Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain potkut koeajalla sairauslomalla

Vierailija
18.12.2009 |

Juuri sain viestin. Mitäköhän nyt tekisi tästä eteenpäin. Olen sairauslomalla masennuksen vuoksi. Haenko lisää sairauslomaa vai ilmoittaudunko työttömäksi, kas siinä pulma.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koeaikana laittomasta työsuhteen purkamisesta voi seurata sanktioita. Sillä ei sinänsä ole tekemistä alkuperäisen viestin kanssa, kuten ei monella muullakaan viestillä tässä ketjussa. Koko koeajan kestävä sairaus lienee perusteltu syy työsuhteen purkamiseen. Vastauksen ap,n varsinaiseen kysymykseen olen esittänyt jo aiemmin niillä argumenteilla mitä minulla on hänen tapauksestaan saatavilla.

Vierailija
82/87 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koeaikana laittomasta työsuhteen purkamisesta voi seurata sanktioita.

L A I T T O M A S T A

joten lopettanet, hyvää yötä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen kykene. Koeaika on juuri sitä varten että voi sanoa että heippa huomenna ei enää tarvitse tulla.



Jos olisin työnataja olisin tehnyt aivan samoin.



Jos sinulla ei ole enää työsuhdetta niin toimitat Kelaan sairauslomatodistuksen ja saat päivärahaa. Olet työkyvytön joten ilmoitat työvoimatoimistoon että olet sairauslomalla.

Vierailija
84/87 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeaika riittää syyksi koeaikapurkuun. Katso esimerkiksi: Kari-Pekka Tiitisen (työoikeuden professori) Työsopimusoikeus, Mauri Saarinen (varatuomari, asianajaja, 30 vuoden kokemus työoikeudesta) Työsuhdeasioiden käsikirja.

Vierailija
85/87 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeajalla täytyy olla syy työsuhteen purkamiseen ja se syy on kerrottava, että toinen osapuoli tietää sen olevan laillinen. Miksi ihmeessä kukaan syytä salaisi?

Vierailija
86/87 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeajalla voi irtisanoa ja sairaudenkin vuoksi voi irtisanoa. Selvittäkää mitkä ovat työnantajan oikeudet ennen kuin alatte valittamaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/87 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauden takia ei voi irtisanoa, Koeajalla ei yleensä irtisanota vaan puretaan työsuhde, Silloin sairaus voi olla syynä, jos katsotaan että sairaus haittaa työntekoa. Pääasia, että on pätevä syy siihen purkuun.