Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~Pikku2 TammiQ~ (suljettu ryhmä)

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäeemeli, toi la on niin, että neuovolan aika on se joka on virallinen ja edessäpäin, mutta neuvolan tätikin tajus (siis tietenkin), että se ei mitenkään voi pitää paikkaansa, koska mulla siis se 38 kierto... Eli se joka on myöhempi on mun "oma laskema" ja tulee olemaan lähempänä totuutta. Neuvolantäti kyllä laitto siihen listaan myös raskaustestin plussauspäivän, joten ne on siitä sitten laskenut sellaisen keskiarvon nkl:lla (näin siis luulisin) Eli mun laskujen mukaan se ultra on 10+3 ja sitten neuvolan mukaan 11+6, eli just hyvin!

Soffu! Mä oon samaa mieltä, ei tarttis koko ajan miettiä mitä kirjoittaa ja vois olla "ihan oma ittensä". Miten olis, mulla ei kyllä mitään hajua, missä semmoisia sivuja on! Lisäks hauskaa meidän ryhmässä on se, että kaikki (noh paitsi maijamehis;) ) niin on täältä pääkaupunkiseudulta, joten vois vaikka sitten nähdäkin?? Noh, asiat järjestykseen... Ensin jos joku tietäis ,miten päästäis eteeenpäin!?

T. Alfrida, joka jännitttää vähän tulevaa yövuoroa...

Vierailija
62/103 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks vähän erilainen=)

Se vois kyllä olla ihan hyvä idea, jos joku sellaisen vaan osaa laittaa vireile..

Maijamehi81 joka yrittää epätoivoisesti saada tulta pesään, kohta varmaan tarvii luovuttaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut et Yahoossa olisi suljettuja ryhmiä mut mitään kokemusta aiheesta mulla ei ole.

Menin sitten äsken sinne Yahoon sivuille ja onnistuin luomaan sinne Pikkukakkos ryhmän mut en yhtään tiedä onko se suljettu :))

Mä koitan tutustua siihen vielä lisää ja jos saan siitä jotain selkoa niin tulen kertomaan... untill then.. joku muu voi yrittää samaa jossain muussa foorumissa ja jatketaan juttuja täällä kunnes homma toimii jossakin.

KesäEemeli rv 6+0 juhuu, viikko vaihtui ;)

Vierailija
64/103 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä saa sitä toimimaan tai siis ymmärrä siitä Yahoosta hevon kukkua. Eikä nyt ainakaan ole energiaa tutkia sitä enempää. Muita pätevämpiä näissä hommissa?

Tänään ollut sillain "ihana" päivä että on kuvottanut vähän väliä, kaikki veto veks ja ihan himmee nälkä parin tunnin välein... mutta en valita. Tämä kai kertonee että asiat on hyvin ainakin tällä hetkellä ;)

KesäEemeli, edelleen 6+0

Vierailija
65/103 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, eka neuvola takana ja olin nukahtaa sinne. Aika tylsää eikä mitään uuttaa. Samat palpatukset ku viimeksikin! Onneksi seuraava neuvola on vasta viikolla 16+.

La periaattees aikastu päivällä mut en tajuu miten ne siellä neuvolassa aina sen laskee sillä viimeksikin oli sama juttu ja ultras ne kuitenki anto tän saman LA mitä esim nää vauviksen sivut antaa joten vanhalla mä kyllä meen.

Vitamiineista sain kiellon etten saa syödä niitä raskausvitskuja kun hemppa on niin hyvä. Syön sitte deetä ja foolihappoa ihan erikseen. Onneksi molempia on kotona.

Ei kait ihmeempiä.... ultra olis sit seuraavaks kuukauden päästä.

Painoa nyt pelkään et se alkaa nousta kohinalla joten pakko yrittää syödä terveellisemmin ja liikkua ihan simona. Nyt tullu jouluherkuttelusta ja alkuraskauden himosyömisistä melkein 4 kiloa. Voi tuska!!!!

Mä voin kans yrittää kattoo jossain vaihees et mihin sais jonku suljetun keskustelun... ei kans mitään hajuu. Joskun oon ollu jossain msn.com sivuilla mut ne meni kiinni tai jotain....

Soffu rv 7+3

Vierailija
66/103 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soffu älä huoli,et oo ainoa. Mulla oli myös paino noussu jouluherkuista ja turvotuksesta sen 4kg! Ja nyt oli lähtöpainoakin 4kg enemmän ku esikoisesta!:/

Mä en tajua myöskään noista esim. yahoon suljetuista ryhmistä. Esikoista ku odotin,ni joku sinne perusti ryhmän,mut mä en ikinä onnistunut kirjautumaan sisään,et olisin nähny tekstit ja voinu kirjoittaa. Et jos joku muu palvelu toimis paremmin?:)

Mul on kans seuraava neuvola vast viikol 14. Eivät kuulemma laita enää neuvolalääkärille,ku tarvittaessa. On siin onneks se ultra välissä. Mut jotenki siihen on tuskastuttavan kauan! Haluaisin kuulla sydänäänet vähän aikaisemmin! Mut ei auta ku tuskailla!

Nyt alkaa ehkä tää pelkokin hälventyä. Oireita on,ni ehkä se kuitenki on merkki et kaikki hyvin. Turha sitä keskenmenoa on niin kauheesti pelätä. Eipä sille mitää voi. Eiköhän tää raskaus nyt mee hyvin. Ku ei yks km viel nosta riskiä uuteen mitenkään! Onneks!

Vitamiineista viel. Ei mul terkkari sanonu mitään. Mul oli hg 140 ja syön kyl joka päivä vitamiinit. Niis on rautaa niin naurettava määrä,et outoa,et kieltää terkkari syömästä.

Mut nyt vähän lepäilee.

Salsa08 ja Velmu rv 7+3

Vierailija
67/103 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvola rv 9+3

sokerirasitus rv 10+2

Ultra rv 12+1

Lääkärineuvola rv 12+2

Diabeteshoitaja rv 12+5

Seuraava neuvola aika taitaa sitten olla rv 16+1, ellei sitten noi sokeriarvot ole mitattuna ihan päin honkia.

Itse toivon et toi mun paino joko pysyis samoissa tai hieman tippuis, mulla kuitenkin on ylipainoa kymmeniä kiloja...

Maijamehi81 ja Toukka rv 12+5

Vierailija
68/103 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vietetään vapaapäivää pojun kanssa. IHanaa, kun saa vaan löhöillä ja vakoilla traktoreita ikkunasta =)

KesäEemeli: Mulla viikot laskettiin ainakin kuukautisten mukaan vaikka varhaisultrassa lekuri olikin eri mieltä. Terkka sanoi, että muutetaan vasta Np-ultran jälkeen eli itse odotan sita ultrakutsua parin viikon sisään, sillä pitää kuulemma tarjota viim 11+6 viikoilla.. Nyt menossa 10+3 suunnilleen..

Keskustelusta sen verran, että kaksplus-saitilla on saatavilla suljettuja kerhoja johon pääsee vain salasanalla... En ole siellä keskusteluissa viihtynyt, kkun siellä on niin paljon ihmisiä, mutta jos kokeilisi tollasen oman kerhon perustaa????

Vierailija
69/103 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kävin nyt kokeilemassa kaksplussan sivuille kerhon luomista ja kyllähän se onnistui.

Olen siellä nimimerkillä jennik, eli käykää tekemässä oma nikki ja etsikää etusivulta alhaalta kerhot kohta ja kerhohakuun Pikku2 2010.

kerho vaatii salasanan ja annan sen sähköpostilla jenko-8@hotmail.com kunhan kertoo mistä ollaan aluperin tutustuttu tai jotain sellaista mitä ei tästä ketjusta voi löytää =) Tuskin kukaan nyt sinne haluaa väärillä tiedoilla tunkea mutta yirtetään vähän pitää yksityisyyttä kasassa.

Kokeillaan tätä, jos ei toimi, niin uusia ehdotuksia...

Vierailija
70/103 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Chocomum!! KIITOS!

Mä en nyt viikonlopun aikana ehdi oleen juurikaan koneella kun tulossa vieraita koko viikonlopuksi, mutta maanantaina yritän hoitaa itselleni tunnarit tonne kaksplussaan ja lähetän sulle sit meiliä!

Ihanaa kun viikonloppuna on paljon ohjelmaa niin ehkä taas hetkeksi unohtuu tämä omaan napaan tuijotus.

Kiloista: Niitä kyllä aivan älyttömän helposti alkaa kertymään. Antakaa siis armoa itsellenne :) Itse kävin vaa'alla tänään ja näytti kilon enemmän kun normaalisti ja huom. olen siis vasta viikolla 6! Mutta minkäs teet kun ihan huutava nälkä on koko ajan eikä siihen mitkään mandariinit auta. Esikoista odottaessa mulla oli kyllä aika etupainotteinen tuo painon kerääminen. Alkuun tuli reippaasti, mutta tasoittui sitten. Sormet ristiin että niin käy nytkin.

Tuo sokerirasitustestikö liittyi painoindeksiin nykyään?

Mukavaa viikonloppua kaikille!

KesäEemeli rv 6+1

Vierailija
71/103 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, painoindeksi vaikuttaa, plus lisäks se, että onko lähisukulaisilla ja onko aiemmissa raskauksissa ollut sokerit koholla.

Itse jouduin menee varhaisessa vaiheessa, ku mulla on painoindeksi korkea sekä se kun mun äitillä on kakkostyypin diabetes. Täällä siis mittaillaan nyt 3-4 päivänä viikossa 4 kertaa päivässä. Ekaks paastoarvo, sit aamupalan jälkeen sit lounaan jälkeen ja sit vielä päivällisen jälkeen.

Sit odottelen kutsua äippäpolille, jossa sitten vissiin lykkäävät ruokapäiväkirjan käteen plus jotain muita ohjeita.

Maijamehi81 ja Toukka rv 12+5

Vierailija
72/103 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle terkkari sanoi,et Vantaalla kaikki joutuu. Mut oisko kuitenkin niin,et kaikki yli 25-vuotiaat joutuu siihen. Niin sekava se meidän terkkari,et jäi ihan epäselväks koska se on. Ja tuleeko siihen joku kutsu kotiin,vai miten hoituu! Ärsyttää! Ihan oma th lähti opiskelee viel kätilöksi,ni nyt on sit sijainen 2vuotta!:/

Mut nyt touhuamaan esikoisen kanssa,taitaa neidil olla nälkä jo ku ei päiväkotiharjoittelussa syönyt ku puolikkaan näkkärin!:( Toivotaan et lähtee maanantaina kuitenkin hyvin liikkeelle. Onneks ite en joudu viemään!Tänään jo itkeny ku vesiputous!:(..

Hyvää viikonloppua kaikille!

Salsa08 ja Velmu rv 7+4

Vierailija
73/103 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nykyään suositellaan sokerirasituskokeen tekemistä lähes kaikille raskaana oleville. Sokerirasituskoe tehdään tavallisesti 24.–28. raskausviikolla. Kun sairastumisriski on erityisen suuri, koe suositellaan tehtäväksi jo 12.–16. raskausviikolla" Tällaisen tekstin löysin diabetes.fi sivuilta. Jostain muistan kyllä lukeneeni tuon että kaikilta yli 25-vuotiailta nykyään tehtäis automaattisesti se.

Luulen et tuo käytäntö tapa riippuu neuvolasta. Esikoisesta neuvolatäti itse varas mulle sen ajan sinne labraan rasitusta varten, ku nyt taas mun tarvi itse soittaa ja sopia aika.

Luulisin Salsa08 et sulle tehdään toi rasitus vasta joskus puolen välin jälkeen.

Hyvää viikonloppua kaikille=)

Maijamehi81 ja Toukka rv 12+5 (lähdenpä sitten pitserian kautta kotiin, tykkää noi sokeriarvot siitä kuinka paljon vaan...)

Vierailija
74/103 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tässä kesken yövuoroputken täällä nopeesti kirjoitan! Hyvä chocomum, kun järkkäsit meille oman pikku kerhon. Mulla kans menee viikonlopun yli, että ehdin sinne asti, nyt menee aika tähän yövuoroista selviytymiseen! 3 on kyllä aivan liikaa!!!! Onneks duunikavereista osa tietää ja ne on kyllä ihania! Antaa välillä lepäillä, jos näytän sille ;)

Kirjoittelen tässä joku päivä lisää... Nyt lopetan...

Alfrida 9+5

Vierailija
75/103 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lenkille pitäs lähteä kun sain pojan iskänsä matkaan tunniksi mutta voi hyvänen aika kuinka voi ihmistä väsyttää.... Ja illalla oon lupautunu lähtee syömään miehen ja sen koulukaverin kans joten jos aikoo yhtään yrittää pitää näitä kiloja kasassa ni sinne lenkille juu!

chocomum: tää väsny mamma pisti sulel viestii ihan kahdessa osassa ku aivot jäätyy tän raskauden myötä.

Siis mä oon oikeesti ihan pehmoaivo nykyään. Unohdan kaikki asiat! Eilen sain sen taas todeta.

Mä en tiiä tosta sokerirasituksesta mitään. Aatelkaa mulle kuitenki tuli viime raskaudes 22kg mut en sit joutunu siihen vaikka th uhkaili.

Joops, mutta jatketaan keskustelua siellä suljetussa huoneessa.... =) jos mä nyt osaan sinne tulla....=)

Mega-väsynyt Soffu joka nostaa väkisin ahterinsa ja lähtee lenkkipolulle. rv 7+5

Vierailija
76/103 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Nyt on Chocomumille lähtenyt meiliä :)

Mua jotenki oudosti jänskättää "paljastaa" kuka olen, en tiiä miksi? Ties vaikka tunnen teistä jonkun "oikeassa elämässä" :) No, kohta se selviää ;)

Viikonloppu meni taas vauhdilla. Tällä viikolla onneksi vähän tapahtumia kun pääsee neuvolaan täyttämään papereita ja viimein torstaina sinne ultraan kurkkimaan.

KesäEemeli rv 6+4

Vierailija
77/103 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi samat fiilikset siis kesäeemelin kanssa! Lähetin kanssa chocomumille viestiä, ja nyt on "hieman alaston olo". Mut sitten mä ajattelin, että jos mä jonkun tunnen, niin voi voi... Tutustutaanpa sitten vielä paremmin... :) :)

Muuten ei mitään erikoista. Huono-oloisuus vähenee päivä päivältä ja nyt tänään jopa jaksoin siivota!!! Mies on asiasta marmattanut, koska on hoitanut melkein kaikki huushollihommat. Nyt ylpeänä voin esitellä sille sitten siivottua kotia! ;) Ke ultra, sitä odotellessa!! Jännittää sekin, koska mies ei sittenkään pääse sinne (piti siis ensin tulla), joten menen nyt sitten yksin. Noh, kai sekin hyvin menee...

Noh, jatketaan toisella puolella, kun saadaan koodit!

Alfrida 10+1!

Vierailija
78/103 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä kävin äsken vakoilee kerhossa mutta sinen pitikin vielä tehdä jäsenhakemus joten jään odottelee vastausta. =)

Täällä vaan pahenee olo. Ei sillai oksetta mutta kuvottaa ihan jatkuvasti. Sanoisin kuitenkin että lievää tää on vielä...

Mä täällä keittelen makkarasoppaa. En oo tehny varmaan ikinä sitä mutta raskaus on nyt tuonu uusia haluja. =D Meillä ei oikein koskaan syödä makkararuokia. Ainostaan kesällä grillataan makkaraa joskus. Useimmiten pihvejä ja kasviksia.

Voi ku tekis mieli mennä torkkumaan, mutta pakko tehä ruoka ja sitte lähtee hakee esikko tarhasta. Just tuli maili sieltä että noro-virusta kovasti liikkeellä. Just joo!

Soffu rv 8+0 (sentäs uusi viikko!)

Vierailija
79/103 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on tässä pitkän aikaa pitänyt käydä katsomassa että mitä sulle kuuluu, ja oli aivan ihana yllätys huomata että oot vihdoin plussannut =) Eli ei muuta kun onnellista odotusta ja tosi paljon tarrasukkia matkaan!

Terkuin Ruu kera kahden prinsessan

Vierailija
80/103 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä sitä odotellaan joskos sais sen salasanan:)

Odotus tuntuu sujuvan hyvin, mut muusta elämästä ei sit voikaan niin puhua

Maijamehi81 ta Toukka rv 13+2