Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoishaaveilijoiden alkuvuosi 2010

Kommentit (391)

Vierailija
61/391 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni, yk 4 takana ja ens viikolla katotaan tuottiko siemenet hedelmää. TOIVOTTAVASTI.

Aluksi mulla ei ollut mitään kiirusta ja ei mulla periaatteessa vieläkään, mutta kyllä mahdollisuus että joku on pielesä alkaa hiipiä mieleen. JA joo tiedän vasta yk4.

Ehkä mä varaan jos nyt ei onnistu sen lekurin ja en siis siksi mutta jos mä oisin syöny pillereitä mulla oisi ihan papa ollu edessä nyt loppuvuodesta, mutta koska en uutta reseptii tarvi ni en tietty menny.

Kauhhesti on tuntemuksia, tosin musta mulla on ollu niitä jo ennen edellisiä menkkoja. :D

Hopefull kirjoitti että kellon kanssa täällä mentäs, ni täytyy kyllä sanoo etten yhtää tikkua oo ottanu ja ne ketkä on niin tietohan lisää tuskaa, että ihan varmasti uteliaisuuttaan kaikki kokeilee kaikkea. Ja jos niistä ei voi täällä puhua (en mä ainakaan näin mun kavereille puhu jotka tietää yrityksestä) ni missäs sitte? Eihän keskustelupalstaa tarvittas jos me naiset ei täällä pähkittäs. :)

Muille oikeen ihanaa yritystä ja toivotaan et nyt tärppää ku nyt ei sitte ne "viime hetketkää" osuis siihen pahimpaan kesäkauteen! Mihin mä luotan nyt kovin kun on tälläset pakkasetki. oon muuten jääny siihen naispaholaisen blogiin koukkuun :D

Elf vm-83 mies -79

yk 4 17/25

Tosin en tie onko mahdollista että vielä ovuloisin?? En niinku meinaakkaa ehkä osaa laskee sitä. Mutta eipä tuu paineita ;)

Vierailija
62/391 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan kaikille!

Pikaisesti omaa napaa päivitän :) Eli täällä menossa kp30/28. Oon ihmeissäni, kun yleensä päivälleen tarkka kierto. Kauheesti tekisi mieli testata, kaapissa yksi testi olis. Mutta jotenkin en oo vielä uskaltanut. Jos näyttääkin negaa ja menkat on vaan pari päivää myöhässä niin sit taas masentaa. Mutta ehkä rohkaistun ja testaan huomenna aamulla tai sit myöhemmin tällä viikolla. Tuun sit kertoon, miikä on testin tulos :D

Hauskaa viikon jatkoa kaikille, tsemppiä yritykseen ja kovasti plussatuulia tietenkin!! :)

-Vilukissa-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/391 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin sitten itsekin ostamaan raskaustestin, tosin en ole vielä tehnyt. Mulla on nimittäin ollut kuukautiset edellisen kerran marras-joulukuun vaihteessa. Joulukuussa käytettiin siis vielä kumia. Ennen jouluaattoa tunsin "turvotuksen ja tykytyksen" joita olen ainakin pitänyt ovulaation merkkinä. Oletan siis että ovuloin, vaikka minulla pitkä ja epäsäännöllinen kierto on ollutkin, semmoinen 30-40 päivää.

Odotin siis kuukautisia tulevaksi tammikuun alussa (jätettiin siis kumit pois säntillisesti 1.1. ja heti panemaan). Eli ajattelin että ne ekat ehkäisemättömät päivät oli ikään kuin "turhia", koska mielestäni se oli ovulaation jälkeistä ja kuukautisia edeltävää aikaa.

Mutta eipä niitä menkkoja ole vieläkään tullut, vähän ruskeaa tuhrua välillä. Kaikenlaisia "raskausoireita" on ollut, kuten jököttävät nännit, vihlaisuja ja painon tunnetta alavatsassa ja turvotusta. En tiedä voiko ihmisillä olla valeraskaus kuten koiralla, minä olen näitä vauva-asioita miettinyt niin paljon että voisi ollakin.

Tuntuisi kyllä mahdottomalta olla raskaana, koska silloin kondomissa olisi pitänyt olla niin pieni reikä ettei kortsun repeämistä ole huomannut seksin jälkeen. Tai sitten olenkin ovuloinut vasta 1.1.

Harmillista on se, että jos en ole raskaana, niin sittenpä minussa on jotain gynekologista häikkää ihan kunnolla, ei tämmöinen 1,5 kk tauko kuukautisissa kauhean hyvä juttu ole. "Raskausoireitani" hillitsee se, että eräs ystäväni (sinkku) valitteli juuri, miten pillereitten lopettamisen jälkeen on mennyt puoli vuotta ilman kuukautisia, rinnat on pinkeinä ja mahaa kourii, mutta ei hän raskaanakaan ole. Onhan näitä vaivoja, jotka voivat alkuraskauden tuntemuksia muistuttaa.

Vierailija
64/391 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, aamupissasta sitten tein testin ja negahan se oli. Olikin turha tehdä, koska huomasin sitten että sen verran oli runsastunut tuo ruskea vuoto, että kaipa ne menkat sieltä alkaisi. Tulisivat nyt sitten vaan kunnolla, niin tietäisi aloittavansa alusta.

Joten tulkintani oli, että tämä viimeinen kierto oli sellainen ei-ovuloiva, ja tuo turvotuksen ja rintojen aristuksen tunne tuli siitä.

Pelottaa sekin, että muistelen monta päivää jatkuvan ruskean tuhruvuodon voivan olla merkki siitä, ettei elimistö eritä keltahormonia. Pitääkö tässä semmoista ruveta pelkäämään?

Taidan tarkkailla vuotoa, voiko sitä pitää oikeina kuukautisina vai ei, ja sitten on varmaan minun vuoro mennä ostamaan niitä ovulaatiotestejä, sillä jos se tuntemani turvotus ja tykytys kierron puolivälissä ei ole ovulointia, niin haluan tietää sen.

Vierailija
65/391 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeful: voi harmi, että ei tärpännyt. Toivottavasti ne kuukautiset tulisivat nopeasti ja pääsisit uuteen yritykseen.

Vilukissalla on sitten jännät paikat. Kerrohan heti, jos on tärpännyt.

Tervetuloa kaikki uudet kuumeilijat joukkoomme. On tämä vauvakuumeilu sitten melkoista touhua. Itse olen nyt jättänyt kuumeilun enemmän ja vähemmän taustalle. Päätin keskittyä enemmän itseeni ja omaan hyvin vointiini :D

Peitto on täällä heilunut ahkerasti, että siitä ei ainakaan ole voinut olla kiinni mikäli tästä kierrosta ei tärppää. Nyt siis kp 22/33-38.

Täältä puhallellaan plussatuulia kaikille.

Vierailija
66/391 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, minulla siis menkat tänään kolme päivää myöhässä. Ihmettelin tätä, kun on aiemmin ollut niin tarkka kierto. Tänään aamulla uskaltauduin testin tekemään ja plussa pärähti tauluun! :D Se ei tosin ollut yhtä tumma kuin testiviiva, mutta ihan selvästi näkyi kuitenkin. Nyt siis toiveikkaana luulen olevani raskaana :) Ajattelin testata vielä jollakin toisella r-testillä vaikka viikonloppuna. Aika hassulta tuntuu nyt. Toisaalta olen innoissani, mutta toisaalta vielä todella varovaisesti iloitsen, koska asia ei ole vielä varma. Nyt vaan mietin, että mitä mä teen seuraavaksi?! :) Pitääkö mun ottaa neuvolaan yhteyttä vai mihin.. Oon ihan pihalla. Help me! Vaikee käsittää koko asiaa. Kai mä rupeen nyt sulatteleen tätä ja koitan olla vielä innostumatta liikaa. Kiitos tsempeistä! :)

Ja plussatuulia kaikille oikein kovasti!

-Vilukissa-

Vierailija
67/391 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs äitituttava sanoi että hän teki aina kaksi raskautestiä (siis esim viikon välein) ja sitten varasi neuvola-ajan. Joten eiköhän ne siellä kerro enemmän sitten. :) Oikein paljon onnea!

68/391 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilukissa :D

Mahtavaa, että saatiin se plussa-putki auki.

Toivottavasti näitä tulee nyt lisää (itseni mukaan lukien ;)).

Tarrasukkia ja ++++tuulia,

Ansku

Vierailija
69/391 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku harmitteli jo "tärppäämättömyyttäni"... nyt pitää sanoa että jos siis olisin ollut raskaana niin ei se olisi ollut tärppäämistä vaan teknisesti ottaen vahinko. :) Mutta kyllä nuo raskausoireiden "tuntemukset" ja vauvakuume kuvitteluineen pistävät pään pyörälle. :)

Me ollaan oltu miehen kanssa vasta melko vähän aikaa yhdessä (1,5 vuotta) että olen yrittänyt muistuttaa itselleni, että vaikka vauvan tuloon menisi aikaa, niin sekin voi olla meille hyväksi. Saadaan elää tätä parisuhde-elämää kahdestaan. Mies ainakin on tätä mieltä, sen mielestä vauvat lähinnä huutavat ja itkevät. :)

Ystävälläni meni monta vuotta vauvan saamiseen, ja sanoi jälkeenpäin, että vaikka se silloin oli kriisi, niin jälkikäteen ajateltuna se elämä kahdestaan miehen kanssa oli tärkeää myös. Kun ei sitä enää sitten ole kun perheellistyy.

Vierailija
70/391 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Vilukissalle. Saatiin heti tälle vuodelle plussatuulet :D nyt naiset niitä plussia paljon lisää.

Vierailija
71/391 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon vilukissalle plussasta :) Aivan mahtavaa kuulla, että jollekin niitä plussia vielä tulee..

Hopeful, mulla pillereiden lopettamisen jälkeen oli monta kiertoa pelkkää vähäistä ruskee vuotoa. Nyt vuoto on jo normalisoitunut. Mut itse mietin kanssa, että onko jotain mussa vialla.

Omaa napaa sen verran että ovulaatio oli juuri ja se tuli hyödynnettyä niin hyvin kun voi :) Nyt ei muuta kun odottelemaan, että tuottiko meidän kylvö satoa :)

Plussatuulia kovasti kaikille!

Vierailija
72/391 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ihanaa, on se hieman vaaleampikin plussa ihan oikea plussa :)

Käsittääkseni neuvolaan ollaan yhteyksissä joskus viikolla 7. En kyllä yhtään tiedä, mutta muistan jostain lukeneeni, että joku otti yhteyttä heti plussan saatuaan ja käskettiin palata 3 vko päästä asiaan. Eikös ne ekat neuvola-ajat ole siellä viikolla 9?

On. Vähän niinkun "luovutin" tän raskautumisen suhteen ja hankin itselleni öljymaalit. Olen tässä viimeisen puoli vuotta maalannu myrkyttömillä akryylimaaleilla sen plussan toivossa, mutta kun ei näy, niin maalataan sitten kunnolla. Lisäksi oon alkanu itku kurkussa lukea kaikenmaailman lapsettomuuskeskusteluja... Plaah, on taas vaikeaa. (Ja tiedän, että monilla muilla on vielä paljon vaikeampaa, ei saisi valittaa..)

Koittakaa edes te muut ajatella positiivisesti!

-Annukkainen, kp 8/24-38, yk 6

Vierailija
73/391 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vilukissa hirmusti! :) Ihanaa lukea välillä näitä plussauutisiakin.

ON: Täälläpäinkin jännäillään. Kuukautiset muutaman viime kuun olleet aikalailla säännölliset ja tänään pitäisi kuukautisten alkaa. Tuntemuksia ei kyllä ole minkäänlaisia vaikka yleensä kuukautiset on kivuliaat ja tietää kyllä, milloin on alkamassa. Jospa tämä enteilisi jotain hyvää :)

Nyt kaikki porukalla vilukissan mukana odotuspuolelle hop! :)

Vierailija
74/391 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia Annukkainen ja Hopeful neuvoista :) Ja muillekin kiitoksia onnitteluista, ihana lukea teidän viestejänne. Hyvä, että täällä voi puhua, kun ei olla kenellekään vielä kerrottu tästä yrityksestäkään. Pääsee vähän jakamaan näitä asioita :) En ole vielä tehnyt toista testiä, ehkä muutaman päivän päästä vasta. Ja katson sitten, että koska sinne neuvolaan soittelis ja kyselis tarkemmin :D Ja aion kyllä vielä olla täällä kuumeilijoiden puolella ainakin hetken aikaa, en uskalla siirtyä odotuspuolelle..

Nyt on muillakin jänniä päiviä tiedossa, ainakin nannnak odotteli, että tuleeko täti vai ei. Toivottavasti ei! Ja muillekin hirmuisesti tsemppiä, toivotaan kovasti niitä plussia lisää tähän pinoon.

-Vilukissa-

Vierailija
75/391 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnittelut plussasta vilukissa!

Täällä kp 19/n.35-38, tässä pari päivänä on näkyny himmeätä, mutta vahvistuvaa viivaa ovistestissä, eli näyttäisi osuvan ovis viikonloppuun. Peittojen heiluttelua on kyllä ollut, ettei vaan missata yhtään ovista..

Oon tosin nyt kans nutrilett-kuurilla, tarkotus olla n.10päivää, jotta saisi muutaman kilon pois. sinänsä en ihmettelisi jos pudotus tässä kierrossa sekoittaa myös hormonitoimintaa, mutta pääasia että paino putoaa. Usealtakin sivustolta oon lukenu ylipainon (bmi 29,5) vaikutuksista raskautumiseen ja yhtä monelta siitäkin, että myös pieni pudotus voi auttaa virkistämään hormonitoimintaa/edistää raskautumista. Sitä tässä nyt toivon, niinpä halusin tähän ruokavalion keventämisen alkuun tollasen quickstartin--sillä pitäs lähtee kiloja alkuun nopeasti, niin se motivois sit jatkoon ja piristäs henkiselläkin puolella..

onko muilla kokemusta laihduttamisesta tai keventämisestä yrityksen lomassa?

Tsemppiä yritykseen!!

pöönis yk 6 /kp 19 /n.35-38

Vierailija
76/391 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa kirjoitan, vaikka "takapiruna" olen ollut jo jonkin aikaa...

Niin se vauvakuume minuunkin sitten salakavalasti hiipi. Koko syksyn asia sitten on pyörinyt mielessä ja nyt tammikuussa tajusin äkkiseltään, ette hei! missä mun menkat?

Apteekista testi mukaan ja selkeän nopeasti tikkuun ilmestyi kaksi tummaa viivaa...

Soitin sitten lähetteen labraan ja sieltä varmistui yhtälailla; esikoistani odotan :)

Vierailija
77/391 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa aina lukea plussista :)

Mitä muuten tarkoitit tuolla, että soitit lähetteen labraan? Olet itse lääkäri ja soitit sinne, että tulet vai oliko sulla soittoaika lääkärille? (Joo, tunnen itseni hölmöksi ;)

Tuosta (yli)painoasiasta: joskus muistan gyneltä kuulleeni, että ylipainoisilla 5% painonpudotus tuplaisi raskautumisen mahdollisuuden. Kuulostaa jotenin tosi hurjalta, muistankohan väärin, vai onko se oikeasti noin...? Itse olen normaalipainon ylärajoilla, ja kait tässä pitäisi painoakin alkaa pudotella sen plussan toivossa. Aloitin jo yhden liikuntaharrastuksen! :D

-Annukkainen, kp 10/24-38, yk6

Vierailija
78/391 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs siis soitin oman alueeni ajanvaraukseen ja kerroin tulevani pissatestiin.

Kirjoittivat koneelle lähetteen valmiiksi ja kun sainne menin, antoivat heti purkin kouraan :)

Kivampi mennä noin, kuin alkaa siinä luukulla selitteleen ;)

Tiistaina ensimmäinen neuvola-aika.

Vierailija
79/391 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi miten mahtavaa, jo kaksi plussaa tälle vuodelle ja tammikuu on vasta puolessavälissä! Toivottavasti me muut tullaan perässä...

Painonpudotuksesta: minulla on ollut jo pitemmän aikaa yritys pudottaa painoa viitisen kiloa (bmi:ni on lievän ylipainon puolella ja haluan normaalipainoiseksi): Aion kyllä jatkaa ihan samalla lailla tätä painon pudotuksen yritystä.

Taisin tuossa mainita jo aiemmin, että minulla ainakin heti näkyi kuukautiskierrossa, kun lyhyellä aikavälillä lihoin nopeasti muutaman kilon. Toivon, että paluu normaalipainoon tai ainakin sen yritys tasoittaa kiertoa myös.

Vierailija
80/391 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno vuoden aloitus kun heti kaks plussaa tähän pinoon!

On: Täti tupsahti yöllä kylään, eli uutta kiertoa aloitellaan taas. Viime kierto oli taas 26 päivää pitkä, eli se ainakin on positiivista että kierto pysyy säännöllisenä. Tähän uuteen kiertoon otan ensimmäistä kertaa käyttöön ovulaatiotestit, saas nähä miten niitten käyttö sujuu.

Helja yk 7, kp 1/23-26