Kyllä hävetti tänään Prisman hiljaisessa hetkessä!
Oltiin siis Prismassa klo 12 aikoihin, kun alkoi kahden minuutin hiljainen hetki. Ei oltu Sellon Prismassa vaan ihan toisessa. Mutta kuitenkin siellä osa ihmisistä jatkoi ostosten tekoa, penkoi vaaterekkejä ym. Oli varmaan liian vaikeaa olla se 2 minuuttia paikallaan.
Kommentit (144)
Ensimmäiset 20 sekuntia tuntui ok. Sitten aloin ajattelemaan uhreja ja omaa 18v tytärtäni joka työskentelee prismassa. Aloin voimaan pahoin ja itkuhan siinä tuli.
Kyynelehdin kunnes polveni pettivät, halasin taaperoani samalla kun suru puri ja koko vartaloni vavahteli/nytkähteli itkun saattelemana. Tilanne rauhottui kun joku kantahenkilökunnasta tuli tarjoamaan syliä ja halasi minua. Sain nipun nenäliinoja :) Kiitos tälle ihanalle ihmiselle.
Ostosten teosta ei tullut mitään. Menin rossoon lohtu pizzalle :)
Ensimmäiset 20 sekuntia tuntui ok. Sitten aloin ajattelemaan uhreja ja omaa 18v tytärtäni joka työskentelee prismassa. Aloin voimaan pahoin ja itkuhan siinä tuli.
Kyynelehdin kunnes polveni pettivät, halasin taaperoani samalla kun suru puri ja koko vartaloni vavahteli/nytkähteli itkun saattelemana. Tilanne rauhottui kun joku kantahenkilökunnasta tuli tarjoamaan syliä ja halasi minua. Sain nipun nenäliinoja :) Kiitos tälle ihanalle ihmiselle.
Ostosten teosta ei tullut mitään. Menin rossoon lohtu pizzalle :)
Ei tuo nyt mitään tervettä ole. Olet varmaan niitä jotka hautajaisissa kilpailee itkun määrällä. Ne jotka eivät itke ovat huonoja ihmisiä.
kuolleille! IMHO esim. jokainen vanhus, joka oltuaan muutaman kuukauden ala-arvoisella hoidolla jossain maamma monista heitteillejättölaitoksista kuolee nestehukan ja aliravitsemuksen aiheuttamaan sydänkohtaukseen ansaitsee muutaman minuutin hiljaisuuden vähintään yhtä paljon kuin henkirikostenkin uhrit, jotka sentään pääsivät lähtemään nopeasti. Olisiko ideaa vaikka siinä, että pidettäisiin joka päivä hiljainen hetki kaikissa julkisissa tiloissa klo 12?
miten se oikeasti menee, mutta minun mielestäni olisi ihan ok, että vanhuksen kuoltua pidetään hiljainen hetki siellä VANHAINKODILLA tai missä sitten on ollutkin. Tai jos joku kuolee liikenneonnettomuudessa, usein paikalle viedään kynttilöitä ja hiljennytään siinä, eikä kukaan ohikulkija toivottavasti mene tönimään siitä pois.
Miten tässä nyt näkyy olevan vaikeaa ymmärtää, että koko Suomi ei pysähtynyt, eikä edes pyydetty pysähtymään. Hiljainen hetki koski vain ja ainoastaan S-ryhmän kauppoja (ja ilmeisesti joitakin Cittareita).
kuinka sivistymätöntä porukkaa täällä pyörii; tekopyhä hiljainen hetki!
Toivoisin, että joku antaisi teille aivot millä ajatella jotain muutakin kuin sitä omaa jatkuvasti leviävää napaanne!
Harmi, että kasvatatte lisää käytöstavoista tietämättömiä, itsekkäitä jälkeläisiä.
Ja kyllä, olin yhdesä pääkaupunkiseudun prismoista hiljaisen hetken aikaan, ehdin hyvin tehdä ostokseni vaikka pysähdyin pariksi minuutiksi.
mielekkyydestä, osoittaa erittäin suurta sivistymättömyyttä ja moukkamaisuutta ja olematonta tilannetajua, jos hiljaisen hetken aikana jatkaa ostosten tekoaan muina miehinä. Mutta sellaistahan suuri osa suomalaisista on, käytöstapoja osaamatonta roskasakkia.
ensinnäkin tuo on jotenkin tekopyhää, miksei sitten pidetä hiljaisia hetkiä kaikkien kuolleiden muistoksi
Onhan noita tapettuja ollut muuallakin ja liikenneonnettomuuden uhreja ja ylipäätään kaikkien kuolleiden takia
Miten jotkut voivat olla niin itsekkäitä, etteivät ymmärrä kahden minuutin katkosta arjessa? Jokelan koulusurmienkin jälkeen oli yleinen hiljainen hetki kauppojen ja virastojen tms. aukioloaikana, vaikkei mikään kauppaketju/virasto menettänyt kerralla montaa työntekijää. Jos ketju haluaa kunnoittaa kuolleita työntekijöitään näin, ei se ole teiltä pois.
Järkyttävää itsekeskeisyyttä.
ja hiljainen hetki oli kaikissa s-ryhmän toimipaikoissa.
Minusta noloa jos joka Prismassa hiljainen hetki.
Eri asia tietenkin Sellon Prisma.
Hiljainen hetki ok vain Sellon Prismassa. Muissa vähintäänkin outo.
ensinnäkin tuo on jotenkin tekopyhää, miksei sitten pidetä hiljaisia hetkiä kaikkien kuolleiden muistoksi
Onhan noita tapettuja ollut muuallakin ja liikenneonnettomuuden uhreja ja ylipäätään kaikkien kuolleiden takia
Miten jotkut voivat olla niin itsekkäitä, etteivät ymmärrä kahden minuutin katkosta arjessa? Jokelan koulusurmienkin jälkeen oli yleinen hiljainen hetki kauppojen ja virastojen tms. aukioloaikana, vaikkei mikään kauppaketju/virasto menettänyt kerralla montaa työntekijää. Jos ketju haluaa kunnoittaa kuolleita työntekijöitään näin, ei se ole teiltä pois.
Järkyttävää itsekeskeisyyttä.
Asia ei minusta varsinaisesti kuulu kaupan asiakkaille ollenkaan. Varsinkaan jos kyse ei ole edes Sellon Prismasta.
jos S-ryhmän myymälät olisivat sulkeneet ovensa hiljaisen hetken ajaksi. Siten sivistymättömät epäkunnioittavat ihmiset eivät olisi järkyttyneet tästä hirveästä hiljaisuudesta.
Voi elämän kevät.
asia kosketti koko suomea ja kyllä ainakin minulle (olin opiskeluaikana vuosi sitten töissä prismassa) tuli uutisesta olo että ei kai vaan kukaan oman prisman työntekijä ole tonne vaihtanut tms...
menitte Primaan hiljaisena hetkenä. Kyllä siitä mainittiin ainakin tv-uutisissa ja radiossa. EIhän kirkkoonkaan tarvitse mennä, jos ei halua kuulla uskonnollista puhetta. Oopperankin voi kiertää kaukaa, jos inhoaa sitä.
Ehkä Sellon Prismassa tai vain henkilökunnan kesken hiljainen hetki olisi ollut riittävä, mutta ehkä meidänkin ylikiireisten ihmisten olisi ollut hyvä hiljentyä 2 minuutin ajaksi miettimään sitä, mitä tapahtuu, kun millään ei ole enää mitään väliä.
Minusta asia ei kuulu asiakkaille millään tavalla.
Et kai itsekään jatkuvasti hiljene kaikenmaailmaan onnettomuuksien takia? Niitähän riittäisi joka päivälle vaikka kuinka monta.
Olen siellä asiakkaana, ja kunnioitan heidän suruaan, vaikkapa sitten toisessa myymälässä kuin Sellon Prismassa.
Asia ei minusta varsinaisesti kuulu kaupan asiakkaille ollenkaan. Varsinkaan jos kyse ei ole edes Sellon Prismasta.
ole yksi virallisimmista ja protokollan mukaisista tavoista kunnioittaa kuolleen henkilön muistoa? Minusta mikään vähempi ei olisi riittänyt. Se oli näin henkilöiden viimeinen hetki, muiden elämä jatkuu nyt suurilta osin kuten ennenkin.
Et ilmeisestikään ymmärrä, että vaikka itse ei asiaa minään pitäisikään, niin on ERITTÄIN sivistymätöntä osoittaa mielipiteensä sen hiljaisen hetken keskellä siitä piittaamatta. No, jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa...
Miten jotkut voivat olla niin kiireisiä/ajattelemattomia/omaan napaan tuijottavia, etteivät kunnioita muita.
Jos kauppaketju haluaa muistella ja kunnioittaa traagisesti kuolleita työntekijöitään, suotakoon se heille. Ehkäpä S-ryhmän johto luuli, että heidän asiakkaansa ovat empaattisempia kuin mitä tässä ketjussa on käynyt ilmi.
Sen verta mulla on tilannetajua ja käytöstapoja. Mutta oikeesti olen sitä mieltä että vähän ehkä liioiteltua tollasen hiljaiset hetket silloin kun kauppa on auki ja asiakkaita sisällä.