Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nigerialainen mies isänä

Vierailija
30.12.2009 |

Hei, onko kellään kokemuksia miten arki sujuu tuolta seudulta olevan miehen kanssa? En halua mitään rasismikeskustelua, vaan ihan asiallista kommenttia asioista, jotka johtuvat toisesta kulttuurista. Nyt on ainakin jo hieman oireita sellaisesta ettei osallistu rahallisiin kustannuksiin, vaan maksattaa muilla olemisensa. Tiedä sitten kuuluuko tuo afrikkalaiseen kulttuuriin, vai henk.koht. ominaisuus. Vauva on tulossa, mietityttää vain perheen tulevaisuus...

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(1Cor 7:33-34) But a married man is concerned about the affairs of this world--how he can please his wife-- (34) and his interests are divided ...

A married man has family responsibilities. He must provide for the needs of his family. He needs to ensure there is adequate food, clothing, and shelter. He needs to set up a house. He needs an occupation or business. He must please his wife, spending time with her to keep her happy and fulfilled. Further draining his time and energy is that he must also be an example and father to his children.

Vierailija
82/129 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(1Cor 7:33-34) But a married man is concerned about the affairs of this world--how he can please his wife-- (34) and his interests are divided ...

A married man has family responsibilities. He must provide for the needs of his family. He needs to ensure there is adequate food, clothing, and shelter. He needs to set up a house. He needs an occupation or business. He must please his wife, spending time with her to keep her happy and fulfilled. Further draining his time and energy is that he must also be an example and father to his children.

Tinkasin tuota aikoinaan mieheltä ja hänen mielestään olin vain ilkeämielinen enkä kunnioittanut hänen uskontoaan, kun pyysin häntä selittämään, miksi raamatussa sanotaan noin, mutta hän tekee ihan toisella lailla ja hän kuitenkin on omasta mielestään hurskas ja harras kristitty.

15

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itä-suomessa.

Vierailija
84/129 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakotireissu tuli ja erittäin hankala ero... En mitenkään usko, että kaikki nigerialaismiehet ovat samanlaisia, mutta tässä nyt yksi kokemus.

Vierailija
85/129 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, jos voit niin yritä saada ystäväsi näkemään mikä hän on miehiään... eli ei mikään. Mitä tulee tuohon uskontoon ja raamatun oppeihin, niin niksu käy kirkossa vain näyttääkseen itseään. Sillä ei ole mitään tekemistä Jumalan tai hurskauden kanssa. Mulla on kokemusta toisista naisista, niiden kanssa tehdyistä lapsista jne. Vaikka meillä(kin) oli alkuun mukava "rakastava" perhe, mutta ne rahat mitä mies sai niin hän tuhlasi itseensä, ei edes sukulaisiin. No, nyt lähetellään muille jälkikasvujen äideille rahaa. Mutta yleensä "rakastuneet" naiset eivät varoittajia usko, en minäkään aikoinani. Totuus on lyöty päin kasvoja kunnolla. Onneksi nyt alkaa naurattamaan jo miten tyhmä sitä on itse ollut. Sain ihanat lapset jos en muuta. Jos isä ei osaa hoitaa velvollisuuksiaan niin se on hänen häpeänsä. Toivon voimia kaikillle jotka ovat nigerialaiseen sekaantuneet. Siitä ei hyvää seuraa, siellä kun ei naista kunnioiteta niin kuin varmasti moni suomalainen nainen haluaisi itseään kunnioitettavan.

Vierailija
86/129 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa mies on nigerialainen.

Ensimmäinen on oikeastaan ja eronnut. Mies petti, valehteli ja kulki omille teilään ollen sitä mieltä, että se on hänen oikeutensa miehenä. Nainen jäi yh:ksi eikä lapsi juuri isäänsä näe.

Toisessa pariskunnassa molemmat ovat hyvin nuoria opiskelijoita. Mies osallistuu kotitöihin, lapsenhoitoon, opiskelee ja käy töissä kuten vaimokin ja ovat kovin rakastuneita.

Ehkä nuoruudesta johtuen mies oli suhteen alussa aika idealistinen ja aika laiska, mutta yllätysraskauden myötä puhuivat kaikennäköisistä vastuista ja muista ja asiat aukenivat aika pitkälti sillä. Kunnon perheenisä saatiin, kun lapsi syntyi, koska mies on nyt tavattoman ylpeä isä ja pitää velvollisuutenaan huolehtia pojastaan.

Kolmannessa parissa mies on nuorisotyöntekijä - aiemmin teki työttömänä vapaaehtoistyötä monikulttuuristen nuorten parissa ja nyt tekee samaa palkallisena - ja äärimmäisen suoraselkäinen. Olleet aviossa nyt lähes 20 vuotta ja suhteella menee hyvin. Noilla otti kuulemma aikansa saada homma toimimaan, koska mies on aika idealistinen ja vahvatahtoinen ja tapasi aluksi ajatella olevansa aina oikeassa, varsinkin jos eri mieltä olija on nainen.

Kaikille tapauksille yhteistä on, se että perheet elävät isoksi osin naisen palkalla, koska miehen palkasta iso osa menee kotiin, etenkin suvun lasten kouluttamiseen. Jokainen mies ja ajan myötä myös nuo kaksi vaimoa ovat olleet vahvasti sitä mieltä, että tämä on oikein, koska heillä on hyvä elintaso ja naisen puolen sukulaiset saavat suomessa ilmaisen koulutuksen.

Erilaiset kulttuurit lisäävät aina ymmärrysvaikeuksia, mutta kultuurien ohella erilaisia o

Vierailija
87/129 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiedä, vaikka itseensä solmis ja menis kirkkoon ja yrittäisi räjäyttää sen ;)

Vierailija
88/129 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakeskuksissa seurailen aina näitä suomi-afrikka pariskuntia. Aina edessäni on pariskunta, jossa ruokalaskun maksaa nainen;)Onko joku muu kiinnittänyt samaan asiaan huomion? Toki niin voi olla suomi perheissäkin, mutta itsellä menee kylmätväreet, kun näen tuota. Tulee liikaa mieleen ex, joka olisi maksattanut kaiken minulla. Itse osti palkkarahoillaan mieluummin itselleen merkkivaatteita....

Vierailija
89/129 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon molemmilla pankkikortit. Eli aivan sama kumpi maksaa, samalta tililtä lähtisi joka tapauksessa. Meillä se olen yleensä minä, kun kannan kortteja aina mukana.

Olen kyllä huomannut, että joskus kassat vilkuilevat vähän kulmien alta kun minä maksan. Huvittavaa. Vaikka raha menisikin minun tililtäni, voisihan olla niin että mies maksaa vaikka asumiskustannukset tms.

Huomaa ihmisten ennakkoluulot näissä tällaisissa jutuissa selvästi.

Vierailija
90/129 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiedä, vaikka itseensä solmis ja menis kirkkoon ja yrittäisi räjäyttää sen ;)

Jos ne on exiä...

Vierailija
91/129 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä hoidan sen maksamisen kassalla, koska mies pakkaa tavarat kasseihin ja myös kantaa ne!! Pitäisikö tähän lisätä, että uskomattoman usein Suomi-pariskunnissa nainen kantaa painavat kauppakassit ja mies sen mäyräkoiran. ;)

Vierailija
92/129 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun pikkusiskon isä on Nigeriasta ja ei kyllä montaakaan hyvää muistoa tuosta tyypistä ole. Hänellä oli Suomessa myös vaimo ja tämän kanssa kaksi lasta sekä äitini lisäksi toinen naisystävä, jonka kanssa myös lapsi. Ei tietäkseni mitään töitä tehnyt. Väkivaltaisaikin piirteitä löytyi.

Vierailija
93/129 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tunnen nuo eksänaiset muista yhteyksistä

Vierailija
94/129 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tunnen nuo eksänaiset muista yhteyksistä

Vierailija
95/129 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki en kaikkia tiedä:-) voihan niitä olla yhdellä vaikka 10-20 joille tehnyt lapsia:-)

Vierailija
96/129 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki en kaikkia tiedä:-) voihan niitä olla yhdellä vaikka 10-20 joille tehnyt lapsia:-)

mutta en vielä suomalaisnaista, jolla olisi lapsia 10-20 eri nigerialaismiehelle.

Vierailija
97/129 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exäni osallistui laskujen maksuun vain pakottamalla. Kaikki muut rahat tuhlasi itseensä ja naisiin. Näitä vieraita naisia oli monia, eräästä sivusuhteesta lapsikin. Soittelee minulle edelleen, kun haluaa jotain. Valehtelee perheelleen Nigeriassa elämästään täällä. Edelleen olen 1-vaimo perheelle ja miehelle, vaikka erosta jo vuosia. Nigerialaisella kristityllä miehelläkin saa olla monta vaimoa, heimotavat sallivat sen. Kirkossa käydään tunnustamassa synnit, tämän jälkeen ollaa putipuhtaita ja synnit poispyyhittyjä. Eli pettää saa, kun käy sen kirkossa rukoilemassa pois. Samalla vaimonkin pitäisi asia unohtaa ja hyväksyä. Exästä ei pääse ikinä eroon. Kiusaa ja manipuloi lapsen kautta.Välillä ei ilmoittele puoleen vuoteen itsestään lapselle. Kun olen jo helpottunut että vihdoin se hävisi, paska raahautuu jostain esille.

Vierailija
98/129 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikkea minäkin olen nähnyt mutta en vielä suomalaisnaista, jolla olisi lapsia 10-20 eri nigerialaismiehelle."

Mies kyllä pystyy tekemään 10-20 naiselle lapsia:-)

Vierailija
99/129 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikkea minäkin olen nähnyt mutta en vielä suomalaisnaista, jolla olisi lapsia 10-20 eri nigerialaismiehelle."

Mies kyllä pystyy tekemään 10-20 naiselle lapsia:-)

Vierailija
100/129 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nigerialainen mies ja 2 kk vanha tyttövauva hänen kanssaan. Meillä on ollu hirveästi ongelmia, enemmänki luottamukseen liittyviä. Niistä meidän pahimmat riidat aina johtuu. En usko että kovinkaan monessa suomalaisnaisen ja nigerialaisen miehen suhteessa näiltä vältyttäisiin. Meillä on ollut myös riitoja kotitöiden jakamisesta ja joskus rahastakin. Nyt vauvan synnyttyä kaikki on näiltä osin mennyt kuitenkin tosi hyvin. Mies tekee töitä, käy kaupassa ja laittaa myös ruokaa. Laskut maksetaan yhdessä. Myös vauvaa hän hoitaa parhaansa mukaan, usein vaihtaa vaippaa ja leikkii sun muuta:D On ollut tosi hyvä isä, vaikka sanoo että omasta lapsuudesta on traumoja, vanhemmat lyöneet paljon ja hellineet vähän. Afrikassahan lapset kasvatetaan ihan eri tavalla, ja luulen, että kurinpitoon liittyen voi tulla myöhemmin ongelmia, kun näkemykset ovat niin erilaiset. Rahaan liittyen, kannattaa tehdä miehelle selväksi, että myös hän osallistuu kustannuksiin, eikä odota valmista. Pitää olla ehdoton niiden asioiden suhteen, joita pitää tärkeänä.Monillahan heistä on taipumus elää " siivellä", varsinkin jos huomaavat, että nainen sen hyväksyy. Kannattaa keskustella vauvan hoidosta ennen lapsen syntymää. Mun mies ainakin yritti sanoa, että " vaipan vaihto on naisen hommaa", ja myös yöheräämiset taisi sen mielestä kuulua naiselle. Tietenkin Nigeriassa naiset auttavat toisiaan, mutta Suomessa yleensä tuoretta äitiä auttaa juuri lapsen isä. Kun asioista puhuttiin, ollaan päästy siihen, että molemmat huolehditaan sekä vauvasta että kodista. Onnea teille tulevasta vauvelista!:-D

Siis mun suomalainen mies oli sitä mieltä, että yöheräämiset ovat naisten hommia. Kuten vauvanhoito muutenkin! Eikä muuten mieltään muuttanut!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme