Keskenmenon/keskenmenojen jälkeen uuteen yritykseen
Kommentit (792)
tällä oma olotila on iahn hyvä. menkoja vartuskellaan tai jo muutamana päivä on tuntunu siltä että alkaa vaan ei oo näkyny. Tuosta klamydia justa tuli mieleen että minulta kysyi sairaan hoitaja naisten tautien poillla silloin että ottiko lääkäri klamydia kokeen että ottavat aika usein tämmösissä tapauksissa. mutta ei ottanu lääkäri ja kai siinä olisi jotain oireitakin. Meidän ulkonakäymiset ja juhlinnat on pääsiasssa että ollaan nyt kolme kertaa käyty ilman kakaroita miehen kanssa kahdestaan illalla syömässä läheisellä abc-asemalla. Meillä ei tuota kaljaa tai siideriä kulu pahemmin mies ottaa äijäporukassa joskus yhden, mutta noitten kakaroitten ja lehmien kanssa kun tarvii olla ainakin toinen aina ajo ja työkunnossa ympäri vuorokauden.
Terv. Lakka
ps. onneksi ei pääse kaupoille ettei eksy samalla apteekkiin ostamaan minkään valtakunnan raskaustestiä makttais nyt ainakin ens viikkoon, jos ei siihen mennessä ole menkkoja tullu
Kotiuduin vähän aikaa sitten sairaalasta ja ajattelin viettää iltaa miehen ja hyvän ystäväni jäätelön kanssa telkkarin ääressä. Nyt on yhä vähän tokkurainen olo ja kipuja on jonkin verran. Pahoinvointi oli herätessä aivan järkyttävä, onneksi helpotti kun oksensin kerran.
Tänään sain kyllä ymmärtäväistä kohtelua sairaalassa ja sinänsä kaikki on ok. Taisin avautua aikaisemmin saamastani kohtelusta heräämössä kaavinnan tehneelle lääkärille, mutta en kyl ihan muista, mitä hänelle puhuin. Nuori erikoistuva lääkäri oli kyl tosi mukava ja suhtautui empaattisesti mun tilanteeseen ja pahoitteli, että tämä meni näin mutkikkaaksi. Jutteli pitkän tovin mun kans.
Mut tuohon otsikkoon. Olisihan se ollut liian helppoa, että tän vois todeta nyt olevan tässä. Mulle oli tarkoitus tehdä kevyt imukaavinta, mutta joutuivat raapimaan vähän kovemmalla kädellä ja silti lopputulos on se, että kaavinnan saalis on turhan niukka verrattuna ultralöydökseen. Eli seuraavan kerran kolmen viikon päästä sairaalan polille ultrattavaksi.
Thelma
..Thelma, miten ihmeessä sulla nyt voi olla noin huono tuuri matkassa! Että jälleen kolmen viikon päästä samaa tilannetta ihmettelemään. Ja kaikki se muu ahdistus tuohon päälle, niin ei voi muuta sanoa kuin että enpä yhtään ihmettele, jos olet aivan uupunut ja puhkipoikki. Ei tässä taida enää kenenkään voimalähettelyt ja megakannustuksetkaan paljoa vaikuttaa.. Mutta yritänpä silti: iso hali ja lämpöinen rutistus!
Tuosta klamydiasta vielä: voihan se toki aiheuttaa tulehduksen (esim kohdussa, munasarjoissa) ja siinä mielessä tietty ymmärrettävä juttu näissä alavatsakivuissa. Mutta jotenkin vaan just Thelman tilanteen jälkeen tuntui kummalta, kun juuri oli todettu ultrassa rask.materiaalia, jonka takia siis lähete polille oli tehty. No, ehkäpä sit joku rutiinitarkistus, jos Lakallekin samaa ehdoteltu.
Mites muut voivat? Tää on ollutkin jotenkin hiljaisempi viikko täällä viestimaassa. Kaikki hautautuneet vällyjen kätköihin pakkasta pakoon ja päättäneet kirjoitella sit kun tarkenee..:)
Pilvis
... Thelma voi surullisuus tuota sinun tarinaa - ei voi olla totta enää. Miten ne ei sitten saaneet kaikkea pois kerralla ?? Kyllä tuntuu nyt niin pahalle sun puolesta kaikkineen :(. On se kyllä väärin, että yhelle ihmiselle ladataan nyt tuolla tavalla kuormaa. Voimia kovasti sinulle.
Minulla on tällä hetkellä tunne, ettei aika riitä mihinkään - ei etenkään koneella olemiseen eikä muihinkaan sosiaalisiin suhteisiin. Enkä tiiä mihin se aika menee, menee vaan jokainen minuutti vuorokaudessa. Nyt on mies saunaillassa, isommat lapset isällänsä ja pienemmät nukkumassa niin on hetki aikaa istua koneella keskeytyksettä.
Mulla tosiaan menkat oli ja meni (hyvin tavalliset "omanlaiset" ja nyt olisi sitten menossa kp 7/26-28. Ja himotkin alkaa pikkuhiljaa taas heräilee :) . Mutta kiirettä ei silti vielä ole - yhä edelleen tulee sit ku tulee jos on tullakseen. Mulla on mahdollisesti ensi syksynä tulossa työmuutoksia (ne selviää parin viikon päästä) ja jos tässä käy niin kuin toivon, niin sitten edessä on minulle isommat haasteet ja toivoisin voivani olla sitten täysillä käynnistämässä tätä hanketta. Eli himpun ristiriitaisilla fiiliksillä nyt sitten liikenteessä - mutta eipä suunnitella tätä elämää liian tarkasti ;) - annetaan luontoäidin hoitaa niin kuin parhaaksi kattoo.
En vieläkään ymmärtänyt miten saisin tuonne näkyviin kaikki yhtäaikaa että voisin välillä kattoo, mitä olette kirjoitelleet, ehkä otan käyttöön erillsen word -dokumentin. Joko tänne uusia plussia kuuluu? Saako Minnis seuraa :) - ja jos niin kenestä ? Inna
Mä toivon että pian alkaisi menkat ja pääsisit uuteen kiertoon ja yritykseen :)
Mulla joku ihme "kooma"vaihde päällä kropassa.ei tapahdu siis mitään,ei yksinkertaisesti mitään :( mun menkat ei ala varmaan koskaan enää mut en ovuloikaan et ho hoijaa!!!
Sikapiikillä olin tänään et ei tarvii sitäkään enää miettiä et ottaako raskaana vai eikö ota ja ei oo mitään oireita viel ainakaan,ei ees käsi kipee ja toiv.ei tulekkaan.
Painokaan ei ole pudottu mut ei oo lisääkään tullu et olen mä tasapaksu ny joka asiassa ;) ha ha.
Tarhasta tuli eilen lappu et TÄITÄ!!!!! onneks ei meijän lapsilla vielä ja menin tuhatta ja sataa apteekkiin ja ostin sitä pajunkuorishamppoota(makso 16.50e) mis ei täit kuulemma viihdy ni sil on nyt pesty ja ei oo täitä näkyny ja toiv.tarha o nyt puhdas niistä ja ne joilla niitä on ollu ni hoitanut ne pois...olen itekki pessy sillä ja se tekee tukan tosi hyväksi eikä tarvii ees hoitoainetta et ei paha :)
Mun on pakko kertoo täs kevennykseksi viel juttu ku tänään tapahtu siel sikapiikillä ollessa ku istuttiin siin yhden naisen kanssa ku käskettiin 10min varoiks istua kun sen on saanu ni olin kuulevinani et siin muutaman penkin päässä yks nainen olis sanonu et haista v.... ja kysyin siltä mun vieruskaverilta et kuulitko et sanoiko tuo et haista v... ja sit se "pöpi" alko hollaamaan et fack you ja haista v... vuorotellen ja sit se mun vieruskaveri sano et joo kyl se sano ja ny lähdetä tääl ja se on ton porukan vika jos me pökrätään ton hankeen!! =)
Jäi kyl hyvä fiilis koko hommasta vaik ny noin menikin mut mä olen aina ollu huumori-ihmisiä ja sillä pötkiny pitkälle vaikka aina ei niin helppoa oliskaan...
hyvää viikonloppua kailille ja paljon plussatuulia kaikille :)
Thelmalle iso jaksuhali ja ihan mielettömästi voimia! Sulla on nyt kyllä tosi raskasta aikaa mut oon saanut susta semmoisen kuvan että olet vahva ja fiksu nainen! Onneksi sinulla on myös läheisiä, siskosi ja miehesi, joiden kanssa näistä asioista voit puhua.
Vaikkei omakohtaista kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta olekaan, uskon että suhtautumisesi veljeesi näyttää vain aika. Tosi vaikeita asioita kyllä.
Samaa mietin kuin Inna tuosta toimenpiteestä että miten ihmeessä ne eivät saaneet poistettua kaikkea materiaalia kerralla! Ja että lykätään taas kolmella viikolla eteenpäin... olettavatko ne että jotain tapahtuisi vielä itsestään vai eikö kahta toimenpidettä voi tehdä niin peräkkäin? Voin vaan kuvitella miltä susta Thelma tuntuu...voi kunpa voisinkin auttaa! Tällaisina hetkinä sitä myös aina huomaa kuinka avuton ihminen loppuviimein on.
En osaa sanoa Thelma sinulle mitään järkevää, mutta olet ajatuksissani!
Mulla on ollut hurjan kiireinen viikko enkä siksi ole ehtinyt kirjoittelemaan. Pari kertaa oon nopeesti ehtinyt täällä pistäytymään mutta ei ole yksinkertaisesti ollut aikaa alkaa kirjoittamaan. Muidenkin osalta oli kyllä aika hissuviikko :)
Nytkin pitäisi alkaa lukemaan tentteihin...kolme isoa tenttiä ensi viikolla, kääks! Ja olin tosiaan sen kaksi viikkoa sairauslomalla juuri silloin kun näiden tenttiaiheiden luennot pidettiin. On siis vallan oman opiskelun ja oppikirjojen varassa nyt mentävä. Motivaatio jotenkin edelleen aika nolla, mut jospa se tästä vielä kasvaisi... Koululla jaksan kyllä käydä ja sinne on kiva mennäkin kun on mukavia ihmisiä ympärillä, mutta sitten illalla kun tulee kotiin on niin väsyksissä ettei jaksaisi enää tehdä mitään ja parina iltana tihrustin jo itkua kun olin niin väsynyt ja stressaantunut kaikista sairausloman aiheuttaneista rästeistä yms.
On vaan tosi voimaton olo. Mä opiskelin viime syksyn tosi tiukkaan ja olenkin ihan tyytyväinen saamaani opintomenestykseen. Sitten joulukuussa kun alkoi breikki opiskelusta sai vihdoin hengähtää ja pääsimme lähtemään odotetulle matkalle. Sain tietää raskaudestani ja muutaman lomaviikon leijua elää varsinaisessa huumassa sen vuoksi, kunnes viimeinen lomaviikko ja nuo kaksi saikkuviikkoa pyyhki kaiken sen rentoutumisen ikään kuin tapahtumattomaksi. Nyt kun palasin koulun penkille, on olo että olen TAAS siellä eikä mitään 1,5 kk:n lomaa ole ollutkaan! Pipariksi meni siis. Ja sen takia varmaan nyt näin väsyttääkin.
Eilen alkoi sitten taas menkat(?). Oliskohan ne tällä kertaa ihan oikeasti ne... Nyt ainakin vuotoa on toista vuorokautta putkeen ja runsastumaan päin, eli hyvälle siinä mielessä näyttää. Kumma kyllä juuri viikko sitten pe:na kun ne edelliset "menkat" muka alkoivat, oli meillä miehen kanssa suunnitelmia vkl:ksi parisuhteen panostamiseen ja se meni sit kammarinpuolelta vähän överiks, sattuneesta syystä! Ja eikös taas eilen perjantaina viikonlopun koittaessa vuoto alkanut ja parisuhteeseen panostusvkl taida edelleen siirtyä hamaan tulevaisuuteen peuhaamisten suhteen! Kyl taitaa molempia hieman kypsyttää, mut täytyy tehdä sit jotain muuta mukavaa kun kroppa näköjään puuttui taas peliin... Olis nyt vaan sitten oikeesti menkat. Mä en kestä jos tällaista vkl-vuotoa jatkuu vielä viikkokaupalla!
Eipä tänne muuten kummempia. Nyt tenttikirjojen pariin.
Innalle peukkuja lupaavista työmuutoksista!
Mites Minnis ja masuasukki voivat? Entäs muut?
Aurinkoista viikonloppua teille, Täydellisille Naisille! Täällä ainakin möllöttää tuommoinen ihmeellinen valoilmiö taivaalla aikas lupaavasti! :) emmy
Mä olin torstaina ja perjantaina töissä, vaikka olis ollut saikkua, mut kotona olemalla olisin sekoittanut oman aikatauluni lisäksi 45 opiskelijan aikataulut sen verran pahasti, että raahauduin töihin. Menkkamaisia alavatskipuja on jonkin verran. Vuotoa ei ole oikeastaan lainkaan. Ke-ilta tuli vähän, nyt on kirkasta limaa, jossa on verta vähän seassa.
Kaavinnan tehneen lääkärin mukaan toimenpide meni hyvin ja hän otti kaiken ulos, mitä vaan irti sai. Mutta tosiaan maanantain ultralöydös viittas siihen, että olis ollut enemmänkin tavaraa. Ja siitä syystä kontrolliultra silloin kolmen viikon päästä. Mä toivon, että maanantain lääkäri olis vaan tunaroinut merkitessään ultralöydöstä ja ettei kohdussa enää mitään olisi. Olo on kyl parantunut. Enää ei ole samanlaista alavatsakipua kuin ennen kaavintaa ja sit mulla oli myös pissa oudon väristä ennen kaavintaan ja nyt näyttää normaalilta, joten toivoa on, että kohtu olis tyhjä. Teen täs varmaan joku päivä raskaustestin, jos vaikka sais sen negan.
Tänään tulee 6 viikkoa keskenmenosta. Kontrollin jälkeen on kulunut yli 2 kk, melkein 9 viikkoa. Siinä vaiheessa tähän raskauteen ja keskenmenoon on mennyt kaiken kaikkiaan 5 kk, aika pitkä aika. Mieliala on kyl parempi nyt. Yritän keksiä elämääni sellaisia asioita, että ajatukset ei pyöris koko ajan raskautumisen ympärillä. Jospa vaikka työkuviot selviäis ja sit ajattelin panostaa koiraharrastuksiin ja kuntoiluun. Jos vaikka alkais treenata maratonia varten sillä ajatuksella, että juoksen sen, jos en ole raskaana kesällä. En tiedä, onnistunko itseni huijaamisessa, mut pää hajoaa, jos vaan koko ajan lasken kaiken sen varaan, että olen mahdollisesti joskus raskaana.
Inna, toivottavasti työkuviot selviävät ja löytyy mukavia haasteita työrintamalla. Ja uusi onnistunut raskaus tulee sit sopivaan saumaan. :)
Emmylle, tsemppiä opintoihin. Mulla on vähän samanlainen olo kuin sulla ton rentoutumisen kans. Mulla oli tosi tiivistahtinen syksy, jota ei raskauspahoinvointi ainakaan helpottanut. Ajattelin rentoutua pitkän joululoman ja ajattelin, että pahoinvointikin helpottaa ja sit voin mennä levänneenä kevääksi töihin ja työtahti on vähän kevyempi keväällä. No, mulla on sellainen olo, ettei joululomaa ole edes ollut ja saikun ja kaiken lääkärissä ramppaamisen, ahdistuksen jne. takia, mulla on kasaantunut työjuttuja niin, että nyt pitää oikein urakoida.
Mites Minnis jakselee?
Me taidetaan nyt lähteä autokauppaan...
Thelma
mutta miinustahan se näytti. Menkkoja ei oo kuulunu, tyhjennys tehtiin 4.1. nyt viikon ollu olo että kohta ne menkat alkaa, mutta ei oo vielä kuulunu, tuosta oviksesta en tiedä kun en oo koskaan yrittäny sitä paikantaa, minulla normaali kierto on ollu 30-35pv. Nyt on ollu ihmeen kuvottava ja hajuherkkä olo jo kolmatta päivää joten jos menkkoja ei kuulu tarttis vissiin ostaa uusi raskaustesti ens viikolla, tosin kohta ne jkattoo minua kajahtaneeksi paikallisessa apteekissa. Painoa ei täälläkään ole saatu pudotettua vaikka tarvetta olisi vähintään kymmenenkiloa alkuun ja vaikka tippuis kakskymmentä ei vielä anorektikoksi tulisi. Mut ku tuo suu vetään melkein kaikkea mikä muistuttaa ruokaa ja makeeta, päivällä ei kerkee lenkille ja illalla ei tuonne pimiään viitti lähteä.
Terv. Lakka
Nopeasti tulin tänne piipahtamaan sillä halusin toivottaa teille kaikille Ihanaa Ystävänpäivää! Olette mahtavia, sielunsiskot :)
Mulla ei oo enää mitään epäselvää alkoiko menkat vai ei... Voi kyllä, alkoi! Kipujen kanssa ja normaalia runsaammat ovat, ainakin näin alkuun. Nyt jo sitten ootan et menis jo ohi... ;)
tulin minäkin toivottelemaan. Tällä suunnalla ainakin ollut oikein ihana ystävänpäivä, toivottavasti teillä muillakin!
Emmyllä tenttikiireitä ja tätsykkäkin löytänyt jälleen sinnekin. Pitäisikö tästä jälkimmäisestä ihan onnitella.. keho ehkäpä näyttäis siis palautuneen normiuomiinsa.
Ja Thelma suunnittelee peräti maratoniin valmistautumista. Munkin yks hyvä ystävä juoksee maratoneja.
Mites Innan asuntoprojekti, onko edistystä sillä rintamalla? Millaiset voinnit Minniksellä? Ja entä te muut sitten? Lakka voikin kenties olla seuraava plussaaja! Odotellaan siis jännittyneenä, tuoko ensi viikko seuraavan plussan tähän pinoon.
Itsellä taitaa olla ovis.. Normikierron mukaan sen kyllä piti olla jo to, mutta eihän tämä kroppa mitään normia ole seurannut sitten keskenmenon.. Tikuttelin ke, eikä näyttänyt edes haamua. Sen jälkeen päätin jättää puikot kaappiin, ettei tule liikaa keskityttyä tähän hommaan.. ;) Kipuilut alkoivatkin sitten toden teolla vasta tänään. Eilen kyllä tuli hommailtua, joten pientä mahistakin olemassa. Sen näkee sitten. Vaan yhteenkään oireeseen en enää usko ennen plussatestia, piste (muistuttakaa mua sitten, kun alkaa oirespekulaatio..). Paitsi ehkä yhteen oireeseen voisin jopa uskoakin; jos nimittäin alan joka ikisen hammaspesun yhteydessä vimmatusti yökkimään, niin sitten se kyllä on siinä;)
Pilvis
Tuli vietettyä viikko hiljaiseloa kirjoittelurintamalla.... Ei yksinkertaisesti saanut aikaiseksi kirjautua sisään. Näitä aikoja aina tulee.
Thelmalle jaksamista eteenpäin. Tosi inhottavaa, kun tilanne venyy ja venyy, eikä uuteen yritykseen pääse.
Mulla tulee näinä päivinä neljä viikkoa jälkimmäisestä keskenmenosta, joten periaatteessa voisi olla niin, että kuukautiset tulisivat tällä viikolla. Mutta saa nähdä. Viimeksi meni niin, että keskenmenon jälkeinen kierto oli vaatimattomat 105 päivää, joten varovaisesti tässä nyt yrittää kuulostella merkkejä.
Mulla muuten ENNEN MUINOIN oli luotettava raskausoire se, että ikenet valui verta harjatessa ja ihan itsekseenkin (ainoa oire, joka oli kaikista neljästä ipanasta aina heti). Nyt ei enää siihenkään voi luottaa, sen totesin viime syksynä, kun verta valui, mutta raskaana en ollut. Jostain muusta syystä se ientulehdus silloin iski.
Meillä ei ystävänpäivää noteerattu mitenkään, mitä nyt tein laskiaispullien lisäksi kakun jonka sanoin olevan ystävänpäiväkakku. Laskiaista kyllä vietettiin ja käytiin koko perheen voimin pulkkamäessä, ihanaa kun teinikin viipotti siellä pienten kanssa innoissaan.
Vauvafanin tavoin minäkin otin sikapiikin viimeviikolla ja muutenkin mennään kai aikalailla samoissa tällä hetkellä, kun sielläkin kroppa vetelee koomaa... Vai onko tilanne muuttunut? Toivottavasti jotain elonmerkkejä olisi ilmaantunut!
Mitä kuuluu Innan asuntorintamalle ja muuten onnittelut kuukautisista! Täällä noista kropan elonmerkeistä uskaltaa onnitella. Mitäs muille, joko Lakka on plussannut?!
ihan vapaa viikonloppu takana ja jännittävä alkuviikko edessä, nyt mennään kp 24/26... Iltaisin on ollut menkkamaisia alaselkä kipuiluja jo melkein viikon ja väsymys on ollut hirmuinen viimeiset pari päivää. Nyt vaan kun malttelis sinne ke/to odotella!!! :)
Emmylle onnittelut tädin saapumisesta! Muistan kun hihkuin itsekseni työpaikan vessassa kun km:n jälkeiset menkat alkoi, harvoinpa sitä niin onnellinen siitä tapahtumasta on :)
Nyt taas pakko alkaa pakertamaan töiden kanssa kun iltapäivällä vielä lounastapaaminen ihanan ystävän kanssa ja hankinnoille ostelemaan lapsille kerhoon kaikkea ihanaa askartelutarviketta, täti sekoaa taas kaupassa :)
Aurinkoista maanantaita kaikille!
Tattaraa
Myöhästyneet ystävänpäivät kaikille teille ihanaisille naisille! Mä en eilen koneen ääreen ehtinyt, kun koko päivän oli kaikenlaista ohjelmaa.
Täällä onkin nyt yleisesti jännät paikat. Odotellaan plussia (Lakka, Tattaraa, muita?) ja keskenmenon jälkeisiä menkkoja ja tietenkin hyödynnettäviä oviksia. :) Mä en taida odottaa vielä mitään noista ennen kuin se reilu 2 viikon päästä oleva kontrolli on ohi ja oikeasti todettu, että kohtu on tyhjä ja terve sekä hcg laskenut täysin.
Tein lautantaina testin ja se näytti kyl negaa, ei siihen edes suurennuslasilla olis saanut viivaa näkyviin. Mut muuten oon vähän huolissani. Menkkamaiset kivut ovat jatkuneet keskiviikosta asti. Ilman särkylääkettä voi päivällä tilapäisesti pärjätä, mutta yöksi on pakko ottaa lääkettä ja välillä päivälläkin. Seuraavaksi eriteanalyysia, jos ällöttää skippaa... Menkkamaista vuotoa tuli ainoastaan kaavintapäivän iltana. Seuraavana päivänä tuli kirkasta limaa, jossa vähän verta seassa. Sen jälkeen on tullut sit epämääräistä kellertävän ruskeaa limaa. Vuoto ei kyl haise pahalle eikä mul ole kipuja, mut silti kohtutulehduksen mahdollisuus pyörii mielessä. Täytyy nyt kuulostella pari päivää ennen kuin soitan sairaalaan. Ei nimittäin ihan hirveästi houkuttele soittaa sinne, sen edellisviikkoisen kohtelun jälkeen. Kuitenkin käskevät taas ottaa buranaa ja odottaa.
Pilvis, mä olen joussut maratonin kerran aikaisemmin, joten tiedän, mitä on edessä,jos siihen ryhdyn. Ajattelin, että se olis hyvä pitkäntähtäimen projekti, johon vois keskittyä uutta raskautta odotellessa. Siinä tulis samalla pidettyä huoli kuntoilusta (viikonlopun laskiaispullien syönnin jälkeen tuntuu taas ajankohtaiselta...) ja sit siitä kuitenkin vois luopua, jos raskautuis, mutta treeni ei silti menis hukkaan.
Lauantaina käytiin tosiaan autokaupoissa. Meillä on ollut vähän suunnitelmissa auton vaihto, mut täytyy odotella sen kans sen verran, että tietää, onkohon sitä perheenlisäystä mahdollisesti tulossa jossain vaiheessa. Tarvittaisiin meinaan siinä vaiheessa aika iso auto, kun kolmea isoa koiraa ja lastenvaunuja ei enää mihinkään pikkufarkkuun pakata.
Mites Innan asuntoprojekti?
Toivottavasti Minniksellä ja pikkuisella on kaikki hyvin eikä pahoinvointi ole vienyt kaikkia voimia!
Mukavaa alkavaa viikkoa teille kaikille ja mulle parempaa viikkoa kuin mitä pari edellistä ovat olleet! :)
Thelma
Moikka kaikille pitkästä aikaa! Olen käynyt aina välillä lukemassa teidän kirjoituksianne, mutta en ole jaksanut sitten itse kirjoittaa. Olen ollut viime viikon aivan uskomattoman väsynyt, kaikki energia menee työssä jaksamiseen. Tosin en meinaa aina jaksaa töissäkään ja puhaltelen siellä sitten huoneessani ja lasken tunteja siihen kun voin lähteä :). Pe-la välisenä yönä voin hyvin nukkua 14 tuntia. Toisin sanoen tiivistettynä tänne kuuluu väsymystä, väsymystä ja väsymystä.
Viikko sitten oli ensimmäinen neuvola. Olen laskenut viikot väärin ja elänyt viikon etuajassa. Nyt on siis oikeasti rv 9+0. Tän oikean viikkotiedon perusteella ajattelin varhaisultrassa todetun sikiön koon uudestaan ja sehän vastasi täysin ovulaatiota ja silloisia viikkoja. Tässä on vielä 3 viikkoa jännitettävänä. Olo on todella turvonnut ja usein huono (ja väsynyt), joten toivotaan, että kaikki on edelleen hyvin.
Nyt muistan huonosti mitä kellekin kuuluu, mutta mukavaa luettavaa on ollut se, että monella on ollut paljon tekemistä viime aikoina. Thelman puolesta olen kyllä todella ihmeissäni ja pahoillani! Sen on pakko olla nyt joku virhe, että jotain olisi vielä jäänyt kohtuun. Mulla kaavinnassa käytettiin imukaavinnan lisäksi myös sitä gynekologista työkalua, mistä Thelma, puhuit ja jännitin kanssa miten rankka kaavinta oli. Nuo vuoto-oireet kuulostavat kyllä huolestuttavilta. Mulla tuli rusehtavaa vuotoa jälkikäteen eli ns. vanhaa verta, mutta en tiedä kyllä tuosta kellertävyydestä. Buranaa voi tietty ottaa kuurina, koska se ehkäisee tulehduksia, mutta toki asia tarvitsee selvittää. Onneksi sulla ei ole kipuja. Kovasti jaksamista sulle, Thelma!
Terveisiä kaikille, painun taas lepäileen, että jaksan mennä huomenna töihin.
Minnis7
Juu aika samoissa mennään :) mä en oikein tiedä et mistä lasken sen keskenmenon ku 5.1 alko vuoto mut viimäset hyytymät tuli 15.1 et kai mä siitä sit lasken eli mulla tulis nyt sit tällä viikolla 5vkoa eikä mitään kuukautis tai ovisoireita et mul varmaan tulee joku mengapitkä kierto tai sit ei ala lainkaan ku jostain luin et piti lääkkeillä avittaa et kierto alko taas....vähän negatiivinen olo taas jos en sanois.... ;)
Toivotaan et mekin tästä aletaan "toimia"taas :)
.... vai meinaa se Thelma virittäytyä reenaamaan maratonia varten ? Vieläkö sitä kerkee kesäksi kuntoon jos nyt alottaisi :) ... en taida kuitenkaa - korkeintaan sen puolikkaan voisi joskus kokeilla, mutta mene ja tiedä sitäkään kun en kuitenkaan tuosta juoksusta niin paljon välitä.
Kiva kuulla teidän kuulumisia ja kun saadaan jo jännätä mahdollisia plussiakin vauvafani ja katjalah (?) taisi siinä vaiheessa olla.
Itsellä on nyt menneillään "ovisviikko" - ja olen kyllä kummissani vähän kun eilen tuli limavuotoa, mutta se oli sellaista rusehtavaa ? Outoa? Kokemusta kenelläkään ?? Kipuja tai muuta ei ole niin että voisi olla tulehdusta....
Tsemppiä kaikille tähän päivään nyt täytyy kiirehtiä töihin.... ai niin asuntoasiat on "jumissa" eli ei uusia liikkuja sillä rintamalla - on ketjuuntunut sillain kivasti että siellä häntäpäässä pitäisi saada asunto myytyä suoraan niin jos siitä lähtisi purkautuu sitten. Kaikilla kun on oman myyntiehto. Palataan Inna
Siis oikeasti mä en ala!!! Miksi tää ei nyt anna taaskaan mun laittaa kokonaista viestiä? Ärsyttää kun ei voi muokata omia viestejään vaan tulee monta peräkkäin. Tää palsta on kyllä jotenkin mua vastaan, ei ole eka kerta.
Ensimmäiseksi halauan toivottaa Thelmalle edelleen jaksamista!
Mä heräsin tuossa tunti sitten kokkailemaan aamupalaa, kun sain vielä ennen kuutta syödä. Nyt on masu täynnä niin, että ei ihan heti heikotus iske. Mun täytyi nyt sit tulla katsomaan, josko Pilvilinna olis ollut yövuorossa. Mulla tosiaan oli viikonloppuna olo niin ahdistunut, että ajatukset eivät pysyneet sen vertaa koossa, että olisin saanut tänne kirjoitettua.
Toi mun veljen tilanne on tosi raskas. Eihän se mistään puun takaa täysin yllättäen tullut, mutta jotenkin sitä toivoi ja halusi uskoa, että näin pitkälle se ei menisi, etenkin kun viime aikoina asiat vaikuttivat olevan hyvin. Onhan se niin, että vaikeudet kotona ja turvattomat kotiolot varmasti altistavat enemmän rikolliselle käyttäytymiselle, mutta sattuu sitä muissakin piireissä ja se tuntuu olevan monelle vaikea ymmärtää. Me ollaan kuitenkin ihan "tavallisesta" perheestä, jossa toki on ollut omat ongelmansa, mutta pääpiirteissään asiat hyvin. Noista oloista on kasvanut kaksi ihan tolkun ihmistä (siskoni ja minä), mut yksi on päätynyt toisenlaiselle polulle, vaikka varmasti mun vanhemmat ovat tehneet parhaansa asian estämiseksi ja suunnan muuttamiseksi. Juuri noita kysymyksiä mä nyt pohdin, mitä Pilvilinna tuossa laittoi (Miten pystyisin ymmärtämään, antamaan anteeksi, käsittelemään asiaa, auttamaan jne.). Anteeksi mä en pysty antamaan ja ensimmäinen reaktio mulla oli, että suljen veljeni kokonaan pois mun elämästä ja tehköön mitä tekee tulevaisuudessa, mut en mä pysty siihen. Viime vuosien kehityskulku näyttää siltä, että muutosta parempaa ei varmaakaan ole tulossa, mut silti en voi olla ajattelematta, että mitä jos hän haluaakin ihan oikeasti saada elämänsä raiteilleen, mut kaikki läheiset ovat hänet hylänneet. Siskoni kanssa mä pystyn asiaa jonkin verran käsittelemään, mut enpä oikein muiden. Mulla on ihan hirveä olo ja voin vain kuvitella, millainen olo on mun vanhemmilla ja veljen vaimolla.
Jotenkin kaavintaan liittyvä ahdistus on vähän helpottanut. Mä luulen, että tää olo siihen liittyen on vaan sitä, että oon aika loppu ja kaikki tuollainen tuntuu jotenkin ylivoimaiselta. Mulla ei esimerkiksi ole ikinä ollut mitään ongelmia käydä verikokeissa (luovutanhan mä vertakin), mut ma sairaalassa, kun laittoivat labraan musta tuntui, että mä oksennan ja olin jo valmis poistumaan paikalta, kun hoitsu sai vähän aikaa neulalla kaivella, että sai verta musta.
Siitä klamydia-jutusta mä olen aika hämmästynyt. olis pitäny kysyä siltä lääkäriltä, kun se sitä kaavintalappua kirjoitti, että hoidetaanko nykyään klamydia kaavinnalla.
Thelma