Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoishaaveilijoiden alkuvuosi 2010

Kommentit (391)

Vierailija
41/391 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää ja vauvaisaa uutta vuotta täältäkin päin! Yhdyn mukaan Janetin lupaukseen. Muistakaahan kaikki pitää lupauksenne :)

Pitkästä aikaa tännekin pääsin kirjoittelemaan. Ollaan oltu koko joululoma reissussa eikä koneelle ole oikein päässyt saatikka ehtinyt. Meidän ei kyllä tarvitse vähään aikaan päästä kaupungin ulkopuolelle reissuun. Oli sen verran stressaavaa asua vajaa kolme viikkoa muiden nurkissa.

ON: Aivan uskomaton paisuminen päässyt käymään. Äitinikin (joka ei tiedä yrityksestä) ihmetteli tänään olenko raskaana, kun niin paljon olen lihonut. Toivottavasti olen, mutta eiköhän se johdu ihan vain joulun ajan ruokavaliosta.

Oletteko muut puhuneet raskausoireista yrityksestä tietäville? Minulla pari kaveria tietää ja toinen tuossa reissun aikana sanoikin (kun taas kerroin tämän kierron oireista), että taidan olla joka kuukausi raskaana :D

Minä aion luultavasti seurata tai ainakin satunnaisesti katsoa Vauvakuumetta-ohjelmaa. Vaikken Martinasta ja Eskosta niin välitäkään niin ah, sitä vauvamahaa ja intoa ja onnellisuutta, mitä mainoksissa on näytetty :)

Superpaljon onnea plussanneille ja tervetuloa uusille!

nannnak -89, mies -85

Pohjois-Suomi

Vierailija
42/391 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksais enää odottaa, nyt kp 23. Ens sunnuntaina pitäis menkkojen alkaa, jos ei oo tärpänny. Pientä rintojen aristusta on ollut, mutta semmosta on kyllä aina ollutkin ennen vuodon alkua. Pari päivää mulla oli aamuisin tosi huono olo, mutta sekin taisi johtua vaan kauheesta päänsärystä :) Kovasti oon yrittänyt olla miettimättä tätä asiaa, mutta se on aika mahdotonta.

Musta tuntuu kanssa, että tv:stä tulee koko ajan jotain vauvaohjelmaa :) Tai sitten nyt vaan kiinnittää enemmän huomiota niihin. Mulla myös parilla tuttulla on laskettu aika ihan kohta. Vauvoja vaan putkahtelee :D

Nannak puhui tosta joulun ajan lihomisesta :) Itekkin välillä oon ajatellut, että maha näyttää siltä kuin olisi raskaana. Se taitaa kyllä tällä hetkellä ainakin johtua ihan vaan siitä syömisestä!(mulla ainaski)

Tervetuloa myös kaikille uusille kuumeilijoille ja paljon plussaonnea tälle vuodelle!

Vilukissa kp23/28, yk3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/391 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka se on vaan joulun ajan herkuttelun tulosta. Olen muutenkin ylipainoinen, mutta jouluna sain vielä kaksi lisäkiloa, jotka eivät vielä ole suostuneet sulamaan. Ajattelin että katoavat kun siirtyy normaaliin ruokavalioon, mut ei... Mut jos vaikka tässä kuussa tärppäis niin ei tarttis stressata laihduttamisesta. En tietty aio itteäni väkisin lihottaakaan raskausaikana, varsinkin kun jo on ylipaoinoa niin pitää olla vähän varovainen...

Vilukissa ja Nannak ainakin puhuivat vauvoista. En tiedä ohjelmista, mutta kadulla vauvoja ja mahoja on ainakin jokapuolella. Odotan myös vauvauutista yhdeltä lauluyhtyeemme jäseneltä, jonka la oli jo 31.12!!! Paras ystäväni myös kertoi olevansa raskaana, 7vk! Että kyllä niitä vauvoja on jokapaikassa...

Sitä Marttinan ja Eskon vauvaohjelmaa en kyllä kato! Pelkkä mainoskin ärsyttää! Kauheaa hakea julkisuutta omalla lapsellaan! HYI!

44/391 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo taas aikoihin käyny täälä kirjotteleen.

ON: Täsä kierrosa bongasin oviksen ekaa kertaa kunnolla ja hyödynnettiin kyl paremmin ku koskaan ;D Huomenna pitäs sit menkkojen alkaa jos on tullakseen. Mä niin toivon et nyt tärppäis oli sen verran hyvät olosuhteet oviksen aikaan :D Mut nyt jännätään sit... Huih unohin taas että mitä mun pitikää kirjottaa, höh.Ei muista.. Nyt on Yk.4 vissiinki :D ja kierronpäiviä varmaanki jotai 23/24-26 nykyseltää koittanu olla tuijottamatta tuota kalenteria.

Kiitos uuden ketjun avaamisesta. Uusvuos ja uus ketju ja uusia immeisiäki on tänne ilmestynyt, tervetuloa. Nuista ohjelmista me ollaan katottu avokin kans tuota nelosen vauva tulossa ohjelma sarjaa :) Tallennetaan digiboxille ja sit joskus katotaan niitä ja höpistään vauvajutuista :) Luulen et tulee katottua tuota Martinan ja Eskon ohjelmaa ihan vaan sen vuoks et näkee et onko se just teennäistä vai miten se on tehty (ite oon opiskellu media-alaa joten katon ohjelmia muutenki aina vähä eri vinkkelistä :D) Mut nii sarja tulee varmaan jakamaan mielipiteitä ja sehän sen on tarkotuski. Mitähän muita sarjoja sitä kattoo..Kakkosellakohan se näkyy nii joku kauhukakarat tai joky nanny 911 juttu (niitä on kaks samantyyppistä sarjaa) niih niitä oon jo vuosia kattonu ihan mielenkiinnosta.

Muuten sit nii kyl sitä nykyään erilailla kattoo vauvoja ja raskaana olevia ja joskus kaupassa mä jopa saatan kääntää pään pois päin ku joku tulee vauvan kans vastaan :( Kai oon vähä kade ja pelottaa et tulee tippalinssiin tai jotai :o

No tulipa sitä tekstiä kuiteski :)

Jos sielä listasa ei mua nii...

Pärri, Pohjois-Pohjanmaa

minä -85, avokki -82

yritys aloitettu 10/09

Vierailija
45/391 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis palstaneitsyytensä ;). Ekaa kertaa ikinä kirjoittelen, vaikka jonkin verran oon toisinaan täällä vaklaillut.

Minä 32, mies 34, ehkäisy jätetty pois ja yritys alkanut än-yy-tee-nyt eli tammikuussa.

Toivoa sopii, että syysvauvalla meitä siunattaisiin. Kaverit ja tutut ympärillä saa vauvoja pilvin pimein ja joka puolella huomaa vain raskaana olevat ja vauvalliset kanssataapertajat. Huoh.

Martina ja Esko yök, en katso! Ja kuitenkaan en voi olla vähän vilkaisematta ;)

Vierailija
46/391 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt tosi paljon lukemassa Vauva-palstan juttuja jo ennen kuin ehkäisy jätettiin pois. Toivon itsestäni, etten ole tekemässä kymmentä raskaustestiä sillä sekunnilla kun menkat viivästyy, ja sitten itke vessassa että "enkö olekaan raskaana".

Olen nimittäin vähän yllättynyt siitä kuinka "tieteellistä" tämä vauvapalstan meininki on. Naiset kyttäävät kellon kanssa, ovulaatio- ja raskaustestit valmiina, ja sitten pettyvät hirmuisesti. Kai teillä on tuttuja tai edes vähän yleisellä tasolla tietoa siitä, ettei kaikki naiset suinkaan joka kierrosta raskaudu? Johan siinä olisi maailman väestöräjähdys ihan toisella tasolla, jos näin olisi.

Minulla on kavereita jotka ovat olleet 4 vuotta tai 6 vuotta ilman ehkäisyä ja sitten vasta tulleet raskaaksi. Ja ihan normaaleja naisia ovat.

Toinen asia: kuinka moni kiinnittää huomiota omaan painoon tai ruokavalioon raskaustoiveissaan? Pienikin ylipaino taitaa heikentää hedelmällisyyttä. Huomasin tämän itse, kun kuukautiskierto alkoi heti temppuilemaan, kun paino nousi äkkiä muutaman kilon. Kun se laski, kuukautiskierto normalisoitui. (Meillä on ehkäisynä ollut kondomi, sen takia kuukautiskiertoni on ollut luonnontilassa jo tätä ennenkin.)

Vierailija
47/391 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikki uudet kuumeilijat :D Kiva, että uusi vuosi ja uudet kujeet toivat tännekin uusia tuulia.

Joulukiloja on kertynyt tännekin ihan riittämiin. Muutenkin on tuota painoa liikaa, joten nyt vaan sinnikäästi niitä karistamaan. Karkkien syömistä aloin säännöstelemään perinteisellä karkkipäivällä :D aika vaikeaa, kun jouluna sai monta rasiaa suklaata. Toistaiseksi suklaat saavat odottaa kaapissa vieraiden tuloa.

Hopeful puhuu ihan asiaa. Itse olen tässä pohtinut, että varmasti nuo ylimääräiset kilot ovat hankaloittaneet raskautumista. Toisaalta olen sivusta seurannut monen (liian monen) normaalin pariskunnan vauvakuumeilua ja hoidoista huolimatta ei merkkiäkään raskautumisesta.

Miksi sitä ei vaan malta odottaa kuukautisten pois jääntiä? Monesti täytyy kaivaa se raskaustesti ja pohtia mahdollisia oireita monta päivää ennen kuukautisten alkua. Ehkä sitä vaan niin "sairaalloisesti" toivoo lasta, että haluaa mahdolisimman pian kokea sen tunteen, kun tiedostaa pienen nyytin kiinnittymisen ja kehittymisen. Toisaalta täytyykö sitä kiduttaa itseään ja saada se nega, kun ei malta odottaa kuukautisten myöhästymistä?

Vierailija
48/391 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Itse olen ainakin kovasti koitanut olla stressaamatta tästä raskautumisesta. Pari kertaa olen oviksen aikaa laskeskellut, mutta en testaillut.

On. Ja sieltähän se kp1 yöllä saapui, se siitä kierrosta sitten. Harmittaa toki, mutta toisaalta aika neutraali fiilis on nyt, kuitenkin joulun aikaan jäi reissatessa peitonheiluttelut hyyvin vähälle ja ne mun "raskausoireetkin" kesti vaan sen 1½pv.

Yk 5 oli sit 27pv, ehkä tää kierto tästä pikkuhiljaa järkevöityy...

-Annukkainen, kp1/24-38, yk6

Vierailija
49/391 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se on, että ei kannattais testata ennen ku menkat on myöhässä, mutta kun sitä raskautta toivoo niin kovasti niin ei malta aina odottaa.. Viimeks en ehtinyt testailla kun täti jo saapui kylään. Toka kierto oli pari päivää lyhyempi kuin eka.

Kaikki varmaan tietää, että raskaus ei silloin vielä välttämättä näy, mutta joillakin se näkyy jo ennen menkkojen myöhästymistä.

Plussatuulia kaikille!! :D

Vierailija
50/391 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin yritys jatkuu. Viime vuoden vikassa kierrossa oli kaks ovista, mutta ei tärpänny.

Uutta vuotta alotellaan ja jatketaan ovistestausta.

Voisko meidätkin lisätä listaan?

Pöönis -80&mies -77

yritys alkanut 07/2009

Hyvää Uutta Vuotta kaikille&Uutta intoa yritykseen!! :)

Pöönis kp 11/n.35-38 yk 6

Vierailija
51/391 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kanssa yrittänyt ottaa tän vauva-haaveilun mahdollisimman rennosti. Joku ihmetteli sitä, kuinka "tieteellistä" puuhaa tää palstailu on :) Mietin ihan samaa. Mä lueskelin näitä palstoja jo jonkun aikaa ennen kuin itsellä varsinainen yritys alkoi ja välillä kyllä ihmettelin koko touhua. Mutta nyt oon huomannut, että itsekin oon koko ajan selvillä siitä, missä vaiheessa kiertoa mennään ja monesko päivä on ym. Sen oon kyllä päättänyt, että ovista en ala tikuttelemaan. Ollaan menty sillä ajatuksella, että vauva tulee sit kun tulee. Vielä ei oo semmosta painetta asian suhteen. En sitten tiedä, minkälainen fiilis on, jos vauvaa ei ala pitkään aikaan kuulumaan. Mutta näillä mennään ja toivotaan parasta! :)

Hyvää päivänjatkoa kaikille tasapuolisesti ja ahkeraa peittojen heiluttelua :D

-Vilukissa

Vierailija
52/391 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

).( Täällä siis vielä roikun mukana, taidan kyllä piakkoin siirtyä tunne pitkään tuhtaaviin. Toiveet ei oo ollu kovin korkealla pitkään aikaan ja en enää niin kovasti asiasta stressaa, kun päätettiin varata aika lapsettomuusklinikalle tutkimuksiin. Ens viikolla meinasin soittaa ja varata ajan yksityiselle...ehkä varaan tosin vasta helmikuulle, et saan miehenkin sinne mukaan. Ollaan ajateltu nyt niin, et käytäis tutkimuksissa yksityisellä ja sit jos hoitoja tarvii alottaa, niin pyydetään lähete julkiselle puolelle. Riippuu toki siitä, että mitkä tuntemukset ja ajatukset on sitten, kun joku tuomio saadaan. Toivotaan et ongelma on vaan mun pitkissä kierroissa ja saisin lääkityksen jolla ovis saatais aikaan ja se riittäis.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille. :)

-ray

Vierailija
53/391 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin päästiin täällä uuteen kiertoon. Johan se kerkesikin venähtää reilusti yli 40-päiväiseksi. Huolestuttaa nämä koko ajan pitenevät kierrot, pitänee vissiin käydä gynellä lähikuukausina jos ei muutosta tule. Nyt on sitten melko hankalaa sanoa milloin ovulaatio tulee.

Hartaasti toivotaan, että tästä kierrosta tärppäisi ja samaa toivon teille kaikille! Tulisi pikkuinen niin sopivaan saumaan tästä kierrosta töiden ja opiskelujen suhteen :)

-Emyne, yk3-6 (riippuen ensimmäisistä tjottailukuukausista)

Vierailija
54/391 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla teidän kuulumisia!

Mulla pitäis olla ovis NYT! Tai eilen tai sit tämän viikon aikana. Peitot on heilunut jokapäivä! Luin amerikkalaiselta sivustolta että se on myytti että ei sais harrastaa seksiä jokapäivä, siinä sanottiin että on tärkeää että naisen elimistössä on koko ajan spermaa. Siispä ollaan oltu erityisen aktviisia.

Nyt olen iloinen kun sain juuri töitä ja työmatka on lähes 4km ja aion lenkkeillä sinne sauvojen kanssa ja sitten mennä suihkuun, jospa painokin vähän laskis.

Plussatuulia nyt vaan kaikille!!

Vierailija
55/391 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaan kesken meni ja tuulimunalta vaikutti. Taisi sittenkin tärpätä joulukuun puolilta välin, muttei näkynyt testeissä. Eipä ihmekkään että kierto venyi. On todella sekava ja surullinen olo nyt, mutta samalla myös jollain tapaa optimistinen ja toiveikas. Ei tässä auta muu kuin yrittää uudestaan.

Vierailija
56/391 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Täällä yksi esikoishaaveilija lisää. Jätin kierukan pois joulukuussa, ja nyt tammikuussa alkoi esikoisen "yritys". Toistaiseksi emme ota asiasta mitään paineita, mutta toki jännittää, että kuinka pian tärppää. Mihinkään ovulaatiotikkuleikkiin emme ajatelleet ryhtyä, minä kyllä tunnistan ovulaation hyvin ihan tuntemusten ja varsinkin ns. ovulaatioliman perusteella.

57/391 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti se taas sit kurvas paikalle :( Et nyt sit yk 5 alko. Eipä se auta muu kun vaa jatkaa eteenpäin. Mieli maassa :/

Vierailija
58/391 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut tädin kohdanneille, saakeli aina se löytää tänne vaikka pitäs pysyä nyt poissa!

Toisaalta itse olin helpottunut kun löys mun osoitteeseen eilen kamalien menkkakipujen kera kun tämä viimeinen kierto venyi 68 päiväiseksi!!! Onneksi on gyne ens viikolla, toivotaan et menkat loppuu ennen keskiviikkoa et pääsen sinne tutkittavaksi..

Emyne: harmittava juttu mutta oli ainakin tärpännyt oikeaan paikkaan..tsemppiä yritykseen ja tosiaan jos sulla kierrot venyy tosi pitkikisi niin kantsii käydä gynellä tsekkaamassa tilanne.

ray: toivotaan että teilläkin tärppäisi pian ettei tarvis mennä hoitoihin mutta selvyys täytyy tietenkin saada että missä mättää.. pitkään tuhtaaviin minäkin mietin jo meneväni mutta toisaalta meillä ei ole ollut niin aktiivista yritystä kuin vain joinakin kuukausina niin ajattelin vielä täällä kirjoitella :) Sulla ei siis ovulaatiota ole vaikka tulee menkat? Mullakin tosiaan vituttaa suoraan sanottuna nää mun pitkittyneet kierrot ja viime kierrossa olin bingaavinani 2 ovista mutta kaippa ne siel lekurillä näkee mitä tapahtuu ja onko mahdollisesti PCO:ta?! Vaadin lyhennyspillereitä!!

Plussatuulia ja hyvää mieltä kaikille :)

manta

Vierailija
59/391 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ilmoittautuu mukaan yksi esikoisen toivoja. Vauva olisi siis enemmän kuin tervetullut meidän perheeseemme. Pillerit jätin pois aivan joulukuun lopussa ja oviksen pitäisi olla tällä viikolla - toki aikaa siitä kun viimeksi luomumenkat oli on mutta ainakin silloin kroppa toimi tarkalla aikataululla.. toivotaan, että tämä pitää edelleen paikkansa. =)

Plussatuulia kaikille!

60/391 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut tädin kohdanneille. Vaikka toisille se taitaa olla ainakin silloin tällöin helpotuskin.

Ja tervetuloa uusille kuumeilijoille :)

Manta1: No huh, olikin toooosi pitkä kierto. Onko sulla katsottu ultralla munasarjat?

Mullahan löytyi PCO-tyyppiset munasarjat, mitkä osaltaan vaikuttivat pitkähköön kiertoon. Tosin maksimi oli 45 päivää. Nyt terolutien kanssa ollut 31-34 päivää (ei kuitenkaan sitä 28 päivää, mikä kai pitäisi olla).

Ovis-testien kanssa olen ollut vähän epävarma, kun tulee kaikennäköisiä viivoja,

muttei yhtä tummaa, mitä kontrolliviiva on. Muutama "puoli tumma" viiva on tullut eli jos ne oli oikeasti oviksia, niitä oli kaksi yhdessä kierrossa. Ei kyllä tärpännyt...

Lääkäri sanoi, että digitaaliset mittarit olisivat kuulemma helpommin tulkittavissa. No osta nyt sitten niitä, kun testailen kai parhaimmillaan 2-3 viikkoa per kierto, niin johan tulee hintaa :)

Emyne: yhdyn Manta1:n sanoihin, jos kierrot venyy, niin sitten vaan tohtorin pakeille. Ikävä kuulla, että oli tuulimuna. Toivotaan, että seuraavalla kerralla tärppää kunnolla.

Raylle tsemppiä, toivottavasti ei ole mitään vakavaa ja korjausliikkeeksi riittäisi lääkitys

ovulaatioon.

ON: tänään kävin tosiaan uudelleen lääkärissä, kun mitään ei ole tapahtunut. Ultrassa näkyi nyt johtava munarakkula, mitä ei viimeksi ollut. Lääkäri oli sitä mieltä, että se on joko juuri puhjennut tai vielä vähän kasvamassa. Veikkasi jälkimmäistä vaihtoehtoa. Huh, ainakin siis niitä munasoluja kypsyy. Toinen kysymys on sitten, että irtoaako se. Mutta oli kyllä helpotus havaita tämä asia :)

Huomenna alkaa viimeinen terolut-kuuri ja jos mitään ei tapahdu, seuraavassa kierrossa sitten verikokeet ja toimenpiteet sen mukaan. Lääkäri sanoi, että omalla kohdallani ongelma saattaa olla juuri tuossa munasolun irtoamisessa eli siihen sitten pieni apu, jos näin on.

Toivotaan, että näillä eväillä saataisiin tänne vielä 2010-vauva =)

Positiivisin tuulin ja plussatuulia toivotellen,

Ansku kp 14/31-34, yk 6 (taitaapi olla)