Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskenmenon/keskenmenojen jälkeen uuteen yritykseen

Kommentit (792)

Vierailija
701/792 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnàkin hirmuisesti onnea Mealle! Hassua sanoa, mutta mulla oli kyllà ihan semmoinen olo, ettà plussa sieltà sulle vielà tulee. :-) Ihanaa, ettà Thelmankin raskausoireet vaan vahvistuu! Ja Vauvafanille synttàrionnea tààltàkin! Tàmà ketjuhan alkaa olla yhtà juhlaa ja plussauutisia. :-)

Omalle navalle kuuluu jo parempaa. Viime viikko oli yhtà tunteiden vuoristorataa. Luulin jo pààsseeni pahimman yli, mutta sitten tuli ihme vihantunteita ja sellainen kamalan tyhjà olo..en oikein osannut teillekààn kirjoitella, kun oli vaan sellainen pakahduttavan kurja olo ja mielessà pyòri, ettà miksi tàn piti tapahtua ja miksi en voi enàà olla raskaana ja miksi ei kaikki voinut mennà hyvin ja miks miks miks miks...Mutta kuten sanoin, nyt on jo parempi mieli. Fyysisesti olo alkaa olla hyvà, vuodot loppui ja endokivutkin hellitti ainakin toistaiseksi. Tilasin uuden alun merkiksi hirveàn làjàn ovistestejà netistà. :-)

Keskiviikkona mulla on aika gynelle. Varasin sen kun olin vielà raskaana, mutta sovittiin, ettà voin tulla juttelemaan jatkosta, vaikka raskaus menikin kesken. Toivottavasti saadaan lupa alkaa yrittàà uutta raskautta mahdollisimman pian. Jos nyt joskus uudelleen raskautuisin, niin otan kyllà heti miehen sykemittarin uusiokàyttòòn.:-) Kiitos Katja loistovinkistà!

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!

Cucciola

p.s. ihania koiravauvoja Katjalahin laittamassa kuvassa. Uskon kyllà, ettà maltamattomana odottelette palleroa kotiin.

702/792 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on vietetty äitienpäivää oikein urakalla. Ihana lukea kuulumisia.

Ahomansikka, koska aiot testata uudestaan? Viiva se on haamukin, joten varovaisesti onnea ja tarrasukkia matkaan!!!

Thelma ja Mea, wohoo!!! Vaisto piti siis paikkaansa. Melkein liikutuksissani täällä olen, kun uutisia luin. Onnea teillekin kummallekin ja vauvaliimaa monta purkillista matkaan. Ihana tuo Thelman positiivinen asenne.

Eveys, kiva, että flunssa on helpottanut. Sairastelu ei oo koskaan kivaa :(. Toivottavasti siitepölyt ei sen kummemmin härnää.

Innalle myöhästyneitä synttärionnitteluja ja osanottoja mummon poismenon johdosta. Oma mummini kuoli reilut kaksi vuotta sitten ja välillä ikävöin häntä edelleen. Oletpa kuitenkin jaksanut olla aktiivinen. *hatunnosto*

Cucciola, mitä kuuluu? Niitä omanapaisia kuulumisiasi kaipailen...

Vauvafanille myös onnea saavutetuista vuosista. Ihanalta kuulostaa tuo sun äitienpäivä kortteineen ja runoineen.

Minnis, vai on tyttö kyydissä. Varmasti on jotenkin konkreettisempaa ajatella niitä piirteitä ja luonnetta yms, kun on sukupuoli tiedossa. Se, pitääkö ne ajatukset paikkaansa, onkin sitten ihan toinen juttu :D... Mutta kyllä mäkin varmaan haluaisin tietää sen sukupuolen, jos joskus olisi jotain tiedettävää. Tosin kumpi tahansa olisi tervetullut.

Emmy, toivottavasti selviät harjottelusta kunnialla. Mutta totta puhut: joskus täytyy priorisoida ja jos harjottelu sitten vähän venähtää, niin ei se kai niin vaarallista ole. Pääasia, että sinä ja pikkuinen voitte hyvin. Loistava uutinen tuo terkkatädin vaihdoskin. Varmaan on edes pikkusen helpompi luottaa ihan uuteen (vaikkakin nuoreen :)) ihmiseen, kuin yrittää korjata sitä menetettyä luottamusta sen edellisen kanssa.

Pilvis, toivottavasti tuo ällötys ja väsymys pikkuhiljaa helpottamaan ja pääset nauttimaan siitä kuuluisasta energiasta. Tsemppiä.

Katjalah, oi, kun suloisia pentuja! Teille tuleekin sit tosi vauvan täyteistä aikaa. Tuota sykemittaria en olis kyllä koskaan osannut keksiä. Mutta ei kai se mitään suoliääniä voi mitata, joten kyllä ne varmaan ihan oikeat sykkeet on, mitä olet sillä bongannut. Miten noidannuoli voi? Toivottavasti jäämässä unholaan.

Olispa kiva sanoa, että mä seuraan Ahomansikan, Thelman ja Mean perässä kohti varmaa plussaa, mutta taidan olla menossa aikamoisella varmuudella ihan toiseen suuntaan. Jonkinlaisia "oireita" on, mutta ne on niin erilaisia kuin raskausoireet oli, että taitavat vaan ennakoida tädin kaahausta paikalle. Aika selkeitä PMS-oireita havaittavissa myös. Mutta ei auta kun kärsiä täti ja jatkaa sitten eteenpäin uusin voimin. Ke:na menen gynelle esittelemään paikkojani ja varmistamaan, että kaikki on ok. Jostain luin/kuulin, että ekat menkat km:n jälkeen voi olla tosi kivuliaat. Miten olette muut niistä selvinneet?

Iloista viikkoa. Niisku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/792 |
10.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää kyllä melko jännittävää.

Mut jos mä mietin omaa oloani, niin luulinhan mäkin ensin että tätiä tässä kohta siedetään. Ja tänään heräsin niin väärällä jalalla kuin olla ja saattaa...

Mullahan kävi tässä niin että km jälkeen (ja sen megavuodon) ei tullut menkkoja. Joten noista kivuista en osaa sanoa. Keskenmenokivuista totesin että ennen esikoista kärsityt (_KARMeAT_) kuukautiskivut olivat kuin keskenmeno joka kuussa... Mä olin joskus niin kipeä että mies meinas soittaa ambulanssin, söin sellaisia kipulääkekoktaileja etten voisi kenellekään suositella ja sinnittelin töissäkin...

Ekan synnytyksen jälkeen elämä helpotti. Kävi hermoon se että äiti oli aikanaan ilmoittanut että kyllä se sitten helpottaa kun sinulla on omia lapsia (olin varmaan 10 v)...

Ja katjalah... mulla oli esikoisen alkumetreillä (eka kolmannes) karmea noidannuoli. Söin panadolia 3g päivässä (2+2+2) ja välit kärsin.

Jälkikäteen fysioterapeutti sanoi että painopiste lantiossa muuttui raskauden vuoksi (varhainen raskaus?? :D ) niin että sen takia selkä ottaantui.

Thelma, ehkä sitten ollaan molemmat ponnaamassa Jorvissa yhtäaikaa? :D Sehän olis jännää. Viimeksi kun esikoinen syntyi, sattui niin että samaan aikaan laitoksella oli perhetutut esikkonsa kanssa. Aamupalatarjottimista mies oli bongannut nimet. Mä sain Jorvissa niin hyvää hoitoa esikoisen kanssa, etten mieti kahdesti paikan valintaa jos saan sen valita. Vaikka silloin meidät häädettiin lakon alta pois vähän turhan äkkiä.

Kumpa mun masu kasvais... :)

Varhaisultrasta olen sanonut että sitten kun ollaan yli 7+0 niin sitten...

Tällä viikolla on muuten kesäistä luvassa! Jopa yli 25 astetta. Jee!

Vierailija
704/792 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mea: Mulla oli ihan samat ajatukset ennen plussaa, tuhrutteluvuotoja tuli joskus kp26 ja silloin kävin täällä jossain ketjussa julistamassa, että ainakaan tämän vuoden puolella meille ei tule muita vauvoja kuin karvaisia...

Ja kun minä pistin tuon kuvan, jossa on NIISKU-mamma ja vauvansa, niin eiköhän Niiskurouvakin pikaisesti plussaa.

Onneksi tuo selkä on nyt taas asettunut, juilii aina ajoittain, muttei enää taaskaan sellaista jatkuvaa kipua.

Tuosta tuttujen kanssa samaan aikaan synnyttämisestä, meillä kävi niin, että yksi kerhotuttu odotti neljättä lastaan samaan aikaan kuin minäkin ja meidän lasketut ajat olivat tasan kuukauden välein... No hänellä sitten meni tasan kymmenen päivää yli, minun omani syntyi tasan kolme viikkoa ennen laskettua aikaa, eli niinhän siinä kävi, että yhtä aikaa oltiin saleissa, meidän poika syntyi pari tuntia ennen kuin heidän tyttönsä. Valitettavasti vain sitten oltiin eri osastoilla, joten ei törmätty sairaalassa, lehdestä vasta kumpikin huomattiin asia.

Ahomansikallekin onnittelut plussasta, en huomannut eilen, että sinäkin olit noiden parin koneettoman päiväni aikana plussannut!

Synttärionnittelut niille, jotka ottavat vastaan!

Cucciolalle vielä voimia toipumiseen, kohta sinäkin jo hyppäät takaisin plussajunaan...

Niin muuten tuosta sykemittarin käytöstä vauvan sykkeiden etsintään, tuolla joulukuisissa joku muukin oli asian keksinyt ja ihan samalla lailla ne äänet sieltä bongannut, eli kyllä minä jo uskon, että siellä sydän pompottaa. Eli kai jo voinen sanoa, että sinne meni minun tuulimunaepäilykseni!

Katjalah+Papu5 rv8+5 (ihan uskomatonta, kuinka tuo viikkomäärä kasvaa!)

Vierailija
705/792 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testiin pamahti plussa!!!! Haalea, mutta selvä kuitenkin.

En olis ikinä uskonu, mies oli reissus kierron puolenvälin aikoihin, ja luulin et oli jo myöhästä ku isäntä palas, mut eipäs vaan ollukaan! Eihän siihen sitten tosiaan tarvittu kun yks ainut kerta!

Onnellisin ja sekavin ajatuksin,

Loviisa

Vierailija
706/792 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille plussanneille! Olen kyllä seurannut teidän kuulumisia, vaikka taustalla oonkin ollu. Mieletön plussatuuli täällä ainakin puhaltelee! Toivottavasti sama onni tarttuis kaikille sitä toivoville!

Loviisa

Vierailija
707/792 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on nyt ihan mieletön plussa-aalto. Neljä plussaa muutaman päivän sisällä. Onnittelut Loviisa!

Mä ajattelin, että voitaisiin laittaa tuohon ensimmäiseen viestiin esittelyjen kohdalle iät ja asuinpaikat. Ne asuinpaikat piti laittaa jo silloin talvella, kun niistä oli puhe, mutta ne jäi multa laittamatta. Jos siis haluatte iän ja asuinpaikan kohdallenne näkyviin, laittakaa ne seuraavaan postaukseen. Ja plussanneiden kohdalle voitais laittaa myös lasketettu aika.

Cucciola, hienoa, että kuuluu parempaa. Ovistestien tilaaminen on merkki siitä, että katse suuntautuu eteenpäin. Tule sitten kertomaan, mitä lekuri sanoo huomenna.

Niiskurouva, toivotaan, että sun menkka-aavistukset eivät pitäisi paikkaansa ja plussa tulis sullekin. Mä en osaa sanoa noista keskenmenon jälkeisistä menkoista. Mulla kun niitä ei ole tullut. Ekan keskenmenon jälkeen raskauduin suoraan ja tokan keskenmenon jälkeen tärppäs ilman normimenkkoja, vaikka siinä menikin 4 kuukautta. Keskenmenonvuodon jälkeen mulla tuli pientä vuotoa kaavinnan jälkeen ja sit se superniukka Primolutien jälkeen.

Mea, tuskin mä kuitenkaan Jorviin päädyn. Kättäri olis yks vaihtoehto tai sit Lohja. Täytyy katsoa. Jos ekaan neuvolaan asti päästään, niin varmaan ilmoitan Hyvinkään sairaalaksi, mutta mietin sit vielä, haluanko vaihtaa.

Mea, kirjoitit, että varhaisultraan, kun on yli 7+0. Mä aion hankkiutua ultraan kans ennen mahdollista np-ultraa (jos sinne asti päästään). Mä aion olla niin huono ihminen, että kun soitan neuvolaan, huijaan, etten tiedä tarkalleen, millä viikoilla mennään, että pääsisin kunnalliseen ultraan. Meillä sinne pääsee kyllä, jos viikoista ei ole täyttä varmuutta. Me lähdetään kuun vaihteessa reissuun, joten taidan ajoittaa tuon ultran niin, että menen, kun tullaan reissusta. Silloin olis rv 8+.

Ai niin, mä tein tänään aamulla uuden testin ja hitaasti näyttää hcg nousevan. Haalea plussa tuli edelleen, on tosin tummempi kuin sunnuntainen. Väsymys painaa, ällötys lisääntyy ja pinna on kireällä, tuntuu, että pelkkä miehen olemuskin ärsyttää. Mua ärsyttää se, kun toinen on ihan kuin en olis plussaa tehnytkään eikä sitä kiinnosta mun olotila, vaikka tietää, että voin viimeksi todella pahoin. Tuntuu, että olen sille ilmaa, vaikka kaipaisin hellyyttä ja huomiota. Raivostuttavaa. Jotenkin on tunteet pinnassa, kun tässä on yritystä, onnistumista, epäonnistumista jne. ollut jonkin aikaa ja mun elämä on pyörinyt käytännössä täysin tän asian ympärillä. Samalla yritän jaksaa toimia veljeni tukihenkilönä ja etsiä töitä syksyksi. Äsken luin Hesarista juttua, kuinka simpanssit kantavat kuolleita poikasia mukanaan, kunnes ne ovat muumioituneet, ja tietenkin tihrustin itkua. Hyvin menee.

Thelma 4+2

Vierailija
708/792 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan uskomatonta, miten noita plussia on sadellut kahden kuukauden sisään ja plussailut sen kuin jatkuu :)

Mun kohdalle voi tuonne listalle laittaa Keski-Suomi, 27 vuotta ja la 14.11

Mä en meinaa edelleenkään uskoa että oon raskaana, vaikka vähän pahoinvointia on ollut ja väsymystäkin, mutta on niin normaali olo suurimman osan ajasta että oon ihmeissään :D Toivottavasti tää hyvä olo ei kostaudu sit myöhemmin..

Meinaatteko muuten kysyä sukupuolta rakenne ultrassa sit jos sinne asti päästään? Mulla on sellanen tunne et haluan tietää.. Ekasta lapsesa en halunnut tietää ja toisesta haluttiin, mutta toinen ei oikein halunnut näyttää kumpaa sukupuolta on, mutta vahva veikkaus oli lääkäriltä tyttö ja niinhän se sitten oli. :)

Harmillista kun Emmy ja Pilvis ainakin kamppailee vielä huonon olon kanssa.

Innalla taitaa olla helpottamassa tuo olo kun oot pystyny treenaamaankin taas.

Vitsi kun mä oon taas niin lahopää ja en muista mitä muuta piti vielä kommentoida.. no ei auta..

Palaillaan..

Eveys

Vierailija
709/792 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...hieno juttu kerrassaan :) .

Thelma se on vaan sitä miesten itsesuojelua ja samalla yrittävät suojella sua... ihan samalla tavalla meidän isäntä minua "toppuutteli". Oikeastaan vasta nyt NP- ultran jälkeen on alkanut matkaan tähän raskauteen.

Mulla on nyt pari päivää ollu ihan kumma tunne, että onko tuolla kaikki hyvin... en tiiä mistä tulee. Tuntuu että nyt on pitkä aika odottaa seuraavaa neuvolaa ja sitä että pääseee katsoo ja kurkkaa ja kuuntelee sydän ääniä - fiilis entäs jos kaikki ei olekkaan hyvin :( . Ei kiva. Niin ja toisaalta ja kuulostelen, että voinko oikeasti tuntea jo liikkeitä ? Varmaksi en osaa sanoa .

Kunto on ihan nollassa - sen huomasin taas eilen ku kävin hölkkää - ei auta ku rauhassa rueta pikku lenkkien avulla sitä ylöspäin nostattaa.

Niin eveys tuolla kyseli, niin mä en aio sukupuolta kysyä jos sinne asti päästään :) . Tytöilta en silloin kanssakkaan kysynyt, mutta tuplaraskaudessa halusin tietää jostain syystä :) . Mutta nyt pysyköön salaisuutena myös minulle/meille syntymään saakka. Toivoisin vähän tyttöä :) - mutta luulen että on poika. Ja lopulta ihan sama kumpi tulee :) .

Mulla voi laittaa kans sen iän (25v ;) ) eiku 37v ja Pohjois-pohjanmaa olisi sitten asuinseutu. La 12.11. Niilläpä eväillä tässä nyt mennään... nyt jatkan "tuunii" - palataan Inna

Vierailija
710/792 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loviisa! :) Niinhän siinä sitten kävi! Eipä jäänyt pitkäksi aikaa teikäläisen taustailut! ;) Onnea ihan hirmuisesti plussasta!

Tämä plussaustahti täällä on kyllä nyt ihan uskomatonta.

Thelma, voit laittaa mun kohdalle listaan Varsinais-Suomi, 25 vuotta, la 17.12.

Tosi kiva jos saadaan vähän lisäinformatiota tuonne listaan, voi sitten aina tiukan paikan tullen luntata.

Thelma, tuo miehen neutraali ellei jopa passiivinen suhtautuminen kuulostaa tosi tutulta. Tais moni muukin painiskella saman asian kanssa plussattuaan. Se on kai sitä miesparkojen itsensä suojelua... Me ei miehen kanssa plussasta juuri puhuttu ennen kuin tuo varhaisultra oli. Se oli kyllä jokseenkin outoa. Tuntui että mies oikein vältteli koko aihetta. Varhaisultra kyllä vapautti tilannetta, nyt viikon aikana ollaan puhuttu paljonkin. Mies haluais selvittää sukupuolen sitten kun se on mahdollista, mietittiin että olisko asunnon lisäksi myös auton vaihto edessä, ja pohtipa mies viikonloppuna mökkisaunassa millaista olisi olla teini-ikäisen tytön iskä :) Silloin alkoi naurattaa et nyt mennään jo vähän liian pitkällä!

Uskonpa siis Thelma että aika auttaa teilläkin. Mun mies sanoi monta kertaa ettei hän "ole ajatellut koko asiaa" (raskautta) tai ettei hän oikein käsitä sitä. Musta nuo kommentit tuntuivat pahalle, mietinhän itse saamaani plussaa ja alkanutta raskautta lähes 24/7. Mut eiköhän tässä ole nyt taas molemmat täysillä mukana.

Mun vanhemmille kerrottiin silloin viikonloppuna ja mies alkoi jo hätäilemään että mikäs ilta mentäisiin anoppilaan kyläilemään jottei vallan jää heille kertomatta ;) Vauva olisi kaikille tuleville isovanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi, joten voitte varmaan kuvitella myös miten odotettu ja toivottu.

Katjalah, tää miettii jo täällä tarvitseeko lähteä sykemittariostoksille... mun vanha sykemittari pamahti jokin aika rikki joten olen nyt täysin mittariton. Just kun sitä näköjään todella tarvis! ;) Voi sentään...toisaalta olisin varmaan ihan neuroottinen jos en saisikaan sykettä löytymään.

Miten sulla muuten menee? Onko millaiset odottajan olotilat ja tuntemukset meneillään? :) eli jotain uusia oireita tullut tai jotain jäänyt pois? Tuo selkä sua nyt ainakin näytti kiusaavan, voi harmi! Toivottavasti ei nyt kamalasti alkais vaivaamaan.

Onko Ahomansikka testaillut vielä uudelleen? Miten siellä voidaan?

Niisku, mulla keskenmenon jälkeiset menkat ei olleet kyllä normaalia kivuliaammat. En kyllä enää edes muista olivatko edes runsaammat. Km:sta nyt 4 kk aikaa ja mut en mä vaan enää muista, muuta kuin sen super hetken kun ne menkat alkoivat! :) Tuolta taaksepäin selaamallahan siitäkin kertomuksia löytyis, kun vaan jaksais hakee. Toivotaan että sinäkin liityt pian plussanneisiin! Sellainen aavistus mulla kyllä on! ;)

Minnikselle on siis tulossa pieni prinsessa, ihanaa! :) Meinaatteko alkaa satsata jo "tyttöväreihin" vai pysyttelettekö vielä neutraalin värisissä vaateostoksissa yms?

Mun ystävä sai viime syksynä tytön ja inhoaa vaaleanpunaista... nyt voidaan kylläkin käyttää sanaa "inhosi", kyllä vieraiden tytölle kantamat pinkit mekot ja bodyt ovat sulattaneet nyt äidinkin sydämen, vaikka alkuun itse hommasivatkin vauvalle vain raikkaita ja neutraaleja värejä. Kaikkea muuta kuin vaaleanpunaista! ;)

Täällä on juhlittu nyt oikein kunnolla! Plussia, äitienpäivää ja synttäreitäkin. Paljon onnea vielä myöhässä meidän synttärisankareille! :)

Mulla olis pyyntö. Voisko kaikki odottavat laittaa viestin perään jatkoksi nuo raskausviikot tai sitten tosiaan ilmoittaa la:n laitettavaksi tuonne listaan? Mä oon niin lahopää et olis kiva nähdä missä vaiheessa kukin milloinkin menee :) Mut aika monet lasketut ajat tuntuivat menevät kuukauden puolivälin sykleissä; marraskuun puolivälissä, sekä joulu- ja tammikuun puoliväleissä. Hauskaa! :)

Mulle tuli tänään kotipäivä taas. Ei ole edes yhtä suurta syytä miksi jäin, monta pienemkää kylläkin. Päällimmäisenä olo että nyt täytyy levätä. Tänään olisi ollut myös 11 tunnin päivä ja olin jo eilisen kahdeksan tunnin jälkeen ihan puolikuollut. Ihan hirveä päänsärky koko päivän. Tulin kotiin ja kaaduin sänkyyn. Nukuin pari tuntia ja lötkösin koko loppuillan sohvalla. Päänsärky vaan jatkui, nenä vähän tukossa ja samalla sellainen "olisko mulla ny nälkä vai huono olo"- fiilis. Mua niin hirvittää miten tämän viimeisen harjoittelun kanssa käy. Ei olisi enää kuin kaksi viikkoa mutta koska päivät ovat 11-12 tuntisia, ei ne oikein tunnu sopivilta mun tämän hetkiseen tilanteeseen. Laitoin aamuyöstä viestiä ohjaajalleni (ohjeena on laittaa heti viestiä kun tietää ettei ole menossa) ja hän kehoitti lepäilemään ja parantelemaan oloa rauhassa. Tuskin hän kuitenkin sulattaa että olen koko loppuharjoittelun keräilemässä voimia ja kaikki päivät on tosiaan korvattava sitten syksyllä. Mahdotonta tietää, minkä kuntoinen olen silloin! Helatorstaina olen menossa korvaamaan yhtä tuon edellisen harjoittelun rästipäivää, joten silloinkaan ei ole mahkuja lepäillä vaan tiedossa paljon nostelua ja fyysistä rasitusta vaikka onkin normaali kahdeksan tunnin päivä.

Olisi kyllä paljon helpompaa kun nyt olisi menossa normaali teoriapitoinen opiskelujakso tai että olisin vallan normaaleissa töissä jossain. Tää harjottelu on nyt pahinta mitä tähän tilanteeseen voi sattua. Huoh...ihan on sellainen fiilis että kohta laukeaa taas pääkipuilu. Saan näköjään jysärin auttamatta kun edes mietin näitä harjottelukuvioita...

Niin piti vielä sanoa että tuonne nykyiseen harjoittelupaikkaani on matkaakin vielä runsas 60km suuntaansa, eli 12 tunnin päivä matkoineen on helposti 13,5 - 14 tuntia.

Sellainen pahoinvointi mitä mulla oli kaksi viikkoa sitten, on kyllä väistynyt. Huolettaa, onko kaikki masussa edelleen ok. Tää tukkoisuuskin voi tehdä väsyneen olon ja yhdessä stressin kanssa pään kipeäksi. Mutta entäs raskausoireet? Väsymys, vessassa ramppaaminen ja finnit ovat kyllä edelleen menossa mukana.

Hui, alan kyllä valmiiksi jo huolehtia sitä nt-ultraa... olisi kamalaa jos siellä ei sykettä enää kuuluisikaan! Vielä 2,5 viikkoa siihenkin...

Mulle tuli taas eilen ja tänään vähän tuota menkkamaista juilintaa ja mähän olen heti varpaisillani... km vuotoakin edelsi nämä menkkaolot ja nyt mennään vielä ajankohdallisesti samoissa.

Eveys kyseli tuosta sukupuolen selvittämisestä. Mikäli sinne saakka päästään, kuten jo edellä kirjoitinkin mies haluaisi sen selvittää. Mä oon ollut vähän kahdenvaiheilla. Toisaalta jos mies on sitä mieltä että kysytään ja itsekin olen niin helkkarin malttamaton luonne, niin todennäköisesti se tulee sitten kysästyä. Olis sekin vaan mun mielestä mahtavaa kun tulisi yllätyksenä vasta itse synnytyksessä, mut saa nähdä mihin sitä sitten rakenneultrassa tulee päätyttyä.

Tästä tuli nyt tautisen pitkä romaani, soooori ;)

Emmy ja ykkösmuru viikoilla maagiset 8+4

(km täsmälleen tänä 8+4 päivänä, tosin vuoto alkoi jo paria päivää aiemmin... :( )

Vierailija
711/792 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kovasti ainakin mies toivoisi poikaa kun akka valta täällä taloudessa jyrää :D:D Ja kyllä itsekkin toivois vähän poikaa, mutta vahvat epäilyt on että kolmas tyttö ois tulossa.. No eipä sillä niin väliä sit loppu peleissä oo kunhan ois vaan terve.. Jos siis nyytti pysyy matkassa.

Ja Inna mulla on ihan samat fiilikset kuin sulla että mahtaako kaikki olla hyvin ja odotan kovasti neuvolaa et pääsis kuuntelee sydänääniä. Vielä kaks viikkoo pitäis odotella.. Ehkä noilla keskenmenoilla/tuulimunilla on se vaikutus että koko ajan on vähän varuillaan raskauden suhteen..tai jotain..

Katjalah oli saanut sykemittarilla hyvät sykkeet.. No pitihän minunkin sitä kokeilla, mutta ei löytynyt.. :/

Jaahas täytyy lähtee kärryilee kun tuo pienin taitaa olla valmis unille

Vierailija
712/792 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille. Huomasin joukossanne tuttuja nimiä tuolta odotuksen ja joululahjaketjun puolelta. Onnea teille plussanneille :) Minun polkuni kulkee nyt sieltä tännepäin: tänään (rv 10) neuvolassa todettiin, että raskaus on mennyt kesken. Neuvolatädin mukaan odotellaan parin päivän sisällä poistumisvuotoa, kun kohdun ympärillä oli jo jotakin supistumarenkaita vai mitä ne nyt oli (pieni olisi ollut meidän esikoinen, eli olen ihan pihalla kaikesta). Olen jo ehtinyt viikon ajan totutella ajatukseen, ja kaiketi olen perusluonteeltani niin optimistinen, että odotan jo uutta alkua :) Lisäksi kaipaan saada kirjoitella jossain. Päädyin sitten tänne.

Amppari

Vierailija
713/792 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Loviisa!! Taas yks plussa lisää, ihan mieletön juttu! Olen tosi onnellinen puolestasi. Ja tietysti kaikkien muidenkin, kun tuntuu, että pinoon on sadellut paljon hyviä uutisia. Nyt tarrasukkia kaikille matkaan!

Toisaalta kyllä porukkaan mahtuu myös ne, joilla tuntuu, että uuteen plussaan on vielä aikaa tai muuten mieliala ei ole korkealla. Olen kaipaillut Pyrrhylaa mukaan keskusteluihin?! Mitä sulle kuuluu?

Kiva kun, Thelma, jaksat päivittää noita tietoja. Mulle voi lisätä kotipaikaksi Tampereen (tai Pirkanmaan, kuinka vaan), ikää on 28v ja laskettuaika on 20.9. Nyt siis viikkoja 21+1 (tykkään kyllä itse laskea sikiön koon mukaan eli siinä tapauksessa 21+4).

Emmyn kirjoitus oli aikalailla ihan kuin meikäläisillä :). Aluksi valittelin kanssa miehen toppuuttelua ja vaisuutta raskaudesta, mikä otti päähän niin kuin Thelmakin kertoi. Asiasta kun ei kukaan heti tiennyt niin kenen muunkaan kanssa olisin voinut siitä höpöttää! Paitsi tietysti teidän kanssa... Nyt olen harmistunut siitä, ettei mies ole kertonut kellekään raskaudesta, ihan kuin häpeäisi asiaa. Onko tämä taas sitä suojeluvaistoa vai mitä? Mulla alkaa vatsa jo selvästi näkyä (tai siis NÄKYY) eli kyllä siitä nyt voi jo mainita.

Emmy, eikös tuo tukkoisuus ole raskausoire myöskin? Mä lisäisin sen kyllä oirelistaan :). Hyvä kun lepäilet ja pidät ittestäsi huolta, asiat on tosiaan laitettava tärkeysjärjestykseen ja uskon, että nuo rästihommat aikanaan selviävät. Itekin olen yrittänyt yhdistää tuon gradun, työn ja raskauden, ja tuntuu, että gradua teen mitä ehdin, loput sitten äippävapaalla tai myöhemmin. Pakko hiukan höllätä.

Katjahin koiravauva näytti oikein suloiselta. Pikku-Minni (hyvä nimi koiralle, tosin olisin oman nimimerkkini voinut miettiä aikanaan tarkemmin ;))! Kyllä sykemittarissa on pakko ollut vauvan sykkeet, vau! Oma sykemittarini jäi työpaikalle, mutta nyt sitä kaipailen kun ostin kk-kortin salille. Täytyy noutaa tuo mittari, kun oli tänään vaikeuksia arvioida sykettä lämmittelyissä. Millaisia sarjoja ja liikkeitä muuten teette salilla? Olen kahden vaiheilla uskaltaako vatsoja tehdä ollenkaan vai keskittyisikö pelkästään jalkoihin, käsiin ja yläselkään? Teen kyllä niin rauhassa ja pienillä painoilla, et pääasiana kai liikunnan ilo :).

Niiskurouva, mulla ekat menkat olivat tosi niukat kaavinnan vuoksi. Mutta voivat tosiaan olla aika runsaatkin niin kuin täällä ollut monella. Tule sitten kertomaan miten lääkärillä kävi.

Cucciola, sama vuoristorata oli mullakin, jaksamista sulle! Hain kanssa pinon ovistestejä kaupasta uuden alun merkiksi, vaikka en niitä sitten käyttänytkään kuin pari (ei löytynyt ovista niillä, omat oireet olivat vahvemmat).

Mulla lomafiilikset ovat nousseet ja päätin tehdä tästä sellaisen hyvinvointiloman. Tänään kävin tosiaan salilla ja nyt paukkaan kaverin kanssa lenkille. Ensi viikolla on kampaaja ja varaan vielä kasvohoidon. Kaupoillakin voisi käydä ja katsoa jotain kivaa mumskivaatetta. Perjantaina menen kokeilemaan äitiysjoogaa :). Niin ja paras hörhöjuttu on se, että hain kirjastosta horoskooppikirjoja, jotta saisin selville minkä luonteinen pikkutyyppi meille on tulossa :D

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!

Minnis 21+1

*muoks* Tervetuloa mukaan Amppari! Olen pahoillani, että sinullekin kävi näin. Todettiinko keskenmenosi ultralla? Mulla on kanssa takana yksi keskeytynyt keskenmeno. Voimia sulle ja toivottavasti jälkihoito sujuu hyvin, että pääset pian uudestaan yrittämään.

Vierailija
714/792 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jaksamista ja virtuaalihaleja. Olet oikeassa paikassa, täältä saa hyvää vertaistukea ja toisten onnistumiset ovat kuin itselläkin kävisi niin...Plussa-aallot vyöryvät yli!

Vierailija
715/792 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se taustailu toimii... nimim. kokemusta on!

Ja Ampparille halaus, ikävää, että sinäkin tipuit joulukuisista tänne.

Vielä noista hauvavauvoista, kun en niillä viitsi tätä sivustoa tukkia, niin blogista löytyy muutama kuva (kovin alkutekijöissään tuo blogi ymmärrettävistä syistä toki on, neidillä ikää viisi päivää). eli, ketä kiinnostavat karvavauvat: porkkis.vuodatus.net

Vierailija
716/792 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amppari, tervetuloa ja pahoittelut, että tänne jouduit. Tämä on hyvä paikka purkaa keskenmenoon ja muuhunkin liittyviä tuntemuksia. Tätä pinoa, kun selaat, niin huomaat, että lähes jokaisella ovat fiilikset vaihdelleet surusta ja murheesta onneen ja iloon sekä epätoivosta toivoon. Muista vaatia kunnollista seurantaa tilanteessasi ja jos julkisella puolella nihkeilevät esim. ultran kanssa, mene yksityiselle.

Inna, toivotaan, että sun aavistus ei pitäis paikkaansa ja kyse on vaan turhasta huolehtimisesta.

Kurjaa, että Emmyllä jää harjoittelupäiviä rästiin, mut on kyllä ymmärrettävää, ettei ole voimia lähteä. Aika hurjilta kuulostavat nuo päivät. Eikö sun ole mahdollista tehdä lyhyempää päivää? Mä olen siitä onnellisessa asemassa, että olen kotosalla ja saan potea mahdollisia tulevia väsymyksiä ja pahoinvointeja kaikessa rauhassa. En olisi, Emmy, huolissani pahoinvoinnin helpottamisesta. Mullakin se oli aika vaihtelevaa tuossa edellisessä raskaudessa.

Minniksen hyvinvointiloma kuulostaa oikein ihanalta. Munkin tekis mieli juhlistaa lomaa ja ehkä vähän raskauttakin jollain, mut yritän nyt säästellä rahojani, kun en tiedä, saanko töitä eli saanko palkkaa heinäkuun jälkeen. Kerropa Minnis sit horoskooppikirjoja luettuasi, että millainen tyyppi teille tulee. :)

Thelma 4+2

Vierailija
717/792 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi vie, normaalisti tasaisen tappava meikäläinen veti kamalat pultit yhdestä pikkuasiasta. Suurinpiirtein itkupotkuraivaria miehelle (joka ei halua pitää meidän puolia), melkein lähetin kamalia viestejä fb:ssa asianosaisille, mutta lopulta valitsin vanhempien puhelinnumeron ja valitin täysin ulkopuolisille: ensin isälle ja sitten jo leppyneenä äiskälle. Pitäisköhän laittaa keskenmenon piikkiin? Sain laitettua asiallisen viestin niille, kenelle suivaannuin, ja nyt oma raivostuminen jo melkein naurattaa.

Tämän iltapäivän olen pitänyt vapaata. Huomenna sitten alkaa loppukiri: gradun esitarkastuksen palautuspäivämäärä on viikon päästä tiistaina. Viime viikolla - epätietoisuuskausi, onko mennyt kesken vai ei - sain ajatukset pois vauvasta kirjoittamalla. Tuleva, viimeinen kirjoitusviikko varmaan on jo helpompi, kun nyt on varmuus.

Joo, ja ultrallahan se keskenmeno todettiin. Ettei sydän syki. Ja sitten se ihmerinkula-mikälie.

Hm - nyt menen tutkimaan paikallisen autokoulun sivuilta, miten alueella järjestetään A-kortin ajokoulutusta. Pitäähän minun nyt jollain korvata tämä menetys. Ajetaanpa nyt sitten vaikka vihdoin se moottoripyöräkortti ;)

Amppari

Vierailija
718/792 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllàpà veti mielen matalaksi, kun huomasin, ettà arktinen ampiainen oli siirtynyt joululahjoista tànne km-puolelle. Oon tosi pahoillani sun puolesta! Jàit mieleen, kun muistelen, ettà meillà olis ollut lasketutajat aika làhekkàin. No, lohdutukseksi voin sanoa, ettà tààllà on kyllà ihan verratonta vertaistukea. :-) Voimia!!

Kuten aiemmin kirjoitin, mulla tuli kans noita outoja raivontunteita vàhàn aikaa sitten ja vàlillà intin miehellekin kuin pikkulapsi, ettà miks sità ja miks tàtà...eli laita vaan raivarit km:n piikkiin. Erityisvoimia vielà gradun loppukiriin. Mulla on kans gradun painiminen vielà suhteellisen tuoreessa muistissa. Olo oli kyllà aika omenainen sit kun sen sai palautettua. :-)

Oon ollut tànààn vapaalla ja yritin vàhàn hoivata itseàni kàymàllà kampaajalla ja torstaiksi varasin manikyyrin. Tukka on nyt siis ainakin hyvin, vaikka mieli onkin vielà matala.:-) Viikonloppuna kokeilin vàhàn shoppailun parantavaa voimaa, mutta taisi olla liian aikaista vielà, kun en saanut siità kummoisia kiksejà. :-/

Nyt on pakko rientàà kotihommiin. Ai niin, esittelyyn voit Thelma lisàtà kun ehdit, ettà ikàà on 31 ja asun Italiassa.

Rentouttavaa iltaa arvon naiset! :-)

Cucciola

Vierailija
719/792 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä luulen Thelma että se on nyt vain jotain pelkoa vaan niin kuin eveys tuossa sanoi - nyt olisi ihan kamala menettää vauva kun on jotenkin niin jo orientoitunut että pienokainen on tulossa kun on nähnyt sen liikuskelevan kuvaruudulla ja kaikkea. Tiedättekö, että aivan kuin jokin pienen pieni räpiköisi tuolla vatsassa nytkin kun tässä rauhassa istun ja saman tunsin päivällä töissä... mutta miten muka jo nyt voisi liikkeet tuntua näillä viikoilla? Kai tässä on ihan seko ja suolet vaan kurisee . En tiedä . Varmuutta en uskalla sanoa, mutta voisin melkein tulkita hennoiksi potkuiksi...

Pahoittelut amppari että tänne jouduit - mutta tervetuloa vaan mahtavaan joukkoomme :) .

Emmyn harjoittelu kuulostaa järkyttävälle.... siis pitkät päivät ja kaikki - on oikein jäädä lepäämään jos olo sitä vaatii. Toivottavasti syksyllä saat sit päivät takaisin tehtyä ku ei sit sitten vauvalta tahdo raaskia jos sinne jää :) . Milloin sulla muuten valmistuminen olisi edessä ?

Ihanalle kuulostaa Minniksen urheiluloma ja cucciolan hemmottelut - tahtoo kanssa

*muoks* tää on hävittänyt tekstiä tuhottomasti MURR....

Thelmalta ainakin kyselin että minne olette matkustamassa ? Ja jotain muutakin oli mutta en nyt muista mitä :/ . Ai niin siitä laitoin, että on ihan oikein että otat vähän hyötyä irti kunnan tarjoamasta ultrasta. On sua niin paljon kiusattu ja huonosti hoidettu, että jotain on saatava takaisin itselle.

Mitä kuuluu Pilvis sulle ? Entäs tosiaan pyrrhyla?

Palataanpa taas Inna rv 13+4 (emmylle ;) , eikun oikeesti ihan hyvä juttu myös minulle hokaralle)

Vielä muokkaan eli mäkään en saanut sykkeitä sykemittarilla vaikka kokeilin :) . Katjalah on hyvä metsästää mutta ei onnistunut ei...

Vierailija
720/792 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausoireisiin?? Mä räjähdän mitä pienemmistä asioista ja suurentelen ne härkäsen kokoisiksi ne pikkukärpäset...

Yritin tänään miettiä koska varaisin aikaa neuvolasta. Meilläpäin on kuulemma ruuhkaa, ja ekat ajat menee kesäkuun puolelle pidemmälle.

Ehkä mun kannattaisi sitten uskaltaa se aika varata. Tuskin se kiire minnekään vähenee. Ja ehkä saisi purkaa näitä aikaisempia angstejaankin.

Terveisin,

Turhan helposti kiukustuva Mea