Sain potkut koeajalla sairauslomalla
Juuri sain viestin. Mitäköhän nyt tekisi tästä eteenpäin. Olen sairauslomalla masennuksen vuoksi. Haenko lisää sairauslomaa vai ilmoittaudunko työttömäksi, kas siinä pulma.
Kommentit (87)
koeaikana laittomasta työsuhteen purkamisesta voi seurata sanktioita.
L A I T T O M A S T A
joten lopettanet, hyvää yötä!
siihen kykene. Koeaika on juuri sitä varten että voi sanoa että heippa huomenna ei enää tarvitse tulla.
Jos olisin työnataja olisin tehnyt aivan samoin.
Jos sinulla ei ole enää työsuhdetta niin toimitat Kelaan sairauslomatodistuksen ja saat päivärahaa. Olet työkyvytön joten ilmoitat työvoimatoimistoon että olet sairauslomalla.
Koeaika riittää syyksi koeaikapurkuun. Katso esimerkiksi: Kari-Pekka Tiitisen (työoikeuden professori) Työsopimusoikeus, Mauri Saarinen (varatuomari, asianajaja, 30 vuoden kokemus työoikeudesta) Työsuhdeasioiden käsikirja.
Koeajalla täytyy olla syy työsuhteen purkamiseen ja se syy on kerrottava, että toinen osapuoli tietää sen olevan laillinen. Miksi ihmeessä kukaan syytä salaisi?
Koeajalla voi irtisanoa ja sairaudenkin vuoksi voi irtisanoa. Selvittäkää mitkä ovat työnantajan oikeudet ennen kuin alatte valittamaan
Sairauden takia ei voi irtisanoa, Koeajalla ei yleensä irtisanota vaan puretaan työsuhde, Silloin sairaus voi olla syynä, jos katsotaan että sairaus haittaa työntekoa. Pääasia, että on pätevä syy siihen purkuun.
koeaikana laittomasta työsuhteen purkamisesta voi seurata sanktioita. Sillä ei sinänsä ole tekemistä alkuperäisen viestin kanssa, kuten ei monella muullakaan viestillä tässä ketjussa. Koko koeajan kestävä sairaus lienee perusteltu syy työsuhteen purkamiseen. Vastauksen ap,n varsinaiseen kysymykseen olen esittänyt jo aiemmin niillä argumenteilla mitä minulla on hänen tapauksestaan saatavilla.