Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nigerialainen mies isänä

Vierailija
30.12.2009 |

Hei, onko kellään kokemuksia miten arki sujuu tuolta seudulta olevan miehen kanssa? En halua mitään rasismikeskustelua, vaan ihan asiallista kommenttia asioista, jotka johtuvat toisesta kulttuurista. Nyt on ainakin jo hieman oireita sellaisesta ettei osallistu rahallisiin kustannuksiin, vaan maksattaa muilla olemisensa. Tiedä sitten kuuluuko tuo afrikkalaiseen kulttuuriin, vai henk.koht. ominaisuus. Vauva on tulossa, mietityttää vain perheen tulevaisuus...

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lipeviin miehiin. Luetteko te liikaa Hertta-romaaneja? Missä on terve epäluulo?

Minä harrastin nuorena (ja harrastan edelleen) kirjeenvaihtoa. Minulla oli kirjekavereita toistakymmentä, joka mantereella siis, mutta Afrikasta vain Egyptistä. Vastasin sitten yhteen nigerialaiseen kirjeenvaihtoilmoitukseen. Siis kirjoitin ihan tavallisen kirjeen, kerroin itsestäni ja kyselin maasta ja tavoista ja sellaista, mitä vieraan kanssa nyt kirjoitellaan. Sieltä tuli yksi kirje kuvan kera, ja pyydettiin valokuvaa. Lähetin vastauksen ja kuvan, joka oli otettu kotini sohvalla. Ei tullut vastausta. Meni pari vuotta, ja sain Nigeriasta kirjeen täysin tuntemattomalta nimeltä "I love you, You are so beautiful, I want to wisit you in Finland" ym. Kirje oli täynnä likaisia sormenjälkiä ja kuvani oli siinä mukana, palautuksena. Mua lähinnä ällötti sen osoitteeni kierrätys ja kirjeen ilmiselvä p....nuolenta ja selvä tarkoitushakuisuus päästä Suomeen naimisiin. Meni todella maku koko mustasta Afrikasta.

Vierailija
102/129 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltäkin löytyy monenmoista ihmistä ja toiset epäluotettavia mutta toiset ihan kunnollisia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyseessä oli italialainen mies, puhun itse italiaa ja mulla oli kirjeenvaihtokavereita sieltä, lähetin kuvani ja puolen vuoden päästä ilmestyi ovelleni täysin tuntematon italiaano joka kertoi saaneensa osoitteeni kaveriltaan, oli vaikka illalliselle. Olin todella vihainen ja käski painua samaa tietä vaikka helvettiin.

Vierailija
104/129 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kokemusta afrikkalaisista ja oon nähnyt niiden jutut jo niin maan kuin taivaan väliltä! Kaikki samanlaisia, vaan me heikot suomalaiset ihmiset langetaan niiden juttuihin ja uskotaan sisällä sydämmen, että kuinka meiän rakkaus voi muuttaa heidät. Vieraillessani afrikassa, näin kuinka ihmiset elää huonosti ja ilman rahaa. Ei oo sosiaaliturvaa ja siellä pääsee nainen naimisiin, vasta kun miehellä on varaa elättää nainen! Miks asian pitäis olla Suomessa erilainen? Miks suomalaisen naisen pitäisi elättää afrikkalainen mies? Joo tuleehan siitä ihania lapsia, mutta hei haloo!!!!! Ne miehet on läpimätiä, koska ne on siihen kasvatettu!! Afrikassa elämä on rankkaa ja sen ymmärtää vasta kun siellä käy itse ja näkee miten ne elää! Älkää antako itsenne alentuu paskakohteluun, ei kukaan heidän omanmaalainen nainenkaan siihen alentuisi. Yhdessä me selvitään, jos vaan jaksetaan tukea toisiamme ja valaistaa suomalaisia naisia afrikkalaisten hyväksikäytöstä! Onneks on poliisit ja ulkomaalaisvirastot!!!!! :) Edes joku palauttaa todellisuuteen!!! :D

Kaikki afrikkalaiset miehet ovat paskoja ja suomalaiset naiset heikkoja ja tyhmiä?! Jos sinä olet, minä en ainakaan ole! ;)

"Hei haloo", luuletko,että tuolla asenteella näet nenääsi pidemmälle? Olet "vieraillut" Afrikassa, kauhistelit köyhyyttä ja ihmisten pahuutta? Missä? Minä olen asunut siellä ja käynyt useissa paikoissa monestikin ja nähnyt PALJON muutakin. Jos olet itse tyhmä ja vedät kaltaisiasi tyhmiä luusereita puoleesi, älä syytä muita siitä.

Vierailija
105/129 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakeskuksissa seurailen aina näitä suomi-afrikka pariskuntia. Aina edessäni on pariskunta, jossa ruokalaskun maksaa nainen;)Onko joku muu kiinnittänyt samaan asiaan huomion? Toki niin voi olla suomi perheissäkin, mutta itsellä menee kylmätväreet, kun näen tuota. Tulee liikaa mieleen ex, joka olisi maksattanut kaiken minulla. Itse osti palkkarahoillaan mieluummin itselleen merkkivaatteita....

Meillä on yhteinen tili, johon tulee miehen palkka ( minä hoidan lapsia kotona, joten tuloja ei paljon mulla ole ) ja siitä maksetaan kaikki menot- asuntolaina ja muut. Kaikki rahat ovat yhteisiä. Minä hoidan meillä raha-asiat, mies vain tienaa.

Jos olemme yhdessä kaupassa, niin minä maksan ostokset kortillani siksi, että on vain tullut tavaksi niin ja mies huolehtii sillä aikaa lapsista ja pakkaa ostokset.

Eipä ole tullut mieleen, että joku tuostakin voisi ajatella negatiivisesti. Kaikenlaista...

Vierailija
106/129 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin tapauksessa. Jos nainen on ihan push-over, ei ole ihme jos mies käyttää hyväksi. Toisaalta jos naisella on paskapuheenpaljastin toimintakunnossa ja terve itsesuojeluvaisto, arvelisin nigerialaisesta tulevan puoliso siinä kuin suomalaisestakin.

Vierailija
107/129 |
08.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakeskuksissa seurailen aina näitä suomi-afrikka pariskuntia. Aina edessäni on pariskunta, jossa ruokalaskun maksaa nainen;)Onko joku muu kiinnittänyt samaan asiaan huomion? Toki niin voi olla suomi perheissäkin, mutta itsellä menee kylmätväreet, kun näen tuota. Tulee liikaa mieleen ex, joka olisi maksattanut kaiken minulla. Itse osti palkkarahoillaan mieluummin itselleen merkkivaatteita....

Meillä on yhteinen tili, johon tulee miehen palkka ( minä hoidan lapsia kotona, joten tuloja ei paljon mulla ole ) ja siitä maksetaan kaikki menot- asuntolaina ja muut. Kaikki rahat ovat yhteisiä. Minä hoidan meillä raha-asiat, mies vain tienaa.

Jos olemme yhdessä kaupassa, niin minä maksan ostokset kortillani siksi, että on vain tullut tavaksi niin ja mies huolehtii sillä aikaa lapsista ja pakkaa ostokset.

Eipä ole tullut mieleen, että joku tuostakin voisi ajatella negatiivisesti. Kaikenlaista...

Mutta siis mieheni ei ole nigerialainen.

Vierailija
108/129 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi seurustella tälläsen mustan miehen kanssa. Saivat sitten äkki lapsenkin, ja näin tossa pari viikkoa sitten hänet työntelemässä vaunuja vähintään koon 58 vaatteissa, kauppakassit ja kaikki mukana, Itiksessä.

Kyllähän noi mustien miesten naiset yleensä ylipainoisia on tai sitten kouluttamattomia. tai molempia:) että onnea teille kaikille exille ja nyksille vaan:)))))) kun muut menestyy ja tekee uraa, te työnnätte ostarilla pieniä mulattilapsia rattaissa..ja missä on mies????

Vierailija
109/129 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi seurustella tälläsen mustan miehen kanssa. Saivat sitten äkki lapsenkin, ja näin tossa pari viikkoa sitten hänet työntelemässä vaunuja vähintään koon 58 vaatteissa, kauppakassit ja kaikki mukana, Itiksessä.

Kyllähän noi mustien miesten naiset yleensä ylipainoisia on tai sitten kouluttamattomia. tai molempia:) että onnea teille kaikille exille ja nyksille vaan:)))))) kun muut menestyy ja tekee uraa, te työnnätte ostarilla pieniä mulattilapsia rattaissa..ja missä on mies????

Vierailija
110/129 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on osoitus miehen vastuullisuudesta. Hän tajuaa että on saanut ainutlaatuisen tilaisuuden auttaa perhettään eikä petä heitä. Jos minulla olisi mies köyhästä maasta katsoisin mieluummin että hän lähettää rahaa kotiin esim lasten koulutukseen kuin että hän tuhlaisi esim omiin merkkivaatteisiin. Toisaalta miehen tulisi kyllä ottaa ne rahat omasta, eikä vaimon, palkasta. Töitä ei ole helppo tumman miehen löytää mutta toisten rahoja ei aleta lähettelemään.

Vierailija
111/129 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä palstaa ja varoittaisi kaveriaan, niin ihan turhaa. Näihin miehiin rakastuneet naiset eivät usko varoitteluita. Heidän mielestä se on rasismia. Kaikilla on hyvä usko siihen, että juuri hänen omansa on se erilainen ja hyvä niksu.

paljon helpommalla pääsee, kun matkustaa vaikka englantiin tai jenkkeihin ja iskee sieltä paikallisen mustan miehen, jóka on jo syntynyt siellä. ei tarvitse taistella lupa -juttujen kanssa;) mustia löytyy sieltä ties miten paljon.

Vierailija
112/129 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sattuisit vaikka olemaan kuulolla.

Vierailija
113/129 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ainakin jo hieman oireita sellaisesta ettei osallistu rahallisiin kustannuksiin, vaan maksattaa muilla olemisensa.

ja mieheni ei ole nigerialainen, eikä edes sipearialainenkaan

Vierailija
114/129 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdotan et kysyt uskonnosta.

ja miten koulutettu herra on.

he helposti pyytävät rahaa, koska jos sulla on niin se on jaettava.

Perhe ja suku ja klaani on kaikki kaikessa, maan voimavarat kuuluvat heille. Muut ovat kilpailijoita.

Nigerialaiset metsästivät orjia silloin toissa vuosisatana.

Vierailija
115/129 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jooooooo ! nyt on olut naimisisa nigerialinen mies kansa noin 8 kk. ja nyt alka paljastua kaikki valhet ,vaisto etta mies täysi hujari ! asu mun ka ja osta toisile naisen vaattet , sano etta afrikasa oleva sisko . matka laukkusa lukkitusta ,löysin sieltä monta valokuvia naisista ! luotan mun vaistoa .joku mättä ja pahasti ,mun sydameni hajoa on kiintunut ja rakkastunut !matka laukkusa myös löyty lapsi kuvia joka ihan sen mun mies näköinrn ! haluan etta han näyta minule sisko skypesa etta voin olla mieleesani rauhasa ,ja usko etta se on sisko, han ei voi ,kuulema näytä.ja lisaksi on löytanyt valokuva joka han oli italjasa ja se on ni selkeasti luke vanetsia . se valehtelee etta ei olut italisa. nyt odotan etta han sais sen ekä oleskelulupa eli ekä vuosi ja laitan ero papperit. mä on ni väsynyt ahdistunut , asutan va sama katon ale ,kunes se sais ne ekät papprut mitkä syy ilmeisestin naimisin taki menyt !. epäileen etta nyt on myös sile petti seura eli petääää . mies on hyvin valipitamaton minua kohta ihan kun olisin joku eli en ole mitäään . kuinka ihminen on nin tunneton.kaikki on va teateri .ällkä luotako rahat läheta nigeria ,varmistaka etta se ei menee toiselee vaimole ja varma lapsile !

Vierailija
116/129 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä sitten kuuluuko tuo afrikkalaiseen kulttuuriin, vai henk.koht. ominaisuus.

se kuulua meidän kulttuuri!

Suomalaine maksa -me pitää hauska.

Vierailija
117/129 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis itse ole tämän Nigerialaisen kanssa vaan ystäväni on. Kovasti näyttävät olevan rakastuneita, mutta tuo siipeily-asia on kyllä pistänyt silmään. Tytön vanhemmat esim. joutuivat maksamaan nigerialaisenkin kulut kun olivat pienellä matkalla yhdessä. Nigerialaisella ei kuulemma ollut sillä hetkellä yhtään rahaa...

Jouduttiin myos kustantamaan miehen veli suomeen ja jarjestamaan majoitus mummoni asunnosta, kun meille ei mahtunut.

Vierailija
118/129 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Kamalaa luettavaa suurin osa näistä viesteistä. Niinhän se on että suomessa ei nigerialaisia ole kovin paljon ja jos sellaisen kanssa haluaa perheen perustaa niin täytyy tietenkin olla tarkkana. Ei heistä kaikki ole hyviä, muttei pahojakaan. Itse olen seurustellut Nigerialaisen mieheni kanssa yli kolme vuotta ja nyt on vauva tulossa. Hän hoitaa melkein kaikki kotityöt ja kokkaa joka päivä! Tulee siinä vähän laiska olo mutta hän sanoo nauttivansa siitä koska niin hänet on kasvatettu. Mieheni on muslimi, ja tunnen lähemmäs 30 nigerialaista suomessa. Voin sanoa että sillä onko mies kristitty vai muslimi on aivan järkyttävä ero, ja en todellakaan olisi aloittanu seurustelua kristityn nigerialaisen kanssa. Voin käsi sydämellä sanoa, että ne kristityt nigerialaiset jotka tunnen, ovat kaikki tuottaneet pettymyksen. Heiltä ei onnistu muu kuin valehtelu ja asioiden kierteleminen. Toki onhan niitä hyviäkin varmasti. En ole vain toistaiseksi tälläistä tavannut. No ehkä yhden tai kaksi.

Meillä asiat menee todella hyvin. Itse olen työtön ja mieheni käy töissä ja antaa minullekkin rahaa kuukausittain ihan omiin juttuihin. Jos esim. haluan joskus ostaa vaatteita, kenkiä jne. se ei ole hänelle minkäänlainen ongelma, päinvastoin. Hän ei itse osta itselleen mitään, koska raha ei tee häntä onnelliseksi. Hän siis ostaa kaiken mahdollisen ja maksaa kaikki laskut.

On meillä tietysti omat ongelmamme ollut, mutta ei mitään vakavaa. Luotamme toisiimme ja en voisi edes kuvitella parempaa miestä, Tunnen olevani maailman onnellisin nainen joka päivä. Hän on todella hellyydenkipeä, kuten minäkin ja teemme kaiken yhdessä. Suomalainen mies ei ikävä kyllä minun mielestäni pystyisi ikinä samaan. Kylmä totuus :D heh.

Vierailija
119/129 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat ainoastaan kahden asian takia täällä ja ne kaksi ovat ensin saada oleskelulupaa ja toiseksi rahaa jota lähettää sukulaisille. Tai autonromuja myytäväksi tai mitä tahansa tavaraa.

Uskovaisia ovat olevinaan kaikki, naisetkin jotka tekee huoran hommia tuovat raamattu okeudenkäynyeihinsä.

Kotimaassa meno on sama, kaikki keinot rahan saamiseksi ovat sallittuja. Ja Jumala siunaa heitä erityis silmäteriään.

Vierailija
120/129 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nigerialaisessa kulttuurissa on tavallista, että miehellä saa olla monta naista. Suomessa hänellä oli minun lisäkseni ainakin kaksi joista tiesin (myöhemmin). Ja kaikkien kanssa lapsia. Ja ketään ei rahallisesti auttanut. Ei käynyt töissä. En tiedä miten raha-asiat hoiti vaimonsa kanssa (sekin selvisi myöhemmin).