Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoishaaveilijoiden alkuvuosi 2010

Kommentit (391)

221/391 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! En ole täällä käynytkään pitkään aikaan. Nyt kuitenkin outo tilanne. Lakanat hielu aktiivisesti oikeaan aikaan ja n. viikon päästä lasketusta ovulaatiosta oli yhtenä päivänä terävää kipuilua kohdun kohdalla, joita vois hyvin ajatella kiinnityskivuiksi. Nyt on yleensä kellon tarkat menkkani jo kolme päivää myöhässä, mutta testit näyttävät miinusta. Tosi epävarma olo nyt tässä kohtaa.On ko joku pielessä minussa, onko joku tuulimuna-raskaus vai mikä kropan on pistänyt sekaisin? Täytyy kai vielä odotella sitten menkkoja vaan rauhassa, vaikka olo ei ole ihan rauhallinen ja edelleen vaan toivon että oisinkin raskaana.

Vierailija
222/391 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn esikoisesta kuumeileviin :)

Oon 24v ja kuumeillu jo jonkun aikaa, nyt käydään yrittämään. Pillerit jätetty pois ja sen jälkeinen vuoto ollu viime viikolla.

Oon niin innoissani,että voisin revetä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/391 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEi mie en tiiä teenkö tään jotenki väärin!

Mistä mie saan uuen viestin? :D

Mut joo asiaan.

Esittely:

Mie -90, mies on -86.

naimisiin mentiin 8.8.2009

Vierailija
224/391 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no että teenkö.. tää on ihan hassu.

onneksi kopsaan aina viestit :)

Esittely:

Mie -90, mies on -86.

Vierailija
225/391 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no että teenkö.. tää on ihan hassu.

onneksi kopsaan aina viestit :)

Esittely:

Mie -90, mies on -86.

Vierailija
226/391 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten mie lyhentäisin... ööö...

yrityskierros num. 8!

Kauheet raskausuoireet: nipistely, repäsykivut,närästys, säännöllinen pahoinvointi,alkuturvotus,painontunne,kipeet tisut,haju-kuvotus,jatkuva pissitys mm.!

Eilen testi nega, kp 34, terkka sanoi et se ei merkkaa toistaseksi mitään ku oireita kerran on, ja menkkoja ei kuulu. 2 viikon päästä labraan.

siinä TODELLA lyhennettynä :)

toivottavasti joukkoon mahtuu yksi enemmän. ^^

Vierailija
227/391 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täälä edelleen oottelen menkkoja..nyt jo kp 102 ja vika terolut viikon alotuskuurista just otettu..noh kaippa ne viimestää ens viikolla alkaa..sittenpä voikin laskea taas kp15 ja aloittaa uuden kuurin..blääh tätä elämää!!

Vierailija
228/391 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt onpi sitten gynen käynti ohi. Oli kyllä mukava ja rohkaseva lääkäri, kukaan noin mukavasti kertonut hedelmöittymiseen/ raskauteen liittyviä asioita. Kertoi, jopa tutkimuksen tehtyään, että voisi olla muutamana seuraavana päivänä oivat mahdollisuudet tulla raskaaksi, näytti kuulemma siltä että ovulaatio olisi tuloillaan :)

Kommentoidakseni muita, jotka jo pitempään ovat yrittäneet ovulaatiotestien kanssa, ni se lääkäri sanoi ettei sellaiseen kannata ruveta, koska se ressaa liikaa ja raskautuminen on vaikeampaan. Tiedä häntä, saattaapi olla oikeassakin :) Mutta onnea silti jokaiselle yritykseen =)

229/391 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa sitten menkkojen mukana haudata... Vaikka testit näyttivät koko ajan negatiivista niin jotenkin toivo eli kun tavallisesti aina tarkat menkkani olivat myöhässä. No neljä päivää vain, mutta se on mulle niin epätavallista että pieni toi vo piili kuitenkin.

Nyt hautaan raskautumishaaveet pariksi kuukaudeksi koska en halua vauvaa ihan joulun lähellä (joo, tiedän, ehkä vähän hassua). Eli palataanpa asiaan toukokuussa...

Vierailija
230/391 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oisko se sitten varma merkki että ovis oli, kun heti sen jläkeen alkoi tosi pieni ruskea tuhruvuoto. Samaan aikaan mahaa turvottaa hirveästi ja tissejä on kivistänyt, eli ihan tuntuisi raskausoireilta tosiaan. Mutta mitäpä tässä raskautta jännittämään, jos jo nyt limansekaista verta valuu ulos.

Lueskelin ovis-menkat välin tuhruvuodosta netistä ja usein toistui että keltarauhanen toimii vajaasti. Oli niin tai näin, minä varasin jo gyneajan (tosin meni maaliskuun puoliväliin) ja käyn kertomassa tästä 40-50 päivän kierrostani ja 2 vkon tuhruvuodostani. Ehkä se jotain kiertoa tasoittavaa lääkettä antaa minullekin.

Eipä tässä oikein kannata raskautta jännitellä, jos tilanne on tämä.

231/391 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai olenko vaan syönyt jotain sopimatonta, kun vatsa käyttäytyy niin omituisesti. Vatsaa on nipistellyt ja ikäänkuin viiltänyt parinä päivänä ja röyhtäilen jatkuvasti kuin satmajätkä. En ole oikeastaan ikinä röyhtäillyt etenkään ääneen, mutta paineen tunteeseen ei tunnu auttavan mikään muu kuin äänekäs röyhtäily. Mielenkiinnolla odottelen ensi viikon loppupuolta. Jos plussa tulee, voin sitten tästä ällöttävästä röyhtäilystä tunnistaa jatkossakin plussat.

kp 21/28 yk 2

Vierailija
232/391 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli ostettua eka testi (tai oikestaan 2 kun toinen tuli kaupan päälle) ja illalla testasin; negaa näytti. Kp nyt 30/26-32. Menkkojen oireita ei ole lainkaan, viikonloppuna olin varman että nyt alkaa, mutta sit oireet hävis. Alavatsaa nipistelee ja turvottaa...Pieni toivo elää vielä vaikka yritän asennoitua että menkat parin päivän päästä varmaan alkaa. Tää olis siis yk 2.

Onnea kaikille jotka saaneet plussan! Eiköhän se meillekin jossain kohtaa tule.

Vierailija
233/391 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotellaan loppuviikkoa, jolloin mahdollissti vois testata, tai ehkä ois parempi odottaa ensi viikkoon, ellei menkat ala ennen sitä. Itse en oo lähteny noihin oireiluihin kovin paljoa luottamaan, koska varmaan sitä saa vaikka mitä raskausoireita kuviteltua itselleen, ja toisaalta just noi vatsatuntemukset ym liittyy myös esim stressiin, jännitykseen yms, eli ainakaan omalla kohdalla en niitä vois yhdistää suoranaisesti raskauteen.

Ainut oikeestaan, mitä omalla kohdalla on ollut tässä kierrossa erilaista, on epämääräinen hyvin niukka tiputteluvuoto (kirkasta), joka alkoi oletetun oviksen jälkeen ja jatkuu yhä. Jossakin on puhuttu kiinnittymisvuodosta yms, että vois kai se sitäkin olla, tai jotain muuta.

Tuosta oviksen tikuttamisesta..joo, toki ne lääkärit sanoo, että ei suositella heti alkuun ja pitäs välttää stressaamista ym, mutta varmaan monilla kuitenkin jossai vaiheessa (kun yritystä on jatkunu vähän pidempään) tulee sellanen fiilis, että pitäs tehdä"jotain enemmän". Itse en pystys kyllä olemaan tikuttamatta, kun kierto on ollu pitenevä ja ovista on tullut bongattua hyvin eri kiertopäivinä (aikasin tai myöhään kierrossa). Enkä kyllä tikuttamisesta stressaa, kun se on osa arkirutiineja, eikä siitä tarttee sen enempää hätäillä :)

Tsemppiä!!

Pöönis kp 29 / n 32-36, yk 7

Vierailija
234/391 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki!

Tässä pari viikkoa lueskeltuani rohkaistuin, josko minäkin mahtuisin tänne jutustelemaan. Itselläni on kuumeilua takana jo aika kauan, mutta vasta n. kuukausi sitten heitettiin ehkäisyt ja iahn ekasta ei sentään tärpännyt. Asenne on toistaiseksi että ei liikaa yritystä vaan annetaan asioiden tapahtua jos niin on yläkerrassa päätetty. Tarkemmin voin kirjoitella sitten myöhemmissä viesteissä, mutta lyhyesti:

mie 27 ja miekkonen 35, ja yhteisiä vauvatoiveita 02/10 lähtien.

Vierailija
235/391 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt tälläinen tilanne, jätin siis pillerit juuri pois, ja nyt olisi siis ekat luomumenkat..mutta, mitään kuukautiskipuja ei ole ollut, ja tänään alkoi tuhruvuoto. Ei yhtään mitään punaista vuotoa. Ja vain aamulla. Mahaa kovin pömpöttää ja turvottaa, mutta muuten normaalia kuukautiskipua joka on minulla aika voimakas ja johon ole joutunut ottamaan särkylääkettä. E-pillereiden aikana kuukautisen alkoivat aina tarkalleen, ja muuten minulla ei ole ollut mitään ongelmia ikinä.

Ok, e-pillereiden jättö sekoittaa, mutta luin monestakin paikasta että monella eka on tullut tuhruvuotoa ja sitten saattanutkin näyttää plussaa? Olen ihan hämilläni tästä :D Ennen kuukautisia kirjoitinkin kun rinnat olivat melko arat. hmmm....

Vierailija
236/391 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että enhän ole itseäni edes "esitellyt", ei ole mitään tietoja esittelyosuudessa minusta muuta kuin nimim. :) elikkäs taitaapi meillä, minulla -89 ja miehelläni -88, olla jo tasan vuosi yritystä takana, aluksi ei kyllä ehkä ollut niin ahkeraa kuin nyt on ollut. mutta vuosi sitten e-pillerit jätin. nyt on meneillään kp 18/30, ei ihan vielä jännät päivät mutta voisko sanoo että "varmistelupäivät" kun ovulaatio on tainnut olla jo, en tunnista sitä.. josko sitä tulee ikinä!? en tiedä, täytyy seurailla.. niin toivoisin plussaavani mutta ei toiminta ole tuonut tulosta, ainakaan vielä :( peukut pystyyn kuitenkin kaikille! :)

Vierailija
237/391 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Päätinpä minäkin rekisteröityä, niin pääsen jakamaan ajatuksiani muiden samassa tilanteessa olevien kanssa :)

Hiljattain teimme päätöksen, että vauva saa tulla, jos on tullakseen; ehkäisy jää pois maaliskuun alkupuolella. Pitkään odotin työtilanteeni tasaantumista ja siirsimme yrityksen aloittamista sen vuoksi, mutta nyt kun ikää alkaa jo olla (minulla 27v, miehellä 37v), niin päätimme, että työtilanne saa tasaantua tai olla tasaantumatta, vaan yritys alkaa nyt.

Plussaonnea kaikille ja mukava huomata, että moni esikoishaaveilija on jo plussannutkin! :)

Vierailija
238/391 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä me edelleen sun kanssa hengaillaan..blää:(

Mä sain kuurin teroluteja ja eilen illalla tuli vähän tuhrua ja aamulla oli kans tullu ihan pikkiriikkisen pikkuhousun suojaan..maha kanssa pullottaa niinku oisin ilmapallon niellyt.Liekö tässä sitten merkki siitä, että menkathan ne sieltä tuleepi.

Mulla on aika kovia mahakipuja ollu kyllä muutaman päivän..ennen pillereitä ei ollu koskaan minkäänlaisia menkkakipuja. Vähän tässä kanssa ihmetyttää että mikäs ny oikee on meneillään..tissit kanssa hieman kipeet..mutta mä ole päättänyt että en anna millekkää oireille valtaa kuin vasta sen plusmerkkisen testin jälkeen:)

Mulla on nyt jo kp105..että ei paljoo huumoria kyl irtoo.

Mut kyl meki katos täältä vielä joskus pois päästään..eiks ni?

Vierailija
239/391 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuh, oudointa tässä ihme tuhruttelussa on se että normaalit menkkakivut on kadonneet. Nämä tuhruttelut kun olivat vielä myöhässäkin, tein sitten testin joka tietenkin nega. Luin keskusteluita sitten kun en omista minkäänlaisia lääkärikirjoja :) että moni oli mennyt gynelle kun menkat eivät ole tulleet. Pitääköhän sitä odottaa että kaksi kuukautta. Yritin sivuuttaa keskutelut missä oli että vuotoa oli tullut,sitten viikko ja oli pärähtänyt plusssaa.

Mukavan olon tänään teki mieheni, jolle kerroin tästä jutusta, hän meinasi, että kyllä se juniori saapuu sieltä omalla ajallaan. ( Tuli heti mieleen, "eikös juniori oo poika???! :D :D

P.s. Voi kyllähän me täältä pois päästään!

Vierailija
240/391 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tervetuloa uusille!

Täällä suunnalla ollaan hiljaiseloa elelty, miehen kanssa sairastettu vuorotellen, niin ei mitään oikein olla touhuiltukaan, joten se siitä kierrosta..

Alkaa olla ittellä vähän semmoinen olo, että ei tästä mitään tule. Pitäisi varmaan itsekin nyt vaan seurata muiden onnistuneiden jalanjälkiä ja lopettaa kaikki yrittäminen ja stressaaminen ja palstailu ja kaikki.

Tämä olkoon viimeinen viestini tänne, palataan asiaan odotus-puolella!

-Annukkainen, kp 24/24-38, yk 7. (¤"¤@£&¤=~)