Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskenmenon/keskenmenojen jälkeen uuteen yritykseen

Kommentit (792)

Vierailija
121/792 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sitä jo aloinkin lipittää (kun on niin HYVÄÄ)... toivottavasti siitä olisi apuakin.

... ja kuten näkyy täällä pyörin TAAS koko ajan. Pitäisi lähteä keittämään aamuPÄIVÄkahvetta ja ulos!

Vierailija
122/792 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian kyl pakko lähteä poikaa breikkiin kuskaamaan ja täytyy tytötkin mukkaan raahata ku mies töissä.

Tänään mulla on siivouspäivä ku tullaan :) vaihdan lakanat ja pesukone huutaa hoosiannaa :D ja koetan ton tyttöjen huoneen saada järjestykseen,miten ihmeessä saavatkin sen noin sekaseksi ja sit eivät viihdy siellä ku ei kävelemään mahdu...no jos tänään sit hetken taas viihtyisivät sielläkin ku on siisti :)

Mä viel omista kierroistani et mahtaako toi eka vuodotonpäivä nyt sit olla kp 1 ? ainakaan mitään limoja ym oireita ei vielä ole ja mulla kierto yleensäkkin pitkä ku 34-36 et saa aina odottaa pitkään jos ei tärppää...Mut ny mä lähen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/792 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis vuoto alkoi ke-to yönä. Torstai oli kamala päivä, lorisin paljon, olo oli tosi heikko ja vaan makasin. Mutta perjantai oli jo paljon parempi. Vuoto väheni, on nyt normikuukautisvuotoa. Kävin omalääkärillä terveyskeskuksessa, lähinnä tulevaa sairauslomaa hakemassa. Teki sisätutkimuksen ja sanoi, että kohtu ei ole vielä tarpeeksi pieni, mutta on vasta 2 päivää mennyt, joten annetaan aikaa. Ei lähettänyt Jorviin ultraan, enkä kyllä kaivannutkaan. Sain ensi viikon sairaslomaa.

Mulla on 4 raskautta takana, joista 1. ja 4. on mennyt kesken. Ne ovat lähteneet luomuna. 2. ja 3. ovat alkaneet clomifen-taplettien avustuksella ja onnistuneet normisti. Nyt mietin, että onkohan näillä jotain merkitystä? Jos seuraavaan käyttäisin taas clomeja? Omalääkäri ei niitä kirjoittanut ja ei uskonut teoriaani. Suositteli, että kävisin gynellä kuukauden päästä tarkistuksessa ja hän arvioisi clomien tarpeen.

Onko muilla kokemusta clomeista?

terkuin kuutti

kiitti greippimehu-vinkistä. Täytyy lisätä seuraavaan kauppalistaan

Vierailija
124/792 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa ;) . No ei niin pitkästä. Eilinen päivä oli täynnä ohjelmaa aamusta asti töissä, jonka jälkeen työporukalla saunomista teatteria ja syömistä ja kotona puolen yön jälkeen. Oli oikein ihana reissu kyllä ja kiva käydä. Tämän aamun olen sit aloitellut pikasiivouksella ja uimahallireissulla lasten kanssa ja nyt ennen päiväunia tässä vain ajattelin ilmineerata itsestäni.

Mä oonkin miettinyt ku oon nähnyt tuota greippimehu keskustelua, jotta mikä se on. Luulin että sillä on jotain tekemistä raskautumisen kanssa :) .

Kukahan siitä kierrosta kyseli (ärsyttää kun tässä ei näy ku tuo yksi keskustelu yllä ku kirjoittaa! Ei voi palata noihin kirjoituksiin kirjoittaessa ) niin kierto lasketaan siitä päivästä kun viimeinen raskausmateriaali on tullut ulos kohdusta - näin minua Pilvilinna muistaakseni opasti kun sitä aikanaan itse mietin.

En kerkee tässä nyt enempää ku tuli häslinki... voikaa hyvin kaikki palaan tässä . Inna

Vierailija
125/792 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on saunaillassa ja ollaan lasten kannsa kotona. Neljän seinän sisällä. Ulkona on niin järkky pakkanen, että tällainen keäsihminen ei viitsi varpaankärjelläkään astua sinne. Sisälläkin palelee ja villasukat on käytössä.

Varattiin vähän herkkuja illaksi. (Vaikka nyt tän KM:n jälkeen on tullut vähän liikaa muutenkin syötyä herkkuja... Täytyisi palata ruotuun, mutta kun on sellainen fiilis, että ei vois vähempää kiinnostaa...huoh.)

Mulla on nyt pari päivää ollut mieli tosi maassa. Ei ainoastaan tän keskenmenon takia. Oikeastaan aika vähän juuri sen takia. Mutta musta tuntuu, että malja alkaa pikkuhiljaa läikkyä yli. On niin paljon kaikkea ollut ässä kuluneen vuoden aikana. Nyt on stressiä vähän joka asiasta ja tuntuu että mä kannan valtavaa painolastia harteillani.

Mulla saattaa olla ovis. Tai jotain sinnepäin. Ihmettelen koko ajan, että nytkö alkaa taas vuotamaan kun on niin kostea olo. Mutta vessareissu Todistaa että se jokin mikä sieltä ikinä tuleekin on kirkasta ja limaista. *Sori, heh* Kiusaus olisi suuri kokeilla, että kuinka eukon kävisi, tärppäiskö... Mutta en uskalla. Tai ehkä uskaltaisikin, mutta velvollisuudentunto sanoo muuta. Vaikea selittää.

Ensi viikolla on jälkitarkastus.

Tervetuloa uusille!

Mukavaa lauantai-iltaa!

-Ahomansikka, the alakuloinen-

Vierailija
126/792 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juu auttaa se greippimehu raskautumiseenkin mut keskenmenoissa palauttaa limakalvot äkäsemmin normaaliksi :) silti kyl joku sanoo et ku sen pitäis limat tehä sellaseksi et siittiöiden on siel hyvä elää ni ilman greippiä paremmat limat mut ollaan kaikki nii erilimasia ha ha =)

Meillä suunnitelmat meni ihan uusiksi ku piti siivota ja vaihtaa lakanoita ni kuopus 4v. oksensi ja kuume 39 :( en ny tie et onko tarttuvaa vai johtuko oksennus ku kuume nousi niin ylös mut en ala kyl lakanoita ennen vaihtaan ku tiedän et alkaako tääl joku ryhmälaatotus pian!!!!

Voi ku houkuttelevaa hyödyntää ovis Ahomansikka...mä kyl taitaisin hyödyntää..... ;) jos siis tulis nyt mut ei pelkoa,kuivaa on ku sahara! ja mullakin jälk.tark. ma aamulla :)

Vierailija
127/792 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on vilkasta keskustelua. Meinaa ihan pudota kärryiltä, kun on ollut vuorokauden poissa palstalta.

Mulla on ollut aika leppoisa lauantai. Kävin aamupäivällä sellaisessa kiertoharjoittelujumpassa ja oon ollut sen jälkeen aika puhki. Jotenkin sitä sai tänään itsestään irti niin, että pystyi vetämään kunnon rääkin läpi. Hyvä olo tuli. Sit teinkin vähän työhommia ja lenkkeiltiin tuolla karmeassa pakkasessa koirien kanssa. Nyt katselen toisella silmällä taitoluistelua. Mä olen aikamoinen penkkiurheilija. Mitenköhän saa työt hoidettua, kun olympialaiset alkaa...

Täällä päästiin greippimehukeskusteltuun. Siitä on ainakin muistaakseni tuolla esikoishaaveilijoiden ketjussa jossain vaiheessa kirjoitettu. Mä olen lukenut, että se muuttais jollain tavalla limakalvoja, että ovislimat olis helpommin tunnistettavia ja vissiin myös helpottais hedelmöittyneen munasolun kiinnittymistä. Jos sillä on jotain limakalvovaikutuksia, niin voihan se vuotoonkin vaikuttaa. Mä itse en tiedä, miten vakavasti tuon ottais, mut olen kyl sitä juonut, kun juon sitä muutenkin. Nyt en ole juonut, kun se tökki tuossa raskausaikana.

Tattaraa, kurjaa, että flunssa kiusaa. Mä olen yleensä sellainen, että saan aina kaikki mahdolliset taudit, mut kuin ihmeen kaupalla olen ainakin tähän asti välttynyt tämän talven flunssilta.

Katjalah, eipä sitä voi heti muistaa, kuka kukakin on, etenkin kun täällä on ihan kohtuullisen kokoinen melko aktiivisesti kirjoitteleva porukka. Kyllä sitä pikku hiljaa pääsee enemmän juttuihin mukaan. Osa meistä jumittui tuonne heinäkuisten ketjuun kirjoittamaan pienellä porukalla aika pitkäksi aikaa, joten tunnetaan jo sieltä. Ei varmaan ole rautakuuri pahitteeksi, sen verran runsaastihan sitä yleensä vuotaa. Mulla tarkastettiin peruslabrojen yhteydessä myös hemoglobiini ja se oli jotain reilu 130. Ei siis ole kovin alas mennyt vuotojen takia. Toki on laskenut, kun mulla normisti on jotain 145.

Kuutti, mulla ei ole clomeista kokemusta. Kannattaa varmaan kysellä joltain muultakin lääkäriltä asiasta.

Ahomansikalle tsemppiä. Kurjaa, että olet allapäin. *hali*

Innan teatterireissu kuulosti mukavalta. Mä en muista edes, koska olisin käynyt teatteris. Täytyis varmaan katsella, olisko joku kiva näytelmä, jonka haluasi mennä katsomaan. Sit vielä kun sais miehen tai jonkun kaverin lähtemään mukaan.

Ihanaista viikonloppua meille ihanille naisille! :)

Vierailija
128/792 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä tuosta sivuista jäi mieleen niin kommentoin. Minulla cytotec tapletteja laitettiin neljä kerralla ja laitoin ne noin 20.00 niin 0.30 oli pakko lähtee vessaan kun tuli outo ja märkä olo, vaatteet oli ihan veressä ja jotain plums sahti vessan pönttöön. ja parit vaatteet vaihdoin yön aikana ja kävin suihkus asti kun ei vessassa saanu siistittyä itteään. Runsasta vuotoa oli noin viikko ja kahden viikon päästä vuoto oli loppunu. Neuvolassa sanoivat että yleensä keskenmenosta kuukauden päästä tulee ensimmäiset menkat. Minun pitäisi mennä maanantaina sinne hcg:n mittaukseen. Muuten olo on ollut nyt ihan hyvä. Pari kertaa ollaan miehn kanssa sängyssä jo puuhailtu ja ilmoitti ettei se meinaa enään minua raskaaksi saattaa mutta saa nyt sitten nähä jos sattuis se vahinko tai muuttais mieltään, se kun ei tykkään minkään sortin kumeista, elikkä keskeytetyllä mennään.

Terv. Lakka

Vierailija
129/792 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tarttennu odotella ens vkonloppuun testaamista kun täti pamahti tänään kylään kesken kauppareisun kp 26... Nooh, jos nää tällä tavalla lyhenee jatkossakin niin mähän saan olla petihommissa ihan päivätyökseni. :)

Nyt voi siis hyvällä omallatunnolla ryypiskellä vinettoa maukkaan itse tehdyn intialaisen aterian päätteeksi!

Taidan testata tota greippimehu jutskaa noitten ovislimojen bongausta ajatellen mutta netissä kun ovislaskuria kattelin niin osuis ovis(jos sellasia tää kroppa suo) ajalle 30.1.-4.2. eli taitaa mennä aika tiukille mehun litkimisen kannattavuus. Muuten vaan kyllä voin juoda koska happamat juomat on mun herkkua -kauhee närästys mutta onneks on rennie keksitty!

Eipä taas muuta kun hilirimpsis!

Tattaraa

Vierailija
130/792 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ollaan päästy jo sivulle 3 näinkin lyhyessä ajassa! Aikasmoisia pulisijoita siis täällä ja mikäs sen mukavampaa. Tänäänkin tullut yllättäen näin paljon tekstiä, vaikka välillä just vkonloppuisin on hiljaisempaa, kun porukat menossa kuka missäkin.

Greippimehuista on ollut juttua. Lukemani perusteella sitä pitäisi litkiä kierron alusta ovulaatioon asti ja sen arvellaan auttavan just noihin limoihin ja limakalvoihin. Eli Tattaraa, jos sulla la tuli tätsykkä kylään, niin sittenhän ei ole greippimehun suhteen vielä peli menetetty laisinkaan! Sen kun vaan alat lipittämään:) Punaviiniä taasen jotkut käyttävät luteaalivaiheen aikana (siis oviksesta eteenpäin) lasillisen päivässä, koska sen sanotaan parantavan kohdun verenkiertoa ja lisäävän kiinnittymismahiksia. Ja tulehduskipulääkkeet taasen voivat siirtää tai estää ovista. Ja kyllähän näitä on muitakin juttuja, joilla raskautumiseen voi kotikonstein vaikuttaa. Osasta voi olla lääketiet. tutkimustuloksia, mutta osasta ei, eikä niiden hyötyä ole todistettu. Mutta joillekin ne ovat tepsineet ja avun antaneet. Itse en voi greippimehua juoda, joten ei kokemusta miten se mun limoihin vaikuttaisi.. Punaviini ei myöskään sovi mulle, joten eipä sitten sitäkään voi kokeilla.

Katjalah, sullahan on sitten nelikon sukupuolijakauma päinvastainen kuin täällä:) Meiltä kun löytyy kolme tylleröä ja yksi poitsu.

Kuutti pohti clomien vaikutusta raskauksiensa onnistumisissa. Niinpä, kyllähän tuo hieman yllättävältä kuulostaa, että niillä olisi raskauden jatkumiselle vaikutusta ollut.. Nehän auttavat ovishäiriöissä eli edesauttavat munasolun irtoamista (ja munarakkulan kehittymistä). Tarkoittaisko se sitten sitä sun tapauksessasi, että ilman lääkitystä kehittyvät munarakkulat olisivat jotenkin hmm.. ”heikompia”. Kun ei kai se lääke niiden laatuun tms. vaikuta, vaan ylipäätään muodostumiseen ja irtoamiseen. Mutta tää lienee korkeampaa matikkaa, eikä tosiaan ole mun alaani, kunhan tässä pohdiskelen.

Ahomansikka, täälläkin on km:n jälkeen mennyt ihan liikaa herkuttelun puolelle.. Ja vaikka tuostakin sentään jo vähän aikaa on, niin herkuttelumeininki meinaa jatkua vaan. Eipä sitten ihme, että välillä on niin turpea olo.. Nyt pitäis kyllä tosiaan ryhdistäytyä ja mennä kauppaan niin täydellä masulla ja hyvin ravittuna, ettei ainakaan sen takia tule herkkuhyllyille hinku:) No, onneksi tulee työssä liikuttua paljon, etteivät namipalat vallan vyötärölle parkkeerais..hui.

Tosi ikävää, kun tuota oksutautia on niin monen luona sekä tässä pinossa että tutuillakin. Ja flunssaa myös. Kovasti jaksuja vaan kaikille. Meilläkin pikkuisen nenu on ollut jo useita päiviä räkäinen ja toinen on valitellut huonoa oloa ruokailun jälkeen, mutta onneksi on jäänyt toistaiseksi siihen. Itselläkin joskus on vatsatauti ilmennyt lievänä monta päivää kestävänä huonovointisuutena ja väsymyksenä, mutta oksuilta on vältytty.

Ja Innalla ollut mukava teatterireissu syömisineen kaikkineen. Tekee varmasti hyvää mielelle (ja kielelle, heh)!

Nyt tämä tyttö lähtee tuhisemaan miehen vierelle. Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille,

Pilvilinna

Vierailija
131/792 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheillä on varmaan jo päivä menossa, vaikka itse hörpin vasta aamukahvia ja mies nukkuu vielä. Meillä oli kummityttö sisaruksineen yökylässä perjantaina ja olin la aika poikki siitä meiningistä. Kivaa kyllä oli kun käytiin laskemassa mäkeä ja piirrettiin! Mietin vaan, että täälläkin Lakalla ja Elladalla on jo 6 lasta – miten te oikein jaksatte? :)

Toukotytölle tervetuloa pinoon ja pahoittelut keskenmenosta! Älä kuitenkaan vaivu vielä epätoivoon: kaverillani meni vuosi ensimmäiseen raskauteen, joka osoittautui tuulimunaksi ja siitä parin kuukauden päästä tuli uudestaan raskaaksi. Toinen raskaus sujui hyvin ja heillä on aivan ihana pieni. Joskus se vaan ottaa aikaa. Uskon, että tulet pian uudestaan raskaaksi, sanotaan, että kohtu on nyt vastaanottavainen.

Emmy, mulla on kanssa kohtu takana eikä vuoto alkanut vielä raskausviikolla 14, vaikka km oli todennäköisesti tapahtunut jo viikolla 9. Eli jotakin marginaalikansaa kai minäkin :). Neuvolalääkäri käski harrastaa paljon seksiä ja raskasta liikuntaa, niin kyllä se vuoto sieltä alkaisi. Mä taisin pelätä kyllä sitä vuotoa ja niitä ”klönttejä”, etten noista vinkeistä innostunut. Niin kuin Pilvilinna sanoikin, kaavinta tehdään päiväkirurgisena toimenpiteenä ja siihen tulee toimenpidepäivän lisäksi kaksi sairaslomapäivää. Otin aamuseitsemältä kohtua avaavan lääkkeen ja kipulääkkeen kotona ja menin yhdentoista aikaan sairaalaan. Toimenpiteeseen pääsin puolelta päivin kun olin ensin jonkun aikaa odotellut ja tavannut anestesialääkärin (joka muuten oli aivan laittoman nuori). Leikkaussalissa laitettiin tippa, vai kanyylikos se on, sain rauhoittavan ja unilääkkeen, josta ehdin pessimistisesti ajatella ”ei toimi”, jonka jälkeen en sitten muistakaan mitään. Kaavinta kestää n.15 minuuttia, heräämössä kestää jonkun aikaa kun tulee kunnolla tajuihin. Olin kyllä todella helpottunut kun heräsin säpsähtäen sairaalavuoteesta ja tajusin, että kaikki on hyvin. Siitä tunnin päästä mies tulikin sitten herkkujen ja kukkien kanssa hakemaan. Päiväkirurgian edellytyksenä on, että joku tulee hakemaan ja on seuraavan yön sun kanssa. Mulla jälkivuotoa oli oikeastaan 2 päivää, sen jälkeen ihan pientä tiputtelua. Vatsa oli aluksi turvonnut, mutta kyllä sekin siitä palautuu.

Pilvilinna, nauroin sun viisuri- ja antibioottikokemuksille, anteeksi vaan ;). Allekirjoitan kanssa tuon ärsyttävän sanonnan lasten ”tekemisen”… grrr. Olisikin niin helppoa.

Thelma ja Inna, nauttikaa nyt hyvästä ruuasta, juustoista ja viinistä. Sitä kun ei tiedä, koska niitä seuraavan kerran saa nauttia! Mulle noiden pastöroimattomien juustojen välttäminen on ollut haasteellista, nykyään tihrustan tarkkaan tuoteselosteet. Punaviiniäkin on tehnyt koko viikonlopun mieli...

Eveys, kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa. Mietinkin viime viikolla, että miten sulla on siellä töissä mennyt? Muistanko oikein, että sun piti jättää heti työt vaarallisten aineiden vuoksi kun tulit raskaaksi?

Ahomansikalle tsemppihalaus, selviäminen ja toipuminen vie aikaa. Toivottavasti olosi kohenee.

Tattaraalle harmittelut menkoista. Nyt vaan greippimehut avuksi :).

Katjalahille ja Kuutille suosittelen kyllä rautaa kun vuodatte paljon. Multitabs raskaus –tabut on kai hiukan tavallisia vitamiineja kalliimpia, mutta suosittelen niitä kun teilläkin uusi raskaus on todennäköistä.

Lopettelen nyt romaanini. Suunnitelmissa on lähteä järven jäälle luisteleen ja Siilinkarin-majakalle makkaralle ja kaakaolle. Mukavaa päivää muillekin!

Minnis, rv 6+6 (jes, huomenna alkaa kasiviikko)

Vierailija
132/792 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa!

Voi Minnis, mulle tuli kauhee kaipuu (taas) Tampereelle kun kirjoitit Siilinkarista ja kaakaosta! Mä oon muuttanut vuosi sitten sieltä pois ja kova kaipuu on takaisin. Mikäli saan opiskelupaikan siirron sinne niin muutetaan Tampereelle varmaan takaisin. Mieskin on jo melkein lupautunut hakemaan sieltä töitä, ja eiköhän se sitten viimeistään jos opintojen siirto sinne onnistuu ole menoa sitten, molemmilla ;)

Mut niin Nässyn kuin Pyhäjärven jäät on tulleet tosi tutuiksi viiden vuoden aikana mitä siellä ehdin asumaan! Koirien kanssa usein retkeiltiin Siilinkarille kaakaolle. Voi vitsi...hyviä muistoja.

Mä kuulun sitten myös siihen porukkaan joka ei muista kovin helpolla kuka on kirjoittanut mitäkin...eikä tosiaan edes pääse tässä kirjoitusvaiheessa enää "lunttaamaan" kun ei tässä näe kuin tuon edellisen viestin.

Sit tulee helposti kirjoitettua just aika paljon omia juttuja, kun ei enää muista mitä piti kommentoida ja kenelle...

Minniksellä ainakaan ei näyttäis olevan samaa "ongelmaa" edellisestä viestistä päätellen! :) Ihailtavaa.

Nyt kyllä minäkin lisään greippimehun kauppalistaan! Juodaan sitten vaikka nenästä kiinnipitäen- taktiikalla jos muuten ei maku miellytä ;) en oo greippimehua ostanut varmaan kuin kerran elämässä ja semmoinen muistikuva jäi ettei maku miellyttänyt. Tosin eipä vielä 5 vuotta sitten maistuneet punaviinit ja aurajuustotkaan ;) jospa greippimehu kuuluisi samaan kategoriaan.

Voi teitä oksutautisia...toivottavasti on jo hellittämään päin! Se on kyllä taudeista varmaan ikävin ja sit jos pääsee jylläämään vielä koko perheeseen niin on siinä sitten ihmettelemistä kun kukaan ei kykene tekemään oikein mitään muuta kuin potemaan tautia. Mulla ei ole tainnut olla kuin kaks-kolme kertaa koko elämäni aikana, mut sit on ollut ja tullut kyllä ihan kunnolla...viimeks vuosi sitten ja iski vielä kesken työpäivän. Oli aivan tuskaa ajaa töistä työterveyteen ja rynnätä siellä samantien seitsemänteen kerrokseen ja vessaan! Sitten työterveyshoitajan huoneeseen ja sieltä taas juosten vessaan. Tuolla hetkellä kyllä ajattelin että eikö tällaisessa taudissa työpaikalla hyväksyttäisi edes yksi sairauslomalaputon päivä...mut säännöt on sääntöjä. Ja tuostakin selvittiin.

Mutta paranemisia siis kaikille sairasteleville!

Mun viikonloppu on mennyt kamalaa päänsärkyä tuskaillessa. Kurkkukin on ollut vähän kipeä. Näinköhän päänsärky on yhteydessä tuohon raskausmateriaaliin tai Cytoteceihin, vaiko mahdollisesti pukkaavaan flunssaan... kurkkukipu viittaisi vähän siihen että olisko flunssa tulossa. Just jouluna oli sekin viimeksi. Pitkään olinkin ollut ennen joulua terveenä mut tulisko nyt sitten kaks flunssaa näin peräkkäin...voih.

Kuumetta ei kuitenkaan ole joten ei vissiin ainakaan kohtutulehdusta tarvitse pelätä. Eikä ole kyllä masukipuiluakaan.

Ihan vähän oon tuhrutellut nyt vkl:n aikana, mutta kuitenkin niin vähän etten kyllä usko että tällä vältyttäisiin huomiselta toimenpiteeltä.

Tänään siis puolilta öin alkaa nälkäkuuri ja aamulla polille.

Tänään olis ne miehen veljen synttärikaffet mut näinköhän jää nyt osaltani väliin...tuntuu että tää päänsärky ei meinaa edes taittua särkylääkkeillä.

Mulla on alkanut nyt halut ja himotkin taas jylläämään. Tekis mieli jo koavsti päästä petipuuhin mut toi tuhruttelu on nyt jarrutellut aika ikävästi... Aika kovat ohjeet Minnis saanut neuvolatädiltä! Mulle nimenomaan sanottiin tuolla polilla et vuotojen jälkeen voi sitten alkaa taas puuhastelemaan, mut sitä kortsun käyttöä suositeltiin ekoihin menkkoihin asti...tylsää. Nyt oon jo miettinyt pitäiskö uhmata tuota ohjetta. Pelottaa vaan kun tätä epäonnea on ollut nyt niin paljon, et mitä jos raskautuisinkin ja pieni ei pysyisi taaskaan kyydissä. Varmaan silloin syyttäisin juuri itseäni ja sitä etten odottanut yhtiä menkkoja! Kumpikaan meistä ei liiemmin kortsun kanssa puuhastelusta tykkää, niin epäilyttää jaksetaanko montaa viikkoa sen kanssa puuhata. Pakkohan se olis koettaa jaksaa mutta kun raskautuminen olisi kuitenkin toiveissa, voi sekin vähentää ainakin mun puolelta halua kortongin rullailuun... Vaikiaa!

Mä oon varmaan tyydyttänyt noita haudattuja halujani ja apeaa mieltäni myöskin herkuttelemalla! Eilenkin mässäilin karkkeja, sipsejä ja jädeä! Melkoinen muutos tuon km:n jälkeen, kun vielä ennen sitä elimistö suorastaan huusi kaikkea terveellistä ja herkuttelin salaatin lehdillä ja hedelmillä. Nooo, aikansa kutakin. Ehkä sitten kun saa tämän fyysisen puolen kuntoon voi laittaa taas itsentä ruotuun. Pakko! :)

Kivaa sunnuntaita kaikille! :)

-emmy-

Vierailija
133/792 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Emmylle ma kaavintaan. Kyllä se hyvin sujuu.

Minnis, kiva, kun tulit kertoilemaan kokemusperäistä tietoa tuosta kaavinnasta. Ehti Emmykin mukavasti lukea lisätietoa ennen ma toimenpidettään. Ja kylläpäs sun järven jään luistelut ja makkarat & kaakaot kuulostivatkin mukavilta! Kun vielä helmikuinen aurinko alkaa enempi paistella ja lämmitellä, niin tuollaiset retket on ihan ykkösiä. Miten olet muuten voinut? Kirjoituksessasi et ainakaan maininnut mitään kaiken aikaa vellovasta yökötyksestä ja oksentelusta.

Täällä tänään vähän kaupassakäyntiä (ja muutamia hienoja alelöytöjä lapsille) sekä kodinhoitoa.. Täytyy olla puitteet valmiina ensi viikkoa varten, kun ne arkipäivät ovat aina yhtä kilpajuoksua kellon kanssa:)

Aurinkoista alkuviikkoa,

Pilvis

Vierailija
134/792 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja Emmylle tsemppiä tämän päivän toimenpiteeseen.

Tattaraa mulla tuo 26 on normikierto :) - ikävä kun menkat alkoi.

Itse ajattelin tuossa aiemmin, että menkat saisi kyllä ihan mielellään tulla ja tasoitella tätä elimistöä, mutta nyt huomaankin salaa itseltäni toivovani, ettei ne alkaisikaan. Tänä aamuna pissasin purkkiin ja lähden kiikuttamaan sen kontrolli pissanäytteen nyt kohta terveyskeskukseen - viime yönä näin unta siitä että vastaus oli +/- :D mitähän sekin tarkoittaa :D :D vissiin jotain epäselvää taas tiedossa .

Minnis oliko hyvät kaakaot ja luisteluretket ? Miten raskaus muuten sujuu? Olet tainut selvitä ilman pahoinvointia ainakin tähän asti ?

Joo kyllä viikonloppuna on tullut vähän herkuteltua viinillä ja hyvällä ruualla, mutta olen kyllä onneksi saanut vähän liikutuksi. Minullakin on edessä muutaman kilon pudotusurakka,mitkä sain viime syksyn aikana kasatuksi itseeni, jotenkin ei vaan ihan kamalaa motivaatiota siihen urakkaan ole - yksinkertaisesti yrittäisi vaan viikolla olla herkuttelematta ja sitten liikkua. Viikonlopun herkutteluista en halua tinkiä . Rakastan herkuttelua :) ja punaviiniä.

Minun viikko alkoikin kotosalla. Toinen näistä meidän nelivuotiaista oli tullut sairaaksi yön aikana eli kuumetta parannellaan varmaankin alkuviikkoa.

Palataanpa asialle ja mukavaa alkavaa viikkoa Inna

Vierailija
135/792 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta totta!

Mä oon jo kotona. Ultrattiin ja kaikua on vielä. Suoritetaan kaavinta, mutta VASTA KESKIVIIKKONA!

Koska tää mun tuuri alkais kääntyä...? :'( Lääkäri oli tosi pahoillaan mut päiväkirurgisella ei ollut tänään vapaita aikoja ja tää hoitaja joka mulle varasi tän maanantain ajan ei sitten ilmeisesti ollut sitä koneelta tarkastanut.

Kiireellisenäkään mua ei voida operoida kun mennessäni vastaanottohuoneeseen vastasin lääkärille että "Voin ihan hyvin" ja "Ei ole kipuja"... että näin tällä kertaa.

Tuli jo semmoinen fiilis et odottaako ne oikein et mulle tulis kohtutulehdus tai jotain, ku näin kauan pitää tätä venyttää...turhauttaa.

No, pääsenpähän ainakin huomenna yhdeksi päiväksi kouluun.

emmy epäonninen :(

Vierailija
136/792 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Emmy kun sua kidutetaan :( kamala odottaa että olis jo ohi ja viimeiset pari päivää on varmaan pahimmat.

Mä en kanssa muista nimeltä yleensä mutta puhun kanssa yleisesti, pahoittelut.

katjalahin taidan tuntea tuolta suurperhekuumeilijoiden pinosta. Harmi että olemme joutuneet tänne. siis kiva pinohan tämäki8n muta syyt miksi kukakin täällä on on tosi surullinen. Toivotaan onnellisempaa jatkoa=)

Meillä yksi lapsistamme alkoi kanssa oksentamaan toissayönä. Norovirusta kuulemma onpi liikkeellä joten se tietää lisää pyykkivuorta. Ainakin pojalla se oli alkanut niin rajusti, että kun oli yrittänyt ehtiä sängystä vessaan oli yläsängyn portaat alasänky ja koko matka vessaan ihan yrjössä. Viime yön kaikki nukku varoksi vati vieressä.

Greippimehua täälläkin litkitään, toivottavasti on joskus apuja. Huomenna on se jälkitarkastus, pelottaa kamalasti ja toisaalta ei malttais odottaa, mitä siellä selviää. No mun tuurilla olen itse norossa enkä pääse sinne.

Ihana kun on vähän lämpimämpi, tarkenee laittaa jo nenua uloskin.

Mukavaa päivää kaikille! T: Ellada

Vierailija
137/792 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! Ihanaa, kun meillä käy keskustelu täällä näin vilkkaana. Meidän pino on aina tuossa alkupäässä, kun tää ei kovin pitkäksi toviksi hiljene. :)

Emmy, kurjaa, että sulla asia nyt pitkittyy. Tsemppiä keskiviikon odotteluun. Mä kävin aamulla labrassa verikokeissa hcg-mittausta varten ja rupesin sit miettimään, että mitä jos mullakin on kohtuun jäänyt jotain. Olis aika kamalaa joutua kaavintaa, kun ajatukset on jo uudessa raskaudessa.

Ovisoireet jatkuvat, eivät ole yhtä selviä kuin ekassa kierrossa, mutta aika samanlaisia kuin viime kierrossa. Mies lähti eilen aamulla työreissuun, mutta onneksi sen pitäis tulla tänään illalla kotiin. Täytynee vietellä se ensimmäiseksi, kun ovesta tulee... ;)

Mulla on ton raskautumisen suhteen samanlaiset ajatukset kuin Innalla. Toisaalta olen toivonut, että ei tärppäis ja tulis menkat nopeasti, nyt kuitenkin toivon, että niitä menkkoja ei tuliskaan. No jos vanhat merkit paikkansa pitävät reilun viikon päästä tiedän, mikä on tilanne, kun kahdella edelliselläkin kerralla raskausoireet ovat olleet aika selviä ennen testaamista.

Toi herkuttelu on kans mun synti. Mulle kelpaa niin makeat kuin suolaisetkin herkut.Punaviinistä pidän myös, mut sitä menee vähemmän kun seurauksena on yleensä päänsärky vaikka jois vaan lasillisen. Valitettavasti syötävien herkkujen kohdalla kerta-annokset ei ole ihan pieniä, esim. jäätelöä menee kerralla vähintään puoli litraa. Nyt oon kuitenkin ryhdistäytynyt. Pyrin syömään niin, ettei verensokeri heittele ja annokset pysyy kohtuullisina ja sit olen ottanut sen linjan, että joka ilta saan ottaa 2 palaa tummaa suklaata. Toi ei ole yhtään mun tapaista, koska mullahan ei säily mikään karkkipussi, suklaalevy tai keksipaketti kaapissa. Nyt mulla on ollut pieni levy tummaa suklaata kaapissa viikon ja siitä on mennyt vasta alle puolet. Selitys lienee siinä, että en hirveästi tykkää tummasta suklaasta, joten sitä ei tule ahmittua levykaupalla ja pari palaa lähes päivittäin tekee sen, että makean mieliteko on selvästi vähentynyt. Jätin mm. lauantaina miehen megakarkkipussin rauhaan, en ottanut namin namia siitä. Ei oikeastaan tehnyt edes tiukkaa. Vähänkö olen ylpeä itsestäni. :)

Täällä on muutkin kyselleet Minniksen vointia. Mua kiinnostaa kans. Et sä vissiin hirveän huonovointinen ole, kun luisteluretket, makkaran syönti ja kaakaon juonti onnistuu? Toivotaan, ettei mitään kauheaa pahoinvointia tuliskaan.

Innalle ja Elladalle tsemppiä sairastuvan pyörittämiseen.

Mä menen nyt kokkailemaan lounasta ja sit vähän työhommiin.

Thelma

Vierailija
138/792 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttävää, kun joskus ei tahdo tapahtua mitään. Saa ihmetellä pitäisikö olla kuolemankielissä ennenkuin lääkärit mitenkään huomioivat.

Itse kävin sitten hakemassa antibiootit, että semmottista täällä.

Ellada, muistan sinut kyllä tuolta suurperheellisten puolelta. Kamalaa, kun tuntuu, että sieltä kaikki hyppivät nyt porukalla tänne. Mutta toivotaan, että seuraava kerta olisi onnekkaampi itse kullakin.

Vierailija
139/792 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti edellisessä viestissä jo kysyä, mut jotenkin uppouduin kirjoittelemaan herkuttelusta ja muusta, että unohdin. Katsoiko joku muu eilen ykkösdokumentin Lyhyt elämä? Se kertoi muutaman perheen tarinan, jossa vastasyntynyt/vauva kuolee tai siis se ei niinkään käsitellyt kuolemaa vaan sitä lyhyttä elämää. Kukaan ohjelman lapsista ei kuollut yllättäen, vaan osalla oli joku sairaus, yhdellä oli paha aivovaurio, yksi syntyi tosi pienenä keskosena (noin 700 g). Mietin ensin, että pystynkö katsomaan sen, mut katsoin itkua tihrustaen. Oli kyllä tosi koskettava. Kyllä sitä on tosi onnekas, jos terveen lapsen jonain päivänä saa.

Tähän liittyen tuli mieleeni sellainen ajatus, että koetteko te muut, että olisitte muuttuneet keskenmenon myötä? Totta kai kaikki tapahtumat jättävät jälkensä, mutta mä koen kasvaneeni ihmisenä hirveästi näiden kahden keskenmenon myötä. En mä ennenkään ole pitänyt asioita itsestään selvänä, mutta jotenkin ajatusmaailma on muuttunut. En oikein osaa selittää, mut elän nyt enemmän tässä hetkessä ja olen huomattavasti armollisempi itseäni ja myös muita kohtaan.

Vaihteeksi vähän syvällisempää pohdintaa.

Thelma

Vierailija
140/792 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... noniin pissa näyte viety ja negatiivinen tulos eli "puhtaalta pöydältä" saadaan homma aloittaa :).

Voi emmy sun kohtaloa! Anteeksi kun nyt kysyn kun en muista, mutta millä viikoilla sen sun km tapahtui ? Vaadihan varuiksi vielä uusinta ultra ke ku menet kaavintaan. Ja tsemiä sitten sinne.

Thelma - mua ainakin nämä keskenmenot on opettaneet nöyrtymään luonnon edessä - kun aina on tullut helposti raskaaksi ja kaikki hyvin mennyt, niin ei ehkä tarpeeksi ole osannut toisten asemaan sitten asettautua. Vaikka mikään ylimielisesti asiaan suhtautuva en koskana ole ollut, mutta silti koen , että tämän asian tarkoitus oli vähän nöyryttää minua :) ja opettaa arvostamaan olemassa olevaa.

Mulla on ihan sairas väsy nyt päällä ! En tiedä sitten johtuuko pe - la yönä tulleesta univelasta kun yöunet jäi lyhyeksi, vai vain maanantaista. Vai hapen puutteesta vai jostain muusta... juuri heräsin kuumeisen lapsen kanssa parin tunnin päikkäreiltä ja voisin kyllä heti köllähtää vaikka uudestaan kylelleen. Töissä oon ollu vähän väsynyt kanssa tämän kuluneen syksyn jäljiltä ja motivaatio hukassa niin mietin johtuuko tämä väsymys jonkin sortin "masennuksesta " :) tai voihan se olla että rautavarastotkin on vähissä kun ei ole niitä tarkastanut ja rautaa syönyt.

Mutta nyt alkaa tulla jo tyttöjä koulusta täytyy heitä rueta vastaanottaa- illalla jos ulkoilisi hapekkaassa säässä kun pakkanenkin laski noin mukavasti. t. Inna