vierailija
59/71 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hänellä ei ole omaisuutta. Velkaisen talon maksaja on köyhä vaikka ne tulot olisi 7000€netto/kk.

Materiaalisesta rikkaudesta kaiketi oli kysymys tässä ketjussa. Kukaan ei kiellä puupennin kuussa tienaavaa olemasta onnellinen, vaikka hän köyhä onkin.

Vierailija
60/71 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin asustelet? Mulla samanlainen tilanne ja oon yh, olisi kiva vaihtaa ajatuksia jonkun kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi