Keskenmenon/keskenmenojen jälkeen uuteen yritykseen
Kommentit (792)
Et mä peruin sen alku-ultran ja otan vastaan mitä tulee tai ei tule. se maksais 150e ja kävi selväks et työpaikka ei korvaa mitään vaik kuulun sairaskassaan ja kela korvaa jos lääkäri niin päättää joten mistä senkään sit tietää joten olkoot.
Näillä eväillä mennään ja todella toivon et kaik menis hyvin :)
Joku kyseli onko oireita. Väsymystä kyllä, siitä en tiedä onko se tuon tenavan syytä vai jotakin fyysisempää. Joskus kuvottaa, mutta sitä en uskalla lukea miksikään oireeksi, koska olen kärsinyt aikaisemminkin kuukausien "hormonaalisesta pahoinvoinnista". Enkä uskalla toivoa plussaa, ja silti aina aamulla tekisi mieli kaivaa testi esiin. Varhaista on vielä. Sangen varhaista.
Uskalsitko Thelma testata??
Tekis mieli hirmusti, mutten taida vielä tuhlata testiä.
Kyllähän kela korvaa noista ultrareissuista. Ei paljoa mutta korvaa kuitenkin. Ja eri yksityislääkäriklinikoilla on eri hinnat.
Mulla kelakorvauksen jälkeen makso perusultra alakautta Mehiläisessä 120 euroa, siinä tosin oli jo se korvaus. Mielikuvissa on että Dextrassa olisi ollut pienemmät kulut.
Mä en tiedä mikä on tarjonta kotiseudullasi noiden klinikoiden suhteen, mutta kannattaa kysellä jos alkaa kaivella tuo varhaisultra.
Ja tottakai sulla menee hyvin, eikös me täällä olla niin päätetty?? :)
Mulle ei kuulu mitään uutta. Työhaastattelu meni ihan hyvin, vaikea kuitenkaan sanoa, menikö riittävän hyvin. 5 ne haastattelee mun lisäksi. Vasta kahden viikon päästä saan tietää, miten kävi. Pikkasen stressaa, kun ei ole tietoa, mistä sitä palkan saa elokuusta lähtien.
Mä ajattelin testata lauantaina. Mietin vaan, pitäiskö hankkia digitesti jostain, ettei tarvis tihrustaa viivoja. Ehkä mä hankin, jos jossain muualla päin liikun. Meidän kylältä niitä ei saa. Mulla on ollut viime viikonlopusta asti sellainen olo, että olis tärpännyt. Nyt on myös ollut ällötysoireita ja närästystä, äsken jumpassa nieleskelin uudelleen lounaaksi syötyä lohisalaattia. Voi se tietty olla, että hormonit tekee vaan tepposia, mutta kovasti toivon, että ei olis nyt hormonien temppuilusta kyse.
Mea, milloin sä meinasit testata?
Niiskurouva, onnittelut oviksesta! Sä olet sit heti Mean, Ahomansikan ja mun perässä testaamassa.
Katjalah, eipä kuulosta kivalta tuo lapsen allergialatistus. Kurjaa. Joutuupa sun mies kärsimään raskauden vaikutuksista... ;) Sitä varmaan harmittaa ihan kauheasti.
Mukavaa keskiviikko-iltaa!
Thelma kp24/?
Siis se hauvavauva on nyt sitten maailmassa... Neljä palleroa sieltä tupsahti ja lupailtiin, että jo viikonloppuna voisimme mennä katsomaan.
Toivotaan, Thelma, että olet oikeassa tuntemuksinesi.
Mulla on aivan järkky räkätauti päällä ja kyllä on itku ollut lähellä muutaman kerran kun on yksinään muksujen kanssa kotona kun olo on ihan kauhee. Tekis mieli vaan maata sängyssä, mutta ei mahda mitään.. Mies on siis iltavuorossa töissä ja treenaa aamuisin maratooniin pitkillä lenkeillä. Kolmas maraton ois tuossa touko-kesäkuun vaihteessa.
Mun mielestä on niin hassua puhua et on jo kolmas maraton kun ei tuo ukko kulta näytä yhtään siltä et se jaksais juosta sellasia matkoja..en siis mollaa miestäni vaan tuo entinen jääkiekkoilija/salitreenillä itseään hiukan kasvattanut ruho ei vaan tuu ekana mieleen et sellanen juoksis maratooneja.. :D mut niin vaan on tehny ja ei lainkaan huonosti..
Joo nyt taas tuli höpöteltyä ihan omia..
Eli siitä piti thelmalle et ne digitestit ei taida olla niin herkkiä kuin nuo viivan tihrustus testit. Itsellä eka pukkas meinaa negaa niillä vaikka apteekin perustesti näytti plussaa. On tää kyllä niiiiin jännää. Toivon todella että ois tärppi tullu :)
No mut mun täytyy yrittää mennä syömään jotain.. Ei oo oikeen tota ruokahalua kun ei maista eikä haista mitään :)
... ja pilvilinna oli kiva lukea sun juttuja. Mä oon täällä kanssa taustaillut joka päivä, mutta voimia ei suuresti ole ollut kommentoida aina ja kärryiltäkin olen pudonnut.... paljon täälläkin ollut ajateltavaa ja ajatusta vievää ...
MUTTA Thelma ! Hui kuin jännää ! Ja mä oon niiiiiin varma että plussa sieltä pärähtää sinulle! Kerran on noin voimakkaat aavistukset ja nyt jo tuntemuksia. Jännittää sun puolesta hurjana. Ja katso vaan sitä tihrustestiä ku ei se siihen mitään merkkiä anna jos siellä ei mittään oo ;) .... apteekin omaan ei ainakaan . Yhtään digiä en minäkään tehnyt ja hyvin pärjäsin ilman :) .
Tulen la lukee kyllä heti ku vaan mahdollista... voi mennä kyllä iltaan kun meillä on la minun mummon hautajaiset.
Koeta eveys parantua flunssasta. Mä yritän taas lähteä tauon jälkeen vähän liikkuu... tää väsy on jotain ihan syvältä! Ja sataa tuota vettäkin, jotenki sellainen erittäin ärtyinen olo on... jos se tästä. Inna
Tuli niin hyvä olo noista sun sanoista :) Mä jännitän tääl sun testiä.....
Meil tuli tänään postissa et päästään heinäkuun vimppa viikko solariksen tuetuille lomille ja oon ihan innoissani!!! siis oikea lottovoitto meijän perheelle =)Muutenkin on positiivinen mieli tällä hetkellä ja vauvelin kuvittelen oikeesti olevan masussa :)
Mulla on joka aamu aivan krapulainen olo.heti ku herään ni menen suoraan jääkaapille mihin olen tehny leivän valmiiksi ja juon lasin kylmää maitoa ja sit alan selviimään :)
Painontunnetta on tosiaan koko ajan mitä ei ollu tuulimunassa ja vatsa kun pallo et ihan ku muka olisin jo paljon pitemmälläkin vaik tiedän et en ole :)
rinnat on toisaikaset :) välillä kipeet ja turvoksissa ja välillä suht normaalit.
Kertokaas jo raskaana olevat mitä oireita teillä on nyt ja viikot :) olis kiva lukea...nii ja sit ne ketkä luulevat olevansa et ei vielä testanneet mitä oireita teillä :)
Hyvää torstai-illlan jatkoja kaikille täydellisille naisille =)
Vauvafani, miten teillä on sit eka neuvolassa onko teillä siellä ultra ja kurkataanko siellä massuun heti silloin ? Minä en käyny myöskään varhaisultrassa (en raaski ja en koe niin tarpeelliseksi kun ei se mitään takaa tai saisi odottaa jonnekkin yhdeksän viikolle kuitenkin että voisi olla varmpempi olo sen jälkeen ) JA toisaalta meillä silloin eka neuvolassa ultralla jo syke katotaan ja se että kohdussa on. Jotenkin niin paljon kuullut niitä tarinoita että 7 viikolla sykkeet näkyny ja kaikki ok ja sit seuraava ultra ja selviää että sikiö menehtynyt pian eka ultran jälkeen... No ne on asioita mistä itse jokainen päättää miten tekee.
Kyllä naisella on niin hirveän voimakas se tunneaavistus - onko kaikki hyvin vai ei / olenko raskaana vai en (thelma ;) ... siihen hyvä, luottaa tunneaavistukseen ... ainakin mulla niin hyvässä ku pahassa on toiminut. Ja se on aika jännä - jotenkin vain tietää.
Vauvafani kyseli oireista ja viikoista. Mulla viikot nyt 12+6 eli 13 täynnä :) ja huomenna pyörähtää viikko 14 käyntiin. Väsyttää edelleen ja nukkua voi miten paljon tahansa. Pahoinvointia on ollut - aluksi aamuisin/koko päivän / nyt lähinnä iltaisin. Oksentaa ei tarvitse, mutta muutaman kerran on noussut yökötys suuhun saakka. Urheilusuorituksita ei ole tullut oikein mitään ja nyt hiljalleen tässä yritän taas päästä käyntiin - mutta salilla ku suuria lihaksia tein niin alkoi yököttää :( . En tykkää ! Pahoinvointia olen torjunut syömällä - milloin mitäkin ja ihan mitä vaan mikä helpottaa juuri sillä hetkellä. Painoa olen saanut iloiset 4 kg lisää ! Mikä on aivan järkyttävä määrä ja toivon että tasaantuu tässä ja toivon että olokin helpottaa ja että saan taas virtaa !
Mea ootko sinäkin testaamassa Thelman kanssa yhtäaikaa ? Kiva jännätä teitä :)
t. Inna
kiitos tosi paljon kaikille onnitteluista ja tuesta, olette korvaamattomia kaikki :)
Inna: Tääl on silleen et ensin mennään neuvolaan n rv 6-8 ja sit on se eka ultra vasta viikolla 12 et silleen menee pitkälle mut mä ajattelin soittaa neuvolaan joskus parin viikon päästä ja sanon niin ku asia on et mul oli viimiset menkat 23.3 niin ku olikin ja sanon et en tiä mis mennään ni jos sit hiukkasen ennenmin pääsis...;) olenko "rotta" ? ha ha
Mä muuten olen sit kova arvuuttelemaan et kumman kukakin aina saa, musta se on nii hienoa ja mä arvaan et Inna saa tytön =)
Nyt lähen nukkumaan ku lapsetkin on kaikki jo nukkuneet tovin :) huomenna pe Ihanaa =)
että jos en nyt ilmoittaudu vielä potemaan kp1:stä niin huomenna se koittaa. Siltä tuntuu vahvasti.
No jos näin olisi, kiertoni olisi suhteellisen normaali ja järkevä. Olkoonkin että luteaalivaihe on käsittämättömän lyhyt. Jos tästä nyt "täti" saapuu, niin varmaan käytän ne Terot mitä lääkäri ohjeisti.
Nippailee alavatsasta aikas lujaa, ja on sellaista rusehtavaa vuotoa.
Anteeksi jo etukäteen murjottaminen ja innostuksen ja epäilyksen lähes maanisdepressiiviset muutokset... Kai se tästä. Joskus.
Omaa napaa. Taas kerran...
Täällä olikin aivan mielettömän hienoja uutisia monelta suunnalta!
Heti alkuun isot onnittelut ja halaukset Vauvafanille!! Upeeta, mahtavaa! Ei se varhaisultra tosiaan mikään pakollinen juttu ole, odotus on hermoja raastavaa, mutta palkinto sen arvoinen :).
Katjalahille onnea hauvavauvasta! Ihana juttu sekin, teillä varsinainen tuplaonni ja -odotus päällä.
Tervetuloa mukaan Mina2 ja Cucciola! Ikävää, että teilläkin keskenmenot takana. Tässä pinossa on ollut niin huima tuo plussaamistahti, että toivotan teidät heti siihenkin mukaan.
Piti sanoa, että Mea ja Thelma elääkin jänniä aikoja, mutta harmillista, jos Mealla on tullut noita menkkatuntemuksia. On se hassua miten nainen aavistaa ja tunteekin näitä asioita jo etukäteen. Jänskättää kyllä Thelman puolesta, aavistuksia ja tuntemuksia kun jo on.
Emmyllä, Eveyksellä ja Innalla oli kaikilla loistavia ultrakuulumisia! Mä liityn teidän seuraan, sillä eilen oli rakenneultra. Taas jännitti aivan järjettömästi ja kaksi edellistä iltaa meni itkuisissa tunnelmissa. Koko ultra tuntui eräänlaiselta tuomiopäivältä: tänään olen vielä raskaana, olenko vielä huomenna? Mitä, jos vauvaa ei tulekaan? Onneksi murehtiminen oli turhaa, sikiö voi loistavasti. Hän on kasvanut hienosti, painoarvio oli jo 380g ja pituus 25cm :). Kädet olivat aikalailla kasvojen edessä, mutta kyllä hän mun silmään oli kaunein vauva, jonka olen nähnyt ;). Kaikkien tutkimusten ja tulosten jälkeen ei sukupuoli tuntunut niin merkittävältä, mutta tarkistettiin kyllä sekin. Kerronko vai haluatteko veikata? :)
Alkuviikon murheilusta huolimatta täällä siis fiilis nyt erinomainen. Tänään kerroin töissä asiasta ja sain aivan ihanaa palautetta. Meillä miehet innostuivat juttelemaan kaikkia vauvajuttuja, mikä oli aika hellyyttävää. Ultran mukaan viikkoja on nyt 20+6, kuukautisten mukaan 20+3. Vointi on ollut tosi mainio, mitä nyt tänään hikoilin töissä kummallisesti ja häpesin kauluspaidan kainaloissa olleita hikiälppäreitä. Aamulla heräsin julmettuun suonenvetoon, onko muilla ollut kokemusta niistä? Onko vaan nestehukkaa vai pitäiskö napsia magnesiumia tai jotain?
Tsemmpihali Pilvikselle! Aika kamala väsymys sulla, toivotaan, että rauta auttaa. Ja tuo närästyskin kyllä rajaa kaikki sopivat ruuat. Toivottavasti jaksat kirjoitella aina välillä kuulumisiasi!
Liityn Thelman kanssa lomalaisten joukkoon ensi viikosta alkaen. Enää huominen ja sitten rentoudun ja unohdan työasiat kokonaiseksi 4 viikoksi, ihanata.
Minnis7
Pikaisesti tulin kirjoittamaan. Mun täytyis olla tunnin päästä neuvolassa. Mitähän siitä tulee...olis tehnyt tosiaan mieli vaihtaa tätiä, mutta koska tuo meidän alueen neuvola on pieni, vastaa tämä samainen nainen siellä useimmiten puhelimeenkin. Katsotaan nyt mitkä ovat fiilikset tämän ensimmäisen vastaanoton jälkeen...
Neukun jälkeen otetaankin auton nokka kohti mun lapsuuden kotia eli tiedossa on 6 tuntia autossa istumista. Toivottavasti matka(t) menee ihan hyvin, sunnuntaina olisi sitten jo ajeltava takaisin. Mies pääseekin lähtemään mukaan, muuten olisin mennyt kyllä koiran kanssa junalla. Äiti odottaa että pääsee esittelemään mulle matkakuviaan, mut minäpä esittelenkin hänelle yllärinä pikkutyypin kuvia ;)
Ihanaa äitienpäivää tänne kaikille mammoille! :)
Pikaista kommenttia vielä niille kenelle muistan.
Katjalahille onnea syntyneestä hauvavauvasta!
Eveys, pikaista paranemista räkätaudin kourista! Voin vain kuvitella miten se on sulta voimat vienyt...
Thelma, milloin testaat? Täällä odotetaan malttamattomana tulosta!! :)
Vauvafanille onnea lomavoitosta! Mukavaa kun pääsette koko perheen kesken rentoutumaa.
Mitenkäs Mealle kävi vai kävikö vielä mitenkään? Vaisto sanoo kyllä usein paljon, mutta menkkaolothan voi sopia odotukseenkin.
Wau mitkä mitat Minniksen vauvalla jo on! :) Mä olin eka ihan varma että teille tulee tyttö, mut nyt kallistun poikaveikkailuun?
Mun ystävällä oli tosi paljon suonenvetoa ja hän aloitti kyllä magnesiumin siihen mikä käsittääkseni myös auttoi, ainakin jonkunverran.
Rentouttavaa lomailua sulle Minnis! :)
Nyt mun täytyy kiitää kuivaamaan tukkaa ja sitten huristella sinne neuvolaan... mittasin eilen töissä jo verenpaineen ja hb:n. Hb oli jopa 130! Mulle tuo on siis tosi korkea ja varmaan ihan Multivitan ansiosta. Eipä siis ainakaan hb:lla selity tämä armoton väsymys.
Palailen taas kun reissuiltani ennätän. Mukavaa viikonloppua kaikille! emmy 8+0
Jos nyt taas kaivelen sitä omaa napaa... illalla alkoi kevyt tuhruvuoto, ruskeaa tuhrua. Pärjään ihan pikkuhousunsuojalla...Olin illalla täysin varma että aamulla on täti kylässä, kaartaa paikalle ennen kuin ehdin herätäkään. Mutta tuhruttelu jopa vähenee. Että en tiedä kiusotteleeko tätsy mua vai eikö. En mä tätä tilaa vielä sanoisi menkoiksi.
Mutta että ärsyttää. Niin ja kerrottakoon että varttitunnin ennen tuota tuhruttelua vinksahdin päästäni ja tein aivan liian varhaisen negatiivisen testin. Joten ärsyttää vielä enempi.
Tää kierto on muutenkin varmaan ihan kummallinen, kun mistään ei mitään tiedä, mulla on ollu aikasemminkin kierto metsissä ja terot käytösssä.
Jännästi se aika täällä vaan hurahtaa, nyt ollaan jo yli kuukauden mun ekasta keskenmenosta, ja toinenkin päivä on käsillä. Ja vielä mitä - täällä on oikeasti ihana seurata noita teidän eteneviä viikkojanne. Emmylläkin jo 8+0!! :)
Thelma, sovitaanko että otat itsellesi parhaan äitienpäivälahjan etukäteisennakkona ja testaat viimeistään sunnuntaina?? :) Mä uskon ja toivon että sulla on ainakin se plussa!
Pitäis mennä laittamaan pojalle lounasta että saa sen päikkäreille. Tänään taas töihin illaksi, kummisetä tulee lapsenpiiaksi kun mieskin joutui töihin. Ja mielelläni jätän pojan hyvin levänneenä hyvään hoitoon :D Viimeksi poika totesi "minä rakastan kummisetää!"... tullessaan jaksaa aina leikkiä ja touhuta pojan kanssa tuntitolkulla.
Niin ja sen äitienpäivälahjan mä sain jo etukäteen tänään kun poika aamulla tuli viereen köllöttelemään ja ilmoitti että "äiti on kiva äiti, äiti on nätti, minä rrakastan äitiä, äiti on minun kaverri".... Herää siinä väärälle jalalle vaikka kuinka oma olo ärsyttikin.. :D
Testasin sit tänään ja tuli niin selkeä nega, että mitään jossittelun varaa ei ole. Ja itku tuli heti negan jälkeen. Niin paljon olisin plussaa toivonut ja aavistus plussasta on ollut niin vahva. Myös viime päivien olo on puhunut sen puolesta. Olen pettymyksen lisäksi aika ihmeissäni, kun tosiaan tällä viikolla on ollut päivittäin ällö olo ja viime yönä heräsin kolmen aikaan vessaan enkä saanut millään uudestaan unen päästä kiinni huonon olon takia. Ikinä muulloin ei ole noin käynyt kuin edellisen raskauden alussa. Vaikea sitä on toivoa, että tuo tuosta plussaksi muuttuu, kun mahdollisen oviksen ajankohta on ollut niin tarkkaan tiedossa ja siitä on kuitenkin jo 12 päivää. Ekassa raskaudessa tein himmeän plussan 10 päivää oviksesta ja tokassa digitestillä plussan keskellä päivää 9-10 päivää oviksesta.
Muutenkin on ollut tänään aika lailla mieli maassa. Taitaa olla lähestyvän äitienpäivän syytä. Mies vielä meni aamulla möläyttämään, kun lehdessä oli jotain äitienpäivään liittyvää, että mieti, jos eka raskaus olis jatkunu niin sä olisit melkein ihan oikeasti viettänyt äitienpäivää. Mulla olis siis tuossa tapauksessa ollut laskettuun aikaan enää kuukausi. Eihän tuo pahalla tota sanonut, mutta pahaltahan se tuntui. Yrityksen aloittamisesta on melkein 9 kuukautta ja ollaan lähtöpisteessä tai itse asiassa vähän takapakkai siitäkin, kun ei ole mitään takeita hormonitoiminnan elpymisestä normaaliksi.
Katjalahille onnittelut koiravauvan syntymän johdosta! Nyt sit vaan 7-8 viikkoa odottelua, että saatte palleron kotiin.
Inna, mukavaa kuulla sinusta. Aika menee äkkiä sullakin on jo noin paljon viikkoja kasassa. Hyvä, että pahoinvointi on siirtynyt pelkästään iltaan eikä ole enää kokopäiväistä. Kurjaa, että teillä on hautajaiset huomenna.
Vauvafani, meillä on sama juttu, että neuvolassa ei ultrata, vaan eka ultra on sit np-ultra. Mutta onneksi lähettävät terveyskeskuksen ultraan, jos on yhtään epävarma viikoista. Jos ikinä enää raskaaksi tulen, niin mä aion ainakin sanoa, että en tarkkaan tiedä, missä mennään, että pääsen kunnalliselle varmistamaan, että alkio on oikeassa paikassa ja syke löytyy. Eihän tuo vielä takaa mitään, kuten huomasin mun edellisessä raskaudessa, mutta saapahan ainakin hetken varmuuden, että sillä hetkellä asiat on ok.
Mea, toivottavasti sun menkkatuntemukset olis yhtä väärässä kuin mun raskaustuntemukset. Ihanalta kuulostaa tuo etukäteinen äitienpäivälahja. En voi olla olematta kateellinen.
Minnikselle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Mä en lähde veikkailemaan, kerro vaan, kumpi sieltä on tulossa.
Emmy, miten meni neuvolassa, mitkä oli fiilikset?
Toivottavasti Eveys on toipumaan päin flunssasta.
Alakuloinen Thelma kp26/?
Silloin kun keskenmenoon päättynyt raskauteni alkoi, tein negatiivisen raskaustestin noin kolme -neljä päivää ennen kun tein plussan. Ei ollut mitään viivanpaikkaakaan, vaan ihan selkeä nega.
En voi väittää että sulla olis just noin, mutta koska kiertosi on ollut epäsäännöllinen sen suuressa merkityksessään, ja kiertopäivänkin merkkaat 26/? niin olisiko mahdollista että negasta tulisi vielä tuntemuksien mukainen plussa?
Mä en jaksa toivoa plussaa, katsotaan tuleeko edes täti. Jos sitä vaikka itsekin on jossain kiertojen sekamelskan maailmassa.
Kateellinenhan sitä on toisten plussista, mutta tietäen mitä on läpikäydä keskenmeno, niin syvältä sydämestä kyllä tulee ilontunne ja saa voimia kun seuraa muiden onnistumisia.
Se lupaa salaa onnistumisen mahdollisuutta myös meille vähemmän onnekkaille.
Päätin väen vängälläkin yrittää “ryhdistäytyä” ja kirjoitella tänne vähän ahkerammin.. Rautakuuri lienee jo pikkuisen tehonnut, sillä olo on hieman parempi. Tai oli erityisesti parin vapaapäivän ja huimien yöunien jälkeen. Nyt väsyttelee enempi, kun on illat töissä ja keho ihan puhki, kun kotiin pääsen. Aamullakin vielä palautumaton olo. Mutta ei kuitenkaan sellaista hervoväsyä kuin viime viikolla.
Minnis olipa ihana lukea sun rakenneultran kuulumisia ja tuntemuksia! Ihanaa, että kaikki oli vallan mallikkaasti. Ja mulla ihan samat fillarit kuin Emmylläkin: ensin olisin veikkaillut tyttöä, mutta nyt jotenkin kallistui vaaka poitsun puolelle.. Kauanko aiot pitää meitä jännityksessä;) Mulla ei ole oikein voimakkaasti sen paremmin tyttö- kuin poikaolo.. Hedelmöittymisajankohdan ja oireiden perusteella veikkaisin tyttöä, mutta on mulle ennenkin nuo sikiöt tehneet jekkujaan ;D Suonenveto on tuttu raskausoire tälläkin suunnalla ja joillekin tosiaan auttanut tuo magnesium. Ja tuo hikoilu/kuumotus tuttua sekin raskauden puoliväliltä eteenpäin. Niin ja hyviä lomailuja!
Mitenkäs Emmyllä siellä neukkulassa sitten lopulta meni? Miten kohtaaminen terkan kanssa?
Thelman tilannetta sitten jännitetään ihan olan takaa. Kuten Mea tuossa sanoi, ei se nega tässä vaiheessa vielä tarkoita, ettei onnistumisen mahdollisuutta silti olisi. Toivon, että sun keho tietää!! (ja erityisesti toivon, ettei se ole hormonisekoilua, kuten mulle kävi useammassa kierrossa kuten varmaan moni ainakin teistä “vanhoista” muistaa). Vaaaltavasti tsemppiä sinne!
Mitäs se Mean keho oikein nyt meinaa.. Ensin ajattelin, kun kerroit, että vaan tuhruttaa ja on loppumaan päin, että josko kuitenkin.. Mutta toivottavasti ei nyt olisi sitten keho vähän pihalla ja sekaisin (vaikka ei mitenkään kummallista km:n jälkeen, täällä ainakin kolme kiertoa oli sekaisin). Tsemppiä ärsytysmielialoihin, mutta suloisen äitienpäivälahjan onneksi jo mieltä kohentamaan sait!
Niiskurouva, olen myös lukenut, että joillain tuo LH-huippu on niin nopea, että tarvitsis testata ihan kaksi kertaa päivässä. Toisaalta sanoit tikuttaneesi illalla ja sit seuraavan aamuna..eihän siinä välissä ole kuin tuo puolisen vuorokautta..;) Toivottavasti ovis kuitenkin oli ja olis osuma käynyt;)
Katjalahille onnittelut hauvavaavelista. Kirjoittelit myös allergiajutuista. Täälläkin kovin tuttuja nuo, perheestä löytyy atopiaa, allergiaa ja astmaa.
Eveykselle tsempitykset flunssaisen olon keskelle. Mullakin muuten ystävä, joka juoksee maratoneja, mutta ei sitten niin pätkääkään näytä siltä..;) Suorastaan epäurheilullisen oloinen on, mutta niin vaan pinkoo kilometrejä toisensa perään päivittäin.
Vauvafani saanut kivoja lomauutisia, hieno homma! Oireista kyselit. No lienee tullut jo kovin selväksi, että hemppa alhaalla ja väsyttää vimmatusti. Huonoa oloa enää vain kohtuullisesti. Vessassa saa ravata ja alavatsalla selvä pikkuinen pallo.. Ikenistä vuotaa verta aikas usein hammaspesulla. Tänään eka käden/sormien puutuminen (mulla ollut joka raskaudessa jossain vaiheessa). Niin ja tietty tuo valtava närästys. Välillä huippaa, itkuherkkyyttä, ärhäköintiä, tiettyjen syötävien himoa. Kyllähän noita riittää;) Parasta on tuo hento räpiköinti tuolla massussa, saa aina pienen hymyn kuonoon. Mulla vatsan turvotus ollut kohtuuluokkaa keskenmenneeseen verrattuna, silloin oli turvotus aivan hirveää (ja ainoan kerran muuten noin suurta).
Inna, älä huoli tuosta painonnoususta. Kyllä se tasoittunee tässä, kun ällötys alkaa helpottaa ja jaksat taas liikkuakin enemmän. Mulle muuten lääkäri kans sanoi tuosta varh.raskauden ultran & sykkeiden jälkeisistä menetyksistä, että kun ne herkät viikot sikiön kehityksessä ovat 8-13, niin juuri siksikin noita tapahtuu sitten.. Ja naisen vaistot ovat kyllä voimakkaita. Mieheni sanoi vappupäivän saunassa mulle jotenkin ihanasti, että olen ollut ihan erilainen tämän raskauden alkuaikana kuin keskenmenneen. Nyt rauhallisempi ja ns. “normaalimpi“.. Ja toden totta, silloin syksyllä olin alusta asti hermostunut, tuskainen ja skeptinen. Nyt ollut normaalipeloista huolimatta seesteisempi fiilis.
Pilvis (ja poksis 14+0)
..täältä räkäpaperien keskeltä. Olo ei oo parantunu vaan pahentunu :/ Toivon et huomenna tai su ois jo parempi olo kun ois viikonloppuna tarkoitus mennä käymään lasten kanssa tivolissa ja mies ois viemässä mua äitienpäivän kunniaks syömään, mut kun ei maista eikä haista mitään niin ei se hääviä ois..
Inna: Juu ei kannata masentua kertyneistä kiloista.. Eiköhän se tasaannu tuo painon tulo kun pahoinvointikin alkaa helpottamaan.
Ihana kuulla sinusta Pilvis! Voihan se olla et rautakuuri on alkanut vaikuttamaan.
Thelma ja Mea: voi kurjuus kun nega tuli! Thelmalla vois silti olla mielestäni vielä plussan mahdollisuus. Toivotaan parasta.
Kyselikös Vauvafani viikoista ja oireista? Mulla ois viikkoja nyt 12+5. Raskausoireita ei oikeastaan ole muuta kuin vessassa ramppaaminen, mut mulla on myös ihan hirveä jano koko ajan et tietty sitä sit on ravattava vessassa. Pahoinvointia oli, mut nyt ei pahemmin oo enää ollu mitään.. Tissit ei oo edelleenkään yhtään kipeet mikä ihmetyttää. Mahakaan ei pömpötä vielä paitsi tietty silloin kun on rakko täynnä aamulla tai jos on syöny mahan ihan täyteen.. Et välillä sitä edelleen et voinko mä muka todella olla raskaana, mut kai se on kahden ultran jälkeen uskottava :D
Minnis: kerro ihmeessä kumpi ois tulossa. En mä osaa veikata..mut jos nyt pitää arvata niin sanotaan vaikka poika. :)
Niin siitä ultrasta vielä.. Meilläkään ei oo mahdollisuutta ultraan muutoin kun vasta np-ultra. Minähän kärvistelin kans sinne asti. Tuskaa se oli, mut en todellakaan halunnu maksaa yksityisestä niin paljoa.. Jos ois takana useampi keskenmeno tai tuulimuna niin oisin saattanu mennä yksityiselle maksoi mitä maksoi et ymmärrän kyllä niitä ketä varhaisilla viikoilla ultrassa käy.
Nyt täytyy mennä.. Palaillaan taas :)
Tänne on taas tullut niin paljon tekstiä, etten taida ehtiä kovinkaan monlle kommentoida, mutta ihana kuulla hauvavauva-, ultra- ja muita hyvinvointikuulumisia!
Thelma, olen niin pahoillani, ettei plussaa tullut. Olisko kuitenkin olemassa pieni mahdollisuus, että se vielä plussaksi muuttuisin? Ikävää, että mieskin meni vielä ajattelemattomuuttaan sohaisemaan siihne kipeimpään paikkaan. Varmasti turhauttaa, kun ootte jo noinkin kauan yrittäneet ja tiettyjä lupauksia on ilmassa ollut, mutta sit on kuitenkin jouduttu palaamaan takaisin lähtöasetelmiin. Virtuaalihaleja sulle!
Mea, toivotaan, että täti käy vaan kiusaamassa ja peruu paikalle tulonsa viime hetkellä. Niin toivoisin sullekin tuota plussaa.
ON: Mulla on jonkun verran "oireita", mutta ne tuskin liittyy millään lailla raskauteen. Olo on jotenkin skeptinen sen suhteen, että meille koskaan lapsia tulis, vaikka takana ei olekaankun se yksi km. Täti tulee todennäköisesti viikon päästä ja onhan siinä tietty se hyvä puoli, että sit tietää kropan toipuneen koetuksista.
Hyviä viikonloppuja kaikilla!
Menikin sitten tänne asti ennen kuin pääsin taas kirjoittelemaan. Tämä kone vastustaa mua oikein täysillä. Ja eilen en sitten edes avannut koko kapistusta, meni koko päivä tampereen reissussa, josta olen valittanut jo monessa paikassa ja liitän valitukseni tännekin vaikka se OFF TOPICIA onkin:
Kukahan vihoviimeinen älykääpiö on keksinyt allergisille lapsille tehtävät altistukset? JA miksi oi miksi lääkärit eivät voi uskoa lapsen vanhempia ja lopettaa altistusta heti siihen paikkaan, kun nämä sanovat, että NYT on jo aivan selviä oireita havaittavissa! Vaan tilanne pitää vetää siihen pisteeseen etteivät normaalit allergialääkitykset enää auta ja on iskettävä adrenaliiniruisketta?
Oltiin siis eilen Tampereella tuon 5-v allergikon kanssa maitoaltistuksessa ja parin annoksen ajan tyttö touhusi ja leikki ihan normaalisti. Sitten alkoi nenä vuotaa jo huomattavasti ja kasvot punoittivat reilummin. No, lääkäri vain hieman pienensi viimeistä annosta, mutta määräsi sen kuitenkin annettavaksi.
Tyttö meni väsyneeksi ja lopetti leikkimisen, istuttiin siinä lueskelemassa... Sitten päästiin lääkärille ja lääkäri hieman epäröiden sitten suostui lopettamaan altistuksen ja tyttö sai atarax-lääkityksen. Palasimme lueskelemaan ja odottamaan, että saadaan lähteä kotiin. No siinä istuessa sitten tilanne meni siihen pisteeseen, että iho lehahti kauttaaltaan ja hengitys muuttui työlääksi. Oma lääkäri ohimennessään tuli katsomaan tilannetta ja läheisestä huoneesta juoksi toinenkin lääkäri paikalle ja sanoi, että hänen mielestään tässä olisi ruiskeen paikka. Onneksi se ruiske loppujen lopuksi auttoi, mutta vieläkin on paha mieli lapsen itkettämisestä.
Ja kaikkein kamalinta asiassa se, että vuoden päästä pitää taas altistaa, nimittäin jos maito ei ala sopia, edessä on siedätyshoito...
Omaa napaa sen verran, että viime torstain jälkeen tuhruja EI ole näkynyt... Tilalle on tullut selvä raskausoire: himokkuus. Tasaisen rauhalliseen seksielämäämme tottunut miesparka on joutunut tällä viikolla jo kahdesti ahdistelluksi vaikka eletään vasta keskiviikkoa... Tuo on hänellekin tuttua edellisistä raskauksista ja ei ole niissäkään valittanut (ihan itsehän hän tämän on aiheuttanut niin saakoon nyt osansa raskauden vaivoista!) Juuri siinä tuhruviikkoina ehdin päättää etten sekstaa enää IKINÄ! Että niin hyvin se päätös sitten piti.
Ja jos vielä yritän jatkaa romaaniani ja kommentoida muidenkin kirjoituksia.
Vauvafani: Mun edelliset iltapahoinvoinnit on poikia ja vuorokauden ympäri pahoinvointi oli tyttö... saas nähdä.
Ahomansikka: Minä ainakin plussasin, kun otin tauon palstailusta (ja seksielämästä, siinä kierrossa oli tasan kerran peittojen heiluttelua). Eli kyllä sinäkin nyt plussaat tähän putkeen!
Ihanaa, kun niin monelta tuli iloisia ultrauutisia. Pilvikselle onnittelut liikkeiden tuntemisesta, siinä se alkaa helpottamaan, kun niitä elonmerkkejä tulee.
Pakko lopetella tähän, kun tyttö alkaa taas huutelemaan, eli palailen taas jossain välissä!
Katjalah+Papu5 rv7+6