Nigerialainen mies isänä
Hei, onko kellään kokemuksia miten arki sujuu tuolta seudulta olevan miehen kanssa? En halua mitään rasismikeskustelua, vaan ihan asiallista kommenttia asioista, jotka johtuvat toisesta kulttuurista. Nyt on ainakin jo hieman oireita sellaisesta ettei osallistu rahallisiin kustannuksiin, vaan maksattaa muilla olemisensa. Tiedä sitten kuuluuko tuo afrikkalaiseen kulttuuriin, vai henk.koht. ominaisuus. Vauva on tulossa, mietityttää vain perheen tulevaisuus...
Kommentit (129)
no kun asuit siellä juttelitko naisten kanssa miten AFRIKASSA on TAPANA moniavioisuus ja miten otetaan aina nuorempi nainen kun vanha akka alkaa vaatia esim. rahaa lasten ruokaan. Samassa huoneessa uusi akka pääsee sänkyyn miehen kanssa ja vanha akka lattialle!
Miehet juo poikkeuksellisen paljon viinaa ja istuu kuppiloissaan:) Jos vaimo pyytää poliisin kun hakataan, poliisi tulee jos tulee. Mies antaa rahaa ja poliisi haukkuu naisen.
Vaimo voidaan myös helposti palauttaa vanhemmilleen lapsikatraansa kanssa!
Afrikkalaiset ystäväni täällä sanovat, että heillä on paljon paljon ongelmia juuri tämän asian kanssa. Että silleen!!
Kaksi dokumenttia olen myös nähnyt telkkarista aivan samasta asiasta.
ottakaa huomioon että se on isooo ja laaajaa alue, sinne mahtuu monenlaista kulttuuria ja sielläKIN ihmiset ovat yksilöllisiä ja saamansa kasvatuksen tuloksia.
nigerialaisen työttömän maahanmuuttajan kanssa? Ja minkä käsittämättömän asian takia??
Itse olen naimisissa nigerialaisen miehen kanssa ja elämä hänen kanssaan on ihanaa. En voisi kuvitellakaan parempaa miestä. On kohtelias ja rakastava eikä pahemmin riidellä mistään. Liiketalouden opiskelija, valmistuu joulukuussa ja haluaa opiskella vielä korkemman asteen tutkinnon. Mies maksaa sen verran kun kykenee, töitä kun on kovin vaikea saada, mutta tälläkin hetkellä tekee töitä varamiespalvelun kautta. Jakoi lisäksi ilmaisjakelulehtiä tunnollisesti. Ainoa p*skaduuni mitä ulkomaalaisille liikenee. Teille, jotka olette perustaneet perheen nigerialaismiehen kanssa, eikö teidän järkenne jo sano, että jos mies on työtön niin perheenelätys tulee olemaan vaikeaa. Itse olemme puhuneet niin, että kun minulla on ensin ammatti ja meillä vakaa elämäntilanne, niin vasta sitten voimme ruveta miettimään perheen perustamista. Jos vain toinen saa palkkaa, ei lapsellakaan tule olemaan kovin hyvät olot. Järkeä saa aina käyttää.
Vierailija kirjoitti:
rahan lähettämisestä kotimaahan, mutta vuosien myötä ajatukseni ovat muuttuneet. Me täällä Suomessa elämme sellaisessa yltäkylläisyydessä, että mielelläni suon mieheni perheelle muutaman rovon kuukaudessa, että voivat elää hieman paremmin. Omatuntoni ei kerta kaikkiaan antaisi periksi olla lähettämättä rahaa sinne. Mutta kukin tyylillään...
No onneksi Suomi saa lainaa.
Kulttuurierot, tavat ja kielierot on varmaan suurimmat haasteet. Pitää puhua paljon asioista. Suomalaisilla on myös paljon ennekkoluuloja ja yhä tummempihipiäisiin lapsiin suhtaudeutaan huonommin. Onneksi asenteet ovat muuttumassa ja osin muuttuneetkin.
Aikoinaan Saksassa asuessani ja opiskellessani tapasin myöskin opiskelemassa olevan nigerialaismiehen.
Rakastuimme ja niinpä muutimmekin yhteen asumaan.
Opiskelimme, kävimme töissä; kaikki ns kotityöt teimme yhdessä.
Olimme tosi rakastuneita.
Meillä oli paljon yhteisiäkin ystäviä.
Eräänä päivänä päätin kuitenkin palata Suomeen ainakin joksikin aikaa.
Pidimme yhteyttä Suomeen paluuni jälkeenkin; hän siis jäi Saksaan.
Muutin taas ulkomaille; en tosin enää Saksaan; suhteemme kuihtui/ loppui; ihan hyvät muistot jäi.
Olen aivan sanaton!
Tuttavani meni Suomessa NAIMINIIN nigerialaisen kanssa jolla olikin vaimo ja lapset kotimaassa. Mies maksatti kaiken hömpällään ja eleli mukavasti Suomessa. Asia paljastui kun isot lapset puhuttelivat miestä isäksi!!
Siitä tuli sitten avioero. Miehiä tulee sieltä tänne kun naisten maine niin huono ja valtava köyhyys omassa maassaan.
Näitä hömppiähän täällä riittää!