Esikoishaaveilijoiden alkuvuosi 2010
Kommentit (391)
Onnittelut plussista!! :) Näitä plussia on tullu täällä niin monta, ettei meinaa mukana pysyä..
Omaa napaa: Täällä on kans ollu foolihapot käytössä, nyt kävin hakemassa lisää niitä ja greippimehuakin.. Mulla on ollu taas vähän ongelmia oviksen bongaamisessa. Käytössä on viime kierroissa ollu netistä tilatut liuskatestit, joilla alotin testaamisen nyt maanantaina (ma nega, ti häilyvää, ke himmeä viiva, to nega). To negan jälkeen ihmettelin, että mihin piruun se ovis hävisi, et jäikö kesken vai tuliko se testien välissä. No marssin varmuuden vuoksi tänään apteekkiin ostamaan toisen merkkisiä, hieman kalliimpia liuskatestejä ja testasin taas samaan aikaan töiden jälkeen, niin ilmesty selkeä viiva!? Mutta ei vielä ihan yhtä vahva kuin kontrolliviiva. No jatkan nyt sit testaamista noilla apteekin testeillä, oishan se kiva löytää se oikee ovisplussa!!
kp 16/n.32-36 yk 7
Luin tuossa huvikseni raskauden oireista, jospa meilläkin tärppäisi.
Niihin kuuluisi:
-katkonainen uni
-erittäin arat nännit
-maha nipistely,menkkamainen kipu
-päänsärky
-kiukuttelu
-joidenkin tuoksujen pahoivointi tai "parantunut hajuaisti " :)
ja minulla on nämä kaikki.. olen monta yötä nukkunut todella katkonaista unta, yleensä minä olen se joka nukkuu kuin pikku possu ja ukko kuorsaa. Nyt olen heräillyt pitkin yötä ja uni ei tule ennenkuin pitäisi nousta töihin. Tänään huomasin rinnoissa että nännit ovat todella kipeät. Säikähdin aivan että miten arat ne ovatkaan. Töissä minulle tuli sekä aluviikosta oli kova päänsärky..lääke onneksi helpotti. Ennen minua ei ole sen kummemmin tuoksut oksettanut, kunnes lounastauolla söin kakkua ehkäpä liian nopeasti ja tuntui että se tulee samantien ylös. Samoin olin mieheni kanssa teatterissa ja siellä huomasin miten voimakkaasti haistoin jonkun hajuveden ja se oli todella voimakas!
Maha on kovin turvonnut, mutta olen antanut sen turvota rauhassa :) mahan sisällä juimii..olisikohan jotain :)
Tein aamulla citymarketin halpistestin ja haalea plussa!! En kyllä tohdi vielä kovin juhlia.. Jotenkin en luota, että se varmasti näyttäis totta!! Nyt pakko hakee apteekista testi!! Jotenki ei uskallla antaa itsensä vielä juhlia ettei vaan tuu sitten kovaa pettymystä, mutta kumminkin peukut pystyssä!! Olis nyt!! Pitää vissiin pian karauttaa apteekkiin! :) Outoa vaan kun ei oo mitään oireita! Jänskää!!! Hui!!
Onnittelut plussanneille!
Mulle tuli tuossa muutama päivä sitte täti kylään ja nyt on siis aluillaan yk 8. :(
Ajattelin nyt yrittää ottaa rennosti ja olla ajattelematta vauvajuttuja pari kuukautta. Yritys siis toki jatkuu, mutta tarkoitus on pitää haaveet ja toiveet kurissa, että vois keskittyä paremmin muuhunkin. Ja eihän sitä tiiä vaikka tärppäis jos lopettais jännittämisen. Yritän pitää taukoa täältäkin, mutta tuun tietysti heti kertomaan jos jotain tapahtuu.
Tsemppiä kaikille ja onnea matkaan plussien metsästyksessä!
-Helja
Nyt sain digitestillä tuloksen "raskaana"! Ei voi uskoa todeksi!! Ihanaaaa!!! Laskettua-aikaa piti jo käydä kurkkaamassa ja se olis 24.10.2010
Nyt ollaan niin yhtä hymyä! Itku väkisinkin kyllä tuli kun menin testiä miehelle näyttämään..
Plussatuulia kaikille! :D
Hurjasti onnea Eliselle plussasta! Voin uskoaettä olet yhtä hymyä! x)
Todella mahtavaa että noita plussia alkaa satelemaan tänne oikein urakalla! Oma toivokin alkaa pikkuhiljaa heräämään!
Pahoittelut tädin kohdanneille!
Hillamarja: mikäs tilanne on siellä? Onko yhttään asiat selkeytyneet? Toivotaan että sieltäkin tulee plussa!
On: Täällä oli eilen ovis, nyt sitä sitten ollaan hyödynnetty. Toivottavasti tärppää. Nyt oon kuitenkin ollu paljon rauhallisemmin mielin ja en koko ajan mieti että jokohan tärppää. Nyt on vaan fiilis et kyllä sen sit parin viikon päästä tietää. Ihan hyvää tekee välillä olla vähän rennommin :D
Plussatuulia!
Onpa ihana kuulla miten raskaus yllättääkin joskus :D Minulle pitäisi viikon päästä tulla menkat, joten saapa nähdä. Rinnat on edelleenkin kipeä ja mahaa pömpöttää, mutta kuten kirjoitin, oon antanut pömpöttää :) vuotoa on aika paljon joten ehkä ovis, tai sitten jotain parempaa kuplisi mahassa!
Katsotaan viikon päästä miten pillereiden jälkeen ekat luomumenkat tulee vai tuleeko ollenkaan.
Peittoa ollaan heiluteltu senkin edestä, jossain sivulla oli että paras olisi aamulla, valot päällä joten se on tehty, sekä juotu litratolkulla greippimehua! seuraava viikko menee kovassa työkiireessä ja harrastusten parissa, joten tsemppiä kaikille!
Tuli mieleen, oletteko te kertonut kenellekään että suunnittelette perheenlisäystä? Itse mietin kovasti kertoisinko siskolleni, jolle kerron todella paljon asioita. Mutta jotenkin tämä asia tuntuu niin isolta että ehkä pidän minun ja mieheni välisenä kunnes jotain tapahtuu.
ihanaa lukea täältä plussa uutisia! kumpa itsekin saisi sellaisen :( vielä ei ole omalle kohdalle osunut, tässä kuussa yritetään oikeen urakalla!! me ei olla kerrottu suunnitelmista oikeastaan kenellekkään, paitsi mieheltä lipsahti veljelle tieto, mutta muuten ei. on kivempi ettei muut odota uutisia vaan sitten voi kertoa ja yllättää kun on varmaa että niin tapahtuu! :) tsemppiä kaikille!
Taitaa tulla koko viestistä omaa napaa :D
Onnea plussanneille, joko edellinen oli neljäs :) Jännä miten yhtäkkiä heti monta :)
Soitin tänään neuvolaan ja sain ajan kuukauden päähän, jotain sanoi että näkyy sitten ultrassa että kai ne jotain sielä sitte jo katselee...Oon ihan pihalla näistä :D
Joku niitä oireita kyseli...Mistähän sitä alottas...
-Rinnat on ihan sairaan kipeet etenki aamuisin ja eipä mee enää ees pienimmät rintsikat päälle ku ne puristaa :D (Ei kiva)
-Herrrrrmot menee..Pieniki asia mikä ei mee niinku haluan nii raivostun :O (Mies raukka) Tähän hermoiluun liittyy seki että lopetin tupakin polton joten pinna senki takia kireellä
-Vaikka hermot meneeki nii silti välillä on tosi rauhallinen olo ja semmonen luottavainen mieli(En tiiä onko raskausoire mut oon jotenki välillä havahtunu et "ompa hyvä fiilis" :D
-Itkettää, pieniki "loukkaus"miehen suunnalta nii meikä märisee :D Tai sit ihan vaa onnesta. Joskus ku havahtuu et "perhana mä oon ihan oikeesti raskaana" Nii sit pitää itkiä :D Viimes tänää sen neuvolaan soiton jälkeen, jotenki tuntu et nyt se on virallista :O heh...
-Pissattaa pissattaa pissattaa
-Heräilen öisin
-En oo pystyny nukkuumaan plussauksen jälkeen mahallaan ollenkaa kun maha nii turvonnu ja herkkä.(Ennen en pystyny nukahtaan kuin mahallaan ja enkä koskaan nukkunu selällään, nyt ei tuota ongelmaa enkä edes unissaan kieri mahalleen :D)
-Mahaa pistelee ja kihelmöi lähes tulkoon kokoajan. Joskus oikeen "riipasee" kivuliaasti et oisko ne niitä "repäsykipuja"
-Finnejä on tullu kauheena selkään ja rintaan yleensä ei oo nii paljo(saattaa osaksi kyl johtua stressistäki)
-Joskus alkaa tekeen mieli jotai tiettyä yleensä makeaa tai jotai limpparia, luulen et tää kyl johtuu siitä tupakoinnin lopettamisesta ennemminki ku raskaudesta...(Ja ei muuten auta yhtään ku tän sivun yläreunassa pyörii tuo ballerina keksi mainos..Ballerina keksit on mun lemppareita ja lakritsi/salmiakki karkit nam nam ja ku ne kaks on viel yhesä...*kuolaa* Eipä ollu meijän lähikaupasa ku kävin ykspäivä toivekkaana katsomasa >:/ )
-Unohtelen asioita ja en jaksa yhtää keskittyä mihinkää "turhaan" En tiiä onko sekää tästä raskaudesta johtuvaa mut ei oo kyl yleensä ollu näin hajamielinen ja semmonen ettei telkkariakaa jaksa keskittyä katsomaan ja harmittaa ku menee ohjelmistaki puolet ohi :D
Jokohan siinä oli kaikki oireet näin suunnilleen, kaikki oireet on kai osaksi ollu jo esillä ennen plussausta mut enempi kiinnitti huomiota tietty plussan jälkeen. Nippailu ainaki tuntu jo ennen plussaa. Hiih vieläki ihan jänskäsä ku ei tiiä miten täsä etenee. Kellekkää ei olla vielä kerrottu(paitsi tietty tänää sinne neuvolaan :D) Kovasti tekis jo äitille mieli kertoa mutta ei varmaan tässä vaiheessa vielä kannata. Mitä mieltä itse olette? Millon kannattaisi alkaa"hehkuttaan" raskautta :D Huh tulipa tekstiä. (Huomaa että saatiin vasta puolituntia sitten netti tähän uuteen asuntoon :D Heti piti tänne tulla purkamaan tunteita :D :D )
Sori jos kirjotusvirheitä tai epämääräsiä lauseita en jaksa lukia koko juttua läpi :D (Ei jaksa keskittyä :D :D)
Kävin eilen gynellä ja se kattoi ultralla että ei oo tukoksia missään. Noh, kaikki oli lähestulkoon samassa jamassa kuin kuukausi sitten..limakalvo oli 5 mm elikkäs kuulemma pitäis olla oviksen lähipäivinä..follikkeleja ei vaan ollu kauheen suuria kehittymässä..8mm oli suurin eli follikkelit oli kutistunut 2mm kuukaudessa..hmm jätte mystic??!!
Joops..terot sain käyttöön 3 kuukaudeks..kattellaa sitte miten jatkoa. Eli jos ei 3 kk aikana oo menkat tullu normisti ni sitte lapsettomuuslekurin puheille..nyt jo? sitte on "vasta" puol vuotta menny..vissii tuolla yksityisellä on pikkase nopeempaa toimintaa!Gyne sanoi että mun muiden hormoonihäröjen takia(kilpparin vajaatoiminta ja prolaktiinin ylituotanto)raskautuminen ei tule oleen helppoa, mutta että hoitokeinoja on lukematon määrä!
Kävelin gyneltä suoraan kauppaan ja ostin siideriä kännitarpeisiin...vetäsin maanantailiiskat..sen verran vitutti ja ei työttömällä oikeen oo mtn väliä että koska oikee juo viunaa!
Elikkäs..jään siis sivusta seuraajaksi siihen asti kun jotain tapahtuu..käyn kyllä lueskelemassa täällä ja elän teidän mukana:)
Kaippa se sitten meillekkin tulee joskus vierailulle se haikara!
Positiivinen ajattelu kunniaan..eiks ni likat??
Ymmärsinkö oikein chaizuli, että puolen vuoden yrittämisen jälkeen menitte yksityiselle? Itselläni on myös kilpirauhasen vajaatoiminta niin siksi kyselen :D meillä nyt ei ole yrittämistä kauaa takana mutta hyvä tietää etukäteen.
Nyt paljon tsemppiä sinulle!!
Hillamarja: Siis mä kävin tammikuussa jo yksityisellä gynellä..oon siis aina käyny mut mut..nyt kävin siis uudestaan koska menkkoja ei oo tullu vieläkään..3kk nyt pillerien lopettamisesta. Sain sen 3kk kuurin teroja ja jos sen jälkeen ei oo menkkoja normaalisti nii sitte uusiks lekurille.elikkä joskus kesäkuulla pitäis mennä jos ei mtn oo tapahtunu.
Suurensuuret onnittelut danolle ja Eliselle plussasta :) Antaa uskoa itsellekin, kun muut saa positiivisia tuloksia!
ON: Mun rennompi fiilis kesti tasan kaksi viikkoa, mutta nyt kun kriittiset päivät on menossa, niin tuttu stressi ja paine on taas seuranani.. :( Niinpä mieheni kanssa ollaan päätymässä siihen, että pidetään yrityksestä taukoa pari kuukautta ja katsellaan sitten asiaa taas uudemman kerran. Ehkäisyä ei toki oteta käyttöön, mutta kaikenlainen kiertopäivien laskeminen ja seksin suunnittelu menee pannaan, samoin muu tiedostettu yrittäminen. Katsotaan tuottaako tämä tulosta ja jos ei, niin sitten kesän korvilla lähdetään varmaan työstämään asiaa yksityisen gynen kanssa. Jään siis toistaiseksi taustailemaan, mutta kuten kohtalotoveri-Helja, niin toki minäkin tulen kertomaan mikäli jotain kerrottavaa ilmenee.
Paljon plussatuulia kaikille ja rentoa mieltä, toivotaan, että kevät tuo meille kaikille uutta puhtia ;)
Janet yk 7
Tällä palstalla minunkaan raskauskateus ei ollut muuta kuin salamannnopea häivähdys, on mahtavaa kun tajusin että näinkin pienestä porukasta tulee joka kuukausi niitä plussia! Jospa meille muillekin. :)
Minä arvelen että ovikseni oli viikonloppuna. En tehnyt testejä (silloin alkukuusta tein pari turhaan), mutta valkovuoto, "märkä" olo ja alavatsassa tuntunut "poksahdus" olivat oireina. Varsinkin kun poksahduksen jälkeisinä päivinä se vuoto taas hiipui.
Tosin minulla juilii välillä tuolla lisääntymiselimien kohdalla vähän väliä, lieneekö normaalia vai onkohan minulla vain jokin kamala PCO tai mikä lie.
Minulla on vuorotellut vauvahaaveet ja sellainen "voi kun elämä olisi niin helppoa näin kahdestaan aina vaan" olo. Osittain vaikuttaa sekin, että olen aika innnoissani uudesta työstä ja siell on saanut vastuuta. Ja ihan varmasti ei ehtisi yhtä paljon työhön keskittymään, jos on 1-vuotiaan päiväkotirumba arkisin. Tai siis mähän olen meinannut että mahdollisen äitiyslomani jälkeen mies sitten jäisi yhtä pitkäksi aikaa hoitovapaalle, mutta mies ei ole ihan vielä suostuntu. Minusta se olisi mahtava ratkaisu, lapsi saisi kotihoitoa ja vahvan siteen molempiin vanhempiin, mutta minä en tippuisi töiden suhteen täysin kelkasta.
Mutta eipä ole sellaiseen mitään tarvetta vielä, seuraavan 2-4 viikon aikana pitäisi minullekin menkat tulla, jos ovat tullakseen!
Onkohan kellään muulla sellaista oloa, että elo on yhtä ovulaation odottelua? Ensin kuukautisten alettua odotellaan, että pääsisi taas yrittämään ja ovulaation jälkeen odotetaan yrittämisen tuloksia. Jos täti päättää vierailla, on seuraava kierto taas samaa odottelua. Hölmöintä on, että odotetaan, että päästäisiin odottamaan. Ikäänkuin istuisimme odotushuoneen eteisessä, jotta pääsisimme odottamaan, vielä yhdeksäksi kuukaudeksi.
Juhlistettiin miehen kanssa ovista menemällä heti töistä tultuamme vällyjen väliin. Hetkittäin on tullut mieleen pelko, että latistavatko vauvahaaveet seksielämänne, mutta makuuhuoneessa ei vauvahaaveet käyeet edes mielessä.
Onnea vielä kaikille uusille plussanneille! Kylläpä teitä o paljon. Toivottavasti moni meistä haaveilijoista liittyy vielä joukkoonne.
yk (virallisesti) 2. kp 13/28
Heti alkuun onnea plussaporukalle!
Ja on tää elämä ollut pari kuukautta sellaista ovulaatiosta toiseen -elämää. Mulle on sattunut vielä aika paljon tsressiä töiden sekä läheisen vakavan sairauden ja poismenon vuoksi tässä alkuvuodesta. Siksi en ole täälläkään ehtinyt pyörähdellä.
Mutta siis yritystä jatketaan, suhteellisen rennolla otteella. Ovistestejä hankin puolileikilläni; on kiinnostavaa verrata oviksen ajankohtaa ja omia tuntemuksia/oireita sen aikana. Jotenkin itsetuntemus ja tietoisuus omasta kehosta on lisäämntynyt ihan itsestään.
Mutta siis, viimeisin ovis sattui viikonlopulle, jolloin oli sopivaa aikaa harrastella petipainia. Mutta varsinaiseen asiaan: sunnuntaina tunsin todella vahvasti raskautumisen tuntemuksia (takana on abortti 8. viikolla neljä vuotta sitten, joten tuntemukset ovat jotakuinkin tuttuja, tosin en muista kuinka nopeasti viimeksi koin näitä samoja fiiliksiä): juilimista vatsassa, pissalla juoksemista, kovaa kipua alaselässä, fiinien sikiämistä decolteelle ja nassuun, plus rinnat ovat olleet aivan kosketusarat. Ja siis huom. koskaan aiemmin en ole kärsinyt ovulaatiokivuista, menkkakivuistakin satunnaisesti - ne kietämättä ovat hieman samankaltaisia kuin oloni nyt.
Mietin, että voivatko raskautumisen "oireet" alkaa näin pian vai kuvittelenko omiani? Onko kellään kokemuksia?
Odottelen panikoimatta ihan suosiolla kuukautisten arvioituun alkamispäivään, ennen kuin testailen yhtään mitään. Hieman tekisi mieli testata kaapista löytyvällä ovistikulla, että mitä se sanoo, mutta toisaalta en luultavasti tule hullua hurskaammaksi vielä tässä vaiheessa kiertoa.
Plussausta kaikille!
Uutena jäsenenä tulin.
Minä 23v
Mies 25v
Kiva lukea täällä muiden kertomuksia omista haaveista. Meillä on vasta alettu puhumaan, että voisi sellainen pieni tulla taloon. Lopetin pillerit viime vuoden puolella syksyllä ja kierto on on ollut yllättävän tasainen. Eli yrittämään tässä pitäisi ruveta tämän kevään puolella :) Ajattelin ensin varmuuden vuoksi selvittää, että kaikki on kunnossa, joten ensin gynen käyntiä ja papaa varailin. Olenkohan liian innoissani, kun jo mietin että miten makuuhuoneen sisustan vauvantarvikkeiden kanssa :)
on saatu plussia nyt useita tähän ketjuun!! Se tuo vähän optimistimia meille muillekin..
Omaa: aiemmin taisin jo valitella, että halpistesteillä ei ole löytynyt selvää ovisplussaa, niin viikko sitten kävin hakee tueksi apteekista Clinic liuskatestejä, tein sit sillon perjantaina testin kahdella testillä, joista tuo Clinic näytti suht vahvaa viivaa ja se halpistesti ei oikeestaan näyttäny mitään..Siinä sit Clinicissä viiva vahvistu la-su, joten eiköhän se ovis sit ollu su-ma tienoilla (mikä täsmäis myös laskurin tulokseen). Harmittaa vaan, kun oon viime kierroissa testannu vain tolla halvemmalla ja niistä en oo saanu ovisplussaa kunnolla. Nytkin tuo halpistesti näytti himmeitä viivoja tuossa keskellä viikkoa, mutta sit se himmeni loppuviikosta, kun taas sillon toi kalliimpi testi näytti plussan. Että ota tästä nyt sit selvää..miettii vaan, että mikähän pitää paikkansa ja ollaanko ajoitettu pupuilut ihan väärin edellisissä kierroissa..
No tavallaan ois tietty helpotus, jos vika ois ollu testeissä&väärässä ajoituksessa, eikä omassa ovuloinnissa ;)
Mies on nyt reissussa, mut onneks toi ovis saatiin hyödynnettyä ennen sitä.. Nyt sit ootellaan rauhassa loppukiertoa.
-Pöönis
yk 7 kp kp 23/n 32-35
mentiin ystäväpariskunnan kanssa baariin. Lähtiessämme päätin, että nyt on viimeinen juopottelureissu ennen raskautumista ja medin ihan viimeisen kautta. Nyt siis ihan aavistuksen humalassa kirjoittelen :). Yhdyntä sui juuri ovulaatin kohdalle. Mitään oieita ei ole, mutta mielessäni olen varma, ettö isänpäiväksi olisi iso lahja tiedossa. Hullu optimisti kun olen,
kp 16/28 yk2.
Tänään tuli postissa verkkoapteekista tilatut foolihappopillerit ja otin ensimmäisen nyt heti. Tupakointia olen onnistunut vähentämään hurjasti, eilenkin meni vain kaksi. :) Kovasti yritän valmistaa itseäni raskauteen ja mieskin on menossa täysillä mukana. Tsemppailen itseäni ajattelemalla, että mitä valmiimpi kehoni on raskauteen sitä luultavammin tärppää. Painoa kun saisi tiputettua kuutisen kiloa, niin olisin painoindeksinkin mukaan hedelmällisyyden kanssa varmemmilla vesillä.
Oltiin tiistaina kaverilla kylässä ja heidän 4kk poikansa oli lähes koko illan sylissäni. taisivat tuoreet vanhemmatkin huomata, että vauvakuume vaivaa, koska kyselivät kovasti olisiko meillä jo perheenlisäys suunnitelmissa. Siinä sitten pyöriteltiin silmiä ja seliteltiin, että ei tässä mitään kiirettä, tulee, jos on tullakseen, vaikka mieli teki hyppiä tasajalkaa ja kiljua, koska pikkuisen läsnäolo teki oman vauvakuumeen pahemmaksi kuin koskaa.
Parhaalla kaverillani laskettu aika kesäkuussa ja toiveissa olisi, että silloin ei tarvitsisi tuntea kateutta vaan voisi ajatella, että tommonen meilläkin on kohta...
Laskurin mukaan ovis olisi 18. päivä, mutta aika tuntuu menevän nyt hirmu hitaasti. Kp 8/28