Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoishaaveilijoiden alkuvuosi 2010

Kommentit (391)

Vierailija
81/391 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helja, sinulla on ihanan lyhyt kierto! Minun epämääräinen kiertoni on 30-40 päivää. Tuollaisella 26 päivän kierrolla ehtii yrittää paljon useammin!

Vierailija
82/391 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Rixuliini!! :)

Alkuviikosta sain ovistesteihin vahvenevan viivann, sitten to oli jo lähes yhtä vahva kuin se toinenkin viiva. Mutta eilen ei näkynyt viivaa enää ollenkaan :( Nyt sit epäilen, että onkohan sitä ovista ollukkaan kun viiva ei ollu selkeesti vahvempi. Päädyin nyt jatkaa testaamista, koska viime kierrossa oli kaks testattua ovista ja laskennallisestikaan oviksen ei olis pitäny vielä tulla--kaikki laskurit povais ovista 19-21päivä. No, onneks noita edullisia testejä on kaapissa runsaasti niin voi surutta testailla useammankin viikon (ja niinhän se on pakko näin pitkissä kierroissa).

Jep, sitä täälläkin toivon että pieni painonpudotus vauhdittais hormonitoimintaakin. Nyt on 2kg jo lähteny ja jatkan nutrileteilla vielä toiset5päivää (ehkäpä soitan lääkärille viel ens viikon alussa ja konsultoin asiassa).

Meillä on monia lapsettomuushoitotapauksia kaveripiirissä, joten alkaa itsekin miettiä kaikenlaista välillä. Toisaalta tuohan se luottamustakin, kun tosi vaikeissakin tapauksissa hoidot on tepsineet, vaikka onhan siihen mennyt pitkä aika.

No, loppuvuodesta tuo pitkähkö kierto alko huolestuttaa, niin tilasin sillon kaks fsh-hormonin tasoa mittaavaa testiä-ja niiden perusteella ois ainaki kaikki kunnossa (eli ei ole liian korkeita fsh-lukemia). Jotain positiivista sentään.. :)

Täällä jatkuu oviksen etsintä..

-Pöönis

kp 21 /n.35-38 yk 6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/391 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut plussanneille myös minun puolestani! Aikamoisen ihana vuoden aloitus.. Toivottavasti saadaan pian lisää iloisia uutisia :)

Muutama täällä ihmetteli vauvakuumeilun tietellisyyttä ja oviksen tikuttelua, mistä ainakin mulle tuli vähän kurja fiilis, kun kumpaankin olen varmasti "syyllistynyt". Muistan tosin itsekin parina ekana kiertona olleeni kovasti sitä mieltä, että vauva tulee jos on tullakseen eikä sitä tartte sen enempää stressata, mutta kun kierto toisensa jälkeen menee ilman toivottua tulosta, niin omasta kierrosta on väkisinkin oppinut yhtä jos toista ;) Samalla myös ovistestit on tarjonneet helpotusta, kun omana pelkona on ollut, että ovuloiko sitä ollenkaan. Tämä palsta on ainakin itselleni yksi niistä harvoista paikoista, joissa omia fiiliksiä uskallan vapaasti kertoa, joten toivoisin, että jatkossakin kaikki voisivat näin tehdä ilman, että sitä sen suuremmin ihmetellään.

ON: Täällä on fiilikset jotenkin apeat. Ovis joko oli just tai tulee just, ja se on huomioitu kiitettävästi myös makuuhuoneessa. Silti on jotenkin surkea fiilis, ja mietityttää saako sitä ollenkaan kokea äitiyden ihanuutta.. Joka puolella näkyy odottavia äitejä ja pieniä vauvoja ja toive omasta vauvasta vahvistuu vaan päivä päivältä, mutta samalla mielessä on alkanut kyteä myös pelko lapsettomuudesta. Tiedän, että vielä yritystä ei ole edes kauaa takana eikä siten ole syytä huoleen, mutta välillä fiilikset vaan menee mataliksi. Toisaalta huomenna fiilikset voi olla jo positiivisemmat ja toiveikkaammat :)

Kiitos ja anteeksi vuodatukseni.

Janet kp 16/ 29-31, yk 6

Vierailija
84/391 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onittelut plussista täältäkin suunnalta :)

Ois se vaan niin ihanaa saada koko pino täyteen plussia uuden vuoden kunniaksi, eiks vaan tytöt?! :)

Olen samoilla linjoilla Janeten kanssa oviksen tikuttelusta ja vauvakuumeen tieteellisyydestä..kyllä se vaan niin on kun pidemmän aikaa yrittää että tunteet ja fiilikset käy kuin vuoristorataa tässä puuhassa..

Janetille parempia fiiliksiä ja jännäilyä loppukiertoon :)

ON: Kävin gynellä viikolla ja tutki mut ja tuomio oli PCO! Joo, niin vähän arvelinkin oireiden perusteella..puuuhhhh...tää kierto mennään ihan luomuna ja sit seuraavassa otetaan clomit(ehkä)

toisaalta haluisin mennä viel luomuna ja viel yrittää muutaman kerran mutta toisaalta popsisin pillerit hetimiten nassuun ja peiton alle..Onko täällä muita jotka on clomeja syönyt? Ja mitä sivuvaikutuksia on ollut?

Sovittiin kyllä ahkeroida vällyjen välissä nyt ekstra paljon tässä kierrossa joten saas nyt nährä tuottaako tulosta...

manta kp9

Vierailija
85/391 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut plussanneille ja tarrasukkia pienille!! Ihanaa kun tulee plussia.

manta1: Ei meilläkään miehen työn takia oo ollu joka kierrossa yritystä, mut ajattelin sinne pidempään tuhdanneisiin sillä kun alkaa tulla pian vuosi yrityksen aloituksesta kuitenkin täyteen. Ja täällä on enää vähän vanhoja tuttuja kuumeilijoita....mikä on toisaalta hyvä. :) Tietääpähän, et edes jotku niitä plussia saa. Mun normaalikierrot on kaikkea 30-100 kp:n välillä...eli kai välillä ovuloinkin, mut en oo saanu kertaakaan plussaa ovistestiin. Saati et se ovis sit sattuis siihen, kun mies on kotona ja pääsee peittoja heiluttelemaan. Minäkin epäilen, et mulla saattais myös olla tuo PCO. Hyvä kun kävit tutkituttamassa itsesi ja saatte nyt apua, mut ikävä et tuomio oli se mitä epäilit. :( Kovasti tsemppiä.

Ansku: Kiitos tsempeistä. :) On ollu vähän mieli maassa kyllä.

Minä myös Janetin kanssa samoilla linjoilla..kyllä pidemmän päälle saa tehdä hommasta vähän tieteellistäkin ja käyttää ovistestejä. Jokainen omalla tyylillään.

).( Meillä nyt varattu helmikuun toiselle viikolle aika lapsettomuustutkimuksiin. Miehen siemennestekin tutkitaan heti...se on siitä ollu huolissaan alusta lähtien, vaikkei mitään vikaa pitäis ollakaan. Siitä saadaan alustava tulos jo silloin vastaanoton aikana. :) En kyselly tarkemmin mitä vastaanotolla tapahtuu, mut eiköhän muakin sitten tutkita, kun todennäköisemmin se syy minussa. Toisalta on hyvä fiilis, et nyt asia etenee, mut toisaalta pelottaa, et mitä saadaan tuomioksi. Nyt oon sit vielä onnistunu vähän elättelemään toiveita, et jos sinne ei tarvis mennäkään ja oisin raskaana, kun on melkein koko viikon palellu hirveesti. Mitään muita oireita siihen suuntaan ei kyllä oo...että silleen. :/

-ray

Vierailija
86/391 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos tsempistä ray, sitä tarvitaan :)

Minäkin liityn sitten pidempää tuhdanneisiin jos säkin meet kun tosiaan porukka vaihtuu mikä on tietenkin tosi hyvä juttu!! :) älkää ymmärtäkö väärin mutta toisaalta keskustelutuki auttaa paremmin jotka on samassa tilanteessa :)

Toivon tietenkin että sulla ois tärpännyt nyt kun oot palellu..eikös sekin ole vahva merkki kun nuo oireetkin vaihtelee ihan hirmusesti ja sit taas toisilla ei ole mitään oireita..jännää! Tuu kertomaan heti testituloksia :)

Plussatuulia kaikille meille vauvankaipuisille

Vierailija
87/391 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmottaudun haaveilijoihin :) Meidät saa lisätä listaan!

minä 83, mies 84

pillerit jätetty 11/09

Tässä ekoja luomumenkkoja ootellaan. Pikkasen kestää toipuminen minipillereistä. Gynellä sanoi että oviksen pitäis olla parin viikon sisään.Tuntemuksia ootellessa..ei ookaan 8 vuoteen ollu ovista:)

Vierailija
88/391 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ensin haluan toivottaa chaizulin tervetulleeksi kuumeilijoihin.

Janet: Voimia vaikeana aikana. Muistan tuon fiiliksen, kun tuntuu kaikki toivo kadonneen. Ajatuksetna on vain, että ei tule koskaan kokemaan äitiyden sekä lapsiperheen onnea. Kaikki tuntuu silloin niin tyhjältä ja turhanpäiväiseltä. Toivottavasti saat pian paremman fiiliksen ja toivon jälleen heräämään.

Ray: pääsittekö ihan julkiselle puolelle tutkimuksiin? itse tässä pohtinut, että milloinkohan alkaisi kyselemään aikoja tutkimuksiin. Jätin pillerit huhtikuussa ja nyt olisi 8. kierto menossa.

Sitten sitä omaa napaa. Kierron alku tuntui menevän todella nopeasti. Nyt odottellaan sitä hetkeä, että voisi alka miettimään testin tekemistä tai rättiviikon alkamista. Nyt siis kp 27/33-39. Tuntemuksia ei ole minkäänlaisia. Miehellekin sanoin jo, että eipä ole tainnut taaskaan tärpätä. Jotenkin ei jaksa enää uskoa/toivoa. Täytynee vaan keskittyä oman fyysisen kunnon parantamiseen ja painon pudottamiseen... auttaa saamaan kuumeilun taustalle.

Antaa nyt niiden plussatuulien puhaltaa

89/391 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä 1974, mies vähän vanhempi

yritys aloitettu 07/2009

tai miten sen nyt ottaa, 07/2009 viimeiset hormonimenkat, sitten ei vuotoa kuulunut ennen kuin teroilla 3 kertaa, sitten taas 2 kk ei mitään, eilen alkoi jotain verensekaista limaa, veikkaan että mulla on vasta 1 ovis tulossa, oisko mulla vasta 1. yk?

Vierailija
90/391 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa minunkin puolestani chaizulille ja Starlingille! Ja Rixuliinille myös hurjasti onnea plussasta! :)

Mä nyt vielä täällä pyörin :) Viikonloppuna tein sen toisen testin ja edelleen plussaa näytti. Tänään sitten soitin neuvolaan ja kyselin, että mitäs nyt tehdään. Sain jo ensi viikolle ajan sinne! Olin ihan hämmästynyt, luulin ettei ne ota mua sinne vielä muutamaan viikkoon. Konkreettisesti mulla ei oo oikeestaan yhtään raskautunut olo :) Aamulla ei oikein ruoka maistu, mutta muuten ei mitään pahoinvointia ole. Väsymys on kyllä ihan kauhea koko ajan, vaikka nukun yöt hyvin.

Mutta ei omaa napaa sen enempää, ehkä siirryn jossain vaiheessa sinne o-puolelle. Ja toivottavasti tästä porukasta mahdollisimman moni liittyy sinne kanssa piakkoin! Tässä ketjussa on niin mukavan oloista porukkaa :D Oikein kovia plussapuhureta kaikille ja hyvää alkanutta viikkoa!

-Vilukissa-

Vierailija
91/391 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis silla vakoilemassa, etta olen itse siirtynyt jo tuonne pitkaan tuhtaavien puolelle, kun yk12 on tassa menossa.. Tulinkin siis huhuilemaan Rayta ja Mantaa sinne puolelle myoskin! :)

Ja sitten semmoista tassa ihmettelin, etta missa on YRITTAJA??? Oletkohan siella jossain taustalla?? Mietin vaan, etta mita sulle kuuluu. Ei ole tullut sun kirjotuksia vastaan pitkaan aikaan, vaikka kaynkin aina silloin talloin vakoilemassa taalla esikoisissa.

Tinttis

Vierailija
92/391 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkin onnea rixuliinille ja vilukissalle plussista :) Olis se vaan hienoa saada tähänkin taloon ne kaksi viivaa!

Omaa napaa: Mä en oikeestaan tiedä, mikä kierto meillä on menossa..ehkä justiinsa se ykkönen, koska luomumenkkoja ei oo vielä tullu. Elikkäs varmaan starlingin kanssa samoilla linjoilla mennään. Mä olen koittanut tässä kuulostella omaa kroppaa kun ei oikeen oo selvillä nuo merkit oviksesta ym. Tuossa kolmisen viikkoa sitten oli 5 päivää rinnat hirveen kipeät ja nippaili mahasta. Ovista se ei ollut koska gyne ei siitä mtn maininnut eikä vuotoakaan ole tullut. Hankalaa..ehkäpä vaan hormoonit tekee tepposiaan, koska on niin kova halu omaan nyyttiin!

Kokoajan tulee joka puolelta vauvauutisia..itsekkin haluis olla se joka niitä kertoilee. Noh..malttia malttia vaan..

Mä olen vähän pihalla muutenkin kaikista jutuista..pco? mikä se on?

Mulla ittellä ollu hankaluuksia prolaktiinihormoonin kanssa jo 8 vuotta. Mulle on siis sanottu jo monta kertaa, etten vois omia lapsia saada just ton korkean prolaktiini arvon takia. Viime tammikuussa koin onnenhetkiä TAYSin vastaanotolla,kun lääkäri sanoi arvon olevan nyt normaali :) Jihuu!!Kaikki johtuikin vaan yhdistelmäehkäsypillerien korkeasta estrogeenitasosta.

No jep jep..eiköhän tässä tullut riittävästi taustaa meistä:)

Vierailija
93/391 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikin mennä sattumaan juuri tässä "yrityksen aloituksen" aikoihin. :/ Ensin tosiaan oli se 1,5 kk vuodoton aika ja olin jo tuntevinani vaikka mitä raskausoireita, ehkäisystä huolimatta. No sitten kun alkoi tiputtelu, niin sitähän onkin kestänyt. Yhteensä taitaa olla jo 10 päivän jakso, jolloin ensin on tullut tuhruvuotoa ja sitten vasta oikeaa vuotoa. Mitähän tämäkin nyt tarkoittaa. :/

Jos tämä vuoto joskus loppuu niin oikeastaan vasta sen jälkeen voi alkaa odottaa oikeaa ovista. Mutta onkohan näin pitkä ja sekava kuukautiskierto jo sotkenut muunkin elimistön toiminnan, saa nähdä.

94/391 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnittelut Rixuliinille :) Täällähän on taas ehtinyt tapahtua sitten viimeisen visiitin.

Ja tervetuloa uusille kuumeilijoille!

Annukkaiselle tsemppiä. Tuntuu, että nämä ajatukset on myös itsellä aina silloin tällöin mielessä. Yritän pysyä poissa lapsettomuuskeskusteluista, ettei ala turhaa masentaa. Ja eihän tässä ole vielä edes vuotta täynnä. Sehän lienee vielä ihan normaaliaika yrittää. Mutta joo, eihän se paljoa lohduta, kun sitä nyyttiä haluaa :)

Janet: yhdyn niin ajatuksiisi! Täällä samantyyppisiä fiiliksiä. Välillä tää on yhtä vuoristorataa näiden tunteiden kanssa!

Manta: harmi, että "tuomioksi" tuli PCO. Hyvä asia kuitenkin, että syy selvisi. Itse en ole clomeja vielä saanut. Vielä muutama pilleri jäljellä viimeisestä terolut-kuurista ja jos nyt ei tärppää niin sitten verikokeiden kautta eteenpäin.

ON: viime viikolla oli ovis, jos oli. En saanut yhtä tummaa viivaa testiin mitä kontrolliviiva oli. Mutta sanoisinko, että puolitumma. Summa summarum, itse epäilen, että en ovuloinut. Tai sitten tämä on vain jotain itsesuojeluvaistoa. Ettei innostuisi liikaa.

Tosin tässä on viime päivinä tullut lueskeltua netistä raskausviikkojen oireita ja tapahtumia. Sitten ajattelen, että jos nyt tärppäsi, niin olisi raskausviikko 4. Että se siitä itsesuojeluvaistosta :) Ensi viikolla pitäisi alkaa, että sitten pudotaan taas korkealta ja kovaa.

-Ansku

Vierailija
95/391 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansku09: Kiitos tuesta, kyllä se joo helpottaa kun tietää mikä "mättää" ja mikä kestää..onhan tämä raskautuminen monen asian yhteensattuma. Minäkin vähän odottelin teroluteja, koska mielestäni ovuloin kuitenkin mutta gyne määräsi clomit heti enkä kyllä sit kysynytkään että miksei teroja..luotan hänen ammattitaitoonsa tietenkin :)koitetaan sitten niillä ens kierrossa kun tää kierto saa mennä vielä näin luomusti :) Toivotaan Sinullekkin plussaa pian, oliko siis sinullakin PCO?

Tinttuliina: Kiitos kutsusta ja aion tulla sinne teidän pinoon kirjoittelemaan :) Kyllä mä jätin pillerit pois jo maaliskuussa ja ei oo vielkään tilausta tullut joten vuosihan tulee kohta täyteen, tosin meillä ei joka kierrossa yritystä ole ollut varsinaisesti mutta en nyt jaksa niin tarkaan laskea :) vuosi mikä vuosi kuitenkin!!

vilukissa: tarrasukkia lähettelen ja ihania uutisia..Tsemppiä odotukseen :)

chaizuli: (PCO:ta todetaan jo murrosiän jälkeen aivan nuorillakin mutta tavallisimmin nainen on kuitenkin keski-iässä. LH (lutenisoiva hormoni, aikaansaa munasolun irtoamisen ja ohjaa keltarauhasen muodostumista) näillä naisilla on korkeahko tai normaali, FSH (follikkelia stimuloiva hormoni, kiihdyttää munarakkulan kasvua) on normaalia matalampi, munasarjan pintakerros on paksuuntunut, munasarja on suurentunut ja ovulaatio estynyt. Noin 13 %:lla PCO:sta kärsivistä prolaktiinitaso (PRL, maitorauhasta ja maidoneritystä kiihdyttävä hormoni) on noussut.

Ultraäänitutkimuksessa nähdään tyypillisesti munarakkuloita helminauhamaisesti munasarjan kapselina alla. Rakkulat ovat pieniä (alle 8 mm) ja niitä on vähintään 10/poikkileikkaus. Tarkoin ei tiedetä, miksi joillekin naisille kehittyy PCO. Perinnöllinen yhteys on mahdollinen. Niitä esiintyy kaikenikäisillä naisilla, joten munasarjat eivät yhtäkkiä muutu polykystisiksi, mutta oireilla ne voivat milloin vain.

Polykystiset munasarjat eivät tuota hormoneja oikeissa suhteissa. Aivolisäke tunnistaa tämän ja vuorostaan erittää epänormaalin suuria määriä LH:ta. Kun LH:ta on ylimäärin suhteessa FSH:hon, munasarjojen miessukupuolihormonien (androgeenien) eritys lisääntyy.

PCO:ssa tavallinen oire on vuotohäiriöt. Suurella osalla potilaista on myös hirsutismia. Tutkimuksiin nainen yleensä lähteekin juuri vuotohäiriöiden, hirsutismin tai lapsettomuuden takia. PCO-potilailla on usein liiallista karvankasvua, iho-ongelmia (akne) ja ylipainoisuutta. Lisäksi ylipainoisilla PCO-potilailla on lähes aina myös insuliinin liikaeritystä. Hoidoksi saattaa riittää pelkkä painon pudotus. Laihdutus voi korjata myös kuukautiskierron ja palauttaa hedelmällisyyden.

Ovulaatio saadaan nykyään useimmiten aikaan antamalla klomifeenia. Se aloitetaan pienellä annoksella, jota tarpeen mukaan lisätään. PCO-potilaita tulee aina seurata ultraäänitutkimuksin, koska pienelläkin annoksella voi kehittyä munarakkuloita. Silloin monisikiöisen raskauden ja hyperstimulaation riski kasvaa. Mikäli joudutaan käyttämään aivolisäkehormonia eli HMG:tä (esim. Humegon, Pergonal), on sitä annosteltava erittäin varovasti, koska silloin riski on vielä suurempi.) lähde:/metku.net/~pesu/hedelmoityshoidot.php

hopeful: Tsemppiä kierron kanssa, kuulostaa huiman pitkältä kyllä vuoto. kantsii käydä gynellä jos vielä pitkittyy :)

Plussatuulia :)

manta

96/391 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ittellä ollu hankaluuksia prolaktiinihormoonin kanssa jo 8 vuotta. Mulle on siis sanottu jo monta kertaa, etten vois omia lapsia saada just ton korkean prolaktiini arvon takia.

Siis ei voi olla totta, että lääkäri sanoo korkean prolaktiinin olevan este lapsen saannille! Tokihan se voi olla hoitamattomana, mutta lääkityksellähän se saadaan normalisoitua lähes sataprosenttisesti. Mulla nimittäin on kans ollut samaa vaivaa. Paljastui joskus 17-18 v. sitten. Arvot olivat 5000 luokkaa. Lääkkeillä laski ja välillä olen ollut ilmankin. Nyt kun lapsen hankinta tuli ajankohtaiseksi, niin otatin taas arvon ja se oli jotain 500-600 ja biologisesti aktiivinen alle 500. Lääkäri oli sitä mieltä, että voi estää ovulaation ja aloitin lääkkeet. Tarkoituksena oli syödä kp 1-14, mutta ei alkanut luomuvuotoa näkyä ja olenkin nyt syönyt Norprolacia päivittäin. Nyt sitten parina päivänä on ollut rusehtavaa limavuotoa. Toivottavasti kierto on nyt käynnistymässä. Edelliset luomumenkat on ollut joskus kesällä 1994.

Vierailija
97/391 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, en viitsinyt mennä omin päin lisäämään itseäni, joten täällä olisi yksi kuumeilija. Olen jonkinaikaa lukenut tätä palstaa nimettömänä, kunnes päätin. Puhuin miehelleni asiasta ja päätin liittyä tänne ja kävin jopa ostamassa vauva-lehden :) joten täysin alkutekijöissä ollaan. Syön vielä pillereitä, joita nyt mietinkin että syönkö liuskan loppuun ja sitten normaalit menkat ja sitten vasta yrittämään? 6 vuotta olen pillereitä syönyt.

p.s. Mukava huomata, tämä sivusto on ensimmäinen mihin uskaltaa nähtävästi kirjoittaa miltä tuntuu, ja kaikki kannustaa.

Hillamarja

kummatkin -88

yritys 01/10

Vierailija
98/391 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava, että tänne on ilmaantunut paljon kirjoituksia. Itse en ole ehtinyt juuri kirjoittelemaan mutta olen käynyt kyllä lukemassa mitä täällä tapahtuu. Täällä menossa kp 17. Ovista on tikuteltu viime viikko ahkeraan onnistumatta. Oireista päätellen voisin kyllä ajatella, että jotain tapahtui, joten peittoja heiluteltiin ahkeraan. Onko muuten muilla vastaavia kokemuksia tikuttelusta? Tällä hetkellä täällä myös vatsa muistuttaa jalkapalloa - järjettömän turvoksissa! Vatsaa myös aika ajoin vihloo ja hieman polttelee sekä nippailee. Lisäksi myös närästää ja hieman väsyttää. On kuin kulkisi ajoittain unessa.. Turvotuksen havaitsin eilen aamulla ja se jatkuu nyt samana. Hmm.. mitähän on meneillään. Noh, jalat maassa ja pää pilvissä vai miten se sananlasku meni. Tutkaillaan rauhassa mitä tuleman pitää. Luultavasti ovis vasta tulossa =) Niin, pillerit lopetettu joulukuun lopussa, joten ei vielä täyttä varmuutta näistä aikatauluista..

Vierailija
99/391 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

manta1; Mennäänkö ens kuussa pidempään tuhdanneisiin, kun vaihtavat uuden pinon? En nimittäin usko olevani raskaan, vaikka oon kehitelly lisää oireita. :P

omaa napaa tähän väliin sen verran, että rinnat on ollu vähän arat ja mahaa jomottaa välillä samallalailla kuin menkkojen aikaan. Nyt menossa kp 30.

haaveilija83: Yksityiselle mennään. Ollaan muuttamassa toiselle paikkakunnalle maaliskuussa, niin mennään siellä sit julkiselle jonoon jos tarvii muutakin kuin lääkehoitoa. TK-lääkäri lupaili aiemmin kirjoittavansa lähetteen julkiselle helmikuussa, kun oli tarkotus mennä sillon juttelemaan jatkosta sinne. Meinasi siis, ettei ihan täyttä vuotta tarvi olla yritystä takana.

Tinttis: Kuten jo mantalle kirjotin, pian tullaan perässä pidempään tuhdanneisiin. Yrittäjää ei oo kyllä näkyny palstalla pitkään aikaan.

Plussatuulia!

-ray

Vierailija
100/391 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi mulle siis kauan aikaa sitten että jos prolaktiini on yli sen 600 joka oli silloin normi arvo( nykyisin on 496)niin ei voi tulla raskaaksi. On kuulemma kroppa ns kolmannella kuulla raskaana kokoajan. Ja kyseessähän oli siis endokrinologi taysista..arvostettu mies. Mulla ei koskaan arvot oo ollu iha noin hurjia kuin sulla..suurimmillaan jtn 1700. Olen myös syönyt norprolacia kohta 7 vuotta.Eli lääkityskään ei ole auttanut,koska olen syönyt samalla yhdistelmäehkäsyä. Heti kun lopetin ne niin arvo laski lähelle 400.

Kävin tänään kuuntelemassa labratulokset sairaalassa ja sanoivat että kilpirauhas arvo on koholla. Eli tämä osaltaan voi sitten alkaa nostamaan prolaktiini arvoa ylöspäin jos ei hoideta.Eli nyt kun prolaktiini ois hyvä ni tulee toinen. Plääh..no nyt sitte vedellää thyroxiinia hamaan tulevaisuuteen. Mun itseni kannalta arvo ei ollut hälyyttävä, mutta toivottavasti pian alkunsa saava sikiö tarttee niitä hormooneita joita kilpirauhanen säätelee.

No jooh..eli oottelemaan vaan sitten merkkejä oviksesta.Lääkäri tosin sanoi, että kunhan olette aktiivisia peiton alla niin kyllä se siittä:)

Niin kai ne aina sanoo!