Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskenmenon/keskenmenojen jälkeen uuteen yritykseen

Kommentit (792)

Vierailija
241/792 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittamaan viestiä enkä muokkkaamaan noita edellisiä tän pitemmälle. Loistavasti meni #***#*

Vierailija
242/792 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnis, kiva kuulla sinusta. Ja ihanaa, että kaikki on hyvin. On se hyvä, että meidän pinoon on jo yksi pikkuinen tulossa. Toivottavasti jaksat jatkossakin kertoa kuulumisia. :)

Inna, toivottavasti ovisviikko on hyödynnetty. Ja toivotaan, että asuntoasiakin rupeaa ratkeamaan. En mäkään juoksemisesta mitenkään hirveästi tykkä, mutta mulla on "aina" ollut haaveena, että joskus kyl juoksen maratonin. Yksin ei tulis maratonille treenattua, mutta miehen kans sit tuli. Me oltiin menossa jo vuotta aikaisemmin, mutta mulla terveys reistaili sen verran, että siirtyi vuodella. Kesällä 2008 tuli sit se haave toteutettua. Mies olis pystynyt juoksemaan selvästi paremman ajan kuin minä, mutta meillä oli sopimus, että juoksee mun kans koko matkan, etten jää johonkin sillan pieleen itkemään, kun väsy iskee. Ja kyllähän se väsy iski siinä reilun 35 kilsan kohdalla, mutta loppuun asti juostiin.

Mulla menee hermo tähän mun tilanteeseen. Vuotoa ei käytännössä ole ollut, kuten tuolla aiemmin kirjoittelin, paitsi epämääräistä rusehtavan kellertävää. Tänään sit tilanne muuttui. Kesken opetuksen iski aivan järkyttävät menkkamaiset alavatsakivut, tuntui, että mä pyörryn siihen paikkaan ja samalla sit hulahti verta oikein kunnolla. Nyt on sit alkuiltapäivästä asti vuotanut kirkasta verta.

Tänään tuli myös töihin liittyen ikäviä uutisia. Kuten olen aiemmin maininnut, että mulla on heinäkuun loppuun määräaikainen sopimus ja olen kyl vähän epäillyt, ettei jatkoa ole, kun olen ollut viransijainen. Tänään sit varmistui, että niin on. Täytyy sit kehittää jotain, mistä sais vähän rahaakin elokuun alusta lähtien.

Toivottavasti teillä muilla on lähenyt viikko mukavasti käyntiin!

Thelma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/792 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laahustin tässä iltasella töistä kotiin vatsa potkupallona kammoturvotuksesta kipeänä. Joka askel teki kipeää. Mistäköhän moinen, jotakin oviksen jälkimaininkejako.. Toivottavasti ei ke sama juttu, kärsii työnteko tällaisesta.

Thelma, kyllä sun tilanne nyt siltä kuulostaa, että ei siellä kohdussa kaikki ihan hyvin vielä VOI olla! Tuollaiset kivut ja vuodot vielä tässä vaiheessa. Pitäiskös sun harkita soittavasi sinne sairaalaan jo nyt.. vaikka siellä sitten olis kuin kurja tyyppi toisessa päässä, niin eihän noin voi jatkua, pakkohan sun on taas lisätutkimuksiin päästä. Et voi tuossa kunnossa paria viikkoa odotella. Ja ikäviä tietoja vielä olit työrintamalta saanut. Mutta hammasta purren uusia työjuonia punomaan.

Katjalah, mullakin on jokaisesta neljästä onnistuneesta raskaudesta ollut verenvuoto ikenistä yhtenä selkeänä oireena. Ja oli nyt kyllä keskenmenneessäkin. Kurja, että siellä keho on ihan koomassa, kuten Vauvafanillakin. Mun keho puolestaan on km:n jälkeen ollut lähinnä ylireagoiva..

Tattaraa, miltäs tilanne siellä vaikuttaa, jokos ke olis testaamisen paikka? Ei vaiskaan, odottele vaan rauhassa, jos siltä tuntuu (tai siihen pystyt..). Me vaan täällä jännäillään kans ja toivotaan, että sulla tahi/ja Lakalla olis tärpännyt!

Kiva Minnis kuulla, että siellä kaikki ok, mitä nyt tuo kaamea väsymys painaa, mutta se kuuluu (valitettavasti) monella asiaan. Eikä siihen aina tunnu auttavan edes nukkuminen.. Toivotaan, että tilanne helpottaa ekan kolmanneksen jälkeen. Onkos sulla tiedossa jo seuraava ultra (nt)?

Missäs vaiheessa Inna tää sun “ovisviikko” oikein on meneillään? Nimittäin olisko mitään mahista, että tuo rusehtava lima vois olla kiinnittymisvuotoa?? Jos olet “ovisviikon” loppupuoliskolla, tämä voisi olla mahdollinen selitys..

Ahomansikka, onhan tuo nyt vihoviimeistä, ettet millään pääse viestiäsi kunnolla lähettämään. Auttaisiko, jos kirjoitat viestin vaikka Wordiin ja kopsaat ja liität sitten tuohon viestikenttään.. Saisitkos “huijattua” näin tuota estoa (jos ymmärsin oikein, että estää sua kirjoittamasta muutamaa riviä enempää).

Pilvis

Vierailija
244/792 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun pyydän anteeksi, että nyt tulee hyvin omanapainen viesti. Tulin vain pikaisesti hehkuttamaan ennen kuin laitan pojat koulutielle... Kommentoin muille sitten paremmalla ajalla (jos saan luvan lapsilta).

Kun tässä olen tuskitellut, että kroppa olisi keskenmenon jäljiltä TAAS koomassa niin ei se ihan niin taida ollakaan. Eilen nimittäin, tasan neljä viikkoa keskenmenosta... Paperiin tuli muutamalla vessareissulla verensekaista limaa. Laitoin siteen valmiiksi pöaksyihin, kun ajattelin, että odotetut ja kaivatut kuukautiset alkaisivat, mutta ei tullut sen jälkeen mitään. Illalla ei meinannut uni tulla, kun vatsaa nippaili. Aamulla sitten helpotukseni alkoi se kaivattu vuoto. Eli pelätty kooma ei iskenytkään toistamiseen. Ja anteeksi inhorealistinen kuvaukseni.

Vierailija
245/792 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen tässä jääkiekon säestäessä taustalla (hyvä Suomi :)). Kovasti kaikille plussatuulia!! Täällä alkaa monella olla jännät paikat ovisten ja kiertojen kanssa. Katjalahille onnittelut kuukautisten alkamisesta, ne on kyllä ihana helpotus km:n jälkeen!

Thelmalla oli hurjia uutisia tuon vuodon kanssa. Kamalaa, että tilanne vaan jatkuu ja jatkuu :(. Työasioihin halusin sanoa, että älä niitä murehdi, itse olen kanssa tehnyt paljon töitä määräaikaisena, mutta jotenkin ne asiat ovat aina järjestyneet ja uusi ovi avautunut kun vanha on sulkeutunut.

Mulla on ollut hiukan kurja päivä tänään. Heti aamusta tuntui, että jotakin oli muuttunut: tunsin olon hyväksi ja suht energiseksi. Ei ollut pahoinvointia eikä ällötystä. Huolestuin tästä aivan älyttömästi ja työpäivä meni kun surffasin netissä lukemassa kaikkea maan ja taivaan väliltä ja murehdin vain. Mies yritti rauhotella, mutta tuo keskeytynyt keskenmeno on kyllä jättänyt aikamoisen pelon, että taas menee kesken, vaikka luulen kaiken olevan ok. Onneksi iltapäivällä alkoi tuttu väsymys, ällötys ja turvotus niin sain hetkeksi mielenrauhan. Milloinkahan sitä uskaltaa iloita tästä raskaudesta?!

Jatkan taas penkkiurheilun parissa, mukavaa iltaa kaikille!

Minnis, rv 9+2 (ja kädet on kyynerpäitä myöten ristissä, et näin kans olis)

Vierailija
246/792 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuus viikkoa tyhjennyksestä ja menkkoja ei kuulu. Raskaustesti näyttää miinusta. tää on jotenkin ärsyttävää. Tai jos sitten ne olis loppunu kokonaan ja vaihdevuodet tulleet. Toisaalta toivos että alkas ne menkat ja toisaalta toivois että oliskin raskaana. Tarvii ainakin vaihtaa apteekkia mistä seuraavan raskaustestin ostaa jos ei menkkoja kuulu, ja tarvii visiin jossain vaiheessa tilata lääkäri aikakin jos tää tämmösenä kauankin jatkuu. mutta kauanko niitä menkkoja sitten pitää varttua?

Terv.Lakka

Vierailija
247/792 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... johan tuo on uskomatonta tuon Thelman homman kanssa. Oletko ollut yhteydessä lääkäriin?? Eihän tuo voi olla enää normaalia. Tsemppiä niissä työkuvioissa sinullekkii.

Pilvilinna, joko mahanturvotus on helpottanut? Ei tämä oma roppa ole ihan kunnossa kanssakaan (tai ei ainakaan sen tuntemus näin keskenmenojen jälkeen) . Ei pitäisi olla vielä mitään kiinnittymisvuotoja mun mielestä ellei ovis sit ole ollut aiemmin. Mutta sen kerran vain tosiaan tuli sellaista juoksevaa limaa jossa oli jotain rusehtavaa mukana. Eli ovislimaksi ennemminkin ajattelisin laadultaan, mutta kun se on vääränväristä. Eli sekaisin ollaan :) .

Thelma ovisviikon hyödyntäminen on tehty fiilispohjalta...jokusen kerran oltu tässä silloin ku sille tuntunut . Eli ei ihan hullun aktiivisesti hyödynnetty - mutta sopivasti.

Joskus se pahoinvointi voi Minnis tosiaan pukata vasta iltapäivällä - onko sulla miten ultria ja muita tulossa. Kyllä se osaa olla niin pelottavaa tuo homma, ettei uskalla itse kuvitella missä ressissä sitä odotellaan sit joskus jos odotellaan.

Nyt en muista kuka oli mutta joku kyseli (varmistin: Lakka) niistä menkkojen alkamisista niin eikö se ollut 6-8 viikkoa km:n jälkeen milloin pitäisi alkaa ja luulen että melko yksilöllistä. Tuo raskaustestien ostaminen onkin mielenkiintoista kun kylällä on vain yksi apteekki :D . Täytyy lähtee suurempiin kaupunkeihin hankkii testejä sitten ku tarvii - paitsi en aio tehdä kun yhden ainoan testi kun sen aika tulee ! (Uskotteko ??! )

Mulla tänään iltavuoroon meno ja huomenna reissuun lähdetään samoin alkuviikon teen nyt sit vaihteeksi iltaa niin saa nähdä miten täällä kerkee käymään. Mutta kaikille oikein ihania pakkaspäiviä (HYI ku kylmää kesäihmiselle! ) . Ja kertoilkaahan kuulumisia. Kuka se seuraavaksi on testivuorossa :D ??

Vierailija
248/792 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtisiköhän, kun tyttö vielä nukkuu...

Mulla alkoi viimeksi menkat vasta 105 päivää keskenmenon jälkeen, nyt tuli tosiaan tuo neljä viikkoa kun meni kuukautisten mukana kesken...... En varmaan muuten olisi viimeksikään noin pitkään odotellut, mutta kun oli imetys, joka myös sotki kiertoa enkä halunnut lääkkeitä, kun varmaan olisi pitänyt imetys lopettaa. (Imetän muuten EDELLEEN, mutta vain lähinnä illalla/yöllä ja enää ei näytä sotkevan)

Raskaustestien osto-ongelman olen täällä yksiapteekkisessa maaseutukunnassa ratkaissut niin, että tilaan ne netistä (esimerkkejä mitä on tullut käytettyä... http://www.kotitesti.fi, http://www.testikauppa.fi/, http://www.mammaksi.fi/) Ei ole sitä puolihäpeän tunnetta, kun on TAAS apteekin kassalla testin kanssa. Mulla on yleensä ollut kaappi täynnä testejä, mutta nyt tuli siihen muutos ainakin seuraavan kuukauden ajaksi, yhtään en tilaa. Yksi on vielä kaapin perukoilla, viikkonäyttöinen clearvluen testi ja sen teen syntymäpäivänäni (19.3), jos ei seuraavat kuukautiset tule ennen sitä (ja tulevathan ne, se on jo tässä vaiheessa aika varma!)

Thelma, mikä on tilanne, toivottavasti kohta jo saisit selvyyden asiaan ja muutenkin jo alkaisi olla aika tulla toisenlaisia uutisia sinullekin, ihan liikaa olet saanut kokea pienellä ajalla.

Ihania, kirkkaita pakkaspäiviä kaikille toivottelen minäkin. AIVAN uskomattoman IHANAT ilmat olleet tänä talvena... ainoastaan se on harmittanut, että ne huskyt ovat meilla vasta hankinnassa, nyt kun olisi rekikoiratouhuja ajatellen ollut aivan uskomattoman mahtavan ihana talvi!

Vierailija
249/792 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätihän se kurvaili kylään melkeinpä kellon tarkkuudella. Nooh, jos tästä jotain hyvää etsii niin kierroksi on nyt sitten viimeiset kaksi kuukautta "vahvistunut" tuo 26 joka on siis joka kierrossa kaksi päivää vähemmän kärvistelyä kuin aikaisemmin.

Kyllä se vaan niin HATUTTAA toi tärppäämättömyys ja itse kun olen taas niin raskausoireilevaa sorttia että... :) Se esikoisen alulle paneminen on nyt vaan niin päämäärä mun elämässä että tarttis varmaan vähän relaa...

Joten tästä eteenpäin lupaan teille arvoisat "kollegat" (vauvaprojektin arvoisat jäsenet) etten osta YHTÄÄN raskaustestiä kaappiin houkuttelemaan ennenaikaisiin testauksiin ja en testaa kp 26:sena vaan odottelen rauhassa pari päivää yli rauhallisin mielin ja lupaan olla googlaamatta varhaisia raskausoireita päivittäin!!! :)

Tattaraa

Vierailija
250/792 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tilanteeseen ei kuulu mitään uutta, joten en paljon jaksa raportoida, kun alan oikeasti olla aika väsynyt tähän. Eikö tää jo riittäis, kun tänään tuli 7 viikkoa keskenmenovuodon alkamisesta. En ole soittanut sairaalalle, kun en jaksa kuunnella niiden ota buranaa ja odota ohjeita. Sitä buranaa on täs nyt viime päivinä syöty aika huolella. Jos tilanne on tää vielä alkuviikosta, niin ehkä soittelen sit.

Ymmärrän Tattaraa tuon sun tilanteen niin hyvin. Pidetään peukkuja, että seuraavassa kierrossa tärppäis! Esikoisen alulle saaminen on mullakin pyörinyt päälimmäisenä mielessä loppukesästä asti. Tosin nyt olen itseni säästämiseksi yrittänyt väkisin tunkea ajatuksen taka-alalle. Ja eihän sitä tällä hetkellä voi edes yrittää tulla raskaaksi, kun yrittää vielä saada edellisen keskenmenon pois päiväjärjestyksestä.

Me muistetaan tuo Tattaraan testaamislupaus. Samoin myös Innan lupaus. Mä olen muistavinani, että Inna myös aikaisemmin lupasi olla sortumatta Clearbluen viikkotesteihin. Mä en tällä hetkellä lupaa mitään, kun ei tuo testaaminen tunnu kovin ajankohtaiselta.

Minnis, kurjaa tuollainen epävarma olo. Vaikka oireet ikäviä ovatkin, niin toivotaan, että pientä oireilua olis mielenrauhan turvaamiseksi. Koska sulla on seuraava ultra? Toivottavasti pystyt iloitsemaan raskaudesta, vaikka ihan varmasti huoli painaa.

Meillä oli tänään töissä yhden kollegan läksiäiskahvit, kun hän aloittaa äitiysloman. Voi, että mä olin onnellinen hänen puolestaan. Kunpa mäkin jonain päivänä.

Mä taidan ruveta päivittämään ansioluetteloani, kun pitäis ruveta pistämään työasioita järjestykseen, ettei tarvi koputella työkkärin ovella 5 kuukauden päästä.

Thelma

Vierailija
251/792 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja pekkanen.en olis jaksanu enää yhtään työpaäivää!

Nyt tytöt kattelee pientä jääkarhua ja äiti surffailee hetken ja sit lähetään kauppaan ja aletaan sen jälkeen leipoa hiihtolomaksi pakkaseen herkkuja ja nyt viikonlopuksikin :)mä olen ite töissä vielä ma-ke mut mies on kotona kaikkien lasten kanssa ja käyvät luistelemassa ym :)

Risto Räpääjää meinataan mennä kattomaan joku pvä ens viikolla ja ei mikään halpa nakki ku 6 ihmistä menee mut Risto on meillä nyt in :)

Inna4: Mulla tulee vähän väliä sellasta rusehtavaa limasta vuotoa mut ei o tulehdusta eikä ovista et en tiä mitä on...

Katjalah: Onnea menkoista :) hienoa et sun kroppas alko toimimaan :)

Minnis7: Oikein paljon tarrasukkia odotusajallesi :) ja jaksuja

Lakka: Mullakin nyt koko "rumban" alotusesta on yli 6vkoa et loppuis nyt tää aika ja palautuis normiin...

Omaa napaa vähän lopuksi et mulla on niin sellanen menkka olo mut ei tule ni ei tule.vattaa juilii samanlaisesti koko ajan ja luulen et jotain holahtaa mut sit ei kuitenkaan.Raskaana en voi olla koska mitään oireita ei ole ja mä jos joku olen niitä hyvä "keksimään" mulla lämmöt tosi alhaalla et sekin kertois menkoista...mahtaako mulla olla haamumenkat ;)

No nyt ei auta ku odotella ja toivoa et alkaa kierto normalisoitumaan ja vois taas alkaa haaveilemaan vauvelista :) nyt jotenkin ei uskalla miettiä lainkaan ja pelkää et taas tulee tuulimuna :(

Hyvää viikonloppua kaikille ja me lähetään nyt kauppaan :)

Vierailija
252/792 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips Naiset! Minäkin ennätän kirjoittamaan nyt vihdoin...tentit tältä erää paketissa ja nyt tiedossa viikon huilaustauko. Tiistaina lähdetään isännän kanssa reissuun (kotimaan sisällä pysytään) ja sitä odotan innolla, pääsee vihdoin näistä kotiympyröistä pois.

Mun menkat tais loppui sitten edellispäivänä. Ihan mahtava fiilis olla nyt ilman minkään näköisiä eritteitä! *kopkop* Samalla ajatukset meinaa jo väistämättä ajautua ajattelemaan ovista, et koskahan sitä seuraavan kerran sitten ovulois! Se ei sitten sitten olekaan niin simppeli juttu kun ei tiedä muuttuiko mun tarkka kierto tästä km:sta. Nopeesti menkat ainakin tuli.

Kuusi viikkoa keskenmenosta ja reilu kaks viikkoa kaavinnasta. Tosi nopeesti siis siihen nähden että vielä polillakin sanottiin et 4-6 viikon päästä pitäisi tulla. Mut en kyllä valita yhtään!

Toivottavasti teille muillekin menkkoja odotteleville alkaa pian kuulumaan!

Ja Katjalahille onnittelut samaisesta ilouutisesta, ei sitä aiemmin ollut kyllä osannut aavistaa miten innoissaan sitä vielä joskus menkoista voi olla! Mut seuraavista en kyl sit ookaan enää niin iloinen...Nyt pitää sit vaan alkaa taas pupuilemaan ahkerasti!

Thelmalle tsemppiä työnhakuun! Mun miehellä on sama projekti päällänsä...parilla muulla tutulla kanssa. Tää aika on kyllä niin kökkö kun ei määräaikaisia soppareita haluta jatkaa ja uusia virkojakin tulee aika nihkeästi. Mut ei se ota jos ei annakaan! Eli hakemuksia vaan kehiin sen minkä ehtii ja mieleisiä duuneja aukeaa. Sitä mä miehellekin ruikutan varmaan kyllästymiseen asti et ei saa luovuttaa! Hyvät pärjää aina ja sit voi vaan miettiä sitä fiilistä kun kuulee sen että "Paikka on teidän"! :) Yhtä odottamista ja tärppäämistä kyllä tää elämä...

Minnikselle tsemppiä vatsan ja pikkuisen kasvatteluun! Älä murehdi turhia (tiedän, helpommin sanottu kun tehty..), eiköhän kaikki mene vielä hienosti! *hali*

Nyt mä lähden kahlaamaan lumimyrskyyn, kauppaan ja Makuuniin hakemaan jonkun "aivot narikkaan"-leffan (+mässyä) illaks! Isännän kainaloon siis illaks! Sitten ajoissa nukkumaan kun täytyy varmaan aamulla herätä taas 07:00 kattoo lätkää... :) Huomisilta taitaakin mennä viihteen puolelle! Eli ohjelmaa riittää, mut ihanaa kun se on muuta kuin tylsiä arki/tenttijuttuja!

Iloista viikonloppua kaikille!

Toivottavasti tämän pinon ikävämmät uutiset alkavat pian muuttua keväisiksi plussatuuliksi! Tsemppiä ja jaksamista ihan jokaiselle!

emmy

Vierailija
253/792 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopun toivotukset täältäkin.

Meillä kaikki hyvin, mitään ei vaan tapahdu. Keskenmenosta on 4,5viikkoa ja kovasti odotan menkkoja. Km-vuoto kesti 16 päivää. Laitoin just tilaukseen netistä ovulaatiotestejä ja paketissa tulee myös raskaustestejä. Ihan ajatuksena, että jos niitä ovistikkuja pääsisi kohta testaamaan. Poskeen ja nenän alle ilmestyi pari finniä ja olin ihan syyttämässä/kiittämässä menkkoja, mutta eipä kuulu eikä näy. Tylsää!!!

Tsemppiä ja jaksuja.

-kuutti

Vierailija
254/792 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..LOMA! Onkos tää tottakaan vai unelmoinko vain.. Mitäs sitä keksis tekemistä ensi viikolla;) Hiihdellä haluaisin ainakin, kun on luntakin noin mukavasti. Kunhan ei vaan olis näin hyytävän tuulisia ilmoja kuin tänään..hrrr. Oikeesti taidan tehdä kaikenmoista, mitä ei arkikuvioissa ehdi tekemään. Taidan vaikka lojua soffalla ja katsoa telkkaria (en ole viikkoon moista tehnytkään ja tää on aivan totta!).

Ja Emmylläkin loma tiedossa ja ihan reissun kera. Oikein mukavata lomailua sinne! Ja siellä jo kuuden tunnin päästä heräillään, kun täällä ei vielä edes harkita nukkumista.. Oon muuten ihan pakottamalla pakottanut itseni tällä viikolla puoliltaöin tai jopa 23.30 nukkumaan, että aamuisin oisin vähän virkeämpää tyttöä.. Mutta kun arkisin tulee töistäkin vasta 22, niin kuka sitä nyt heti pystyy uneen ponkaisemaan!

Katjalahille onnittelut kehon heräämisestä;) Harvoinpa sitä juu näin menkoista iloitsee kuin näissä ympyröissä.

Minnikseltä jo tuossa aiemmin kysyinkin seuraavasta ultrasta ja niin näkyy moni muukin tässä samaa pohtineen. Kovasti me kaikki eletään sun tilanteessa mukana ja toivotaan kaiken etenevän mallikkaasti. Nuo pelot ovat kyllä NIIN ymmärrettäviä! Itse en varmaan - jos sitä vielä raskaaksi tulee - uskalla iloita raskaudesta ennen kuin jossain tyyliin 30 viikolla.. Kun meidän keskosneiti syntyi, tutustuin yhteen äitiin, jonka pikkuinen oli syntynyt vkolla 24+0 ja täysin terve lapsi on tätänykyä. Olihan ne ekat vuodet rankkoja, mutta tuollaisiiin ihmeisiin sitä vaan lääketiede nykyään pystyy. Tuuria tosin täytyy olla matkassa myös aika rutkasti.

Inna lupaili tekevänsä yhden ainokaisen testin mahdollisen raskauden kohdatessa ja pitävänsä pikku kätösensä erossa cb viikkodigeistä.. Mahdetaankohan me tota ihan niellä;) Muistan tuolta heinäkuun pinosta digi-addiktiota;) Niin, ja täällä toinen kevät/kesäihminen, mutta kyllä tällaiset kunnon talvet vielä on ihan ok, kun on lunta, valkeeta ja pakkasta. Voi sitten ainakin hiihtää, luistella ja pulkkailla. Mutta ne harmaat loskatalvet..argh.

Ja vielä Tattaraakin lupaili olla erossa aikaisista testeistä ja raskausoire-googletuksesta;) Vähän pahaa pelkään, että on nyt tullut luvattua pikkasen liikoja..

Vauvafanille ja Kuutille tsemppiä menkkojen metsästykseen - niin tai sitten plussaamiseen…

Eipä taida tähän pinoon ihan heti sitä plussaa poksahtaa, kun monella joko menkat kadoksissa tai just tulleet. Ja Thelmakin joutuu raasu elämään Buranan voimin. Kyllä mua niin sapettaa tuo sun kohtelu. Rutistus sinne.

Viikonloppuja,

Pilvilinna

Vierailija
255/792 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mukavaa lomaa myös niille, jotka lomalla ovat. Mulla on ensi viikko töitä ja aika kiireiseltä näyttää lähipäivät, kun tuli yks ylimääräinen juttu hoidettavaksi ennen torstaita. Meillä on sit seuraava viikko välitenttiviikko eli opetusta ei ole, mutta mulla on aika paljon opiskelijoiden tehtäviä katsottavana, joten ei se lomaa ole.

Pilvis, uusin käänne täs mun kuviossa on, etten voi enää turvautua buranaan. Mulla alkoi pari päivää sitten ikävät ylävatsan kivut ja epämääräinen polttelu. On tainnut viime viikkojen burana-annokset olla liikaa. Lopetin buranan syömisen ja olen syönyt vaan kaikkea tosi neutraalia ja vatsaystävällistä, niin kipu on helpottanut, mut särkylääkkeisiin en nyt koske. Nyt sit kärvistelen näiden alavatsakipujen kans, jotka onneks ovat olleet siedettävät eilen ja tänään. Arvatkaa, onko huumori aika lailla loppu tän kans. 7 viikkoa keskenmenosta ja tässä tilanteessa ollaan. Voi p..... ihan suoraan sanottuna.

Mun puolesta sais jo tuo ilma muuttua keväisemmäksi. Toki on kiva, että on kunnon talvi, mutta eiköhän tää ole nyt nähty. Onneksi meidän koiratkaan eivät viihdy tällä kelillä ulkona, joten ei tarvitse kovin pitkillä lenkeillä itseään palelluttaa.

Thelma

Vierailija
256/792 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysinpä tämän ja ajattelin liittyä joukkoon.

Olen 32-vuotias nainen, minulla on kaksi jo kouluikäistä lasta, vanhempi menossa yläasteelle.

Ei ollut mitään ongelmia kummassakaan raskaudessa.

Nyt "uuden" miehen kanssa yritetty lasta, keskenmenon sain marraskuussa viikolla 13. Alkoi pienellä vuodolla, sen jälkeen ruskeaa tuhrua ja sitten lopulta kaikki tuli luonnollisesti ulos. Kaksi päivää keskenmenosta olin kättärillä ekalla uä-ajallani ja siellä ei enää merkkejä raskaudesta. Viikolla 8 olin käynyt yksityisellä ja silloin kaikki hyvin, vauvanalku oli oikeassa paikassa ja sydän löi. No, ei tarvinnut kaavintaa.

Nyt menkat myöhässä kp35/28, tein jo ennen menkkojen normaalia alkamispäivää clearbluella plussan, nyt sitten eilen sain negan apteekin testillä. Menkkoja ei kuulu, oireita on ollut, mutta en osaa sanoa, ovatko loppuneet vai kuvittelenko vain. Toivo elää negasta huolimatta, vai lieneekö taas mennyt kesken, tosin missä kuukautiset...?

Keskenmeno viikolla 13 oli ikävä kokemus, ja jätti jälkensä henkisesti. Lisäksi "kaikki" kaverit ovat raskaana, joten asia pyörii siksikin mielessä.

Voimia meille kaikille!!!!

Vierailija
257/792 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raxutin77, tervetuloa mukaan keskusteluihin! Kertomasi on valitettavan tuttua ja keskenmeno on mielessä suruna ja ikävänä. Itselläni keskenmenonpelko inhottavasti seuraa alkanutta raskautta, vaikka kovasti yritän psyykata itseäni positiivisiin ajatuksiin. Toivottavasti olet nyt uudestaan raskaana (pidän peukkuja)!

Musta kanssa tuntuu, että kaikki kaverit on raskaana. Viime viikonloppuna sain kuulla, että eräs erittäin hyvä ystäväni on myös raskaana ja reilun viikon meitä edellä. Olen superonnellinen kaverini puolesta. Noloa tunnustaa, et taas hiipi pelko siitä, että muiden raskaudet eteee, mutta meidän ehkä ei. Sydäntä kun aina vihlasee kun tapaan kahta kaveriani, joilla laskettu aika on toukokuussa, niin kuin minulla ensimmäisestä...

Kiitos kaikille myötäelämisestä ja kun olette kyselleet jaksamistani! Olen siitä tosi otettu. Väsymys tosiaan vielä seuraa, mutta pahoinvonti on vähentynyt. Np-ultra on 5.3 eli kahden viikon jännitys vielä, huomenna menen verikokeisiin.

Mies tuli pitsojen kanssa kotiin, joten lopettelen. Kommentoin aikaisempia kirjoituksia paremmalla ajalla ensi viikolla! Edelleen plussatuulia kaikille!!

Minnis

Vierailija
258/792 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin pikapikaa toivottamaan kaikille mukavaa viikkoa! Me lähdetään huomenna sit tien päälle niin en tiedä mahdanko ennättää surffailemaan ennen ensi viikon alkua!

Mä oon kyllä tosi huolissani Thelma sinusta jos et oo yhteydessä sinne lääkäriin ennen kontrollia mikäli nuo kipuilut ja kummat tuntemukset vaan jatkuu...:( Tiedän kokemuksesta että on kurja soitella ajanvaraukseen jos siellä ei oteta asiaa vakavasti, mut voisitko soittaa suoraan tuolle sinua hoitaneelle lääkärille? Jos sulla ei ole suoraa numeroa niin jos yhdistäisivät sinut keskuksesta hänelle.

Voi, Minniksellä on Np-ultra jo 1,5 vkon päästä! Jänskää! :) Sun kuulumisia on kyllä kiva kuulla kun pystyn niin samaistumaan noihin tuntemuksiisi... Musta tuntuu myös että nyt on kyllä pian joku ennätys vauvavuosi kun raskausuutisia satelee lähes viikottain. Oon ehtinyt jo miettiä että sitten jos omalle kohdalle uusi raskautuminen vielä tapahtuu, mä en varmaan uskalla kertoa äidillenikään (joka on mulle kuitenkin tosi läheinen ja jaetaan aina niin ilot kuin surut) ennen Np-ultraa jos vielä sittenkään. Nyt tuntuu että vois odottaa vaikka niin kauan kunnes alkaisi näkyä päälle päin... ehkä kuitenkin tulevalle mummelille vois kertoa vähän aiemmin ettei tulis jotain muuta kautta tietoon ;)

No, saa nähdä mitä se on sitten kun tossa tilanteessa oikeasti ollaan, mut kyllä sitä varmasti varpaillansa on enkä siis yhtään ihmettele Minnis sun pelkoa ja huolta. On vaan harmi että sitä samanlaista alkuraskauden huumaa ei varmaan tule koettua toista kertaa. Huumaa varmasti tulee mutta kuitenkin erilaista.

Mulla oli ihan hurjan mukava viikonloppu, sanoisinko että tällä erää tämän vuoden paras. Näin paljon ystäviä, tein kotona suurehkon siivouksen ja leivoinkin pitkästä aikaa. Ja nyt on kyllä tosi mukava lähtee vielä reissuun, luvassa on vaikka mitä kivaa! Voisin kuvitella ettei arjen asiat paljoa päässä pakota...vkl:kin meni niin innostuneessa huumassa :)

Toivottavasti Teilläkin on kiva viikko!

Mä palailen asiaan viimeistään sitten viikon päästä.

Hugs, Emmy

Vierailija
259/792 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne sieltä tuli tänään ja voi kun osaa olla ihminen ilonen kerrankin niistä !!!!! :)

Mä tänään just mietin et kui voi olla näin menkkaolo mut ku ei tule ja töissä meillä oli joku kuntosalinkäyttöopetustunti ja ihan lopuksi "holahti"housuun ja ajattelin et eikö mul pidätyskykyä ole enää lainkaan!!!! mut sit ku menin vessaan ni olikin verta! meinas silmät tippua ha ha

Mä koetan nyt oikeesti ottaa löysin rantein tän vauvatouhun ku oli niin kovaa yritystä viimeksi ja kaikki niin suunnitelin valmiiksi et nyt asenne on muuttunut erinlaiseksi että ei se vauva ole itsestäänselvyys vaikka 4 jo onkin mutta toivo elää....ja mulla raskaustestejä on 2 tuolla kaapissa ja ennen en testaa kun menkat oikeesti myöhässä ja senkin jälkeen vaikka näyttäis plussaa en uskalla nuolaista ennen kun ultrassa vauvan näen...

Mulla toi oviksen odottelu kestää aina niin kauan ku kierto on niin pitkä ku 35pvää :( mut sekin tuntuu nyt pieneltä ku luulin et menkat ei ala lainkaan :) huomasitteko...positiivista-ajattelua ;)

Mulla alko nyt 2 pvän talviloma ja viikonloppu päälle et nyt rentoudun kun ei tarvii nousta kellon soittoon 4.45 :)

Paljon plussatuulia kaikille ja raskautuneille tarrasukkia :)

Niin ja tervetuloa Raxutin :)

Vierailija
260/792 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

....raskaana! Menkat on myöhässä kohta jo viikon. Raskausoireita ei ole muuta kuin ajoittain aikas kovia mahakipuja. Testin tein viimeksi ma ja negaa näytti, mutta epäilys on silti vahva. Tosin epäilen että kyseessä olisi tuulimunaraskaus, koska noi mahakivut on täsmälleen samanlaiset kuin edellisessä tuulimuna raskaudessa. No ei pidä mennä asioiden edelle. Viimeksi taisi menkat olla yli viikon myöhässä kun testiin sain kaksi viivaa, joten jos tuo nega plussaksi tosi myöhään niin kyllä sit odotukset on aika alhaalla, mutta saas nähä kuinka tässä käy.. ehkä sitä tulee vaan skeptisemmäksi kuin on kokenut keskenmenon/tuulimuna raskauden. Perjantaina aamulla teen seuraavan testin jos vieläkään ei menkkoja kuulu.

No mutta tulipas nyt paljon omaa napaa.. oli vaan ihan pakko tulla kertomaan että missä mennään.