Keskenmenon/keskenmenojen jälkeen uuteen yritykseen
Kommentit (792)
Kyllä ne mulle just tuota amoksisilliiniä määräsi ja kuulinkin vasta nyt jälkikäteen, että se on penisilliinijohdannainen.. Ja oon joskus aikoja sitten saanut vast. reaktion (tosin vielä pahempana) penisilliinistä. En ihan oikeasti tajunnut tätä silloin kuumeisena ja puolikuuloisena sanoa, kun vaan jotenkin aattelin, että kunhan ei penisilliiniä.. No, nyt mulle tähdennettiin, että aina antibiootteja määrättäessä tulee kertoa penisilliiniallergiasta, ettei enää käy vastaavaa. Taatusti nyt tajuan ja muistan;)
Ja toki kerron ultrakuulumisia sitten. Please, kun ne vaan vois olla hyviä.
Pilvis
Emmylle tiedoksi ettei mullakaan juuri mitään oireita ole ja itsekkin odottelen niitä saapuvaksi! On vähän tosiaankin ollakko vai eikö olla olo. Tänään ajattelin neuvolaan soittaa ja varailla aikaa.
Pääseepähän ainakin sitten Hcg:n kanssa arvuuttelemaan koska mä oon tässä ajatellut sitä varhaisultraa että laitanko reilun satasen siihen kun ei se kummiskaan sitä estä jos km on tullakseen... Oon pohtinut tota tosi paljon ja ehkä osin siksikin että pelkään NIIN julmetusti että tääkin raskaus menee penkin alle...
Tattaraa 5+2
... ja voimia jokaiseen päivään.
Pilvis ja Eveys millon ultrat teillä siis ?? Niiden uutisia innolla odotetaan .
Onnea vauvafani ovis plussasta :) . Hyvä että on tullut hyödynnetyksi.
Mukavaa ma päivää kaikille. Inna
Kyllä on taas niin huimasti tekstiä, ettei tässä imetys- ja raskausdementiassa muista paljoakaan...
Emmy, jeps mennään tosiaan tasatahtia. Mitenkäs sinulla nyt on olotila? Hyvä ettet sinä hakenut enää testejä, saman se olisi varmasti sinullekin sanonut kuin minulle, eli hormonimäärät kasvaneet ja viiva tummennut.
Minä kaivoin eilen villapalttoon niskaan - lämmöt huiteli aika ylhäällä ja muutenkin paleli sairaasti. Yksi uusi oire (?) edellisiin raskauksiin verrattuna on ilmentynyt - röyhtäily. Tosi kiva kun koko ajan ilmaa tulee ulos suusta. No, olen kuullut, että toisia tässä vaiheessa pierettää ja onhan tuo astetta siedettävämpää kuitenkin. Soitin muuten aamulla neuvolaan peruakseni papakoeajan, samalla sovin, että jahka ensi maanantaina menen sinne lasten kanssa katsotaan minulle ultraan aikaa toukokuun puolelle.
Vauvafanille toivotaan pikaista plussaa toiseenkin testiin!
Ja kaikille vielä keskenmenojen kanssa kärvisteleville toivotaan koettelemuksen pikaista päättymistä.
Pakko rientää katsomaan, onko autossa nukkuva nuorimmainen herännyt!
Katjalah + papu5 rv5+4
Mukava kuulla, että Emmy on paremmalla mielellä! Mua vähän hymyilytti sun kommentti siitä, että mies kyselee, koska tissit rupeaa kasvamaan.
Kiitos Pilvis ja Inna haleista. Ne tulee niin tarpeeseen. Ja mukavaa, että Pilvis jaksoit kirjoitella vähän enemmän kuulumisia. Kyllähän se maha jo tuossa vaiheessa rupeaa pullottamaan, ainakin mulla siinä edellisessä raskaudessa olin juuri menossa housuostoksille ennen keskenmenoa, kun maha niin pömpötti.
Soitin sitten tänään sairaalan naistentautien polille ja ihan uskomantonta on, että pitää menettää hermonsa ja vaatimalla vaatia, että jotain tapahtuu. Hoitaja, jonka kans puhuin, taisi olla se sama, joka silloin aikaisemmin talvella käski ottamaan buranaa ja odottamaan. Se lueskeli mun papereita ja ensin tarjosi vaihtoehtoa, että jos mua viimeksi hoitanut lääkäri soittais mulle täs lähipäivinä. Mä sit totesin, että olis varmaan kuitenkin syytä saada aika kun ei tää asia taida puhelimessa ratketa, kun viimeks lääkäri sanoi, että jos ei vuoto käynnisty, joudutaan tod.näk. tekemään uusi kaavinta. Se rupes jotain inttämään, että ei tässä nyt kaavintaan ole aihetta. Siihen mä sit totesin, että en mäkään sitä haluais, mutta niin lääkäri sanoi viimeksi, kun siellä kuitenkin ilmeisesti on vielä istukan palanen jäljellä, joka tosin on ns. sammunut. Kuvitteli vissiin tietävänsä, miten mua pitäis hoitaa. Sit se rupes tarjoamaan mulle aikaa toukokuun puolelta. Siinä vaiheessa mulla kilahti ja tein sille selväksi, että mulla on nyt 7 viikkoa putkeen ollut epämääräisiä alavatsakipuja ja muita pms-oireita, mm. migreenityyppistä päänsärkyä. Enkä todellakaan aio odottaa 2-3 viikkoa, että pääsen taas lääkäriin ihmeteltäväksi. Sain nyt sitten keskiviikoksi ajan, tosin taas eri lääkärille. Että silleesti. Koskahan tää oikeasti loppuu.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Thelma
Oli Pilvis ihana lukea, että joku muukin meinaa olla "hulluuden partaalla". Millos sulla se ultra nyt on niin pääsisit piinasta?
Thelma: Voin vaan kuvitella kuinka turhautunut olo sulla on. Ois NIIN jo aika päästä sinunkin tuon asian kanssa eteenpäin. Voimia sinne!
Mulla oli tosiaan tänään se ultra ja nyt oon ihan ihmeissäni!! Sanoin kätilölle, joka ultras että vahvasti epäilen tuulimunaa ja itku kurkussa selitin etä on vähän tunteet pinnassa kun tätä ultraa on niin odotettu ja pelätty. No katsoimme sitten että mikä masussa on tilanne niin kyllä siinä oli ihmettelemistä kun telkkarin ruudussa näkyi pienen pieni tyyppi, joka kovasti heilui :)
Viikkoja oli aika paljonkin erilaiset mitä kuukautisten mukaan ois ollut, mutta se ei ollut uutta mulle. Näiden kahden kanssa on myös käynyt niin että laskettu aika muuttunu parilla viikolla.
Eli viikot ois 10+1 ja la 14.11. Tän piti olla np-ultra, mutta kun viikot oli niin pienet niin parin viikon päästä uusiks.
Nyt on ihan sellanen fiilis että ois just tehny raskaustestin ja saanu plussan! Huh huh mikä "yllätys". Kerrankin tällainen yllätys :)
Eveys
Sun lasketu aikasi on mun poikani synttärinä!
Ihania uutisia, onnea!
Ja loisto juttu että Thelma sai sen lääkäriajan. Syytä olikin... Pidetään peukkuja että ratkaisu ja hoito vaivaasi löytyisi keskiviikkona!
Meillä mennään mahataudissa. :(
Muoks: Thelma: Mä istuisin siellä vastaanotolla kuin tatti siihen asti että asia selviää. Ilmoittaisin että nyt tähän tulee loppu ja että diagnoosi ja hoito on saatava ennen kuin poistut paikalta. Diagnoosiin sulla on ihan täysi oikeus. (nm. lääkärin tytär)
Miten mahtavia uutisia täällä saattoikaan olla maanantaille! Iso rutistus noin ihanien ultrakuulumisten johdosta! Mahtavaa, siellä se pikkutyyppi on niin kuin pitääkin. Kyllä nyt kelpaa jatkaa odottelua :)
Thelma, hienoa että jaksoit olla tiukkana ja sait ajan keskiviikoksi. Kuten Mea edellä sanoikin, koeta jaksaa olla myös keskiviikkona tiukkana, nyt tämä asia on hoidettava oikeasti loppuun! Siis ihan oikeasti...
Mean kotiin pikaista paranemista vatsaflunssaa vastaan!!
Katjalah kertoi röyhyilyoireesta. Voin kertoa että mulle tapahtuu noita molempia...ehkä röyhyilyä vähän vähemmän, mutta tuo vaihtoehtoinen vaiva mistä kirjoitit on alkanut kiusaamaan mua. Tosi kiva fiilis oli tänään töissäkin kun tuntui et ilmaa piisais... :S
Samoin liittynee ehkä kyseiseen vaivaan, hyvin toiminut vatsa oli eilen aivan kaikkea muuta. Itkua melkein tihrustin pytyllä ja mietin että nytkö näitä vessareissuja saa jo alkaa pelkäämään. Vatta oli kyllä niin kovalla että huhhuh, vaikka kuinka olen mukamas syönyt terveellisesti, kuituja yms. ja vettäkin kittaan kuin mikäkin sieni. Ostinpa siis tänään kaupasta lisää vähän kuituja, leseitä, puuroa ja luumuja. Jahka tämä sillä?
Tattaraa, tsemppiä myös sinne pelkojen kanssa painiskeluun. On tää murehtiminen vaan aika kurja... Kuten oon sanonut, mulla tämä raskaus on alkanut aika päinvastaisesti oirerintamalla edelliseen verrattuna, mut koetan ajatella niin että ei mulla ole kokemustakaan kuin epäonnistuneesta raskaudesta joten miksi toivoa samoja oireita kuin silloin oli. En tosiaan edelleenkään tiedä oliko silloin edes alkio matkassa vai oliko tuulimuna. Tissit silloin kyllä kipeytyi huomattavasti jo ennen plussaa ja oli melekoset pamelat jo näillä viikoilla (tallennettu matkakuviimme ;) ). Toisaalta toinen vaihtoehto on taas juuri se että tuolloin sikiö oli kyydissä, tällä kertaa ei... mutta joka tapauksessa se viime kerralla epäonnistui ja toivon niin kauheesti että tämä eri tavoin alkanut odotus tietäisi nyt vähän parempaa.
Tattaraa, onko sulla minkäänlaisia oireita tällä hetkellä? Viisaammat sanoo että menkattomuus ja plussa testissäkin on oire ja näinhän se kai on ;)
Mehän mennään näköjään kolmenkoplana ihan perätysten! Katjalah 5+4, emmy 5+3 ja Tattaraa 5+2. :)
Mä taidan ottaa pikkutorkut ja sitten mennä haistelemaan ulkoilmaa lenkin muodossa!
Mukavaa iltaa kaikille! Ja hei, maanantai on taas selätetty!! ;)
- t. emmy ja edelleen komiat selkänäppylät -
Onnea eveys! Ihanaa että kaikki siellä hyvin. Mua on niiiiin painanut tässä raskaudessa se mun tuleva uusi työkuvio yhdistettynä tähän kuvioon ku se ei pelaa millään ja ajattelin minkä pettymyksen tuotankaan kun kerron asiasta lähiesimiehelle.... viime yön asiaa mietin ja tänään sitten puuskahdin sen hälle ja kerroin huoleni työn suhteen. Nyt sit hyvä olo ku sai kerrottua ja hän tietää etten syksyllä ole siinä aloittamassa heti ku toiminta käynnistyy. Ihana tuumasi vaan että nyt on pääasia että massussa kaikki hyvin - älä muusta murehdi (tietää mun keskenmenoista) . Huomenna istutaan sit alas ja tehdään toimintasuunnitelmaa muuten :) . Kiva nyt tuntuu että voi alkaa ehkä jopa nauttii täysin rinnoin.
Mä sit uhmasin eilen kohtaloa - kävin vaateostoksilla ja siellä oli 50 % alennuksella mammafarkut niin en voinu niitä sinne jättää - vaikka vielä ei niille tarvetta ole niin pari viikoa ja voi jo alkaa olla...
Hyvä Thelma että olet ollut tiukkana . Niin sitä pitää puolensa pitää.
Voi Mea ei käy kateeksi sun tauti :( .
Eilen kävin pitkästä aikaa salilla ja tänään mietin jotta lähtisikö lenkille vai ei - pullaa ainakin syön :D ... eli se pitäisi kuluttaa.
Emmy voihan se olla myös että aiemmin olisi ollut tulossa poika ja nyt tyttö :) . Itse ainakin epäilen poikaa kun on ollut tuota pahoinvointia ja tytöistä ei ole ollu..... mutta oikeesti ihan vähän toivoisin että saisin taas prinsessan :) . Ja se olisi meidän "yhteinen" prinsessa. Kaksi prinsessaahan minulla jo on mutta ne on mun aiemmasta liitosta. Mutta poika tunne on vahva ja "väinökin" on tervetullut.... Nyt mä alan jotain puuhaa... Inna
mun oireulu on heikonlaista. Tänään hampaita pestessäni meinasin oksentaa kolme kertaa (ja ei, en työntänyt harjaa kurkkuun asti.. :)), bussissa edessä istuvan herran haju vähän etoi ja sitten on nää menkkajuilinnat, onko muilla tuota inhottavaa särkyä? Hermoja raastavaa särkyä,plaah!
Takaisin sorvin ääreen...
Tattaraa
Eveys, onnittelut ihanista ultrakuulumisista! Kunpa mäkin joskus.
Meako se kehotti mua vaatimaan diagnoosia ja hoitoa. Mä en oikein tiedä, onko mun tilanteelle jotain diagnoosia. Kropan pitäis toimia (eli ovuloida ja käynnistää vuoto jne.), kun mulla on ollut hcg alhaalla vähintään 7 viikkoa. Kaavinnastakin on jo 10 viikkoa, mut mun kroppa ei vaan toimi. Viimeksi lääkärit (siis erikoistuva, joka mua hoiti, ja erikoislääkäri, jota konsultoitiin) uskoivat, että Primolutit käynnistäisivät vuodon ja normaalin kierron, mut eipä niin käynyt. Kun ei kerran kroppa pelaa, niin vähän hirvittää, että olisko kaavinnastakaan mitään apua. Se tyhjentäis kyllä kohdun, mutta tapahtuisko sittenkään mitään. Sen kyllä päätin, että mä en lähde vastaanotolta ennen kuin jotain selvyyttä on ja mulle on varattu kontrolliaika, mä en nimittäin jaksa tapella enää kertaakaan hoitajan kanssa puhelimessa siitä, että tarviiko mun saada aika.
Thelma
Tuo on mielestäni ihan hyvä ajatus. Jaksuja sulle!! Mistä sen tietää miten tässä itse kunkin kropat käynnistyy.. :( Jonkun verran huolestuttaa.
..sanoin tänään mua ultranneelle lääkärille, kun hän oli löytänyt kohdustani täysin viikkoja vastaavan vauvelin, jolla sydän sykki terhakkaasti ja joka heitteli iloisesti voltteja!! En edes osannut tuntea mitään pöyristyttävää onnentunnetta siinä, olin vaan niin äimistynyt, että ruudulla näkemäni tosiaan oli MUN sisältäni kuvattua.. Ja kun vielä niskaturvotuskin oli vain 0,6 ja rakenteet normaalit, niin ei tämän päivän saldo olisi voinut parempi olla! Ja sain siis varattua tämän ajan yksityiseltä tutulta gyneltä, kun en enää kestänyt odotella “tuomiota” yhtään pitempään. Rahaa paloi 120e, mutta ei kyllä harmittanut vähääkään. Kotonakin olin jälkeenpäin vielä niin äimänä kaikesta, että mies vaan nauroi mun hölmöjä tekemisiäni ja lauseitani. Etsin mm. kuumeisesti soivaa kännykkääni, joka oli koko ajan mun kädessäni.. Onnentunne on tullut päälle oikeastaan vasta tässä iltasella; tästä taitaa ehkä kuitenkin tulla jotakin!
Ja tämä on siis näköjään ollut onnenmaanantai myös Eveykselle! Valtaisat onnittelut sinnekin sykkeistä ja ehkä me molemmat nyt voimme ainakin hetken hengähtää piinastamme typerä hymy naamallamme;) Kokemuksesta tiedän, että kyllä ne pelot taas nostavat myöhemmin päätään milloin mistäkin syystä, mutta nautitaan nyt ees hetki.
Mahtia Thelma, että olet ollut tiukkana ja vaatinut itsellesi palvelua ja saanut itsellesi lääkäriajan jo ylihuomiselle! Ja hienolla asenteella olet liikkeellä; paikalta et ke poistu, ennen kuin jotain päätöksiä on tehty.
Voi Mea, valtavasti tsemppiä sinne mahataudin selättämiseen.
Emmy, tiedän tasan tarkkaan tuon raskauden aiheuttaman ummetuksen tuskan.. Täällähän siitä itsekin jokin aika sitten kirjoittelin ja tuskailin. Mulle auttoi lopulta vain Levolac ja leseet - niin ja antibioottikuuri vasta tehokas apu olikin;) Sehän sitten pisti ummetuksen telakalle ja toi toimivan suolen (normisti ois ollut ripulia). Katsotaan mihin kääntyy nyt, kun kuuri ohi.
Ja Innalla mieli huojentunut ja kivempi nyt olla, kun sait töissä kerrottua esimiehelle ja hän vielä suhtautui asiaan noin ihanasti. Ja ihan äippäfarkutkin olet ostanut;) Taidan itsekin jossain vaiheessa tässä, vielä ei ole housut/hameet erityisemmin kiristäneet, kunhan ei heti ruokailun jälkeen niihin turvonneena ahtaudu;)
Tattaraa, mulla on ainakin ollut tasaisesti menkkasärkyä alavatsalla ja kipuilua ristiselässä. Muutamana päivänä ollut jopa sen verran tuntuvaa, että pelkäsin enteilevän keskenmenoa. Mutta tässä ollaan hyvin ultrauutisin.
Pilvis, naama messingillä rv 11+3
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Niitä oli useammallakin: Inna, Eveys ja Pilvilinna! IHANAA!!!!
Oma olotila edelleen varsin epäluuloinen ja panikoiva. Eilen tuli taas kerran hieman tuhruttelua vessakäynnin yhteydessä. Vanhaa verta ja loppui sitten, mutta paniikissa ramppasin useampaan otteeseen katsomassa tilannetta. Pienoinen menkkajuilinta on nyt alkanut - tai oikeammin paineentunne tuolla alavatsalla. Mulla vaatteet kiristävät NYT jo... Siis ihan älytöntä, viikkoja 5+ ja yhtä hyvin voisi olla kuukausista kyse (olisikin...)
Thelma, niin sitä pitää, kyllä se nyt viimein on jokin selvyys asiaan saatava ja koko juttu loppumaan.
Mealle voimia taudin kourissa kamppailuun. Mahatauti on taudeista viheliäisin..
Pilvilinna, jännä juttu muuten tuo meidän raskauksien kestojen ym. yhtäläisyys... Toisaalta tämä tuntuu olevan aika tavallista, että jos on neljä tenavaa niin niistä sitten kolme on samaa laatua.
Pitää alkaa tästä valmistautumaan kouluunlähtijöiden herättelyyn, joten kaipa tämä romaani pitää päättää tähän.
Katjalah+Papu5 rv5+5
... Onnea Pilvis! Ihanaa ihanaa. Hei kyllä mäkin vielä normi housuihin mahdun ;) ... mutta ku ne mammarit ei maksannu ku 15 euroa niin eihän niitä voinut sinne jättää... odottaa tuolla nyt sit mahan mahdollista kasvua....
Mulla olisi se nt ultra silloin 3.5 ja ei meinaa millään malttaa odottaa sinne ... tänään käyn viemässä ne seulanäytteet labraan... toivottavasti näistä kaikista saa Pilviksen tapaan hyviä uutisia ku vähän jännittää tää ikä. Nla terkka tosin tuumasi että meillä aletaan vasta 40 v pitää riskisynnyttäjinä eli että ei sulla hätää ole ku ääneen ikääni siellä mietin.
Mukavaa ma päivää nyt täytyy rueta kerää kimpsut kampsut ja lapset ja lähteä töihin... pitkä tiivis päivä edessä on .... Mukavaa ti päivää kaikille. Inna
Valtaisat onnittelut, Pilvis, hyvien ultrakuulumisten johdosta! Huisia, miten moni täällä on jo kaksinumeroisilla viikoilla ja ultrattu, että asiat on ok.
Mä en nyt muista, kuka kertoi, ettei määrätty mitään jälkitarkastusta. Mä suosittelen kyllä käymään yksityisellä. En tosin tiedä, olisiko tää mun hoitorumba ollut yhtään lyhyempi, jos olis julkisella puolella kontrolloitu. Nythän mulla oli vaan hcg-labra ja kun arvo oli laskenut alle tietyn rajan, julkinen puoli oli sitä mieltä, että asia on sillä selvä. No, eipä ollut, kun 4 viikkoa keskenmenosta alkoi epämääräiset alavatsakivut, joiden takia menin yksityiselle. Siellä todettiin, että on yhä istukan palanen kohdussa. Senkin jälkeen sain tapella sairaalan naistentautien polin hoitajan kanssa, että tarvitsenko aikaa. Ei siis kannata ihan hirveän pitkäksi aikaa tuudittautua siihen, että asiat on ok, etenkin jos jotain oireita on. Toki kropan toipumiseen menee oma aikansa, mutta kannattaa silti olla aktiivisesti vaatimassa hoitoa.
Thelma
Onnea kovasti ihanista ultrakuulumisista!! Meillä oli sit samana päivänä ultraus :) Juu mulla ainakin on edelleen ihan epäuskoinen olo, että voiko siellä tosiaan olla elämää kun olin 1,5 kuukautta itteeni "aivopessyt" siihen että selkee tuulimuna. No mä sit katselen noita kuvia yhä uudestaan ja uudestaan. :)
Inna: Mulla on myös np-ultra silloin 3.5 ja olikos emmyllä se varhaisajan ultra myös tuolloin? Silloin jännäillään sit uudestaan että onko kaikki nyt varmasti hyvin. Mullahan ois eilen ollut tosiaan se np-ultra mutta toinen oli niin kovin pieni vielä..
Onkos Inna sulla tai Pilvis käynyt siten että oisitte jopa laihtunu vähän kun on ollut sitä pahoinvointia? Mulla on ainakin sellanen tunne että oisin kutistunu.. No kyllä tässä vielä kerkee kiloja kerryttää :D
Thelma: Mä ymmärrän sua kun onnittelit ja totesit siinä samalla että kunpa sinäkin joskus. On varmasti todella ikävää seurata vierestä kun toisilla asiat etenee, mutta sun kroppa ei nyt meinaa "käynnistyä" uudelleen. Haleja sulle!! Ja kyllä sinun aikasi koittaa..toivottavasti pian :)
Mitäs muuta vielä... öö.. no nyt ei tuu mieleen. Ei muuta ku aurinkoista mieltä :)
Eveys joka uskaltaa vihdoin merkata myös viikot 10+2
hyviin uutisiin ekassa ultrassa ikävien kokemusten jälkeen. Pessimistinä ei pety, ja putoa niin korkealta. Mutta kaipa sitä silti sydän toivoo, ja onneksi toivoo...
Ihanaa että on näin monta iloista seurattavaa täällä!!!
Mä tein tänään itselleni taas ihmiskokeen, CBn ovistestin ja se näytti negaa!... :D Eli en ovuloi, ja en ole raskaana ja ymmärtääkseni siis ei ole istukanräätteitä?? Olisinko mä siis jo/taas normaali sekopää?
Mulle sanottiin ettei oo jälkitarkastusta, mutta katsotaan nyt menenkö ja maksanko siitä... ehkä pitäisi. Mut noi testaukset anto kyllä helpotusta siitä että kaikki voisi mennäkin putkeen, jahka se täti sitten saapuu.
Mahapotilaiden mahatkin on asettuneet. Hyvä niin.
Voikaahan tekin loistavasti!
On se vaan aina niin mahdottoman ihanaa nähdä syke ja elävä pikkuinen :-)
Onnea myös uusille plussanneille! Kiva että tässä pinossa niin monella on jo tärpännyt uudestaan.
Thelmalle ja muille keskenmenon jälkimainingeissa vielä rämpiville lämmin tsemppihali! Kyllä se vielä joskus iloksi muuttuu, on pakko!
Omia kuulumisia sitten... Olen nyt käynyt pari kertaa lääkärillä selvittelemässä tätä yhä jatkuvaa vuotoa ja erilaisia kokeita on otettu iso liuta. Alkuun epäiltiin että kohdussa on hyytymä, joka olisi joko jäänyt km tai sitten tullut sinne jostain muusta syystä. Sain verenvuotoa hillitsevää lääkettä, josta ei ollut mitään apua. Nyt sitten uudella sairaalakäynnillä selvisi, että mitään hyytymää ei olekaan eikä nämä vuodot ei enää johdu keskenmenosta vaan mulla on kohdussa hyvänlaatuinen lihaskasvain, joka kasvaa kohtuonteloonpäin. Toi on saattanut aiheuttaa keskenmenot, ja nyt sitten nämä vuodot. Toisaalta olen tosi helpottunut tiedosta ettei mistään ton pahemmasta ole kyse, ehdin jo pelätä syöpää ym. kun niitä kokeita tosiaan otettiin niin paljon ja lääkäri vaikutti alkuun siltä ettei ihan kaikkea mulle ääneen sano... Mieli oli tosi maassa viikon verran, ennen kun nyt sain ton diagnoosin. Tosiaan toisaalta helpotus, mutta toisaalta... Olen nyt leikkausjonossa, toi kasvain poistetaan todennäköisesti toukokuun loppupuolella tähystämällä. Siihen saakka ja ainakin kuukausi toimenpiteen jälkeen (jälkitarkastukseen saakka) on ehkäisyä käytettävä. Se olisi sitten aikaisintaan heinäkuussa kun olisi lupa yrittääkään raskautta... En tiedä, mutta jotenkin nyt tuntuu että ehkä pitäisi vaan yrittää lopullisesti haudata haave neljännestä lapsesta ja keskittyä täysillä näihin nykyisiin ja muihin juttuihin. Niin vaikeelta tää tuntuu, kun kaikki menee pieleen ja asiat vaan venyy ja venyy.
Mutta katsotaan nyt mihin kesällä päädytään, olisihan se vauva niiiiin ihana!
Aurinkoista kevättä ja kaikkea hyvää teille kaikille! Itse taidan vetäytyä näistä ympyröistä välillä muualle tuulettaan ajatuksia... Pakko kyllä kuitenkin tulla välillä teidän kuulumisia lukemaan :-)
Paritonsukka
... mietin tosiaan sitä että pitäisikö maksaa vaikka yksityiskäynnistä. Näkisi sitten onko sitä istukkaa vielä siellä... Ja jos vaikka näkisi munasarjojen tilanteenkin.
Täällä se vaan on noin 120 euron lasku.
Pilvis, määräskö ne sulle amoksisilliiniä? Se kai lienee yleisin allergisen reaktion aiheuttaja. Iho on ku nokkosella vihdottu. Jos niin, on syytä välttää kaikkea penisilliinin perheeseen kuuluvaa jatkossa ettei toistu. Mun pojalle kävi samalla tapaa puolitoistavuotiaana ja minä olen allerginen amoksisilliinille. Selitäpä pienelle miksi kutiaa.. :( Kerrot varmasti sitten ultrakuulumisia? :)
Voikaahan hyvin!