Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoishaaveilijoiden alkuvuosi 2010

Kommentit (391)

Vierailija
1/391 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle Neito32tre, ens kierrossa parempi tuuri...

Onnea plussanneille :)

Ja sitten omaa napaa...

Mulla on nyt menossa kp 26, normaalikierron pituudesta ei ole mitään tietoa, ensimmäiset luomumenkat vasta toukokuun alussa. Hätäpäissäni testasin 1.6 (kp24) Clear Blue:lla pahoinvoinnin syytä selvittääkseni. Sain ihan selkeän haamuplussan. Ja mieleni on tuottanut lisää raskausoireita, pahoinvointia, väsymystä ja vilunväreitä. Tänään päätin testata uudelleen (hätäinen kun olen) ja negatiivinen tuli. Ei pitäisi siis olla niin hätäinen ja olenkin päättänyt, että testailen sitten uudelleen kp 35 mikäli tätiä ei näy. Ja mikäli tämä kierto on nyt menetetty, seuraavassa kierrossa odotan kp 35 tai tätiä.

Vierailija
2/391 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan myös tuota Janetin uudenvuoden lupausta :)

Miten semmoista, että kuinka kauan noita kiertojen pituuksia kannattaa "roikottaa mukana"? Viimeiseltä 1½v tulee joku 12-45pv, vuodelta (ja samalla viimeisimmältä 4 kk:lta) tuo käyttämäni 24-38. Noihin toisaalta sisältyy aika minipillereiden kanssa, jotka alussa mm. saivat kierrot venymän n. 100 pv mittaisiksi.

Sitten taas nuo kummalliset kierrot 24pv, 24pv ja 38pv ovat juuri minipillerien lopettamisen jälkeen. Voikohan niitäkään laskea? Ääh.. Jäljelle jäisi sitten yksi 32 päivän kierto, ja nyt menossa oleva. Ota tästäkin sitten selvää :/

-Annukkainen, kp 22/24-38 (kai...), yk 5.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/391 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kanssa pohtinut tätä kiertojen pituutta.

Pillereiden kanssa se oli lähes kellon tarkka 28pv. Nyt näytti jo hetken vakiintuvan 33pv, mutta siitä ne sitten lähti heittelemään. Eihän tässä tiedä mihin rajoihin nuo kuuluisi asettaa. Mieluusti tietysti alaraja sinne 28, mutta yläraja heittänyt sinne 39päivään asti...

Vierailija
4/391 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mukana ollaan tässäkin kasassa, kun ei sitä plussaa (vieläkään) ole tullut. Mulla täällä on ovispäivät joko ollut tai ihan just tulossa, ja peittoja on heiluteltu ihan mukavasti. Ovistestit tilasin, mutta ne tuli vasta eilen ja en eilen ehtinyt niitä vielä ottaa käyttöön niin ei taida kannattaa enää aloittaa kun ovis todennäköisesti meni jo. Ja tietysti toivon että ei tarvis niitä käyttää ollenkaan piiiitkään aikaan! :)

Ja joo, Janetin uudenvuodenlupauksessa oon kyllä kans mukana. :)

Vauvaisaa uutta vuotta meille kaikille! Toivotaan paljon tärppejä heti tähän alkuvuoteen, että saadaan vielä vuoden 2010 vauvoja!

-Helja yk 6, kp 12/23-26

Vierailija
5/391 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Mulla sitten alkoi toissapäivänä menkat, argh..vaikka olis pitäny vasta viikon päästä tulla, nyt siis oli kierto vaan 26 päivää, viimeks oli 31.Mistä sitä tietää sitten millon on ovulaatio jos kiertoo muuttuu?

Noh, täytyy vaan olla aktiviinen taas vaikka koko kierron ajan.

Tsemppiä kaikille ja nyt todellakin vauvarikasta uuttavuotta!!

Yk 3, kp 3/28??

Vierailija
6/391 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oikein hyvät uudet vuodet kaikille ja Heljan viestiä lainaten "vauvaisaa" vuotta kaikille! :D

Omien laskujen mukaan ovispäivät täällä olis justiin menny. Itseäni vähän tsemppasin ja peittoja heiluteltiin jonkun verran :) Toivottavasti tärppäis. Sain eilen kuulla vauvauutisia sukulaisilta ja nyt entistä kovemmin toivon, että meilläkin kohta olisi jotain onnellista kerrottavaa.. Mutta odotellaan...

Täällä oli puhetta noista kiertojen pituuksista. Oon vähän ihmetellyt, kun mulla on pillereiden lopettamisen jälkeen ollut ihan säännölliset kierrot(ainakin tähän asti..). 28 päivää, eli tiedän melkein päivälleen koska alkaa. Alkuun jännitin, että kuinka sekaisin oma kierto on. Olen kuitenkin aika monta vuotta noita pillereitä syönyt. Mutta hyvä näin :)

-Vilukissa yk3, kp19/28

Vierailija
7/391 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös haaveissa esikoinen. Yritys aloitettiin 08/09 jonka jälkeen tärppäsikin toisella kierrolla mutta Papu ei jaksanutkaan jatkaa koko matkaa vaan raskaus meni kesken rv 11+. Nyt ensimmäiset menkat alkoi tiistaina ja ovista odotellessa.

Ihanaa ja vauvaisaa vuoden alkua meille kaikille!

Tattaraa

minä -80 & mies -82

Vierailija
8/391 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Kiitos haaveilijalle uuden pinon pystyttämisestä :) Ja mukavaa huomata, että mun ehdotus uuden vuoden lupauksesta sai niin ikään kannatusta ;) Hyvä me!

ON: Meille saapui juuri odotetusti täti kylään, eli yk 6 pyrähti käyntiin heti vuoden alkajaisiksi. Mulla on jo ties kuinka mones kierto tällei, että kp 1 on kuukauden eka päivä. Alkaa näyttää vahvasti sille, että täti ei luota mun laskutaitoihin, kun näin selvästi varmistelee kiertopäivien oikeellisuutta ;)

Eli vahvasti mukana ollaan mekin, toivottavasti saadaan plussauutisia mahd. pian kehiin vuoden alun kunniaksi :)

Romanttista vuoden alkua kaikille,

Janet yk 6, kp 1/ 30-31

9/391 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaista uutta vuotta kaikille!

Kiitos Haaveilijalle uudesta pinosta. Mukana ollaan vielä, kun plussaa ei näy (odotetustikaan).

Itse varasin nyt tammikuulle uuden ajan lääkäriin. En enää malta odottaa viimeistä terolut-kuuria, koska sitä ovista ei ole kolmeen kiertoon bongattu. Menee nähkääs aikaa muuten ihan hukkaan :)

Olkaahan ihmiset iloisia säännöllisestä kierrosta/ovulaatiosta. Täällä ollaan ihan hukassa näiden suhteen, mutta ehkä mekin vielä ;)

Tällä viikolla kuulin kanssa, että sukulaisille on tulossa perheenlisäystä. Tuntuu, että näitä vauvoja tulee kuin sieniä sateella. Mutta hyvä niin.

Nyt viettämään perjantai-iltaa. Olen mukana Janetin uuden vuoden lupauksessa, vauvarikkautta tähän pinoon!

-Ansku

Vierailija
10/391 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tààllàkin haaveillaan..kova on toive ettà uusi vuosikymmen toisi positiivisia tuulia! minà -82,mies -79 ja yritys alkoi 03/08,eli jo aikamoinen tovi jo vieràhtànyt ja takana keskenmeno rv10+ joulukuussa 2008,ja siinàpà se..

Vierailija
11/391 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä yhdytään kans tohon Janetin uuden vuoden lupaukseen! :)

No niin, täälä taas ovis ajat on ovella, kp15. Tänään testasin ja sain haalean viivan, joten ehkä huomenna voi jo olla oikeat ajat kohdilla! :D Pitää vissiin hakea noita testejä vähän lisää ku ei oo kun yks enää jäljellä, jos ei vielä huomenna ookkaan kohdilla.. Nyt vaan peitot heilumaan! ;) Jos vaikka tästä kolmannesta kierrosta tärppäis! Olis se vaan niiiiin IHANAA!! :D

Toivotaan kaikille paljon plussatuulia!! :)

Vierailija
12/391 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan varsin omituisissa tunnelmissa kun tässä kierrossa kehon merkkien mukaan bongattu kaksikin ovista, kp 39 menossa eikä tätiä kuulu eikä näy. Tänään kuitenkin tein vielä negan ja kovasti toivoisin että päästäisiin jo seuraavalle yrityskierrolle, kun on sen verran ahdistavaa tämä epätietoisuus ja odottelu.

Osalle sukulaisista olen kertonut yrityksestä jo hyvissä ajoin, jotta ei tule järkytyksensekaisia huudahduksia joka suunnasta. Ovat kuulemma niin huolissaan meidän yliopisto-opinnoista. Mitä pidemmälle tässä mennään, niin sitä enemmän tuntuvat jännäävän meidän mukana :)

Toivotaan kaikille omia pikkuisia vuodelle 2010!

Emyne -88 ja Mies -88

yritys aloitettu kesällä 2009

Vierailija
13/391 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille!

Aamusta asti mahassa tuntunut hassulta, oksennuskin tuli kurkkuun ja mies sanoo tissieni kasvaneen! Iik! (tai sit vaan menkat alkamassa...) Oon täällä ihan täpinöissäni. Jotenkin niin erilainen olo, kun aiemmissa kierroissa.

Noh, kohta tiputaan sit vaan korkeemmalta ja kovempaa :F

-Annukkainen, kp 24/24-38, yk 5

Vierailija
14/391 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa alkanutta vuotta kaikille kuumeilijoille :)

Kiitos haaveilija uudesta pinosta ja nyt yritän ryhdistäytyä kirjoitusten kanssa mutta kumminkin niin etten ressaisi liikaa koska tää palstailu tuntuu pahentavan sitä ;) ( tiedätte varmaan)

ON: tosiaan joulun alla tuli omituinen haamuplussa joka ei sitten plussaksi pamahtanutkaan eikä kyllä menkoiksikaan ja nyt menossa kp60!!!!!!!!!!!! uskokaa tai älkää mutta menkkoja ei kuulu eikä näy ja oon menossa ens vkolla gynikselle että saa tutkia sit joka sopukan ja määrätä lyhennyspillereita koska pää hajoo täällä muuten..minäkin olin bongaavinani 2 ovista ja toinen kp30 jotain ja toinen ehkä kp46 että hui sentään mitä mussa tapahtuu! eka ovis hyödynnettiin mutta tokaa ei niin ei sieltä nyt enää kyllä plussaa pärähdä :(

Aion tikuttaa taas ens kierron jotta tuottaisi tulosta..meillä tämä yritys on ollut tosiaan tjot meiningillä mutta nyt jos alkais ottaa vähän todellisemman kuvan tähän hommaan :)

Yhdyn Ansku09 sanoihin että olkaa tyytyväisiä suht tasasista kierroista ja selvistä ovulaatioista :) Mun tutuilla joiden kans oon asiasta puhunu niin kierrot on sitä 25-28 että ole siinä sitten innoissaan kun itsellä kaksi kertaa vähintään pidemmät?! mulla siis on ollu normisti 33-51.

Mutta pieni avautuminen taas helpotti kummasti ja toivotaan parasta että saataisi mahd. moni tuonne odotuspuolelle vielä alkuvuodesta ja 2010 loppuvuoden vauvat :)

Annukkainen: tsemppiä jännäilyyn! tule heti kertomaan tuloksia :)

manta1 yk??? pillerit jätetty pois maaliskuussa09

Vierailija
15/391 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Pitänee käydä täälläkin päivittämässä. "Yritys" alkoi siis tammikuussa, kuten listasta näkyy. Tammikuuta ei voi pitää varsinaisena yrityskuukautena, koska rakastelimme vasta ovulaation jälkeen.

Seuraavat kolme ovista menivätkin sitten "hukkaan", eli emme harrastaneet lainkaan seksiä niiden lähettyvillä. Lähinnä riitelimme ja puimme parisuhteemme tilaa ja tulevaisuutta. Toki myös sovimme, itkimme, nauroimme ja vannoimme ikuista rakkautta. Olin silti äärimmäisen turhautunut, koska tunsin ovulaation niin voimakkaana, enkä päässyt edes piinailemaan.

Huhtikuun lopulla otin ohjat omiin käsiini ja "pakotin" mieheni harrastamaan seksiä. Ja sehän tärppäsi! Ihan selvä plussa tuli testiin. Ekasta varsinaisesta yrityskerrasta siis. Mutta rv 5 alussa tuli pettymys: alkuraskauden keskenmeno / kemiallinen raskaus (miten sen nyt haluaa ottaa).

Yritimme heti uudestaan, ja sekin tärppäsi! Testasin selvän viivan Apteekin raskaustestiin 13 päivää ovulaation jälkeen (kp 24/26). Tänään aamulla (kp 29/26) tein varmistustestin, jossa testiviiva oli jo vahvemman punainen kuin kontrolliviiva. :o

En osaa vielä iloita "helposta" raskautumisestani, koska pelkään hysteerisesti keskenmenoa. Ehkä sitten elokuussa uskaltaa jo vähän fiilistellä, jos sinne asti selvitään...

Eli siirryn odottajien puolelle. Plussatuulia teille kaikille vielä yrittäville!

Vierailija
16/391 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen ensimmäistä kertaa kirjoittelemassa tällä palstalla, joten ummikkoa saa neuvoa, jos joskus jotain väärin teen. :P

Kovasti täälläkin suunnassa vauvasta haaveillaan! :) Olen 24-vuotias ja afrikkalainen mieheni 26 (täyttää syksyllä 27) ja vuoden olemme seurustelleet, josta vähän reilun kuukauden asuneet yhdessä. Seksi meillä tuli mukaan kuvioihin vasta puoli vuotta seurustelun alkamisen jälkeen, ja menetin neitsyyteni tämän miekkoseni kanssa. Kondomi oli ainoa ehkäisy, jota käytimme alusta lähtien ja kun suhteemme on nyt hyvin vakavoitunut varsinkin yhteenmuuton myötä, viime kuussa menkkojeni jälkeen päätimme jättää kondomin pois tarkoituksenamme yrittää vauvaa. :) Olimme puhuneet jo suhteemme alusta lähtien lapsista ja siitä miten paljon haluamme oman perheen ja nyt sitten yhteenmuuton myötä teimme päätöksen siitä, että alamme todella yrittämään. Viime ovulaation aikaan peittomme heilui suhteellisen usein ja muutenkin sen jälkeen, kun päätimme jättää kondomin pois, olemme tulleet harrastaneeksi seksiä tavallista useammin. Ei nähtävästi kuitenkaan tärpännyt heti, sillä menkkani alkoivat tänään - tasan 28 päivän päästä edellisten alusta. Odotin menkkojani alkavaksi vasta ensi viikon puolivälin jälkeen alkavaksi, joten pienoinen yllätys olikin, että punaiset päivät alkoivat tänään ja ihan pienoinen pettymyskin läikähti sisälläni, vaikka toki tiesin, että täytyy olla älyttömän hyvä tuuri, jos onnistuu heti ensimmäisestä yrityksestä raskaaksi tulemaan. Olin kuullut sen kuitenkin olevan mahdollista ja ihana on lukea tarinoita joissa niin on oikeasti päässyt käymään ja koska meistä molemmat haluaa lasta niin kovasti niin hivenen ehti tulla semmonen fiilis että no höh, ei sitten tällä kertaa. Jostain kyllä muutama päivä sitten luin, että jollain oli alkanut menkkojen tapaan vuoto, mutta oli pian loppunut kuin seinään ja olikin paljastunut että ko.nainen olikin raskaana. Kaikenlaista sitä kuulee, mutta uskon nyt kuitenkin, että nämä sitten ovat ihan normaalit menkat minulla ja täytyy seuraavan ovulaation aikana panostaa vielä enemmän tähän haaveeseen, vaikka muulloinkin toki peitto heiluu suhteellisen usein. ;D Ei ikinä menkkojen aikaan kuitenkaan, siitä on miehen kanssa sovittu. Toki molemmilla tekee mieli, mutta mukavampihan se on sitten taas rakastella, kun pieni tauko on ollut välissä. ;)

Vauvahaaveita siis on ja vauvakuume mahdottoman korkealla. Avomieheni ystäväpariskunta sai juuri muutama viikko sitten poikavauvan ja kaksi hänen muuta ystäväpariskuntaansa ilmoitti vauvauutisista myös vähän aikaa sitten ja näkeehän sen, että se on saanut miestäni ajattelemaan asiaa enempi ja aina välillä hän alkaa silitellä vatsaani ja lausahtaa lempeästi että "Tuolla sä sitten kannat meidänkin pikkuista joku päivä." Miehestäni tulee kyllä aivan mahtava isä ja itsekin uskon olevani valmis äidiksi ja äidiksitulo onkin ollut jo monta vuotta suurin haaveeni. Toivottavasti tärppää tänä vuonna ja isosiskoni marraskuussa syntyvä esikoinen saisi serkun suhteellisen pian. :)

Vierailija
17/391 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin sit eilen tänne, mut eipä se teksti sit täällä enää näykään.. No pistetään uusiks tulee.

Eli ensin onnittelut Mariannalle plussasta ja siitä että parisuhde voi hyvin :)

Tervetuloa Modiana mukaan kuumeilemaan. Siitä se lähtee ja toivotaan sulle pikaista raskautumista :)

Täällä ei mitään kivaa kerrottavaa. Edellisessä kierrossa oli sitten alkuraskauden keskenmeno/kemiallinen raskaus. Plussa tuli tikkuun, mutta sitten menkat alko viikon myöhässä :/ Kyllä pikkasen ärsyttää tällanen, kun on noita yrityskuukausikina noin "vähän" (15 tai 16). Ainut hyvä tässä on nyt se, et ovulaatio siirtyy viikolla ja se ei mene mihen kertausharjoitusten aikaan ohi, eli päästään yrittämään heti uudestaan :)

Kesäisiä plussatuulia kaikille :)

Vierailija
18/391 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein eilen illalla testin ja plussahan sieltä tuli. Uni ei meinannut tulla yöllä ollenkaan, kun toisaalta onnesta olin sekaisin ja toisaalta nyt se taitaa olla totista totta, että minustakin tulee äiti. Toki tässä alkuvaihe menossa ja voi tapahtua vaikka mitä, mutta jotenkin uskomatonta! Yrityskerralla 4 siis tärppäsi ja oltiin varauduttu, että aikaa menisi ainakin vuosi ja sitten se tapahtuikin näin pian. Tein toisenkin testin, sillä se tulosviiva oli hieman haaleampi, kuin itse kontrolli viiva... Jännittää kovasti ja kenellekään kun asiasta ei voi kertoa miehen lisäksi...

Vierailija
19/391 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon plussasta Nippe82! :)

Vierailija
20/391 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan jäin ihmettelemään, kun vuotoa ilmeni vain kahtena päivänä, tuossa viime pe-la. Hämmennystä lisäsi sen lisäksi se, kun kuukautiseni olisivat pitäneet alkaa vasta reilusti tämän viikon puolella ja sitten ne alkoivatkin jo viime viikolla ja kestivät vain kaksi päivää. Tässä parina viime iltana on sitten netistä tullut luettua kaikenlaista ja silmiin osui maininta "valekuukautisista", jotka saattavat ilmetä raskauden alussa. Mieli tekisi kovasti tehdä raskaustesti, vaikka suhteellisen harvinaistahan se on tulla raskaaksi heti ekalla yrittämiskerralla, mutta kun sitäkin on tapahtunut ihmisille niin mieleen on jäänyt itämään ajatus testin teosta. Olenko ihan vainoharhainen nyt vai mitä suosittelette?