Keskenmenon/keskenmenojen jälkeen uuteen yritykseen
Kommentit (792)
Mietin tässä että jos täti ei tule "reilusti ja rehellisesti kyläilemään"... niin teen vielä ensi viikon keskiviikkona testin. En enää usko sen plussaisuuteen, mutta pitäisikö sitten tähän "tuhrutteluun" suhtautua kuten kuukautisiin ja syödä ne keskenmenon todenneen lääkärin määräämät Terot. Sanoi että kp14 alkaen pitäisi syödä 10 päivää Teroluteja. Kaipa nämä sitten ovat ne menkat jos testi näyttää vielä keskiviikkonakin negaa.
Joku mulla on, päässä vikaa todennäköisesti ;) kun söisin Fasun Sinistä ku leipää. Ärsyttävä suklaanhimo. Ei tee hyvää mun painonpudotushaaveilleni. :D
Muilla vastaavia himoja?
Täällä alkaa olo helpottamaan. Eilen jo epäilin et onko tää mun flunssa sittenkin siitepölyallergiaa, kun ulkona se aivastelu oli ihan kamalaa ja nenää kutitti tauotta.. Noh tänään ei oo nokka enää niin tukossa, että ehkäpä kyseessä perus flunssa sittenkin. Tosin tänään en oo nokkaani ulos uskaltanu edes pistämään kun sataa vettä oikeen urakalla.. :/
Minnikselle piti vastailla tosta suonenvedosta. Mulla tuo vaiva on ollut harva se yö aina kun raskaus on ollut pitemmällä. Siihen voi auttaa veden juonti (myös yöllä vois vähän koittaa juoda jos heräilee), villasukat/lämpimät sukat jalkaan ja se magnesium.. tai sitten ei! Mä kokeilin kaikkea ja ei mielestäni tehonnut. Vai oisko toi vaiva häirinnyt vielä useammin jos en ois käyttänyt noita konsteja..? No mut kantsii testailla :)
Mies alkuun aina säikähti kun mä pomppasin yöllä yht äkkiä pystyyn ja painoin jalan lattiaa vasten et sais tuon kivun loppumaan, mut loppu raskaudessa se ei heränny enää mihinkään ai ai sanoihin :D:D
Nyt täytyy taas rientää.. Palaillaan :) Ja jos en huomenna kerkee tai muista tulla käymään täällä niin hyvää äitienpäivää kaikille ketkä on jo äitejä ja ketkä on odottavia äitejä ja niille jotka vielä toivovat nyyttiä, toivon pikaista plussaa :)
Eveys
Ensinnäkin harmistus Thelma negasta, MUTTA jos aavistus on vahva testi voi olla väärässä :) - näin mulle teki kun testasin silloin liian aikaisin (3-4 päivää ennen ku menkkojen piti alkaa) . Sanoin isännälle silloin, että en usko testiä kun tiedän että olen raskaana ;) . Siitä se sitten alkoi haamuilemaan ja vahvistumaan. Eli toivoa varmasti on koska et kierronpituuttakaan voi tietää.
Eveys tuntuu jotenkin elinvoimaiselle - oikein olen kade ;) tämän oman oloni keskellä siitä - toivon totisesti että alkaisin saada jostain virtaa ja että myös tää iltakuvotus ällötys vähenisi. Nyt kuitenkin jo 13+1 viikot eli neljättätoista eletään - ja energiaa ei ole ja jos väsy iskee niin tulee yökötys. Miten Pilvilinna, joko sulla helpottanut ?
Mean turhuttelu ei oikein oikeille menkoille kuulosta, mutta teroluteihin en osaa ottaa kantaa. Ehkä kannattaa testata ennen ku aloittaa.... ?
Meillä on huomenna tietokoneeton päivä (on aina sunnuntai) niin kaikille oikein hyvää äitienpäivää jotka jo äitejä ovat, ja odottaville tietenkin myös ! Ja toivotaan että saadaan pian uusia äitejä paljon :) .
Tänään on muuten mun synttäripäivä ja mittariin sain komeat lukemat 25 v ;) - vai oliko se 37 - hmm... :) . Päivässä myös surua, sillä saatoin mummoni haudan lepoon tänä päivänä. Muista siis varmaan ikuisesti päivän jolloin mummo haudattiin.
Inna
Myöhästyneet synttärionnittelut Innalle! Ikävää myös, että jouduit eilen saattamaan mummon haudan lepoon. Mulla ei ole ollut isovanhempia enää vuosiin, kovasti toivon, että olisivat olleet ilona pidempään.
Ajatus äitienpäivästä otti eilen ja aamusta aika koville. Ajattelin, että otan riskin ja testaan. Tein sit netistä tilatun viivatestin hetki sitten keskellä päivää, tosin edellisestä vessassa käynnistä oli pari tuntia. Ja sain testiin himmeän viivan testiajan puitteissa. Kyllä sen näkee tihrustamattakin, mutta aika hentoinen se on.
Thelma
Ensinnàkin hyvàà àitienpàivàà kaikille teille, jotka olette jo àitejà tai melkein! :-) Toivotaan, ettà ensi vuonna mahdollisimman moni myòs meistà esikoista toivovista saisi viettàà ensimmàistà àitienpàivàà.
Thelma: voi ettà, miten jànnàt paikat sulla on! Toivotaan, ettà viiva alkaa siità vaan vahvistumaan!
Inna4: myòhàstyneet synttàrionnittelut tààltàkin! Muistan vielàkin kuin eilisen pàivàn oman ukkini hautajaiset 10 vuotta sitten. Ikàvà on vielàkin kova. Voimia sulle!
Mea: toivottavasti tuhruttelu loppuis ja saisit keskiviikkona kauniit viivat testiin. Pidàn kovasti peukkuja!!
Minnis: olipa mukava lukea sun ultrakuulumisia. Vaikka en sua vielà sen paremmin tunnekaan, kun ole niin uusi tààllà, niin veikkaan ihan lonkalta, ettà tyttò sulle on tulossa. :-) Kuten aiemmin jo totesin,toisten km:n kokeneiden hyvien uutisten lukeminen antaa kyllà itsellekin toivoa tulevaan.
Vauvafani: onnittelut koirahauvan syntymisestà! Meidàn minikokoinen pomottaja on jo 4 vuotias ja mun tekis hirveàsti mieli toista koiraa sille seuraksi. Mies yrittàà hillità mua ihan kàytànnòn syistà, koska matkustetaan paljon. Yksi koira nyt kulkee vielà kàtevàsti mukana, mutta kahden kanssa tilanne voisi olla jo hankalampi, varsinkin jos saataisiin vielà se oma vauva...
Voi itku, kirjoittelin vielà pitkàt pàtkàt ton hauva-kommentin jàlkeen ja teksti katosi jonnekin..aarrggh!
Nyt on pakko làhteà lenkille koiran kanssa, joten kirjoittelen oman navan kuulumiset illemmalla.
Cucciola
Thelma mä oon niin varma että tuo sun himmeä viiva meinais plussaa. Kyllä tässä porukassa on nyt ruvennut niin paljon niitä plussia satelemaan että sinullakin varmasti plussa on..Ja kun on sellainen kutina ollut :) Millon meinasit testailla seuraavan kerran? Rupes ihan jännittämään sun puolesta.. Toivotaan että muutaman päivän sisällä tuo himmeä viiva muutuis kunnon plussaks :D
Nyt täytyy mennä syömään miehen tekemiä herkkuja :)
Palaillaan
Eveys (tänään jo rv 13 ja maha pömpöttää jo hiukan..)
... Mahtijuttu! Vahvistuu se siitä se sun PLUSSA! :D
Vaalea viiva on viiva, mitä sitä muuksi väittämään!
Mun on eilisillasta saakka ollu öklö olo, päässä se on se öklöys, mutta tekisi mieli testata kanssa... Mutta päätin että jos täti ei kurvaa paikalle teen testin keskiviikkona. Saa nähdä maltanko odottaa.
Mies tekee keittiössä ruokaa. Saadaan parsaa hollandaisella ja pihvit. Lapsi vetää päiväunia...
Mutta hyvää äitienpäivää kaikille, heille joilla masussa on pikkuriikkinen, heille joilla on jo lapsi, ja heille jotka ovat äidistä syntyneet!
Ensi vuonna me vietetään kaikki äitienpäivää... olisko se hyvä sopimus? Tahdon uskoa niin!
...testausta. En. Thelman inspiroimana käytin sitten digiClearbluen. Se väittäisi että olen raskaana... ;)
Varovainen innostus nostaa päätään!
Varsinainen äitienpäivä.
Onnittelut Mea! Saatiin sitten molemmat äitienpäiväylläri plussan muodossa. Jee! :)Taidetaan olla tosi samoilla viikoilla.
Kyllä mäkin uskon, että tuo himmeä viiva, jonka testiin sain, on plussa. Se ilmestyi viidessä minuutissa ja näkyy kyllä ilman, että testiä kääntelee ja tihrustaa. Mulla on vielä yksi noita netistä tilattuja testejä ja varmaan ti-aamuna teen sen sit.
Mulla on ollut viikon verran niin vahva aavistus raskaudesta, että plussa ei sinänsä yllätä, mut toki perjantaisen negan jälkeen on iloinen yllätys. Ällötys ja tänä aamuna todella selkeä pahoinvointi ovat kyllä myös vihjanneet siihen suuntaan.
Mulla on nyt niin erilainen olo verrattuna edelliseen plussaan. Silloin en uskaltanut iloita lainkaan. Nyt mä olen onnesta soikeana ja oikein harmittaa, kun mies toppuuttelee mun intoilua. Mut mä olen päättänyt, että meidän Toivo pysyy kyydissä tammikuun puoliväliin piste. Sen jälkeen joutaa poistumaan yksiöstään.
Thelma 4+0 :)
Mä kans katoin Vau.fi sivuilta tuota laskuria, ja se uhkaisi juurikin 17.1. lasketuksi ajaksi tuon ovulaatioajan perusteella.
Tammivauva.
Missäs päin sä olitkaan? Mä vaan sitä että kun esikoista odotin, ja soitin neuvolaan, ni heti ekalla kertaa puhelimessa täti kysyi että "missäs olet ajatellut synnyttää"... :D
Mä oon Jorvilainen henkeen ja vereen jos tää kaveri kulkee yksiössään loppuun asti. :)
Onnea Thelma ja Toivo!
Thelma, Mea ja Ahomansikka, voi että mä olen niin onnellinen teidän puolesta ja Niisku, toivotaan et sullakin se plussa pärähtää :)
Cucciola: Kiitos äitienpäivä onnitteluista ja seuraavana onnitellaan varmasti jo sinuakin*hali*nyt sulle ovista ja kaikkee toivottelen :)
Emmy: Missä sä luuraat neuvolakuulumisien kanssa, mä täällä odottelen :)
Minnis: Mul on kans ollut raskauksien puolivälien jälkeen tota suonenvetoa ja hyppisin kans harvase yö ylös sänkystä et sain lakkaamaan ja sit oli pohje mont aikaa kipee!
Pilvis: Hyvä et rautakuuri autto ja väsykin jo vähän helpottaa :)
Inna :) Onnea paljon eilisen johdosta mut ikävää et tuli suruakin päivään :(
Eveys: Hienoo et jo parempi olo.mul on kans tota nenän kutinaa ja aivastelua ym aina sillon ku sataa vettä!! vähänks olen outo ha ha siitepölyallertikot yleensä voivat just sillon paremmin....
Mulla olis sit huomenna se 25v päivä...vai olisko sit kumminkin 36v. ;) leivoin äsken huomiseks kaikkee ja kaik tuntus meneen pieleen ja lopuks hajos jo vatkainkin et luovutin! sain mä jotain väserrettyä töihin ku meil on semne tapa et ko syndet tai nimarit ni viedään jotain :)
Tänään oli hieno äitienpäivä ja sain lapsilta kaikkea ihanaa itsetehtyä ja ihania runoja ja kortteja et ihan itku tuli.ainoastaan päivää varjosti vaan se että oma äitini kuoli mun ollessa 13v. :( hän oli täydellinen äiti mulle ja toivonkin ja ajattelen et hän minua ja lapsia suojelee ja kattelee tuolta pilven reunalta :)
Myös miehen äiti kuoli 8v.sitten et meillä ei lapsilla ole mummuja :(
Ja sit viel vähän omia oireita :) Rinnat on nyt tosi arat, ei siedä koskea lainkaan tai siis nännit.sit jano on kans hirvee koko ajan ja siks tietty ravaan yöllä vessassakin ainakin 2 kertaa.
Mä niin toivon et nyt olisin raskaana mut en vieläkään osaa rauhottua ennen kun varmasti tiedän ja joka kerta kun vessasa käy ni kyttää sitä paperia et onko se nyt varmasti valkonen!!!!
On tää jännää aikaa :) toivotaan et me kaikki saatais vauvamme täysaikasena syliimme :)
Ja niillä kellä ei vielä ole vauva masussa ni toivotaan että sinne pian menevät =)
Oikein hyvää toukokuun jatkoja kaikille ja tarrasukkia, oviksia ja kaikkea mitä kukinenkin tarvitsee.
T: vauvafani
Voi ihanaa, Thelma ja Mea!!! Onnea, onnea teille! Saitte kyllä parhaimman äitienpäivälahjan molemmat. Mun piti jo aiemmin laittaa, että olen varma, että Thelma nega muuttuu vielä ajan kuluessa plussaksi. Tähän pinoon kannattaa kaikkien kyllä liittyä kun plussia tulee tätän tämä :)
Kiitos Pilvikselle, Eveykselle ja Vauvafanille suonenvetokommenteista: nyt on vesilasi sängyn vieressä joka yö ja villasukat jalassa. Tosin taas hypin tasajalkaa vedon takia tänä aamuna.
Cucciola arvasi oikein, tyttö on tällä tietoa tulossa. Tuntuu tosi mukavalta. Kovasti meillä oli miehen kanssa poikaolo ja tämä sukupuoliuutinen oli yllätys. Nyt ollaan onnellisena hykerrelty sitä, koska vauvaa on nyt helpompi ajatella persoonana, näköä, temperamenttia yms. 100% tämä ei tietty ole, mutta haaveilu on mukavaa. Toki poika on kanssa tervetullut, pääasia, että kaikki on masussa hyvin. Onko muilla sukupuoliarvailuja tässä vaiheessa?
Innalle ja Vauvafanille syntymäpäiväonnittelut! Otan osaa Innan suruun.
Minnis7
*muoks* Ahomansikalle kanssa varovaiset onnittelut! Kyllä se viiva siitä vielä tummuu :)
IHANAA!! Voi Thelma, Mea ja Ahomansikka! Tää on ihan mieletöntä! Ihan oikeesti, ensi vuonna juhlitaan kaikki äitiyttä. Tällainen plussaustahti on kyllä kuin hyvää unta :) Ihanaa että niin monelle meistä on jo suotu näin runsaasti onnea vastoinkäymisten jälkeen!
Täällä 1000 km:n reissu taas heitetty! Kyl mä taas mietin että miks me asutaankaan näin kaukana... no, toivottavasti ei enää kauaa.
Onneks mies ajoi paluumatkan, mä oon ollut tänään taas ihan superväsynyt. Semmoinen nuhjunen olo muutenkin, niin mittasin just tuossa kotiin tultuani et on mulle noussut lämpöäkin 37,5 'C... voi peee mä oon pian vaikeuksissa noiden mun harjoittelujen kanssa! Pakko yrittää jaksaa paikalle huomenna. Tulossa on muutenkin ihan kauheita 11-12 tunnin päiviä...
Toisaalta on taas semmoinen fiilis että asiat olis pistettävä tärkeysjärjestykseen ja levättävä silloin kun kroppa (+muru) niin vaatii.
Nyt on hyvä mieli kun äitini tietää tästä raskaudesta. Hän oli kyllä taas ratketa liitoksistaan kun kieltäydyin mennessämme viinilasillisesta! ;) Arvasi siis heti.
Törmäsin tänään kotikulmilla sattumalta lapsuuden ystävääni ketä en ole nähnyt vuosikausiin. Halattiin ja mä repesin samantien itkemään! Voihan hormonit... oli siinä sitten selittämistä et íhan hyvin mulla menee ja olin vaan niin häkeltynyt tapaamisestamme että vähän itketti ;)
Ooops, nyt rönsyilee. Neuvolastahan te utelitte. Se meni itseasiassa niin että mulle esittäytyi vallan eri neuvolan täti (tai no nuori neiti ;)) joka kertoikin olevansa mun terkkari ilmeisesti koko ajan... syytä en tiedä miksi, mutta sopi mulle kyllä paremmin kuin hyvin!
Sitä kyllä vähän ihmettelin kun mulle oli kerrottu että tuohon ekaan vastaanottoon saa varata aikaa 1,5 tuntiakin niin mun vastaanotto oli kyllä ohi puolessatunnissa. Ihan siinä ihmettelin että tässäkö tämä nyt sitten oli? Ei otettu kuin verenpaine ja paino. Painoa oli tullut muutama kilo viime punnituksesta (tammi-helmikuulta), voi hitto...
Pissanäyte pitäis toimittaa ensi viikolla ja NT-ultra olis sitten 31.5. Niin ja ainakin täällä meillä kaikki päälle 25 vuotiaat joutuvat sokerirasitukseen, eli sekin on sitten jossain vaiheessa edessä.
Sori, mä en millään ennättänyt paneutua nyt kaikkiin viesteihin! Kunhan viikko saadaan käyntiin kommentoin lisää. Nyt olis purettava vähän kasseja, mentävä pesuille ja maate, jos suinkin jaksaisi huomenna taas duuniin!
Kauniita unia ja mukavaa viikkoa kaikille toivottaa emmy ja muru 8+2
Voi mikä äitienpäivä tästä kehkeytyikään teille Thelma ja Mea! Valtaisat onnentoivotukset ja tuhansia tarrasukkia matkaan! Ihan tässä liikuttui. Kyllä Thelma sun vaistot sitten vain osuivat oikeaan ja Mean kohdalla jo ehdin epäilläkin raskauden mahdollisuutta eli tuhruttelut olivatkin alkuraskauden merkkejä. Ihana nähdä Thelman nimen perässä nuo raskausviikot! Kyllä niitä onkin odotettu. Ja mahtavaa kuulla, että Thelma tunnelmasi ovat noin onnellisen innostuneet ilman pelkofiiliksiä. Niin sitä pitää!
Ihan varovaisesti suuntaan pientä onnitteluntynkää sinne Ahomansikan suuntaan.. Toivottavasti sullakin on tärpännyt ja viivat vahvistuvat ensi viikolla!
Innalle myöhässä saapuvat synttärionnittelut! Ja toivon sulle samaa kuin itse asiassa itsellenikin eli että pikkuhiljaa nuo keskiraskauden hyvät ja energiset olotilat valtaisivat kehon. Aika kauan nyt pitää tätä väsymystä ja pientä ällötystä päällä, kuitenkin mulla jo 15. viikko meneillään. Ikävää, että viikonloppuusi on kuulunut myös surua. Lämmin hali. Mullakin kova ikävä maailman ihaninta mummiani yhä edelleen. Tänään vielä korostui tuo, kun vietiin haudalle kukkia.
Cucciolan oman navan kuulumisia odotellessa;) Ja Vauvafanille synttärionnittelut jo huomisen johdosta!
Eveys, mullakin tuo masu jo vähän pömpöttää.. Ei niinkään muuten, mutta ruokailun jälkeen se kyllä on aika näkyvää sorttia;) Tänään vanhempieni luona sisarusten kera kakkukaffella käydessämme olin valinnut päälleni asun, joka sopivasti “rönsyili” tuosta massun seudulta.. Emme vaan vielä halunneet kertoa, kun sitten lähtee tieto kyllä kulkeutumaan väkisinkin eri suuntiin..
Jaa että tytöntylleröä se Minnis siellä kantaa;) Itse kerroinkin jo tuossa edellisessä viestissäni omat arvailuni masuasukin sukupuolesta. Mulla rakenneultra 22.6., joten siellä sitten ehkä selviää.
Emmylle kovasti tsemppiä väsymyksen ja pienen kuumeilun kanssa. Ja todellakin; ensin sinä ja pikkuinen ja sitten vasta ne harjoittelut. Vaikka tietty kurjaa, jos jää kovasti rästiin, mutta et sä nyt voi mitään 12h päiviä tuossa kunnossa tehdä!
Tänään ollut ihana äitienpäivä sekä vielä hääpäiväkin meillä. Ihania lahjoja ja kortteja, taivaallista ruokaa sekä paljon herkuttelua.. Kermakakkua kahdesti. Voin vaan “kuulla” miten ne kilot ryömivät kohti vyötäröä, ai jai. Huomenna askeettisuuspäivä..?
Pilvis & pikku-Poff
.... siis NIIIIN huippua! Tiesin Thelma - minä tiesin ! Sullakun niin vahva tuo aavistus oli. Jihaa ja ONNEA! Ja hyvä että on hyvä fiilis - tietää vaan hyvää.
Ja Mea - Onnea myös sinulle :) ! Ja vauvafanille kans! On tämä hurjaa - niin hurjaa ja ihanaa.
Mää täällä ihan märisen (märinähormonit on alkaneet nostaa päätään mulla vasta nyt ;) ) . Perjantaina yritin töissäkin salaa toimistossa tihrustaa milloin mistäkin syystä.
Pilvilinna toivotaan tosiaan että alkaa helpottaa olot. Eilen aamulla lähdin lenkille ja kävin hölkkää sellaisen pikkulenkin (ehkä noin 5-6 km) ja sen jälkeen lähdettiin koko porukka tuohon lähisalille, missä lapset voi peuhata painimatolla ja me voidaan sit vähän nostaa rautaa (oikeesti ihan kauhee sali, mutta menee hädässä, muutoin reenaan tuolla toisaalla) ja uskomatonta - ei yhtään yäkkiä! Ei yhtään mitään - vain huippufiilis ja 800 kcal reilut kului ! Jee! Kyllä tää tästä uskon siihen. Täytyy yrittää vaan heti töiden jälkeen lähtee liikkeelle jos aamusta ei pääse niin ei tuu sit iltaheikotus. Pussaillakkaa ei iltaisin voi ku se yököttää :D . Sekin on tehtävä ihan muuhun aikaan päivisin tai öisin....
Onhan tää elämää... palataa. Ihanaa tytöt ! Inna
kun löytää tällaisia uutisia !!! Onnea Thelma ja Mea!!!
Pikaisesti vielä... Käytiin lasten kanssa lauantaina katsomassa sitä meidän tulevaa hauvelivauvelia. Kolme tyttöä ja poika siellä oli, eli Minni meille tulee!
Tässä vielä kuva, yksi näistä vauvoista on meidän...
nimittäin selkä on alkanut vaivata ihan tosissaan! Lauantai-iltana oli aikomus hakea pyykkejä sisälle, mutta aikomukseksi sitten jäi ja tuolla sateessa ovat edelleen, iski sellaisen noidannuolen, etten kävelemään tahtonut pystyä. La-su yönä myös vatsaa nipisteli ja vähän peloissani olin... meni kuitenkin ohi ja vuotoja ei ole ollut, kaipa jotain venymisikipuja. Ja aivastaminenkin sattuu niin vietävästi.
Olenkohan muuten ihan pöljä... kuvittelenko turhia. Nimittäin sain äsken älynväläyksen, pistin sykemittarin anturin alavatsalle ja löysin kuin löysinkin sillä sieltä sellaisen n.200 sykkeen!!! Olisiko mahdollista, että tosiaan olisi vauvan syke vai ottaako tuo jotain suoliston kurinoita? Hassuja päähänpistoja sitä saakin, mutta pakko oli ideaa kokeilla. Löytyi moneen kertaan ja karkasi... mikä muu se voisi olla kuin pienenpieni sydän...?
No nyt tyttö heräsi huutelemaan, pitää mennä, nimittäin pitäisi kohta päästä tien päälle, nuorimmaisella on hammashoitola-aika kymmeneltä.
Katjalah+Papu5 rv8+4
Vaikka eipä mun elämässä tällä hetkellä kauheasti ole viikonpäivillä väliä, kun lomalla hengailen. Istutin äsken perjantaina ostetut orvokit ja vähän kun ilmat lämpenevät, täytyy laittaa lisää pihakukkia.
Ahomansikalle varovaiset onnittelut haamuviivasta! Haalea viivakin on viiva.
Teillä äideillä on ollut mukavan kuulosta äitienpäivän viettoa! Pilviskin on nauttinut tuplasetin kermakakkua, ei paha. Toivotaan, että loputkin meistä pääsee viettämään ko. päivää ensi vuonna äitinä.
Kiitos onnitteluista! Mean kanssa mennään sit tosi samoissa, kun mulla olis laskettuaika 16. tai 17.1. Ällötys vaivaa ja pinkeys alavatsalla, muuten ei mitään ihmeellistä raportoitavaa oirerintamalla.
Mea, kyselit missä päin olen. Uudellamaallahan mä eli saisin valita synnytyssairaalan HUSin alueelta. Hyvinkää on lähin, mutta mä olen niin paljon joutunut tappelemaan tämän kevään aikana ko. sairalan kanssa, että en ole yhtään varma, haluaisinko mennä sinne synnyttämään. Sen verran paljon olen kohdannut vähättelyä ja pompottelua tän keskenmenon jälkihoidon kanssa.
Vauvafanille onnittelut 25-vuotissynttärin johdosta! Oot sä kyllä nuori, mä olen täyttänyt jo monta kertaa 26... ;-)
Vai on Minnikselle tulossa tyttö. :) Mukava kuulla muidenkin aavistuksia siitä, kumpi olis tulossa. Aiotteko muut kysyä sukupuolen vai jättääkö joku salaisuudeksi?
Hyvä, että Emmy sai toisen terkan neuvolaan. Ei olis kyllä kiva ollut käydä sillä virheen tehneellä terkalla. Kai noissa vastaanottojen pituuksissa on vaihtelua ja kai se riippuu myös siitä, paljonko haluaa jutustella jne. Mulla kesti viimeks se eka neuvolaläynti jotain reilun tunnin.
Inna, hienoa, että olet päässyt vähän taas kuntoilun makuun. Toivotaan, että niin sulla kuin Pilviksellä alkais pian keskirasakuden energinen olo. :)
Katjalah, kovin pieniltä rotiltahan nuo pennut tuossa vaiheessa näyttävät, mutta ovat kyllä niin suloisia. Koska menette katsomaan niitä uudestaan? Mulla ei olis kyllä tullut mieleen kokeilla sykemittarin anturia alavatsalle vauvan sykkeen etsimiseksi. Kyllä sen on pakko olla vauvan syke, kun eihän nuo mittarit mitään suoliston kurinoita huomioi.
Thelma
Ihan vaan tässä röyhkeästi aloitan omilla kuulumisilla kun ei taas tiedä paljonko tää kone antaa tekstiä laittaa...
Mutta siis ihminen on tyhmä. Tai siis ainakin minä... Mulla oli yksi Prisman liuskatesti kapissa. Otin sitten ja menin ja testasin :O. Ja siihen tuli joku ihme viivanpaikka tai haamu-mikä-lie. Se tuli ihan testiajalla eikä sitä tarvitse mitenkään siitä tihrustella.
Mutta mä en suostu ajattelemaan että se olisi sitä itseään. Odottelen silti menkkoja ensi viikolle. Mä en oikein edes tiedä koska mulla pitäisi alkaa. En nimittäin edes varmasti bongannut ovista. Luultavasti nyt on dpo 10-12. Ja luteaaliaikahan mulla on yleensä se 12 vrk. Joten maanantaina mä ehkä odottelisin menkkoja alkavaksi.
Raskausoireita mulla ei ole, ja se pelottaa, koska niitä ei ollut viimeeksikään. Ainoa, että eilen illalla mulla oli koko illan jotenkin tosi kuvottava olo.
Edellisen raskauden testasin isänpäivänä. Ja huomenna on äitienpäivä. Suurin surminkaan en testaa huomenna, en halua saada samanlaista äitienpäiväylläriä kuin miehen isänpäiväylläri.... :(. Ja mä olen taikauskoinen, tunnustan. Pelkäänkin, toisteleeko historia tässä itseään.
Mä en sano miehelle vielä mitään. Mä tiedän että meidän molempien ahdistus alkaa siitä kun plussa tulee testiin. Ja turhaan en siis viitsi miestä huolestuttaa. Katellaan sitten joskus ensi viikolla jos on tarvetta tehdä uusi testi.
Nyt mä vaan yritän elellä ihan normaalisti, arpomatta sitä asiaa sen suuremmin.
Minnikselle hyvää lomaa! :)
Emmylle hyää reissua!
Mealle tsempit! Tuollainen arpominen, että alkaako vai eikö ala on varmasti hermoja raastavaa...
Thelmalle myös tsempit, jospa se sieltä vielä plussaksi muuttuisi. Voimia huomiseen äitienpäivään.
Pilviksellä on jo kivasti viikkoja:). Kiva että sulla on ollut luottavaisempi fiilis. Mulla oli viimeeksi tosi skeptinen olo. Ja mietinkin, että seuraavalla kerralla varmaan vielä skeptisempi...
Eveys, paranemisia sinne!
Niiskurouva, toivottavasti ne menkat ei sieltä alkaisikaan. Ja eiköhän se lapsi sieltä teille vielä tule. Mutta odottavan aika on pitkä. Joka suhteessa.