Esikoishaaveilijoiden alkuvuosi 2010
Kommentit (391)
ne menkat taas tuli, jopa etuajassa. no, eipähän ehtiny turhaan testata. Onneks elämäntilanne alkaa muuten helpottaa, kun saan (työn ohessa tehdyt) opinnot loppuun tällä viikolla, niin jospa se stressin väheneminen tuottas tulosta..
Puhuttiin kyllä miehen kanssa, että jos n. toukokuuhun mennessä ei oo tärpänny, niin sitten varataan aika lääkärin. Pari tuttuu taas mainosti vauvakuumettaan, ja totesi jotain, että no ei kyllä ruvvettas ikinä mitään "kalenteriseksiä" harrastaa tai testailee ovista.. No oli siinä tosi kiva kuunnella vieressä, kun ihmiset oikeesti luulee,että kaikilla tärppäää tyyliin heti ja on niin helppoo tietää että kaikki varmasti ovuloi jne..hohhoijaa..
Miten Pupuliini, ootteko menossa yksityiselle tai julkiselle?
Tsemppiä kaikille!! Ihanaa, että on nyt jo valoisampaa niin se piristää :)
-Pöönis kp 4 /n.29-32 yk 8
Katsotaan miten ne mielipiteet sit muuttuu ajan myötä kun ei sitä vauvaa kuulukaan :) Tekisi mieli aina tokasta tollasiin, et oottakaa vaan, ei se aina ole niin helppoa. Jos ei tuu niin ei tuu ja sit on otettava "lisäavut" (ovistestit ja kalenteriseksi) mukaan kuvioihin.
Pöönis, pahoittelut näin alkuun tädistä. Aina yhtä inhottava vieras!! Me mennään ihan julkiselle puolelle, ainakin nyt. Tulee pikkusen halvemmaks :) Soitin terkkarille ja sovittiin niin et lääkäri soittaa mulle huomenna ja sit jutellaan asiasta ja se määrää nyt sit niitä kokeita jo tähän väliin ja katsotaan sitä lääkäriaikaa ilmeisesti huomenna tai jotain. Katotaan mitä huomenna selviää, mut homma ainakin laitettu käyntiin.
Jotenkin ei vaan olis uskonu et tää on omalla kohdalla näin vaikeeta.. Välillä meinaa usko loppua. Mut ehkä tää nyt tästä sit kun saa tietää misssä vika, vai onko vikaa missään ja onko se vaan tyyliin stressiä miks ei tärppää. :)
Ei muuta kun pidetään kaikki mieli korkealla! :)
Pupuliini kp2/29-34 ja liekö se nyt siis yk 13
Saapi nähdä onko yritykset tuottaneet tulosta, on viime viikolla peitto heilunut ihan kiitettävästi. Jos gynen kommentit osuivat oikeaan ovulaation osumisesta viime viikolle ni voisipa jopa olla toukka kasvamassa =) Tosin en malta odottaa testin tekemistä mihin on vielä melkein pari viikkoa aikaa. Vähän kyllä ärsyttää, kun on bileet ja työpaikan risteily tulossa ja olisi kiva hauskaa pitää, mutta tätähän se on =) Sekin vielä, kun itse mietin innoissaan kaikkia vauva-asioita, mihin mikin huonekalu laitettaisiin ja millaisia tavaroita täytyisi hankkia niin mies vaan aina tokaisee, et "älä ny vielä puhu kun ei edes tiedä viel oletko paksuna". Ihan ku koko ukko ei sitä lasta haluais, vaikka niin hän kovasti kertoo ja että kuinka se olisi hieno juttu =/
No terve!
Voisinpa kertoa siis vähän tarkemmin itestäni. Parikymppisenä sitä ajatteli että haluanko lapsia ollenkaan, mutta niin vain mieli alkoi muuttua n. 4 vuotta sitten, kun tutut alkoi lisääntyä ja vauvoja olla ympärillä. Seurustelin silloin, mutta kun menin aiheesta puhumaan, kävi ilmi, että seurustelukaveri ei taida lapsia haluta todennäköisimmin ikinä. Hän oli minua muutaman vuoden vanhempi, joten kyse ei ollut jostain kypsyysasiasta. Se kyllä vaikutti suhteeseen aika paljon. Lisäksi oli muitakin seikkoja, jotka sitten johtivat noin vuoden sisällä eroon, mutta tuo oli varmasti se tärkein. Ei siinä sitten auttanut kuin ”aloittaa nollasta” eli ensin löytää itselleen sopivampi kumppani. Mulle lapset on tosi tärkeitä, enkä voisi oikein kuvitella lapsetonta loppuelämää. Jos ei biologisia aikanaan saa niin sitten adoptio- tai sijaisvanhemmuus vois olla mun juttu. Mukavampaa on tietysti nämä haaveet jakaa jonkun kanssa joka ei viittaa heti kintaalla. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Nyt on sitten päästy asiassa eteenpäin eli on löytynyt kiva puoliso, jonka kanssa haaveet jakaa ja saman katon alla asustellaan. Kihloihin mentiin viime vuoden lopulla ja nyt sitten jää nähtäväksi, tuleeko lapsi vai häät ensin ? Vauva-asiaa saattaa vähän hidastaa mun omituiset kuukautiset, jotka ei ole palautuneet ennaleen ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Täti tulee kyllä ajallaan, mutta sitä ennen on aina omituista tuhruvuotoa, jota ei ole aiemmin ollut. Olen kärsinyt jonkun verran työstressistä, joten sillä voi olla osuutta asiaan. Gynelläkin piipahdin ja mitään rakenteellista poikkeamaa ei havaittu ja oletti vaivan menevän ohi ajallaan. Ei kai näitä asioita auta liikaa murehtia, naisen elämä on muutenkin melkoista hormonien heiluntaa.
Välillä tuntuu olevan mieli aika maassa täällä pinossa, mutta älkää nyt ihan masentuko! Ja muistakaa keksiä itsellenne jotain muitakin tavoittelemisen arvoisia juttuja, niin elämä ei ole yhtä vauvan tekoa. Mä oon koittanu panostaa liikunnan harrastamiseen ja kodin sisustamiseen (käsityöt ym. remppahomma), niin on muutakin ajateltavaa. Lunta on tullut tänä talvena paljon ja mä päätin vihdoin hommata uudet sukset, kun edelliset sain teininä ja mitat ei ole ihan samat kuin silloin. Lisäksi koitan säästää rahaa, että päästäis miehen kans matkalle. Unelmakohteena olis Japani, mutta New York kävis kanssa. Häitä aletaan miettiin sitten ensi kesänä, kun voi katsastella potentiaalisia juhlapaikkoja. Millaisia muita haaveita/tavoitteita teillä on? Mistä saatte positiivisia aatoksia?
Kaikille uusille kuumeilijoille tervetuloa!
kiva, kun ollaan saatu uusia kuumeilijoita joukkoomme.
Olen tässä yrittänyt taustailla tämän kuukauden ja jättää kuumeilun vähemmälle. Eipä ainakaan tästä kierrosta tärpännyt. Täti on jo kovaa vauhtia lähdössä vierailultaan ja uudet yritykset käyntiin.
Pian alkaa olla vuosi yritystä takana ja ajattelinkin tämän kierron aikana varailla aikaa lääkäriin ja sieltä sitten jatkotutkimuksiin.
Nyt vain plussatuulia kaikille
Heipä hei :)
Lupailin, että tulen käymään täällä kuukauden päästä ja nyt se kuukausi on jo mennyt, vähän ylikin.
Ihan ensiksi lämpimät onnittelut kaikille plussanneille!! Näitä onkin tullut ihan melkeinpä liukuhihnalla.
Sitten omaa: Edelliset kuukautiset alkoivat 27.1. eli nyt mennään kiertopäivällä 36... Kierron lopulla, kp 34 tai jotain, rintoja vihloi koko päivän. Siis viilsi. Koskaan ennen ei ole ollut mitään tuollaista, ennemminkin rinnat ovat olleet hieman kosketusarat ennen menkkoja. No, minä sitten tietysti testailemaan, kun ei menkkoja kuulu. Negahan se, kuinkas ollakaan. Eilen sitten tuli paperiin tuhrua ja tänään myös. Tosin kunnolla menkat ei ole vielä(kään) alkaneet. Puuh...
Tämä kuluva kierto on ensimmäinen 3 kk:n terolut-kuurin jälkeen eli ns. luomuna mennään ja taas näyttää kierto venyvän. Pisimmillään ollut ilman teroja 45 päivää. PCO-vaivojahan nämä. Terojen kanssa kierto alkoi vakiintua siihen 31 päivään.
Suoraan sanottuna itkuthan siitä eilen taas tuli kun se tuhru alkoi. Jotenkin sitä ajatteli, että nyt on tässä kierrossa lomamatkat ja kaikki (+tauko vauva-saitilta :D), niin kyllähän se nyt tässä tärppää. Mutta ei. Miten hitossa tuosta stressistä pääsee eroon??
Ja verikokeisiinkaan en päässyt, koska kp 22 oli juuri matkan aikana. Eli nyt maaliskuussa sitten tarkempiin verikokeisiin tsekkaamaan hormoni-toiminta.
Kyllä välillä alkaa usko loppua tähän hommaan, ettei tosi ole. Mutta täytyy yrittää pysyä positiivisella mielellä ja laittaa (taas kerran) uutta putkeen, kunhan ne menkat edes alkaisi ensin :) Tauko vauva-saitilta tulee jatkumaan. Saatan käydä lueskelemassa teidän kuulumisia, mutta omat päivitykset jäävät nyt taas tähän. Jollei mitään maata mullistavaa tapahdu, tiedättehän X)
Aurinkoa kevääseen ja kuulemisiin taas,
Ansku, kp 36/21-45, yk7
Tädin piti tulla tänään, mutta eipä ole kuulunut. Meillä täti kolkuttelee aina heti aamulla tai aamuyöllä useimmiten niin, että herään tädin tuloon. Tänään se noita-akka ei siis ainakaan ole tulossa ja toivottavasti ei huomennakaan eikä enää pitkään aikaan. Haluaisin kovasti tikutella jo huomenna, mutta päätin jättää suosiolla viikonloppuun, ettei huominen työpäivä mene ihan pipariksi, jos tulos on toivottu. Saisi sentää viikonloppuna sulatella asiaa ja ïhmetellä.
Miehellä on edessä viikonloppureissu ja minä jään kotiin koiravahdiksi. Onko kovin väärin miestä kohtaan, jos uteliaisuuttani kuitenkin testaan jo lauantai tai sunnuntai-aamuna vaikka mies ei vielä ole paikalla. Voisin sitten keksiä jonkun kivan tavan paljastaa uutiset, kun siippa astuu kotiovesta sisään sunnuntaina.
Kp 29/28 yk 2 ja toiveikasta kutinaa vatsanpohjassa
Minä 27, mies 28
Yritys aloitettu 02/10
Yhdessä oloa tulee syksyllä täyteen 10 vuotta ja esikoinen olisi tervetullut kotiimme. Mirena kierukka on poistettu helmikuun 2010 puolivälissä ajatuksella tulee, jos on tullakseen. Menkkoja ei ole vielä ollut, tosin kierukan poiston jälkeen emme ole käyttäneet ehkäisyä. Alavatsaa on nipistellyt vuoroin toiselta puolelta ja vuoroin toiselta lähes päivittäin. Menkkojen rytmin palautuminen voi kestää pidempäänkin, mutta milloinkahan kannattaisi testata plussan mahdollisuutta?
Aloitin pitkän harkinnan jälkeen nutrilett-dieetin. Nyt menossa dieettipäivä 3 ja hyvin on mennyt. Päätin keskittyä oman kehon hyvinvointiin tämän vauvakuumeilun sijaan. Vauva tulee, jos on tullakseen. Nyt on tärkeintä saada oma keho voimaan hyvin.
Sitten tähän vauvakuumeiluun. Mietittiin miehen kanssa viikko, että mitäs tässä nyt pitäisi alkaa tekemään. Nyt on varattu lääkäri ja reilu viikon kuluttua lähtee asiat eteenpäin. Mennään miehen kanssa kuulemaan mitä seuraavaksi olisi tehtävissä, kun lasta ei ole tullut vuoden sisällä. Vähän jännittää, mutta tietääpähän sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
haaveilija83: Kovasti tsemppiä! Se tuntuu niin keljulta, kun vuosi yritystä alkaa olla täynnä ja mitään ei tapahdu. Toivottavasti lääkärillä selviää jatkot.
manta1: Mitäs sulle?
).( Pikaseen oon käyny teidän juttuja lukemassa. Kirjotellu oon tuolla pidempään tuhdanneissa sen vähän mitä olen viime aikoina kerennyt (muutto yms.), mut nyt vihdoin kuulumiset tännekin. Viikko sitten plussasin. :) Uskomatonta. Alkuraskauden ultraan en raski mennä eli keskenmenon lisäksi jännäillään, et onko kaveri kiinni oikeassa paikassa. Tän viikon puolessa välissä alko pahoinvointi, mut en oo viel onneks oksentanu kertaakaan. Vielä en oo uskaltanu siirtyä odotuspuolelle.
Plussatuulia!
-ray rv5+3
Suurensuuret ONNITTELUT RAY PLUSSASTA! :)
Ihanaa,kun saitte sen, toivotaan että pysyypi matkassa loppuun asti :) Jos mäkin jossain vaiheessa pääsisin tuohon :)
Mä oon vähän vähentänyt tätä palstailua( mikä osoittautui kovin vaikeeksi) kun tuntuu tosiaan että pää hajoaa välillä tän asian kanssa ja mieskin ilmoitti juuri clomikuurin aikana että hän ei kello kädessä rupea seksimään että se siitä sitten.. no ei mutta pikkasen potuttaa tuollainen..hänen mielestä saa tulla jos tulee mutta ei väkisin aleta tekemään :(
Ihan hyvä asenne mutta näin PCO:laisena ne mahkut on välillä aika minimaaliset joten oon aika voimaton nyt :(
manta1
RAY: Onnea Onnea Onnea. hienoa, että tärppäsi. Toivottavasti asukki pysyy mukana loppuun saakka.
Lisää toivoa itsellekin, kun toinen pitkään yrittänyt plussaa.
Manta: Tuo palstailun vähentäminen ei todellakaan ole helppoa. Itse yrittänyt samaa huonolla menestyksellä. Täytyyhän sitä aina muiden kuulumiset käydä tarkistamassa :D
Tsemppiä sen miehen kanssa. Ne eivät aina osaa olla tukevana osapuolena. Nimimerkillä kokemusta on...
Minäkin tänne liittyisin, olemme aloittaneet yrittämisen Lokakuussa 2009, eli yrityskierros 5 menossa, kovasti on koitettu osua oviksiin, mutta pitkään pillereitä käyttäneenä (16 vuotta) hormoonit sekaisin ja alkavat vasta tasoittua.. jännäillään miten tässä käy kun on endometrioosia ja kilpirauhasen vajaatoimintakin.. jotka sitten vaikeuttaa tätä hommaa jonkin verran, mutta ainahan toivo elää.. Kaverikin on raskaana ja la on heinäkuussa, sisko juuri synnytti, että...
mutta tälläistä, olen hieman hiljainen kirjoittelija, mutta varmasti roikun jossain taustalla :)
Neito32tre
Tervetuloa uusille kuumeilijoille!
Ja RAY, tuhannesti onnea plussasta. Nyt vaan kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki menee hyvin :)
Täällä ei mitään uutta ja ihmeellistä. Se aika lääkäriin tutkimuksiin on varattu, mutta sekin on vasta huhtikuun puolivälissä.. huoh. No onpahan kuitenkin jo varattuna. Täällä ovista odotellessa.. Nyt en kyllä aikonu tikutella(enkä edes tiedä mikä kp menossa, en oo laskenu), vaan heilutellaan peittoja kun siltä tuntuu :)
Ja yhdyn vielä siihen miesten "parjauskerhoon", välillä ne osaa olla niin vaikeita..huh. :P
Pupuliini kp jotain
Meninpä vielä kokeilemaan ja tekemään yhden testin. Olin jotenkin epäuskoinen koko ajan siitä edellisestä miinuksesta, koska olin ollut laihiksella ja nyt ilman mitään ruokavaliomuutoksia alkoi paino vaan nousta, ensin tietty epäilin sen olevan jotain kiertoihin kuuluvaa nesteiden kertymistä. Niin tänään sitten tein uuden testin ja haamuviivahan sielä tuli. On vähän epäileväinen olo vieläkin kun ei se virtsamäärä ollut edes aamuvirtsa ja määräkin oli aika vähäinen. Pitää vissiin testi uusia ja menkkoja odotella se pari päivää ja katsoa tuleeko ne ollenkaan. Olin jo jotenkin varma siitä edellisestä miinuksesta ja tuli pari päivää sitten yksissä juhlissa hieman otettua. Ei kai se alkomahooli sinänsä vaikuta kehittyvään sikiöön jos ei varsinaisesti edes tiennyt edes olevansa raskaana? Mietin vain, että jos testi on miinusta niin tuskin se edes on kiinnittynytkään kunnolla saatika olisi yhteistä verenkiertoa?
Onnittelut Ray plussasta!! :) Samoin puolukkaiselle onnitteluja, eiköhän se plussa siitä vahvistu :)
Haaveilija, tsemppiä nutraukseen! :) Itse olin vajaat 3vk nutrilett&yhdistelmädietilllä tammikuussa, ja sinä aikana putos 4-5kg. Itselleni kuitenkin tärkeimpänä hormonitoiminta vauhdittui kuurin&painonpudotuksen jälkeen, nyt on vikat kierrot ollu 31 ja 29 päivää, kun ennen nutrausta viimesin oli peräti 36 :S Ja kyllähän se aineenvaihduntaa ym tehosti kanssa, ja oma olo parani keventämisen myötä :)
Täällä mennään ovista kohti, tänään varmaan alotan tikuttamisen. On ollut aika stressaava talvi (töitä&opiskelua samaan aikaan), niin ajattelin tässä vähän palkita ja hemmotella itseäni.. tällä viikolla menen vyöhyketerapiaan :)
Hyvää naistenpäivää kaikille!!
-Pöönis yk 8 /kp 11/n. 29-32
Moikka kaikille!
Oon nyt taustaillut muutaman viikon ajan ja se on tehnyt psyykkisesti hyvää. Onnittelut Ray:lle ja muille plussanneille, toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti :) Tervetuloa myös uusille kuumeilijoille, tässä seurassa on hyvä kuumeilla kunhan ei liikaa innostu stressitasoa nostamaan ;)
ON: En tiedä auttoiko taustailu ja rennomman asenteen yritykseen ottaminen vai tekikö aika vain tehtävänsä, mutta tänään olen testannut kahdella erimerkkisellä testillä vahvan plussan! Aivan mahtavaa :) On aivan mielettömän epätodellinen olo enkä mitenkään päin pysty asiaa vielä uskomaan, mutta eiköhän se tästä pikkuhiljaa kirkastu.. Nyt vain toivotaan, että pieni pysyy tiukasti matkassa loppuun saakka ja, että kaikki sujuu hyvin.
Plussatuulia siskot ja positiivisia ajatuksia, täällä vasta yk 7 tuotti toivottua tulosta :)
Janet rv 4+5
Janet: hirmuisesti onnea. Toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa loppuun saakka ja saatte toivotun nyytin syliinne yhdeksän kuukauden kuluttua.
puolukkainen: onnittelut sinnekin suunnalle. Eiköhän se plussa sieltä vielä vahvistu.
Omaa napaa: Tuossa Janet toivotteli onnea nutraukseeni. Nyt loppuu viiden päivän dieetti ja tuloksena -3kg. Huomenna jatkan pirtelöillä ja katsotaan sitten miten sen kanssa menee.
En tiedä onko kevättä rinnassa, mutta kaikki stressi tuntuu kaikonneen. En jaksa murehtia turhia ja kaikki asiat järjestyvät sitten tavalla tai toisella. Nyt ei tämä kuumeilukaan (toistaiseksi) stressaa.. lääkäriin viikon kuluttua ja sittenpä tiedetään mitä sen jälkeen tapahtuu.
Mukavaa naistenpäivää ja kevään odotusta
Juu, painoa pitäisi täälläkin tiputella, itellä vaan on laktoositon / soijaton ruokavalio, niin ei voi mitään pika-apuja ottaa nutrileteista tai vastaavista, mikä olisi kyllä ihanaa.. mutta ei tässä auta kuin nousta sohvalta ja mennä lenkille, onneksi on vapaapäivä niin voi sen jälkeen vetää tajun kankaalle sohvalle :D.. onnittelut plussanneille ja toivon että pian päästään tulemaan mukaan sinne ryhmään :)
nii joo, tonne listaan voisi pistää tarkennusta, minä 32 v ja mies 38 v :)
Taas se täti tuli tänään kylään.. ja tähän asti pisin kierto tuli tästä. Että se siitä sitten ja eikun vaan taas uutta yrittämistä.
Huomenna aion soittaa terkkariin ja kysyä aikaa lapsettomuuslääkärille, kun maaliskuun alussa tulee se vuosi yritystä täyteen.
Täytyy nyt yrittää olla ressaamatta tästä vauva-asiasta.
Plussatuulia!
Pupuliini kp1/29-34