Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SUURPERHEkuumeilijoiden alkuvuosi 2010

05.01.2010 |

Aloitanpa uuden pinon, kun vuosikin vaihtui. Jos vaikka saataisiin uusia suuresta perheestä haaveilijoita joukkoon.

Meriutulle ISOT onnittelut! Niin sitä pitää. Kunpa pääsisi itse perässä.

Pitäkää peukkuja kiertoni tasaantumiselle....... Täällä eletään toivossa ja asiat on junailtu normikiertoon sopien. Jos nyt ihme tapahtuisi niin syyskuulle vielä ehtisin minäkin.

Sinuvi, ihanaa. kun kävit moikkaamassa, tulehan jatkossakin kertomaan kuulumisia!

Tosiaan kaikki suurperheelliset tai isosta perheestä haaveilevat, tänne vain ettei minun tarvitse yksinäni haaveilla!

Katjalah kp15/??? + nelikko + haaveet

Kommentit (169)

Vierailija
21/169 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie täällä ny vähän jännäilen, ko eilisestä lähtien on tullut rusehtavaa tuhrua eli tasan viikko oviksesta. Ei mulla oo koskaan aiemmin näin aikaisin tuhrua tullut, vasta silloin, ko menkkojen ois pitänyt alkaa. Vahva epäilys on...

Kävi jo eilen hätäisenä mielessä, että milloin kestäis testailla? Jaksanko oottaa menkkojen alkamiseen asti, hih! Mulla yks digitesti polttelee tuolla :D

Vierailija
22/169 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä testi käyttöön, muuten koko sunnuntain polttelee. Jos testi on nega niin tee uusi sitten menkkojen alkamisen aikoihin. Wattuwarvas, meilläkin on lapsikatraan lisäksi tuo eläinkatras. Koiria ei ole kuin yksi (yksi vuotias narttu), mutta kissoja on nyt kolme kaikki maatiaisia. Suomen lapinkoirat on aivan ihania, meillä oli melkein kaksitoista vuotta kunnes vuosi sitten piti päästää koira kärsimyksistä kun oli sairastanut jo vuoden syöpää ja kunto meni niin huonoksi. Nyt on vuoden ollut tuo tolleri ja aina välillä tekisi mieli toista koiraa, mutta pitää ottaa järki kätään. Asutaan kerrostalossa ja pienet tilat niin ei tänne enempää eläimiä enää mahdu. Taitaa aika usein olla että jos on paljon lapsia niin on sitten noita eläimiä myös. Minusta olisi kiva asua maalla ja siksi lukeudun näihin ihmisiin jotka kadehtii Olga Temosen elin ympäristöä. Sellaisessa paikassa olisi kiva asua. Mitenkä muilla kuumeilioilla on ollut tapana kertoa tulevasta vauvasta ystäville ja sukulaisille? Minua vähän kauhistuttaa ajatus että pitäisi kertoa vauva uutisia kun jo neljännen odotus aikaan tuli aika asiatonta kommenttia. Ihmiset tuntuu pitävän kolmea lasta maksimina,jos on enemman niin pitää olla uskis tai jotenkin poikkeava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/169 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tulla tännekkin kirjotteleen, ko tänne ehkä enemmän "kuulun", vaikka tuolla Maalismuruissakin on olen kirjotellut. Elikkäs kuten viimeksi kerroin mun tuhruiluistani, nii sitä tuli pari päivää ja se kummitteleva digitesti sai tänään kyytiä ;) Vastaus oli "ei raskaana", mutta avasin sen testin ja sieltä löytyi haamu! Ens viikolla pitää testata uudestaan, ko silloin pitis olla oikea aika.

Me asutaan maalla ja mulla on krooninen koira/hevoskuume. Viimeksi meillä oli collie, joka joutui lähtemään luisemmille laitumille, ko alko menemään päästänsä vähän sekaisin - alkoi lapsille näyttämään hampaita ja kaverin lasta näykkäsi kädestä. Koiruus ei ollut kuin 4 vuotias, mutta pakko oli tehdä päätös, kun alkoi lapsia uhkaamaan. Nyt ei ole aikaa koirille/hevosille, mutta joskus vuosien päästä on ajankohtaista varmasti. Rotuihin olen perehtynyt tässä, nii joko berni tai leonberi ois tänne maalle oikein hyvä kaveri.

Ja Mama4/81 - me ollaan kans tosiaan saatu niin paljon negatiivisia kommentteja meän lapsiluvusta jo nyt (uusiperhe, jossa nyt 5 lasta), mutta emme anna heän pienen ajatusmaailman häiritä meän elämää. Esimerkiksi äitini on jo sanonut, että eiköhän se jo riitä? Ei riitä meille :D Tässä keväällä oltiin miehen pojan jääpallopelissä, nii siellä eräs 2 lapsen äiti kauhisteli meän lapsimäärää, johon vaan tuumasin, että se on asenteesta kiinni ;) Olipa hiljaa sen jälkeen.

Vierailija
24/169 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottelen kaikille. Hiljaista taitaa olla näin juhannuksen aikaan kun kaikki on mökeillä ja muissa reissuissa.

Meille tuli täti kylää ihan ajallaa joten haaveet siirtyy ensi kierrolle. Hyvä puoli kuitenkin että kierukan poiston jälkeen kierto on ihan tasainen eikä ollut mitään ongelmia sen kanssa.

Toivotan täältä kuitenkin plussatuulia kaikille jotka testailee nyt juhannuksen aikaan ja lähden pakkaamaan tämän nyt jo ison katraan tavaroita kasaan että iltapäivästä päästään juhannuksen viettoon lähtemään.

25/169 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, olo on vähän pöllähtänyt, niinku aina kun oon plussannut :)

Oireita ei ole minkäänlaisia, paitsi se et menkat ei tullu ja oon tehny kaikki netistä tilaamani testit ihan ekassa kuvittelin jotaki näkeväni, mies ei nähny ja nyt ku aamulla tein vikan niin mieskin näki siinä sellasen haaleaakin haaleamman viivan, värittömän ja näky vain ku oikein käänteli ja tihrusti. Hain sit apteekista sen apteekin raskaustestin ja heti tuli ihan selvä punanen viiva!

Kummallisia noi netistä tilaamani ja niitä oli siin paketissa 8kpl ja juuh kyllä, kaikki tein vaikkei oireitakaan ollut ;)

Voin suositella tuota apteekin testiä, on halpa ja luotettava, olis vain pitäny tehä se heti eikä tilata mistään mitää, mut aattelin kokeilla kun en oo koskaan kokeillut ja eipä kannattanu.

Onnesta sekaisin oleva wattuwarwas

Vierailija
26/169 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kuumeillaan kasia :)

juuri reilu viikko sitten raskaus päättyi keskenmenoon,mutta jatkamme kuumeilua kasipallosta,kyllä hän meille suodaan jos niikseen on.

Vierailija
27/169 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä pinoa, johon aikanaan luulin juuttuvani ainakin vielä pariksi vuodeksi...

Wattuvarpaalle onnittelut plussasta!!! JA hauvavauvasta myös!!!!!! Meiläkin tämä minun plussani tuli melkein heti sen jälkeen kun eräs koiramamma kävi ultrassa ja sen tiineys varmistui. Hauvavauvat ovat nyt sen ikäisiä, että sunnuntaina ollaan menossa hakemaan omamme kotiin! Rotukin liippaa aika läheltä tuota teidän hauvaa, nimittäin lapinporokoira (jos kiinnostaa niin muutama kuva löytyy neidille aloittamastani blogista: http://porkkis.vuodatus.net)

Toivotan kaikille pikaisia tärppejä ja malicalle halaus ja voimien toivotus. Itselläni ehti olla kaksi keskenmenoa ennen tätä raskautta, joten tiedän hyvin millaista tunteiden vuoristorataa se tuo mukanaan.

Nyt on pakko rientää ulos katsomaan pienintä autoon sammunutta...

Katjalah+Anselmi rv15+5 (aika rientää uskomatonta vauhtia!!!)

28/169 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa malica ja pahoitteluni keskenmenosta, mullakin niitä muutama ollut ja kurjaahan se on :(

Kiitos onnitteluista katjalah, kävin kattoos sun blogia, suloinen pentu :) Me saadaan pentu kotiin 17.7 Kävinki jo hakemassa hihnan, panta onki jo ja nappulapussin, mennään viikonloppuna taas pentua katsomaan ja viedään samalla peitto ja pari lelua sinne hajuuntumaan.

Vierailija
29/169 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 5 lapsi haaveissa,mies ei ole lämmennyt ajatukselle, mutta aika löysällä ehkäisyllä mennään.Joten kaikki voi olla mahdollista.

Lapset poika-03,tyttö,-04,tyttö-07,poika-09

Täällä elellään ekaa terolut kiertoa, kp huitelee 30/28 ja menkat eivät osaa päättää tullakko vai ei.Terojen olisi pitänyt aloittaa menkat jo sunnuntaina, mutta tässä sitä vaan odotellaan.

Tänään tuli veski käynnillä limansekaista verta kerran ja loppui siihen.Joten katsellaan milloin hanat aukeaa.

Vierailija
30/169 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olis kans yksi vauvakuumeilija. 5 lapsi on haaveissa ja näiden menkkojen jälkeen aletaan yrittämään josko tärppäis :) Hormonikierukka minulta poistettiin kesäkuun puolessa välissä ja nyt alkais kierto tasaantu. Saapa nähdä kuinka helposti sitä raskautuu ku aikasempien raskauksien välillä ei ole ollut ehkäisyä :) Nyt jatkaa kotihommia.

Vierailija
31/169 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin että millanen kierto tulossa nyt km:n jälkeen?????nyt niinkuin kp 25 laskettuna siitä kun km-vuoto alkoi.Eli katsellaan.Kaiketi suht mahdotontakin raskautua heti km jälkeen?

Vierailija
32/169 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin eilen ultrassa piti olla rv 11+4 mutta löytyikin rv8 ja sydän ei sykkinyt joten sain tyhjennys lääkkeet

terv.Lakka ja tyhjennetty seitsämäs

Vierailija
33/169 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi juttu, kun sitä jo noilla viikoilla varmasti luulee olevansa melko turvallisislla vesillä :(.

Saas nähdä miten täällä käy. Juuri kävin vessassa ja huomasin ruskeaa tuhrua. Ei siis välttämättä lupaile kovin hyvää. No, täytyy katsoa mihin suuntaan homma etenee....

-meriutu

Vierailija
34/169 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä kun tulee kaikkea luettua ja mietittyä miksi nyt tuli keskenmeno/tyhjennys kun on jo kuusi lasta ja aikaisemmin ei moista ole tullut vai johtuuko se että otin tuon sikapiikin rv 7 ja tämä olisi kuollut/lopetanu kehityksen rv 8 vaikka ei sitten itsestän tullutkaan pois. Nyt kun noilla viikoilla annetuja rokotuksia on ollut muitakin joille on käynyt samaten. voiha se syy olla muuallakin ja sattumaa, tapahtuuhan näitä eläin puolella jatkuvasti, ja yleensä on syynä kehitys häiriö. mutta tulee välillä ajateltua ja luettua liikaa.

Vierailija
35/169 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä sitä kirjoittelisin ja mihinkä liittyisin - heinäkuun helteiden vauvakuumepuolelle olen jäänyt "roikkumaan" pieneen ihanaan ryhmään, joka ei uskaltanut odottajien puolelle siirtyä sieltä plussattuaan (niin kuin minäkin) . Myös "ikäodottajissa" olen esittäytynyt ja kuumeilijoissa 2010.

Mutta siis "suurperheestä" haaveillaan (tai en oikeasti edes tiedä ollaanko suurperhe joidenkin mittapuun mukaan juu, joidenkin ehkä ei :) . Mutta jos taustaa...

Elikkäs ikää tulee keväällä mulle 37v. 4 lasta meillä jo on ja viitosta haaveillaan. Syksyllä on ollut kaksi raskautta jotka menivät molemmat kesken toinen 6+ viikolla toinen 9 viikolla (tuulimuna) ja tämä viimeinen alkoi vuotamaan joulukuun alussa tuhruna ja sitten alkoikin runsaampi vuoto. Varuksi vielä lääkkeillä auttoivat kohtua tyhjentymään. Ja siitä vuodosta en siis kokonaan ole vieläkään selvinnyt (tai sitten on jo menkat ??) Mutta tosiaan tarkoitus olisi vielä ehkä kerran kokeilla josko se onni meitä potkaisisi. Näin se varmaan on että ikä ei tule yksin kun koskaan aiemmin ei tällaisia ongelmia ole raskauksien kanssa ollut.

Pahoittelut sinulle lakka tapahtuneesta. Harmittavan paljon on tullut luettua noista epäillyistä jos tuo sikainfluenssa rokote olisikin aiheuttanut keskenmenon. Itse en kyseistä rokotetta uskaltanut ottaa silloin alkuraskaudessa, juuri siinä pelossa.

Mutta tosiaan jos sitä sitten täällä tulisi kirjoiteltua jos ryhmä mukavasti "vauhtiin" pääsee.

Mukavaa loppiaisen "aattoa" - kiva ku huomenna vapaa. Inna

Vierailija
36/169 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi meriutu, upeita uutisia! Kerrassaan UPEITA! Onneksi olkoon! Otit sitten varaslähdön etkä malttanutkaan odotella minua ;) Äläkä tuhrua säikähdä. Varmasti sitä esiintyy muillakin alkumetreillä. Toivon sinulle kaikkea hyvää! Kuutosia odotetaan sitten yhdessä, jookos? :))

Vierailija
37/169 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille pinoonliittyneille tervehdys!

Lohtuhalaus keskenmenon kokeneille, itsellänikin oli varhainen km tuossa heinäkuun alussa. Ja kierto on edelleen kateissa. Tosin imetänkin edelleen nelosta, joten ilmeisesti imetys minun osaltani sotkee hormonitoimintaa.

Meriutu: Toivotaan ettei tuhru ole mitään vakavaa, itselläni on ollut tuhruvuotoja kahden raskauden alkuvaiheissa. Lisäksi yhden kohdalla (kakkonen) tuli runsaampaakin vuotoa alkuun... Sittemmin ilmeni, että tuossa istukka oli alkuun kohdunsuulla - nousi kyllä pois siitä raskauden edetessä ja vuodot loppuivat.

Inna4: Tuo suurperhe on mielestäni sellainen karkaava juttu, kun itsellä oli yksi lapsi niin KOLMEn lapsen perhe näytti TOSI isolta (vaikka itse on sellaisessa kasvanut, eikä se silloin isolta tuntunut). Nyt kun itsellä on neljä niin ei tunnu missään....... Paitsi kaupan kassalla tuntee itsensä suurperheeliseksi, kun sitä tavaraa aina riittää ja riittää vaikka kuinka kävisi tekemässä "pienet täydennysostokset".

Vierailija
38/169 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen minä kai sen "ei" sanonut joskus ennenkin.... Nyt pistät töpinää peiton alle, niin tulet tähän samaan kelkkaan odottamaan pikku-kuutosta :)!

Katjalah totesi osuvasti sen, milloin tuntee itsensä suurperheelliseksi. Hyvän ystäväni lähes ensimmäinen kommentti raskauteeni oli, että ajattele nyt hyvä ihminen sitä ruuan määrää, jota saat kaupasta kantaa :)! Ei siis ollut kauhuissaan muusta, kun siitä, miten tämä mahdollinen perheenlisäys taas kasvattaa meidän kauppakassien määrää.

Tuhrua ei ole tänään näkynyt. Saisi vaan pysyäkin poissa mokoma.

-meriutu

Vierailija
39/169 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakalle pahoittelut ja iso halaus!

Meriutulle onnittelut ja iloa odotukseen!

Sitä sikapiikkiä minäkin olen miettinyt ja toivoisin etten sitä olis ottanut, jos vaikka pikkuisemme oliskin vielä elossa, kun sitä ei varmaan saa koskaan tietää, mutta kaksi viikkoa piikin jälkeen meni ne vedet ja siitä kolmen viikon kuluttua vauvamme sydän pysähtyi. Sairaalassa ollessa sattui vaan pari samaan huoneeseen joilla tuli ennenaikainen synnytys ja juuri 1-2 viikkoa piikin jälkeen....

Mutta nyt olen täällä taas odottamassa odotusta, jos siihen saa luvan jälkitarkastuksessa. =)

kiva kun taas alkoi "arki" siis alkoi koulut ja eskari, pääsee taas rutiineihin kiinni, lapset kun tottuu niin pian valvomaan yömyöhään kun ei tarvi herätä aamulla.

Mukavaa päivää kaikille!

Vierailija
40/169 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaippa minäkin käyn hyvin tänne suurperhekuumeilijoihin, kun haaveet 5. on jo aloitettu, mutta vielä yritän vähän aikaa malttaa mieleni... Eli meillä t-03, t-05 ja p-05 sekä p-09. Isäntä olisi jo kovasti uuden vauvan kannalla, mutta itse hieman toppuuttele, sillä raskausajat ovat todella rankkoja minulle (kaikki raskaudet ovat vieneet tiputukseen...). Mutta kyllä me vielä se 5. ainakin tehdään (siinä on aina meillä pelko että tulee tuplat...)

basilika5