Palstan köyhät!
Ihan viaton kysymys; millaisilla tuloilla pidätte itseänne köyhinä? Onko köyhyytenne tilapäistä esim. hoitovapaan ajan vai luonteeltaan enemmän pysyvää?
Kommentit (71)
omat tulot
äitiyspvraha 500 jotain
lapsilisä 100
elatusmaksu 120
köyhää on...
Mä en ansaitse mitään. Eli olen köyhä.
Tosin sitten mun mies ansaitsee sitäkin enemmän. Eli olen rikas vaikka olen köyhä.
kuin asuminen. Siis nimenomaan talon hinnat tai vuokrat, vesi, sähkö yms. on ihan samalla tasolla kuin muuallakin ellei halvempaa. Täällä jänkhässä kaikki muu on sinne verraten kallista tuplaten melkhein, ruoasta vaatteisiin...
että pääkaupunkiseudulla asunnot ovat PALJON kalliimpia kun jossain pöndellä.
Ja nettotulot vaihtelevasti 1500-2000€/kk. Siis iinä minun vanhempainpäiväraham kaksi lapsilisää ja miehen palkka. Vaihtelu perustuu miehen työmäärän aika rajuun heittelyyn.
Nyt pärjätään ihan ok, vuosi sitten saattoi (silloin vielä kolmihenkisen) perheen nettotulot jäädä alle 1000€/kk. Se oli vähän nuivaa kun yksin vuokraan meni 500€ ja piti hankkia vauvantarvikkeet...
ja mies opiskelee, käteen jää 1800e ja risat josta
-vuokra
-sähkölaskut
-ruoka (kaksi allergikkolasta)
-bussilippu
ymsyms. nyt vasta tajuttiin että oltaisiin saatu toimeentulotukeakin parin sadan verran kuussa, jos oltaisiin jo aiemmin tajuttu asiaa selvittää!
Meitä on 4, äiti, isä ja lapset 1,5 ja 3,5. Olen hoitovapaalla ja miehen tulot tippui laman vuoksi.
Miehen tulot nettona 800-1300 e/kk, vaihtelee töiden mukaan. Mun tulot 580kk ja lapsilisät 210e/kk.
Asumismenot 780/kk, plus sähköt. Auto on välttämätön miehen työn vuoksi, ja kuluja siitä tulee paljon, kun on vanha ja hajoilee.
Eletään kädestä suuhun. Rahat riittäisikin, jos mies ei olisi töissä, sillä työmatkat ja työruokailut vie paljon rahaa /kk... Mutta kun moraalimme käskee tehdä työtä!
mitäpä rahalla tekee jos ei ole onnellinen,minulle riittää että saa syötyä,laskut maksettua ja saa sitä rakkautta ehdoitta!
Minä saan opintotukea 259 e kuussa. REPIKÄÄ SIITÄ.
Itse olen myös opiskelija, ja jos joskus tienaisin vajaa 3000 kuussa, niin olisi harvainaisen tyytyväinen. No, on tullut valittua pienipalkkainen, mutta kiinnostava ala.
pätkätyöläisiä ollaan, joskus toisella ei duunia ja joskus molemmilla paljon.
Ihan viaton kysymys; millaisilla tuloilla pidätte itseänne köyhinä? Onko köyhyytenne tilapäistä esim. hoitovapaan ajan vai luonteeltaan enemmän pysyvää?
kuukaudessa 2200e. Meitä on kaksi aikuista ja neljä lasta. Tuo summa sisältää molempien palkat ja lapsilisät.
Että revipä siitä.
Jos ihmettelet miksi piti hankkia 4 lasta, niin ei pitänyt. Niin nyt vaan sattuu olemaan.