SUURPERHEkuumeilijoiden alkuvuosi 2010
Aloitanpa uuden pinon, kun vuosikin vaihtui. Jos vaikka saataisiin uusia suuresta perheestä haaveilijoita joukkoon.
Meriutulle ISOT onnittelut! Niin sitä pitää. Kunpa pääsisi itse perässä.
Pitäkää peukkuja kiertoni tasaantumiselle....... Täällä eletään toivossa ja asiat on junailtu normikiertoon sopien. Jos nyt ihme tapahtuisi niin syyskuulle vielä ehtisin minäkin.
Sinuvi, ihanaa. kun kävit moikkaamassa, tulehan jatkossakin kertomaan kuulumisia!
Tosiaan kaikki suurperheelliset tai isosta perheestä haaveilevat, tänne vain ettei minun tarvitse yksinäni haaveilla!
Katjalah kp15/??? + nelikko + haaveet
Kommentit (169)
Jaahas, pino taas ihan alhaalla...? Missäs kaikki on?
Kiitos, ananasmehu:) Kyllähän mullakin sentään greippimehua on;)
Täällä elellään kahden kodin aikoja. Mies koko viikonlopun uudessa kodissa remonttia tekemässä, ja me täällä puoliksi tyhjässä kodissa yritetään saada aika kulumaan... vielä pakattavaa ja kaikkea touhua on. Maanantai aamuna sitten tulee muuttorekka ja kohti uusia tuulia:)) IHANAA!
mami
Anteeksi kauhiasti ku en ole täällä käyny kirjoittelemassa!
Mamille lohtuhalit ku ei sitä plussaa tullutkaan! On se niin jännä tää naisen kroppa että sitä pystyy ittensä 100% (vale)raskaaksi tekemään! Mulla tuo on niin tuttua, varsinki ku tätäki kerettiin yli kaks vuotta ookata niin johan siinä ehti monet kerrat kehitellä ne oireetki :) ihana LA teille kyllä tulis!
Voi että uusi koti, onnea! On se vaan kova homma mutta ihanaa, jaksuja teille kovasti pakkaamiseen ja purkamiseen!
Hienoa että ananasmehulla on vuoto pysynyt nyt poissa ja nythän se voiski pysyä sen 2v!! Jaksuja muuttoon teillekin!
Katjalah: onko koiramamma käyny jo ultrassa? Toivottavasti sieltä tulee hyviä uutisia!
ON: kyllä kait sitä raskaana ollaan sen verran "hyvä" olo on...nyt vaan jännäämään alkuraskauden ultraa joka on reilun kahen viikon päästä ma eli 12.4...kovastihan tuota ukkokultaaki jännittää että onkohan siellä tällä kertaa kaks ku nuo mun repäsykivut viittais vähän sinne päin...Mutta eipä mennä asioiden edelle =D
Nyt saunaan!
nani rv 5+2-4
niin kiva kun olisi ollutkin vielä lomailla :) Kierukan poisto meni oikeastaan todella helposti. Gyne oli tosi kiva (taidan mennä hälle jatkossakin jos tarvetta tulee ;)), eikä se poisto tosiaan muuta kuin nippaissut. Aika paljon puhuttiin noista mun menkkakivuista ja vuodoista, ja sain lääkkeet odottamaan, jos kauheita vuotoja vielä tulee, toivottavasti ei tule :) Eikä mulla tuon poiston jälkeenkään niitä vuotoja tullut.. tai sellaista veristä tiputtelua oli koko loma, mutta ei mitään kauheita. Uimaan tosin ei voinut mennä. Lisäksi bongasin matkalla oviksen ihan selkeästi, näinkö pian mulla tuo hormonitoiminta tasaantuu??
Muutenkin loma meni kivasti, ajomatka oli tosi raju, 13 tuntia mennessä ja palatessa periaatteessa vieläkin enenmmän, mutta pysättiin muutamaksi tunniksi puolessa matkassa miehen veljen tykö. Pakkasta oli muutama aste, ja aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta melkein koko matkan.
Mutta uutta kiertoa kohti, siis. Tästä kierrosta ei plussia ole tiedossa ;)
Onpas hilaista? Ei tälläkään rintamalla mitään uutta.. kp on jotain, ja uutta kiertoa odotellessa. Ehdin olemaan 2 yötä töissä, ja nyt on sitten pitkä pääsiäisvapaa. meillä on osasto kiinni, joten siitä tämä ihanuus. Sitä kyllä tarvitaan- lomasta toipumiseen. Oli sen verran raskas tuo matka.
Niin ihan palstan täytteeksi, kertoisitteko mitä autoja teillä on? Meillähän on vaan tuo tavis-farkku eikä siihen mahdu koko perhe nytkään. Lapissa oltiin ystävän tila-autolla. Yleensä meillä on 2 autoa ajossa, mutta nyt miehen ollessa kotihengettärenä, ei ole kuin tuo yksi, jolla minä teen työmatkat. Ja yleensähän tuo riittää, ei teinit juurikaan halua meidän kanssa enää mihinkään ajella. Mutta olisihan se kiva, jos päästäisiin sitten kaikki yhdellä autolla, kun tarvetta on, ja kun minulla on haaveissa vielä ne kaksi lasta lisää... ainakin ;) Eli tila-auto? Pikkubussi? matkailuauto? Mikä??
(chrysler gr voyager meillä oli kun kupus oli pieni, mutta eihän se riitä jos lapsia siunautuisikin vielä 2 lisää ;))
Nyt hiljenen pääsiäiseksi minäkin, lähden kahden nuoremman kanssa sukuloimaan muutamaksi päiväksi. Rauhaisaa pääsiäistä kaikille :)
No eipä täällä ole liiemmin pinoa kasvateltu!!! Mä ku ajattelin että täällä olisi KAUHEA viestitulva kun palaan...
Nyt on muutto, luojan kiitos, takana:))) Tavarat hakee paikkaansa, kaaos kamala!! Ympäripyöreätä päivää saa tehdä että saa tästä joskus kodin näköisen.
Ovis on tällä hetkellä, olkoon ja menköön, nyt just ei tod. jaksa miettiä sitä juttua ollenkaan... energia menee ihan muuhun!
mami
Ja plääh. En ole kevään lapsi sitten yhtään, vaikka huhtikuun ekana synttäreitä vietinkin. Olo on raskas, väsyttää ja sulava lumi ja kirkkaus vaan nyppii. Murr..
Meilläkin muuttoa aloitettiin pe. Tänään ohjelmassa pakkausta ja uuden kodin luuttuamista. Ihana päästä uuteen, silti haikeus tästä vanhasta iskee ajoittain.
ON: muutama päivä sitten alamahaa jomotti, munasarjat on taas tuntuneet olevan tulessa, ei näistä nyt ota mittään selevää. En todellakaan usko raskautumiseen ekalla kiekolla, niin sekavalle tuo alamahan olotila tuntuu. Toisaalta olin tällä viikolla niin hyperväsynyt, että jo melkein epäilin raskautta, mutta eihän se vielä tuntuisi :D Vasta huomenna tulee kuukausi poistosta. Taitaa näin vanhuuttaan kesäaika tehdä tepposet.
Autosta. Meillä nyt Opel Zafira -99, tykkään kyllä hirmuisesti, mutta en halua koettaakaan mahtua siihen, kun vitonen on joskus maailmassa. Seitsemällä penkillä siihen ei mahdu kuin pari ohutta kauppakassia takakonttiin. Meillä kun kuitenkin on usein koko jengi autossa. Mutta muuten se on pieni suuri auto, syö vähän ja leppoisa ajaa.
Pyhien jatkoa, munarikasta Pääsiäistä ;)
ananasmehu; olisiko nyt kuitenkin kyse SIITÄ ;)
ja ON: mies on sairastellut ja vällyjen pöllyttelyt on olleet todella olemattomissa. Maanantaisen pöllyttelyn jälkeen (kp 22) minulla alkoi kutenkin joku vuoto. Ajattelin että olisiko menkat nyt sitten kuitenkin alkaneet, vaikka vasta viikonlopulle niitä odottelin. Vaan ti-iltaan mennessä oli vuoto suunnilleen tyrehtynyt. Outoa. Teksikö se kierukan poisto nyt vaan kepposia vielä..?
minusta on ihan kiva kun kevät tulee. Nämä yöt ovat huomattavasti helpomia valvoa. Lisäksi kun illalla on usein vielä jotenkin valoisaa kun lähden töihin, ja aamulla on jo ihan valoisaa :) Ja vielä kun iltapäivällä herään, on ihan päivä vielä. Talvi on aika rankkaa aikaa tehdä öitä, kun aina vaan on pimeää.
Ei tullut meille tämän vuoden vauvaa... kuukautiset tuhruttelevat juuri ensimerkkejään.
Toisaalta...... nyt on mun tärppikuukaudet alkamassa, lukuunottamatta viimeisintä kesken mennyttä kaikki lasketut ajat ovat olleet tammi-helmikuussa.
JA sitten iloisia uutisia!!! Porokoiramamma kävi eilen ultrassa, pieniä palleroita oli massussa kasvamassa! La äitienpäivän tienoilla!!!!!!! Eli ilmeisimmin meillä heinäkuussa tepsuttelevat pienet koirantassut!!!!!
kun kävin kertomassa kuukautisista, niin muutamaan veriviiruun jäi....... ja silloin illalla sitten luulin oksutaudin iskeneen............ Edellisen 22 päivän kierron jälkeen nyt kp 30 ja ei ole näkynyt mitään oireita suuntaan tai toiseen keskiviikon jälkeen. Eli valeraskaus vähintäänkin taas päällä. Tietystikään yhtään raskaustestiä ei ole olemassakaan kotosalla (saisin edes sen negan ja vuodon alkamaan!)
Ärsyttävää tällainen, kun tietysti tässä taas alkaa jo kuvitella vaikka mitä. Toivottavasti tämä avautuminen täällä nyt saisi edes sen vuodon aikaiseksi!
Onpas Katjalah sulla kimurantti paikka! Tietty toivotaan kuitenkin edes pikkuisen sitä OIKEAA :)
ON: väsyttää. Ti illasta lähtien on paleltanut, nukuttanut, haukottanut ja öklöttänyt. JOS testi olisi plussa, ois oireet just niitä, joita aina ollutkin alkuraskauksissani. MUTTA ke ostin S-Marketin halpistestin, - näytti ja pe kävin neuvolassa hB tarkastuksessa ja terkka pissitti vielä testinkin, - sekin.
Joten miekin taidan olla mahataudissa, täällä on sitä ihan höpönä liikenteessä jo noin muutenkin ja joka kevät me on yrjötty.
(En uskalla ajatella, että nelosta testatessa ei oikein testi näyttänyt heti plussaa tai että tämä olisi niin alussa, ettei testissä vielä näy..)
Ja eihän niistä ehkä-menkoista tule huomenna kuin 4 viikkoa. Onneksi on tätä muuttoa, niin kuluu aika..
(Mutta kun minua öklöttää nytkin, plääh, enkä koskaan ole muuten herkkis öklöilemään)
Uuh, menen pakkaamaan!
Plussasin juuri.
IIK, JEE, APUA!!!!
Miun on pakko matkia Katjalahia ja todeta, että
PLUSSA tuli noin tunti sitten!
Ostin apteekin testin, kaksi viivaa siihen tuli, toinen haalea, mutta viivoja kuitenkin ihan taatusti ne tarvittavat, sillä mieskin näki ne kaksi :)
Huuh, la olisi sitten hääpäivän (20.12) tienoilla, synnytys ensi vuonna hyvin tod.näk. Aika jännää.. Nimittäin edelliset menneet 10-13 päivää lasketun yli, joten saa nähä.
ihanaaaaaaa!
Itse en oikein usko vieläkään. Mulla oli first signal-testi ja se viiva on niin tumma, että sokeakin näkee, eli kai uskoa pitäisi.
On kuitenkin sen verta ikäviä kokemuksia takana etten taida uskaltaa vielä muutamaan viikkoon odottajapuolelle ilmottautua, kunpa toukka pysyisi matkassa.
Mun laskettu aikani on joskus 15.12 tienoilla ja jos sisaruksiinsa tulee, niin luultavasti ennen marraskuun loppua on nyytti sylissä. Jos nyt tämä alkumatka menee hyvin..... Niin oireeton ja epäuskoinen olo. Mutta kaipa tämä tästä lähiviikkoina muuttuu epäuskosta todellisuudeksi. On se vain yhtä jännittävää joka kerta!
Nyt muutkin mukaan alkaneeseen aaltoon.
ja isosti onnea plussanneille!!!! oikein ihania uutisia!!
Täällä on vähän kummalliset tunnelmat... vauvakuume alkaa jotenkin kait hiipua, ehkä se oliki enemmän raskauskuumetta:) Musta on ihanaa olla raskaana!! se on niiiin huippua. Mutta en tiedä siitä vauvasta sitten... Suurin syy on ehkä se, että meillä kun ei ole ketään jotka auttaisi lastenhoidossa, että saataisiin joskus olla kahdestaan, niin on vähän sellanen mieli että jaksaako sitä enää? kestääkö parisuhde? Mulla myös on se opiskelupaikka syksyksi, ja todellakin haluisin sen aloittaa ja valmistuakkin joskus. Toinen on se, että ikä mulla ainakin vaikuttaa jaksamiseenkin... jaksanko enää sitä vauvarumbaa...?
Tälläsiä ajatuksia.
mami
lopullinen tuomio saatu. Tilasin eilen pikatoimituksena nettikaupasta ClearBluen viikkonäyttöisen digitestin ja tulikin jo tänään. Kädet vavisten sulkeuduin vessaan pissimään tikulle ja: RASKAANA 2-3, eli kai seon uskottava....
Katjalah+papu5
ja tarrasukkia pienille!!
Mami... minä myös joskus mietin omaa älykkyyttäni, onko tähän nyt mitään järkeä yhtään lasta enää haluta?? Meillä on neljästä lapsesta ainakin kahdella ihan todettuja koulunkäynti/ opiskeluvaikeuksia, ja työllistävät muutenkin. Ja kolmannella muutne vaan kieliongelmist ajohtuvia vaikeuksia. Nelosesta ei vielä voi sanoa mitään, on vasta eskarissa .Kovast isilti muistuttaa esikoista, joten iha nmitä vaan voi vielä ilmaantua... Joten näillä geeneillä ei luulisi olevan mitään järkeä haluta enää yhtään lasta??
Raskauden voisin sitävastoin jättää suosiota väliin, ja ne vauvan 3 ekaa kuukautta (minulla on lievää taipumusta synnytyksen jälkeiseen masennukseen..). Mutta tässä sitä nyt kuitenkin vielä pyöritään, katsotaan mitä elämä tuo tullessaan :D
ON; laski nettä seuraava ovis osuu pahasti minun yöptken keskelle, joten kauheansuuria toiveita ei ole tässä kuussa raskautua. Mutta jos sittnekin joku pitkäikäinen sintti jäisi odottelemaan ovista, joka olisikin 1-2 päivää aiemmin kuin olen laskenut?! Toivotaan :D
Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille... minä en näin kotoa jatkossa varmaan kauheasti ehdi palstailemaan, keväthommat painaa päälle, samoin se ikusuusremontti. Mutta yövuoroissa palailen taas ;)
mites te raskautetut olette jakselleet:)? Katjalahja ananasmehu?
Andrea: No juu, sekin mulla kanssa että mä en mitenkään voi sanoa nauttineeni koskaan ihan pikkuvauva ajasta... oma mieli on todella herkkä, masennusta kanssa lievästi ja sellanen epätodellinen olo ollut aina. Elämä on alkanut voittaa aina tyyliin päivälleen kun vauva on ollut 4k vanha:) hassua! Kyllä se näin on, että jos tästä kierrosta jostain syystä on sattunut nappaamaan kiinni ( epäilen vahvasti kun seksiä peräti yksi kerta) niin tottakai onnellisia ollaan, mutta jos ei, niin mä otan ehkäisyn käyttöön ja alan elämään siihen suuntaan että meidän lapset on tässä:)) Ja päätös tuntuu oikealta, hyvä fiilis!!
mami kp 25/26
Tuli taasen taukoa jonki verran, sen verran tää olotila verottaa jaksamista ettei kovin herkästi jaksa alkaa kirjottamaan..
Mutta mutta täällähän on ihan plussa-aalto käväissyt (toivottavasti ois ihan pitempiki aalto) eli oikein paljon onnea Katjalah ja Ananasmehu hurjan paljon tarrasukkia ja enkeleitä matkalenne mukaan!
Tosiaan Katjalah niinhän siinä kävi että teille tuleeki tuplat! :) Eli oikein paljon onnes hauvavauvan ultrauutisista! Aivan ihanaa!! Jospa se hauvavauva ehtis sisäsiistiksi ennen vauvan tuloa vai oliko siitä tulossa pihakoira, en nyt muista..Mutta nyt siis näyttäis siltä että meille molemmille ois tulossa marraskuinen :)
Hurjan kovaa plussapuhuria tänne puhaltelen!
nani rv8+3
Mamilla asenne kohdallaan :) Itse olen suonut sen verran "hömppää", että yhden greippimehutörpön ostin, pidän kyllä siitä muutenkin, mutta nyt join sen niinku näissä merkeissä. Mie koetan pitää pääni kylmänä - yhtään kun en voi tietää, miten kroppa reagoi tähän kierukan poistoon, ensikertalainen kun olen.
Kierukasta vielä, juttelin lääkärin kanssa asiasta, hän sanoi, et imetyksen jälkeen kohtu suurentunut, jolloin härveli on mennyt paikaltaan..
Viikon olen ollut "menkaton", ihan ihmeellistä, kun ei ole ollut kipujakaan :) Muuttoa aletaan hommailla ensi viikolla, pikkuhiljaa. Olkkari alkaa näyttää autiomaalta, mutta niin uusi olkkarikin. Maali on siellä nimeltään Autiomaa :D