Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä hävetti tänään Prisman hiljaisessa hetkessä!

Vierailija
04.01.2010 |

Oltiin siis Prismassa klo 12 aikoihin, kun alkoi kahden minuutin hiljainen hetki. Ei oltu Sellon Prismassa vaan ihan toisessa. Mutta kuitenkin siellä osa ihmisistä jatkoi ostosten tekoa, penkoi vaaterekkejä ym. Oli varmaan liian vaikeaa olla se 2 minuuttia paikallaan.

Kommentit (144)

Vierailija
41/144 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta asia ei kuulu asiakkaille millään tavalla. Et kai itsekään jatkuvasti hiljene kaikenmaailmaan onnettomuuksien takia? Niitähän riittäisi joka päivälle vaikka kuinka monta.

minä ainakin hiljentyisin, jos olisin sattumalta yrityksessä, jossa työntekijän muistolle pidetään hiljainen hetki tai jos olisin jostain syystä tuollaisessa tilanteessa koululla, jossa on ammuskeltu ihmisiä. Ei kai kukaan olekaan vaatinut kaikkia kotonaan hiljentymään?

Vierailija
42/144 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivotaan osallistuvan, eli rivien välistä voi lukea ettei asiakkaille pakollinen.(toivottava kuitenkin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/144 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin siis Prismassa klo 12 aikoihin, kun alkoi kahden minuutin hiljainen hetki. Ei oltu Sellon Prismassa vaan ihan toisessa. Mutta kuitenkin siellä osa ihmisistä jatkoi ostosten tekoa, penkoi vaaterekkejä ym. Oli varmaan liian vaikeaa olla se 2 minuuttia paikallaan.

Eiköhän Prisma tarvitse nytkin ennen kaikkea ostavia asikkaita. Konkkaanhan se menee jos kaikki vaan seisovat hiljaa.

Vierailija
44/144 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mun tuttu se joka kuoli!

Vierailija
45/144 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällainen hiljainen hetki herättääkin noin vihamielisiä tunteita joissakin? Kyseessä on kuitenkin koko Suomea enemmin tai vähemmin järkyttäneestä tapahtumasta, joten hiljainen hetki sen ajatellemiseen ja uhrien kunnioittamiseen ei ole minusta ollenkaan paha asia.

Onneksi ette olleet katsomassa lätkän SM-liigaa lauantaina, sielläkin oli hiljain hetki - siitähän varmasti olisitte vetäneet herneet nenään.

Vierailija
46/144 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä rivien välissä luki nimenomaan, että liikeessä tuolloin olevien asiakkaiden on osallistuttava hetkeen. Tai ainakin kunnioitettava sitä olemalla hiljaa. Kirjaston lappu "Luethan vain yhtä lehteä kerrallaan" tai pikaravintolan pyyntö "viethän asiasi palautuskärryyn" tarkoittaa oikeasti, että älkää tollot hamstratko kaikkia lehtisalin lehtiä itsellenne ja että luuletteko että näillä ravintolahinnoilla täällä on tarjoilijoita siivoamassa pöytiä....

toivotaan osallistuvan, eli rivien välistä voi lukea ettei asiakkaille pakollinen.(toivottava kuitenkin)

Vierailija
47/144 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet yhtä vähän kiinnostunut lähimmäisistä sekä lähellä että kaukana.

Minusta asia ei kuulu asiakkaille millään tavalla.

Et kai itsekään jatkuvasti hiljene kaikenmaailmaan onnettomuuksien takia? Niitähän riittäisi joka päivälle vaikka kuinka monta.

Vierailija
48/144 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tietenkään voi pakottaa asiakkaita osallistumaan. Ei kai mikään laki kiellä töötäilemästä ja näyttelemästä keskisormea hautajaissaattueellekaan, mutta ei se silti ole kovin fiksua.

Vierailija
49/144 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole lapsena suotu kotikasvatusta eikä opetettu kohteliaita käytöstapoja. Eli junttia porukkaa!

Vierailija
50/144 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olisin taalla kaukana pitanyt oman hiljaisen hetkeni.

Eihan tata tapausta voi edes verrata auto tms. onnettomuuteen. Tama oli suunniteltu tradegia, joissa viattomia kuoli. Ihan yhta lailla sodan uhreja ym. muistetaan hiljaisilla hetkilla.

Vierailija
51/144 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet loistava esimerkki siitä moukkamaisesta ja sivistymättömästä roskasakista.

ensinnäkin tuo on jotenkin tekopyhää, miksei sitten pidetä hiljaisia hetkiä kaikkien kuolleiden muistoksi

Onhan noita tapettuja ollut muuallakin ja liikenneonnettomuuden uhreja ja ylipäätään kaikkien kuolleiden takia

Nimenomaan sivistymättömiä moukkia tuntuu olevan tällä palstalla liiankin kanssa.

Olen alkanut miettiä onko todella näin suuri osa suomalaisista tälläista roskasakkia vai onko tällä palstalla jotenkin kasaantunut suurempi otos.

Vierailija
52/144 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiljaisen hetken vähättelyistä on yhden tai kahden trollin kirjoittamia. En tiedä miksi he provoilevat vakavalla asialla. Ehkä heillä on tylsää.

Sä olet loistava esimerkki siitä moukkamaisesta ja sivistymättömästä roskasakista.

ensinnäkin tuo on jotenkin tekopyhää, miksei sitten pidetä hiljaisia hetkiä kaikkien kuolleiden muistoksi

Onhan noita tapettuja ollut muuallakin ja liikenneonnettomuuden uhreja ja ylipäätään kaikkien kuolleiden takia

Nimenomaan sivistymättömiä moukkia tuntuu olevan tällä palstalla liiankin kanssa.

Olen alkanut miettiä onko todella näin suuri osa suomalaisista tälläista roskasakkia vai onko tällä palstalla jotenkin kasaantunut suurempi otos.

Vierailija
53/144 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaivellaan facebook-profiilit ja iltalehtien jutut, arvostellaan maahanmuuttopolitiikkaa, mutta kun tulee vastaan hiljainen hetki, sanotaan "eihän tämä asia minulle kuulu"...

Vierailija
54/144 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkeellisetkin käytöstavat auttaisivat...

Ensinnäkin, ei kai kukaan todellakin ajattele, että "surkaa muut, MINUA ei hetkauta, pistän tässä makkaraa kärryyn, kun olen niin TÄRKEÄ ja ITSEKÄS, enkä tajua miksi tällainen typerä hiljainen hetki pidetään., juuri kun MINÄ olen ostoksilla.."

Minä ymmärrän oikein hyvin, miksi tuo hiljainen hetki oli kaikissa S-kaupoissa. Olisi pitänyt olla kaikissa kaupoissa. Ne kuolleet ihmiset joutuivat tuohon tilanteeseensa työpaikallaan. Olivat puolustaneet työtoveriaan (joo, on siis myös olemassa vähemmän itsekkäitä ja tyhmiä ihmiä) ja todennäköisesti siihenkin tilanteeseen joutuivat sattumalta. Ukko tuli riehumaan naisen työpaikalle ja silloin paikalla olleet (todelliset) miehet olivat puolustaneet työtoveriaan. Tällainen tilanne voi tapahtua missä työpaikassa tahansa. Varmasti moni kaupassa töissä oleva/ollut ajattelee, että voisi tuollaista minullekin tapahtua.

Olen koulussa töissä ja kyllä jokaisessa suomen koulussa pidettiin hiljainen hetki Jokelan ja Kauhajoen jälkeen, vaikka asiaa puitiin myös muuten. Olisiko nekin hetket pitänyt pitää vain Jokelassa ja Kauhajoella? Entä tuo tsunamihiljaisuus, joka pidettiin ihan koko Suomessa. Olisiko siihen pitänyt osallistua vain Thaimaassa joskus lomailleet?

Miten ihmeessä voi olla näin vaikeata hetken hiljaisuudella kunnioittaa toisen ihmisen muistoa? Ja jos ei ymmärrä, niin ainakin olla kertomatta tyhmyyttään muille ja olla vaan ihan hiljaa silloin kuin muutkin...

Vierailija
55/144 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista pidettiinkö tsunamin takia

Vierailija
56/144 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olin kanssa Prismassa. Kuulutti ensin 10min vaille 12, että kohta on hiljainen hetki ja sitten kuulutti uudestaan, että nyt alkaa 3min. hiljainen hetki ja toivotaan asiakkaiden osallistuvan siihen.

Yksi nuori nainen hedelmäosastolla tonki ja vanha mies yritti ostaa kalatiskiltä kalaa, mutta myyjä ei myynyt, vaan sanoi, että vietetään ensin se hetki.

Minusta on hienoa, että toisten toiveita toteutetaan ja tulee kiva olo, kun kaikki kunnioittaa.

Harmi vaan, ettei kaikilla ole käytöstapoja, vaan minä, minä, minä asenne.

Vierailija
57/144 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku todellakin näin moukkamainen ja tyhmä kuin näistä kommenteista saa käsityksen.

Hiljaisen hetken tarkoitus on kunnioittaa toisten ihmisten surua. Väitänpä, että kaupan työntekijöille tämä aiheuttaa surua, vaikka ei oma työtoveri olisikaan kuollut. Tämä oli kuitenkin työpaikalla tapahtunut kuolema. Hiljaisia hetkiä on aina pidetty ja toivottavasti pidetään edelleenkin. Ei kenellekään tee pahaa rauhoittua kaksi minuuttia ja miettiä sen aikaa elämän rajallisuutta. Ajattelua voisivat jotkut kokeilla edes sen kaksi minuuttia..

Vierailija
58/144 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaivellaan facebook-profiilit ja iltalehtien jutut, arvostellaan maahanmuuttopolitiikkaa, mutta kun tulee vastaan hiljainen hetki, sanotaan "eihän tämä asia minulle kuulu"...

Myös meillä vietettiin tänään tuo hetki, ja pääosin siihen tunnuttiin suhtautuvan hyvin. Muutaman kännykkään puhumista tai osteskelua se ei keskeyttänyt, mutta eihän sitä asiakkailta vaadittukaan, vain toivottiin.

En kokenut sitä tekopyhänä, vaikka en tuntenut uhreja enkä ole edes Prismassa töissä. Itse olen kokenut että S-ryhmä arvostaa työntekijöitään, joten tuo tuntui luontevalta tavalta "muistaa". Se on kuitenkin vain kaksi minuuttia elämästä, lyhyt hetki pysähtyä.

Vierailija
59/144 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tiedotettu monessa uutisvälineessä jo päiviä sitten. Se, jonka mielestä tämä koruton ja tyylikäs kunnianosoitus uhrien muistolle on häiritsevää, olisi voinut halutessaan vältellä S-ryhmän kauppoja tänään 4.1.2010 klo 12.00-12.02. Ei sen vaikeampaa.

Ei ainakaan Hesarin sivuilla ole ollut, ei iltiksen, ei myöskään ylen sivuilla.

Mikset sinä sitten ole niistä onnistunut mistään lukemaan? Vaikea sanoa. Ehkä kannattaisi lukea lehdistä muutakin kuin Tuksun elämästä yms?

Vierailija
60/144 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä yli pääse. Olen sen verran demokraattinen ihminen, että pidän ihmisiä tasavertaisina enkä ketään toista parempana ellei syyt ole todella painavat. Kuolema on aina tragedia, eikä yhtään vähempää niissä tapauksissa kun henkirikoksen uhri ei kuole muutaman työkaverinsa kanssa työpaikalla. Jos olisin itse ollut Prismassa silloin klo 12 olisin varmaan osallistunut hiljaiseen hetkeen, mutta mielessäni olisin ollut järkyttynyt tällaisesta "kunnioituksen" osoituksesta. Oletan, että kun joskus itse kuolen, olkoon tapa mikä hyvänsä, tuntemattomien ei tarvitse minun takiani haaskata aikaansa kauppareissulla tai muutenkaan puolipakolla. Huonot fiilikset jää tuollaisesta pakottamisesta.