Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~Pikku2 TammiQ~ (suljettu ryhmä)

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavsti muut ei tipu!!! On se vaan hassu tunne, kun kuulee, että jonkun odotus päättyy: Minä ainakin työnnän sen tunteen jonnekkin aivojen perukoille, enkä oikeastaan ajattele sitä. Pelkään että jos ajattelen, niin tulen vaan vainoharhaiseksi ja huolestun turhasta. Kamala tunne =(

Alfrida: *Nauraa kippurassa* siis eihän tässä ole yhtään mitään järkeä, ei kukaan itseään ja omaa aikaa ja rahaa arvostava ihminen tee vauvoja! Niitä tekee sekasin naiset, joihin on ohjelmoitu joku hormooni paukku tietylle iälle ja PAM! -> VAUVAKUUME =) =) =)

Mutta toisaalta se vauvakuume ja ylipäätänsä vauva on kyllä parasta mitä on oman elämän kohdalle sattunut =P Aikaajoin se järjen ääni kuiskailee ja mietin, että miten hitossa pärjään vauvan ja 2v riiviön, eiku siis taaperon kanssa =) Kai sitä pärjää, ei ole vielä tietoa =)

Vierailija
42/103 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka surullinen uutinen!

Kylmätväreet meni ja kamalan surullinen olo tuli puolestanne. Voimia paljon tuleviin päiviin, voin hyvin kuvitella tunteesi.

Mä en osaa laittaa näitä asioita aivojen perukoille vaan heti tuli iso pelko myös oman navan puolesta (vaikka se pelko jo iso ollut nytkin). Keskenmenot ja tuulimunat ovat niin yleisiä että jo tilaston mukaisestikin tähän meidänkin porukkaan näitä surullisia uutisia mahtuu.

Iso halaus ja onnea uuteen yritykseen!

KesäEemeli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tuulimunaraskauden jälkihoito tapahtuu?

Pitääkö raskausmateriaali (-vihaan tuota sanaa!!!) poistaa kemiallisesti/kaavinnalla vai miten? Kättärillekö menet?

Vierailija
44/103 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chocomum, hihittelin täällä myös sun vastaukselle kippurassa!! Meidän neiti täyttää syksyllä jo viis, joten siis todella täytyy kaikki aloittaa uudestaan! Vähän niinkuin maijamehiksellä! Mut kai nää ajatukset tästä menee ohi...? Mä vaan miehen kanssa myös keskustelin siitä ja se kanssa mietti, että perkele niitä kaikkia "vauvanpito-otteita" yms ei oikein muista... Eikä oikein jaksaiskaan... Mut toisaalta. Mun tyttö on jo niin iso, että jatkaa päiväkodissa 3 päivänä viikossa myös sitten kun vauva tulee... Ei siks, että mä saisin "vapaata", vaan siks, että sillä on jo kavereita siellä aika paljon ja jo nyt tulee huutoa, kun vapaapäivilläni en vie häntä hoitoon ;) Eli sinänsä saan ainakin jonkin verran "laiskotella" sen vauvan kanssa kahdestaankin...

Kai nää tunteet vaan on tällaisia "äidiks kasvamisjuttuja"???? Heh...

Noh, nyt lopetan tän jaarittelun!

Tsemppiä kaikille viikonloppuun tasapuolisesti!!'

Alfrida 8+5

Vierailija
45/103 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voimia Aamuntytär ja paljon onnea seuraavaan yritykseen,kun sen aika on!

Alfrida: Esikoista ku odotin 2008,ni ultra-ajat tuli muistaakseni viikkoa ennen ensimmäistä aikaa. Et odottele rauhassa.:) Eiköhän ne sieltä tuu.:)

Mua kans vähän jännittää,et miten jaksan vauvan ja 1v10kk-taaperon kans,ja tyttöhän on viel kaiken lisäks oikee hulivili...ei juuri paikallaan pysy!:) Mut kiltti ja auttavainen,et eiköhän me pärjätä!:)

Nyt täytyy pistää ittensä levyks,aivan rättipoikkiväsy!

Salsa08 ja Velmu rv 6+4

Vierailija
46/103 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltapäivällä olis sit np-ultra. Kun näitä oireita ei mulla oo ollu oikeestaan lainkaan, niin kovasti jännittää onko tuolla masussa kaikki hyvin. Mies viikonloppuna pyysi että ottaisin hänelle myös masuasukista kuvan, ku hän ei kerran ultraan pääse.

Maijamehi81 rv 12+1

Vierailija
47/103 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna päivät meni taas ihan kamalalla vauhdilla eikä ajatukset ollut koko ajan omassa masussa, mut nyt kun arki alkoi ja pojan kanssa kahdestaan kökitään päivät kotona niin on aivan liikaa aikaa miettiä omaa napaa. Se ei ole ollenkaa hyvä. Aika ei kulu ja kaikkea tyhmää tulee ajateltua ihan liikaa.

Maijamehille onnea np-ultraan! Toivotaan että tulet kertomaan ihania uutisia tänne pian :)

Mitäs muille?

Täällä samat lievät oireet jatkuu satunnaisesti. Pahin olo päivästä on ennen lounasta kun työntää vaunuja kotiin tuolla puuroutuneessa lumessa. Kamala nälkä, heikottaa ja väsyttää eikä voimat meinää riittää kotiin asti työntää raskasta kuormaa. Mietin vaan miten ensi talvena tuplarattaita saa puskettua eteenpäin tuolla! Kunto nousee ainakin ;)

Eipä oikeen muuta. Toivitaan että tämäkin viikko menisi nopeasti..

KesäEemeli rv 5+4

Vierailija
48/103 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää alkanutta uutta viikkoa!

Mä olin viikonlopun työmatkalla ja sieltä keräsin muutaman univelkatunnin. No ne nyt ehkä on viime yönä nukuttu pois mutta väsymys on aivan järkyttävä ja veto pois. Tää väsymys on jotain ihan hirveetä. Tuntuu etten saa yhtikäs mitään aikaseksi. Taitaa vapaat mennä vaan tässä kotona kykkiessä. Vaikka aattelin että pitäs tota esikoisen huonetta vähän laittaa.

Meidän makkari on aika pieni (näissä uudemmissa taloissa kun nää makkarit on ärsyttävän pieniä nykyään) niin mies päätti hieman fiksata meidän sänkyä kapeemmaksi kun mietti miten saadaan pinnasänky sinne mahdutetuksi. Ihanaa kun se alkoi heti toimiin ku saatiin tietää raskaudesta.

Voi itku tuota Aamuntyttären tapausta! Mä en tajuu noista tuulimunista mitään! Onkos iellä muka kuitenkin jotain raskausjuttuja kehittyny silti? Voimia kovasti aamuntyttärelle! Ja jos pian raskaudut uudelleen niin tule meidän mukaan tänne vaan odottamaan jos haluat!!! Tsemppiä!

Mitäs maijamehin ultrassa näky??

Alfrida: Mulla oikeestaan ihan samoja fiiliksiä. Jaksankohan mä nyt alkuunkaan kahta lasta ja tuota ekan vuoden rumbaa? Mulla on oikeestaan vaan perhekuume eikä vauvakuumetta lainkaan. Haluun vaan isomman perheen joten klait tuo vauva-aikakin on sitten otettava. Mulal ei oo yhtääns ellanen olo että: voi kun kaikki vauvat on ihanaia yms yms. Mutta haluun et on kuitenki vähän enmän vilsketta ympärillä ja odotan kovasti lasten eri ikävaiheita. Ehkäpä sitä sitten ihan hullaantuu kuitenkin kun saa sen oman nyytin syliin.

Jeps, mutta nyt syömään lounasta. Ai niin mulle on jo tullu joku 1,5kg nyt tän alkuraskauden aikana kun on pitänyt syödä enemmän jatkuvan nälän takia ja muutenki ettei huono olo yllätä. Pelottaa että saan taas huimat lukemat vaakaan loppuraskaudesta. =/

Soffu rv 7+0

Vierailija
49/103 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan kans välillä väsyy aika helposti! Esim. töissä tänään, niin yhtäkkiä oli ihan veto poissa! En tajuu... tai siis tajuun... ;)

Mulla kanssa menee vapaapäivät kykkiessä ja muutenkin on sellainen megabooring olo, mut nyt eilen ja tänään on kummasti alkanut helpottaa... Ehkä se alkaa taittaa selkää, toi alkuhuonovointisuus!! Olis kyllä tosi ihanaa, jos näin helpolla olisin päässyt!!

Ja tänään mulle tuli ne ultra ajat!Jippii!!!

Ens viikon ke olis meikä sitten järkevämpi!! Siihen saakka saa vaan ihmetellä, että mitä tapahtuu sisällä ja milloin...

Noh, eipä oikeestaan muuta...

Alfrida 9+1 (jo??) ;)

Vierailija
50/103 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä meidän pienen pieni toukka nukku kun alettiin ultraamaan, heräs kyllä sitten juoksemaan (siis ihan selvästi juoksi tuolla mun masussa) Kaikki ok. Kyllä helpotti suunnattomasti, vaikka vieläkin jotenkin on epätodellinen olo. Vähän oli hankalaa ultrata kun mun kohtu on taaksepäin kallellaan ja sit se oli vielä johonkin toiseen suuntaan kallellaan. Niin ja toukka vastasi viikkoja..

Maijamehi81 ja toukka rv 12+1

Vierailija
51/103 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on kohtu taaksepäin kallellaan ja jännäänkin että millon alkaa maha näkyä. Esikoisesta pulpsahti viikolla 15 ulos masu ja eiks seuraavasta yleensä näy aiemmin? Josko pari viikkoa aikasemmin alkais näkyä...=)

Käytiin äsken kaupoilla ja löysin pojan huoneeseen ison hyllyn johon mahtuu kivasti sen lelut jonka ovh oli 199,- ja nyt alennettu hinta 55e. Ihan mukava alennus!

ai niin sain just tietää et mun ent. paras kaveri oottaa esikoistaan viikolla 11.

Nyt katsomaan poitsun hienoa linnaa, jonka se on taas tehny sohvatyynyistä... =)

Soffu

Vierailija
52/103 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikalailla pian 12 viikon jälkeen, mut silloin olinkin paaaaaaaljon laihempi, nyt tuskin näkyy niin pian kun tota läskiä tuppaa olemaan tossa vatsassa.. Odotan kyllä jo et alkais tulee sellainen söpö vauva vatta, vaikka tuskin tästä söpö tulee ku tosiaan tota ylipainoa on paaaaljon..

Kävin tänään kattomassa kaveria joka odottaa, sillä on joku viitisen viikkoa siihen et vauveli syntyy..

Huomen aamulla sit sinne lääkärineuvolaan.

Hyviä vointeja kaikille=)

Maijamehi81 ja toukka rv 12+1

Vierailija
53/103 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onnea vaan maijamehille ja pikku toukalle. On se kiva kun tulee toi 12 vko täyteen ja pääsee ultraan, jotenkin olo helpottaa sen jälkeen huomattavasti..

Mulla alko ekasta näkyä maha joskus viikolla 16 silleen kunnolla, mutta nyt tuntuu että näkyy jo nyt! siilonkin oli paljon turvotusta, eli mammahousut oli jo aiemmin käytössä, mutta nyt tuntuu, että kun on jo valmiiks venytetty iho tossa masulla, niin turvotus näkyy "oikeeseen " suuntaan=)

Mies lähtee ensviikolla työmatkalla ja mun tuurilla se ultra osuu juuri sinne, noh kai siellä yksinkin pärjää =)

chocomum 9+6

Vierailija
54/103 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa siis kuulla, että maijamehiksellä kaikki ok!! Toi kyllä varmaan helpottaa tuntemusta siitä että mahassa todella jotain on!!

Mä siis pääsen tasan viikon päästä siihen ultraan ja mietityttää kanssa täällä, että mitä tuolta mahasta löytyy! Toivottavasti jotain!Ja jotain kunnossa olevaa.

Vointi on helpottanut aika lailla! Ooon vaan alkanut menee nukkumaan jo klo 9 illalla, joten saanut sitten tarpeeks pitkät unet! Näin ei sitte pahoinvointikaan yllätä ihan niin täysillä!

Maha turvottelee aika runsaasti, mutta käytän housuja ilman nappeja kiinni pitkällä paidalla ja toivon etteivät tipu jalasta! ;) Mut jos joku painaa mahaa, niin tulee tosi inhotttava tunne melkein saman tien! Eli pakko olla napit auki! ;) Äitiyshousuja en oo vielä etsinyt kaappejen pohjalta! Yritän olla mahd. pitkään tavallisissa housuissa, jotta ei sitten kyllästy niihin "yksiin", jotka vain mahtuu päälle!

Onko muilla tätä: Mulla pohkeet aivan sika väsyneet taas, niinkuin ekakerrallakin ja jouduin nyt taas jo alkaa käyttää tukisukkia! Ne kyllä auttaa, mut mulla on vähän sellainen "olen 90vee-mummo-fiilis". Siis tukisukat herranjumala... Mut kyllä sitten taas pääsee kävelee ihan eri tavalla! Muuten varmaan tulis suonikohjuja, joita en tod. halua! Noh, eipä tässä muuta!

Kohta yritän lähteä jumppaan, koska meen vasta yöks töihin! Voi kyllä olla että toi sohva tuntuu aika paljon paremmalta, kuin jumppa! ;)

Hyvää ke:tä kaikille!

Alfrida 9+3 (tai sitten jo 10+6)

Vierailija
55/103 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ultran jälkeen tuli tunne et koskas ne liikkeet oikeen tuntuu=) Vaikka eihän ne nyt vielä yli kuukauteen edes tunnukaan. Sit kun tosta edellisestä synnytyksestä on kohta 7 vuotta (niin ja tietysti odotusajasta on kans se 7 vuotta) ni en mä oikeen edes muista miltä ne liikkeet tuntuu. No kai ne liikkeet sieltä sitten ajallaan tuntuu. Seuraavaa neuvolaa jo innolla odotan jotta pääsee kuuntelee sydänääniä.

Voi piru... tuli mieleen et mun piti sille diabeteshoitajalle soittaa ja varata aika, ku oli arvot vähän koholla. Tää tietysti tietää sitä että pääsen/joudun ylimääräiselle poliklinikka käynnille, jossa luultavasti ultrataan, mut se on vasta joskus kuukautta ennen laskettua aikaa.

Rakenne ultra mulla on sit maaliskuun lopussa, sisko lupas sillonkin tulla mukaan=) Innoissaan tuntuu olevan.

Maijamehi81 ja toukka 12+3

Vierailija
56/103 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun mä olen kateellinen noista Maijamehin viikoista ;) ! Olet jo niin paljon turvallisemmilla vesillä.

Mä alan jo toistaan itseäni ja v*tuttaa minuakin tämä valitus, mutta kun mulla nyt ei muu pyöri mielessä kuin se että miten tuo kyytiläinen nyt vaan pysyisi mukana. Mun mieskin on jo ihan kypsänä kun olen niin negatiivinen koko ajan ja jankutan ettei tuolla masussa kuitenkaan mitään oo :( Vitsit kun voisin nukkua seuraavat 5 viikkoa :) Oireitakaan ei oikein ole joista voisi saada varmuutta tähän touhuun. Luojan kiitos se varhaisultra on jo ensi viikon torstaina. Tai oikeestaan sinnekin on vielä aika monta päivää. *Syvä huokaus*

Alfrida: miten noi sun rv:t on laskettu? Onks toinen sun oma veikkaus ja toinen neuvolan? Tulikohan se np-ultra-aika neuvolan laskujen mukaisesti? Mietin vaan et mille viikolle ne NKL:lla koittaa saada ihmiset ultrattavaksi. Mä saan paperit liikkeelle vasta ensi keskiviikkona joten turha vielä odotella sitä kutsuakaan :)

Nyt on kyllä ollu hieno talvi kun on päässyt niin hyvin hiihtämään. Toisaalta en tykkää siitä lajista juurikaan mut se on niiiiin hyvää ja tehokasta liikuntaa että ihan sen takia on käytävä lykkimässä. Olo lenkin jälkeen on aivan luksusta. Vaikka kuinka on vetämätön olo lähtiessä niin kotiin tullessa on täynnä virtaa. Viime viikolla sain itseni ladulle 4 kertaa, tää viikko ei vaikuta yhtä lupaavalta mut pitää yrittää. Siitäkin huolimatta että hiihto on jees, voisi tää talvi mun puolesta jo kuitenkin loppuakin. Ton taaperon pukeminen joka päivä on sellasta taistelua... kesää odotellessa :)

KesäEemeli ja vaivaiset rv 5+6

Vierailija
57/103 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sullakin KesäEemeli on viikkoja yhtä paljon kasassa kuin mulla nyt:) Eikä mullakaan mitään ihmeempiä oireita oo ollu. Ainoona taitaa olla tuo särky tuolla alapäässä sekä ala selässä. Tai oikeestaan nyt vasta tuo alaselän särky on alkanut tulemaan, mahtaiskohan johtua siitä kun kohtu on taaksepäin kallellaan ja lisäks vielä johonkin suuntaan kallellaan..

Maijamehi81 ja toukka 12+3

Vierailija
58/103 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia Maijamehillä tosiaan!:) Mä toivon kans niin paljon,et viikkoja olis kasassa paljon enemmän ja pääsis sinne np-ultraan. Vaik oon käyny varhaisultrassa ja siellä pieni sydän sykki,ni mulla kans kauhea pelko edelleen keskenmenosta! Huomenna 7+3 millon meni edellinen kesken!:( Mut se siitä synkistelystä!

Tänään oli jo eka neuvola. Lappuja täyteltiin ja sit se kauhea paino! Hyi oikeesti! Voisko sitä oikeesti olla menemättä vaa´alle? No joo ehkä ei nyt sentään! Mut viime raskaudes lääkärineuvola käynnillä yks vanha terkkari kommentoi,et "on vissiin herkut maistunu",ni sellast en tod haluais kuulla täs raskaudes!!! Muutenki tuntuu pahalta,ni sit joku perhanan vanha kurppa heittää tollasta p:tä! Onneks oma terkkari on mukava,ja toivon,ettei tarvii mitää kummempia keskusteluja käydä painosta. Sitä tulee ku on tullakseen ja kyl mä sen sit saan laihdutettua pois,ku sen aika on!

Mut nyt täytyy painuu siivoamaan! Edelleen kämppä ku pommin jäljiltä,ku oli ikkunaremontti!

Salsa08 ja Velmu rv 7+2

Vierailija
59/103 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on väsymys vieny kokonaan mukana.

Kauhean nopeasti meni nuokin vapaat. Onneksi on vaan kolmen työpäivän viikko. Tuntuu ettei kauheesti saa mitään aikaseksi.

Mä yritän nyt kovasti liikkua sillä minulla myöskin nousi viime raskaudessa paino ihan kamalasti-> 22kg tuli ja selkä oli kuolla kun ei meinann jaksaa kantaa niitä kiloja. Juu, eihän se oo kiva kuulla siitä neuvolassa kun itsekin tiesi ja mua kyllä ärsytti että sitä niin paljon kerty. ja mä vielä urheilin paljon sillon. En tajua... joten saattaa olla että tulee niitä kiloja nytkin vaikka mitä tekis. Toivon vaan että nää pakkaset väistys sillä tykkään eniten lenkkeillä. Eilenki vedin poikaa rattikelkassa 3.5 kilometriä ja hiki lensi. Mutta tulipahan tehtyä kunnon lenkki. =)

Mullakin olis huomenna se eka neuvola. Toisaalta ihan tyhmää, ei siellä mitään viisasta tehä, mut kiva että jotenki menee eteenpäin tää raskaus muutenki ku viikoissa. Ultraan on vielä niin kauan ja mahakaan ei varmaan ala kasvaa ainakaan kuukauteen, saati sitten ne liikkeet. On tää niin turhauttavaa tää alku ku ei oo muuta ku tylsiä oireita. Vihaan tätä väsymystä, haluisin jaksaa leikkiä iltaisin ton esikoisen kanssa kun emillä ei isäkään oo täällä pitämässä sille seuraa. No toivottavasti voimat palaa pian. Ja täytyy aatella että oompahan vihdoin raskaana sentään. Eikä tän nyt kauheen kauaa pitäs kestää. Pian on keskiraskaus ja olo ainakin viime raskaudessa ihan hyvä.

Jeps jeps, no pakko on alkaa siivoamaan tätä läävää ja yrittää pilkiä tuon pojan vieressä kun se tekee palapeliä. Tulispa jo perjantai ja mies sitämyöten kotio.

Soffu rv 7+2 (ei nää mee eteenpäin millään)

Vierailija
60/103 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitäskö meidän kuitenki siirtyä suljettujen ovien taakse. Vois puhua nimillä yms ei tarvii niin tarkasti aina miettiä mitä kirjottaa. Oliskohan mitään helppoa paikkaa johon sais ryhmän? En jaksais kauheesti alkaa säätää...

Mitäs aattelette?