Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit, kadehditteko lapsettomia naisia?

Vierailija
19.12.2009 |

miksi?

Kommentit (230)

Vierailija
161/230 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikemminkin säälin sitä, mistä ovat jääneet paitsi

Vierailija
162/230 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen niin iloinen mun lapsistani!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/230 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ehdin mainiosti sitä ennen mennä ja nauttia lapsettoman vapaudesta.

Toisin olisi ehkä, jos lapsen saaminen ei olisi ollut vakaa päätös ja pitkän yrittämisen takana. Ja jos olisi jäänyt ammatti ja ura hankkimatta tms.

Mutta nyt koen keränneeni rusinat pullasta ;-)

Vierailija
164/230 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadehdi,lähinnä naurattaa useimman lapsettoman naisen suppea maailma ja mitä nuorempi lapseton niin sitä mustavalkoisemmassa maailmassa elävät...ja se ehdottomuus kaikkea kohtaan.....

Vierailija
165/230 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kadehdin yksityiskohtia siitä lapsettomasta elämäntyylistä. En siis missään nimessä luopuisi omista lapsistani, mutta olisi ihanaa kun voisi joskus hetkeksi astua lapsettoman saappaisiin ja tehdä mitä tykkää.

Itsekin ehdin kyllä mennä ja nauttia lapsettoman vapaudesta aika kauan ennen kuin omat lapseni syntyivät, mutta siitä huolimatta edelleen nauttisin siitä elämäntyylistä. (Ellei tulisi niin ikävä lapsia...)

Vierailija
166/230 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis kiva ehtiä joskus lukea kirjoja, menä elokuviin tai matkustaa miehen kanssa kahdestaan ilman suurempia hoitojärjestelyitä - mutta mielummin kuitenkin valitsen kokonaisuutena tämän lapsiperheen elämän ja unelmoin eläkepäivistä :-)

Vierailija
167/230 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kadehdin yksityiskohtia siitä lapsettomasta elämäntyylistä. En siis missään nimessä luopuisi omista lapsistani, mutta olisi ihanaa kun voisi joskus hetkeksi astua lapsettoman saappaisiin ja tehdä mitä tykkää. Itsekin ehdin kyllä mennä ja nauttia lapsettoman vapaudesta aika kauan ennen kuin omat lapseni syntyivät, mutta siitä huolimatta edelleen nauttisin siitä elämäntyylistä. (Ellei tulisi niin ikävä lapsia...)

Mutta onneksi siinä aika auttaa. Minulla lapset ovat jo koulussa ja äidin "oma aika" lisääntyy koko ajan kovaa vauhtia. Joten koko ajan on vähemmän syytä haikailla lapsettoman vapautta.

-4-

Vierailija
168/230 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen, miten erilaista elämää lapseton ikäiseni nainen viettää, ja tuntee hetkellistä kaipausta sitä vapautta kohtaan.

Muuten olen varsin onnellinen lapsistani, musta on ihanaa, kun kotona on elämää!

Vierailija
169/230 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi lapsi, joka on jo murrosiässä. Ja vähän vaikea nyt. Oli myös piiiiitkä uhmaikä mutta se lapsi on kuitenkin antanut niin paljon sisältöä ja iloa mun elämääni, etten mitenkään voisi olla kateellinen sellaiselle, joka ei tätä kaikkea ole saanut kokea.

Vierailija
170/230 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton elämä näyttäytyy minulle sisällöttämänä ja turhiin asioihin keskittymisenä, kuten työjuttujen vatvomisena elämän suurimpana sisältönä. Luojan kiitos minulla on jotain muutakin.

Vierailija
171/230 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kadehdin sitä elämäntyyliä, mikä lapsettomilla ystävillä on. Ja sitä tunnetta, etteivät he ole vastuussa kuin itsestään, eikä koskaan tarvitse pelätä mitä omille lapsille voi sattua kun niitä lapsia ei ole. Itsellä kolme lasta, arvokkaimmat asiat elämässäni, enkä koskaan vaihtaisi osaani lapsettoman elämään, mutta silti nautin esim. työmatkoilla siitä vapauden tunteesta, kun iltaisin pääsee vaikka kaupungille tai johonkin ravintolaan lasilliselle tuosta vain. Ja yksinolo hiljaisessa hotellihuoneessa on ihan luksusta, tätä eivät lapsettomat ystäväni taas tajua. ;)

Vierailija
172/230 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt lapsettomuudesta monta vuotta ja lapseni ovat elämäni valo!

Se mikä ärsyttää, on omahyväiset äidit, jotka luulevat, että vain lapsettomilla naisilla on suppea maailma. On niin paljon idiootteja äitejä että oksat pois. Tälläkin palstalla muutama ;). Lapsien myötä ei tule automaattisesti mitään supervaltavaa käsityskykyä koko universumista. Esim seuraava kommentoija vähän saa niskakarvat pystyyn:

En kadehdi,lähinnä naurattaa useimman lapsettoman naisen suppea maailma ja mitä nuorempi lapseton niin sitä mustavalkoisemmassa maailmassa elävät...ja se ehdottomuus kaikkea kohtaan.....

Vierailija
173/230 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa ja resursseja eli voimavaroja heillä on yhtä paljon kuin minulla ennen lapsia

- mutta lapset ovat sen arvoisia

ps. mutta-

kadehdin niitä äitejä, joilla on vahvat tukiverkot

Vierailija
174/230 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomana AIKUISENA naisena joskus todella ketuttaan eräiden äiti-ihmisten kommentit, joiden mukaan lapsettomana naisena olen keskenkasvuinen suppean maailmankuvan omaava tytönheitukka, jolla ei ole mitään käsitystä oikeasta elämästä. Sain maistaa sitä oikeaa elämää jo 17-vuotiaana kun jäin orvoksi. Sen jälkeen tuli nimittäin kyllä kiire kasvaa aikuiseksi...

Olen kärsinyt lapsettomuudesta monta vuotta ja lapseni ovat elämäni valo!

Se mikä ärsyttää, on omahyväiset äidit, jotka luulevat, että vain lapsettomilla naisilla on suppea maailma. On niin paljon idiootteja äitejä että oksat pois. Tälläkin palstalla muutama ;). Lapsien myötä ei tule automaattisesti mitään supervaltavaa käsityskykyä koko universumista. Esim seuraava kommentoija vähän saa niskakarvat pystyyn:

Vierailija
175/230 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä eläen hyvinkin köyhästi!

Sain esikoiseni 30 vuotiaana ja siitä asti olen kokenut, että aikani ennen lapsia oli aika turhaa ja typerää! Toki osaan nykyisin nauttia myös omasta vapaasta ajasta aivan eritavalla:)

Kolme lasta.

Vierailija
176/230 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sut korkeampiin sfääreihin ja alentaa kaikki lapsettomat, mutta kovia kokeneet naiset pelkiksi turhaa ja typerää elämää eläviksi tyttösiksi. Äiti Teresakin muuten oli lapseton. Oliko hänen elämänsä turhaa ja typerää?

Välillä eläen hyvinkin köyhästi!

Sain esikoiseni 30 vuotiaana ja siitä asti olen kokenut, että aikani ennen lapsia oli aika turhaa ja typerää! Toki osaan nykyisin nauttia myös omasta vapaasta ajasta aivan eritavalla:)

Kolme lasta.

Vierailija
177/230 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kadehdin. Tekisin mita vaan etta voisin perua nama lapset mun elamasta. Isoin virhe ikina. Olen huono aiti, enka kesta tata.

Vierailija
178/230 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin olin muutaman vuoden tahkonnut töissä sata matkapäivää vuodessa. Paljon on nähty ja koettu, olin valmis lapsiperhe-arkeen. Vauva-aika oli tiivistä, mutta nyt kun lapset ovat koulussa, on taas aika helppoa elämää.

Vierailija
179/230 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipitkän nuoruuden ennen kuin tulin äidiksi. Kaikki ystäväni ovat äitejä, suurin osa työkavereista (ikätoverit) äitejä, olisi varmaan aika ulkopuolinen olo jos olisi vielä tässä iässä (35) lapseton!

Vierailija
180/230 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kadehdin sitä elämäntyyliä, mikä lapsettomilla ystävillä on. Ja sitä tunnetta, etteivät he ole vastuussa kuin itsestään, eikä koskaan tarvitse pelätä mitä omille lapsille voi sattua kun niitä lapsia ei ole.

en tietenkään antaisi lapsia pois.

Mutta voitte uskoa että esimerkiksi huomenaamulla klo 6 olen aivan sairaan kateellinen lapsettomille ystäville :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi