Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoishaaveilijoiden alkuvuosi 2010

Kommentit (391)

281/391 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Marakyá, mullakin oli pitkä pilleriputki.. eka vuoto tuli jo 3 pv päästä pillereiden lopettamisesta, mutta syynä on ihan että olen viimeiset 5 v syönyt pillereitä yhteenputkeen, ilman menkkoja. Mutta ekat kierrot heitteli pitkästä lyhyeen.. mutta vasta nyt 5 kk jälkeen se on tasoittunut, yllättäen 27-29 päivän väliin, vaikka aikanaan menkat oli tosi epäsäännölliset ja pitkät.. nyt vuoto on 4 pv ja aika tarkkaan tulee.. ja hormoonimyrskyt alkaneet vasta nyt kun kaikki pillereiden vaikutus on poistunut.. että kaikki hakee paikkaansa... Mies ollut ihan ihmeissään että mitä tapahtuu, onneksi on ymmärtäväistä sorttia :)

Ja alussa mullekin tuli noita raskausoireita, ne oli vaan kun kroppa haki paikkaansa.. tuli pariinkin kertaan jo tehtyä raskaustesti ja turhaan..

Vierailija
282/391 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole menkkoja kuulunut(vielä..)mutta toiveet on korkeella josko kierto oliskin taas se 35pv niinku oli viimeksikin ja menkkojenkin pitäs tulla vasta viikon päästä..eilen mainitsemani menkkakivut on hellittäneet ja nyt ainoastaan satunnaista mahakipua..?hmm..

ensiviikosta tulee siis melkoinen pääsiäisen piinaviikko! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/391 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille! Kevät on tehnyt tehtävänsä :)

En oo tainnu ikinä ennen olut näin iloinen menkkojen saapumisesta.. Tosiaan kiertopäiviä ois tullut tänään täyteen 80, mutta saakin onneks aloittaa alusta :) kunpa vaan seuraava alkais jo oleen normaalimpi, niin vois suuremmalla toivolla sitä vauvelia odotella..

Marakuyá kyselit, miten kierto asettunut ehkäisyn lopettamisen jälkeen.. Mulla siis meni tuo vajaa 80 päivää, ennen luomumenkkoja e-pillereiden jälkeen.. Tyhkennysvuoto tuli normisti pillerilevyn jälkeen ja sen jälkeen yhtä sun toista tunnetta masun seuuville ja tuli sitä muutama raskaustestikin tehtyä, kun ei uskonut millään, että kierto ni pitkaks vvoi venyä ilman mitään kunnon syytä (kunnon syyhän on vain raskaus :P). En tiedä onko stressillä ollut osutta vielä kierron pitkittymiseen vai onko vaan n.5 vuotta pillereitä saanut kropan oman hormonitoiminnan sekaisin.. Tiedä sit häntä.. mutta siis oma kroppa ollut täälläkin hakusessa, saa nähdä oppiko sitä jotain tästä extrapitkästä kierrosta vai tuleeko ihan uusia juttuja vastaan tässä kierrossa..

).( vielä sen verran, että lääkäriajan varasin kun ei niitä menkkoja meinannut kuulua, mutta aika meni vasta ens kuun loppupuoelle.. kai senkin nyt saa perua, kun tuo täti poikkes kylässä ennen tuota aikaa.. Toisaalta oishan se kiva tietää ja tarkastaa, että oikeesti johtu vaan pillereistä eikä oo mitän muuta vialla.. Menkkakivut on ainakin päässeet unohtumaan osin näissä 5 pillerivuoden aikana, tai sit vaan oli kolminkertanen kipu, kun viipyikin näin kauan tulematta menkat.. Kyllä laittoi tämän neidin kaksinkerroin aina välillä.. Toivottavasti ei monia menkkoja tulis tässä tai jos tulee, niin ei ainakaan ois noin kovat..

Vierailija
284/391 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille kuumeilijoille. Ja nonnuskalle onnittelut menkoista :) ja tsemppiä niille, jotka elää jännittäviä aikoja plussanmetsästyksessä :P

Aattelin tulla välillä kertomaan kuulumisia, vaikka eipä mitään kerrottavaa edes oikeastaan ole. Nyt odotellaan menkkojen alkamista, kun en jaksa uskoo että olis tärpänny. Vatsassa tuntuu, et kyllä ne menkat sieltä lähiaikoina tulee :/ Olis voinu jättää tulematta jo vihdoin. No ensi kuussa on sit tosiaan se lääkäri, et aletaan tutkimaan miksi ei lasta näy eikä kuulu.

Hyvää pääsiäisviikkoa kaikille :)

Vierailija
285/391 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samalla tädin kyläilyn odottelua.

Loppuviikosta pitäisi kuukautisten alkaa. Ei kyllä ole tuntemuksia suuntaan eikä toiseen. Paitsi, että söisin kuin hevonen. Huomannut itsestään uutena piirteenä, että kuukautisten lähestyessä tekee mieli syödä ihan hirveästi. Toivottavasti kierto ei ole mennyt sekaisin, kun paino putosi 7kg nutreilla+kilon myöhemmin.

Pupuliini: Tsemppiä lääkäriin. Toivottavasti on mukava ja ymmärtäväinen lääkäri. Me kävimme kanssa pari viikkoa sitten lääkärissä ja nyt odotellaan kirjettä jatkotutkimuksiin. Itse jännitin tuota lääkärissä käyntiä ihan hirveästi ja aivan turhaan. Verenpainekin nousi huimasti normaalista :D

Nonnuska: Onnittelut menkoista. Varmasti helpotti, kun alkoi uusi kierto. Toivottavasti huomattavasti lyhyempi.

Nyt vain plussaonnea kaikille. Eiköhän olisi jo aika lyhentää tuota haaveilijoiden listaa ja pidentää plussanneita.

Vierailija
286/391 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi uusi siis pinoon mukaan. Jo reilu pari kuukautta olen täällä käynyt keskusteluja lueskelemassa, mutta nyt sairaspäivän kunniaksi ajattelin itsekin liittyä joukkoon.

Hieman taustaa: Pillerit jätetty tammikuun lopussa, tyhjennysvuodon jälkeen ei tädistä merkkiäkään. Toiveikkaana testannut jo useamman negan, jotka tulivat jotenkin kauheina pettymyksinä. (nyt vähän enemmän jalat maassa asenteella mennään). Kävin yksityisellä gynellä tsekkaamassa tilanetta kun menkat vajaa kk myöhässä ja ultrassa näkyi toisella puolella monirakkulaisuutta mutta onnekseni toisella puolella hyvin kehittynyt rakkula. Laskettiin rakkulan koon mukan (14mm) että ovis noin 3 pvän päästä ja limoista pätelleen tuli kellon tarkkuudeella. Ovis tuli hyvin hyödynnettyä ja nyt odotellaan...

Ensi ma voisi siis varmaan testailla. Ihan kiva kun sain kutsun työhaastatteluun huomenna, aika huonoon aikaan osui. :o(

ponityttö82 kpmonta/ei hajuakaan yk1

Vierailija
287/391 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin hirmuisesti onnea Janet ja ray ja kaikki muutkin plussanneet! Tuo toivoa itsellekin kun toiset pitkään/puolipitkään yrittäneet ovat vihdoin onnistuneet. :)

Mulla taas ei ole juuri mitään kerrottavaa vieläkään. Yksi kierto taas lähenee loppuaan ja tuhruvuodosta päättelisin että täti sieltä tulee eikä vauvaa. :( Mietittiin jo miehen kanssa että vois kohta soitella aikaa johonki tutkimuksiin, ku ei millään jaksais oottaa että tulee vuosi yritystä täyteen.

Eipä mulla taas muuta, tsemppiä kaikille yrityksiin ja koitetaanpa jaksaa tätä raskasta ja stressaavaa odotuksen odotusta. Mä häivyn taas taustailemaan, koska on tuntunut vähän auttavan ainakin henkisellä puolella tätä yrittämistä että en oo joka päivä roikkunut täällä palstalla. Tuun taas sitte muutaman viikon/kuukauden päästä kertomaan kuulumisia.

-Helja yk 9, kp 25/~26

288/391 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tosiaan ovulaatiotestejä joskus kuukausi sitten. Ajatteli testata, että tuleeko ovista ollenkaan, kun on ollut sitä prolaktiiniongelmaa ja että onko lääkitys tarpeeksi vahva. Vahvin viiva tuli 8.3. Taustahan on se, että viimeisen renkaan jälkeiset menkat tuli heinäkuussa. Sitten teroilla 3 kertaa syksyllä ja sitten tuli taukoa ja luomumenkat nyt vasta tammikuussa ja sitten helmikuun 19. päivä. Olis pitänyt syödä Norprolacia koko ajan, eikä vaan alkukierrosta.

Eka kierto kesti 33 päivää. Nyt sitten testasin viime torstaina, kun oli kp 35 ja testi näytti negaa. Ei kyl ollut aamupissa, mutta testiä mainostettiin herkäksi. Olin kyllä vähän pettynyt, kun olin jotenkin ollut niin varma, että nyt tärppäs. Tissitkin oli tullu niin helkkarin kipeeksi. Tosin sitä oli aina hormoniehkäisyn aikaankin, mutta ei ekojen luomumenkkojen aikaan. Jatkoin sitten Norprolacia siltä varalta, että hormoni olisi kohonnut liiaksi, ettei kierto venyisi siitä enää pidemmäksi. Meillä kun on ollut remontti koko kevättalven menossa, niin ei ole niin kauheasti ehtinyt stressaamaan enää muita asioita.

Tänään sitten testasin uudelleen heti aamupissasta ja plussahan sieltä tuli :) Että näköjään tiineytyy ne vanhatkin naaraat (kohta 36 v.)! Periaatteessa toisesta kierrosta, mutta menihän siinä puoli vuotta, että tuli se toinen kierto. Kivalta tuntuu ja toivon mukaan jatkuukin!

Vierailija
289/391 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjan paljon onnea Starling ja tsemppiä odotukseen :)

Ja tervetuloa ponityttö mukaan kuumeilemaan.

Täällä alkoi sitten menkat eilen ja toi mukanaan taas aivan mahtavat kivut. Ei yhtään kivaa.. Eli taas siis alkaa uusi yk :(. On tämä odotuksen odotus tosiaan aika rankkaa, mut ei auta kun vaan odottaa :P

Onneksi jotain kivaakin on tapahtumassa. Vielä tunti töitä jäljellä ja sit loppuu tää työ for ever :) (en erikoisemmin tykännyt tästä). Ja nyt sit viikko vapaata ja sit alkaa uusi työ! Jee :)

Vierailija
290/391 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos pupuliini ja onnea sullekin uudesta työstä! =)

Mun työhaastattelu meni todella kivasti joten nyt on entistä enemmän pää pyörällä kaikista ajatuksista. No, ei ne mua vielä oo palkanneet, joten mitä vaan voi tapahtua. Jos nyt plussasisinkin tästä kierrosta, niin olis kyllä pakko sanoa kiitos ei, mutta jos ei, ja mut sinne otettais, niin pitäis varmaan laittaa tulppaa siimahännille ainaki muutamaks kuukaudeks.

Ei kyllä minkäänlaisia oireita havaittavissa. On se kumma kun heti pillereiden lopetuksen jälkeen (jo siis kuukausi ennen ekaa ovistakaan, vaikka enhän mä sit tienny) mulla oli kamalasti oireita (nippailuja, kouristeluista, paineen tunnetta, vessassa juoksua, selkäkipuja... lista jatkuu) ja olin NIIN varma et oon raskaana ja nyt sit kun teoreettisesti on edes mahdollista (oon varma et ovis oli viikko sit ma, ultra+limat) niin nyt on ihan varma olo etten oo raskaana. Pieni toivonkipinä silti elää. Mut ne ekat negat tuli niin kamalan kovina pettymyksinä jotenki. Nyt mulla siis terolut-kuuri kun eka kierto venyi (ja siis "venyy" edelleen, jotain kp 60 tänään), niin ajattelin kyllä odottaa sen vikan terolutin jälkeen kolmisen päivää, millon vuodon pitäis alkaa ja sit vasta testata, jos ei ala. En tiedä onko edes mahdollista että tästä oviksesta tulisin raskaaks, onkohan tää munasolu jotenki huonompi, kun on tämmösestä pitkästä kierrosta. Mun gyneltä oli jotenki kauheen vaikee saada vastauksia... Erikoista että se tuntu jotenki vaivautuneelta kun yritin kysellä tärppipäiviä jne. Liekö väärällä alalla? hih. No joo, tälläset vuodatukset tänään.

ponityttö82 kp60/? yk1

Vierailija
291/391 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset Heljalle ja muille onnitteluista :) Eilen oli eka neuvola ja siirryn nyt taustailemasta kokonaan tuonne o-puolelle. Vointi on alun hyvän jakson jälkeen muuttunut tasaisen etovaksi ja tätä pahoinvoinnin riemua on nyt jatkunut kaksi viikkoa putkeen.. Raskausoireita on muutenkin koko kirjo, joten toiveikkaana tässä odotellaan nt-ultraa :)

Hurjasti tsemppiä kaikille yrittäjille! Kun sen plussan viimein saa, niin tuntuu, että kaikki sujui loppujen lopuksi aika mukavasti :) Niin sitä unohtaa kaiken sen tuskan ja epävarmuuden, minkä kanssa paini yritysaikana (ja saa uudenlaisen epävarmuuden tilalle, heh). Olette ajatuksissa!

Janet rv 8 + 2

Vierailija
292/391 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierto loppupuolella, olen merkannut kalenteriin sekä seksikerrat että mahdolliset ovisoireet. Sain Terolut-kuurin, sillä kävin lääkärin määräämänä labramittauksissa ja keltarauhastulos oli todella matala, vaikka sen pitäisi oviksen jälkeen olla korkea. Joten ainakaan 4 ensimmäisen kiertoviikon aikana sitä ovista ei ollut, oireiden perusteella ehkä oli viikkoa myöhemmin, mutta en ehtinyt mittailemaan. On muuten todella vaikea väkisin yrittää panna joka toinen päivä, me ainakin miehen kanssa ollaan sen verran väsyneitä arkikiireissä ja työn keskellä, että seksiä on spontaanisti lähinnä viikonloppuisin. Yhdessä on asuttu puolitoista vuotta, joten ei todellaakan enää ole sellaista päivittäistä kiihkeää seksiä. :)

Kuukautiskierto on jo nyt jotain 38 päivän pituinen, mutta eipä ole näkynyt sen enempää tuhruvuotoja, menkkoja kuin raskausoireitakaan. En ole vielä käynyt apteekissa, mutta eiköhän sitten viimeistään menkkojen aikaan tule haettua ne Terolutit. Helpottaisi varmasti yritystä jos kiertoa saisi lyhyemmäksi, nythän tässä on monta viikkoa putkeen aina ihan turhaa aikaa, jos ei menkkojen jälkeen ovulaatiorintamalla tapahdu yhtään mitään.

293/391 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille uusille plussanneille!! Toivottavasti kevät tuottaa vielä paljon lisää plussia.

Katosin tädin viime vierailun jälkeen taustalle, koska olin yltiöpositiivinen plussan suhteen ja tädin tulo ottikin henkisesti aika koville. Tuntui, ettei kovasta yrityksestä huolimatta onnistu ikinä ja oli kauhean vaikeaa lukea täältä iloisia vauvauutisia.

Lisäksi yksi parhaista ystävistäni, jonka en tiennyt edes yrittävän, plussasi viime kuussa heti ensi yrittämällä ja vaikka olenkin onnellinen hänen puolestaan, minulle tuli tunne, että olen maho vanha lehmä, joka ei koskaan tule saamaan lapsia.

Tädin vierailua on odoteltu tälle tai huomiselle päivälle. ja tänään päätin siten tehdä testin, vaikken plussaan uskonutkaan. Tikkuun tuli kuitenkin aivan haaleanhaalea toinen viiva!!! Tunteet ovat aika ristiriitaiset, koska tässä kuussa ei olla paljoa edes yritetty ja viiva oli tosiaan hirmu haalea. Miehelle piti näyttää tikkua ennenkuin uskoin, että viiva siinä tosiaan taitaa olla.

Pääsiäiseksi menemme mökille vanhempieni kanssa ja sovin miehen kanssa, että testaillaan uudelleen vasta maanantaina, jotta viiva ehtii kunnolla tummentua, jos on tummentuakseen.

Tunnelma on epäuskoinen, mutta onnellinen.

Vierailija
294/391 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkat siis alkoi ja kivut kovempia kuin koskaan! vuoto on aika runsasta mutta tulee lähinnä vaan sillon kun käyn vessassa!outoa..

mutta uusi kuukausi uudet yritykset! tsemppiä muillekin! :)

Vierailija
295/391 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussa tuli kolmeen testiin, niin pakko se oli sitten uskoa. Viime kierrossa tuli selvä ovisplussa pitkästä aikaa, n viikkoa tavallista myöhemmin, joten nyt mennään joko rv 4 tai jo viikkoa pidemmällä.

Tämä oli eka kierto, jolloin kävin vyöhyketerapiassa (n kp 14 ja 21, kun ovisplussa oli kp23), join greippimehua menkoista ovisplussaan asti ja jatkoin foolihappojen syömistä. Vyöhyketerapia auttoi osaltaan stressiperäisiin ovulointi&aineenvauhduntaongelmiin, ja kehon olo parani - joten itse olen tosi tyytyväinen, että menin. Muutenkin oli rennonmpi yk, otettiin rauhallisesti ja pyrittiin esim ulkoilemaan yms, sekä jättämään töitä vähemmälle.

Pikku hiljaa siirryn tuonne odottavien puolelle ja toivon, että raskaus etenee hyvin.

Tsemppiä kaikille yritykseen ja onnittelut myös muille plussanneille!! :)

296/391 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein pari tuntia sitten raskaustestin ja plussahan sieltä sitten tuli. Näiden toivon ja pettymyksen täyteisten kuukausien jälkeen tämä tuntuu uskomattomalta. Meille tulee lapsi!!

Clearbluen digitaalinen testi on hintansa väärti. Jos olisin tehnyt perinteisen viivatestin, olisin varmaan epävarma tuloksesta vaikka viiva olisi kuinka tumma. Nyt näytössä lukee raskaana ja mieskin näkee saman.

Kuiskailen kohdussani olevalle korvattomalle alkiolle, että pysyy siellä mahassa joulukuuhun asti. Tämän onnellisempi ei ihminen voisi olla.

297/391 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan Pöönikselle ja babyboomingille,

itellä tuli taas täti kylään ja oireet endon kanssa oli kyllä sellaisia, että taidan mennä käymään gynellä. Alkaa huolestuttamaan kun ei mitään kuulu ja toisaalta en ole aivan varma onko muuten paikat kunnossa.. mutta katsotaan.. mies sentään on saanut kevätpureman auringossa ja puputtelu sentään on entistäkin innokkaampaa :D

Vierailija
298/391 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö mahtuu uusi kuumeilija mukaan? Täällä on valtaisa kuume valllannut molemmat, minut ja miehen :)

Pillerit jäivät pois vasta nyt kuun vaihteessa, eli tämä odotuksen odottelu on aivan tuore asia meille. Itseltäni ikää löytyy 31 vuotta ja mieheltäni 34 v. ja aivan ensimmäisestä vauveliinista haaveilemme. Ja nyt jo jänskättää :)

Vierailija
299/391 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...teitähän onkin jo pääsiäisen pyhien aikana tullut tänne ihan kiitettävästi lisää! Antaa toivoa tännekin päin. =)

Tänään tasan 14 pvää oviksesta ja vatsan seudulla "paineen" tunnettta ja möyhintää, mutta saattaa hyvin olla vain täti tekemässä tuloaan. Vika Tero otettu eilen, joten odottelen vuodon alkua nyt varmaan (jos maltan) ainakin 3 päivää. Kaverin synttärit la, joten ennen sitä sit viim. tetailua, niin tietää uskaltaako ottaa yhtään sidukkaa. Ei halua yhtään ylimääräistä negaa enää testata, ne ottaa niin koville... :o(

Vierailija
300/391 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille plussanneille!

Täällä edelleen kärvistellään oudon kropan kanssa. Laastari siis jäi pois helmikuussa, tyhjennyt vuoto alkoi helmikuun loppupuolella. Sen jälkeen ei ole menkkoja kuulunut. Laastarin kanssa totuin melko tasaiseen mielialaan lukuunottamaatta taukoviikkoa. Mieliala oli jopa pelottavan tasainen, mikää ei oikein jaksanut edes ärsyttää liiemmälti. Tosin se näkyi myös petielämässä lievänä lamaantumisena. Pillereitä en ole koskaan voinut käyttää, sillä niiden kanssa hormonien vaihtelut saivat minut aivan sekopäiseksi. Nyt on aivan toisin. Maaliskuussa olin aivan haltioissani "seksuaalisesta heräämisestäni", kaikki oli kivaa ja silloin tuli pupuiltua melkoisesti. Nyt olen niin maassa kuin olla voi, en tiedä voisko kohta diagnosoida jopa vakavaa masennusta, jos tämä jatkuu. Pinna on kireällä ja äksyilen, olen melko räjähdysherkkä. Pahinta kuitenkin on, että mikään ei tunnut miltään petipuolella. Tämä on minulle aivan uutta. Kuten äsken jo mainitsin, halut ovat olleet melko tasaiset jo pidempään, mutta kun petipuuhiin on ryhdytty, on se aina ollut kivaa. Mutta nyt ei tunnu missään, tämä on ihan kamalaa, toivottavasti ei jää pysyväksi tilaksi. En ole juuri ehtinyt miettiä raskautumista tms. kun olen ollut niin solmussa itseni kanssa. Raskaustesitinkin tein selvittääkseni outoa oloani, mutta nega tuli. Tätiä siis odotellaan.