Nyt minäkin näin pikkujouluissa, mitä ns. kunnollinen mies puuhaa
Meillä oli firman pikkujoulut. Kaksi ns. kunnollista perheenisää - siis ulkoisesti - oli kyllä niin naisten perään, että. Ei mitään kähmintää, mutta haku ja tarrautuminen oli päällä.
Toista en oikein tunne, mutta toisen tunnen erittäin hyvin. En olisi ikinä uskonut hänestä...vaikka ei siinä mitään ihastumista kummempaa tainnut tapahtua. Hän on mennyt naimisiin vain saadakseen lapsilleen hyvän äidin. Muu elämä taitaa olla erikseen.
Olihan siellä juhlissa sata muuta miestä, ja moni muukin, joilla ei ollut mitään vispilänkauppaa. Pienestä prosentistahan tässä oli kyse. Mutta silti ihmiskuvani heitti kuperkeikkaa... Että ihminen, jonka tunnen hyvin, ei olekaan sitä, mitä olen aina luullut!
Kommentit (156)
Olin muutama vuosi sitten työmatkalla Aasiassa 7 suomalaisen miehen kanssa. Ihan tavallisia perusinsinöörejä. Mentiin illalla oluelle ja jokaisen miehen kainaloon jämähti melkein heti paikallinen, maksullinen nainen. Lähdin itse huoneeseen ja en tiedä tarkkaan, mitä myöhemmin tapahtui, mutta aamulla miehet oli ihan naamat pokerilla. Eräs norjalainen kollega juorusi puolisen vuotta myöhemmin, että jatkoille kuulemma lähtivät. Ja tämä norski siis oli myös porukassa mukana. Ja kyse oli sellaisista ihan tavallisista, silmälasipäisistä hepuista, joilla kotona lapset ja vaimo. Ei mitään hamesankareita vaan tavallisia tossukoita. Kai se tilaisuus tekee varkaan ja joukossa tyhmyys tiivistyy.
Tämä tarina on valitettavan ilmeisesti tosi, mutta aika paljon matkustaneen miehenä voin kyllä lohduttaa, etteivät aivan kaikki miehet noissa tilanteissa petä, vaikka tilaisuus olisi mitä houkuttelevin ja käryämisen riski about nollan luokkaa.
Omista työkavereista tiedän noin 70% pettäneen enkä tiedä edes kaikkia juttuja, mutta 10-20% ovat sitten niitä, jotka korkeintaan juttelevat hetken, härnäävät ehkä mielikuvitustaan ja lähtevät lopulta yksin hotellille huoran nykiessä käsipuolesta. Yhden hyvistä kavereistani olen myös "pelastanut", kun alkoholi alkoi tehdä tehtäviään ja hutsula tiesi tasan tarkkaan miten perheenisä vietellään. Ovat nimittäin kaikella tavalla ihan oikeita ammattilaisia, joten on se kova paikka kenelle tahansa tuollaiseen menoon tottumattomalle. Vähän kuin amatööri vastaan ammattilainen, niin tietäähän kuinka siinä sitten helposti käy...
Kaikkein suurin yllätys oli kuitenkin törmätä siihen luotettavana pitämääni kaveriin siellä metrossa, kun tunsin harrastusten kautta molemmat puolisot melko hyvin ja avioliitto näytti olevan parasta A-luokkaa ja vaimo nätti kuin mikä. Toisaalta olihan se filipiiniläinenkin kuin suoraan jostain bond-elokuvasta, joten paha tuomita, kun oletin "tutustumisen" tapahtuneen illallisen yhteydessä ja olleen eräänlainen yrityslahja, jonka tarkoitus oli tuoda vieraalle hyvä muisto käynnistä.
En tiedä, että ymmärrättekö näitä horinoita, mutta siellä suhtautuminen maksulliseen seksiin on paljon vapaampaa ja tarjontaa vähintään samalla tapaa kuin kiimaiselle naiselle suomalaisessa diskossa. Ja silloin, kun tuollainen ammattilainen iskee silmänsä Suomi-poikaan, niin kyllähän siinä sitten helposti hotellihuoneessa hetekka natisee.
Miksi sanoisin, kun matkusta ja reissaan itsekin? Ja käyn kaljalla kavereiden kanssa. ja mies käy lasten kanssa jopa ulkomailla ilman minua, en ole tähän mennessä keksinyt mitään syytä miksi pitäisi kieltää. Eikä minua kukaan kiellä menemästä minne itse haluan.
....ja voisimpa väittää, että kummatkin käy vieraissa?
Nooh, sinähän sen tiedät paremmin, joten kukin tyylillään.
Miksi sanoisin, kun matkusta ja reissaan itsekin? Ja käyn kaljalla kavereiden kanssa. ja mies käy lasten kanssa jopa ulkomailla ilman minua, en ole tähän mennessä keksinyt mitään syytä miksi pitäisi kieltää. Eikä minua kukaan kiellä menemästä minne itse haluan.
....ja voisimpa väittää, että kummatkin käy vieraissa?Nooh, sinähän sen tiedät paremmin, joten kukin tyylillään.
ukkonen valinneet. Mmeillä joillakin on sellaiste miehet että osaavat ottaa alkoholia kohtuudella eivätkä tarvitse äitiä perään katsomaan.
Mutta ehkä näin suomessa.
....ja voisimpa väittää, että kummatkin käy vieraissa?Nooh, sinähän sen tiedät paremmin, joten kukin tyylillään.
No metsään meni veikkauksesi.
Ei sellainen parisuhde ole terve jossa molemmat menee ilman sopimuksia oman mielensä mukaan. Miksei eläisi sinkkuna jos ei voi pysytellä neljän seinän sisällä perheensä parissa?
Jos kumppani ei ole tyytyväinen niin tehdään myönnytyksiä eikä mennä. Kyllä aikuinen kypsä ihminen voi rajata elämäänsä sen verran. Mihin sitä pitäisi vanhoilla päivillään enää juosta kun on jo nuorempana paikat koluttu? vai onko niitä paikkoja koluttu tarpeeksi kun pitää pikkujouluissa käydä vaikka olisi mahdollisuus viettää ilta lasten ja kumppanin kanssa?
No metsään meni veikkauksesi.
Ei sellainen parisuhde ole terve jossa molemmat menee ilman sopimuksia oman mielensä mukaan. Miksei eläisi sinkkuna jos ei voi pysytellä neljän seinän sisällä perheensä parissa?
Totuus on, että toista ihmistä ei voi kahlita. Jos mies on niin pösilö, että käyttäytyy holtittomasti ja pettää milloin milläkin verukkeella (esim. päissään pikkujouluissa), sitä ei millään kielloilla ja kontrolleilla muuteta. Päin vastoin, mitä enemmän kielletään ja vahditaan, sitä varmemmin tekee tyhmyyksiä.
Eri asia on toki se, että perheessä ja avioliitossa molempien vanhempien pitää tehdä osuutensa ja nähdä vastuunsa = tarkoittaa mm. sitä että ei tulla ja mennä ihan miten sattuu, vaan asioista sovitaan yhdessä, huomioidaan muut perheenjäsenet ja myös ennen kaikkea lasten etu.
Totuus on, että toista ihmistä ei voi kahlita. Jos mies on niin pösilö, että käyttäytyy holtittomasti ja pettää milloin milläkin verukkeella (esim. päissään pikkujouluissa), sitä ei millään kielloilla ja kontrolleilla muuteta. Päin vastoin, mitä enemmän kielletään ja vahditaan, sitä varmemmin tekee tyhmyyksiä. Eri asia on toki se, että perheessä ja avioliitossa molempien vanhempien pitää tehdä osuutensa ja nähdä vastuunsa = tarkoittaa mm. sitä että ei tulla ja mennä ihan miten sattuu, vaan asioista sovitaan yhdessä, huomioidaan muut perheenjäsenet ja myös ennen kaikkea lasten etu.
Yritin tuossa aiemmin kertoa millaisia houkutuksia reissaamiseen sisältyy ja mitä enemmän reissäät, sitä todennäköisempää on kohdata jotain sellaista, jota et pysty siinä elämäntilanteessa vastustamaan.
Eräs hyvä esimerkki on, kun kävin ihan vaan tuolla Hesassa ja ennen luentoa kahvia hakiessa sähläsin itseni (olen mies) yhden nätin naisen kanssa samaan pöytään, joka jollain sanattomalla tavalla oli juuri sellainen, josta elokuvien salasuhteet kertovat. Eikä tämä nainen ollut ollenkaan sellainen pettäjätyyppi, vaan siinä naisessa/tilanteessa/tilaisuudessa/elämäntilanteissamme vaan oli jotain sellaista outoa, joka nosti tuollaiset ajatukset pintaan. Onneksi kuitenkin olin liikkeellä autollani ja en jäänyt tuohon hotelliin yöksi.
Sellaisiakin miehiä on jotka kaipaavat dominointia. He tarvitsevat johtajaa. Sellaiset eivät pärjää ilman rajoja. Kyllä se onnellinen suhde on kiinni niistä kahdesta eikä yleismaallisista totuuksista. Tääläkin moni haukkuu sairaaksi.
Uskon että tuo kahlitseminen voi tuoda joillekkin onnellisen suhteen. Ihmiset ovat niin erilaisia eikä sama metodi toimi jokaiselle. Minä naisena ja vieraasta kulttuurista kotoisin olevana, ahdistuisin jos saisin vastuun omasta elämästäni.
Minulla on hyvä olla kun mies käskee ja säveltää elämämme. Minä siinä sivussa autan minkä kykenen ja hoidan lapset.
Veljeni lihaksikas potkunrkkeilijä tokasi kerran saunan jälkeen miehelleni että jos petät siskoani niin se on sitten selkäsaunan paikka. Oma isäni naureskeli että hän osallistuu myös tilaisuuteen.
Onneksi on tämä tukiverkko joka tukee ja auttaa.
pikkujouluihin, työmatkoille, yms.. epämääräiseen toimintaan. Ettekö halua suojella miehiänne ja liittoanne?
Veljeni lihaksikas potkunrkkeilijä tokasi kerran saunan jälkeen miehelleni että jos petät siskoani niin se on sitten selkäsaunan paikka. Oma isäni naureskeli että hän osallistuu myös tilaisuuteen.
Onneksi on tämä tukiverkko joka tukee ja auttaa.
Miesparka ja avioliittoparka,jos ei saada ukkoa kotona pysymään kuin veljellä uhaten!
minun kaverillani oli fysioterapeutti, joka oli mies. Aviomies kielsi tällä käynnin. kaverini selkä on aika jumissa, kun ei pienillä paikkakunnilla ole niin paljoa vaihtoehtoja fysioterapeuteissa. Niin, ja kaverini ei edes ole av-mamma. Tällaista siis tapahtuu ihan livenäkin!
Meillä oli työpaikalla hieroja, joka sattui olemaan mies. Exäni ei tykännyt, että kävin tällä hierojalla.
Ei tarvinne perustella, miksi ex on ex?
Olin sitä mieltä että menee normaalille hierojalle. Mies oli kiinnostunut enemmän thaihieronnasta ja kävisi ystävänsä kanssa sielä jolla oli myös selkäkipuja. Olin sitä mieltä että jumalauta ei käy! Tilasin miehelle uimahallilta hieronnan jonka suoritti mies.
Eikö teillä todellakaan hälyytyskellot soi jos mies on lähdössä thaihierontaan?
Voi parkaa
Eikö teillä todellakaan hälyytyskellot soi
Kumpikin saa mennä omien kavereiden kanssa vaikka baariin ja työmatkatkin on ok. En ymmärrä miksi pitäisi kieltää toista menemästä tai miksi pitäisi olla yhdessä joka paikassa kuin paita ja peppu. Minä tykkään käydä omien kavereiden kanssa baarissa ja mies taas menee kaveriporukalla mökille. Ja yhdessäkin käydään tietysti. ja näin kun on mennyt mukavasti viimeiset 15v, niin miksi muuttaa tapoja? Toki me aina kysytään, että onko ok jos menen, eli onko toisella jotain sovittua tms saman ajankohtana.
Niin, meillä on hyvä avioliitto ja mukava perhe. Kumpikin saa mennä omien kavereiden kanssa vaikka baariin ja työmatkatkin on ok. En ymmärrä miksi pitäisi kieltää toista menemästä tai miksi pitäisi olla yhdessä joka paikassa kuin paita ja peppu. Minä tykkään käydä omien kavereiden kanssa baarissa ja mies taas menee kaveriporukalla mökille. Ja yhdessäkin käydään tietysti. ja näin kun on mennyt mukavasti viimeiset 15v, niin miksi muuttaa tapoja? Toki me aina kysytään, että onko ok jos menen, eli onko toisella jotain sovittua tms saman ajankohtana.
Jos toimii teillä niin hyvä niin. Elä tuputa perhemalliasi meille muille.
Niin, meillä on hyvä avioliitto ja mukava perhe. Kumpikin saa mennä omien kavereiden kanssa vaikka baariin ja työmatkatkin on ok. En ymmärrä miksi pitäisi kieltää toista menemästä tai miksi pitäisi olla yhdessä joka paikassa kuin paita ja peppu. Minä tykkään käydä omien kavereiden kanssa baarissa ja mies taas menee kaveriporukalla mökille. Ja yhdessäkin käydään tietysti. ja näin kun on mennyt mukavasti viimeiset 15v, niin miksi muuttaa tapoja? Toki me aina kysytään, että onko ok jos menen, eli onko toisella jotain sovittua tms saman ajankohtana.
Jos toimii teillä niin hyvä niin. Elä tuputa perhemalliasi meille muille.
Taidat itse olla nyrkin ja hellan välissä jatkuvasti raskaana ja teet kiltisti kaiken mitä mies sanoo. Siinä sulle kristittyä tekopyhyyttä
ukkonen valinneet. Mmeillä joillakin on sellaiste miehet että osaavat ottaa alkoholia kohtuudella eivätkä tarvitse äitiä perään katsomaan.