~Pikku2 TammiQ~ (suljettu ryhmä)
Kommentit (103)
mä en pääse koko kaksplussan sivuille sisään. Möhnä! No jospa ne vaikka illalla toimis.
Mä menin kans möläyttää työkaverille töissä mun raskaudesta kun se alko väittää et kyllä suomestakin saa ihan hyviä farkkuja ja et mä oon vaan kauheen nihkee ku mikään ei kelpaa. Puhuttiin siis siitä että kun oon tilannu saksasta espritiltä farkut. Aikani intettyäni oli pakko laukasta että sitä saakelin äitiysmallistoa ei oo kaupoissa vaan ainoastaan nettikaupassa ja ne lähettää ne saksasta asti. =DDDD No meni työkaveri hiljaseksi eikä sanonu enää mitään.
Tsemppiä salsalle työkuvioihin! Hei mut mä käytin mammafarkkuja vielä tosi pitkään synnytyksen jälkeen ni sanot vaan että nää on vaan niin mukavat ja joustavat että tykkäät käyttää muutenkin...;-D Mäkin ootan kuumeisesti niitä mun farkkuja, pitäs varmaan tulla huomenna. =)
Mullakin on nyt tasan 3 viikkoa ultraan. Pikkasen jo alkaa ärsyttää ko liian moni jo tietää mun raskaudesta. Ja hitsi jos siellä ei ookkaan mitään....
No joo, lopetan nyt ja yritän jatkaa siellä kakkosilla jos sinen jotenki pääsen.
Ai niin, kiitos Ruu onnitteluista!
Soffu rv 8+1
Mä vielä hengaan täällä, en oo saanut tunnareita vielä sinne kaks plussaan. Niitä siis odotellessa!
tänään mulla on se niskapoimu-ultra ja vähän jo jännittää, et onks siel mitään! Kai tuolta jotain elämää pitäis löytyä, tai sitten oon jo megakuvittelija! ;)
Kerron siis myöhemmin lisää...
Muuten ei erikoista!
Alfrida 10+3
Mä myös edelleen odotan sitä salasanaa. Onhan Chocomumilla kaikki ok kun susta ei oo kuulunut?
Alfrida, ai että sulla on jännä ja toivottavasti ihana päivä! Tule heti kertomaan mitä siellä näkyi ja mitä ne sanoi lasketusajastasi?
Mulla oli tänään eka neuvola. Oli tosi mukava uusi terkkari. Eri täti joka hoitaa esikoiseni asiat ja ekan raskauteni. Oli ihanan ymmärtäväinen pelkoni kanssa ja sanoi että saan koska vaan mennä kuuntelemaan sydänääniä (sit kun ne kuuluu) jos olen peloissani. Mut eiköhän nää pelotkin helpota kun pidemmälle pääsee. LA muuttui päivällä eli olen heidän laskujen mukaan nyt 7+0 kun omien laskujeni mukaan 6+6. Samapa tuo, päivä sinne tänne. Jotenkin oli tyhmää jutella läpi lähes samat asiat kuin noin puoli vuotta sitten, miksihän niitä tietoja ei vaan voi siirtää kun niin vähän aikaa oli kulunut. Hölmöläisten hommaa, eihän mikään ollut muuttunut! Ikävä uusi merkintä neuvolakortissa oli se että tämä on kolmas raskauteni, aikaisemmat raskaudet kohdassa Elossa/Kuollut ruudukossa ekan kohdalla E ja sitten K :( On vähän surkeet fiilikset taas. Huomenna olisi laskettuaika sille keskenmenneelle. No, toivottavasti huominen yksityinen ultramme tuo iloa päivään! Jännittää nyt se jo niin että on maha ihan kuralla :)
Jeespoks, mukavaa pakkaspäivää!
KesäEemeli 7+0
Tänään ultrassa olin siis. Vauva näytti liikkuvan kovasti ja oli virallisiin viikkoihin nähden pieni (niinkuin kyllä pitikin!), joten uusi ultra on sitten kahden viikon päästä! Sydän kuitenkin pumputti hyvin ja vauvoja oli vain yksi! Eli huh, ei tuu ainakaan kaksosia! (siis en varmaan kestäis sitä, vaikka monet kyllä kestää).
Eli nyt sitten virallinen LA siirtyi sen kaks viikkoa eteenpäin ja on nyt siis 25.8! Se onkin hyvä päivä, mun kaverin lapsi on silloin syntynyt! :)
Outoa oli, että se kätilö tivas useaan otteeseen, että olenko varma, että kierto on 38päivää. Olishan se nyt voinut lukea sen sieltä papereista ihan itsekin! Se oli jotenkin "ihan kypsän" oloinen siihen, että vauva olikin niin pieni, eikä voinut ultrata sitä! Noh, eipä ole mun vika!! Joku muu siellä ne ajat päättää kuin minä!
Hoh hoijaa, vähän sellainen negafiilis, vaikka se oli kyllä muuten kiva... Kai nää hormoonitkin siihen vaikuttaa, et miten asiat ottaa...
Mut siis muuten mulla on fiilikset vähän kuin maijamehiksellä, eli raskaus etenee hyvin, muu elämä sitten vähän... noooh... nihkeetä!!! Illat menee lähinnä telkkaria tuijotellessa! Noh, nyt sinne siis taas sohvaperunaksi!
Iloinen Alfrida 10+0 nyt sitte virallisesti!
P.s. tsemppiä kesäeemeli ultraan huomiselle!! Toivotaan että kaikki hyvin, vaikka nyt kyllä merkit näyttää hyvältä!! ;)
Kiitti Soffu tsempeistä...niitä tarvitaan! Työn muuttunu paljon raskaammiks ja tänään viel ekaa kertaa töissäkin huono olo,et kiva kiva! Vaik voisin sanoo pitäväni äitiyshousuja muutenki,ku on niin mukavat,ni jos joku näkee tän turvotuksen,ni sit ei kyl jää epäselväks!!!:D Siis mahaturvoksissa pallona tos edessä...näyttää siis ihan raskausmahalta!:) Mulle se tietty passaa...mielummin niin,ku et näyttäis vaan ihan sikana lihonneelta!:D Rankinta töihin paluussa on se henkinen morkkis,ku pikkuneiti on hoidossa ja itkee meidän perään,ja nukkuu ja syö siellä huonosti!:( Mut toivottavasti se siitä helpottais pikkuhiljaa.
Tsemppiä kesäeemelille ultraan!:)
Salsa08 ja Velmu rv 8+2
kun oon ollu alkuviikon vähän jäässä =) Mies oli työmatkalla ja ei oikeen oma energia riittäny mihinkään. Tuntu että rutiinit vie kaiken voiman =/
KERHOSTA: Eli kun ootte saanu sen salasanan niin se prkl kerho vaatii vielä jäsenhakemuksen ja tätä toimintoa ei saa pois päältä. Eli ettikää sieltä joku haen jäsenyyttä kohta, siinä on jotain kysymys kohtia mihin en mitään täyttäny, sillä en moisesta tiennyt. Nyt tuli siis vähän turha lenkki tuon sähköpostin kanssa, mutta kun en tienny ja SIELLÄ EI OO MITÄÄN KUNNON OHJEITA! MURR...
Ärsyttää ja väsyttää, eli ei varmaan tullut mitään selkoakaan.. Salsa on päässyt nyt jäseneksi, hän varmaan kertoo ohjeita, kun minä en näe samaa näkymää koska oon sen kerhon perustanu...
Nyt ei jaksa muuta kirjoutella...
Ymmärrän hyvin chocomum, ettei energiaa riitä!! Jeps, laitoin nyt sen jäsenhakemuksen... ;)
Kyllähän se kohta lähtee käyntiin!!
Joo, noh, nyt on ihan vaan laiska olo ja väsyttää ja v.....ttaa oikeen kunnolla! Voimat on niinkuin ihan tiessään! En jaksais tehdä mitään... Olis ihana ulkoilla esim, mutta kun on niin KYLMÄ, että jäätyy kokonaan!!! Muutenkin oon koko ajan ihan jäässä!! Noh, nyt tää valittaja kans yrittää raahautua tekee jotain viisasta!
Alfrida 10+1
Tänäänki nukuttiin tytön kans yhteensä 1,5tuntia päikkäreitä,enkä olis sen jälkeenkään jaksanu nousta!:/ Nyt vaan odotan iltaa,et saan taas heittäytyä sohvaperunaksi. Onneks töissä oon sentään jotenki jaksanu töitä painaa,vaik viel olenki siel ihan pihalla,ku tuli kotona oltuu kuitenki 1,5vuotta!
Mut viel enemmän mä kyl odotan kesää,et pääsen taas takas kotiin!:) Viimeks jäin kuukautta ennen äitiysloman alkua saikulle,et tod.näk. nyt myös. Ni se olis sit jo heinäkuussa...jos nyt sinnekään jaksaa,ku selkä on alkanu vähän vihottelee.
Mun on valitettavasti vaikea auttaa tos Kaksplus hommassa,ku mulle ei koskaan auennu itelle mitään ikkunaa ku klikkailin sitä hae jäsenyyttä! Enkä edelleenkään pääse kirjautuu sisään tunnuksilla. Sisään pystyn kirjautuu sivustolle,mut sit sinne kerhosivulle en pääsekään!:(
Tuli tilattua äitiystakki Bebesiltä...jaksais vaan hakea sen postista!:D Sellanen hieno musta trenssi...et kevättä odotellessa! Sais nuo pakkaset mun puolest kyl loppua...mut taitaa viel helmikuu olla samanlaista.
Mut nyt siivoilee tätä läävää,et kehtaa työkaverin päästää huomen sisälle!:)
Salsa08 ja Velmu rv 8+3
Nyt sain vihdoin ja viimein koneen suostumaan kirjautumaan kerhon sivuille ja laitoin hakemuksen menemään. Siin oli pari kysymystä miksi haluaa liittyä kerhoon ja miten ajattelee osallistua kerhon toimintaan. Eipä muuta. Toivottavasti nyt sit sais pääsyn kaikille kerhon sivuille ja pääsis keskustelmaan siellä suljettujen ovien sisällä.:)
Iloisia uutisia!Minä hyppäänkin takaisin kelkkaan!Kävin tänään ultrassa ja kohdusta löytyikin elävä sikiö!!Raskaus vain olikin alkanut myöhemmin ja nyt ollaankin vasta viikoilla 7+..Jihuu!
Ja paljon tarrasukkia pikkuiselle mukaan!!
Maijamehi81 ja Toukka rv 13+5
Voi ihmetys ja onni!!
Ihan mahtavaa! On tainut tunteet heilahdella laidasta laitaan siellä!?
Kerro koko stoori? Miten päädyit uudelleen ultraan?
Ja lue ohjeet tuolta aikaisemmista viesteistä miten pääset Kaksplussan suljettuun ryhmäämme mukaan!
KesäEemeli rv 7+2, ei enää ainoa 7+ viikolla oleva ;))
Kiitos!
Eli kuukautisten alkamispäivän mukaan mulla pitäis olla nyt rv 9+,mutta onki vasta tuo 7+.Kävin siis ultrassa liian aikaisin,vaikka laskennallisesti se olikin oikein..Siksi mitään ei näkynyt.Tai tarkalleen ottaen näkyi ruskuaispussi tms.muttei vauvaa.
Sovittiin lääkärin kanssa,että tulen kahden viikon päästä uudelleen,jotta nähdään onko mahdollisessa spontaanissa keskenmenossa kaikki raskausmateriaali tullut ulos,ja muutenki pitää se aina tarkistaa,ettei tee elävälle sikiölle aborttia.(vaikkei sitä maininnutkaan,mutta arvasin,että pitää sitä turvarajaa siinä sen verran).
Laskeskelin itsekin,että on mahdollista,että siittiöt elää sen viisi vrk ja että se menis just sen piikkiin kun sitä yritystä oli vain sillä tietyllä viikolla kai 3 kertaa.Että ehkä ne siittiöt,sitten sen verran siellä odotteli..
Voi kun mahtavia uutsia täällä!hienoa aamuntytär että oletkin raskaana!!
Mulla on myös uutisia:
Tänäaamuna mulla alkoi ihan kamalat vatsakivut ja puolen päivän aikaan työkaverit kiikutti mut Jorviin. Siellä heti uktrattiin ja mietittiin mikä tähän on nyt syynä. Ei liittynyt tämä kipu raskauteen sillä siellä se oli, pieni vaavi, sydän löi ja vastasi täysin viikkoja. Kyllä kyynel vierähti poskelle kun sai tuon varmistuksen. Mulla oli kyllä heti aamusta tunne että tää ei nyt liity raskauteen mutta olihan se hyvä käydä varmistumassa asiasta. Sain kunnon närästyslääkkeen siellä ja sitten kotiin lepäämään. Käskivät tulla illalla uudelleen jos kivut vielä pahenee. Nyt mun olo on jo suht ok. Se oli kait jotain aivan sietämätöntä närästystä ja sain sen opetuksen siitä että raskaana ollessa ei voi syödä epäsäännöllisesti.
Työkaverikin sai sitten tietää raskaudesta mutta hän oli aivan innoissaan. Hän oli mun mukana koko ajan. Tälläsiä uutisia täällä!
Nyt painun pötköttää sillä kivut vei mun voimat täysin. Ihana tietää että kaikki on hyvin masussa ja siellä oikeesti on joku!
Soffu rv 8+4
Mulla täällä ihan kylmät väreet liikkuu, ONNEA AAMUNTYTÄR!!!! VÄHÄN SIISTII!!!! Siis ihan uskomatonta, mutta näköjään taas totta! Noinhan aina välillä tapahtuu!! :)
Ja soffu! onneks ei ollut mitään vakavaa. Kyllä sen aina ekaks vaan haluaa tietää, ettei vauvalla ole mitään hätää. ja siis se närästys voi tehdä niin kauheita kipuja, että jengi "pelkää kuolevansa" lähes, joten ymmärrän hyvin!! Onneks oli kuitenkin vain närästystä!
Mullakin on ajoittain ollut tosi outoa oloa ja kipua, jotka olen pistänyt närästyksen piikkiin, kun olen syönyt jotain (esim. valkosipuli) jota rakastan, mut ajattelen, että se menee ohi sitten joskus 9kk:n päästä! ;) Tähän asti vielä olen pärjännyt ilman närästys lääkkeitä, ekassa raskaudessa jouduin käyttää jonkin verran! ;)
Muuten kaikki ok tänään..
Alfrida 10+3
p.s. hauskaa viikonloppua jo näin etukäteen...
Aivan mahtavaa Aamuntytär!:) Tervetuloa takaisin! Ja paljon tarrasukkia matkaan,tietty meille kaikille!:)
Ja soffu,onneks vauvalla kaikki hyvin. Toivottavasti,et enää joudu kärsii vastaavaa!
Salsa08 ja Velmu rv 8+4
Mitenkäs uusi viikko on lähtenyt käyntiin!?
Yritin viestitellä siellä kaksplussallakin, mut en näe yhtään viestiä, enkä kyllä pääse vastailemaankaan yhteenkään!! Outo juttu. Ihankuin sitä vaivais joku sitä kerhoa... ;) Mut siis siks kirjoitan yhä tänne!!
Tänään vapaa päivä ja väsyttää kyllä oudosti!
Tää on siis tosi rasittavaa! Illalla oon niin väsynyt jo klo 7, että on vaikeuksia venyttää nukkumaan menoa klo 21 jälkeen... Sitten nukahdan kuin tukki!! Yöllä kun herään vessaan n. klo 3 (elämäni on tylsää ja siksi ehdin tarkistelemaan yöpisssausaikoja), ja sen jälkeen... en saa unta... Pyörin koko ajan, mikään asento ei ole hyvä... Pissahätä on koko ajan. Ihan kuin mä olisin joku vanha mummo!! Lisäks alkaa sitten janottaakin ihan sikana! Tää on niin raivostuttavaa, koska päivisin ylläri, olen ihan sika väsynyt, enkä jaksais tehdä yhtään mitään!!
Muutenkin mieli on jotenkin edelleen maassa. Tätä on siis TODELLA toivottu, mutta koko ajan mulla sellainen tunne, että en sitten jaksakaan lasta tms.. Tosi outoa, menis jo ohi!!
Noh, kai se menee ohi viimeistään sitten, kun nyytti on käsissä! Silloin ei ehdi hirveästi ajattelemaan asiaa... noh, valivalivali alfrida lopettelee nyt tähän
Hauskaa viikkkoa kuitenkin muille!
pitäiskö yrittää vielä muualta etsiä sellaista "toimivampaa" suljettu keskustelupaikkaa...? vai olenko vain tyhmä?
Alfrida 10+5
Mullakaan ei alkuun toiminu ollenkaan se Kaksplussan kerhosivu. Mut nyt pääsen keskustelusivuille...mut muuta sit ei pystykään tekee. Vaik siel pitäs pystyy lisää kuvia ja juttuja ym. Et et todellakaan oo tyhmä. Mikäköhän olis toimivampi...ja mahtaakohan sellasta olla. Outoa,ku eivät toimi ollenkaan! Toivottavasti säkin pian pääset sinne. Mä tallensin koneelle sen salasanan,ja sit vaan painoin sitä keskustelu juttua,ni sit se kirjautu sisään. Mut sit ku yritin painaa esim kerhon etusivulle,ni se tavallaan kirjautu ulos,eikä päästäny muille kerhon sivuille.
Salsa08 ja Velmu rv 9+0
... ja pääsin siihen sun kanssa samaan Salsa08, mutta en siis pääse eteenpäin... ja mulla kanssa katkaisee sen pois sieltä kerhosta, jos haluaa kerhon etusivulle... Noh, pitää kysellä, jos joku tietäis jotain toimivia sivustoja, vaikka harmittaa chocomumin puolesta, kun on nähnyt vaivaa, ja muut vaan valittaa ;) mut ei me sulle, chocomum, vaan sille kerholle vaan! :)
Noh, muuten täällä näyttää olevan hiljaista. Pahoinvoinnin/masennuksenko kourissa??
Tää on hassua, että menee niin tosi päivästä toiseen ihan eri lailla, tänään taas vähän parempi, eilen oli ihan hirvee päivä!! Noh, kai tää kohta alkaa helpottaa!?
Alfrida 10+6
Mä en nyt kyl yhtään ymmärrä tota Kaksplussan sivustoa! Nyt mä en pääse enää sil salasanal edes kirjautuu kerhon sivulle,et voisin hakee sitä jäsenyyttä. Eikä se myöskään onnistunu ilman salasanaa! Ärsyttää!
Tänään kävin labrassa antaa verta. Etenee tää odotus taas vähän!:) Nyt odotellaan ku kuuta nousevaa niitä ultra-aikoja. En muista mil viikol esikoisesta kävin. Olisko ollu rv11+jotain...eli 3viikkoa täs pitäs viel varmaan odotella,ennen ku pääsee kattoo,et kaikki hyvin. Pahoinvointi ainaki jatkuu,ni jotain tapahtuu!:)
Eilen oli sit eka työpäivä 1,5vuoden kotona olon jälkeen! Huh ku oli selkä koetuksella!! Mut kai se tästä lähtee. Eikä onneks töissä tullu paha olo ollenkaan. Jännitän vaan niin paljon,et koska jään kiinni!;D Pukuhuone nimittäin on remontissa,ni kaikki vaihtaa vaatteet osastolla pienen pienessä kopissa! Miten siinä sit yrität vaihtaa vaatteet niin,ettei kukaan nää,et käytän äitiyshousuja!?
Mut nyt vähän lepää ja järkkää asuntoa,ku tulee sälekaihdinten asentaja tänään.
Salsa08 ja Velmu rv 8+1