Keskenmenon/keskenmenojen jälkeen uuteen yritykseen
Kommentit (792)
Täällä on ihanan vilkasta keskustelua:).
Ja musta on kiva että ihmiset kirjottaa muutakin kuin vaan lyhyesti ja ytimekkäästi kp:t ja että ketuttaa :D.
Hyvä että Thelmalla alkaa mieli vähän kirkastumaan! Ja HCG on laskenut. Yritähän rentoutua viikonloppuna:)!
Innan lapsille pikaista parantumista! Ärsyttävää todella kun ei tiedä missä vaiheessa kierto on menossa. Mäkin olisin kuvitellut jotain ihan muuta ellei jälkitarkastuksessa olisi ultrattu.
Emmyn viestistä tuli tosiaan hyvälle tuulelle:)
Pilvilinnalle tsempit! ;)
Mulla oli tällä viikolla jälkitarkastus. Kerron lääkärille, että olen skeptinen että sieltä olisi voinut tulla kaikki pois niin vähällä vaivalla. Lääkäri ultrasi ja totesi kohdun olevan tyhjä. Ja muutenkin kaiken olevan kunnossa. Hän myös kyseli, oliko mun synnytykset kivuliaita. Ihmettelin siinä että en mä tiedä, kai ne oli aika peruskamaa. Tuumasi vaan, että mulla taitaa olla aika korkea kipukynnys, kun kuulemma sen verran harvoin kuulee ihmetystä siitä että voiko se olla siinä. En mä koskaan ole ajatellut onko mun kipukynnys korkea vai matala. Kun ei ole tuota vertailupohjaa ;-).
Lääkäri ultrasi myös munasrjat ja huomasi että siellähän on hyvänkokoinen munarakkula kypsymässä(20mm). Tuumasi vaan, että nyt kannattaisi miestä lämmitellä jos haluaisi yrittää raskautta. Sanoi, että ei tarvitse odottaa kuukautisia, van ryhtyä sanoista tekoihin:D.
Olo on kyllä vähän omituinen. Mähän kuvittelin silloin viikko takaperin, että olisi ovis. Limoja oli vaikka muille jakaa. Nyt taas ei sillä suunnalla ole merkkiä, mutta kuitenkin ultran mukaan pitäisi olla juuri käsillä. Se oli kyllä aikamoinen yllätys, en olisi kyllä muuten varmaan osannut mitään edes epäillä.
Nyt vaan erikoista on se, että mulla on tässä pari päivää ollut alavatsalla painontunnetta, nipistelyjä ja jotain vihlomisia. Koskaan en ole oviskipuja tuntenut, mutta okohan tämä nyt sitä? Vai mitä lie. Näinköhän meni kroppa sekaisin keskenmenosta. Nimittäin jos en olisi ultrassa käynyt odottelisin näiden oireiden perusteella menkkoja alkavaksi näillä hetkillä.
Jälkitarkastuksesta jäi tosi hyvä fiilis. Se lääkäri oli sama kuin äitipolilla surullisenkuuluisassa np-ultrassa. Hän työskentelee silloin tällöin myös TK:lle. Lääkäri sanoi, että seuraavassa raskaudessa kun varaan neuvolaan aikaa pyydän terkkaria varaamaan hänelle ajan ultraan siinä rv 8-9. Että ei tarvitse sinne äitipolille asti odottaa ja jännäillä. Eipähän tarvitse mennä yksityiselle:)!
Superbuubseista sen verran, että ne on vallan omasta takaa. Joten jos joku haluaisi kuppikoon niin ilmaiseksi lähtee! =D
Mukavaa viikonloppua kaikille yhteisesti ja erikseen! Käyrä uuteen neousuun ja kevättä rintaan! Maanantaina alkaa jo helmikuu:).
Mä avoin äsken netin ja heti pomppas eteen et vanheneminen alkaa 35v iässä!!! on se nyt kumma et kaikki tapahtuu sillon kun ihminen on 35v :( joka tuutista saa lukea et hedelmällisyys laskee huimasti kun täyttää 35v ja vaik mitä ja mä nyt sit sattumoisin olen just se 35v.!!!!! ja täytän tänä vuonna JO 36v. et sit mä olen jo aivan ikäloppu et turha varmaan haaveilla sit enää vauvastakaan :(
Anteeksi ku vaahtoan :) mut kummasti kyl helpotti ;)
Nyt tarttis lähtee pitsan ja piirakan tekoon.keksikakun teinkin jo mihin laitin daimlevyn ja pätkispussin et voi nam :)
Kyl niin ihanaa on ku perjantai ja 2 vapaata.kyl toi työ niin vapaa aikaa häirittee mut pakko sitä rahaakin jostain on saada ja se et on tänä päivänä työpaikka ni on lottovoitto et ei paranis narista :)
Mul ei mitää ovisoloja eikä limoja eikä kuukautisoireitakaan et taidan olla jossain ihme horroksessa olla mut kyl ihan hormoonit hyrrää et en mä ihan kohmeessa oo ;)
Hyvät viikonloput kaikille ja ahkersti käyn lukemassa teidän kirjotuksia :)
.. perjantai-iltaa.. eiku lauantai aamuyötä:) Täällä se Pilvis taas valvoilee tuttuun tapaansa. Pitäis kyllä varmaan jo mennä pehkuihin, mutta tällaista tää mun elo on, varsinainen yökyöpeli. Ja kun ei la tarvii mennä töihinkään ja ohjelmaakin vasta puoleltapäivin, niin mikäs hätä tässä on:)
Moni jo ehdottanut mulle testausta. Ei taida kuulkaa olla tarvetta ollenkaan, kun pe tuli paperiin verensekaista limaa.. Eli tiedä sitten mitä nämä oireet meinaavat. Innakin mainitsi, ettei ”konkari” erehdy, jos kehoansa tarkkaan kuuntelee.. Juu, tämä onkin ollut totta, olen aina tuntenut kehoni oireilut ja tuntemukset tosi hyvin. Mutta se oli ennen keskenmenoa se.. Sen jälkeen on keho ollut vaan niin sekaisin, että ehkä näihinkään ei ole vielä luottaminen. Aiemmin näin lupaavin oirein homma ois ollut aikas selvä, mutta..huoh.. Ja jos menkat nyt alkavat, niin se on sitten kierto vaan 23 pvää (!), kun normi on 26. Ja km:n jälkeen nämä pari edellistä kiertoa ovat olleet ylipitkät 35 pvää.. Eli ei kyllä keho ole vielä ilmeisesti kuitenkaan palautunut! Mulle tuo itse km oli nopeasti ohi, Ahomansikan tavoin ”oliko se tässä” (vaikka ei kyllä silloin ihan noilla sanoin, kun henkisesti olin niin jäässä). Mutta fyysisesti siis pääasiallinen tyhjennys oli sen (hurjat) kuusi tuntia ja yhden panadolin otin. Menkkoihin tarviin enemmän. Toisaalta kipukynnykseni lienee suht korkea. Mutta sitten nämä jälkimainingit ovatkin olleet omaa luokkaansa. No, tästä ei ole tie kuin ylöspäin toivon.
Ja Emmy, ilmoittaudun heti noille sun syksyn/joulun juhlillesi! Oon muuten ihan oikeesti taannoin järjestänyt kutsut netissä ”tutuksi tulleelle” porukalle. Kivaa oli. Mielenkiintoista oli kyllä, miten nettipersoonalle oli jotenkin mielessään antanut kasvot, kuvitellut tyylin ja miten ne mielikuvat sitten kohtasivat tai eivät kohdanneet.. Mutta ei se menoa haitannut:) Hienoa, jos sulla nuo vuodot on jäänyt tosi vähäisiksi tuon toimenpiteen jälkeen. Olen monelta kuullut samaa kaavinnan yhteydessä.
Tsemppiä Inna, ei ole helppoa hoidella montaa sairasta lasta. Yhdessäkin riittää hommaa.
Ja Thelma, toivotaan nyt todella, että sun masukivut laantuisivat. Mutta jos eivät, niin sitten kyllä lääkäriin vaan ja nopsaan.
Iloa lauantaille toivottelee
Pilvis
ja mukavaa viikonloppua! Onneksi on lauantai, koska kulunut viikko on ollut aika kamala. Pahoinvoinnit ovat alkaneet ja ällöttää oikein kunnolla. Iltaa kohden pahoinvointi helpottaa, mutta aamut ovat ankeita ja töissä kolmeen saakka kun sekä syöminen että syömättä jättäminen saavat olon huonoksi. Töitä on ollut lisäksi aivan älyttömästi ja tuntuu, etten jaksa. Perjantai alkoi kurjasti kun auto ei käynnistynyt pakkasen vuoksi, myöhästyin töistä, koko päivä häslinkiä ja kolme työkaveriani (tosin odotetusti) irtisanottiin – aivan kamala päivä. Olo oli jotenkin voimaton ja itku kurkussa tulin illalla kotiin. Mietin jo sitäkin, että jos tämäkin raskaus menee kesken, niin en tiedä mitä sitten teen. Thelmalla ja Innalla on tainnut olla samanlaisia kurjuusfiiliksiä tällä viikolla. Jos ensi viikko olis meille parempi! Thelman vatsakivut kuulostavat huolestuttavilta, toivottavasti menevät ohi.
Pahoittelen tätä ruikutusta. Olen alkanut jännittää nyt sitä ensi viikon varhaisultraakin. Se on keskiviikkona, pitäkää kaikki peukut pystyssä, että saan hyviä uutisia! :) Viime yönä näin painajaisen, jossa lapsi kuoli hoitovirheen vuoksi… huh huh, luulin, että odottavat äidit näkevät vain ruusunpunaisia unia.
Neuvola on mulla muuten 8.2. eli viikon päästä sekin. Emmy tuotta taisi kysellä. Täyttelin jo innokkaana esitietolomakkeet niin, että kaikki on ollut valmista jo viikon verran.
Luin teidän kirjoituksia hetken tauon jälkeen. Oli mielenkiintoista kuulla Katjalahin raskaushistoria. Helpolla et ole kyllä päässyt.
Vauvafanin ajatuksia on ollut myös kiva lukea. Ihania juttuja olet leiponut ja laittanut.
Emmy, hienosti meni kaavinta, arvasin sen. Se imukaavinta on suht hellävarainen, joten toivut varmasti nopeasti. Mulla käytettiin lisäksi myös gynekologista työkalua imukaavinnan jälkeen varmistamaan, että kaikki raskausmateriaali on tullut ulos. En tiedä johtuiko siitä vai mistä, mutta seuraavat kuukautiset olivat aika niukat. Hyvä vaan kun juot greippimehua varmistamaan vahvat kalvot. Olenko muuten kertonut, että omalla kohdallani osa raskausmateriaalista otettiin talteen ja lähetettiin patologille tutkittavaksi? Valitettavasti tutkimustuloksissa ei käynyt mitään ilmi: patologin mukaan keskenmenon syytä ei voida selvittää. Mulla oli jälkitarkastus, mutta ultrausta tai sisätutkimusta ei tehty, juteltiin vaan.
Mä haluan kanssa osallistua Emmy sun syysjuhliin ja tuoda pikkutyypin avecina :).
Ellada, kun taas päädyt palstalle, mua kiinnostaa tietää mihin tulokseen päädyitte? Yritättekö uudestaan vai haitko pillerit? Toivon kovasti jaksamista sinulle.
Voi harmi, Pilvilinna, jos nyt menkat alkaa... Vaikutti jo niin hyvältä nuo oireet ja kaikki. Toisaalta pieni vuoto ei välttämättä tarkoita mitään. Ehkä sittenkin...
Yritän vielä saada nukuttua ja kerättyä voimia. Kuullaan taas, siskot! :)
Minnis, rv 7+5
Jee, kiva jos mun syys-/joulujuhlille on jo nyt kiinnostusta! :) nyt vaan jännäillään sitten mitä kevät tuo tullessaan.
Mulla on ollut tänään "ei niin hyvä aamu/päivä"...erakkofiilis vaan jatkuu. Kohta olis lähdettävä kaveripariskunnan uutta kotia katsastamaan ja sinne kaffettelemaan. Just tosta ehkä selviydyn, mut illan pippalokutsut aion kyllä skipata...en oo viimeisen vuoden aikana muutenkaan enää yöelämässä kauheesti jaksanut viilettää, kai mustakin alkaa tulla "vanha". Mut kummasti sitä on vaan rauhottunut tässä viimeisimpien vuosien aikana. Toki tuulettuminen tekee välillä tosi hyvää mut nykyään on mielummin mukavalla porukalla jonkun kotona.
Nyt ei vaan oo vieläkään jotenkin semmoista fiilistä että haluaisin lähtee tuulettumaan ja pitämään hauskaa! Kyllästyttää jotenkin pelkkä ajatus siitä et pitäis olla tosi iloinen ja hauska, vaikkei oikeesti oo edes semmoinen olo et ois mitään syytä juhlaan. Mulla on vaan kauhee ikävä pikkualkista tuolta mahasta ja sitä ajatusta että oon raskaana! :'( Itku tuli taas silmään... Tänään taas tämmöinen päivä.
Miehen kanssa kyllä jaksaa jo nauraa, eihän tästä muuten mitään tulis. Samoin siskon ja parhaimpien ystävien, mut he kaikki asuvat toisella paikkakunnalla ja tuntuu et ovat meidän kahden (mun ja miehen) lisäksi ainoat läheiset ketkä oikeasti ymmärtävät et tää vie aikaa päästä yli.
Ihan kiva mennä käymään kavereiden luona kahvilla mut tuntuu et multa odotetaan että kyllähän mun nyt pitäis olla jo piristynyt ja oma iloinen itseni, onhan se toimenpidekin nyt tehty ja km ohi.
Maanantaina palaan myös opintojeni pariin. Ihanat opiskelukaverit ovat tekstailleet ja kyselleet missä olen, miten voin ja koska palaan. Oon vaan sanonut että kerron mielummin sitten kasvokkain mun kuulumisista, heistä läheisimmille. En halunnut että mun asioita vatvotaan siellä ilman mun läsnäoloa, kun oon vielä saikulla.
Eilen jo naureskelin miehelle, et saa nähdä kuinka monta kertaa pitää kertoo nää ikävät kuulumiset ennen kuin pystyn sanomaan ne itkemättä...Maanantaina sen sitten näkee.
Tilasin torstaina netistä niitä raskaus- JA ovistestejä! Jälkimmäisiä ihka ekaa kertaa. Tilasin jopa Clearbluen digioviksen (7kpl) vaikka olikin ihan törkeen kallis... saa nähdä meneekö rahat ihan hukkaan kun voi tietty olla et tässä km:n jälkeen menee mullakin kierto ihan sekaisin. Se on kyllä harmi jos menee, on ollut aiemmin niin säännöllinen. Clearbluen lisäksi tilasin muutaman peruspuikkostestin.
Mulla on tullut nyt kuitenkin vielä vähän tuhruttelua, vaikka viimeks olinkin niin innoissani etten vuotelis enää yhtään...turhauttavaa.
Mä kuulin kanssa ton kaavinnan yhteydessä että viereiseltä potilaalta lähetettiin materiaalit myös patologille. Siinä unenpöpperössä heräillessäni muistan kysyneeni hoitajalta että lähteekö se istukan palakin tutkittavaksi ;) mut ei kuulema lähde, ei hyödytä mitään.
Mä pidän täällä peukkuja että Pilviksen "vuoto" oliskin ihan harmitonta vaikkapa kiinnitysvuotoa! Oireet on kuitenkin niin lupaavat ja pikkuvuodotkin tuntuvat olevan alussa niin yleisiä, et toivotaan edelleen parasta!
Minniksen avec onkin sitten meidän juhlien kunniavieras! ;) toivotaan että hänelle on jo silloin monta leikkikaveria alulla!
Mä peukutan kovasti sun varhaisultralle! Kaikki on varmasti hyvin, niin hienosti oireilet eikä se huono onni voi yhtenään meitä seurata! :)
Ahomansikka, sun kohdalle on kyllä sattunut ihana lääkäri! Voi että, hienoa asiakaspalvelua!
Mites Thelma voi? Toivottavasti masu ja vointi muutenkin on ok!
Ja onko Innan pesue alkanut jo parantumaan? Toivottavasti!
Vauvafani kyseli mistä päin Suomea kirjotellaan, mä oon Varsinais-Suomesta mut toivottavasti jo ensi syksynä takaisin Pirkanmaalla! :)
Nyt mä meen fiksailemaan vähän naamaa jotta erakko kehtaa lähteä kyläilemään...
Rattoisaa viikonlopun jatkoa koko poppoolle!
emmy kuittaa :)
P.s. Kun täällä paikkakuntia jo udeltiin, mua kiinnostais tietää minkä ikäisiä te naiset olette? Ikä on vaan numeroita ja mun kaveriporukan ikähaitari on aika laaja noin muutenkin! Naisiltahan ei sais edes kysyä ikää, eli ei oo pakko jos pahaa tekkee ;)
Mä taidan olla porukan kuopus? 25v. täällä mittarissa, tänä vuonna 26v.
Äääh, tuliko tästä taas romaani! Sorry!
Täällä taas.. Oli aika raskas viikko. Koko perhe sairastettiin mahatautia oikein pitkän kaavan mukaan. Kauhea oksennus-, syöksyripuli-, kuumetauti. Jos jotain hyvää pitäis tosta keksiä niin lähti viimeset pari raskauskiloa, että ollaan takas omissa mitoissa :) Pikaisesti oon käynyt lukemasa teidän juttuja.
Vähän tässä epäillyt että oisko kohtu kunnolla tyhjentynyt kun vuotoa kestänyt kohta 2 viikkoa..Yleensä kuukautiset kestää 6 päivää. Vai onkohan kroppa vaan sekaisin sen tuulimunaraskauden jälkeen.
Oli joku kysellyt paikkakuntia missä kukin asustelee. Mä olen Keski-Suomesta. Ja ikääkin oli kyselty niin mä olen 27v.
Minnis oli kysellyt jossain vaiheessa miten töissä on sujunut ja siihen vois sanoa, että tosi hyvin. Nyt alkaa tuntumaan siltä että anemia ois selätetty tai ainakin arvot on varmaan paljon parantunu kun ei oo enää niin uupunut olo. Ja kyllä mä teen sellasta työtä, jossa joutuu jäämään erityisäitiysvapaalle heti kun tulee raskaaksi.
Ketäs täällä olikaan hyödyntämässä mahdollisia oviksia? Alkaakos olemaan jännät paikat? Nyt vähän pudonnut kyydistä kun en oo oikee pystyny lukemaan juttujanne viikkoon muuten kuin vaan pikaisesti selaamalla.
Mua kiinnostais tietää että minkä ikäisiä lapsia teillä on? siis niillä keillä lapsia jo on..
Eveys
Mä taidan olla vanhin täällä :) eli olen sen maagiset 35v. plääh ;) ja meijän lapset on pojat 11v. ja 9v. ja tytöt 5v. ja 4v. :) kolme ekaa täyttää tänä vuonna vuoden tohon lisää mut kuopus täytti just 4v. :)
Inna: mulla kans kierrot ihan sekasin et en yhtään tiedä et mis mennään...
Ahomansikka: mul kans sanottiin sillon et voit hyvin tehdä tyhjennyksen kotona et kun 4 lasta jo ni kestät kipua mut täytyy sanoa et mua ei kyl sattunut kertaakaan vaik mitä tuli ulos et kai se sit niin on...
Pilvilinna: oireista kans et mäkin olen luullut et tiedän koska olen raskaana mut nyt täytyy sanoa et en mä enää usko mihinkään ennen ku ultrassa näen sykkivän sydämmen...mä osaan kuvitella itelleni oireet vaik ei olis ees mahista et mä olen niin ku koiratkin valeraska s ha ha
Minnis: peukkuja pidän et ultrassa kaikki hyvin ja hienoa et oireet on noin vahvat :)
Emmy: toivottavasti kylässä meni hyvin ja hienoa et sulla mies jonka kanssa pystyst nauramaan ym et se on tärkeetä :) mullakin mies jonka seurassa viihdyn ja saa mut nauramaan useinkin vaikka kyl suuttumaankin ;) mut niin sen kuulu mennäkkin :)
Hyvää viikonloppua kaikille ja me lähetään nyt saunaan :)
Täällä oli taas kiva määrä tekstiä luettavana, kun vuorokauden tauon jälkeen tulin linjoille.
Kävin aamulla vaa'alla ja vähänkö oli hyvä fiilis, kun kolme kiloa on lähtenyt vajaassa neljässä viikossa. Aamupäivän jumpan jälkeen suunnattiin ostoksille miehen kanssa. Mun oli tarkoitus ostaa optikolta piilareita, mutta jotenkin päädyin tilaamaan uudet silmälasit, kun kehykset oli -50 % ja linssit - 20 %. Mitenköhän siinä niin kävi... Nyt tulee ainakin piristystä ilmeeseen. :) Mieli tekis vielä hiuksetkin uudistaa.
Mun mahakipu on heikentynyt nyt, eikä kyl tuntemuksista voi oikein päätellä, missä vaiheessa kiertoa ollaan tms. Ekat ovisoireen suuntaiset tuntemukset oli 1,5 viikkoa sitten. Ei tosin mitään selkeätä ja ovislimojen tapaista oli havaittavissa pari päivää sitten. Ei siis aavistustakaan, onko tästä kierrosta toivoa vai ei ja muutenkaan ei ole hajuakaan siitä, koska mahdollisesti oli menkat tulossa tai koska pitäis olla testaamassa.
Voi Minnis, saat kaikkia sympatiani. Tuo pahoinvointi on niin kurjaa. On vielä tuoreessa muistissa, kun 2 kuukautta oksensin. Ihanalta muuten näyttää noi sun viikot jo, justhan sä vasta testasit. Ja ultrakin on pian. Hui, nyt meillä on jotain jännitettävää ensi viikolle! :)
Emmy, unohdin edelliseen viestin laittaa, että oon kans messissä noissa sun juhlissa. Toivottavasti, Emmy, tän päivän vierailu sujuu mukavasti. Se on kyl kurjaa, kun toiset olettaa, että on oma iloinen itsensä, vaikka oliskin vielä kovin surku olo. Ja ainakin mulla se suru on tullut aaltoina ja asiasta puhuminen nostaa kyyneleet silmiin. Välillä on parempia päiviä, välillä huonompia.
Eveysillä onkin ollut kurja viikko sairastelujen kanssa. Mut hyvä, että ajattelet positiivisesti, että lähtipähän raskauskilot. Mä oon joutunut tekemään töitä aika lailla sen eteen, että ne muutamat raskauskilot lähtivät, mut kyl ehkä kuitenkin mieluummin mietin syömisiäni ja käyn jumpassa kuin sairasta mahatautia.
Ahomansikka, noudatitko lääkärin kehotusta ja aloitit miehen lämmittelyt?
Pilvis, kurjaa jos noi sun oireet on vaan hämäystä. Toivotaan nyt tosiaan, että olis ihan oikeita raskausoireita. Kurjaa, jos kroppa yhä temppuilee, vaikka ei ole eka kierto km:n jälkeen.
Inna, mitä sun viikonloppuun kuuluu? Toivottavasti viikolla vaivannut ärsytystila on helpottanut.
Emmy kyseli ikää. Mulla tulee kohta 32 täyteen. Aika vanha esikoishaaveilija siis. Mulla vaan kesti löytää sopiva isä lapsilleni eikä pidetty hirveää kiirettää perheen perustamisen kanssa. Me tavattiin vajaa 4 vuotta sitten ja viime kesänä mentiin naimisiin.
Mukavaa lauantai-iltaa kaikille. Mä rupean kaivamaan itselleni jotain purtavaa.
Thelma
Voi mainio teidän kanssa, muutaman tunnin poissa ja hirmupaljon tullut jo sillä välin juttua! Voi ku kivvaa lueskella, näin rauhallisena koti-iltana :)
Meidän kyläreissu meni aika mukavasti. Oli kiva saada ajatukset muualle ja päästä pois kotinurkista hetkeksi. Ajatukset pysyi "vapaalla" kunnes otettiin tämä km puheeksi...tai oikeestaan alettiin puhumaan mun raskauden alkuvaiheista, siitä koska testasin, raskausoireista yms.
Voi luoja kun huomasin olevani innoissani kun pääsin fiilistelemään sitä onnen ja ilon määrää mitä oli kolmen plussatestin jälkeen! Oli ihana muistella kaikkea sitä alkuhämmennyksen ja ensioireiden aikaa, mieskin intoutui mukaan, kunnes...päästiin siihen ikävään pisteeseen. Tai ei oikeastaan edes päästy ihan siihen saakka, kun mies totesi että "mut se siitä...", kai hän arvasi et voi mennä mulle aika skarppaamiseksi pian. Ja niin se menikin... Mut selvisin ilman kyyneleitä, vaikka tiukkaa se teki.
Wautsi Thelma, silmälasit muuttaa kyllä ilmettä kummasti! Onnittelut uusista hankinnoista :) Mulla ei oo laseja, tai on lukulasit joita aikoinaan laulutunneilla jouduin käyttämään (normaalisti kyllä selviän lukemisesta ilman laseja). En edes muista koska laseja olisin viimeks käyttänyt, mut aina silloin tällöin haaveilen et kun oliskin jotkut näyttävät pokat. Nuo mun lukulasit on kyllä monitehot mut niin hillityt ja semmoiset "kehyksettömän näköiset" et ei niillä semmoista haluamaani näyttävää ilmettä saa.
Mulla on myös tuota uudistusvimmaa, eilen laittelin kotia vähän uuteen uskoon järjestystä vähän vaihtamalla ja laitoin pari uutta taulua seinälle. Uudet kevätverhot on edelleen hankintalistalla.
Hyvä että Thelman mahakipuilu on hellittänyt. Toivotaan että selvisit säikähdysellä ja mitään hämminkiä ei ole!
Toi on kyllä hämäävää kun ei tiedä kierron vaiheista mitään... Mä inhoon muutenkin kaikkea epätietoisuutta niin on tässä totuttelemista kun ei tiedä koska ne menkat taas ilmaantuu.
Tämän hetkisten olojen perusteella voisin melkein väittää että mulla olis nyt ovis! Mut voisko olla, nyt jo? Keskenmenosta tulee huomenna kolme viikkoa, mut kaavinta kun oli vasta viime viikolla... Mitä nopeemmin menkat nyt tulis, sen onnellisempi olisin!
Eilen vinkkasin jo miehelle pupustelusta, et alkaa näyttää jo aika hyvälle senkin suhteen, mut se vaan vielä jotenkin huolehtii jos mä en ookaan ihan vielä kunnossa. Kai se pelkää et tökkii mut vielä rikki! :D voi toista... mut kunhan toi pikkutuhruttelu tms. lakkaa niin sitten viimeistään mennään eikä meinata! Onhan tässä jo odotettukin! Normaalisti parhaimpina aikoina ollaan kuitenkin suht aktiivisia.
Eveys kävitkö sä jälkitarkastuksessa? Kun en valitettavasti muista miten tuo sun kuvio meni. Onko kuitenkin ihan tuttua menkkavuotoa vai voisko olla mahdollista et oliskin tärpännyt jo??
Vauvafani, tuo äijänkäppyrä saa kyllä myös täällä kaikki tunteiden skaalat aikaan (inhoa lukuunottamatta) :D mut juuri niin kuin pitääkin.
Mites muiden viikonloppu on mennyt?
Mä lähden nyt pesuille ja maaten...herään huomenna kellon avustuksella aiemmin kuin pitkään aikaan. Se olis vika vapaapäivä ennen arkuun paluuta.
Hyvää sunnuntaiaamua toivottelee emmy :)
... mulla on ollut päällä joku lamaannus, olen täällä käynyt aina lukee, mutta ei ole jaksanut oikein keskittyä kirjoittelemaan. Mutta jos nyt jotain laittaisi. Viikonloppu alkoi mukavasti kynttiläkutsujen ja pihasaunailun merkeissä :) . Lauantai aamulla suunnistin sitten salille urheilee. Thelmalle kade oon sun kilojen tippumisesta ;) . Mulla tuntuu olevan nyt noi muutamat ylimääräiset melko tiukassa ja sitten kun ei oo ruokavaliosta kamalan valmis paljoa tinkimään niin ei meinaa millään lähteä. Mutta liikkumaan oon valmis niin paljon kun aika vaan myöten antaa. Sitten yksi asia mikä on jännittänyt tänä viikonloppuna on se, että nyt näyttää sille, että me saadaan tämä meidän rivitaloasunto kaupaksi (saatiin tarjous joka voidaan hyväksyä ) , ainut että ostajien pitää saada omansa myydyksi. Ja ollaan nyt sit haaveiltu yhdestä omakotitalosta ja sen hankinnasta :) tai sit ruetaan rakentaa mutta ne selviää tässä sitten kunhan lopullisesti selviää tämä meidän asunnon kohtalo. Ensi viikolla mennään kuitenkin katsomaan sitä valmista taloa.
Kierrosta ei edelleenkään tietoa eikä mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan ole, niin että en varmaan ainakaan raskaana ole :) . Halut kuitenkin on taas viikon vähempänä olleet....Ei auta kun odotella.
Minnis oikein pajon onnea alkuraskauden ultraan - mua ihan jännittää sun puolesta, vaikka kaikki varmasti noiden sun oireiden perusteella hyvin on . Voi sääli tuon pahoinvoinnin kanssa. Itselläni se aina on ollut aika vähäistä ja se vähäinenkin on ollut inhottavaa.
Vauvafani - valitettavasti et saa "vanhimman" titteliä tässä meidän joukossa ;) - joudun sinut valitettasti ylittämään . Muutaman kuukauden päästä tulee nimittäin mittariin lukemat 37 . Hui! Eli tällä hetkellä kuitenkin vielä se 36 v olen - mutta olen ruennut ajattelemaan itseäni jo nelikymppisenä :) . Lievennän sitä shokkia jo valmiiksi siis kun 40 täytän ja alan totuttelee siihen jo nyt. Mutta sisälläni tunnen olevani 25 vuotias nuori nainen ;) .
Thelma minäkin katselin tuossa perjantaina jo uusia pokia (mulla kyllä vain lukulasit,joita käytän mm. kun istun päätteellä ) . Ihana olisi uudet laittaa kun nämä mitkä viimeksi laitoin niin ei jotenkin vain jostain syystä "istu" mun mieleen.
Kiva kuulla sinustakin Eveys ja Emmy "romaaninkirjoittaja" pitää meidät virkeänä.
Niin me elellään täällä Pohjois-pohjanmaalla Oulun seudulla, mutta ei Oulussa :). Olikos täällä muita täältä "Pohjoisesta" ?
Nyt ajattelin pestä hampaat ja lähteä käymään aamunlenkin hölkäten :) ...jotta pääsen Thelman tavoin eroon noista kiloista - ennen uutta raskautta ;) ... niin sen toivossa. Mukavaa sunnuntai päivää naiset ihanaiset Inna
PS: Mitä Pilvilinna sulle ? Alkoko menkat ? Vai oliko vuotoviirut muuta ??
Tyttö melkein 3v on ja km 06/09 rv 19+
Koska km tapahtui niin myöhään, tulen aina ajattelemaan, että meillä on enkelipoika ja toivoisimme saavamme kolmannen lapsen. Kolme kiertoa yritystä takana, pelko lapsettomuudesta jo on.... sillä eka ja toka raskaus lähti heti ekasta kierrosta.
Tsemppiä kaikille kanssasisarille!
Thelmalle oli pakko tulla kommentoimaan noista kiloista pääsemisestä.. Juu mielummin minäkin ihan liikunnalla ja terveellisellä ruokavaliolla laihdutan :D Ja niin lähti 13kg.. jäljelle jääneet pari kiloa lähti nyt siis mahataudin kylkiäisenä. Joo ei todellakaan ollut hääviä kun välillä tuli ihan molemmista päistä samaan aikaan tavaraa..YÖK!!
Emmy: Kyselit olenko käynyt jälkitarkastuksessa. Ei ne antanut mulle muita ohjeita kun sen että käyn kiikuttamassa pissanäytteen labraan. Ei varmaan sit tartte sen kummempia tarkastuksia tehdä kun oli tuulimunaraskaus ja varhaisessa vaiheessa todettiin(rv 9) ?! Tämä oli ensimmäinen km niin on kyllä ihan uutta kaikki mulle. Yrittäny netistä kaivella tietoa aina kun joku mietityttää. Menkkavuoto oli alkuun todella niukkaa ja ajattelinkin että voisiko olla kiinnittymisvuotoa, mutta sitten alkoi kunnon vuoto ja sitä tuli paljon. Mitään kipuja ei ollut mikä hämmästytti sillä yleensä mulla on aika kovatkin kuukautiskivut. Nyt näyttäs vihdoin siltä että vuoto ois loppunut ja kovasti odottelen et pääsis "tosi toimiin" :)
Kyselin eilen että minkä ikäisiä lapsia teiltä löytyy, mutta unohdin itse kertoa mun lapsista. Eli mulla on joululahjana saatu tyttö, joa on 4-vuotias. Toinen tyttömme on huomenna 11kk. :)
Nyt täytyy mennä laittamaan pikkuista unille. Isompi nukkuu jo. Huomenna taas aikanen herätys lapsillakin tai onneksi ne saa jatkaa unia hoidossa ettei sentään puol kuus tartte herätä.
Hyvää sunnuntai iltaa :)
Eveys
Ohris, tervetuloa joukkoon! Ja pahoittelut, että jouduit tähän pinoon. Täältä saa kuitenkin vertaistukea vailla vertaa. Meitä on täällä mukava joukko vilkkaasti keskustelevia naisia.
Eveys, ei kuulosta houkuttelevalta kyl tuo mahatauti. Hyvin sulta on tippunut paino ruokavaliolla ja liikunnalla.
Mulla menee ihan kohta hermo. Mä olen ilmeisesti päässyt mukaan samaan oiresirkukseen, jossa ainakin Pilvis on ollut. Viikolla oli niitä mahaoireita. Perjantaina jotain ovisliman tapaista. Eilen oireet olivat sellaiset, että olisin voinut vannoa olevani raskaana. Tänään taas vähän erikoisemmat oireet. Ja vähän joka väliin ikävää hormonaalista (?) päänsärkyä. Aargh!
Toivottavasti muilla on parempi fiilis!
Thelma
Olen jo pidempään lukenut viestejänne, mutta jos nyt viimein itsekin jotain kirjoittaisin. Eli jos joukkoon huolitte, niin täällä olisi 3 lapsen 32-vuotias äiti, jolla oli keskenmenot 8/09 (rv6) ja 12/09 (rv10). Välillä jo vannoin että nyt riitti meille, otti tuo jälkimmäinen km sen verran koville. Mutta kummasti sitä taas on ajatukset vauva-urille ajautuneet :-)
Keskenmenoista sen verran, että 1. km mulla meni tosi helposti, itsekseen vuosi kaikki ulos parissa päivässä ja menkat alkoi normaalisti tasan 4 viikon päästä vuodon alkamisesta. Tämä toinen olikin sitten pitkällisempi projekti... Varhaisultrassa yksityisellä rv7 huomattiin että alkion koko ei vastaa viikkoja eikä sykettä näy. Sain passituksen kontrolliultraan viikon päästä. Siellä alkio oli kasvanut, mutta sykettä ei edelleenkään näkynyt. Taas uusi kontrolli reilun viikon päähän, missä kohdussa näkyi enää pelkkä ruskuaispussi. Raskausoireet mulla oli voimakkaat koko ajan, eikä mitään vuotoja ollut. Lääkkeillä kohtu sitten tyhjennettiin 19.12, vuotoa kesti pari viikkoa. Siitä tuli nyt perjantaina 6 viikkoa. Varsinaista jälkitarkastusta mulle ei määrätty, mutta viikko sitten kävin labrassa tarkistuttamassa Hcg-arvoa. Oli silloin 39, ja kävin uudella näytteellä tällä viikolla, vastaus 20. Hitaassa laskussa siis on... Eilen alkoi menkat ja ajattelin huomenna soittaa neuvolaan, että vieläkö tarvitsee labrassa käydä. Alunperin ohje oli, että niin kauan seurataan kunnes arvo on alle 5.
Ehkäisyä ei olla käytetty, eikä varmaankaan tulla käyttämäänkään, vaikka hiukan nyt mietityttää. Keskenmenon aikaan varattiin nimittäin etelänmatka, ja jos nyt tulisin raskaaksi olisi LA juuri matkan aikoihin. Ehkä siis pitäisi odotella pari kuukautta että pääsisi sitten mahdollisesti vaikka isomahaisena reissuun, mutta kun ei malttaisi. Ja meillä kun painaa päälle sellainenkin juttu, että kesällä kun vauvalle annettiin lupa tulla, ajateltiin ettei kuitenkaan mahdottoman isoa ikäeroa nykyiseen kuopukseen (4v) haluttaisi, ja mies meni sterilisaatiojonoon. Ajateltiin että vauva tulee jos tulen raskaaksi ennen toimenpidettä. No, 2 kertaakin tässä ollaan jo raskaana oltu, mutta lopputuloksista ei päästä nauttimaan :-( Tarvii nyt sitten miettiä mitä ton sterilisaation kanssa tehdään kun sen aika tulee, alustavasti aikaa on lupailtu keväälle.
Lohtuhalit kaikille kovia kokeneille! Ja pikaisia plussia!!
Paritonsukka
Palailen nettipimennosta... Meillä nyt tuntuu tämä kone olevan sitä mieltä ettei meidän tarvitse pahemmin nettailla! Ensin hajosi laturi ja ei saatu konetta käyntiin pariin päivään. Sitten nyt viikonloppuna lakkasi netti toimimasta ja vasta eilen illalla saatiin asia korjattua.
Niin paljon oli tullut uutta asiaa ettei millään nyt ehdi/jaksa/muista (en tällä kertaa muistanut avata vastausta uuteen ikkunaan) kommentoida. Sen verran, että ollaan Pirkanmaan ja Pohjanmaan rajaseutuvilta. Ikää mulla alkaa ilmeisesti olla aivan liikaa vauvatouhuja ajatellen, maaliskuussa tulee 35 mittariin.
Uusille tervetuloa joukkoon ja pahoitteluni tänne tipahtamisestanne. -mutta tämä on hyvä paikka surra, kaikki varmasti ymmärtävät tunteenne.
Hieman omia höpinöitä... Tällä hetkellä tuntuu tas siltä, että tuntemustensa kanssa on niin yksin. Miestä en viitsi asialla turhaan vaivata, kun pelottaa että jos liikaa hänelle itkeskelen hän vetäytyy koko touhusta, eikä sitä seuraavaa yritystä edes tule...... Nyt alkaa kroppa vähitellen toipua km:n jäljistä samoin kuin muutkin taudit alkavat olla takana....... joten kenties tässä vielä on toivoa joskus päästä harjoituksiin/yrityksiin.... EHKÄ, en tiedä, plääh.
Pakko lopetella, pitää pian herätellä kouluun/eskariin menijät. Palailen taas ehtiessäni ja kun konei/yhteys suvaitsee toimia!
... ja tervetuloa joukkoon Ohris ja Paritonsukka. Täällä oivaa vertaistukea ja keskusteluseuraa löytyy.
Pikaisesti tässä vain ennen töihin lähtöä käväsin katsomassa mitä tänne kuuluu. Meillä sairastelu jatkuu siten että nyt toinen pojista on kuumeen kourissa - onneksi pappa voi katsoa häntä osan päivää ainakin, että pääsen käväsemään töissä ja hoitaa kiireimmät alta pois.
Erittäin levotonta unta ja nukkumista oli täällä viime yönä. Jalat oli levottomat ja niitä yritin venytellä - samoin mieli levoton kun nuo asuntoasiat vaan mielessä pyöri :) .
Millonkahan sitä osaisi niitä menkkoja odotella ? ! Jos "kuvitteellinen" (ovisliman tapaista limaa) tuli 20 päivä, niin eikö niiden kaiken järjenmukaan pitäisi tällä viikolla alkaa kun kierto on normaalisti 26-28 - ja jos se "jatkovuoto" oli menkat ?? Mutta kun ne vuoti niin kauan ja loppui vasta 15. päivä ?
En kyllä tiiä :) .
Vieläkö Thelmaa piinaa oudot oireet ? Pilvilinna huhuu - mitä sulle kuuluu :) ?
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille Inna
Ensinnäkin tervetuloa Partionsukka ja Ohris! Ja pahoittelut molemmille. Ohriksella keskenmeno on tapahtunut kyllä valitettavan myöhään:(.
Kysymyksiin vastaan sen verran, että olen 33-vuotias ja meillä on kaksi tyttöä. Esikoinen täyttää juuri 8v ja kuopus on 5,5v. Asustellaan Eteläisessä-Savossa:)
Viikonloppu meni aikamoisessa hujauksessa. Käytiin sedän kuusikymppisillä ja samalla serkun tytön yksivuotisilla:D. Parissa teatteriesityksessäkin käytiin ja lapset oli yökylässä mummolassa.
Thelmako se kyseli noudatettiinko lääkärin ohjetta;) Noudatettiinpa hyvinkin... :-P
Tosin, mä vähän epäilen että irtosiko sieltä kuitenkaan munasolua, vaikka rakkula kypsyikin. Limoja ei ollut. Tosin niitä omituisia alavatsakipuja oli kolmen päivän ajan. Ja ne loppui kyllä niin että lauantaina ei enää tuntunut. Liittyiköhän jotenkin siihen ovikseen, mene ja tiedä? Mutta mennessähän se selviää.
Eveys, hienosti olet saanut pudotettua painoa:)! (Munkin pitäisi, mutta mistä ihmeestä mä saan nyt itsestäni motivaation ruoskittua esille...) Toivottavasti pääsette pian tositoimiin!
Katjalah, tsemppiä! Mulla on vähän sama homma tuon miehen suhteen. Aluksi kyllä kovasti lohdutti ja oli mukana, mutta helposti tuo on päässyt yli ja unohtanut. Mä en viitsi hirveästi esim. omista peloista miehelle puhua, säikähtää vielä eikä kykene hommiin... :D. Varsinkin kun oli pitkään hyvin kahden vaiheilla yritetäänkö edes kolmatta. Päätettiin sitten jättää ehkäisy syksyllä pois ja katsoa kuinka käy, ilman paineita. Tulinkin heti raskaaksi. Nyt keskenmenon jälkeen mies ei ollut sitte ollenkaan varma haluaako heti yrittää uudelleen. Miehet!:D
Onneksi voin täällä purnata:).
Innan perheelle paranemisia!
Thelmalle tsemppiä oireiden kanssa painiskeluun!
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! Paritonsukka, tervetuloa joukkoon ja pahoittelut, että tänne päädyit! Mutta kuten tuossa Ohrikselle totesin täältä saa vertaistukea, joka on parasta A-luokkaa. :)
Täällä muutama mainitsi, ettei viitsi liikaa miestä kuormittaa pohdinnoillaan jne., meillä myös vähän sama juttu. Toki mä näitä oireitani ym. äännen pohdin, mut en jokaista tunteiden vivahdetta tuo esille, kun mies ei oikein pysyis mun ailahtelevien olotilojen mukana. Onneksi täältä löytyy porukkaa, joka ymmärtää, että yhtenä päivänä voi olla tosi hyvä fiilis ja seuraavana tulee itku tai megaluokan ärsytys.
Mä kypsyin näihin oireisiin (nyt taas epämääräisiä vatsakipuja) ja varasin lääkäriajan. Julkisella puolella olisin ensin joutunut tk-lääkärille, joka olis sit lähettänyt ultraan ja sit olis pitänyt varata ultra-aika ja sen jälkeen soittoaika lääkärille ultrasta jne., joten totesin, että en jaksa päivätolkulla tätä asiaa selvittää. Niinpä varasin huomiseksi ajan työpaikan lähellä olevalle yksityiselle lääkäriasemalle. Tuleehan tuo kalliiksi, mutta tiedänpähän huomenna, mikä on tilanne.
Partionsukka kertoi hcg-seurannastaan ja mä kyl huolestuin vähän omasta tilanteesta. Mulla oli tosiaan kolme viikkoa keskenmenosta hcg reilu 130 eikä sitä enää seurata, joten on varmaan ihan hyvä käydä lääkärissä.
Inna, mä unohdin eilen kommentoida tuota teidän asuntoasiaa, kun olin superärsyyntynyt näistä mun oireista. Mut kuulostaa tosi kivalta. Nyt sit vaan miettimään, että mihin sitä muutatte. Rakentamisessa menee aikansa, mutta sit saa enemmän sellaisen kuin haluaa. Meillä tuo asuntoasia on jatkuvasti pinnalla, kun katsotaan lähialueen tontteja. Meillä on nyt ihan kiva koti, johon mahdutaan hyvin miehen ja kolmen ison koiran kanssa ja mahtuis tänne vielä yksi lapsikin, mutta meillä olis haaveena ostaa isompi tontti jostain syrjemmästä ja rakentaa sinne unelmien talo. Tuota haavetta on oikeasti tarkoitus ruveta parin vuoden päästä toteuttamaan, jos vaan tontti löytyy.
Ahomansikka, teillä onkin ollut aktiivinen viikonloppu ja hyvä, että lääkärin määräystä tuli noudatettua. Pidetään peukkuja, että tärppäis.
Miten muiden viikko on lähtenyt käyntiin? Emmy, miten paluu opintielle sujui?
Thelma
Olo on ollut ihan hyvin ja mies ilmotti ettei meille tule enempää lapsia. Mutta eipä tuo kumin käytöö tuppaa harrastamaan, ainoostaan keskeytetyä, eli onha siinä jonkunlainen mahollisuus hyvällä tuurilla. Mie itte haluaisin sen yhden nyt ainakin vielä. Mie olen nyt 40v, joten raskautumista haittanee jo jonkun verran. Meillä lapset on p92, t94, p95, t98, t00 ja p05. Ja Kymenlaaksossa asustellaan.
Terv. Lakka
Emmy on intoutunut varsinaiseksi romaanikirjoittajaksi. Kiva. :)
Parin päivän pinnan kiristelyn ja itkun tihrustamisen jälkeen mulla on tänään vähän parempi päivä siis psyykkisesti, vaikka oonkin ihan tolkuttoman väsynyt, vaikka menin eilen ihan ajoissa nukkumaan. Epämääräiset vatsatuntemukset ja päänsärky jatkuvat ja on vähän kipeä olo. Eilen tilaamani raskaustestit tulivat jo tänään. Tein sit töistä kotiuduttuani testin ja tulos oli äärimmäisen himmeä, juuri havaittavissa oleva viiva eli hcg lienee laskusuunnassa, onneksi. Superbuubsien katoaminenkin indikoi samaa. Täytyy nyt sit vaan seurata tilannetta.
Pilvis, samat sanat kuin Inna jo tuolla totes. Eli testaa nyt, me ei malteta odottaa!
Innalla on ollutkin lyhyt työviikko. Mulla on perjantai viikon raskain päivä, kun on aikainen aamu ja sit saman ryhmän kans koko päivä. No, sit on onneksi illalla jumppa ja rentoutumista.
Vauvafani kyseli asuinpaikkoja. Mä olen Uudeltamaalta. Pienemmässä kylässä asutaan ja Helsingissä käyn töissä.
Mä oon niin väsynyt, että mun päässä ei liiku oikeasti mitään. Ehkä mä siirryn olkkariin takkatulen ääreen telkkaria vahtaamaan. mä kyl varmaan nukahdan ennen Mentalistia.
Thelma