Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nigerialainen mies isänä

Vierailija
30.12.2009 |

Hei, onko kellään kokemuksia miten arki sujuu tuolta seudulta olevan miehen kanssa? En halua mitään rasismikeskustelua, vaan ihan asiallista kommenttia asioista, jotka johtuvat toisesta kulttuurista. Nyt on ainakin jo hieman oireita sellaisesta ettei osallistu rahallisiin kustannuksiin, vaan maksattaa muilla olemisensa. Tiedä sitten kuuluuko tuo afrikkalaiseen kulttuuriin, vai henk.koht. ominaisuus. Vauva on tulossa, mietityttää vain perheen tulevaisuus...

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmisiä salakuljetetaan Eurooppaan, eli nigerialainen maksaa ihmisdiilerille ison summan ja tämä sitten vie Eurooppaan, jos vie.

Mikä siinä niin nauratti?

Vierailija
42/129 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa eksät voi sitten lasten kanssa kokoontua parjaamaan entistä miestään;-)

Oletko koskaan edes käynyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

......................... salakuljetuksen

:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ihmissalakuljetus+Suomeen+ammattimai…

http://www.humantrafficking.org/

Vierailija
44/129 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammatti oo enemmän pristituoitu kuin joku bussikuski, en jaksa uskoa että joku noita oikein haluaa elättää "upean seksin" vastapainoksi.

Vierailija
45/129 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalais-nigerialaisen pariskunnan elämää. Nyt on ero vireillä onneksi.

alusta asti pettämistä. mies jatkuvasti omilla retkillään. Ei mitään vastuuta lapsesta. Kaikki menot maksatti vaimolla. Mutta puhui kuin Runeberg aina vaimolle, kun tämä menetti hermonsa ja taas vaimo uskoi sinisilmäisesti miestään ja suhde jatkui.

Vierailija
46/129 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös tuttavapiirissä tällainen pariskunta, joilla vauva. Toivotaan että olisi kunnollinen mies, vakaumuksellisena kristittynä esiintyvä nuorimies on saanut ainakin koko suomalaisen perheen puolelleen, voi olla tytön vaikea puhua mahdollisista vaikeuksista jos kukaan ei usko.

Vierailija
47/129 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pakko kehua omaani, hän on lähi-idästä, aviossa ollaan olut jo pian 6 vuotta.

Miehellä vakituinen työpaikka sosiaalialalla, on kouluttautunut Suomessa. Hän osallistuu kotitöihin ihan kiitettävästi, tosin suurin osa jää minulle, muttei se minua oikeasti mitenkään haittaa. Jos hän alkaa siivomaan, hän tekee niin perusteellista työtä että minä hermostun. Minulla menee imuroinnissa noin 15 minuuttia ja hänellä lähes tunti. Meillä ei mielestäni ole niin likaista että joka nurkkaa pitää nuolla moneen kertaan. Hän on kaikessa muussakin hyvin tarkka perfektionisti.

Kuluihin hän osallistuu tasapuolisesti.

Jos menemme ulos leffaan taikka syömään, hän maksaa aina. Hän on senverran herrasmies.

Hän tapailee kavereitaan silloin tällöin, eikä sekään minua haittaa.

Minullakin on omia ystäviä ja harrastuksia joiden parissa haluan viettää aikaa.

Toki lähettää kotiinsa rahaa, jonka minä täysin hyväksyn. Se on hänen velvollisuutensa.

Me elämme täällä etuoikeutettua elämää, meillä on kaikki hyvin, siellä hänen kotonaan asiat ei ole niin. Hänen perheensä elää pakolaisina pakolaisleirissä. Silloin kun muutti Suomeen, perheen tilanne oli paljon parempi, nyt se on huomattavasti huonompi.

Vierailija
48/129 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitä, vaan naiset tekevät työt JA hoitavat lapset.

Vierailija
49/129 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu kultttuuriin, valitettavasti. Afrikassa mies ei ole perheen elättäjä eikä tee töitä, vaan naiset tekevät työt JA hoitavat lapset.

Kyllä appiukkoni on perheen elättäjä, samoin kaikki hänen aikuiset poikansakin. Myös hänen vaimo oli töissä kunnes ei kunto kestänyt ja ihan suosiolla jäi hoitamaan kotia. Appi myös varmistanut ettei tyttäret ole naineet mitään lusmuja!

Vierailija
50/129 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo muilla maksattaminen ei ole kovin hyvä merkki. Kai pistät kampoihin? Siis vaadit miestä osallistumaan yhteisiin kuluihin? Onko suhde tuore? Onko miehellä oleskelulupaa? Sori jos kysymykset ovat tungettelevia, mutta melko ratkaisevassa osassa kuitenkin. Oletteko naimisissa? Kuinka paljon mies muuten osallistuu kotitöihin ja viettääkö aikaa paljon kanssasi?

Vierailija
51/129 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä kaverisi miehellä oleskelulupa vai onko turvapaikanhakija tai opiskelija pysyvää lupaa vailla?

Vierailija
52/129 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viilata linssiin. Oleskelulupaa ne vaan täältä hakee.. ja hölmöt suomalaisnaiset tekee niille lapsia kun eivät suomesta miestä saa.

Vierailija
53/129 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän me pärjättäisi paremmin ilman ulkomaalaisia ongelmiakin

Vierailija
54/129 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin 2 tapausta ja kummatkin ovat olleet ihan pepusta.

Aluksi on mennyt hienosti ja vuoden päästä on vaimon palkka mennytkin Afrikkaan kun piti rakentaa kaivoa ja mies nalkuttaa koko ajan kotona kun täällä on hyvin ja siellä huonosti.

Joka on ihan totta, mutta voit miettiä käytkö sen takia töissä että haluat pelastaa tulevan sukulaisen elämän.

Jos nyt jo näyttää huonolta, käsi sydämellä, lähde pois suhteesta. Se muuttuu vain ja vain huonommaksi.

Mun vanha työkaverini on gambialaisen kanssa naimisissa. Heillä on aivan selvä sopimus.

Työkaveri saa upeaa seksiä ja mies pääsi Suomeen. Mies on bussikuskina ja saa lähettää koko palkkansa sukulaisille ja vaimon palkalla eletään. Omistusasunto, eli maksaa vain edullisen yhtiövastikkeen, ruuat ja kun käyvät kerran vuodessa Gambiassa, kummatkin maksavat omat matkansa. Juttu toimii ja sehän on se pääasia. Mies on tosi hyvin sopeutunut Suomeen, puhuu jo hyvin kieltä ja on oikeesti tosi, tosi kiva. Olen käynyt pari kertaa kylässä ja kun vein ekalla kerralla kakun mukana, mieheltä tuli kyyneleitä ja halas, sanoi Suomessa kaikilla on niin kiire ja mä annoin heille näin paljon aikaa kiireellisestä elämästäni. Oli tippa itselläni lähellä.

Vierailija
55/129 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse suhteessa ko. mieheen vaan muuten vain tunnen läheltä ko.pariskunnan. Olen vain huolestunut. Mies opiskelee, tuleva äiti on työssä. Suhde on jatkunut muutaman kuukauden, olen kuullut että osallistuu kotitöihin, mutta on paljon omia menoja.

Vierailija
56/129 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse suhteessa ko. mieheen vaan muuten vain tunnen läheltä ko.pariskunnan. Olen vain huolestunut. Mies opiskelee, tuleva äiti on työssä. Suhde on jatkunut muutaman kuukauden, olen kuullut että osallistuu kotitöihin, mutta on paljon omia menoja.

Eli ei kerro vielä yhtään mitään! Paras jatkaa suhdetta vain sellaisenaan ilman sitoutumisia ja katsoa,mikä on miehiään, täys huijari vai harvinainen helmi.

Vierailija
57/129 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nigerialainen mies ja 2 kk vanha tyttövauva hänen kanssaan. Meillä on ollu hirveästi ongelmia, enemmänki luottamukseen liittyviä. Niistä meidän pahimmat riidat aina johtuu. En usko että kovinkaan monessa suomalaisnaisen ja nigerialaisen miehen suhteessa näiltä vältyttäisiin.

Meillä on ollut myös riitoja kotitöiden jakamisesta ja joskus rahastakin. Nyt vauvan synnyttyä kaikki on näiltä osin mennyt kuitenkin tosi hyvin. Mies tekee töitä, käy kaupassa ja laittaa myös ruokaa. Laskut maksetaan yhdessä. Myös vauvaa hän hoitaa parhaansa mukaan, usein vaihtaa vaippaa ja leikkii sun muuta:D On ollut tosi hyvä isä, vaikka sanoo että omasta lapsuudesta on traumoja, vanhemmat lyöneet paljon ja hellineet vähän. Afrikassahan lapset kasvatetaan ihan eri tavalla, ja luulen, että kurinpitoon liittyen voi tulla myöhemmin ongelmia, kun näkemykset ovat niin erilaiset.

Rahaan liittyen, kannattaa tehdä miehelle selväksi, että myös hän osallistuu kustannuksiin, eikä odota valmista. Pitää olla ehdoton niiden asioiden suhteen, joita pitää tärkeänä.Monillahan heistä on taipumus elää " siivellä", varsinkin jos huomaavat, että nainen sen hyväksyy.

Kannattaa keskustella vauvan hoidosta ennen lapsen syntymää. Mun mies ainakin yritti sanoa, että " vaipan vaihto on naisen hommaa", ja myös yöheräämiset taisi sen mielestä kuulua naiselle. Tietenkin Nigeriassa naiset auttavat toisiaan, mutta Suomessa yleensä tuoretta äitiä auttaa juuri lapsen isä. Kun asioista puhuttiin, ollaan päästy siihen, että molemmat huolehditaan sekä vauvasta että kodista.

Onnea teille tulevasta vauvelista!:-D

Vierailija
58/129 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tutustuin yhteen Nigerialaiseen mieheen ja eniten sitä tuntui kiinnostavan mitä teen työkseni sekä palkkani.....hmm aika epäilyttävää.

Ajatteliko kenties saavansa mut samanlaiseen koukkuun missä sinäkin olet ja maksattavansa mulla sitten kaiken.

Muutenkin mun kokemusten mukaan myös nämä arabit,somalit ym suomessa oleskelevat lähettävät säännöllisesti rahaa kotomaahansa ja jostainhan se on silloin pois eli tottakai siihen pitää saada joku tyhmä nainen ettei oma elintaso laske.

Vierailija
59/129 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiedät, mitä on elää afrikkalaisen miehen kanssa.

Kaverillani oli togolainen mies ja ongemat lähinnä sopeutumattomuus suomalaiseen yhteiskuntaan. Paineita purettiin vaimoon, mikään ei sujunut.

Toinen tuttuni pohjoisafrikkalainen mies oli mieluiten kaveriporukassa, vaimon luona käytiin hetkittäin. En usko että ihan tavallista perheidylliä suomalaiseen maalaisromanttiseen tyyliin saa afrikkalaisen kanssa aikaiseksi, kulttuuri on niin eri.

Ikävä kyllä, uskon että moni suhde loppuu kun vaimo ei enää jaksa paapoa toimintakyvytöntä miestään ja potkia eteenpäin ja ylläpitää normaalia arkea.

Kulttuuri on pysyvä juttu. Sen muuttaminen ei käy hetkessä puoleen eikä toiseen. Jos tämän sisäistää suhde toimii. Mutta muuten on kierteessä että yrittää koko ajan muuttaa toista. Se ei pitkällä tähtäimellä toimi.

Vierailija
60/129 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiedät, mitä on elää afrikkalaisen miehen kanssa. Kaverillani oli togolainen mies ja ongemat lähinnä sopeutumattomuus suomalaiseen yhteiskuntaan. Paineita purettiin vaimoon, mikään ei sujunut. Toinen tuttuni pohjoisafrikkalainen mies oli mieluiten kaveriporukassa, vaimon luona käytiin hetkittäin. En usko että ihan tavallista perheidylliä suomalaiseen maalaisromanttiseen tyyliin saa afrikkalaisen kanssa aikaiseksi, kulttuuri on niin eri. Ikävä kyllä, uskon että moni suhde loppuu kun vaimo ei enää jaksa paapoa toimintakyvytöntä miestään ja potkia eteenpäin ja ylläpitää normaalia arkea. Kulttuuri on pysyvä juttu. Sen muuttaminen ei käy hetkessä puoleen eikä toiseen. Jos tämän sisäistää suhde toimii. Mutta muuten on kierteessä että yrittää koko ajan muuttaa toista. Se ei pitkällä tähtäimellä toimi.

Olen suomalainen nainen ja juoksen kyllä vauhdilla karkuun jos pitäisi jollain maalaisromanttisella tyylillä elä!!!!! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan