Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskenmenon/keskenmenojen jälkeen uuteen yritykseen

Kommentit (792)

Vierailija
521/792 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi onnea, Katjalah!! Olen miettinytkin miten sulla menee kun et ole hetkeen kirjoittanut, nyt olikin sitten loistavia uutisia. Onnea ja tarrasukkia myös teidän suuntaan! Emmylle kanssa onnellista odotusta nyt virallisen labravahvistuksen jälkeen. Uskon, että tämä raskaus sujuu hienosti. Oireita ei kannat kauheasti vertailla, itelläni huomasin, että raskausoireet ovat olleet täysin erilaiset ekassa kuin nyt tässä raskaudessa. Doppler kieltämättä koukuttaa (pitääkin mennä taas kohta testaamaan ;)), mutta käyn ahkerasti lukemassa teidän kuulumisia.

Mealle tervetuloa joukkoon kirjoittelemaan. Olen pahoillani menetyksestäsi! Varmasti kamala huoli kun sait tietää, että kohdussa oli vielä toinen pikkuinen, ja lopulta suuri suru kun raskaus keskeytyi. Mulle ikävimmät km:n jälkeiset kommentit liittyivät kromosomipoikkeavuuksien ja kehityshäiriöiden spekulointiin - näitä kuulin lähinnä ystäviltäni, jotka olivat pienten äitejä eivätkö kokeneet mitään vastaavaa. En todellakaan ollut alussa valmis keskustelemaan niistä. Toinen mikä teki surulliseksi oli täysi puhumattomuus. Paras lohtu on ollut se kun monet uskoivat meille tulevan pian vauva, menetyksestä huolimatta. Tiesikö sun kohdalla kukaan raskaudestasi miehesi lisäksi?

Kiva kuulla teistä, Ahomansikka ja Paritonsukka. Ahomansikka sai onneksi tekstin läpi. Voi Paritonsukka, jos Thelmaakin niin myös sua koetellaan. Vauvafani sai muistaakseni keltarauhashormonia vuodon lopettamiseksi, auttaisiko se myös sulla? Kumpa tuo pitkittynyt vuoto nyt loppuisi.

On niin paljon tullut kirjoituksia, etten muista kaikkia. Komppaan Pilvistä niistä ovistesteistä. Ostin hätäpäissäni halpoja ovistestejä km:n jälkeen eikä niistä ollut oikein mihinkään. Mutta parhaiten, Vauvafani, kehosi tunnet eli voihan se olla, ettet ovuloi. Toivotaan kuitenkin, ettei siitä olisi kyse.

Ymmärrän hyvin, Thelma, sun ahdistuksen. Liian moni asia kaatuu tällä hetkellä päälle. Kp1 lupaa kyllä hyvää tuon km:n jälihoidon puolesta, mutta olen kanssa ihmeissäni, ettei sulla ole enää kontrolliaikaa. Jos tuo kohtu tyhjenisi nyt kuukautisten myötä ja sitten voit miettiä pidättekö kuukauden parin tauon yrittämisestä. Luulen, ettei sun tarvitse huolehtia siitä, ettetkö tulisi raskaaksi. Olet raskautunut molemmilla kerroilla niin helposti, että uskon, et teillä natsaa heti kun päätätte yrittää. Kovasti jaksamista sulle, Thelma!!

Pakko lopetella kun on niin aikainen aamu. Öitä kaikille!

Minnis7

Vierailija
522/792 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tässä on vieläkin puusta pudonneen olo. Enkä oikein muuta voi sanoa kuin että kannattaa varata koiranpentu...

Thelmalle onnittelut vuodosta, lopultakin. Toivottavasti nyt tulee sitten kunnolla kaikki poies.

Muuten en vieläkään saanut aikaiseksi kunnolla lukea kaikkia viestejä, joten tässä vähitellen yritän taas päästä mukaan keskusteluun.

Jos tällä kertaa sallittaisiin kuitenkin pieni omanapaisuus. Eli kerronpa tuon plussan taustaa - TAAS tuli todistettua se, että YKSI kerta riittää. Tiedän tasan tarkkaan, koska edellisten kuukautisten jälkeen on ollut kaikenlaista lasten sairasteluista alkaen väsymykseen ja vain kerran kerittiin puuhastella. Tosin sen verran kyllä huomasin, että se kerta sitten sattui juuri samana päivänä, jona tuli selkeääkin selkeämmät ovislimat. Silti en kuvitellut mitään.......

No tuossa pääsiäisen jälkeen tiistaina tuli iloisia uutisia koiravauvoista, koiramamma oli käynyt ultrassa ja pennunpalleroita masussa kasvamassa niin monta, että meillekin pitäisi riittää. Seuraavana päivänä mulla tuli hieman veristä vuotoa ja ajattelin, että se tästä kierrosta, kuukautiset alkavat...... mutta, illalla sitten oli sellainen olo, että oksu lensi - ainoa kerta tähän mennessä - ja kun uskoin kuukautisten alkavan niin pistin mahataudin piikkiin. Muuten ei ole mitään kummempia oireita ollut, ajottaista nippaillua tisseissä, vilunväreitä, ehkä pientä kuvotusta kehittymässä, lämmöt näyttävät olevan normia korkeammalla, suuta kuivaa etenkin aamuisin. Vuotoa ei näy, eilen First Signal antoi kaksi selkeääkin selkeämpää viivaa, sokeakin näki. Ja tuossa äskettäin vessaan noustessa tuli repäisykipua... No olihan tuossa jo. Vielä pitää sulatella... Tilasin eilen vielä ClearBluen viikkonäyttöisen, jos näkee sitten sen RASKAANA testin, niin kai sitä sitten uskoo!

Nyt varmaan kyllä olen täällä taas varsin tiiviisti, koittakaa kestää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/792 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja armoton vitutus.

Loviisa

Vierailija
524/792 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkitarkastuksessa sain paljon uutisia, sekä hyviä että huonoja. Olen jostain syystä ihan puhki henkisesti ja fyysisesti. Miehen kanssa tuli "vähän erimielisyyksiä" koskien vauva-asioita ja muutakin. Taas täytyy jättää kommentointi ensi kertaan.

Pyrrhyla, jonka elämä on mälsää just nyt :(

Vierailija
525/792 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas,

Pyrrhula, voimia sinulle tähän tunteiden vuoristorataan mitä nämä elämäntilanteet teettävät. Meillä kanssa on mennyt alkukierto asioita selvitellessä ja parisuhteen ilmaa raikastaessa. Kaikki on nyt kuitenkin hyvin, mutta kyllähän tämä (ja moni muukin) elämäntilanne koettelee toisinaan parisuhdettakin.

Onnea hurjasti kaikille onnekkaille raskautuneille, ainakin emmy, tattaraa ja katjalah. Onpa teitä ihanan monta :)

Onpa mennyt pääsiäinen ja pyhien jälkeinen aika aivan muita asioita ajatellessa. Töitä on ollut ihan hurjan paljon ja elämä on ollut kiireistä. Olin asennoitunut jotenkin että nyt mennään ihan iisisti tämä kierto ilman jännitystä ja tähtäilyä eikä roikuta edes palstoilla. Vaan kuinkas sitten kävikään.....

Nyt ensimmäistä kertaa ikinä liki kahdenkymmenen vuoden aikana on ihme tiputteluvuotoa ihan vähän vaan (mutta niin paljon ettei voi olla huomioimatta) ovulaation jälkeen. Joillakin kai tuo on ihan tavallista, mutta ei kyllä minulla. Ihmettelen sitten taas näitä ihmisruumiin koukeroita, enkä kuitenkaan ota ihan niin iisisti kuin olin ajatellut :p kun tarkemmin ajatellen ei ehkä ollutkaan hutikierto (en oo varma kuitenkaan kun ei ole testattu).

Palaan kommentoimaan kuulumisianne pikimiten.

Tervetuloa Mea minunkin puolestani, kurjaa että olet täällä seuranamme.

Manat

Vierailija
526/792 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loviisa: voi kurjaa :( ankeat päivät. Toivottavasti pian helpottaa ja alkaa uuden ovulaation odotus.

Mea: Minulle sanottiin, että jos ei ole invasiivistä hoitoa tai lääkkeitä, ei tavallisen keskenmenon jälkeen tarvitse odottaa kuukautisia. Ainoastaan se haittahan siinä on, että jos raskaus alkaa voi olla vaikea laskea viikkoja kun kierto saattaa olla sekaisin ennen kuin vakiintuu km jäljiltä. Toivottavasti uusi raskaus käynnistyy pian.

Thelma: Olet halin tarpeessa. Ota täältä yksi! On varmasti viisasta ajatella elämän muita asioita ja antaa mielen levätä näiltä huolilta jos yhtään tuntuu että siihen pystyy. Mulla kans jatko-opintokuvioita ja ymmärrän siltäkin kannalta elämäntilanteesi stressaavuuden. Toisinaan tuntuu, että joka taholta tuppaa vaan epävarmuutta. Toivon, että sinullakin on taas kohta sellainen päivä, että epävarmuus tuntuu mahdollisuuksilta ja elämä seikkailulta. Mutta ei kyllä kannata jatkaa huonon ohjaajan kanssa!

manat

Vierailija
527/792 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihdoinkin on hetki aikaa istahtaa ja kirjoitella. Oon painanut duunia kuin hullu viimeiset kolme päivää että saisin tehtyä kaikki tylsät paperihommat alta pois mahdollista tulevaa väsymystä silmällä pitäen.. :)

Uusille tervehdys keille en ole vielä heilautellut!

Pyrrhylalle tsemppishalit! Kurjaa että tulee vastoinkäymisiä...

Loviisalle myös tsemppihalit uuteen kiertoon!

Mealle: mullekkin lääkäri sanoi että heti km:n vuodon loputtua voi aloittaa uuden yrityksen, mulla kaikki meni ihan luonnollisesti eikä mitään komplikaatioita tms.

Thelman tilannetta lukiessa en oikein tiedä miten kommentoida joten taidan antaa sullekkin vaan extra ison rutistuksen! Ja rakkaan mieheni sanonnalla (mikä mua aina välillä suunnattomasti vituttaa...) Asioilla on tapana järjestyä! :)

ON: tein vielä eilen illalla CB:n viikkonäyttötestin (koska pakkaus oli sellainen kaks yhen hinnalla..) ja tuomiona oli 2-3 viikkoa eli ihan niinkuin arvelinkin.

Oireita ei nyt ihan hirmusesti ole ainakaan vielä, hieman nännit on arat, mielialat vaihtelee kuin tuuliviiri ja alkuviikosta vaivannut menkkamainen särkykin on laantunut. Nyt olis niinko mittarissa ilmeisesti 4+4. Ens viikkoon asti ajattelin sinnitellä että sitten vasta soittelen neuvolaan.

Jotta näin,

Tattaraa

Vierailija
528/792 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin mahdotttoman innokas aloittamaan alusta tätä vauvahaaveilua. En tiedä miten päin sitä seisoisi... Katsotaan nyt kuinka meillä käy.

Enkä tiedä miten mahdollista tuo "lennosta raskautuminen" olisi...

Taidan hakea marketista noita ovulaatiotestejä. Tosin nyt en tiedä milloin sitä testaisikaan, kaapissa on vielä muutama digiCB-testi.

Voikaa hyvin ihanat ihmiset!

529/792 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin selaillessani pinoja eri aihepiireissä, että täällä kuumeilijoissa keskenmenoja kokeneiden oma kuumeilupino. Olemme ylläpitäneet ODOTUS-puolella HAAHUJEN pinoa, joka keskenmenoja kokeneiden oma odotuspino. Sinne kaipailtaisiin uutta porukkaa jatkuvasti, joten raskautuneet tulkaa ihmeessä jatkamaan pinoamme! Ollaan huolestuneita oltu siellä kun montaa synnyttämätöntä ei jäljellä ole, ettei HAAHU-pino kuole pois kokonaan, koska monelle, kuten itsellenikin HAAHU-pino oli korvaamaton tuki odotuksen aikana. HAAHU-pino on jatkanut myös vauvat-aihepiirissä jo synnyttäneiden kesken, itse olen ottanut asioikseni huolehtia odotuspuolen HAAHUJEN ylläpitämisestä. Tervetuloa uudet odottajat sinne!!

Vierailija
530/792 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäpä tuota uskaltautuu tuonne kohta..... Olen minä hullu käynyt jo ilmottautumassa joululahjoihinkin, kun päätin omalta osaltani, että sitä tikulla silmään, joka vanhoja kaivelee (vai miten se meni...) Tämän lahjan aion saada ja pitää, mitään muuta en kaipaakaan...

Mikäs muiden plussanneiden ja pidemmällekin ehtineiden tilanne on? Itse täällä kuulostelen kroppaani taas kerran liiankin tarkasi - oireita on kyllä, mutta aika lievähköjä vielä. Tämä hullu kaipaa päänsärkyä ja kunnon etomista, että uskoisi. Kerroinkohan täällä, että pakkohan se oli maanantaina pikana tilata Clearbluen digitesti viikkonäytöllä. Postin saavuttua tiistaina rynnin kädet vapisten vessaan ja sieltä tuli lopullinen tuomio: RASKAANA 2-3. Eli uskottava se kai tosiaan on.......

Pyrrhylalle ja Thelmalle taas kerran voimahalit, kyllä se varmasti taas lähtee teidänkin tie kohti valoisampia aikoja. Kamalaa itse olla näin innoissaan omasta tilanteesta ja samalla kuulla ikäviä uutisia, joihin ei sitten aina osaa reagoida oikein. (pyyhin kyyneleitä tässä naputelllessani, nuo hormonit saavat itkemään vähän väliä)

Meaa en olekaan tervehtinyt, joten tervehdys sinulle. Toivottavasti visiittisi pinoon jää lykyeksi ja pääset tuon plussalistan jatkoksi.

Vierailija
531/792 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt olisi vähän energisempi olo.

Ahomansikka, sun tekstisi olisi voinut olla suoraan mun näppiksestä! Täälläkin näyttää pahasti siltä etten enää tule tuosta vaan raskaaksi. Ja mies haraa vastaan. Tämä viimeisin kehityshäiriö-raskaus oli kai se lopullinen niitti. Huomasin kyllä jo vuosi sitten ettei mies ollut enää kovin halukas plussaamis-keskenmeno-kierteeseen. :( Miksi se ei voi tajuta, että jos en saa enää yrittää vauvaa, mieltäni jää kaivertamaan viimeinen epäonnistunut raskaus! Ihan niinkun sanoit, se uudesta yrityksestä haaveilu on antanut voiman jaksaa tätä p*skaa tilannetta. :( Ja kyllä, meilläkin mukaan vedettiin nämä "maalliset" asiat. Eli kuinka nykyinen taloudellinen tilanne ei ole ollenkaan hyvä kolmannelle lapselle (mikä tietenkin on raivostuttavan totta, koska olen pätkätöiden kuningatar). Mutta kovin montaa vuotta mulla ei ole enää mahdollista haaveilla, ja siksikin nyt olisi kiirettä pidettävä.

Mealle vielä uudestaan, pahoittelut kaksosten menettämisestä ja tervetuloa. Kyselit, täytyykö menkkoja odottaa. Tiistaina mulle jälkitarkastuksen tehnyt lääkäri (erittäin mukava ja pätevä) sanoi, että hän aina neuvoo aloittamaan uuden yrityksen heti kun itsestä siltä tuntuu. Edellinen keskenmeno ei vaikuta uuteen raskauteen millään tavalla, jos kohtu oliskin vielä jotenkin "toipumassa", raskaus ei voi alkaa. Eli mitään lääketieteellistä perustetta ei menkkojen odottamiseen ole. Minä en ole kertonut alkuraskauden keskenmenoista kenellekään, paitsi yhdestä oli pakko, kun olin sen tapahtuessa käymässä vanhempien luona. Tästä keskeytykseen päättyneestä kerroin siskolle ja äidilleni, molemmilta sain tukea kestää sitä järkytystä.

Santsu, mitä sun lääkäri tarkoitti sillä että sikiö oli liian hajonnut? Meillä tutkittiin kromosomit lapsivesinäytteestä, ja ne oli normaalit. Sikiöllä oli siis se kallon osittainen puuttuminen ja lisäksi huulihalkio, mutta muuten "terve" (mikä on tässä yhteydessä aika absurdi toteamus :( ). Ja meillekin sanottiin että huonoa tuuria vain, tällainen kehityshäiriö on kuulemma yhtä todenäköinen kun lottovoitto eikä pitäisi olla mitenkään mahdollista enää. No, mieluummin olisi ottanut sen lottovoiton kun tämän... :/ Mäkin sain lähetteen hyytymistekijäkokeisiin ja lisäksi meiltä molemmilta testataan kromosomit, että johtuisko mun monet km:t miehen ja minun yhteensopimattomuudesta. Hah hah. :( Lääkäri tosin sanoi ettei mitään "häikkää" kokeista varmaan löydy, koska meillä kuitenkin on kaksi tervettä lasta.

Vauvafani, minäkään en ovuloi. :( Jälkitarkastuksessa lääkäri sen sanoi ultratessaan, "täällä näyttäisi olevan anovulatoorinen kierto menossa". Ja sepä olisikin jotain ihan uutta, tähän mennessä olen AINA ovuloinut, jopa heti noitten km:jen jälkeisillä kierroilla. Multa puuttuu myöskin kaikki ovis-oireet, nipistykset, lämmöt, limat. Tosin eipä se jälkivuotokaan ole missään vaiheessa kokonaan loppunut. Heh, mulla on täsmälleen sama kengän numero (42), mutta vielä 8 senttiä enemmän pituutta ja muutama kilo lisää. Joten "siro" ei millään tavalla kuvaa muakaan. :D Painoa on tullut tämän kolmannen lapsen yrityksen aikana aivan luvattoman paljon, ennen olin liikunnallinen ja söin terveellisesti, nyt lohdutan itseäni kaikella epäterveellisellä ja lenkille lähteminen vaatii epäinhimillisiä ponnisteluja. ;)

Thelma, hyvä että vuoto alkoi, toivottavasti se saa nyt kohdun kondikseen. Harmi ettei sun tilannetta meinata enää kontrolloida mitenkään. Luulisi, kun sulla on jälkihoito kestänyt niin pitkään, että ne varmistaisi tilanteen normalisoitumisen. Sulla ja Vauvafanilla on eri keltarauhashormonit kun mitkä mulla oli, mutta ainakin luget voi estää ovuloinnin, jos niitä ottaa "väärässä" vaiheessa kiertoa, siksi (mikäli on tarkoitus että ne tukee alkanutta raskautta) ne aloitetaan vasta pari päivää oviksen jälkeen. Mutta tuo siis vain lugeissa, muista en tiedä. Siitä mun tutkimuksesta, en sittenkään saanut sitä palautettua määräajassa. Koskaan ennen en ole myöhästynyt töitten palautuksessa. Mun työn ohjaaja on todella mukava mies, jonka en ole ikinä nähnyt kenellekään suuttuvan. Joten kun nyt sain häneltä melko painavasanaisen viestin, mua ihan hävettää. En tajua, miksi motivaatio on niin nollassa. Tai tiedänhän mä. :( JOS olisin raskaana, JOS olisi väittärin rahoitus kunnossa, jos ja jos jne. Tän vielä kesken olevan pikkuprojektin rahat sain jo marraskuussa ja sen piti olla alunperin valmis talvella... Kauhea paine, kun samalla olisi pakko saada selvyyttä mistä elanto kesällä ja syksyllä. Toivottavasti sulla, Thelma, tärppää jompikumpi niistä työpaikoista joita hait. :) Ja parisuhteen karikoihin jaksamista, samassa veneessä ollaan täällä.

Paritonsukka, mulla kanssa vuoto kestänyt nyt melkein 7 viikkoa. Välillä ihan vähän, mutta välillä (kuten tänä aamuna) lorisemalla. Joku kystan tapainen mullakin kuulemma munasarjoissa on, mutta ei lääkäri siihen sen enempää puuttunut. Mulla ei ole ollut mitään kipuja, ainakaan niin että olisin niihin kiinnittänyt huomiota.

Loviisalle ja lakalle tsemppiä alkaneisiinn kiertoihin, olkoon ne hedelmällisiä. :)

Milloin meinaaat manat ruveta jännäilemään ja testailemaan? ;)

Kaikki raskaaksi päässeet. :) Hurjasti positiivisia ajatuksia teille, hyvää mieltä ja hyviä uutisia ultrista ym. Katjalah saa vielä bonuksena karvaisenkin vauvan. :D

Tunnustan, etten muista enää mitä kaikkea piti kommentoida. Mukavia vointeja silti kaikille! :)

Tiistaina oli jälkitarkastus. Tuossa edellä olenkin jo osan uutisista kertonut. Eli sikiö oli "terve", kallon osittainen puuttuminen ja huulihalkio ei johtunut kromosomeista. Jostain syystä kallon luut ei kehity täydellisiksi ja sitten sikiön aivot pikkuhiljaa liukenee lapsiveteen (voihan järkytys :( ). On erittäin harvinainen kehityshäiriö eikä pitäisi mitenkään olla mahdollista sen uusiutuminen.

Mitään mun vuotoa selittävää ei löydetty. Istukasta tms. ei ollut jäänyt paloja kohtuun. Mutta kohdun limakalvo on kuulemma epätasainen, ei normaali. Mäkin näin siinä ruudulla jonkun epämääräisen poimun kohdun seinässä. :( Sitten munasarjoja ultratessa tuli lisää huonoja uutisia, joku kystan näköinen toisella puolella ja toisella monirakkulaisuutta. :(:(:( Vaikka en voi raskauksien onnistumisella kehuskella, on mun munasarjat ja kohtu ollu aina ennen terveet. Nämä löydökset varmaan hurjasti parantaa mahdollisuutta tulla raskaaksi. Enkä siis ainakaan tässä kierrossa ovuloi. Sain lähetteen kaikenmaailman tutkimuksiin ja miehellekin tehdään kromosomikartoitus (saa nähdä suostuuko se edes). Lääkäri oli aivan ihana ja perusteellinen, eikä millään tavalla estellyt mun vauvahaaveita. Mutta sanoi kyllä faktat tiukasti, eli muutamia vuosia enää on aikaa koittaa raskautta. Tällä historialla todennäköisyys onnistumiselle huononee nopeasti kun aikaa kuluu.

Tulipa pitkä viesti enkä edes kaikkea jaksa kirjottaa.

Pyrrhyla, siipi maassa

Vierailija
532/792 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( *hali*... ihan tarpeeksi kamalaa menettää lapsi kehityshäiriölle... Miten miehesi on saanut käsitellä näitä menetyksiä? Naisena kaiken tuon kamaluuden käy läpi omassa kehossaan ja asia konkretisoituu kai jotenkin vahvemmin. Vaikka miestäni rakastankin, en usko että hän on voinut läpikäydä keskenmenoa ihan samaan tapaan kuin itse käyn.

Jaksamista!

Vierailija
533/792 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minulta pyrrhulalle sympatiat :(

On sentään hyvä, että kyseessä on kamalan huono onni karuissa arpajaisissa, eikä mitään sen lopullisempaa, minkä tosin jo varmasti arvasitkin kun terveet lapset jo perhettänne ilahduttavat. Lohtu lienee silti laihanlainen.

Myös minä olen Mean tavoin vakuuttunut, että miehelle nämä asiat ovat luonnostaan etäisempiä, vaikka kuinka olisikin tärkeitä ja mies hyvinkin sitoutunut perheen kasvattamiseen. Kyllä biologialla huolehtii siitä, että naiselle perheen perustamisen perusasiat ovat sittenkin aina konkreettisesti omakohtaisia. Olen huomannut, että kun muistan ajatella asiaa miehenkin kannalta ja hyväksyn biologiset faktat, saan parempaa tukea mieheltä omaan murheeseeni, sillä hänkin saa silloin tilaa käsitellä asioita omista lähtökohdistaan. Nämä ovat kuitenkin yhteisiä mutta myös miehen henkilökohtaisia ja erityisesti naisen henkilökohtaisia huolia. Jokainen parisuhde ja yksilö toki toimii omalla tavallaan.

Omanapa on umpisolmussa ja sikinsokin sekaisin. Ensimmäistä kertaa ikinä alkoi nyt kuukautiset aivan keskeltä kiertoa. Ovulaatio on ollut uskoakseni varsin säännönmukainen tapahtuma ja koko elämäni aikana (raskaus poislukien) olen vain kahdesti suuren mullistuksen sattuessa saanut kierron sekaisin ja molemmilla kerroilla jäi vain yhdet kk välistä pois.

Enpä nyt sitten tiedä mitä tästä pitäisi ajatella ja miksi keho nyt temppuilee kun sitä vihdoin tarvittaisiin tositoimiin.

Toukokuussa olisi varattu lääkäriaikaa, saisikohan silloin jotain vastauksia.

Manat, ei myöskään missään huippufiiliksissä

Vierailija
534/792 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tunsin "ovisoireita"... niinkuin se olis mahdollista vielä tässä vaiheessa. Menin ja tein kaappiin jääneen Clearbluen digiovistestin ja hymynaamahan sieltä tuli. Kertokaa minulle että kyseessä on keskenmenon äskettäisyyden takia muodostunut virhetulos.

Raskausoireet kuitenkin lopahtivat melkein kuin seinään... Ja mitään "jälkitarkastusta" tai kontrollikäyntiähän mulle ei määrätty, tai mitään hormonitasojen määrityksiä.

Jos vaikka saisin rauhoituttua ja uskoisin siihen että ovista ei voi olla näin pian...

Vierailija
535/792 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen mukaan mitä minulle kerrottiin vuosi sitten, voi olla ovis vaikka heti kun hcg nollautuu... itselläni nollautui muistaakseni viikossa-parissa vuodon loputtua, tarkkaan en enää muista.

Jännää :)

Vierailija
536/792 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan liian jännää. Pitäisi siis olla raskaustesti, että voisi tehdä sillä negan? Eli jos raskaustesti olisi nega, niin ovistestin plussa vois olla oikea??

Ihan liian jännää.

Paitsi että ei mun vuodon loppumisesta ole vielä viikkoakaan... :p

Vierailija
537/792 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun hcg:tä seurattiin jo vähän huolissaan, olisi kuulemma voinut nopeamminkin nollaantua... Jos keskenmeno on ollut täydellinen (pahalta tuntuu kirjoittaa "toivorikkaasti noin" :( ymmärrät varmaan mitä tarkoitan), voi hyvinkin olla jo nollissa :) toivotaan että olisi.

Vierailija
538/792 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää sellasta tunteiden vuoristorataa.

En pistäisi pahakseni että ovulaatio olisi todellinen ja oikea.

Vierailija
539/792 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja katsomaan joko Inna ois tullut kertomaan ekasta neuvolakäynnistään...että mitä siellä ultrassa näkyi? :)

Mulla oli eka neuvola jo ajat sitten, mutta täällä meillä ei oo ultraus mahdollisuutta neuvolassa. Nyt sit kovasti odotan maanantaita kun vihdoin pääsee ultraan ja pääsee piinasta.

Mun pitäis ruveta laittaa tota pienintä nukkumaan.. palailen paremmalla ajalla.

Niin ja Katjalah..Onnea Plussasta!!! :)

Eveys

Vierailija
540/792 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne oli tullut taas paljon monenlaista juttua ja kysymyksiäkin. Useimmat kysymykset käsittelivät kyllä asioita joista mulla ei ole kokemusta ja en osaa vastata.

Katjalahin kysymykseen miten menee, osaan kyllä vastata ;) Huolissani täällä odotan lisää raskausoireita... eilen oli tosi luottavainen fiilis vähäisistä oireita huolimatta, mut tänään kun ei tullut edes ruuan jälkeistä epämääräistä oloa, on ollut taas sellainen olo että ei tästä kuitenkaan mitään tule! :( Tissitkin oli huomattavasti paljon aremmat silloin joulukuussa kuin nyt on. Tää vähäoireisuus huolettaa lisäksi vielä siksi kun tuo edellinenkin, epäonnistunut raskaus oli vähäoireinen, olisi huomattavasti varmempi olo jos tässä raskaudessa olisi oikeasti yökkäilyä tms. (tiedän, pidemmän päälle valittaisin taas siitä jos olisi huono olo).

Ainoat kunnon oireet mitä mulla on nyt on väsymys, palelu iltaisin, vessassa ramppaus ja nuo näpyt. Kaipaisin jotain vielä konkreettisempaa.

Soitin sit sinne neuvolaankin ja tiedustelin onko mahkuja päästä kunnallisen kautta varhaisultraan km:n jälkeen, mut ylläripylläri - ei ole. Se mun varaamani ultra on nyt sitten ma 3.5. ja neuvolan varasivat samalle viikolle pe 7.5. Toivottavasti nyt päästäisiin sinne saakka! Mä niin haluaisin pitää tästä joululahjasta kiinni.

Vappu aiheuttaa päänvaivaa... miten te muut plussanneet, onko teillä vappusuunnitelmia/traditioita? Meillä oli tarkoitus todennäköisesti viettää wappua samassa porukassa kuin uuden vuoden aattoa vietimme. Kerroimme tuolloin näille läsnä olleille kaveripariskunnille raskaudestani, kun ihmettelivät kun mulle ei kuohari maistunut. No, kymmenen päivää tuosta keskenmeno tosiaan tapahtui... Ymmärtänette varmaan, mua ei sattuneesta syystä huvittais olla taas "samassa" tilanteessa! Ja se on varma ettei mitkään antibioottikuuriselitykset tms. mene läpi, mä oon muutenkin ihan onneton valehtelemaan. Mies ei tunnu tätä ymmärtävän, mistä olen vähän yllättänyt... kuvittelin, että hän olisi edes sen verran osannut mun asemaan asettua, mutta ei. Keskustelimme eilen vapusta ja hän ei vaan oikein tuntunut tajuavan että miksi en haluaisi olla tuolla samalla porukalla. En ny sitten tiedä mitä tehdään/teen... En tosiaankaan halua kertoa ko.henkilöille vielä, eivät kuitenkaan ole mun niin hyviä ystäviä.

Mealle peukkuja ovisplussasta! :) Kyllä mäkin voisin kuvitella että se ihan oikea on jos sulla vuotokin on jo vallan loppuneet. Jännä homma kyllä. Ei kai tuosta peuhaamisesta voi mitään haittaakaan olla, mikäli ette ajatelleet jättää yhtä normikiertoa väliin ;)

Pyrrrhylalle iso hali! Harmillista kuulla et jälkitarkastuksesta tuli lisää mietittävää. Sä kyllä vaikutat ihailtavan vahvalle naiselle ja uskon kyllä että vielä onnistutte. Teillä on kuitenkin siitä todisteita siitä oikein tuplana, ihanat lapset. Kovasti tsemppiä sinne! Ihanaa että sulla oli asiansa osaava ja siihen myös syventyvä lääkäri.

Katjalah, mitä oireita sulla on? Me taidetaan mennä täsmälleen samoilla viikoilla.

Manat, missä vaiheessa kiertoa (x/kp) sun menkat nyt sitten alkoi? Voisko se ollakin jotain raskauteen viittaavaa vuotoa kun eikös sulla vasta ovis ollut? Voihan se tietty olla että kroppa on vaan vielä kokemastaan sekaisin...

Mun ystävä joka odottaa kaksosia (rv.35) joutui tänään synnärille raskausmyrkytysepäilyn takia...kuulin juuri että hän saattaa joutua leikkuriin jo huomenna! Hui että jännittää ystäväni puolesta, onneks vauvat on jo n. 2kg. Hänen ensimmäiset lapset syntymässä, joten voin kuvitella vain miten häntä hermostuttaa...

Ja sitten lopuksi Thelmalle, kaikkein suurin rutistus! Sanat ei riitä kertomaan kuinka haluaisin auttaa ja tukea sinua... Jatkuiko vuoto? Miten siellä menee?

Mea muuten kysyi mitkä ovat olleet pahimpia sammakoita km:n jälkeen...mulle on kyllä tämmöinen "Ei se oo mikään maailmanloppu!" ja tuon minulle kirjoitti eräs todella läheinen henkilö. Jep, tuli kyllä tosi huono mieli ja totesin hänelle pienen yhteydenpitotauon jälkeen että parempi ettei puhuta yhdessä enää asiasta koska hyvääkin tarkottavat sanat voi vaan satuttaa.

Voikaa hyvin! emmy