Keskenmenon/keskenmenojen jälkeen uuteen yritykseen
Kommentit (792)
..meidän pino oli vajonnut top kympin alapuolelle ja eihän se käy laatuun.. Täältäpä siis vähän tarinointia muutaman kiireisen päivän tauon jälkeen. Täällä olikin jo ainakin Inna ehtinyt huhuilemaan, että minnekäs olin piiloutunut.. Kiva, kun kaipailit “ikäsisko” - tai ei ihan, mä olen sua vielä vuoden vanhempi.. Mutta kuten sinäkin kerroit, niin mieleltäni kuin pikkuvarsa! Lapsetkin sanovat, että äiti on ihanalla tavalla hullu.. ja otan sen vain kohteliaisuutena!
La vietettiin tyttösen synttäreitä, su olin työkeikalla koko päivän ja väsyneenä kaaduin sänkyyn jo iltakympiltä (minäkö noin aikaisin?). Ma olikin sitten onneksi vapaapäivä, että sai vähän palauduttua - ja tehtyä töitä kotona. Illalla tein lasten kanssa reippailulenkin ja sen jälkeen kotiin palasikin joukko punaposkipalleroita. Sen verran viima ja pakkanen puraisi. Ja meidän pesueesta siis löytyvät 12, 9, 5 ja 2 vuotiaat vipeltäjät.
Niin, ja kyllähän ne menkatkin la alkoivat. Kierto siis jäi normaalia lyhyemmäksi, kun kaksi edellistä olivat ylipitkiä. Jospa nyt vihdoin tuon km.n jälkeen ois edessä ihan normaali kierto jo ja vois kuvitella kehon palautuneen. Ei mua tuo menkkojen alkaminen niin ketuttanut, koska eihän raskautuminen tapahdu tosta noin vaan. Mutta mun kehon oireilu.. ja selvää kyllä on, että vielä ei olla palauduttu täysin. Se harmitti paljon menkkojen alkamista enemmän! Ja harmittaa yhä. Menkkojen alkuhan tietää niitä edeltävien oireiden laantumista, mutta eipä tietenkään nyt. Rinnat vaan kipeytyivät entisestään vkonlopun aikana ja ma tuli huonovointisuusaaltoja ja illalla paleli niin, että iho oli kananlihalla sisällä villapaidassa!! Mieskin oli varma, että olen tulossa kipeäksi. Pah, tämä on tätä jo ikävän tutuksi tullutta kehon sekoilua. Ihan masentaa välillä. Sorry ladyt, kun tätä samaa jauhamista aina, mutta kun en kenenkään muun kanssa näistä voi jutella. Miestäkään en halua näillä rasittaa, huolestuu vaan suotta.
Minnikselle valtavasti tsemppiä ke ultraan ja niin pidän täällä peukkuja, että kaikki hyvin! Ja kovasti kurjaa, että nyt tuo pahoinvointi iskenyt sulle päälle. Voimia nyt vaan kovasti sinne puhaltelen. Ja ollaan näköjään Minniksen kanssa tän pinon varsinais-suomalaiset ;) Vaikka Minnis siis sinne Tampereen suunnalle jälleen halajaakin..
Thelma, onnittelut kilojen karisemisesta ja uusista pokista;) Sullahan vallan upea look sitten helmikuun alkamisen kunniaksi, sorja kroppa ja muodikas ilme ;o) Tekevät hyvää mielelle. Multakin tippui tuossa edellisen raskauden jälkeen ne muutamat raskauskilot (6kg) sekä 9 muutakin “matkan varrella” tarttunutta kiloa… Nyt syksyllä tuli kyllä muutamat takaisin ja nyt täytyy pitää tiukka linja, että lähtevät jälleen. Ei vaan tämä hieman alakuloinen mieli loppusyksyn jälkeen ole ollut omiaan tuolle prosessille. Ehkä kevät sitten saa piristymään. Ai juu, sullahan tänään se lääkäri. Kerrothan sitten, mitä siellä sanottiin, toivottavasti kaikki ok.
Ja Innalla on oikein asuntokaupat meneillään ja haave omakotitalosta. Se on kyllä kivaa ja raskasta yhtä aikaa. Lähinnä tuo muutto on sitä raskasta (ja sitten rakennusprosessikin, jos siihen ryhdytte), mutta uusi koti ja sisustaminen ovat kyllä niin kivoja juttuja! Ja Thelmakin taisi tonttia tiirailla ja unelmiensa taloa kaipailla. Ja Inna, jos sulla ovis oli liki samoihin aikoihin, kun mullakin ja kiertomme ovat (normisti..) yhtä pitkät, niin kyllä kait pitäis sun menkat tällä viikolla alkaa. Vaan mitäs jos eivät alakaan..
Ja tervetuloa uudet Ohris ja Paritonsukka. Ohriksella onkin ollut erityisen ankeaa, kun km on tapahtunut noinkin myöhäisillä viikoilla.
Oliskos mitään ideaa lisäillä nuo pinolaisten “asuinalueet” tuonne esittelyn perään? Vois sieltä sitten helposti tarkistella, että missäpäin Suomen maata kukin vaikuttaakaan, jos sellaista jää pohtimaan.
Leppoisaa tiistain jatkoa,
Pilvis
Heipat kaikille ja uusille turisijoille lämpimät tervetuloa-toivotukset! Pahoittelut ikävistä tapahtumista mutta voin sanoa omakohtaisesta kokemuksesta että tämä pino on parasta vertaistukea mitä itse ainakin olen km:n jälkeen saanut.
Tuo viestini otsikko liittyy nyt kyllä vallan omaan napaani... oon vähän ihmeissäni et voisko mulla alkaa jo menkat?! Keskenmenosta tulee tämän viikon lopulla kuluneeksi neljä viikkoa (!), kamala että aika onkin mennyt nopeasti. Tosin johtuu ihan siitä että tämä jälkihoitoprosessi venyi viime viikolla asti joten periaatteessa ajattelen että se viikon takainen kaavinta oli vasta piste fyysisesti keskenmenolle.
Nyt tulee sitten kiusallista eriteselostusta, joten jos jollekin tekee pahaa tai ei huvita lukea, kannattaa hypätä seuraavaan kappaleeseen! ;)
Viikonloppuna mulla oli sitä valkkarivuotoa tms. aika runsaastikin, eikä siis veristä ruhruttelua enää juuri lainkaan. Eilen myös tuota valkkarintapaista mut tänään siteessä ihan selvää vertaa ja kropassa menkkamaisia tuntemuksia. Voisko ne tulla oikeesti nyt jo? Muuten tietenkin vois mutta olen ihmeissäni jos tuo viime viikon kaavinta ei muka vaikuttanut mitään kiertoon?! Eihän se tehty kuin kohdun takaseinään mutta silti hoitajakin polilta lähtiessäni vielä ohjeisti siitä että seuraavat menkat tulee varmaan sitten 4-6 viikon kuluttua. Eli kai tuo sitten on vielä jotain jälkivuotoa...mutta ajankohdallisesti tuosta varsinaisesta km:sta sopisi kyllä menkkoihinkin (kp 24-25, normaalisti n.28 pv). Optimistisesti tietty toivon että olispa ne menkat, mut realistisesti ajateltuna kai se on vaan vieläkin jotain jälkivuotelua...ääh, mistä sitäkin nyt sitten vielä tulee.
Musta tuntuu kyllä oudolle kun teiltä (lähes) kaikilta seurataan tuota hCG:tä ja mulla sitä ei ole katsottu missään vaiheessa. Polilla hoitaja sanoi ettei kaavintatapauksissa yleensä seurata...?
Eilen tuli postissa ne muutamat tilaamani raskaustestit. Niissä on viimeinen käyttöpäivä-tarrat kesäkuun 2010 alussa! Mä kun tilasin testejä ihan varastoon mut tuohan tarkoittaa sitä että mun olis testailtava (ja toivottavasti myös plussattava) kesäkuun alkuun mennessä ihan reippaasti! ;) Kai mä yhden testin sitten ainakin käytän ihan tuon hormoonitason tarkistamiseen...ettei tulis enää mitään haamua. Verestä se olis vaan niin paljon tarkempi ja varmempi että olisin mieluummin kyllä mennyt labraan vielä sen tarkistamaan.
Thelmalla on tänään se lääkäri. Toivottavastik kaikki hyvin ja huolesi on turha! Tulethan kertomaan sitten mitä lääkäri sanoi?
Missäs Pilvis luuraa, mitä kuuluu??
Ahomansikalle peukkuja mukavankuuloisen viikonlopun jäljiltä! Toivottavasti peuhaamiset tuotti positiivista tulosta! ;)
Onkos Innalle täti tullut kylään? Tää on kyllä hämmentävää kun ei kierrosta ole hajua ja tiedä mitä on luvassa. Silloin kun söin pillereitä, oli niin mahtavaa kun tiesi tarkalleen päivälleen ellei jopa kellolleen koska tätsy kurvaa paikalle. Mut en mä silti pillereitä ottais takaisin, en en en! :)
Innalle onnea vielä saamastanne asuntotarkouksesta! Mahtavaa! Kävittekö katsomassa jo myytävänä olevaa taloa? Mullakin on kauhea asuntokuume. Pyörin ihan "huvikseni" Oikotiessä ja Etuovi.com: ssa kuolaamassa... Kunpa nyt vaan pääsisi lähtemään sinne Tampereelle niin voisi todenteolla aloittaa esittelyissä kiertämisen ja mahdollisesti kauppojen hieromisen. Oma talo rakennetaan kyllä joskus sitten tulevaisuudessa!
Katjalah, täällä meidän pinossa et ole ainakaan tuntemustesi kanssa yksin! Mulla on myös ihan samanlainen olo täällä. Mies on tainnut päästä aika hyvin tapahtuneesta eteenpäin, jo jonkinaikaa sitten ja kuten jo aiemminkin taisin kirjoittaa, moni tapahtuneesta tietävä selvästi ajattelee jo että mun on mentävä elämässä jo eteenpäin, "ei ole enää aikaa ja aihetta surra". Tottakai elämä jatkuu mutta niinä heikkoina, yksinäisinä hetkinä tuntuu siltä ettei kukaan ymmärrä.
Eilinen kouluun paluupäivä meni ihan hyvin. Pitkä mutta kuitenkin aika kevyt päivä oli. En itseasiassa kertonutkaan mun kuulumisista kenellekään (vielä)... kyllä mun on tarkoitus meidän ryhmäläisille kertoa, ainakin läheisimmille, luulen että se helpottaa mun opintojen jatkamista. Eilen kyllä sain kuulla parikin kornia kommenttia kouluun paluusta ja ihan harmittomiahan ne oli, koska eivät ihmiset tienneet mitä mulle todella oli tapahtunut. Kiva oli kuitenkin palata, niin moni oli aidosti ilahtunut että olen taas "terve"...heh.:)
Meitähän on vallan ympäri Suomea! Kivaa! Mä oon "surfannut" viimeisen kymmenen vuoden aikana idästä tänne länteen :) eli alkujaan savolais-karjalaista verta virtaa täälläkin, oon vaan ajautunut tänne lännemmäs. Enää lännemmäksi ei pääsisi tai sit ollaankin jo Ruattissa ;) Toivottavasti puolen vuoden kuluessa otetaan vähän takapakkia sinne Tampereen suuntaan.
Mulla on tänään itsenäisen opiskelun- päivä eli aamuheräämisiin totuttelu alkoi kevyesti ;) Mut nyt menen oikeasti anatomian kirjojen pariin...
Kuulumisianne odotellen, emmy
Olitkin ehtinyt nostamaan meidän pinoa sillä välin kun meikä vielä kirjoitti uutta lukua romaaniinsa... ;)
Sen verran täytyi korjata että se olin minä joka haikaili takas Tampereelle täältä Varsinais-Suomesta...Minnis siellä jo oleileekin.
Tuo on kyllä kurjaa kun kroppa elää ihan omaa elämääsä kierrosta viis. Toivottavasti palelu ja huonovointisuus kaikkoaa pian, jos ovat kerran ihan aiheettomia oireiluja...höh, tyhmää!
Mut nyt oikeesti niiden kirjojen pariin! Tääl on kohta muuten yhden sivun verran mun kirjoituksia... Bye!
Mä lisäilen noita asuinpaikkoja tuonne esittelyyn jossain vaiheessa. Mun mieliala on nyt sellainen, että en rupea muiden viestejä kommentoimaan. Pahoittelen omanapaista tilitystä.
Kävin sit siellä lääkärissä ja onneksi kävin. Tunnusteltaessa kohtu aristi oikealta puolelta ja oikeasta takareunasta tuli ultralla epämääräinen kaiku. Mitään uuteen raskauteen viittaa ei näkynyt. Kaiku olis voinu ollu myomaa tms., mutta koska kohtu todettiin siistiksi ekan keskenmenon jälkeen, on siellä raskausmateriaalia jäljellä. Mitattiin hcg ja jos se on sama kuin viime viikolla tai noussut, laittaa lääkäri lähetteen julkiselle puolelle seurattavaksi ja mahdollisesti tyhjennettäväksi.
Mua ottaa niin paljon päähän. Sairaalan lääkärin mukaan ei tarvinnut seurata. Jos en olis mennyt yksityiselle, mulla olis kohta ollut kohtutulehdus. Nyt tää prosessi vaan pitkittyy. Mieli on alamaissa, kun ajattelin keskenmenon olevan takana päin ja ajatukset oli jo uudessa raskaudessa. Nyt lääkäri kehotti käyttämään ehkäisyä, sillä uuden raskauden onnistumiselle on tärkeää, että nuo vanhat roippeet saadaan ulos. Menee siis todellakin aikaa, että uutta pääsee yrittämään. Voi p....
Thelma
..Thelma! Miten sieltä voiskin nyt tulla noin kurjia uutisia! Jotenkin kyllä aloin pahaa pelkäämään sen jälkeen, kun kerroit noista kummista masukivuista ja aloit spekuloida sitä, miten sun hcg-arvo ei ole laskenut vielä tarpeeksi alas jne. Kyllä on vaan niin pyllystä, että kaikkien km:n kokeneiden tilannetta ei seurata ja ultrajälkitarkastusta tehdä! Ultraus pitäisi kyllä olla ihan vakio tai edes vähintäänkin hcg-seuranta ja jos ei laske tasaista tahtia riittävän alas, niin sitten heti ultrattavaksi. Säästöä, säästöä. Ai mitä säästöä, kun sitten joudutaan kuitenkin ultraamaan ja lääkitsemään mahd. tulehduksia ja ties mitä. Kyllä oon vihainen sun puolestasi. Ja olen kyllä valitettavasti lukenut niin monelta vastaavanlaisia kokemuksia. Että valtavasti haleja sille suunnalle Thelmis!
Ja Emmy, joo olin jotenkin sotkenut sun ja Minniksen asuinpaikat. Sinähän se tällä suunnalla asustelet. Pahoittelut. Ja kiva kuulla, että eka päivä opintojen parissa meni ihan mukavasti, eikä tarvinnut hirveästi poissaoloaikaa setviä. Ja toivottavasti ne "kornit" kommentit eivät kuitenkaan olleet sellaisia, että olisivat sun mieltä pahoittaneet..
Ja seuraavaksi sitten Minniksen ke ultraa jännäämään. Sieltä ON tultava vain loistouutisia!
Öitä,
Pilvis
...eilen aamusta iltaan liikenteessä ja nytkin töissä niin ihan superpikaisesti vain... Harmi Thelma :( . Tosi suru juttu kyllä nyt tuo . On tää saateri hommaa kyllä....
Ja Pilvis ei oo näkyny menkkoja :) eikä ole raskausoireita :) eli odotellaan vaan...
Palaan tässä rauhan kanssa nyt tuntuu olevan rautoja tulessa vähän joka suunnalla. Inna
Ei mulla muitään menkkoja tullu.mä epäilen et olisko mul muka ollu ovis ku limaa tuli yhen päivän ja selkä ja alavatta tosi kipeet ja vieläkin ja ku mulla aina oviksesta nousee lämmöt ja nyt tänään on taas 37 ku ollu vallan 36.5.sit aloin miettiin et mitä jos mulla onkin joku tulehdus ku niin kipuilee alavattaa ja kävin tänään virtsa ja hiiva ym kokeilla ja virtsa oli puhdas ja huomen saa vastaukset muista.toiv olis puhdasta...
Mä olin eilen siel hemmotteluhoidossa ja siis kyl oli ihanaa :) mä olin sen ansainnu vaik ite sanonkin.ensin oli intialainenpäähieronta sit niskahartia hieronta ja lopuksi jalkahieronta :) tilasin heti uudestaan hiihtolomalla ku mulla parturikin sillon ni samana päivänä ja ne on viel vierekkäin et mul on sit hemmottelupäivä :)
Emmy: Mulla on muutamalla kaverilla alkanu kaavinnan jälkeen melkein heti menkat et kyl se mahdollista on....
pilvis: Hyvä et menkat alko ni kroppa on palautunut :)
Thelma: Voi itku,mikä hcg nyt oli?
Lakka: Toivotaan et joku touhutippa pääsis määrän päähän oikeaan aikaan ;)
Ahomansikka:pidän peukkuja et oli ovis ja olis tärpänny...
Inna: toivottavasti niit menkkoja ei kuuluiskaan ja plussaa tulis pian :)
nyt lähen hakemaan poikaa kaverilta ja aletaan syömään :)
Tosi kurjaa tuo takapakki! Sulla on taas varmaan ihan "huijattu" oli kun luulit että voisi jo jatkaa eteenpäin ja uuteen yritykseen... Voin vain kuvitella. Ja pistää niin kiukuksi kun kuulee niin paljon näitä juttuja että meidät km:n kokeneet jätetään ihan "hunningolle" ultraamatta ja toiset hCG:tä seuraamatta.
Myös sun tapauksessa ONNI että menit itse sinne yksityiselle! Vaikka takapakki tuntuu nyt pahalle, niin onneks kuitenkin tilanne nyt kartoitetaan ja sit ainakin voi turvallisin ja varmoin mielin keskittyä uuteen yritykseen ja säästyt toivottavasti siltä tulehdukselta! Iso hali sinne, voin vain kuvitella miltä susta tuntuu. Musta tuntui jo nämä omat kolme viikkoa niin turhauttaville...
Mun kuulumiset...niitä menkkoja odotan. Ei sitä vuotoo siis tullut sitä tiistaiaamua enempää. Tänään, itseasiassa parhaillani, oon kuullostellut menkkamaista nippailua tuolla alavatsan seutuvilla. Oisko ne sieltä kuitenkin tulossa. En tiiä, hermostuttaa tämä odottelu ja oireiden seurailu. Toisaalta yritän parhaani mukaan olla ajattelematta koko asiaa, ettei ainakaan semmoisen stressin takia kierto venyis. Mut nytkin nippailee mahaa silleen ettei voi olla huomaamatta.
Samalla takaraivossa on pelko siitä et mitäs jos kaavinta oliskin epäonnistunut ja kohtuun jäänytkin jotain?! Apua...mut ei kai epäonnistumisen riskin pitäis olla niin suuri jos kohdussa ei enää edes näkynyt kuin se istukan palanen? Huoh. Mut kyllä tuo nippailu on nyt ainakin semmosta menkkamaista.
Mutta koska menkkoja ei eilen kuulunut, vikittelin miehen illan päätteeksi heiluttelemaan peittoa ekaa kertaa kaiken tämän hässäkän jälkeen! Oli sitä odotettukin ;) mut kumit jäi kyllä käyttämättä...enkä kyllä usko et "raskautumisenpelkoa" vielä edes olisi.
Minnis! Mua jännittää miten sun ultrareissu on mennyt?? Iiks, tule pian kertomaan tänne meille! :)
Toivottavasti Vauvafanin näytteet on puhtaat! Hemmottelupäivä kuulosti ihanalle, ja oli takuulla ansaittu! Tuo kampaaja + hemmotteluhoito kuulostaa vielä paremmalle. Tuollaisissa ihanuuksissa pitäis kyl joka naisen päästä käymään säännöllisesti silloin tällöin. Mulla on kolmen viikon päästä useampi vapaapäivä niin ajattelin silloin kans varailla ajan kasvohoitoon (anoppikokelaalta joululahjaksi saatu lahjakortti) sekä kampaajalle. Mun luottokampaaja on edelleen Tampereella joten täytyy pistäytyä samalla siellä ;)
Pilvis, ei sun anteeks tarvi pyydellä! :) Sekaannuksia sattuu itse kullekin ja oli vaan tarkoitus korjata kun osui silmään. Ei siis suinkaan moittia ;)
Olipa huikee päivä. Koulupäivä päättyi odotettua aiemmin ja ehdin hienosti vielä aurinkoiselle koiralenkille. Samalla sain yllättävän puhelun ja mulle tarjottiin aika rankkaa ja haastavaa kesätyöpaikkaa...Opiskelemani alan töitä, mut niin vaativa homma että epäilen vielä mitä paikan kanssa teen. En välttämättä haluais mennä jo ennestään tuttuun "suojatyöpaikkaani" (missä useampana vuotena olen työskennellyt) mutta tekis mieli vielä kuullostella josko muita oman alan työtarjouksia ilmaantuisi. Riskiä sinäänsä, näinä taloudellisesti vaikeina aikoina.
Mut nyt mä meen väsäämään jotain iltapalaa.
Mitä muille kuuluu? emmy
En ole taas pariin päivään kirjoittanut kun oon ollut aivan järkyttävän väsymyksen uuvuttama. Voisin vaan nukkua ja nukkua. Olokin on ollut oikeastaan koko ajan huono aamusta iltaan. Mukavaa saada uusia kirjoittajia, vaikka olen tietysti pahoillani kokemastanne, Ohris ja Paritonsukka!
Vahvoista raskausoireista huolimatta olin todella jännittynyt tämän päivän ultran takia. Aamu alkoi jotenkin surkeasti kun olin huomaavani vaaleanpunaista paperissa pyyhkiessä ja olin ihan varma, että tää oli nyt tässä. Toistaiseksi turhaan olen murehtinut, sillä kohdussa oli kaikki hyvin. Sain siis niitä Pilviksenkin toivomia loistouutisia! :) Sikiö vastasi suurin piirtein viikkoja, vaikka oli vasta 13mm pitkä. Sydän sykki kiivaasti ja se sai mut todella onnelliseksi. Nyt vaan tarrasukat jalkaan ja toivon, että raskaus jatkuu normaalisti.
Olen todella pahoillani, Thelma, että sait tuollaisia uutisia. Hyvä kyllä, että menit sinne lääkäriin. Uskoisin, että ne ohjaavat sut jo pian esim. kaavintaan, ettei pääse tulemaan tulehduksia. Itse pelkäsin kanssa kohtutulehdusta, koska sikiö oli kuollut jo 9-10 viikoilla ja pääsin vasta viikon 14 alussa kaavintaan. Ilmeisesti se ei kuitenkaan ihan heti tule, joten uskon, että vältyt siltä. Toivon, että asiat selviävät ja pääset pian yrittämään uudestaan.
Pilvikselle harmittelut menkkojen johdosta. Toivottavasti kierto tasaantuisi niin on helpompi odottaa tärppiä. Toivon myös, että Vauvafanin näytteet ovat puhtaat eikä sellaisia tarvitsisi murehtia. On tää naisen elämä sellaista, että aina on jotakin murehdittavaa...
Emmy, niistä vuodoista. Mulla kaavinnan jälkeen verivuotoa oli pari kolme päivää, sitten ei mitään, mutta myöhemmin (ainakin 3 viikon ajan) rusehtavaa vuotoa tuli urheillessa yms. Voihan olla, että menkatkin sieltä tulee, mutta luulen, että kyseessä on kaavinnan jälkeistä pikkuvuotoa. Oon muuten ymmärtänyt, että kaavinnassa kohtu tulee niin satavarmasti tyhjäksi eikä sen vuoksi hcg-mittausta tarvita.
Onnittelut kaikille, jotka ovat onnistuneet pudottamaan painoa. Eveys ja Thelma ainakin pääsivät vanhoihin mittoihin ennätysajassa. Mä en ole uskaltanut vaa’alle kun en ole mitään urheilua jaksanut harrastaa ja pahoinvointiin tuntuu auttavan vain jatkuva syöminen…
Innalla onkin sitten jännät paikat…
Haluu kans Vauvafanin käymiin hoitoihin… Päähieronta olisi nyt ihanaa!
Illan jatkoa kaikille, Minnis
P.s. Mun taustatiedot on sellaiset, että lapsia ei vielä ole, oon 28-vuotias ja Tampereelta.
Olen niin onnellinen sun puolesta :) jaksuja kovasti masun kasvatukseen *hali* ja nuku nyt niin paljon kun vaan haluat hyvällä omallatunnolla :)
Emmy: Hienoa että peiton heilutus on alkanut.tasaseen tahtiin vaan ni eiköhän jossain välissä tärppää vaik kierto mullakin sekasin ku seinäkello!
Hyviä iltoja kaikille :)
Ensiksi onnittelut Minnikselle! :) Mahtaapi olla hurja tunne nähdä kaveri ruudulta!!!
ON:Mä olen tänään bongannut elämäni ensimmäisen oviksen, Clearbluen digitestillä aamulla ruutuun pamahti hymynaama ja kyllä rouvankin naama oli kuin naantalin aurinko!! Nyt siis jäädään odottelemaan tuloksia ;)
Ihan nopsasti tulin satuilemaan, huomenna pitempää tarinaa kunhan kerkiän kaikkien jutut lukemaan.
Ja ainiin, ristiäiset meni hienosti ilman anopin uteluita... Jotain se siellä kuikuili kun päivänsankaria koko ajan sylittelin mutta onneksi ei kyselemään ruvennat!
Ja ikä- ja paikkakuntakyselyihin: 29v(kohta 30...) ja Helsingissä asustellaan
Hyvää yötä!
Tattaraa
nyt jännitetään ja odotellaan sun oireita :)
Mulla oli puhtaat kaikki tulokset et nyt pitäis sit vaan alkaa kropan toimimaan...mut kyl viel sekasin on! en tiedä yhtään mis vaiheessa ollaan ja oliko se ovis mikä luulin et jos oli ni menkat pitäis alkaa sit noin viikolla 7 mut luulen kyl et ei ollu mut en mä käsitä et mikä tää alavatan ja seljän juilimienn on...välil enempi ja välil vähempi...
Kävin äsken esikoisen 11v. kanssa taas kerran optikolla ja nyt 4. lasit tulossa et voi jee.vuoden välein joudutaan uusimaan et kyl kallista on mut pakko ihmisen nähdä on.viime vuonna oli -2 ja -2,5 ja nyt oli -3 ja -3.5 et ei ihme ole et siristää lasitkin päässä..ja sit samainen esikoinen mullittelee mulle huoneessaan kun oli kielloista huolimatta tänäänkin musiikkitunnilla pelleilly ja mä sanoin et 2pvää tietokonekieltoa ja nyt mä olenkin se pahis et kyl on välillä niin"helppoa" olla äiti ;)
huomenna onneksi jo perjantai :) jaksuja kaikille :)
Minnis, onnittelut hyvien ultrakuulumisten johdosta.
Mä olen todella pöyristynyt tän keskenmenoasian hoidosto. HCG on vähän laskenut viime viikosta, mutta on selvästi koholla. Soittelin sairaalan naisten tautien polille ja kysyin, että mitä nyt tehdään, kun yksityisellä todettiin ultrassa raskausmateriaalia kohdussa, mahakivut ovat jatkuneet reilun viikon ja HCG on koholla. Arvatkaa, mikä oli vastaus... Ei lääkkeellistä tyhjennystä, ei kaavintaa, vaan "ota buranaa ja odota".
Mä olen ihan puhki tän asian kanssa. Ei tää helppoa ole muutenkaan, mut nyt menee yli. Tästä itkusta ei vaan tule loppua. Mä vaan haluan, että tää asia olis takana päin. Kohta 5 viikkoa keskenmeno on pyörinyt päälimmäisenä mielessä joka päivä, eikä loppua näy.
Thelma
Voi Thelma,en tiedä mitä sanois mut kuinka todella voidaan asiat hoitaa eri paikoissa noin erinlaisesti !!!!
Jos noin kauan on ollut kohdussa tarvaraa niin tuskin se sieltä itse pois tulee ja kun kipuilee niin tekee pian tulehduksen et kyllä ne pois sieltä tarvii saada että pääsee jatkamaan normi elämää :( soita ja sano et jos nyt ei tehdä asialle jotain teet asiasta kantelun :(
Voisko ne sieltä yksityiseltä antaa vaik lääkkeellisen tyhdennyksen uudestaan tai jotain...
Jaksuja sulle tosi paljon*hali*
V
.... voi Thelma , eihän tuo voi olla totta :( ! Antoko ne sieltä lähetteen sinne jatkohoitoon yksityiseltä? Kyllähän tuo on jo ihan pyllystä tuo homma. Huolestuttaa mitä tuosta voi tullakkaan. Yhdyn vauvafaniin, että älä anna periksi vaan vaadit nyt toimenpiteitä... eihän tuossa ole mitään järkeä ! Jaksuhalit Inna
Thelma: jos sä et saanut jo lähetettä yksityiseltä sinne naistentautien polille, niin soita sin lääkärille! Kyllä sä nyt semmosen tarvit...
Mulla yksit.lääkäri tosiaan antoi sen lähetteen ja vasta polilta sain ne pillerit ja sitä rataa.
Eli lähete kädessä vaan marssit sinne polille, mä en keksi mitään syytä miksei sun lääkäri vois sitä sulle kirjoittaa! Siellä polilla voitte sitten keskustella jatkosta, lääkkeellinen vai kaavinta jne.
Toinen vaihtoehto on tietty et meet ensiapuun ja vaikka liiottelet sun kipuja, kerrot miten kauan tuo on jatkunut niin saat ainakin apua nopeesti.
Sut pitää saada nyt kuntoon pian! Tosi monta halia, Thelma!!
Tulin minäkin toivottamaan jaksamista Thelmalle! Kamalaa pompottamista ja yhdyn huoleesi. Täällä monet on laittaneet hyviä vinkkejä.
Voimia, Thelma!
Luin sun ultrakuulumiset jo aiemmin mut en ehtinyt silloin kirjoittaa. Nyt illalla kun tulin koneelle, päällimmäisenä pomppas silmille nuo Thelman ikävät kuulumiset niin jäi vallan sut noteeraamatta. SORI!
Lähes liikutuin sun iloisista kuulumisista. Voin vain kuvitella miten ihanalta susta tuntui nähdä pikkuinen siellä pulikoimassa! Onnea hirmuisesti, tästä on teidän hyvä jatkaa! :)
minnis. Onnea kovasti ihanista ultrauutisista. Oikein ihana että kaikki oli hyvin.
Miten Thelma jakselet?
Itsellä ei menkkoja vielä kuulu, tosin jotain sen suuntaista vaalean punervaa vuotoa pyyhittäessä paperiin on parina päivänä tullut, että varmaan ne sieltä käyntiin pörähtää. Ja toisaalta ei kyllä haittaa nyt vielä tässä vaiheessa. Ja jos nyt sit alkaisi, niin se edellinen vuoto oli toisaankin sitten menkkoja ja kierto olisi tasaantunut hetimiten km:n jälkeen siis. Hyvä näin jos näin on.
Se olisi taas perjantai ja viikonloppu edessä. Näyttää sille että flunssaa pukkaa nyt sitten minulle vuorostaan. Mukavaa vl kaikille! Pittää lähtee "tuuniin" :) .... Inna
Mä kävin tänään siin uusinta verikokeessa ja nyt arvo oli 50 et oli hyvin viikossa tippunut :) jos sit ens ma olis 0....
Ja nyt mä en tiedä et onko mulla menkat alkamassa ku jotain värillistä taas tulee...eilen oli jotain ihme limaa ja tänään tollasta et ei se nyt ainakaan ovis voi olla ja selässä ja vatassa on sellasta menkkamaista juilintaa...ei siis verta mut sellasta samanlaista ku km alko :(
En kyl mittään osaa kropastani sanoa et kaikki on ylläriä mitä tapahtuu.
Tissit ei oo yhtään kipeet mut ei mul ikinä oo menkkojen aikaan ollukkaan et kyl tää nyt menkkoihin sopisi ja jos sit pääsis taas normaaliin kiertoon niitten tahdittamana :)
Jaksuja kaikille :) en kerinny nyt paljon lukemaan ku tääl härdelliä =)