Nyt minäkin näin pikkujouluissa, mitä ns. kunnollinen mies puuhaa
Meillä oli firman pikkujoulut. Kaksi ns. kunnollista perheenisää - siis ulkoisesti - oli kyllä niin naisten perään, että. Ei mitään kähmintää, mutta haku ja tarrautuminen oli päällä.
Toista en oikein tunne, mutta toisen tunnen erittäin hyvin. En olisi ikinä uskonut hänestä...vaikka ei siinä mitään ihastumista kummempaa tainnut tapahtua. Hän on mennyt naimisiin vain saadakseen lapsilleen hyvän äidin. Muu elämä taitaa olla erikseen.
Olihan siellä juhlissa sata muuta miestä, ja moni muukin, joilla ei ollut mitään vispilänkauppaa. Pienestä prosentistahan tässä oli kyse. Mutta silti ihmiskuvani heitti kuperkeikkaa... Että ihminen, jonka tunnen hyvin, ei olekaan sitä, mitä olen aina luullut!
Kommentit (156)
Esim oma mieheni on ns. kunnon mies ja olevinaan korkea moraalikin, lapsia liuta ja hoikka kotiäiti joka ei pihtaa mutta niin vaan virittelee juttuja siellä täällä ja kyllähän niitä tilaisuuksia pettämiseen tulee ennemmin tai myöhemmin. En osaa päättää haluanko tietää vai en. 1,5v tätä on jatkunut niin että tiedän siitä, asiasta on keskusteltu ammattilaisenkin avulla mutta ei se lopu. Kai jotkut miehet on sellaisia! En tiedä sitten että miten tämä homma päättyy vielä...
ja kaikki taloudelliset realiteetit summattua yhteen ja samaan harhalaukaukseen.
Rakkauden takia voi vaikka luopua ammatista tai muusta tärkeästä
Harva vaimo päästää miestään vapaaehtoisille työmatkoille joista saa vähän extra liksaa. Eriasia jos on lentäjä joka työkseen matkustaa. Mutta nämä työpaikan extraliksa hommat tiedetään ne on sairasta pettämistä ja ne duunit tulisi tarjota vain sinkuille!
ihminen oiekasti ajatella näin? mitäs jos se työ edellyttää matkustamista ja mitään extra-liksaa ei edes saa, pelkästää päivärahat? Pitäisikö vaihtaa alaa ihan sen vuoksi ettei sairas vaimo kotona saa hepulia? Oikeasti, kannattaisiko kasvaa aikuiseksi ennen kuin alkaa leikkimään avioliittoa. Minä en suostuisi kenenkään komenneltavaksi työelämäni osalta, enkä mieheltäni vaadi työpaikan vaihtoa.
Joo mutta kun normaalien ihmisten elämässä tehdään töitä ihan normaalisti ja niitä tehtäviä mitä toimenkuvaan kuuluu, eli joskus jopa matkustetaan. Onko sulla joku kilometriraja tuohon matkustuskieltoon?
Katsos; kun on järki päässä niin ei tarvitse tällaisia edes miettiä.
tuo matkustaminen oikeasti estetään, kuinka pitkälle voi mennä ja miten puolison menoja valvotaan käytännössä? Kaikkea sitä oppii kun vanhaksi tulee...
kuka mies on taipuvainen pettämään. On toki "pettäviä tyyppejä" ja ne näkee jo kilometrin päästä, mutta suurin osa miehistä on ns. kunnon miehiä. "Kunnon mieskin" saattaa sortua pettämään kumppaniaan jossain elämän vaiheessa, ihan niinkuin "kunnon nainenkin".
On kieltämättä inhottavaa, jos itse juttelee jonkun kivan varatun miehen kanssa pikkujouluissa niitä näitä ja sitten huomaakin, että toinen on kiinnostunut. Mulle tulee nolo olo. Koen, että tällainen mies on häpäissyt vaimonsa yrittämällä minua, mutta myös minut, jos on kuvitellut, että varattuna lähtisin. Sympatiani loppuvat aika nopeasti. :(
Mutta olen tavannut paaaaljon sellaisia miehiä, jotka voivat jutella kivoja kauniin naisen kanssa ilman että jossain vaiheessa ollaan mukaan lähtemässä. Viimeksi viikonloppuna istuin pöydässä mukavan miehen kanssa ja juteltiin kaikesta maan ja taivaan väliltä. Sitten kävi ilmi, että meillä on melkein saman ikäiset lapset ja siinä sitten vertailtiin pienten ilopillereiden tempauksia. Siinä oli mukava kaveri, jonka vaimo voi antaa miehensä kuljeksia pikkujouluissa aivan mielin määrin. Ehkä se oli jonkun av-mamman mies? ;)
Kun eivät uskalla sanoa miestensä työmatkoille ei.
Voihan sitä nössöyttä puolustella vaikka miten mutta tosiasioita ette pääse pakoon. Te joko elätte miehenne tossun alla tai ette.
Jos siltä tuntuu, niin sanokaa ei pikkujouluille! Sanokaa ei työmatkoille! Sanokaa ei mökkireissuille ja kaverisaunakalja reissuille! EI EI EI.
Voihan sitä nössöyttä puolustella vaikka miten mutta tosiasioita ette pääse pakoon. Te joko elätte miehenne tossun alla tai ette.Jos siltä tuntuu, niin sanokaa ei pikkujouluille! Sanokaa ei työmatkoille! Sanokaa ei mökkireissuille ja kaverisaunakalja reissuille! EI EI EI.
itsekin? Ja käyn kaljalla kavereiden kanssa. ja mies käy lasten kanssa jopa ulkomailla ilman minua, en ole tähän mennessä keksinyt mitään syytä miksi pitäisi kieltää. Eikä minua kukaan kiellä menemästä minne itse haluan.
kun pitää aikuista ihmistä ruveta kieltämään.
"Ei, kulta, sinä et nyt voi mennä joogatunnille, kun siellä on se miesohjaaja." "Ei kulta, et saa käydä ruokakaupassa, kun kuitenkin isket jonkun kaljatiskiltä."
Sairasta.
Voihan sitä nössöyttä puolustella vaikka miten mutta tosiasioita ette pääse pakoon. Te joko elätte miehenne tossun alla tai ette.Jos siltä tuntuu, niin sanokaa ei pikkujouluille! Sanokaa ei työmatkoille! Sanokaa ei mökkireissuille ja kaverisaunakalja reissuille! EI EI EI.
Niin teistä on ilmeisesti ihan ok päästää mies pikkujouluihin ryyppäämään kun sinne niin kinuaa. Mies sitten tonttulakki päässä pellenenä nenällään taputtelee pienessä sievessä muiden pieniä peppuja.
Siinä vaiheessa kun alkoholi on kieltoa kiinnostavampi niin se on SAIRASTA
"Ei, kulta, sinä et nyt voi mennä joogatunnille, kun siellä on se miesohjaaja." "Ei kulta, et saa käydä ruokakaupassa, kun kuitenkin isket jonkun kaljatiskiltä."
Sairasta.
Niin teistä on ilmeisesti ihan ok päästää mies pikkujouluihin ryyppäämään kun sinne niin kinuaa. Mies sitten tonttulakki päässä pellenenä nenällään taputtelee pienessä sievessä muiden pieniä peppuja.
pikkujouluihin vaikka vaimo on raskaana? Meilläkin mies kävi ja tuli autolla kotiin ihan normaalisti.
minun kaverillani oli fysioterapeutti, joka oli mies. Aviomies kielsi tällä käynnin. kaverini selkä on aika jumissa, kun ei pienillä paikkakunnilla ole niin paljoa vaihtoehtoja fysioterapeuteissa.
Niin, ja kaverini ei edes ole av-mamma. Tällaista siis tapahtuu ihan livenäkin!
Sairasta.
Sairasta.
jotka käyvät kaljalla ja kaljoilla. mitäs siihen sanot?
Kyllä se niin on. Sairaampaa on alkoholin käyttö kun on pieniä lapsia, kuin lievä mustasukkaisuus.
Minä ainakin kiellän miestäni menemästä työpaikan pippaloihin joissa on tiedossa alkoholin nautiskelua. Mies on totaalisen holtiton humalassa eikä osaa kontrolloida käyttöään. Monesti joku sivullinen sitten kärsii mieheni alkoholin käytöstä tai mies loukkaa itsensä rappusissa tms.
Vuosi sitten kun hänen piti päästä tärkeään kokoukseen mursi säärensä rappusissa 3 promillen humalassa. Kyllä se torvelo menisi ellen kieltäisi. Minusta toimin oikein ja hänen parhaakseen.
mieheni on myöskin holtiton humalassa eikä osaa annostella juomisiaan. Minun pitää vahtia koko ilta ettei vain käy huonosti. Monet riidat on käyty ja lopputuloksena on että mennään yhdessä niin ei ketään lyödä turpaan eikä juoda liikaa.
kun on ihmisiä joille ei viina sovi mutta maistuu.
Muidenkin mielestä rasittavia henkilöitä pikkujouluissa. Parempi että av-mammat pidätte ne miehenne kotona pikkujoulujen aikana niin ei mene juhlat pilalle.
meillä muilla on miehiä, jotka eivät örvellä kännipäissään ja käyvät pikkujouluissa jopa omalla autolla. Tai ainakin tulevat jo ihmisten aikoihin kotiin. Tai ainakin hillitsevät oman alkoholinkäyttönsä.
Ymmärrän kyllä sinua nyt. Minäkin varmaan tuossa tilanteessa kieltäisin...
Kyllä se niin on. Sairaampaa on alkoholin käyttö kun on pieniä lapsia, kuin lievä mustasukkaisuus. Minä ainakin kiellän miestäni menemästä työpaikan pippaloihin joissa on tiedossa alkoholin nautiskelua. Mies on totaalisen holtiton humalassa eikä osaa kontrolloida käyttöään. Monesti joku sivullinen sitten kärsii mieheni alkoholin käytöstä tai mies loukkaa itsensä rappusissa tms. Vuosi sitten kun hänen piti päästä tärkeään kokoukseen mursi säärensä rappusissa 3 promillen humalassa. Kyllä se torvelo menisi ellen kieltäisi. Minusta toimin oikein ja hänen parhaakseen.
elämässä tehdään töitä ihan normaalisti ja niitä tehtäviä mitä toimenkuvaan kuuluu, eli joskus jopa matkustetaan. Onko sulla joku kilometriraja tuohon matkustuskieltoon?
Katsos; kun on järki päässä niin ei tarvitse tällaisia edes miettiä.