Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt minäkin näin pikkujouluissa, mitä ns. kunnollinen mies puuhaa

Vierailija
15.12.2009 |

Meillä oli firman pikkujoulut. Kaksi ns. kunnollista perheenisää - siis ulkoisesti - oli kyllä niin naisten perään, että. Ei mitään kähmintää, mutta haku ja tarrautuminen oli päällä.

Toista en oikein tunne, mutta toisen tunnen erittäin hyvin. En olisi ikinä uskonut hänestä...vaikka ei siinä mitään ihastumista kummempaa tainnut tapahtua. Hän on mennyt naimisiin vain saadakseen lapsilleen hyvän äidin. Muu elämä taitaa olla erikseen.

Olihan siellä juhlissa sata muuta miestä, ja moni muukin, joilla ei ollut mitään vispilänkauppaa. Pienestä prosentistahan tässä oli kyse. Mutta silti ihmiskuvani heitti kuperkeikkaa... Että ihminen, jonka tunnen hyvin, ei olekaan sitä, mitä olen aina luullut!

Kommentit (156)

Vierailija
81/156 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö raamattu kehoita naista tottelemaan miestään? Minusta on hienoa että jokaiselle löytyy se toimiva malli. Eikä tuputeta muille omia malleja kuten eräät.

Niin, meillä on hyvä avioliitto ja mukava perhe. Kumpikin saa mennä omien kavereiden kanssa vaikka baariin ja työmatkatkin on ok. En ymmärrä miksi pitäisi kieltää toista menemästä tai miksi pitäisi olla yhdessä joka paikassa kuin paita ja peppu. Minä tykkään käydä omien kavereiden kanssa baarissa ja mies taas menee kaveriporukalla mökille. Ja yhdessäkin käydään tietysti. ja näin kun on mennyt mukavasti viimeiset 15v, niin miksi muuttaa tapoja? Toki me aina kysytään, että onko ok jos menen, eli onko toisella jotain sovittua tms saman ajankohtana.

Jos toimii teillä niin hyvä niin. Elä tuputa perhemalliasi meille muille.

Taidat itse olla nyrkin ja hellan välissä jatkuvasti raskaana ja teet kiltisti kaiken mitä mies sanoo. Siinä sulle kristittyä tekopyhyyttä

Vierailija
82/156 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö raamattu kehoita naista tottelemaan miestään? Minusta on hienoa että jokaiselle löytyy se toimiva malli. Eikä tuputeta muille omia malleja kuten eräät.

Niin, meillä on hyvä avioliitto ja mukava perhe. Kumpikin saa mennä omien kavereiden kanssa vaikka baariin ja työmatkatkin on ok. En ymmärrä miksi pitäisi kieltää toista menemästä tai miksi pitäisi olla yhdessä joka paikassa kuin paita ja peppu. Minä tykkään käydä omien kavereiden kanssa baarissa ja mies taas menee kaveriporukalla mökille. Ja yhdessäkin käydään tietysti. ja näin kun on mennyt mukavasti viimeiset 15v, niin miksi muuttaa tapoja? Toki me aina kysytään, että onko ok jos menen, eli onko toisella jotain sovittua tms saman ajankohtana.

Taidat itse olla nyrkin ja hellan välissä jatkuvasti raskaana ja teet kiltisti kaiken mitä mies sanoo. Siinä sulle kristittyä tekopyhyyttä

ei niitä ainakaan tarvitse tulla tuputtamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/156 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää tuollaisesta terveestä perhemallista.

Vierailija
84/156 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä ei alkoholia tarjoilla. Joulu kuten pikkujoulukin on lähinnä lastenjuhla kuten muutkin pyhät. Ellei sitten usko Jeesukseen.

Aikuisena koen velvollisuutena tehdä lapsilleni ikimuistoiset joulut. Eihän aikuinen ihminen pikkujouluista tai jouluista sinällään välitä. Päiviä muiden joukossa. Lasten takia lasten.

Minä eikä mieheni jaksa ravata pikkujouluissa kun töiden jälkeen tekee mieli levätä kotona. Alkoholinkäyttö vain väsyttää ja vetää sängynpohjalle moneksi päiväksi. Juhliminen on nuorille parikymppisille ja suodaan se heille.

Perheelliset juhlii perheen voimin niillä voimilla mitä työnteolta säästyy.

Vierailija
85/156 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin saa mennä omien kavereiden kanssa vaikka baariin ja työmatkatkin on ok. En ymmärrä miksi pitäisi kieltää toista menemästä tai miksi pitäisi olla yhdessä joka paikassa kuin paita ja peppu. Minä tykkään käydä omien kavereiden kanssa baarissa ja mies taas menee kaveriporukalla mökille. Ja yhdessäkin käydään tietysti. ja näin kun on mennyt mukavasti viimeiset 15v, niin miksi muuttaa tapoja? Toki me aina kysytään, että onko ok jos menen, eli onko toisella jotain sovittua tms saman ajankohtana.

Siis miksi joku hermostui tästä viestistä?Meilolä on kotona sama meininkin saadaan molemmat mennä ja tulla ja sanotaan että n.2kk välein jompikumpi käy jossain tai sitten yhdessä ja tämä sopii meille hyvin.Olin nuorempana samanlainen (n.20-23v)kuin mitä pari ihmistä täällä ketjussa on ollut että ei päästetä miestä baariin tai työmatkoille ja kielletään asioita ihme verukkeilla.Ikä teki tässä hommansa ja nyt jälkeenpäin olen huomannut kuinka naurettava olin,oikeen hävettää kun ajattelen.Se on se luottamus,sitä joko on tai ei ole.

Vierailija
86/156 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin saa mennä omien kavereiden kanssa vaikka baariin ja työmatkatkin on ok. En ymmärrä miksi pitäisi kieltää toista menemästä tai miksi pitäisi olla yhdessä joka paikassa kuin paita ja peppu. Minä tykkään käydä omien kavereiden kanssa baarissa ja mies taas menee kaveriporukalla mökille. Ja yhdessäkin käydään tietysti. ja näin kun on mennyt mukavasti viimeiset 15v, niin miksi muuttaa tapoja? Toki me aina kysytään, että onko ok jos menen, eli onko toisella jotain sovittua tms saman ajankohtana.

Siis miksi joku hermostui tästä viestistä?Meilolä on kotona sama meininkin saadaan molemmat mennä ja tulla ja sanotaan että n.2kk välein jompikumpi käy jossain tai sitten yhdessä ja tämä sopii meille hyvin.Olin nuorempana samanlainen (n.20-23v)kuin mitä pari ihmistä täällä ketjussa on ollut että ei päästetä miestä baariin tai työmatkoille ja kielletään asioita ihme verukkeilla.Ikä teki tässä hommansa ja nyt jälkeenpäin olen huomannut kuinka naurettava olin,oikeen hävettää kun ajattelen.Se on se luottamus,sitä joko on tai ei ole.

Vierailija
87/156 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei suhde ole mikään vankila. Sitäpaitsi raja työn ja huvin välillä on aika hämärä, mieheni on muusikko ja työt muuttuu välillä keikan jälkeen huviksi, välillä ei.

Itsekin käyn välillä kavereiden kanssa jossain ja hui kauhistus juon alkoholia. Lapset ei siitä kärsi kun nukkuvat yöllä jokatapauksessa.

Aika normaalia minusta. Paitsi jossain ääriuskisperheissä. Mutta kyllä tunnen uskovaisia seurakunnassaan aktiivisia perheellisiä ihmisiä jotka käyvät ulkona siinä missä muutkin.

Jos olisin kahlinnut mieheni kuten tämä yksi kirjoittaja niin ei olisi miestä enää.. ja sama toisinpäin. Meillä nyt ei suhde rajoita elämää muuten kuin että ei olla muiden kanssa, mutta ei jakseta toisissammekaan nyhjätä kokoajan. Ehkä siksi ei yhdeksässä vuodessa ole vielä toisen naama alkanut kyllästyttää eikä suhde "väljähtynyt":)

Vierailija
88/156 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä ei alkoholia tarjoilla. Joulu kuten pikkujoulukin on lähinnä lastenjuhla kuten muutkin pyhät. Ellei sitten usko Jeesukseen.

Aikuisena koen velvollisuutena tehdä lapsilleni ikimuistoiset joulut. Eihän aikuinen ihminen pikkujouluista tai jouluista sinällään välitä. Päiviä muiden joukossa. Lasten takia lasten.

Minä eikä mieheni jaksa ravata pikkujouluissa kun töiden jälkeen tekee mieli levätä kotona. Alkoholinkäyttö vain väsyttää ja vetää sängynpohjalle moneksi päiväksi. Juhliminen on nuorille parikymppisille ja suodaan se heille.

Ja viinaa ei tarvi vetää kaksin käsin, vaan seuraavan päivänä on ihan samanlainen olo kuin muulloinkin. oletko koskaan kuullut kohtuukäytöstä?

Vierailija
89/156 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viinaa ei tarvi vetää kaksin käsin, vaan seuraavan päivänä on ihan samanlainen olo kuin muulloinkin. oletko koskaan kuullut kohtuukäytöstä?

Aikoinaan maistelin alkoholia vain päihtymyksen vuoksi. Nykyään juon mieluummin limonaadia kuin siemailen alkoholia sivistyneen kohtuullisesti. Helvetin pahan maun tekee promillet.

Vierailija
90/156 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovasti siitä puhutaan mutta käytännössä, valitettavasti en ole koskaan nähnyt kohtuukäyttöä. Sanan helinää.

Vierailija
91/156 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovasti siitä puhutaan mutta käytännössä, valitettavasti en ole koskaan nähnyt kohtuukäyttöä. Sanan helinää.

Vierailija
92/156 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisissa piireissä sinä liikut. Kannattaisiko tutustua uusiin ihmisiin? Voisit yllättyä.

Minä olen ollut kohtuukäyttäjä ainakin 5 vuotta. Juon aina vain 1-3 pientä lasillista viiniä tai 1-3 siideriä. Viimeksikin olin pikkujouluissa autolla, vaikka oli ilmaiset juomat koko illan. Yhden lasillisen viiniä join koko iltana ja maistoin ruokalusikallisen konjakkia kun kiva työkaveri tyrkytti. :)

Vierailija
93/156 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lisään tähän vielä yhden pointin. Minulla on paljon miestyökavereita ja muutenkin miehiä tuttuina. Minua eivät jostain syystä yritä iskeä vaan pikemminkin kertovat lapsistaan ja ongelmistaan parisuhteessa. Niitä pohditaan sitten ja ratkotaan parhaimman mahdollisuuden mukaan.

Mutta...samat miehet kyllä yrittävät iskeä muita naispuolisia työkavereita ja vikittelevät sänkyyn ja aika moni on onnistunutkin.

Ja en ole silti ihan seinästä repäistyn näköinen, joten se iskemättömyys ei siitä johdu. Mutta olen itse perususkollinen nainen ja se kai jotenkin näkyy päälle päin, että minulta ei kuitenkaan saa niin miehet juttelevat ihan muita asioita ja päätyvät pitkäaikaisiksi, hyviksi kavereiksi.

Mutta se on ihan tosi, että yllättävänkin kiltit aviomiehet pettävät vaimojaan jos on tilaisuus.

kuka mies on taipuvainen pettämään. On toki "pettäviä tyyppejä" ja ne näkee jo kilometrin päästä, mutta suurin osa miehistä on ns. kunnon miehiä. "Kunnon mieskin" saattaa sortua pettämään kumppaniaan jossain elämän vaiheessa, ihan niinkuin "kunnon nainenkin".

On kieltämättä inhottavaa, jos itse juttelee jonkun kivan varatun miehen kanssa pikkujouluissa niitä näitä ja sitten huomaakin, että toinen on kiinnostunut. Mulle tulee nolo olo. Koen, että tällainen mies on häpäissyt vaimonsa yrittämällä minua, mutta myös minut, jos on kuvitellut, että varattuna lähtisin. Sympatiani loppuvat aika nopeasti. :(

Mutta olen tavannut paaaaljon sellaisia miehiä, jotka voivat jutella kivoja kauniin naisen kanssa ilman että jossain vaiheessa ollaan mukaan lähtemässä. Viimeksi viikonloppuna istuin pöydässä mukavan miehen kanssa ja juteltiin kaikesta maan ja taivaan väliltä. Sitten kävi ilmi, että meillä on melkein saman ikäiset lapset ja siinä sitten vertailtiin pienten ilopillereiden tempauksia. Siinä oli mukava kaveri, jonka vaimo voi antaa miehensä kuljeksia pikkujouluissa aivan mielin määrin. Ehkä se oli jonkun av-mamman mies? ;)

Vierailija
94/156 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat niitä pahimpia, kun tilaisuus koittaa. Paatunut pelimies ei noteeraa pikkujoulua tai työmatkaa mitenkään erityisenä "tilaisuutena". Mutta avioliitossa olevalle miehelle, jolla mitään muita tilaisuuksia ei vieraille naisille ole juurikaan, tämä on liian houkuttelevaa. Ja lääkäripäivät, ne ovat sitten toinen megalomaaninen pettämistapahtuma !

Vierailija
95/156 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

wt-mies ryyppää sohvalla.

Vierailija
96/156 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydän miestäni hakemaan vain sellaisia työpaikkoja, jotka eivät sisällä matkustamista. Akateemiset työt tosin kyllä usein sisältävät.

Vierailija
97/156 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä nyt kaikkea paljasta! kohtahan ne on taas päivät tulossa...

Vierailija
98/156 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelukaverini, joka oli mies, sanoi olleensa kesätyöpaikassa eräässä hyvin miesvaltaisessa paikassa. Hän opiskeli akateemista alaa. Kyllä kertoi ihmeissään, miten ne kaikista kiltimmätkin menivät ja tekivät..

Vierailija
99/156 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet saavat mennä ja tehdä mitä lystää koska muuten suhde olisi sairas ja rouva mustasukkainen. Eivätpä vaan arvaa mitä mies touhuaa, ja täälä paasaavat kuinka heidän suhde on terve ja täydellinen.. hehee kyllä se päivä koittaa kun miehenne jää kiinni itseteosta ja kyllä silloin kiroatte ja toivotte että olisitte pitäneet miehenne vankina kotonanne.

Vierailija
100/156 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet saavat mennä ja tehdä mitä lystää koska muuten suhde olisi sairas ja rouva mustasukkainen. Eivätpä vaan arvaa mitä mies touhuaa, ja täälä paasaavat kuinka heidän suhde on terve ja täydellinen.. hehee kyllä se päivä koittaa kun miehenne jää kiinni itseteosta ja kyllä silloin kiroatte ja toivotte että olisitte pitäneet miehenne vankina kotonanne.

Meillä mies ei edes mennyt pikkujouluihin tänä vuonna, mutta minäpä kävin ja porukka oli ihan asiallisesti ainakin meidän firmasta. revi siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan