Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoishaaveilijoiden alkuvuosi 2010

Kommentit (391)

Vierailija
21/391 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla helmikuisissa ja nyttemmin myös maaliskuisissa olenkin jo kirjoitellut, mutta vasta nyt sain tämän ketjun luettua loppuun. :) Minä 27 ja mies 28 yritämme siis esikoistamme, menossa yrityskierto 2.

Jännä paikka onkin, olen alkanut jo stressata (vaikka eihän se tahallista ole, se vain tulee) tämän kierron päättymistä, jonka pitäisi tapahtua ensi ma tai jo su. Ovulaatio-oireet tulivat kuitenkin vasta viikko sitten, joten en hämmästyisi, jos täti tulisi vasta viikon päästä. Inhottavaa kyllä sikäli, että jos testaan jo maanantaina, se voi olla aivan liian aikaista. Pitäisi siis malttaa vielä ainakin viikko. Ei kyllä millään jaksaisi!

Otin tässä mahdollista kiinnittymistä edistääkseni punaviiniäkin lasiin lämpenemään. :) Kaikki tehdään, mistä vain on huhuja kuultu. :D

t:ivilla kp 27/30-31

Vierailija
22/391 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki ja onnea onnellisille plussanneille!

ON: Viime kierrossa oli menkat myöhässä, eikä ollut minkäänlaisia ns. menkkaoireita mitä muuten aina on. Eikä mun menkat edes koskaan ole myöhässä. Olin siis jo aika varma että olen raskaana ja innostuin testaamaankin, testiin tuli teksti ''EI RASKAANA''- mikä pettymys, en voinut uskoa sitä todeksi. Siitä parin tunnin päästä alko menkat hullujen kipujen kanssa..Miehenikin jo alkoi innostumaan asiasta, tuntui niin pahalta sitten kertoa ettei nyt olekaan vauvaa tulossa. On tämä viikko mennyt vaan itkeskellessä, ihan olen ollut todella lannistunut ja tuntuu ettei jaksa nousta tästä. Nyt alkaa siis YK 8,. Tiedän että täällä on ihmisiä jotka ovat yrittäneet paljon kauemmin, ja ihmettelen miten jaksatte? Onko kukaan teistä hakeutunut tutkimuksiin? Ihan niinkuin Hopely(?) sanoikin, että pelottaa lapsettomuus niin muakin se ajatus on alkanut pelottamaan. Pitäisköhän sitä mennä jo lääkäriin? Ihan vaan tarkastukseen?

Mulla on kyllä erittäin säännöllinen kuukautiskierto ja ovulaatiokin tulee.

Blaah, että tällaista vuodatusta tällä kertaa, onneksi täällä on ihmisiä ketkä ymmärtää!

Lindaliina, Yk8 , Kp 7/30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/391 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yk 10 menossa, tänään oli käynti naisten polilla endometrioosin takia, pesäkkeitä ei näkynyt ultrassa, mutta se ei tarkoita etteikö niitä olisi..

sain lähetteen paksusuolentähystykseen ja lähete varsinaiseen tähystykseen, täytyy toivoa että jostain tulisi vielä ihme ennen joulukuuta ja pieni pallero meille tulisi..

lääkäri tossa sanoikin että jos ei tähystykseen mennessä ole onnannut niin meidät siirretään lapsettomuus tutkimuksiin.. :( sana jota inhoan ja pelkään..

Vierailija
24/391 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet mukaan kuumeilemaan! :)

Lindaliina, pahoittelut tädistä ja negasta! Se on aina rankaa. Oliko sulla paljon menkat myöhässä? Mulla kävi tosiaan viime kierrossa niin, että menkkojen oletettuna alkamispäivänä tein testin, joka näytti haaleaa plussaa. Siitä sitten viisi päivää myöhässä tuli menkat ja testikin oli jo nega. Eli mitä ilmeisimmin oli kemiallinen raskaus.

Ihmettelit että miten pidempään yrittäneet jaksavat.. Ei sitä aina jaksakaan, mutta ei ole muuta vaihtoehtoa kun jatkaa yrittämistä. Lapsettomuustutkimuksiin päästään syksyllä.

Neito32tre, vaikka sana jota sinä ja minä ja me varmaan kaikki inhotaan, niin siinä voi olla kuitenkin se onnellinen loppu. Näin ainakin minä haluan toivoa! Ja kyllä minä toisaalta odotan, et sinne pääsee ja saa tietää mikä on vialla, vai onko mikään. Eipähän ainakaan turhaan tuskaile joka kuukausi odottaen mahdotonta. Vaikka kipeetä se tekis kuulla että ei ole toivoa saada lasta!

Mutta toivotaan että teillekin se pieni pallero saisi alkunsa pian :)

Täällä ovis vissiin just menoillaan. Siitäpä sitten taas odotellaan parisen viikkoa ja piinataan omaa mieltä.. Toivotaan että tarppää, eikä tartte taas pettyä! :)

Vierailija
25/391 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla pohdin raskaustestin tekoa ja viime torstaina sen sitten tein ihan vain omaa mieltä rauhoittaakseni. Avomieheni oli sitä mieltä, että ei tehtäis, mutta tuntui, etten saisi asialta rauhaa, jos en testiä tekisi. Aamulla sitten ennen töihin menoa kävin ostamassa testin, jonka tein työpaikan veskissä ja tulos näytti negatiivista. Todennäköisintä se olikin, mutta silti hieman kirpaisi. Niin harvaa lykästää tulla raskaaksi heti yk1:sta, joten en suuria toiveita elätellytkään. Nyt vaan tekee entistä enemmän mieli yrittää ja ovulaatio on näinä päivinä, joten peittoa vaan heiluttamaan ja nauttimaan rakastelusta. Yritän joka kerralla keskittyä seksistä nauttimiseen, mutta kyllähän se aina käy mielessä vähintään jälkeenpäin, että lopputuloksena voi olla pieni pallero. Sitä odotellessa.

Vierailija
26/391 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

ON: Menkat oli viikon myöhässä ja tänään tein äsken positiivisen raskaustestin!!!!

Tunsin vihlontaa oviksen jälkeen ja olinkin aika varma että nyt on tärpännyt.

Kävin rukoiltavana erään kristityn avioparin luona jotka ovat rukoilleet monen lapsettoman parin puolesta ja ihmeitä on tapahtunut.

Näin siis meillä tärppäsi noin 9 kk:n(?) yrittämisen jälkeen.

Sitten oli rinnat kipeenä 3 viikkoa.

Nyt on koko ajan nälkä.

Olo on kiitollinen!!

Voimia kaikille muille ja Jumala vastaa rukouksiin!

-Lindaliina + pikkuinen

27/391 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea teille, mä vielä jännäilen ku oireita on tullut ja viime menkat oli oudot... mutta tällä kertaa puren hammasta yhteen ja odotan reilusti yli kierron.. toivottavasti sitten me tullaan perässä..

Vierailija
28/391 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan tänne kuumeilupuolelle huhuilemaan, jotta jo plussanneet ja te kohta plussaavat esikoista haaveilevat siirtyisitte sitten tuonne O-puolen enskapinoon, siellä kun käy ihan kato!

Luulin jo ettei esikoista kuumeilevia enää ole, kun kukaan ei meille o-puolelle siirry, mutta onhan teitä täällä :)

Tsemppiä kaikille enskattarille yritykseen, plussatuulet puhaltakoon!

MaryRose rv36+3

29/391 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti olen aina teidän muiden juttuja käynyt välillä lukemassa mutta ollut liian laiska itse kommentoimaan :) Välillä on kyllä tehnyt tiukkaa tulla edes lueskelemaan kuinka moni on jo onnen kohdannut, meille kun sitä ei vielä ole kuulunut...

Kohta siis meilläkin jo vuosi yritystä takana, lääkärissä kävin kyselemässä josko missä vaiheessa jonkinnäköstä tarkistusta sais, kehoitteli aloittamaan ovulaation tikuttamisen, jota sitten ens viikon puolella pitäisi alkaa harjoittelemaan :) Vinkkejä otetaan vastaan! Sen verran lueskelin että moni on ollut tyytyväinen Clearbluen digitaaliseen testiin, ei ilmeisesti jätä tulkinnan varaa kuten muut...

Hieman ottaa ehka minulle tämä odottaminen enemmän koville kuin miehelle, hänellä jo 6 vanha poika joten liian usein tulee mieleen josko minussa sitä vikaa sitten olisikin...

Mutta ONNEA kuitenkin jokaiselle plussanneelle, vilpittömästi, eiköhän me loputkin perässä tulla :D

Leppoista syksyn jatkoa kaikille ja jaksamisia!

-TyyneHellevi-

Vierailija
30/391 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annukkainen: Kuullostaa hyvältä noi oireet! Täälä peukut pystyssä!! :)

Jos tästä kuusta ei tärppää niin sitten otan kaikki mahdolliset auttavat toimet kyllä kehiin! Greippimehu pitää alottaa jos ei tärppää,ym. vitamiinit, ovistestit(toki oon niitä jo käyttänyt), Ehkä pian jopa rupeen seisomaan käsillä seksin jälkeen ja mitäs sitä vielä keksis.. Nii ja paljo peiton heiluttelua oviksen tienoilla!! Onko kellään mitään ideoita lisää? Nyt siirrytään porukalla täältä pinosta O-puolelle eiks juu? :D

Kuinkas muutes se suositus olikaan peittojen heilutteluun oviksen tienoilla? Joka päivä vai joka toinen? Olikos se niin, että siittiöt elää n.2 vuorokautta?

Tulee jo vähän semmonen olo, että mihin tota ehkäsyä oikeen on tarvinnut ku ei ilman sitäkään näytä ihan heti tärppäävän..:( No jos tää kolmas kerta toden sanois! :)

Onkos muuten muilla tullut pillereiden lopetuksen jälkeen mitään hormooni-oireita? Mulla on tullut yläselkään vähän noita ihania murrosikäoireiluja ja ehkä muutenkin vähän enemmän finnejä.. Niin ihanaa..

No tämä Elise aikoo nyt alottaa paremman uuden vuoden ja alkaa taas kunnolla kuumeilla! :)

Tänään ei vielä ovistesin mukaan ovista oo, mutta toivottavasti lähipäivinä!! Nyt kp16/31-33 yk3

Vierailija
31/391 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnollinen duunari sairastaa lomalla, pitää paikkansa meikäläisen kohdalla... Lomaa jäljellä vielä 3pv ja suurin osa siitä on vietetty sohvan pohjalla flunssassa.

Annukkaiselle peukku pystyssä!

Eikös se ole parin päivän välein oviksen kolkutellessa hyvä peittoja heilutella. Itellä ovis ehkä ens vkonloppuna, en oo koskaan sitä ite huomannu vaan "laskureitten" mukaan menny. Eli ensi viikolla tiedossa paljon päällä seisontaa :) Mies ei oikein viimeksi ymmärtänyt hommaa mutta hei mitä ei nainen tekisi tärpin takia!

Tuntuuko muistakin siltä vai tuleeko telkkarista koko ajan kaikkea vauvoihin ym. liittyviä ohjelmia ja lehdistä pulpahtelee koko ajan odotukseen liittyviä "uutisia", vai olenko nyt jotenkin herkillä asian suhteen. Meinaatteko seurata subilta alkavaa Vauvakuumetta- ohjelmaa?

Taas takaisin sohvan pohjalle potemaan!

Tattaraa

32/391 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa ja lapsirikasta alkanutta vuotta kaikille! Liitynpä nyt tähänkin ketjuun. Olin syyskuulle nyyttiä toivovien pinossa, mutta se toive taitaa olla jo myöhäistä. Olemme nuoripari (itse 25 v ja mies 30 v) ja esikoisesta tosiaan haaveilemme. Olen itse päiväkodissa töissä ja vaihdoin syksyllä isojen puolelta pieniin. Ehkä työympäristö on jonkinverran vaikuttanut tähän vauvakuumeeseen tai ainakin olen saanut varmuutta siihen että todella haluan lapsen! Viime kierto oli vasta ensimmäinen ilman ehkäisylaastareita ja nyt pitäisi oviksen tulla laskelmien mukaan 6. päivä, mutta tänään nipisteli ihan kuin ovis olisi jo tapahtunut tänään! Toivottvasti ei, sillä mies ei ole ollut kotona ja sitten tämä kuukausikin on hukkaan heitetty.

33/391 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää uutta vuotta kaikille. Eiköhän aloiteta uusi ketju uuden vuoden kunniaksi.

Vanha ketju löytyy osoitteesta:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/3/viestiketju/1065093/uusi_esikois…

KUUMEILIJAT:

Annukkainen, Savo

minä '84, mies '83

yritys alkoi 08/09

Ansku09, PK-seudulta

minä -83, mies -81

yritys alkoi 07/09

elise

Ikä 27v. mies 29v

yritys aloitettu 10/09

Emyne

-88 ja Mies -88

yritys aloitettu kesällä 2009

haaveilija83

Minä -83, mies -74

Yritys aloitettu toukokuussa -09

*habiba*

minà -82,mies -79

yritys alkoi 03/08

km rv10+ joulukuussa 2008

Helja, Oulusta

Minä -82, mies -80

Yritys aloitettu 08/09

janet, pk-seutu,

minä -82, mies -84,

yritys aloitettu elokuussa -09

Lindaliina

yritys aloitettu 11/09

Tattaraa

minä -80 & mies -82

Yritys aloitettiin 08/09

km rv 11+

vilukissa

24 vuotiaita

yritys alkanut 10/09

Hiutale, Turku

minä -84, mies -79

Yritys aloitettiin 12/09

Vierailija
34/391 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä missasin varmaan viime oviksen kun mun ystävällä oli kriisi ja menin sen luokse yöksi.

Anyway, mua rohkas kauheesti ku mun ystävän äiti oli nähnyt unen että meillä oli pieni poika. :)

Kädet ristiin vaan !

35/391 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ihan näin toiminutkaan. Sori, sotkin teidän sivun!

Vierailija
36/391 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 32, mies 33. Esikoinen toiveissa, yritys alkanut nyt. :)

Vierailija
37/391 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annukkainen, täällä ollaan peukut pystyssä! :)

Täällä odotellaan ovista. Vielä olis varmaan joku viikko odottelua, mut kuitenkin. Täytyy toivoa että tästä kuusta nappaisi.

Plussatuulia kaikille nyt oikein roppakaupalla!!

Pupuliini kp6, yk9

Vierailija
38/391 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Nyt voin minäkin liittyä mukaan, itse vauvakuumeillut jo parisen vuotta ja yrittänyt kääntää miekkosen päätä samaan suuntaan...

Nyt sitten jouluna sain lahjaksi vauvan leikkialustan ja -kaaren ja lupauksen, että yritetään saada siihen myös joku käyttäjä omasta takaa :) Taisi olla mulle maailman paras lahja..

Itse siis -87 ja mies -85. Viimeiset pillerit syötiin viime viikolla ja tällä viikolla odotellaan menkkoja, ja sit saa pilerit jäädä sivuun.. Lukenut niin paljon juttuja, kuinka kierrot venyneet, että samantien pillerit pois vaan :) Mitään aikataulutuksia hommassa ei mukana ole, eikä kummemmin (ainakaan näillä näkymin) aleta ovu-päiviin tähtäämään, mutta vauveli on enemmän kuin tervetullut!

Vierailija
39/391 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos haaveilijalle uudesta ketjusta ja tervetuloa uusille! Mukana ollaan Janetin uudenvuodenlupauksessa.

Allekirjoitan heti myös Anskun ja Mantan ajatukset siitä, että säännöllisestä kierrosta kannattaa tosiaankin olla onnellinen. Jos laskisin kaikki ihmeellisyydet nyt mukaan, niin olisi niinkin sievä kiertohaitari kuin 22-125 päivää. Siinä alkaa jo tulla hintaa ovulaatiotesteille, jos lyhimmän kierron mukaan laskee aloituspäivän. Laskenkin mieluummin mukaan vaan niitä kiertoja, joihin en ole vaikuttanut millään ylimääräisillä hormoneilla, eli kuukausi väliä pillereistä ja Teroluteista yms.

ON: Tämä kierto on venynyt jo raivostuttavan pitkäksi, mutta raskaana tuskin olen. Mutta kun en nyt uskalla syödä sitä Terolut-kuuriakaan, elättelen toiveita ties mistä. Lääkäriaikaa odotellessa yritän nyt ottaa päivän kerrallaan. Tammikuussa on niin kovasti työkiirettä, että stressi varmaan vie viimeisetkin hedelmällisyydenrippeet. Voi myös olla, ettei ole aikaa palstailuunkaan, nähtäväksi jää.

-Naispaholainen, yk2 kp 45/29-34 (blogini: http://vauvavietti.blogspot.com)

Vierailija
40/391 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kanssa kiinnittäny huomiota tuohon Tattaraan mainitsemaan, että vauvaohjelmia tuntuu tulevan telkkarista nykyään kokoajan.

Ja Naispaholaisen blogi on ihan mainio, täällä yksi innokas lukia o/

ON. Olenpa mä ollut monen mielessä, tuli hyvä ja lämmin olo :)

Mitään muuta kuulumista ei tännesuuntaan oikein sitten olekaan. "Raskausoireet" hävisivät sen silijän tien, kun kävin niistä tänne raportoimassa, paitsi tänään töissä tuli 1 kamala viiltävä ja kaksinkerroin taittava kipukramppi.

Menkoja ei näy, enkä vielä aio kyllä testatakaan, sen verran itkun paikka se nega kumminkin on.

Odotellen

-Annukkainen, kp 26/24-38, yk5