Nigerialainen mies isänä
Hei, onko kellään kokemuksia miten arki sujuu tuolta seudulta olevan miehen kanssa? En halua mitään rasismikeskustelua, vaan ihan asiallista kommenttia asioista, jotka johtuvat toisesta kulttuurista. Nyt on ainakin jo hieman oireita sellaisesta ettei osallistu rahallisiin kustannuksiin, vaan maksattaa muilla olemisensa. Tiedä sitten kuuluuko tuo afrikkalaiseen kulttuuriin, vai henk.koht. ominaisuus. Vauva on tulossa, mietityttää vain perheen tulevaisuus...
Kommentit (129)
Hei. Tuo kuullostaa jotenkin oudolta omaani ajatellen.... Erittäin surullista, mutta niin kuin tiedämme niin meitä on joka maassa omaan lähtöön. Ei pidä yleistää vaan yhden maan kansalaisesta, koska yhtälailla niitä ns "huonoja" löytyy myös suomalaisistakin ja niin kuin aivan jokaisesta maasta. Me ollaan ihmisiä jokainen väriin katsomatta. Voitaisiin keskustella enemmän ihan kaksin tästä asiasta ja olla ns tukena toisillemme? Laita minulle vaikka meiliä tähän os ninni1974@suomi24.fi :)
ja laitaa vauvankin heti tulemaan.
Ei pitäisi ainakaan lasten saamisten kanssa pitää niin kiirettä eri kulttuuristen miesten kanssa. Ne voivat olla niin liian erilaisia, ettei siitä yhdessä elämistä tule mitään pidemmän päälle.
Älä, jos vielä voit asiat muuttaa! ÄLÄ!
Yritin jos vaikka millä konstilla vääntää rautalankaa miehen ja isän vastuusta perhettä kohtaan. Ei mennyt perille.
Miehen rahat oli miehen rahoja, miehen aika oli miehen aikaa ja miehen perhe oli Nigeriassa.
Tuloksena on nyt isäänsä tapaamaton 3-v. isätön lapsi ja yksinhuoltajuus. Niin ja miehellä oleskelulupa.
Tunnen myös monta muuta ex-paria, joilla ongelmat ovat olleet samanlaisia (joillakin lisänä väkivalta) ja ero on tullut kellä ennemmin kellä myöhemmin. Yhdenkään parin liitto ei kestänyt muutamaa vuotta pitempään. Vaikeudet noissa avioliitoissa ovat olleet suht identtiset.
Tunnen myös pareja, jotka ovat olleet 20 vuottakin yhdessä. Jos kestää avioliiton ulkopuoliset suhteet, itsenäisen vastuunoton lapsista ja kodista jne. ja tykkää aina hypätä miehen alati vaihtuvan mielentilan mukaan, liitto onnistuu. Jos taas vaimo ajattelee naisella ja lapsillakin olevan ihmisarvon, ei onnistu.
En siis itse ole tämän Nigerialaisen kanssa vaan ystäväni on. Kovasti näyttävät olevan rakastuneita, mutta tuo siipeily-asia on kyllä pistänyt silmään. Tytön vanhemmat esim. joutuivat maksamaan nigerialaisenkin kulut kun olivat pienellä matkalla yhdessä. Nigerialaisella ei kuulemma ollut sillä hetkellä yhtään rahaa...
En siis itse ole tämän Nigerialaisen kanssa vaan ystäväni on. Kovasti näyttävät olevan rakastuneita, mutta tuo siipeily-asia on kyllä pistänyt silmään. Tytön vanhemmat esim. joutuivat maksamaan nigerialaisenkin kulut kun olivat pienellä matkalla yhdessä. Nigerialaisella ei kuulemma ollut sillä hetkellä yhtään rahaa...
Olethan sitten tukena ja olkapäänä, kun todellisuus ystävällesi valkenee.
t. 15
Voi sun kaveri parkaa :(
Olethan sitten tukena ja olkapäänä, kun todellisuus ystävällesi valkenee. t. 15
Selvä siipelijä näytää olevan, jota ei hävetä yhtään mikään!
nigerialaiset ovat usein kristittyjä, ja jos miehellä on uskonnollista taustaa, kannattaa usuttaa se johonkin englanninkieliseen seurakuntaan. Siellä on niitä kunnollisia ihmisiä ja muistuu mieleen miehen vastuu perheen elättäjänä.
Mä olen kans tosi huolestunut tuosta suhteesta, mutta eihän sitä voi mitään sanoa. :/ Tähän nigerialaiseen retkahti melkein heti kun pitkä suhde katkesi ja vauvakuumetta oli ollut jo kauan...
Mä olen kans tosi huolestunut tuosta suhteesta, mutta eihän sitä voi mitään sanoa. :/ Tähän nigerialaiseen retkahti melkein heti kun pitkä suhde katkesi ja vauvakuumetta oli ollut jo kauan...
nigerialaiset ovat usein kristittyjä, ja jos miehellä on uskonnollista taustaa, kannattaa usuttaa se johonkin englanninkieliseen seurakuntaan. Siellä on niitä kunnollisia ihmisiä ja muistuu mieleen miehen vastuu perheen elättäjänä.
Ex-mieheni on kristitty ja käy mainitsemissasi englanninkielisissä seurakunnissa ;) Niissä seurakunnissa ei kristillisyydestä ole tietoakaan. Tai yksinkertaistaen: kristinuskon opit käsitetään tiettyjen afrikkalaisten piirissä kovin eri tavalla kuin meillä.
15
Olisikohan sama pariskunta kyseessä, nämä pari viimestä juttuakin natsaa...voi.
Olisikohan sama pariskunta kyseessä, nämä pari viimestä juttuakin natsaa...voi.
Onneksi kaverillani on kuitenkin perhettä ympärillä ettei tarvitse olla yksin jossain vieraassa kaupungissa vauvan kanssa.
Enemmän pelottaa että jos kaveri kovasti pettyy kun oli ensimmäisen eronsa jälkeen niin onneton. Pitää vaan olla tukena ja toivoa parasta!
Ihan kuin minun kirjoittamaani...;) Tuon siipeilyn suhteen herätyskellot soimaan. Kokemusta minulta asiaan löytyy. Nuorempana tuli rakastuttua "ihanaan" kyseisen maan mieheen. Olisi pitänyt tajuta heti, kun ei tahtonut osallistua ruokakustannuksiin. Joskus osti jotain pakastekanaa ja riisiä ja siitä sitten muisti useaan otteeseen mainita, että hän osti ruokaa..
Kerran oli tosi hädässä mukamas ja piti lainata rahaa. Koskaan en sitä saanut takaisin. Paljon oli kavereilla ja "töissä". Epäluottamus vain kasvoi minulla. Ero tuli aiheeksi viimeistään siinä vaiheessa, kun hän pienistäkin asioista hermostui ja alkoi tulla väkivaltaisia piirteitä.
Joku mainitsi nuo kristityt niksut... Hah, hah ne on varmaan niitä pahimpia! Ja juuri ne siellä kirkossa käyvät. Ex kävi siellä myös ja siitä mainittiin aina kaikille. Samoin hänen kaikki pelimies -kaverit. Kaikki taisivat olla jopa naimisissa olevia. Eli ei ole mikään tae rehtiydestä, että käy kirkossa. Tulin siihen tulokseen, että heillä on erilainen käsitys uskonnollisuudesta kuin esim minulla. Petettiin vaimoja ja kyseltiin minkälaisia kavereita minulla on. Ai niin, oleskelulupa asia kannattaa kysyä ensimmäisenä ennen kuin aloittaa suhteen. Kaikkienhan sen luulisi tietävän, mutta näköjään jokainen oppii vain oman kantapään kautta. 15, hyvää vuoden vaihdetta ja jaksamista pienokaisen kanssa;)
Niillä ei ole mikään muu kuin suomessa asuminen päämääränä ja teitä vedetään niin linssiin.
Niillä ei ole mikään muu kuin suomessa asuminen päämääränä ja teitä vedetään niin linssiin.
Joku mainitsi nuo kristityt niksut... Hah, hah ne on varmaan niitä pahimpia! Ja juuri ne siellä kirkossa käyvät. Ex kävi siellä myös ja siitä mainittiin aina kaikille. Samoin hänen kaikki pelimies -kaverit. Kaikki taisivat olla jopa naimisissa olevia. Eli ei ole mikään tae rehtiydestä, että käy kirkossa. Tulin siihen tulokseen, että heillä on erilainen käsitys uskonnollisuudesta kuin esim minulla. Petettiin vaimoja ja kyseltiin minkälaisia kavereita minulla on. Ai niin, oleskelulupa asia kannattaa kysyä ensimmäisenä ennen kuin aloittaa suhteen. Kaikkienhan sen luulisi tietävän, mutta näköjään jokainen oppii vain oman kantapään kautta. 15, hyvää vuoden vaihdetta ja jaksamista pienokaisen kanssa;)
Kiitos samoin :)
15
Muslimeja 50%, kristittyjä 40%
Nigerialaisia on yhteensä yli 160 miljoonaa. Siitä on 40% jo melkoinen määrä, vai mitä?
rahan lähettämisestä kotimaahan, mutta vuosien myötä ajatukseni ovat muuttuneet. Me täällä Suomessa elämme sellaisessa yltäkylläisyydessä, että mielelläni suon mieheni perheelle muutaman rovon kuukaudessa, että voivat elää hieman paremmin. Omatuntoni ei kerta kaikkiaan antaisi periksi olla lähettämättä rahaa sinne. Mutta kukin tyylillään...