Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SUURPERHEkuumeilijoiden alkuvuosi 2010

05.01.2010 |

Aloitanpa uuden pinon, kun vuosikin vaihtui. Jos vaikka saataisiin uusia suuresta perheestä haaveilijoita joukkoon.

Meriutulle ISOT onnittelut! Niin sitä pitää. Kunpa pääsisi itse perässä.

Pitäkää peukkuja kiertoni tasaantumiselle....... Täällä eletään toivossa ja asiat on junailtu normikiertoon sopien. Jos nyt ihme tapahtuisi niin syyskuulle vielä ehtisin minäkin.

Sinuvi, ihanaa. kun kävit moikkaamassa, tulehan jatkossakin kertomaan kuulumisia!

Tosiaan kaikki suurperheelliset tai isosta perheestä haaveilevat, tänne vain ettei minun tarvitse yksinäni haaveilla!

Katjalah kp15/??? + nelikko + haaveet

Kommentit (169)

Vierailija
61/169 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin pienen prinsessan kannsa pari tuntia ulkona, ihanaa kun pitkästä aikaa sen verran lämmin että voi kunnolla ulkoilla:) nyt päiväunien paikka tytöllä, äitillä kahvia ja palstailua:))

Itsestäni piti tietysti kertoa että olen 32- vuotias, nuorimmainen syntyi samana päivänä äitinsä kanssa, sain kilpailijan;) mies on samanikäinen, perheeseen kuuluu lasten lisäksi koira ja kolme kissaa, kissavauva kuume kasvaa kanssa, joten eiköhän meillä kohta juokse sellanen pieni millinenkin:D

Mulla kolme ensimmäistä sai alkunsa HETI kun niin päätettiin että lapsi saa tulla. Koskaan ei yksiäkään menkkoja väliin mahtunut... no, mies vaihtui välissä ja tätä nuorinta tehtiin 5 kuukautta. Kerkesin siinä ajassa sekoamaan täysin!! olin jo menossa lapsettomuusklinikalle että miehen sperma pitää tutkia, koska mussa ei vikaa pitäisi olla kun kerta olen lapsia saanut... loppujen lopuksi aivan liikaa nettiä lukiessani diagnosoin itselleni kaiken laista... käytössä oli ovistikut, ja niitä meni moooonta!!! käytössä oli greippimehut, punaviinit, peppu seksin jälkeen koholle ja kaikki mahdolliset.... tutkin oireitani ja putosin monta kertaa alas rytinällä:(( Sitten se viimeinen plussakierto olikin ainoa jossa ei ollut oireita mitään, olinkin toooosi maassa, ja menkatkin alkoi poikkeuksellisesti jo kp23. Itkin ja raivosin ja ajattelin että nyt tämä hulluus jää... menkat kesti kaksi päivää ja loppui kuin seinään. Päättelin itse että olen hormonien kanssa täysin sekaisin, keho ei toimi enää oikein ollenkaan ja varasin itselleni yksityiselle gynelle ajan ensi viikolle... sitä odottaessa ajattelin että huvikseni pissin kaikki ovistikkuni pois:D ja näin tein. Ihmetys olikin suuri kun sain kaikista vahvimmat ovisviivat kuin koskaan...!!!! nettiin taas äkkiä ja luin että saattaa tarkoittaa raskautta. Täysin mieli myllerryksessä kävin ostamassa r-testin ja sekosin kun sain kaksi viivaa!!!!!!! Pitkä tarina, sori, mutta siis tarkoitus oli pohjustaa sitä että tällä kertaa en ota ovistestejä enkä muitakaan "aseita" käyttöön... ja olen myös aivan varma siitä, itseni tuntien, että kun täti tulee, niin ensi kuussa sitä on jo järeät aseet käytössä;)

Ihanaa päivänjatkoa kaikille:)

ps: Okei, on mulla jo greippimehua kuitenkin!!

mami kp 6/27-29 yk 1

Vierailija
62/169 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pysytään kymmenen joukossa =). Tääläpä ei mitään uutta,aivan liian hiljaa mateleva aika. Onneksi muutaman lapsen synttärit vievät ajatukset tosi tehokkaasti pois. Puuhaa riittää.

pööh kp17/26-30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/169 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostelen minäkin....

kovin on hiljaista...?

Täällä alotettiin eilen vällyjen heilutus:) Jos vaikka eka yrittäs tätä jtp- tyyliä.... ja sitä greippiä:D

mami kp 8/n.29

Vierailija
64/169 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitosen kuumeilu tuli ja yllätti, vaikka nelosen jälkeen setti piti olla kasassa ;) Eli meillä p 02/02, t 04/06, t 09/06 ja p 07/08 ja itselläni ikää pian 27v.

Menen huomenna hormonikierukan poistoon ja jännittää älynä. Kierukka on ollut marraskuusta 08 lähtien, toimi ensimmäisen vuoden imetyksen ohella kuin unelma, mutta sitten alkoi kaikenmaailman reistailut megavuotoineen, joten siinä ja vauvakuumeessa hyvät syyt sen poistoon.

Onko täällä heitä, joilla kokemuksia raskautumisesta ko. härvelin poiston jälkeen? Edellisillä kerroilla on tärpännyt suht helpolla, silloin on ehkäisynä ollut e-pillerit..

Vierailija
65/169 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ananasmehu,saanko kysyä pari juttua?

Sulla ilm laitettiin kierukka jälkitarkastuksen yhteydessä tai aika lähellä siinä?Oliko hormooni vai kuparikierukka?

Kun itselle laitetaan tämän kasin syntymän jälkitarkastuksessa mirena ja tietty nää asiat mietityttää...Imetysaikana sulla oli kaikki ok kierukan kanssa mutta entä ne vuodot sen jälkeen,oliko pahoja?

Mä haluaisin säästyä koko vuodoilta,oon aina vuotanut kuin niegra joten ei ihan kamalasti haluta mitään ylimääräistä vuotelua,vaan eihän siihen itse mitään voi vaikuttaa...

Paljon onnea teille kaikille vauvan yritykseen ja sitten kun sen aika koittaa,aivan ihanaa odotusta!!!!!!!=)

Gianni ja 7 masun ulkopuolella temmeltävää ja yksi masussa rv 17

Vierailija
66/169 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lääkäri suostuu laittamaan kierukan 4kk synnytyksestä. Mulle laitettiin Mirena eli hormonik. marraskuussa -08. Tosiaan alkuun oli hieman enemmän tiputtelua, mutta hyvin vähäistä ja harvakseltaan ja vuoden mittaan se ei ollut mitenkään häiritsevää.

Imetyksen lopettelin loka-marraskuussa -09 ja sitten alkoi ongelmat. Viiltävää kipuilua kohdussa, välillä törkee kipu jomman kumman munasarjan puolella, paineen tuntua kohdussa yhdynnän aikana ja sitten jo muutenkin. Ravasin lääkärissä, joka epäili eka kystaa, mutta sitten naistentaudit pois suljettuaan totesi vaan oman hormonitoimintani häiritsevän kierukkaa nyt imetyksen jälkeen.

Marras-joulukuussa oli lyhyttä kiertoa, vuotoa ainakin kaksi-kolme kertaa putouksen lailla viikon ajan. Ja nyt tammi-helmikuussa pidin ihan päiväkirjaa, niin yhteensä 25 vuotopäivää, niukempaa ja runsaampaa plus menkkakivut, munasarjakivut ja paineen tuntu. Ei kiva, kun ei koskaan tiiä, milloin hulahtaa.

Luomuna mullei oo koskaan ollut ongelmia kiertojen tahi vuotojen kanssa, e-pillerit on sopineet, minipillerit aih. epäsäännöllistä vuotoa. Kierukka tuntui hyvältä ratkaisulta, mutta ei enää. Olisin varmaan vaihtanut nyt pillereihin, jos kuume ei olisi iskenyt.

Vierailija
67/169 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poistoon olen menossa 19.3. :)

Tuo poisto jännittää minuakin, tulehan kertomaan sitten miten sujui, ja tekikö kovin kipeää? Minulla sattui tuo laittaminen melkolailla ,en ollut yhtään varautunut niin kovaan kipuun. Ja sen laiton jälkeen ekan 6 kk oli vuotoa aina 3 viikkoa, ja viikko ilman. Ei toki vuotanut hirveitä määriä koko ainkaa, mutta kyllä tuo aika rassaavaa oli! Sen jälkene tasaantui, ja 1,5v meni ihan kivasti, menkat oli sitä mitä luvattiinkin; melko lyhyet ja vuoto pientä. Nyt sitten viimeisen puoli vuotta on vuoto ollut varsin epämääräistä, ja tulee milloin sattuu, 2-3 viikon väleinkin.

Hiukan kanssa jännittää miten tuo raskautuminen sitten onnistuu kierukan jälkeen, kokemuksia kuulisin minäkin mielelläni. Niillä kerroilla kun minulla on ollut pillerit käytössä, on raskaaksi tuloon mennyt n. 3kk (ja sen ajan on kierto ollut ihan hukassa), muilla kerroilla olen tullut raskaaksi lähes kertalaakista. Ja nyt kun kieltämättä tuota ikääkin on sitten taas enemmän kuin aikaisemmillä keroilla.. niin todella jännittää. Pikkuisen hulluhan tässä pitää olla, että tähän hommaan taas alkaa :D

Vierailija
68/169 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin odottelin puoli tuntia ylimääräistä, koska oma terkka oli sairaana ja toinen teki kahden työt..

Pitkälleen ja paikat auki: "Hmm, katsotaanpas.. Ei täällä mitään lankoja näy.. Ootko varma, ettei ole tullut jo pois??" Minä selitän, että vasta mieskin sanoi tuntevansa ne.

Kaivelua.. "Ahaa, nyt löytyi!" Pieni nippaus kohdussa ja kaikki ohi. "Ai kamala, miten lyhyet langat! Kuka tämän on laittanut?" Kerroin laittajan (joka on laittanut iät ja ajat). "Joo-o, tää ei oo varmaan ollut edes kohdussa, todennäköisesti kanavassa vaan. Ei näin lyhyillä langoilla ole pystynyt olemaan kohdussa asti".

Joten ei ihmekään, että oon oireillut! Pieni pettymys kyllä, tiiä kuinka hyvin ois voinukin pelittää, jos olisi ollut kunnolla paikallaan.

Raskautua voi kuulema vaikka heti, katsotaans nyt ;) Ja terkka kyllä sanoi, että periaatteessa voisin olla raskaana jo vaikka nyt, mutta itse en tuohon usko. Vuotoja on ollut kiitettävästi, tietty km ois mahdollinen toisaalta kans, mut en usko tuohonkaan. Silloin marraskuussa vein labraan testin, joka oli onneksi nega.

Niin ja tosiaan poisto ei sattunut kuin sen pienen pienen nipistyksen verran. Tiedä sitten, jos se olisi ollut kunnolla paikallaan.

Vierailija
69/169 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas oltiin painuttu aika alas:(

täällä eletään ovisaikoja:) vällyt heiluneet jtp ja greippiä juotu:) kävin katsomassa viikon vanhaa vauvaakin, kun senkin pitäisi kuulemma auttaa! Nuorimmainen sai alkunsa tällä kiertopäivällä jota nyt eletään... jänniä aikoja!

mami 13/27-29

Vierailija
70/169 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen menossa ensi perjantaina nuuskuttelemaan parinviikon ikäistä nyyttiä ;) Tuskin ainakaan kuumetta vähentää :D

Himmelin poistoon olisi vielä 12 päivää aikaa, kiitos anansmehulle poistokuvauksesta. Minulla tosin se vekotin on varmasti paikallaan.. toivottavasti silti poisto onnistuisi yhtä mukavasti!

Vierailija
71/169 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkanee piina viikko kohta puoliin tai sitten ei . Ei sitte kertakaikkiaan niin mitään oireita,ei edes pienen pientä josta vois jotain kuvitella. Kp23/26-30.

Vatsatauti ...kele,iski meidän perheeseen,ei paljoakaan peitot heilunu,pesukoneessa korkeintaan..hmph..

Posiitivisin mielin eteenpäin niinkauan kunnes täti pyrähtää paikalle...heh..

Sorry,omaa napaa taas ja tervetuloa uudet jos tulleita (laiska ei jaksanu lukea ketjua ;D )

Terveisin, Pööh kp23/26-30

Vierailija
72/169 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsit että on ihana ilma, kevät oikeesti tulee:) Ja meidän muutto, vika päivä muutetaan uuteen kotiin, ei jaksas odotella...!

Andrealle onnea himmelin poistoon, hyvin se menee:) nou hätä!

pööh, parantukaa pian... vatsatauti on ihan keleestä!!

Täällä elellään oviksen vikoja päiviä... peitot on pöllynneet, enemmänkin voisi pöllytä, kai.... mutta ei tota miekkosta voi liikojakaan vaivata:)) tänään vielä pöllyytetään ja sitten katellaan kuin käy! Vatsatuntemusten perusteella ovis olisi ollut su-ma, mutta pitää vielä ladata ja varmistaa!

eli kp 15/n.29

Vierailija
73/169 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsatauti jyllää meilläkin. Viimeisen tiedon mukaan vain Neiti 11v on sairaana. Hän haki taudin meille kaveriltaan viikonloppuna.. oli yökylässä ja kaveri alkoi oksentamaan la-su välisenä yönä. Eipä neidille sitten tulut mieleen soittaa aamulla heti hakijaa, vaan kertoi asiasta kotona vasta su- iltana kun oltiin neiti haettu. Sillä tuloksella että hän sitten oksensi itse maanantain. Nyt sitten odottelen koska seuraava aloittaa.. Taitaa minun vauvankatselukierrokseni perjantailta peruunuta. Ja SE on MÄNTTIÄ. Edes tiedossa oleva pyykkivuori ei harmita yhtä paljoa :D Ei, vaikka meillä ei kotona ole edes pesukonetta käytössä, vaan pesen pyykit vanhassa (tyhjillään olevassa) kotitalossani naapurikaupungissa :D

Jokainen voi mielessään kuvitella yhdislelmää iso perhe ja ei pyykkikonetta, sekä krooninen remontti koko huushollissa. On hetkiä että olen hulluksi tulemisen partaalla, mutta valtaosa asioista menee vielä ihan huumorilla. Kuten se että olimme heinäkuusta syyskuuhun täysin vailla keittiötä (tiskit tiskattiin pihalla paljussa niin kauan kun sää salli, ja pesuhuoneessa sen jälkeen), sitten saatiin tiskikone ja -allas käyttöön, ja nyt alkaa liki jokainen kaappi olemaan paikallaan. Lisäksi meillä on ws/ph remontissa, 3 makuuhuonetta ei ole käytössä ja muta kivaa :D Mutta eipähän tarvitse hakea extreme- kokemuksia mistään muualta, meidän asuinmuoto tarjoaa niitä ihan ilmaiseksi :D Niin tätä on kestänyt muodossa ja toisessa jo reilu 2 vuotta.. eikä loppua näy.

No menipä tämä nyt omanapaiseksi koko juttu.. himmelin poistoon 9 pv :)

Vierailija
74/169 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka siis poistettiin pe. Lauantaina alkoi tyhjennysvuoto ja kuulkaas siskot: su ja ma sitä tulikin kuin saavista! Eilen alkoi hyytymään ja tänään taitaa loppua kokonaan. Päästään ekalle kierrokselle, saa nähä, kuinka menkat ja ovikset käyttäytyy..

Vierailija
75/169 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kääks, mietin vaan. Me ollaan lähdössä silloin kierukanpoistopäivänä viikoksi Lappiin. Täytynee pakata iso kasa siteitä mukaan :(

Vierailija
76/169 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se olisi viikonloppu- ihanaa pupuilua tai plussaamisen jännittämistä itse kullekkin:)

Täällä ei mitään, eletään loppukiertoa pikkuhiljaa- saas nähä miten käy;)

mami kp 18/max29 yk 1

Vierailija
77/169 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piina vikko loppumaisillaan, kp28/26-30 ja mielestäni oviksen pongasin suht aikasin eli lyhyttä kiertoa odottelin...jaa-a,pääsisköhän jännittämään,oireita ei kyllä suuntaan ei toiseen...

Viikonloppuja kaikille!

terveisin, Pööh

Vierailija
78/169 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malttamaton pööh teki testin ja sai selkeän PLUSSAN n.10sekunnissa!!!! :D

Huih, viides matkalla...

Terveisin, onnellinen pööh

Vierailija
79/169 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi onnea onnea onnea!!!!!!!!!pienelle tarroja ja liimaa:)) ihana uutinen viikonlopuksi!!

Vedäppäs meidät muutkin plussaimuun....

halauksin, mami

Vierailija
80/169 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille ja onnittelut plussanneille.

Toinen keskenmeno osui kohdalle tuossa tammikuussa ja sen jälkeen sitten ollut olo vaihteteleva tämän asian suhteen - jatkaako yritystä vaiko luovuttaa... Kovasti toivoin plussaa synttärilahjaksi tässä kuussa, mutta en saanut - ei tarvinnut jännätä, kun kuukautiset tulivat loppuviikosta 22 päivän kierron jälkeen...... synttärit ja aikomani testipäivä olisi ollut ensi perjantai.

Nani: Koira on nyt luultavasti tiedossa. Rotu yllättäen vain vaihtui, kun en millään saanut miestä suostumaan kahden koiran yhtäaikaiseen ottamiseen. Eli meillä tepsuttelee kesällä toivottavasti pikkuinen lapinporokoira... Kasvattajaan oltu yhteydessä ja narttu astutettu viikko sitten - nyt jännätään muutama viikko. Koira on menossa ultraan joskus pääsiäisen tienoilla ja silloin saa tietää tuleeko pentuja ja montako olisi tulossa........... Aivan ihanaa hengähdystaukoa omasta stressaamisesta tämä...... Toisaalta yhtä lailla tässä jännäilee tätäkin asiaa ja pettymys tulee olemaan iso, jos ei hauvavauvoja tulekaan, mutta eihän KAIKILLA voi olla yhtä huono onni tiinehtymisen suhteen!