Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoishaaveilijoiden alkuvuosi 2010

Kommentit (391)

261/391 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että kokeillaan tuleeko ovista et olis sitten jotain kerrottavaa lääkärille. Jos vaikka pari-kolme kiertoa kattelis. Ekat luomumenkat tuli viime kuussa. Ehkäisynhän jätin pois jo heinäkuussa ja teroilla menkat tuli syksyllä 3 kertaa. Sitten ei mitään muutamaan kuukauteen. Nähtävästi vain alkukiertoon määrätyt prolaktiinin laskijat eivät riittäneet ja olenkin niitä ottanut nyt jatkuvasti. Eka kierto oli 33 päivää. Aloitin testaamisen sunnuntaina ja sain jonkinlaisen viivan näkyviin. Sen verran näkyi, että ajattelin et tohon se viiva tulis jos tulis. Maanantaina viiva oli selvempi, ei kuitenkaan yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Eilen taas haaleampi. Ajattelin sitten vielä tänäänkin testata, että jos vaikka ovat viallisia testejä, kun joka päivä tulee viivoja. Tänään ei enää mitään tullutkaan. Luulen siis ovuloineeni. Ihan kiva tietää että edes se toimii näinkin vanhana, kohta siis 36-vuotiaana. Mitään stressiä ei ainakaan vielä ole. Alunperinhän meidän piti vanheta ihan kahdestaan. Kodin remontointi tässä on ollut päällimmäisenä mielessä kesästä asti eikä muuta ole juuri ehtinyt ajatellakaan. Menkkoja odotellaan siis viikolle 12.

Vierailija
262/391 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sitten raskaustestin uudestaan. Kuten jo aiemmin mainitsin tosi tosi haaleasta plusssasta niin tänään se plussa oli jo vahvempi =) Menee tässä sisäistäessä hieman aikaa, ei oikeen meinaa tuntua todelliselta. Taitaa ne menkatkin sitten jäädä pois, mitkä pitäis ihan huomenissa normaalisti alkaa. Huh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
263/391 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä tuli juuri täti kyläilemään... plääh.. noh, paremmalla onnella taas..

puolukkaiselle onnea.. ja tarrasukkia matkaan..

Vierailija
264/391 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki ja suuret onnittelut plussanneille! Jesh!

Mulla on nyt viime aikoina ollut aika rento meininki koko vauvatouhun suhteen, ja hyvä olo.

Tosin tuntui pahalta kun toista lastaan odottava serkkuni hehkuttamalla hehkutti sitä fiilistä mikä on ku on just synnyttänyt ja saanut nyytin kainaloon. Hän vielä tietää yrityksestämme niin tuli sellainen oli että ''yritätkö vääntää veistä haavassa''.. olin vaan et ok.

Eilen aamulla mulla oli aivan törkeä alavatsakipu, vihlas tuosta alaalta tosi kipeästi. Piti ihan kaksinkerroin maata ja ääneen valitin. Menkkojen tulisi alkaa ensiviikolla ja ovis oli tod.näk. viime viikolla. Kipu ei ollut kuviteltua mutta sen luuleminen kiinnittymiskivuksi voi hyvinkin olla. Täytyy vaan katsoa ja odottaa..huoh!

Pitäkää peukkuja, minäkin pidän teille muille!!

Vierailija
265/391 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa hei!

Onnittelut plussanneille ja tsemppiä sitä omaa plussaansa vielä odotteleville. :)

Tosiaan, täällä olisi kuusi kpl One Stepin ovisliuskoja annettavana niitä tarvitsevalle. Itselläni ei ole niille nyt käyttöä, enkä roskiin raaski heittää ja inhoan kaappiin lojumaan jääviä tavaroita:D Päiväys on 06/2011 saakka. Halukkaat, pistäkeehän sähköpostiosoitetta, niin otan sitten yhteyttä.

Omasta voinnistani lyhyesti, mikäli se jotakuta kiinnostaa, että rv 9+6 menossa ja olo on aika karsea. Väsymys painaa ja oksettaa koko ajan. Eka neuvola on ohi ja siellä päästiin jo ultrallakin vilkaisemaan; pieni oli oikeaan paikkaan kiinnittynyt ja sydän löi vimmatusti!:)

Vierailija
266/391 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti onnea Janetille ja Puolukkaiselle plussasta! Hieno juttu. Nyt vaan peukut pystyyn et kaikki menee hyvin :)

Täällä odotellaan ovista saapuvaksi, ei sen kummempia :)

Onneksi tuo aurinko jo alkaa paistella kivasti, niin mielialakin on vähän korkeemmalla :) Vielä kuukausi aikaa ennenkun pääsee lääkäriin tutkimuksiin..

Plussatuulia kaikille!

Vierailija
267/391 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä sen verran, että Dano, mahtavaa kuulla että vaavi on oikeassa paikassa. Koita jaksaa huonon olosi kanssa. Siitä "kärsimyksestä" on kuitenkin luvassa maailman paras palkinto :) Kiva kun käyt kertomassa kuulumisiasi!

Vierailija
268/391 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti plussa-uutiset kuuluu pian myös teiltä kaikilta. *peukut pystyssä*

manta1: Jospa kuitenkin saat/sait miehen sopivasti houkuteltua vällyjen väliin. Varmasti masentaa omien toiveiden keskellä jos toisella tuollainen asenne. Ei se PCO onneksi kuitenkaan mahdoton ongelma ole voitettavaksi...meillähän onnistu siitä huolimatta suht helpolla. Tsemppiä!

pupuliini: Pian se lääkäriaika sieltä tulee...toivottavasti kaikki menee hyvin.

oma napa: Pahaa oloa riittää. :( Oksentaa ei oo tarvinu ku pari kertaa, mut yökin nykyään päivittäin. Syötyä ja juotua saa viel ihan hyvin. Välillä on lisäksi kovia vatsakipuja. :( Menevät onneks ohi 5-10 min, eikä ole ollut veristä vuotoa, niin on osannut olla suht rauhallisin mielin. Jospa kuitenkin neuvolatäti ultrais jo torstaina ekalla käynnillä, ettei tarvi huolehtia.

Aurinkoista viikonloppua!

-ray

Vierailija
269/391 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin siis gynellä, joka suhtautui tosi asiallisesti. Olin tehnyt mukaan taulukon, jossa oli viimeisen vuoden ajan kuukautiskierto ja tuhruvuotomerkinnät. Gyne suhtautui tosi asiallisesti, vaikka ensin tuntui itsestä nololta mennä näin äkkiä yrityksenaloituksen jälkeen valittamaan vaivojaan. Sanoi että tuhruvuoto tosiaan on usein keltarauhasen vajaatoiminnan merkki.

Mulle tehtiin ultratutkimus, jossa selvisi suurin helpotus, että minulla ei ole mitään PCO-oireita, joten minun ei tarvitse sitä pelätä. Sain labralähetteen, jotta voin mennä loppukierrosta tekemään keltarauhasen toimintaa mittaavaan testiin (siis ilmeisesti ihan normaali verikoe, josta mitataan sitten jotain muitakin arvoja) ja sitten sain valmiiksi Terolut-reseptin. Jos en siis nyt tule raskaaksi, niin voin alkaa syömään terolut-lääkkeitä, että kuukautiskierto lyhenee ja tasaantuu. Helpottaa sitten sitä yrittämistäkin!

270/391 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhana esikoiskuumeilijana tulin piipahtaa ja tsekkaamaan onko "vanhasta" porukasta plussanneita. Ilokseni huomasin RAY:n !!!! Erittäin paljon onnea ja ihanaa odotusta! ;) Eiköhän meidän kaikkien aika joskus koita! ;)

Muillekkin plussatuulia ja onnitteluja plussanneille! :)

Vierailija
271/391 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille plussanneille!

Itsellä menkat alkoivat ensimmäistä kertaa noin 7 vuoteen (hormoonikierukan aikaan ei juurikaan vuotoja). Kierukka siis poistettiin noin 4 viikkoa sitten.

Esikoinen edelleen haaveissa, vaikka toisaalta ajatus pelottaakin kuinka pienen lapsen kanssa selviää. Meillä ei ole kummallakaan kokemusta pienistä lapsista. Mutta koska minussa asuu pieni ja joskus aika suurikin perfektionisti, niin ajatuksissa näen itseni vauvan käsikirjan kanssa vaihtamassa vaippaa kumihanskat kädessä ja välillä pyydän mieheltä neuvoja kuinka siinä kirjan ohjeissa sanottiinkaan... Hyppy uuteen tuntemattomaan pelottaa, mitäs jos en osaa tehdä kaikkea oikein?

Vierailija
272/391 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs! Täällä on ruvettu pikkuista yrittämään.. Tai pillerit on tällä viikolla jätetty pois, mies kylläkin nyt ulkomailla töissä, mutta tulee ensiviikon viikonloppuna kotiin taas pidemmäksi aikaa :) Siitäkös sitten lähtee yritys saada maailman ihanin asia elämäämme! Olen niin innoissani. Emme ainakaan vielä aijo laskea sen kummemmin mitään ovis-päiviä, mutta jos lasta ei millään kuulu, niin sitten otetaan "kovemmat" otteet käyttöön =)

minä -89 ja mies -89

yritys aloitettu 03/10

Vierailija
273/391 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin yksi "kuumeilija"

itse olen -89 ja mies -86, pillerit lopetin vuoden vaihteessa eli nyt kolmas kierto menossa eikä plussia vielä näkynyt. Eka kierto oli "normi" 29 mutta seuraava humpsahtikin sitten 34..taitaa pilskujen jälkeen olla hormoonit sekasin, oon yrittäny seurata ovista mutta alkaa jo tuntua että kuvittelen kohta senkin olemassaolon, jokatapauksessa pupuilua on tullut harrastettua sen verran tiheään että jos ei tärppää tällä kierrolla niin sitten kai täytyy rueta selvittäämään ovuloinko vieläkään normaalisti. Pikkuinen olisi erittäin tervetullut! :)

Vierailija
274/391 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Vierähtänyt aikaa tuosta viime vierailusta täällä, ollut yhtä sun toista ajateltavaa tässä.. ja toisaalta tietoisestikin yrittänyt hillitä vauvakuumettaan..

Ensinnäkin onnittelut plussanneille, joita onkin tullut paljon sitten vime kertani! Ja munkin puolesta tervetuloa uusille!

Nyt täällä mennään kp 75 ja menkkoja odotelleen edelleen. Ekat luomumenkat siis tilauksessa ja muutaman kerran testattu nega matkan varrella.. huomenissa olis tarkoitus lääkäriaikaa soitella, josko selviäis syy tälle pitkälle kierrolla tai ainakin sais kropan taas toimimaan normaalisti, kun ei kai sitä vauvelia voi saada ilman normaalia kiertoakaan :/ jotenkin arvasin, että mun tuurilla kierto tulee venymään ja venymään, vaikka tietenkin sitä toivoi että pillereidenkin jälkeen menkat tulis ajallaan.

nyt takaisin opiskuluiden pariin, joihin kohdistuvan suuren mielenkiinnon takia, etsin itselleni sijaistekemistä, eli lueskelin täällä viestejä :) tänne on vaan sen verran helppo eksyä.

-nonnuska

Vierailija
275/391 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MonnY: Kiitos. :) Toivottavasti sullekin pian koittaa taas aktiivisen vauvakuumeilun aika.

(.) Mies ylipuhui minut käymään alkuraskauden ultrassa, kun on ollut kovia vatsakipuja. Se oli sitten eilen ja siellähän se kaveri köllötteli ihan oikeassa paikkaa ja sydän sykki. :) Enköhän siis kohta uskaltautune o-puolelle.

manta1, haaveilija83 ja Tinttis: Täytynee kuitenkin käydä lukemassa edes silloin tällöin kuulumisia tälläkin puolella, että tietää miten teillä menee. Toivottavasti teidänkin aika koittaa pian!

Tsemppiä kaikille kuumeilijoille ja ihanaa kevättä!

-ray rv 8+1

276/391 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon vieläki teijän juttuja lukenu ku mä en löydä oikee paikkaani tuola odotuspuolen keskusteluissa. Mikää palsta ei tunnu nii "kodikkaalta" ku tämä tuntu :D

Mut kerrompa nyt kuulumisia ku oli nuita muitaki "vanhoja" käyny täälä :)

Oon nyt rv 10+4 eikä minkäänlaista pahoinvointia oo oikeestaan ollu :) Mutta muuten musta onki tullu ihan kamala :D Tänää esim sain kauheen itkupotkuraivarin ku kissat oli tiputtanu mun kukkapurkin mihin just olin laittanu pinkkejä ja vaaleensinisiä kukkia kasvamaan kesäksi :( Eli siis kaikki kiukuttaa ja kokoajan itkettää. Oon välillä ihan pelottavan hysteerinen :( Ukkelista ei tietenkää oo paljoa apua ku raukka ihan hämillään ku se ei tiiä mitä mun kans pitäs tehä :D Käytiin ekassa neuvolassa rv 9+4 ja sielä vauva oli :) Hypähtiki kerran meijän iloksi :) Np-ultra ois maanantaina ja hieman pelottaa ja jännittää mennä sinne... Mut sen jälkeen pääsenki kertomaan omalle äitille että siitä tulee taas mummo ja ukkelin vanhemmat saavat ekan lapsenlapsen :D Sit varmaa nää mun kiukkuilutki menee ohi ku ei tarvi enää jännätä ja salata ku voi jo ihan huoletta iloita (ootan niiiin et pääsen hypistelee kaikkia vauvajuttuja :D) Joop mut tulipa tekstiä. Jospa minä löytäsin vielä jonku palstan mihin pääsis avautuun nii ei tuo ukkeliparka ihan ressaantus mun kans XD

Ihanaa että täällä tullu lisää plussia ja porukka hyvällä mielellä :) Tosi paljon siis onnea kaikille ja peukkuja. Kevätki tulee ja aurinkopaistaa..

Terv. Pärri rv 10+4 (plussa tuli 5.2.2010)

Vierailija
277/391 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lueskellut tätä ketjua ja tuntuupi, että tämä on minu foorumini, jos mukaan mahtuu. Ehkäisylaastari jäi pois helmikuussa, ja ensimmäisiä luomukuukautisia odotellaan. Yli 10 vuotta olen käyttänyt ehkäisyä, joten oman kropan tuntemukset ovat aika hakusessa vielä. Muistelisin, että kiertoni oli aikoinaan melkoisen pitkä, joten luulempa, että kauan saan odotella. Miten kauan ootte joutuneet odottelemaan ensimmäisiä kuukautisia ehkäisyn lopettamisen jälkeen? Vajaat pari viikkoa on olut sellainen olo, että nyt ne alkaa (vatsa kipeä, rinnat kipeät, nälkä), mutta ei vain kuulu. Kertaalleen jo tein raskaustestinkin, joka näytti negatiivista. Hakusessa on siis vielä oma kroppa :)

Vierailija
278/391 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ole pitkään aikaan kirjoitellut tänne..ollut niin paljon hässäkkää, kunnes nyt on ehkä aihetta kirjoittaa. Menkat on nimittäin kolme päivää myöhässä,olisi pitänyt tiistaina alkaa.tammikuussahan lopetin pillerit joten pelkään että kuukautiset ovat sen takia sekaisin,vaikka minulla on ollut jo kahdet normaalit menkat,jotka ovat alkaneet ihan ajallaan, ja melkein kello tarkkaan aikaan. Tai tunnen hyvin helposti kun mahassa käy kipeää ja kohta pitää jo mennä vessaan. Tällä viikolla ei ole kertaakaan ollut sellaista tunnetta. Jännittää kovasti tehdä testi. Jospa odottelen viikonlopun..

Vierailija
279/391 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips vaan! tänään on päivä jolloin menkkojen pitäs alkaa "normi" kierron mukaan, aamulla tein testin: negatiivinen, nyt on alkanu alavatsakipu ja alaselkääkin jomottaa, taitaa olla menkat taas tuloillaan, ehkä tulevat sit taas vähän myöhässä, alkaa oma säännöllisen epäsäännöllinen kierto pilskujen jälkeen palautua..ärsyttävää ku saa viikonki odotella "vaipat housussa"!

mut kaikesta huolimatta ajattelen että EHKÄ ois vielä mahis...viimestään viikon päästä se selviää..

Vierailija
280/391 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mukaan mahtuu, niin täällä olisi yksi esikosta haaveileva. Sovittiin miehen kanssa tuossa muutama viikko sitten, että vauva on tervetullut, mutta eipä me ihan hirveän tarkasti olla ehkäisystä muutenkaan huolehdittu ja täällä nyt kovasti toivon, että menkat jäisivät tulematta. Nyt siis menossa kp 31/29, voi tietenkin johtua ihan vaan jännityksestä että tätiä ei ole vielä näkynyt. :)

Varsinainen yk1 alkaa siis heti seuraavasta kierrosta.

Meistä sen verran tietoa, että minä -81 ja mies -85 ja tosiaan kovasti toivotaan, että meidän seuraan liittyisi pian se kolmaskin. :)