Keskenmenon/keskenmenojen jälkeen uuteen yritykseen
Kommentit (792)
Täällä lännessä oli eilen jo melko keväinen ilma lämpötilan puolesta, tosin iltapäivällä alkoi sataa vettä. Loputkin lumet saa kyytiä. Mahatauti (jos se oli sitä) meni tosi nopeesti ja vaivattomasti. Pääsiasiassa minä oireilin, lapsilla ja miehellä kipristeli vain vähän mahasta.
Harmi, ettei Thelman tilanteessa ollut tapahtunut edistystä viime kontrollista. Mutta toivottavasti keltarauhashormoni hoitaa homman. :) Määrättiinkö sitä sulle siksi, että se pakottaisi kunnolliset menkat alkamaan? Mähän olen tunkenut itseeni Lugeja aina jokaisessa yrityskierrossa, mutta mulla ne oli raskauden ylläpitoa auttamassa, koska en itse tuota tarpeeksi keltarauhashormonia.
Manatille lohdutukset menkoista.
Ai, kun osaisin jonkun niksin, millä Minnis saat murehtimisvaihteen pois ja nauttimisvaihteen päälle. :) Helpommin sanottu kuin tehty, tietävät kaikki tässä pinossa. Mua vieläkin harmittaa, kun toisen lapsen odotuksessa olin ikäänkuin ulkopuolinen. Vasta pojan syntyessä tuli tunne, että tätä ei multa pois oteta ja pystyin luomaan tunnesiteen vauvaan. Mutta sä olet jo niin pitkällä viikoissa, että hyvillä mielin voit luottaa raskauden jatkumiseen. Kaikenlaiset nipistykset ja vihlonnat vatsassa on aika tavallisia, vaikka ne tietty mietityttää. Joko tunnet liikkeitä? Esikoista odottaessa mäkin sain mieheltä "huutia", jos menin tavaratalossa haaveilemaan vauvanvaateosastolle. Ostinpa sitten kuitenkin rakenneultran kunniaksi ihanan 56cm bodyn (oli alessa). :D :D :D Miehet!
Voihan pah, kun eveysin ultra siirtyi. Voimia kolmen viikon odotukseen.
Emmylle ja Tattaraalle hyviä eikä laisinkaan piinaavia tai hermostuttavia kierron loppupäiviä. :)
Toivottavasti Vauvafani saat oudot vuodot loppumaan ja yrityksen päälle.
Mä hyppään Vauvafanin kelkkaan outojen vuotojen kanssa. Kaikki oli kohtuullisesti tiistaihin asti, vuoto oli vähentynyt jne. Sitten yht'äkkiä alkoi taas vuotaa runsaammin ja nyt mukana on isoja tummia hyytymäklönttejä. Ei siis todella ainakaan normaalia menkkavuotoa. :( Lisäksi mua huimaa aika tavalla. Soitin polille eilen, mutta kun ei ole kuumetta eikä kovia kipuja, niin ei sinne saanut kutsua (tässä on tietysti pyhätkin tulossa). Jälkitarkastus on kahden viikon kuluttua, joten kai mä sinne sinnittelen. :( Olen jo lähes varma, että kohtuun on jäänyt jotain, joka siellä vuotaa. Mulla ei ole ollut synnytysten tai keskenmenojen jälkeen koskaan mitään "ongelmaa" vuotojen kanssa, vaan ne pisimmillään parissa viikossa ollu ohi.
Nyt kun tämä jälkihoito väistämättä näyttää viivästyvän ja uuden yrityksen aloittaminen siirtyy, olen alkanut oikein märehtiä tilannettani. Miksi kävi näin ja miksi se lääkäri sanoi noin, jne... Mun tuurilla jälkitarkastuksen tekee se tyyppi, joka ilmaisi ettei tällä raskaushistorialla kannata enemmistä lapsista haaveilla. :( Mutta, VAIKKA pitäisi olla onnellinen jo saaduista lapsista (tottakai olenkin) ja VAIKKA mulle jo teini-ikäisenä sanottiin etten välttämättä saa yhtään lasta, siltikin se haave isommasta perheestä kytee mielessä. :( Minkäs teet. Olen jo miettinyt synkkinä hetkinäni milloin pitää puhaltaa peli poikki ja luovuttaa? Viiden vai kymmenen keskenmenon jälkeen vai kun vaihdevuodet alkaa? (heh, mustaa huumoria) Nyt tuntuu siltä, etten kestä, jos toi keskeytykseen päättynyt jää mun viimeiseksi raskaudeksi. Miehen kanssa olen vältellyt aiheesta puhumista, pelkään että se laittaa täydellisen stopin mun haaveiluille.
Hyvää Pääsiäistä kaikille. Syökää hyvin ja nauttikaa keväästä!
Pyrrhyla, vähän siipi maassa
Tsemppihali Pyrrhylalle! Kurjaa, että sullakin on hämminkiä outojen vuotojen kanssa. Ajatellaan niin, että onneks on vuotoja, tuleepahan kaikki ulos. Kannattaa varmaan piinata niitä siellä polilla, jos vuodot ja huimaus jatkuu. Suurentelet vaikka vähän oireita, jos tuntuu liian pahalta odottaa jälkitarkastukseen asti. Mä en osaa ottaa tuohon asiaan kantaa, että milloin pitää puhaltaa peli poikki, älä nyt vielä luovuta. Toivottavasti saatte miehen kanssa keskusteltua asiasta ja jatkatte vielä haaveilua ja haaveilu tuottaa tulostakin.
Mulle määrättiin Primolutia. Ensisijainen tarkoitus on käynnistää vuoto ja säännöllistää kierto, mut lääkäri totes, että se sit tukee myös uutta mahdollista raskautta. Mut ei mulle sitä määrätty kuin kahteen kiertoon.
Thelma
En oikein osaa keskittyä mihinkään kunnolliseen, kyttään vaan vuotoa. Nyt on jo vähän parempi olo, ainakin henkisesti.
Unohdin aivan toivottaa hauskaa aprillipäivää. Onko teitä huijattu? Mä olen maailman huonoin keksimään piloja, olen siihen aivan liian vakava. ;D Miehen mielestä mulla ei välillä ole mitään huumorintajua, mutta meillä on aika erilainen käsitys siitä mikä on hauskaa. Mieheen uppoaa alatyylinen hauskuus, minuun Monty Python. :D
Meillä on muuten melkoinen katastrofi päällä kotona. Eilen illalla tapahtui kamaluus, pojan uninalle katosi! Nalle on ollut pojalla viikon vanhasta asti, aina kainalossa nukahtaessa. Joten voitte arvata sen itkun määrän mitä eilen koettiin. Me miehen kanssa käännettiin kirjaimellisesti kaikki paikat ylösalaisin, mutta nalle pysyi piilossaan. Ehdotuksia, mihin 3-vuotias voisi nallensa piilottaa? On muuten taitava poika hävittämään tavaroita. Joku aika sitten etsin avaimiani, poika totesi pokkana: "Minä varastin ne, äiti!" :D Järkyttävää.
Pyrrhyla
Ohoh, onpas täällä ollu paljon juttua! Valitettavasti mä en kerkiä kirjottaa läheskään niin usein ku haluaisin, joten tarkemmat kommentoinnit usein jää...
Mutta nyt pitää ekana onnitella Kuuttia plussasta, hieno homma! Toivottelen kovasti tarrasukkia matkaan mukaan!
Enkä ole vielä toivottanut tervetulleeksi Santsua ja Manatia, joten siis tervetuloa munkin puolesta! =D Kurjaa sinänsä että olette joutuneet tähän ketjuun mukaan, mutta tämä tosiaan on tosi hyvä paikka purkaa fiiliksiä. En mäkään vielä kovin kauaa oo mukana pyöriny, mut tosi nopeesti tuli sellanen olo et täällä voi tilittää myös niitä surkeempia olotiloja, mitä ei muuten viitti niin kauheesti muitten päälle kaataa.
Omaan napaan ei kuulu ihmeitä, kp 16 menossa ja toooodella reippaat limat. Joten se ovis taitaa olla nyt käsillä, ja ihan hyvin sitä ollaan hyödynnettykin. ;)
Iloista pääsiäistä!
Loviisa
mun piti kysyä että onkos täällä muita nyt ovisvaiheessa? Kiva olis sit testailuvaihees jännäillä yhessä.. =D
Loviisa
Juu mistäs alottais...
Thelmasta :) : mulla oli sitä samaa hormoonia ja pitäis olla sit sitä vahvimpaa laatua et ne luget ja se t alkava... ovat miedompia.toivotaan et sulla myös tulee sen avulla kaikki pois ja saat uutta tilalle pian :) mulla alko heti toisena päivänä menkat kun lopetti kuurin ja en tiedä uskallanko nyt sanoa mun mul on oikeesti normaali olo nyt :) ja omilla limoillakin nyt mennään et jätin greippimehunkin nyt pois...ainakin vähäks aikaa :)
Pyrrhyla: Joo noi vuodot on kyl ärsyttäviä ja mä tiesin sen alavattan oireilusta et kaikki ei ollu tullu ja tosiaan välillä tuli ku niegara vuotoa ja sit taas tosi niukkaa ja ne ekat menkat oli kyl pelottavat mut noitten hormoonien avulla mun mielest puhdistu lopullisesti ja alavattakivut hävinneet :)
Tattaraa,Emmy ja Lakka : Toivotaan et teillä pullat olis uunissa ja pysyis kans niin kauan et ovat kypsiä :)
Inna,Pilvis,Eveys ja Kuutti: teille tarrasukkia ja ihanaa odotusta :)
Minnis: Älä välitä miesten puheista :( ne osaa sit välillä olla niin idiootteja mut antaa niitten olla ko eivät ne muuta voi ha ha mut nauti raskaudesta täysin rinnoin ja ei tässä elämässä voi niin ajatella et ei vois ostaa mitään ku tuottaa epäonnea! eihän tääl sit voi tehdä eikä ajatella mitään jos noin ajateltais joten paljon jaksuja masun kasvatukseen :)
Manat: toivotaan et menkat loppuu pian ja ovista metsästämään :)
Tulikohan nyt kaikille jotain sanottua :)
Ja sit vähän omaa napaa..kp olis nyt sit 10 ja ihan normi olo mikä yleensä on näillä päivillä ko mulla ovis ollu yleensä kp 19-20 et vielä aikaa... ovistestit tuli postissa ja olis tarkotus alottaa kp 13... niit on seittemän siinä paketissa ja ko joku sano et toi hormooni vähän vois aikastaa kiertoa ni otan varman pääl...
Mulle piti huomenna tulla serkun vauva 6kk yökylään mut meijän kuopus tuli kuumeeseen ja vattaa satuu ni piti perua mut tulee sit seur.la ku meillä lapset niin odotti :) On sellanen vauva et nukkuu 12 tuntia yhteen putkeen ja muutenkin sellanen paketti et vauvakuume vaan kasvaa :) Meidän lapset on heillä olleet paljon joskus kun heillä ei omia lapsia vielä ollut joten mä nyt vähän kans autan et saavat kahdenkeskeistä aikaa kun se on aina niin tärkeetä parisuhteessa :)
Meillä miehen kanssa seur.yhteinen vapaa 24.4 ja mennään johonkin syömään ja ollaan vaan ja nautitaan toisistamme :)
Niin ja sit mä piiloblondi menin työpaikan aprillipilaan vaik just aamulla miehelle soitin et älä sit usko työkavereiden juttuja ko tänään aprillipäivä!
et tämmöstä tällä kertaa ja toivotaan et tää kevät tuo meille ihan jokaiselle plussan :)
T: vauvafani
Pitkästä aikaa ja hyvää pääsisäistä kaikille. Nyt on yhteydet uuteen kotiin kunnossa ja pääsee tännekkin vilkuilee. Muuttopuuhat siinä vaiheessa että laatikoita puretaan - paljon on purettu mutta paljon on vielä edessä työtä. Hyvälle tuntuu koti ja etenkin pihasaunan löylyt joka jo kahteen kertaan lämmitetty :) .
Luin pikaiseen noi teidän kirjoitukset läpi ja kuulumisia kurkistelin. Thelma - toivottavasti saat apua keltarauhashormooneista tilanteeseesi. Ja onneksi sinulla on taito kaivaa positiivisia asioita esiin. Minnis eka raskaudessa silloin 11 vuotta sitten ja samoin edellisessä onnistuneessa ostin jo ensimmäisen bodyn positiivisen testin kunniaksi :) - että et yhtään aikaisessa ole. Miehet on miehiä - tässäkin asiassa. Vauvafani on ihanaa kun jaksat auttaa ystävääsi lapsien hoidossa. Yhteinen aika parisuhteessa on todellakin kullankallista! Harmi Pyrrhyla (ja oliko joku toinenkin ? ) joka oudoista vuodoista kärsii.
Itsellä pahoinvointi jatkuu.... jatkuvasti syömällä saa sen pidettyä poissa - ja sehän tietää kiloja! Saateri mikä pallo-olo. Mutta jos kerkee tulla liian nälkä on oksentaminen lähellä. Tänä aamuna kävin jo yökkii pytyn päällä, mutta juoksun kanssa menin siitä jää kaapille ja join tuoremehua joka auttaa ensihätään. Ensiviikolla on sitten aika soittaa neuvolaan - ja varata ensimmäinen aika. Toivottavasti saan mahdollisimman nopeaa sen sillä nyt viikkoja sen verran kasassa että siellä saadaan jo ultralla kurkistettua mitä siellä näkyy ja missä.
Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille minä lähden järjestelmään paikkoja...
Inna rv 8+1 ( tai oikeesti menkoista 8+3, mutta eihän ne tätä huomioi siellä neuvolassa )
Et mitä tää mun kroppani ny tai sit mul ei kyl noi ovistestit sano yhtään mitään!
Mä siis ihan uteliaisuudesta kokeilin yhtä ovistestiä eilen kp 12 ja tuli vahva plussa ihan niin ko se testiviivakin ja ei mul kyl mitään oireita ole ja sit tänään kp 13 uudestaan ja nyt oli tosi himmeä viiva... en kyl usko noihin ollenkaan luulis nyt et jotain limaa tai nippailua olis mut ainoastaan tissit kipeet eikä nekään kyl ennen o ennen ovista ollu kipeet et kyl mää niin sekasin ny olen et ho hoijaa! en tiä misä mennä mut pupuiltu on pääsiäisen kunniaks ihan kiitettävästi ;)
Mä luulen kyl et toi keltarauhashormooni ny vähän sekottelee vielä pakkaa mut katellaan...mä ite odottelen ovista olevaks vast ens viikonlopuksi mut tiedä sit...
Nii meijän kuopuksella 4v on nyt Keuhkokuume :( alko kyl oudosti mut sit tiesin et sitä se on ja päivystykseen.päästiin kotiin ku mentiin ajoissa ja nyt jo paranemaan päin onneksi :)
Eka tosiaan valitti vattaa ja luulin et mahatauti ku sitä nyt on mut sit nousi kuume eikä mitään muuta.pe ei ollut kuumetta eikä muutakaan ja luulin vieläkin et joku mahapöpö mut seur.yönä alko haukkuva yskä ja taas kuumetta ja siit tosiaan epäilin et onkohan keuhkokuumetta kun henkityskin oli jokseenkin raskasta ja kyllä äiti tietää :) vaik mielelläni olisin kyl ollut nyt väärässä mut hän nielee jo hienosti tabletit ja 3x päivässä ottaa puolikkaan.
me ollaan nyt oltu koko ajan vaan kotosalla ja rentouduttu tai mies ollu töissä mut täytyy ajatella et saa vähän paremmin ruokaa pöytään ku pali pyhiä :)
Loviisa: mä en ny tiiä et ovistelenko sun kans samoissa vai ovistelenko lainkaan ha ha mut pidän sulle peukkuja :)
Inna: toivotaan et pian pääset ultraan katsastamaan että onko siel yks,kaks vai kolme vauvelia :) paljon jaksuja pahanolon kanssa, toivotaan et pian helppaa...
Nyt taas vähän huushollamaan ko nuo meidän pikkuneidit ovat jokseenkin kovia sekottamaan ja on niin ko lumitöit tekis lumisattel ha ha
T: vauvafani
Täällä on voimat totaalisen loppu, sillä oon ollut melkein kaksi viikkoa putkeen sairaana. Ensin se vatsaflunssa kuumeen kera, sitten kun se alkoi olla ohi, niin ei kun uutta kuumetta, yökkäilyä, vatsakipua ja vähän ripuliakin! Ainoastaan tuo kevyt ripulointi tuntui tän 9 viikon vaikean ummetuksen jälkeen suorastaan pelastukselta..! Yksi päivä meni vedellä ja parilla lasillisella mehukeittoa.. Ja nyt kun jälleen ois ollut vähän parempi vointi, niin eilen TAAS kuumetta, minkä nosti korvan kipuilu. Eli tulehdus kait siirtymässä korviin, hip hei huraa. Mitään en jaksa, kukapa sitä sairaana jaksaiskaan ja sitten päälle tietty raskausoireilut.
Kiitos vinkeistä ummetuksen taltuttamiseksi Vauvafani, Emmy ja Minnis. Taidanpa kokeilla ainakin noita leseitä, jos ne eivät närästäisi.. Luumujen “liotusmehu” luultavasti närästää, koska itse luumutkin tai luumusose. A-jogurtti (tai siis jogurtti ylipäätään) on kans närästävä tuote. Tällä hetkellä tuntuu, että mulle sopivia närästämättömiä tuotteita onkin TODELLA vähän. Se siitä odottajan monipuolisesta ruokavaliosta.
Thelma, tuli suht hyvä mieli - kaikesta huolimatta - tuota sun lääkärireissua lukiessani. Ainakin nyt taas jotain tapahtuu asian edistämiseksi, on jälleen kokeiltu keittosuolahuuhtelua ja kuvioon lisätty keltarauhashormoni. Toivottavasti jompikumpi tepsii, eikä toista kaavintaa tarvita. Onko mitään vuotoja ilmennyt tässä pääsiäispyhinä? Ja kiva, kun oot päässyt hemmotteluhoitoihinkin, piristää kummasti mieltä.
Manat, kovasti tsemppiä menkkapettymyksen selättämiseen!
Pyrrhyla, tosi kurjaa, että sullakin nyt tuollaista ihmeellistä vuotelua jälleen ja epäilyä siitä, että jotakin kuitenkin sinne kohtuun on jäänyt. Voimia!
Eveys, on se nyt vihonviimeistä, että tuo kauan odottamasi ultra siirtyikin yhä eteenpäin!! Mutta mikäs siinä sitten muu auttaa kuin taas odotella.
Minnis, voin kuvitella, että doppler koukuttaa ja pahasti.. (mulla siis ei kokemusta siitä). Onneks tänään ootte ilmeisesti taas päässeet kuuntelemaan pikkuista;)
Toivottavasti Emmyllä on ollut mukava pääsiäislomareissu ja kiertopäivien laskeminen on jäänyt vähemmälle huomiolle.. Toivotaan, että oireilua olisi ilmaantunut lisää.
Olipas mukava kuulla jälleen Innasta uudessa kodissaan. Mä en ymmärrä miten sä olet jaksanut raskausoireidesi keskellä tuota muuttoa ja purkamista ja kaikkea. Vaikka tietty pakko se vaan on.. Oon vaan itse tällä haavaa niin lopen uupunut, että pelkkä muuttoruljanssista lukeminen saa kauhistumaan;) Mäkin varmaan soittelen neuvolaan pääsiäisen jälkeen, siellä vois jo tosiaan ultralla jotain näkyäkin (vaikka ne laitteet siellä aika aataminaikaisia ovatkin..).
Ja Vauvafani teilläkin sairastetaan. Toivottavasti kuopuksen voinnit jo paremmat.
Pilvis rv 9+2
onneksi töihin pitää mennä vasta to, mutta olin loppuviikosta aika saamaton ja arviosteltavien tehtävien pino on melkoinen. Taidan tarttua siihen jo tänään.
Mitään vuotoja mulla ei edelleenkään ole. Saisi jo olla, kun limakalvo oli ke 8-10 mm. Onneks keltarauhashormonikuurista on jo puolet mennyt ja toivotaan, että ne tehoaisi, koska mulla on täs nyt ollut reilu 4 viikkoa melkoisia pms-oireita turvotuksineen, mahakipuineen ja yleisini ketutuksineen. Olis ihan kiva saada niille piste.
Mä olen viettänyt käytännössä koko pääsiäisen koiraharrastusten parissa ja mukavasti on mennyt, en ole oikeasta näitä lisääntymisasioita juurikaan ajatellut. Tänään sain ilouutisia kollegaltani, jolle syntyi eilen pääsiäispoika.
Inna, kiva, että muutto on voiton puolella, yhteydet toimii ja pihasauna löylyt maistuvat. :)
Toivottavasti Vauvafani sairastupaan kuuluu jo parempaa.
Tsemppiä Pilvikselle! Kurjaa, että raskauspahoinvoinnin lisäksi saat vielä kärsiä sairastelusta.
Mites muiden pääsiäinen on mennyt?
Thelma
Moikat kaikille!
Aika kiitää... kotiuduin juuri pääsiäisreissusta. Ankeeta, kyllä vähän on semmoinen olo että mihin se pääsiäinen oikein meni?! Reissu meni siis tosi mukavasti.
Täällä tänään kp27/27-28. Dpo 9-11 (11 päivää siitä kun Clearbluen naama hymyili mulle). Minä malttamaton tein jo yhden negan r-testin äsken. Hölmö! Reilu kaks tuntia oli jopa aikaa edellisestä vessareissusta ;) Ovispäivistä laskettuna tästä voi hyvinkin tulla edellistä pidempi kierto... oikeastaan ihan suotavaa sen takia mistä viimeksi höpisinkin, eli ettei luteaalivaihe jäis liian lyhyeks. Loppuviikosta varmaan olis vasta oikea ajankohta testailuun.
Menkkaolojakaan ei oo kyllä ollut enää juuri yhtään (toisin kuin edelliskierrossa) ja lämmöt myös edelleen koholla, joten katotaan nyt kauanko tässä sitten menee. "Oireet" rajoittuu edelleen arkoihin rintoihin, väsyyn (olisko vaan kevätväsy) ja hormoninäppyihin (voivat enteillä nykyisin menkkojakin).
Me varattiin tänään naisporukalla lennot elokuun lopulle Kroatiaan! Jipii! Tämän päivän nega ei juuri edes harmittanut koska vähän noita lentoja varatessamme hiljaa mielessäni mietin, että mitäs jos odotankin tuolloin. No, tuota matkaa odotan ainakin nyt ihan kybällä ja mikäli negoja paukkuu pitkin kevättä, ei ainakaan tunnu ehkä ihan niin pahalle kuin voisi tuntua. On ainakin jotain mitä odottaa ja reissu toteutettavissa ehkä hieman kevyemmin (niin fyysisesti kuin psyykkisesti ;)) mikäli vielä tuolloinkaan ei salamatkustajaa ole matkassa.
Mielenkiinnolla kyllä jo odotan että mikä mahtaa olla tilanne elokuussa! Toisaalta jos siihen mennessä ei plussaa tule, on varmaan aika turhautunut, pettynyt ja huolestunut olo, mut varhaisemmassa vaiheessa raskautta on ehkä rohkeampi lähtemään reissuun kuin että laskettuun aikaan olisi enää pari, kolme kuukautta aikaa. Jännää, jännää :)
Tattaraa, mitkäs siellä on fiilikset? Olisko mahtanut tärppi käydä??? :)
Entäs Lakka, mä en muista että susta olis kuulunut vähään aikaan mitään? Mimmoset kp:t menossa, jättihän se inha täti tulematta?!
Pyrrrhyla, koskas sun jälkitarkastus olikaan? Toivotaan ettei kohtuun ole jäänyt mitään ylimääräistä! Toivottavasti vuodoille on tullut jo stoppi.
Munkin mieltä lämmiti Vauvafanin ystävän jeesaus. Tosi ihanaa kun tarjoat lapselle hoitopaikkaa ja he saavat omaa aikaa, voi että.
Thelman pms-oireet kuulostaa lupaavilta! Jihuu, sieltäkö se vuoto nyt vihdoin tulisi!! :) Edelleen luotan vahvasti siihen että kyllä se keltarauhashormoni potkaisee sen käyntiin. Kiva et siellä on mennyt pääsiäinen mukavasti koiratouhujen parissa!
Pilvikselle toivon kovasti parempaa vointia!
Ja Innalle onnea uuteen kotiin!
Hei oviksen ohittaneet, kertoilkaas kuulumisianne tänne niin päästään jännäilemään! :)
Tsemppiä kaikille arkeen palaaville! Onneks loppuviikoksi luvattiin ainakin tänne eteläisempään Suomeen aurinkoa! emmy
Emmy, pidetään peukkuja, että menkkoja ei näkyisi ja se plussa pärähtäis testiin loppuviikosta! Ihanaa, että sulla on kiva reissu, jota odottaa.
Mut siis noi mun pms-oireet ei kyl lupaa mitään, kun oireita on ollut jo yli 4 viikkoa. Aluksi kuvittelinkin, että menkat alkais, mut en kyl enää. Kuten ultrakin ke kertoi, mitään muuta ei mun kropassa tapahdu kuin se, että limakalvo paksuuntuu, mut ei tule ulos. Seuraavan kerran elättelen toiveita vuodosta loppuviikosta, kun hormonikuuri loppuu. Mullahan ei ole kunnon vuotoa ollut sitten tammikuun ekan viikon, kun keskenmenovuoto oli runsasta. Kaavinnan jälkeen tuli yhtenä päivänä sellainen reilumpi hulahdus, mut muuten kohtu keskittyy limakalvon kasvattamiseen.
Thelma
loppuviikon suhteen, että Thelma sulla vuoto vihdoin alkaisi! Koskas sulla muuten se työhaastattelu on? Peukutan myös sille että siitä toisesta, mielestäsi lupaavammastakin paikasta kuuluisi haastattelupyynnön merkeissä! :)
Mun on pakko purkaa nyt vähän sydäntäni (ja hermojani) ja kysyä teidän kanssasisarten kokemuksista. Oletteko huomanneet että teidän hormonitoiminta olis muuttunut jotenkin konkreettisesti muutenkin kuin kierron pituudessa, vuodon runsaudessa tms. keskenmenon jälkeen? Mä tulin just suihkusta, lenkin jäljiltä ja ihan kauhistuin kun siinä peilin edessä pyörähdin. Nyt näppyjä on hiusrajan ja leuan lisäksi selässäkin! Pinnallista natinaa, tiedän... En tosiaan pidä näitä näppyjä enää edes raskauden merkkinä, sama juttuhan oli edellisessä kierrossa. Mut ekaa kertaa tämä näppyarsenaali pamahti silloin raskauden alussa.
Mietin vaan onko muilla ollut samaa että km:n jälkeisissä kierroissa myös menkkoja enteilee tuollainen finniryöppy? Ja että mahtaako tämä mennä ohi mitä enemmän ajaa km:sta kuluu, onko tämäkin vielä km:n jälkipuintia.
Tuntuu tyhmälle marista moisesta mutta kesä tekee tuloaan eikä mulla ikinä ole tuohon tahtiin naamariin saati sitten selkään.
Näin on näppylät - ja emmy
P.s. Emmy joka on aiemmin ajatellut et roskishaamut on "roskaa" eikä semmosia tulis vilkuilla, niin enkös vaan mennyt kurkkaamaan sitä muutama tunti sitten tekemääni negaa missä on nyt sitten himmeämpääkin himmeämpi viiva. Ei oikeastaan edes näy kuin tietyissä kulmissa mut himmeä kuitenkin. Nyt mä vaan sitten hammasta purren hermoilen että milloin menkat alkaa, ennen lenkkiä oli semmoinen olo että vois taas alkaakin! Ajattelin "hoputtaa" vähän urheillen, jotta pääsis tästä piinailusta...
Huomaatteko, että mulla tarvis olla koko ajan jotain tekemistä niin en ehtis miettiä liikaa! =D
eli tää nyt menee vallan yksinpuheluks, mutta tytöt, apuva!
Onko teillä kokemusta B-sure merkkisestä raskaustestistä? Apteekista ostettu. Mulla lojui semmoinen tuolla kaapin pohjalla vielä km:n jälkitestailuista käyttämättömänä ja enpä tuosta eilisestä roskishaamusta johtuen malttanut olla tänään, kp28 sitä käyttämättä.
Aamupissasta ennen töihin lähtöä sen tein, eka näytti että negaa tulee kuten osasin odottaakin mut sitten muutaman minuutin päästä kun testiä vielä vilkaisin oli siihen piirtynyt haalea mutta ihan selvä viiva! Voi kamala kun syke nousi... Olin jo lähdössä töihin joten tempaisin testin mukaani ja oon vilkuillut nyt pitkin päivää testissä nakottavaa kahta punaista viivaa!
Mä oon vielä vähän skeptinen tuon viivan suhteen sillä se ei piirtynyt ruudulle heti eikä tosiaan oo niin vahva kuin edellisen raskauden aikana saamani. Mut selkee viiva se on kumminkin, aiemmin myös negat ovat olleet selviä negoja.
Mut miten luotettava tuo testi on? Jos jollain on kokemusta, kuulisin erittäin mielelläni!
Mä oon tehnyt B-suren kerran aikaisemmin silloin km:n jälkeisinä päivinä jolloin testiin tuli vielä selvä viiva (ennen kaavintaa).
Tein äsken kotiin tullessani vielä ovistestin mut siihen taas piirtyi ihan samanlainen viiva kuin mulla näyttäis lähes koko ajan tulevan...eli ei ollut ainakaan yhtään testiviivaa vahvempi!
Ota tästä nyt selvää...
Pientä juilinaa tuolla masussa ajoittain on mut ei menkkaoloja.
Perjantaina olis kp31 ja positiivisesta ovistestistä kaks viikkoa. Malttaisinkohan olla sinne saakka nyt koskematta testeihin ja mikäli tätsyä ei kuulu, vois olla silloin seuraava testin paikka! Sitä ennen en hiisku miehellekään vielä mitään ;)
Ihanaa että pystyin jakamaan tämän nyt edes teidän kanssa! Odotan mielenkiinnolla mahdollisia kokemuksianne testin luotettavuudesta... jaiks!
- emmy -
MUOKS: Piti vielä sanoa että tuossa keskenmenneessä raskaudessa testasin ja plussasin vasta menkkojen ollessa yli viikon myöhässä, joten en yhtään osaa sanoa kuinka nopeasti viiva silloin vahvistui...
Thelma: kyllä varmasti se vuoto tulee sieltä 2-4 pvän päästä ku viimisen tabun otat :)
Ja se on sit niinko eka kp se eka päivä et toivotaan et sun plussakierto alkaa siitä :)
Emmy: mulla on kokemuksia tosta testistä ja on tosi herkkä ja näyttää tosi aikasessa vaiheessa et hyvältä näyttää :)
Ja sit vielä mul kans km jälkeen alkanu finnejä tuleen selkään ja hiusrajaan et ollaan sit samiksia :)
Pilvis: Toivotaan et saisit jo rauhan sairastelusta ja saisit nauttia raskaudesta terveenä :)
ON: ei ovislimoja eikä mitään muutakaan ja nyt kp 15 et ei täst taida mitään tulla, plääh ja se hemmetin ovistesti näyttää koko ajan kahta viivaa!!!! joku kirjotti jossain et ko oli hormoonit sekasin km jälkeen ni siks näytti ja mä sit vissiin olen samanlainen hormoonihirviö..
No toivo elää et joskus viel näkyis kaks viivaa jossain muussakin ko ovistestis joka päivä ha ha
nyt syömään :)
Emmy! Kuulostaapas hyvälle kyllä :) . Mitenkähän maltat olla testaamatta muka heti huomenaamulla uudestaan :) ....
Voi Pilvis ku sua koitellaan kovasti kyllä nyt. Toivottavasti pääset pian terveiden kirjoihin ja olo helepottaisi siltä osin.
Thelmalle ei voi toivoo ku vuotoa - varmaan rajuun sellaiseen voit varautua . Ainakin itselläni oli ensimmäinen vuoto aika järkky km:n jälkeen.
Tää on Pilvis oikeesti aika syvältä ollu tää muuttohässäkkä tän väsymyksen ja pahanolon kanssa. Syödä joudun koko ajan - ei voi mitään. 5 päivää on mennyt täysin sisällä aamusta iltaan järkätessä ja purkaessa. Vielä muutama laatikko jäljellä mutta uupu iskenyt ja lamaannus tämän asian kanssa. Neuvolaan soitin tänään. Ja ensi to olisi sitten eka neuvola-aika iltapäivästä. 12.11 olisi la ja viikkoja nyt 8+4.
Nyt mua huudetaan Inna
Moi kaikille! Toivottavasti teidän pyhät meni mukavasti ja rennoissa tunnelmissa. Innalla tosi muuttotalkoot päällä ja Pilvis sairastellut, mutta toivotaan, et muut on päässyt hiukan helpommalla. Inna ja Pilvis, te ootte jo noin pitkällä! Aika on mennyt siivillä!!
Meillä oli parina iltana tupa täynnä kavereita ja muutenkin nähtiin paljon sukulaisia ja tuttuja. Nyt olo aika sippi ja töihin paluu oli aikas tahmeeta... Eilen sain raahattua itseni salille ja olin todella tyytyväinen siitä. Kiva huomata, että kunto on pysynyt suht samana, vaikka oonkin sohvaperunoinut viime kuukaudet. Nyt on tarkoitus alkaa taas käymään kerran pari viikossa kun olo on sen verran hyvä.
Sitten tohon otsikkoon ;). Sunnuntailounaalla eräs sukulaismies ei kysynyt raskaudestani ensin mitään, mutta näki sitten asiakseen ruveta tenttaamaan mua painostani ja mahdollisesta painonnoususta kesken ruokailun. Kun sanoin, ettei painoa ole vielä varsinaisesti tullut, vaikka vatsa hiukan pömpöttää, alkoi spekuloinnit siitä kuinka olen sellainen lihavan sorttinen jne. Argh! No kunnon hormonimammahan otti siitä herneen nokkaansa ja lähti ovet paukkuen pois. Vitsi, että kihisin asiasta vielä tänään. Tuntuu, että raskaanaoleva on kuin jotain julkista omaisuutta, jota sopii arvostella ja kommentoida kuinka vaan. Sanottakoot, että langanlaiha en ole, mutta normaalipainoinen kuitenkin, mutta se nyt ei ollut tietty jutun pointti. Lihavuuslaihuuspainokeskusteluista huolimatta aloin tänään epäilemään onko maha kuitenkaan kasvanut tarpeeksi, oonhan jo 17.viikolla. Aloin jo oikein huolestumaan kun googlettamalla löytyi keskusteluja, joissa monella on jo kunnon raskausmaha tässä vaiheessa. Onneksi raskaanaoleva tuttavani sattui soittamaan ja kertoi, että hänellä raskaus alkoi näkyä vasta 20 viikolla, joten kait kaikki ok on. Mutta summa summarum, aina sitä on jotenkin väärän kokoinen ja sittenhän ne kommentit painosta vasta alkaakin kun maha todella lähtee kasvamaan. Ärsyttävää.
Emmylle varovaiset onnittelut!:) Olisitko selättänyt miehen just oikeaan aikaan?? Tuosta käyttämästäsi raskaustestistä ei ole kokemusta, mutta aika lupaavalta vaikuttaa. Voipi olla, et teitä lähtee teidän perheestä kaksi sinne Kroatiaan elokuussa... ;)
Onnea Thelmalle työhaastatteluun! Vaikuttaa hyvältä nuo kaksi paikkaa, joita olet hakenut. Kiva huomata, ettei työasiat ole niin sua vaivanneet ja ne taitaa ratketa omalla painollaan. Pidän peukkuja! Miten teillä on muuten miehen kanssa mennyt viime aikoina? Onko asiat hiukan paremmalla tolalla? Se on kyllä niin totta, että miehet ei osaa ottaa kantaa raskauteen, onneksi on tällaisia palstoja ja ystäviä! Vauvafani kommentoi kivasti, et pian ne menkat alkaa ja samoin kp 1.
Pyrrhyla, miten sun vointi? Hurjalta kuulostaa tuo vuoto, toki hyvä, että kohtu tyhjenee, mutta nuo huimaukset ja muut. Toivottavasti olo kohenee ja vuoto normalisoituu/loppuu. Mulla tuli kanssa kaavinnan jälkeen tunteet erilailla pintaan ja mietin kaikkia sanomisia ja muita. Sitä käsittelee asiaa jotenkin erilailla siinä vaiheessa. Toivon kovasti jaksamista sinulle! Joko se uninalle on löytynyt?
Toivottavasti Vauvafanin pikkuinen voi jo paremmin! Komppaan kanssa muita, että huippua kun autat ystävääsi. Onko ne keltarauhashormonit sekottanut sun kroppaa jotenkin vai miten ne ovistestit näyttää positiivista? Jännäilen kyl sunkin puolesta.
Harmittaa Innan ja Pilviksen kurjat olotilat, mutta toivotaan, et jo pian helpottaa. Mulla närästys on vähentynyt aikalailla, vaikka epäilin, et pahenis vaan. Kertokaa sitten miten ekat neuvolat meni ja koska teillä on np-ultrat.
Nyt suihkuun ja petiin!
Minnis7
Iiks Emmy! Jännittää kauheasti sun puolesta. Mullakaan ei ole kokemusta tosta testistä, mutta varsin lupaavalta vaikuttaa sun tilanne. Jos ovistestiin tuli tasavahvat viivat, niin se lasketaan plussatulokseksi sekin, ei tarvii testiviivan välttämättä olla tummempi. Ja onhan sulla noita oireitakin ilmaantunut kiitettävästi. Hormoninäpyt ja kaikki;) Oikeesti ei siis yhtikäs kivaa, mullakin ryöpsähti eritoten kaulan sivut täyteen näppyjä raskautuessani. Onneks on voinut pitää pooloja.. Nyt alkavat vähän rauhoittua (tai sit johtuu siitä, että oon kaks viikkoa syönyt tosi vähän mitään.. oikeestaan vaan kasviksia, puuroa, mehukeittoa ja vettä. Vissiin hyvä puhdistuskuuri iholle..). Taitaa tosiaan sulla olla salamatkustaja Kroatiassa;)
Nyt kovasti toivotaan, että Thelman vuoto todellakin alkaa kuurin loppuessa ja huuhtoo “ylimääräiset” mukanaan.
Inna, saitkos siis neuvola-ajan jo ylihuomiselle (vai vasta ensi viikon torstaille)? Mä yritin tänään soitella neuvolaan kolme varttia, mutta oli vaan varattu tai ei vastattu. No, huomenna uusiks. Kovasti voimia sulle, että jaksat vielä ne muutamat viimeisetkin laatikot purkaa. Ja sitten pieni huili päälle, eiks joo;) Mullakin on sellaiset fiilikset, että koko ajan pitäisi syödä välttääkseen öklöolon, mutta nyt on tullut sellainen vaihe, etten vaan pysty. Mikään ei meinaa mennä alas. Syönkin sitten vaan niitä muutamia, jotka tuntuu menevän alas tai eivät närästä.
Ärsyttävää Minnis tuollainen kehon kommentointi! Sitä niin usein kuulee vastaavaa, että just raskaana olevien olemusta kommentoidaan “vapaasti”, joko on masu valtaisa tai liian pieni tai mitä milloinkin. Erityisen herkässä mielentilassa oleville odottajille se on monesti liikaa.. En yhtään ihmettele reaktiotasi. Toivottavasti sukulaismies tajusi lopulta tökerön käytöksensä.
Mä kävin sitten tänään lääkärissä ja juu, välikorvantulehdus kummassakin korvassa! Toisella korvalla en edes enää kuule mitään, ihan “nesteessä”.. Toisella sentään suht hyvin. Oli kyllä helpottavaa saada ab-kuuri, jospa tästä vihdoin alkaisi tervehtymään.
Pilvis
Ihan pian lähdössä töihin, eli en valitettavasti ehdi lukea Minnis ja Pilvilinna, teidän kirjoituksia! Palaan niihin kun töistä kotiudun.
Inna oli vaan oikeessa, en malttanut olla testaamatta jo tänään! Enpä tietenkään, kun kerta Clearbluelta sai kaks testiä yhden hinnalla! ;) Tuloksena oli teksti "Raskaana"! Jätin tuon viikkonäytöllisen viikonloppuun, vaikka aika hyvin nuo viikot vois tuosta ovisviikosta päätellä.
Tänään mä sulatan nuo näpyt hiukka paremmin kuin edellispäivänä... ;) Hui, jännittää...
Mut nyt töihin. Mukavaa päivää ihan kaikille! emmy
Tulin vaan kirjoittamaan pikaiset kommentit Minnikselle ja Emmylle, kun olette kirjoittaneet mun viime sepustuksen jälkeen. Mulla on tänään kiire päivä, töitä ja muuta. Mulla on opiskelijoiden tuotoksia luettavana ja arvioitavana kasa ja mitä enemmän niitä saan tänään luettua, sitä vähemmän niitä pitää pääsiäisen aikana lukea. Aamulla täyttelin jo veroilmoituksen loppuun. Iltapäivällä pääsen kasvohoitoon hemmoteltavaksi, kun sain lahjakortin synttärilahjaksi. Kivaa! Ja huomenna saan kevättukan. :)
Minnis, tosi kurjaa, että body-ostoksesta tuli sit pahaa mieltä. Sulla on viikkoja jo kuitenkin aika paljon, niin mun mielestä tossa vaiheessa voi jo vähän ajatella sitä, että teille tosiaan on tulossa vauva ja voi jo nauttiakin odotuksesta, vaikka eihän se helppoa ole, kun huolia pukkaa pintaan. Mies varmaan suojelee itseään ja sua, mutta kun järjellä ajattelee, niin eihän se bodyn ostaminen voi vaikuttaa siihen, miten raskaus etenee. Tsemppiä!
Olen Emmyn kans samaa mieltä, että eipä miehet näistä raskausjutuista tajua kovinkaan paljon muuta kuin miten niitä lapsia yritetään saada aikaan. Juttelin yhden ystäväni kanssa tos viime viikolla ja puheeksi tuli se, kuinka tää km jälkiseurantoineen ja mun heilettevien fiilisten takia on ollut melkoinen koitos parisuhteellekin. Ystäväni, jolla on 2 lasta, totesi, että eipä se miehelle kovin konkreettista olekaan ennen kuin sit kun on vauva kotona, mut naiselle se on niin todellista siitä plussaamisesta lähtien.
Toivotaan, että Emmyn oirehdinta olis merkki aluillaan olevasta raskaudesta. Nyt vaan jännätään.
Mut muuten pyydettiin työhaastatteluun. Se on se paikka, joka mua kyl kiinnostaa, mut työmatka on turhan pitkä. Mä oon täs pähkäillyt näitä työjuttuja ja olen jotenkin kallistumassa kyl sen toisen paikan puoleen (siis sen, joka on täs lähellä), jos siis mulla olis mahdollisuus valita.
Mukavaa pääsiäisen aikaa kaikille! Me ollaan ihan kotosalla ja roikun täällä varmaan päivittäin.
Thelma