Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain potkut koeajalla sairauslomalla

Vierailija
18.12.2009 |

Juuri sain viestin. Mitäköhän nyt tekisi tästä eteenpäin. Olen sairauslomalla masennuksen vuoksi. Haenko lisää sairauslomaa vai ilmoittaudunko työttömäksi, kas siinä pulma.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

''Sopimattomuus työtehtävään täytyy pystyä jotenkin osoittamaan todeksi.''

Vierailija
62/87 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimattomuus työtehtävään täytyy pystyä jotenkin osoittamaan todeksi.

siivekäs - 18.12.09 10:41 (ID 9697233)

Koeajalla ei tarvitse. Lain mukaan työnantaja saattaa olla jopa velvoitettu kertomaan syyn, mutta vaikka ei kertoisi, sanktiota kertomatta jättämisestä ei laissa ole. Yksikään koeajalla irtisanottu ei ole voittanut koskaan vaikka haastaisi työnantajan oikeuteen koeajalla irtisanomisesta.

Eli on aivan sama mitä laki sanoo, jos lain rikkomisesta ei ole määritelty mitään rangaistusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan mikä se oli?

Oliko kysyjä edes ihmeissään miksi näin kävi?

Kukaan ei vielä tätä kirjoittaessani ole siihen vastannut, yksi sivusi asiaa...

Tämä palsta se ei muutu vaikka vuodet vierivät... :)

Vierailija
64/87 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti tapahdu mitään vaikka laiton työsuhteen purku tapahtuisi. Mutta kyllä on useitakin tapauksia, joissa työntekijä on voittanut kiistan asiassa. Kun se laki on kuitenkin olemassa. Täytyy muistaa, että laki koskee myös työntekijää, joka ei saa ilman perusteltua syytä lähteä koeaikana työpaikastaan. Tällaisestakin on esimerkkejä.

Vierailija
65/87 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen ei ole muuta vatvottukaan, eikä ap edes kysynyt sitä.

Mutta, itse asiaan: Itselläni ei ole kokemusta, en tiedä. Ehkä kannattaa kysyä KELAsta/kassasta.

Muistaako kukaan mikä se oli?

Oliko kysyjä edes ihmeissään miksi näin kävi?

Kukaan ei vielä tätä kirjoittaessani ole siihen vastannut, yksi sivusi asiaa...

Tämä palsta se ei muutu vaikka vuodet vierivät... :)

Vierailija
66/87 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti tapahdu mitään vaikka laiton työsuhteen purku tapahtuisi. Mutta kyllä on useitakin tapauksia, joissa työntekijä on voittanut kiistan asiassa. Kun se laki on kuitenkin olemassa. Täytyy muistaa, että laki koskee myös työntekijää, joka ei saa ilman perusteltua syytä lähteä koeaikana työpaikastaan. Tällaisestakin on esimerkkejä.

No laitapas niitä esimerkkejä väitteesi vahvistukseksi, satun nimittäin tietämään että valehtelet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/87 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitapas ne kehiin.

No osoittapas sinä miten valehtelen.

Vierailija
68/87 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lopeta jankuttaminen. Minä en ainakaan jaksa yrittää asiaa sinulle enää avata, kun olet niin kiinni omissa kuvitelmissasi. Ota yhteyttä työlainsäädäntöön erikoistuneeseen juristiin ja pyydä häntä tulkitsemaan itsellesi TSL lukua 1 pykälää 4 ja lukua 2 pykälää 2.

Hyvää yötä ja leppoisaa viikonlopun alkua.

varmasti tapahdu mitään vaikka laiton työsuhteen purku tapahtuisi. Mutta kyllä on useitakin tapauksia, joissa työntekijä on voittanut kiistan asiassa. Kun se laki on kuitenkin olemassa. Täytyy muistaa, että laki koskee myös työntekijää, joka ei saa ilman perusteltua syytä lähteä koeaikana työpaikastaan. Tällaisestakin on esimerkkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/87 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulkitaan ja omaan lukutaidon. Minun ei tarvitse selitellä asiaa sen enempää. Laki on kuten on kunnes muuksi muutetaan. Ei maha mittään.

Vierailija
70/87 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko ap työkykyinen... :-DDDDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/87 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulkitaan ja omaan lukutaidon. Minun ei tarvitse selitellä asiaa sen enempää. Laki on kuten on kunnes muuksi muutetaan. Ei maha mittään.

Vierailija
72/87 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kävi niin mielenkiintoiseksi! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/87 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulkitaan ja omaan lukutaidon. Minun ei tarvitse selitellä asiaa sen enempää. Laki on kuten on kunnes muuksi muutetaan. Ei maha mittään.

Vierailija
74/87 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeesti... Ei ketään voi fiilispohjalta määritellä noin... Huh huh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/87 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osoittapas sinä miten valehtelen.

siivekäs - 18.12.09 11:00 (ID 9697338)

Todistusvelvollisuus on osapuolella joka väittää jotakin. Jos minäväitän että on vaaleanpunaisia virtahepoja, on todistusvelvollisuus minulla.

Nyt sinä väitit että on esimerkkejä joissa koeajalla irtisanottu työntekijä on voittanut jutun oikeudessa tai että koeajalla irtisanoutunut työntekijä olisi joutunut vastuuseen irtisanoutumisesta koska hänellä ei olut syytä.

Väitteesi ovat yhtä typeriä ja perustelemattomia kuin nuo vaaleanpunaiset virtahevot.

Vierailija
80/87 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi sun linkit oli oikeastasn yhtä tyhjän kanssa, ei niistä selvinnyt mistä oikeastaan alunperin oli kyse.



Ap:n tapauksessa ap on vahvoilla, jos pystyy osoittamaan että sairaana olo oli se syy, mutta kun tuskin kykenee. Muuten riittää se "koeaika" tai "sopimaton työhön"



Koit nyt ymmärtää!