Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HUHTIKUUN HANIT marraskuu**

Kommentit (230)

Vierailija
141/230 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pola, Ihanan romaanin olit kirjoittanut - kiva kuulla, että kaikki on hyvin *ollut huolissaan* :)! Toivon lennokkaita muutamaa viikkoa sinulle ;D! JA WOW ihanaa tosi paljon onnea tytostä - mahtavaa, että saatiin näille meidän poitsuille täällä edes yksi varmistettu tyttökaveri :D! Mulla on myös lonkissa vihlontaa ja ihan alaselässä, niinku pakaroiden kohdalla - auuutsh, välillä ei pääse sängystä ylös :/

Pauliina, onnea myös sinulle mahdollisesta tytöstä, ihanaa :D! Ehkä tyttöä on vaikeampi sanoa varmaksi ellei ole tosi hyvässä asennossa.. Veromodassa (ei kaikissa) on myös kivoja äitiysvaatteita... Tai lähinnä alaosia tulee ostettua muualta, kun on itse töissä vaatekaupassa niin sieltä tulee hankittua yläosat... Nyt onkin raskaana olevilla helppoa, kun muoti on puolellamme ;D! Ihania neulemekkoja ja pitkiä neuleita/toppeja on myymälät tulvillaan.. Talvitakki on ainoa vaikea yläosa, meilläkin töissä kaikki on tyköistuvia..

Hanna1983, Onnea pojasta :D! Saadaan kunnon lätkäjengi kokoon sitten huhtikuussa ;D

Pampa, ihanaa että sullakin toinen poika tulossa :D - onnea tosi paljon!!

Sinisini, Mä ostin myös H&M:ltä sellaset mustat vähän rennommat housut ja nekin oli aika pientä kokoa.. Just just sain 38 vedettyä jalkaan, vaikka voihan tietenkin olla että takapuoli on levinnyt, mutta en tunnusta ;D! Kaikki housut kannattaa aina ostaa todella kireinä, koska ne aina löystyy, varsinkin farkut..

Omaa napaan ei kummempia.. Supisteluita ei ole enää ollut, outoa, mutta hyvä niin - ehkä se kohtu tottui tuohon nosteluun, mitä joudun töissä välillä tekemään :D! Mutta turvotusta sitäkin enempi, siitä toi painon nousu suurimmaksi osaksi varmaan johtuukin... Joka aamu mun naama ja koko vartalo on ihan "raidallinen" kun on tyynyn ja vaatteiden jäljet painautuneena ihossa :O!

fantasy&hope rv22+1 (ultran mukaan)

Vierailija
142/230 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä rakenneultrasta! Ilmeisesti ketjun kolmas tyttö olis nyt tulossa. Muutamat olivat olleet pettyneitä poikauutiseen. Minäpä olen vastarannan kiiski ja on pakko myöntää, että miehen kanssa molemmat säikähdettiin vähän tyttöilmoitusta. Todella noloa, että oli toive sukupuolesta, vaikka ajattelin, että ihan sama. Meistä molemmista tuntuu, ettei varmaan osata olla tytön kanssa. Siis jopa minusta. :) Minulla on kolme pikkuveljeä, ja lapsenakin leikin enimmäkseen poikien kanssa, vaikka en (aina) mikään "poikatyttö" ollutkaan. Leikin joskus barbeilla, mutta enimmäkseen seikkailuleikkejä metsässä. Kummityttö minulla on, hänkin tuommoinen enemmän poikamainen, jos niin voi sanoa. Poikamainen siis tarkoittaa lähinnä liikunnallista ja reipasta... Pelottaa jotenkin, että meille tulee semmoinen pikku prinsessa, enhän minä yhtään osaa olla sellaisen kanssa! Olin suunnitellut kaikkia metsäretkiä ja vaikka mitä, ja mitäs jos meille tuleekin pieni tyllihameessa keikistelevä balleriina! Tämä on tosi koomista. :D Joka tapauksessa ollaan päätetty, ettei sukupuolta kerrota ennen vauvan syntymää kenellekään. En halua joutua katselemaan niitä vaaleanpunaisia pitsiunelmia yhtään ennen kuin tyttö itse ehdottomasti haluaa semmoisia.

Pahoitteluni jos vaikutan ihan kauhealta. :) Itseäni kyllä huvittaa tämä asenteeni, koska en tosiaan voinut kuvitellakaan, että minulla olisi ollut jotain ennakko-odotuksia tai toiveita sukupuolen suhteen. Mies totesi, että ihan hyvä oli kuulla nyt, että ehtii tottua. Ja todellakin, terkkari sanoi, että 20% todennäköisyydellä veikkaus voi olla myös väärä. Tämä tyyppi kun ei varsinaisesti esitellyt itseään. :)

Mahdattekohan muistaa, kun kuun alussa kerroin appiukosta (synnytyslääkäri), jonka mukaan tuntemani potkut olivat suolen liikkeitä? No, viime yönä, kun jännitin ultraa (ja sitä, että onko sikiö hengissä kun kerta kuitenki tunnen vaan pieruja...!) ja valvoin monta tuntia, tunsin jopa mahan ulkopuolelle potkut! Samoin tänään päivällä. Siksi olikin hienoinen yllätys, kun mulla on kuulemma etinen istukka. Tai miten se sanotaan, siis kun se on siinä mahan puolella. Mutta näköjään tulossa on vahvajalkainen mimmiliigalainen. Niin että tää tulee sit lätkäjengiin mukaan!

Oon vähän kade teidän äitiysvaateostoksista! En oo saanut ostettua vielä mitään, ja kuljen tosi coolisti housun napit auki ja yritän valikoida pitkiä paitoja päälle... Tänään kävin Stockalla enkä uskaltanut kysyä myyjältä, missä äitiysvaatteet on. ;) Ihan kuin ois teini kortsuostoksilla! Jotenkin kun tämä maha tuntuu vaan läskiltä, niin on hassua ostaa niitä hienoja valaiden vaatteita. Mulle kyllä ehti tulla jo joku painoneuroosi, kun appi alkuun kyseli, että eihän oo tullut painoa. Tänään kävin siellä ultrassa vaa'alla, ja kolme kiloa oli tullut lisää. Ajattelin että KÄÄK, kolme kiloa läskiä! Koska kuulemma tosiaan kaikki ennen 20 viikkoa tullut on läskiä... Vähän ihmetyttää, koska tarkkojen tutkimusten jälkeen sekä minä että mies todettiin, että olen laajentunut ainoastaan tisseistä ja mahasta. :) Ja näissä minun tisseissä pieni lisäläski on vaan tervetullutta.

Huh, mitä omaa napaa ja hassua kitinää tämä minun juttu. Pitäis näköjään perustaa blogi, niin saisi puhua vain itsestään! :D No jaa, oon ollut niin pitkään taas taustalla, että saatte sitten kertarysäyksellä enemmän.

Hyvää viikonloppua ja vointeja kaikille!

t. Ellu rv19+5

Lisäys: Alkoholista vielä. Täältä vauva-lehden sivuilta löytyi artikkeli, jossa Naistenklinikan ylilääkäri Erja Jotain sanoi, että raskaana oleva voi juoda viikossa maksimissaan kaksi annosta vahingoittamatta sikiötä. Aika paljon minusta, mutta eipähän tarvitse huolehtia jos on joskus ottanut lasillisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/230 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi Ellu sinua millaisen appiukon olet saanut riesaksesi! Jaksamista noiden kommenttien kanssa, niitähän varmaan löytyy sitten raskauden ja syhnnytyksen joka vaiheeseen...

Hoikka saa kyllä olla jo pari kolme kiloa tähän mennessä lisännyt painoaan, tällaisilla meikäläisen kaltaisille painoindeksi 29-20 ihmisillä ei saisi olla vielä tullut mitään.

Mutta raportoihan jatkokommenttejakin, hauskoja ovat!!!

t

Sinisini rv 19+2

Vierailija
144/230 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultra takana ja tyyppi vastasi täysin viikkoja ja muutenkin näytti kaikki olevan kunnossa! =)

Onnea kaikille jotka ovat saaneet sukupuolen selville, mä oon salaa vähän kateellinen, kun en halunnut tietää.. Kätilö kysyi, että katsotaanko sukupuolta niin pienen hiljaisuuden jälkeen sanoin, että eipä sitä tartte katsoa joten jännitetään loppuun saakka! ;) Kerran ei kysytty pojiltakaan aikanaan niin ei nyt sit kysytty tältäkään.. Eikä sillä oikeasti ole meille mitään merkitystä kunhan olisi terve! Mutta ihanaa te jotka pääsette ostamaan vaatteita ja muita tavaroita sukupuolen mukaan, oi ihanaa :)

Ihana kuulla sinustakin pitkästä aikaa Pola ja kiva toki kuulla muistakin!

Kolmasunelma: Mulla jo raskaana ollessa toinen takki ostettuna (se eka ostettu ei mahdu enää kiinni, mutta kun se oli niin hieno..) Nyt ajattelin kyllä pärjätä olemassa olevilla ja lainata vaikka äidiltäni takkia joka on vähän isompaa kokoa kuin 36 =)

Tytsä90 ja Jenskuli87 IHANIA mahakuvia, pakko on minunkin laittaa ja sanonpahan vaan, että kun kuva yleensä vääristää niin nyt tää kuva vääristää niin, että piti ihan kysyä mieheltä, että onko mun maha muka oikeasti noin PIENI?! Näyttää täältä ylhäältä paljon suuremmalta!!! =)

Mukavaa viikonloppua ja voikaa paksusti!

Aurinko & Tyyppi 20+5 (Wau)

Vierailija
145/230 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltanu lisätä itteäni listaan, kun yleensä kun tän koneen kanssa yritän jotain tehdä niin ei ainakaan mitään hyvää seuraa :D mutta jos joku ihana ihminen viittis mut lisäillä sinne, niin LA olis 19.4 ja Salosta :) eli mikäköhän viikko nyt olis, ei pysy enää laskuissa, 18+4 ehkäpä :D

Vierailija
146/230 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva potkiskeli koko eilisen päivän.=) Kauhea tum-tum-tum tuntui koko ajan, vie varmaan kaiken mun energian tuo tulokas kun on noin energinen ja itse tunnen oloni tiskirätiksi.

Polan mietteet kuulosti hyvin tutulta, hyvin negatiivisissa tunnelmissa on oltu täälläkin. Nyt vaikuttais taas että hieman parempi mieli. Monta kertaa olen miettinyt että jos en nyt olisi raskaana, niin haluaisinko enää lapsia ollenkaan. (No, oikeasti olisin varmaan kovan vauvakuumeen kourissa..) Riittäisköhän meille nämä kaksi sitten, raskaana olo on ollut niin kirjaimellisen raskasta nyt.:) Onneksi nyt tuon eloisuuden perusteella tietää, että vauva on elossa ainakin.

Rakenneultraan vielä muutama päivä..löisin vaikka vetoa että tyttö tulee, mutta katsotaan. Jännittää kyllä taas sinne meno, toivottavasti kaikki on kunnossa.

Puoliväliä alamme elellä, ihanan paljon on porukkaa mukana. Ilmeisesti joku ehdotti tapaamista. Mielelläni osallistuisin itsekin jos joku sitä alkaa nyt järkkäämään. Ainakin tässä pk-seudulla onnistuisin osallistumaan, muualle en autottomana ja kortittomana niin helposti pääse. Kovasti piristäisi tavata kohtalotovereita. ;)

Omppulin (pitkästä aika hyvin nukkunut) äiti rv 19+0

147/230 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkäpä jo päivää, mutta joka tapauksessa itsellä vielä aamuinen olo =)

Nyyt iski samantien kiire kun koneelle istui, eli palaan paremmalla ajalla,mutta pitää nyt tässä kysyä, että pola ja fantasy paljonko tuo ultra yksityisellä maksoi? Itse pohtinut sinne menoa, mutta mietityttää tuo hinta, eli jos jompi kumpi viitsii valöottaa kuinka paljon kukkaro kevenee?

Palailen myöhemmin sitten paremmalla ajalla kommentoimaan enempi.

-mimmuli&papu- rv.17+5

Vierailija
148/230 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emsu, tervetuloa ja onnea matkaan! Et olisi voinutkaan lisätä itseäsi listaan, kun sen voi tehdä ainoastaan viestin luoja eli tällä kertaa minä :)

mimmuli, kävin yksityisellä Femedassa Helsingissä.. Eka käynti oli 20min. käynti ja maksoi kelavähennysten jälkeen 94€, toinen käynti oli 30min ja maksoi kelavähennysten jälkeen 146€ (käytti silloin myös 3d&4d tekniikkaa, joten voi olla että niistäkin tuli vähän extraa).. Kannattaa vaan aina vähän sanoa, että on vähän mahakipua ollut tai vuotoa - jotta saa ne kelakorvaukset.. Edellisessä raskaudessa, joka meni siis kesken, niin silloin multa ei vähennetty kelakorvauksia ja se 20min käynti oli jotain 130€..

Aurinko, ihana maha ja on se iso maha ;D - ihanaa, että jollakin muullakin on tätä koko luokkaa kun mulla :D

ellu+mini, onnea tytöstä - ihanaa :D! Varmasti hänestä tulee "poikatyttö" ja mukana lätkäliigassa tottakai! Ihana sun viesti muutenkin oli, naurut sai :D! Mutta ihmeellinen kyllä tuo appiukkosi on, anteeksi vaan, mutta kyllähän ennen rv20 tulee muustakin painoa kuin läskistä!! Mullakin esim. rinnat on 2 kuppikokoa isommat ollut jo monta viikkoa, tottakai siitä tulee painoa! Sitten heti alusta lähtien raskaana olevassa kiertää enempi verta, joka painaa myös jonkin verran! Sekä kyllähän se vauva, istukka ja lapsivesikin painavat jo ennen rv20 jonkin verran... Ja joillekin kerääntyy enemmän nestettä elimistöön, kuten mulle, ja sehän ei ole läskiä :D! Mä oon ehkä pari-kolme kiloa "oikeasti" lihonnut tässä vaiheessa, koska elimistö kerää rasvaa eritavalla kuin ilman raskautta (nyt on siis tullut 7 kiloa).. Mutta yleensä niistä ylimääräisistä kiloista pääsee imettämisen yhteydessä! Esikoisen kanssa mulla paino nousi 16 kiloa ja olin silloin myös aika turvonnut, mutta kuukauden päästä synnytyksestä oli pari kiloa jäljellä vaikka söin todella paljon koko ajan enkä laihduttanut mitenkään.. Ja parissa kuukaudessa olin saman painoinen kuin ennen raskautta sekä 11kk imettämisen jälkeen olin hoikempi kuin ennen raskautta.. Tietenkin olin silloin 7 vuotta nuorempi ja nyt ehkä joudun "tekemäänkin" jotain laihtuakseni, en tiedä :D!

fantasy&hope rv22+2 (ultran mukaan)

Vierailija
149/230 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi vitsi teillä on hienoja mahakuvia! Niin isot kuin pienetkin mahat on ihan huipun näköisiä. :)

fantasy: Minustakin on ihmeellinen tuo appeni. Se on oikeasti kiva ja huolehtivainen, mutta pitää ehkä sanoa, että ei saa lääkäröidä minua ellen kysy jotain. Mullakin on rinnat kasvaneet jotain 2 kuppikokoa, ja mahakin on aika iso jo. Mutta oikeesti, entäs sitten vaikka tulisi läskiäkin? Minä ainakin oon ihan normaalipainoinen, olisko se sitten niin kamalaa, jos vähän lihoisi? Jotkut lihoo ja jotkut ei, varmasti esim aineenvaihdunnan muutokset vaikuttaa siihen, minkä verran paino nousee. Minusta raskaana oleminen on muutenkin vähän stressaavaa kun kaikkea vahdataan ja on tiukat kriteerit. Onko se nyt sitten niin, että on huono äiti jos lihoo enemmän tai vähemmän kuin 8-12 kiloa raskausaikana...

Ja muuten, se tyttöangsti loppui jo, kiitos lohdutuksesta! :) Eiköhän me tykätä siitä vaikka siitä tulisikin prinsessa. :) Ihan yhtälailla kun en halua pakottaa sitä balettikouluun ja ompelukerhoon, niin en myöskään halua pakottaa jääkiekkoon tai nyrkkeilyseuraan. :) Jotenkin minusta kuitenkin tuntuu, että pojat olis "helpompia" kasvattaa. Itse olin ainakin ihan kamalan itsepäinen lapsi ja teini. :) Pojat on ehkä vähän suoraviivaisempia kuin tytöt, vaikka ovatkin usein villimpiä. Mitä muuten luulette, johtuukohan poikien "villeys" siitä, että pojille automaattisesti sallitaan enemmän, koska pojathan ovat poikia? Tytöiltä ehkä vaaditaan enemmän just kiltteyttä ja hiljaa olemista. Minun pientä pikkuveljeäni heitti toinen poika kivellä. Äitinsä kommentti oli, että "sellaisia ne pojat ovat". Huhhuh! Ja mistähän oikein luin vähän aikaa sitten jutun, jossa äiti puki lapsensa vuoroin punaiseen ja siniseen haalariin. Sinisessä haalarissa kun lapsi tutki vaikka rattaiden renkaita, kehuttiin pojan olevan kiinnostunut menopeleistä. Punaiseen haalariin pukeutunutta lasta taas varoiteltiin likaamasta itseään. :D

Minä muuten yllätin itseni totaalisesti tänään. Ihmettelin kun tissejä rupesi paleltamaan ihan yhtäkkiä. Katsoin alas ja huomasin, että paita on ihan märkä. MAITOA. Kääk. Mitä ihmettä minä teen seuraavat 20 viikkoa, kun sitä ei kukaan vielä tarvii? Eikös sitä pitäis tulla vasta ihan lopussa..? Niin että täällä ollaan sitten ihan virallisesti muututtu meijeriksi. Jos teillä on nälkäisiä lapsia niin tänne vaan.

t. Ellu+mini 19+6

Vierailija
150/230 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Meilläkin on rakenneultra takana, ja kaikki näytti oikein hyvältä. Pikkuinen vastasi aika lailla tasan viikkoja. Meille tulee tyttö ja sain mukaani muutaman kuvan pienistä häpyhuulista! Näyttää hassulta, täytyy varmaan kirjoittaa niihin kuvatekstit, ettei sitten myöhemmin ihmettele että mitä ihmettä siinä pitäisi näkyä.

Vatsa on kasvanut aika lailla, ja tuntuu ettei pysty mitään syömään kun on jo tosi täys olo. Ummetuskin alkaa vaivaamaan, vaikea kuvitella että miten hankala olo on sitten loppuraskaudesta kun tämä on ensimmäinen raskaus mulla. Potkuja tuntuu nyt enemmän, ja pikkuinen on aktiivisin iltaisin kun olen menossa nukkumaan.

Mua vaivaa vielä aika lailla huoli siitä, että meneekö kaikki hyvin, vaikka tähän asti kaikki on hyvältä näyttänyt. Mutta pikkuisen varmempi olo on aina kun alkaa taas uusi raskausviikko, ja huomenna tuleekin 21 viikkoa täyteen.

Kaikkea hyvää kaikille!

Emilia82 ja pikku tyttö 20+6

Vierailija
151/230 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun täällä ollaan hengessä mukana ja kannustetaan:-) Nyt on pari päivää ollut helpompaa - se ultrassa käynti helpotti hurjasti!

Ellu: (Helsingin keskustan) Stockan äitiysvaatteet löytyvät kuudennesta kerroksesta, sieltä, missä on vauvanvaatteetkin.

Ja tuo appiukkosi kuulostaa kyllä melkoiselta! Kyllä saa tulla painoa jo tuossa vaiheessa, varsinkin jos on muuten normaalipainoinen. Mun kohdalla neuvolantäti on suunnilleen ollut huolissaan, kun painoa ei ole oikein tullut (no nyt se ei ookaan punninnut mua pariin viikkoon, heh, saattaa tulla ensi kerralla ylläri).

Ja liikkeiden tunteminen on kai todella yksilöllistä sekin. Mulla on tosin välillä sellaisia väristyksiä ihan lihaksissakin, mutta sitten on vähän samanlaista ikäänkuin syvemmällä. Joskus on vaikea erottaa, mikä on vauvsn liikettä.

Mutta tämä ei siis tarkoita, ettetkö sinä olisi tuntenut ne liikkeet jo tosi aikaisessa vaiheessa! Jokainen sen tietää parhaitse itse.

Mimmuli: Mäkin kävin Femedassa. Maksoi noin 160 euroa, mutta kesto oli sen noin 30 minuuttia ja suurin osa oli 4D-kuvaa. Se oli oikeastaan täydellinen rakenneultra, kun kuitenkin viikkoja on jo tämän verran. Hintaa oli ihan juu, mutta se oli kyllä mielestäni joka sentin väärti. Ja viime raskaudessa kävin toisessa paikassa yksityisellä, huonot laitteet ja surkea lääkäri (joka ei tiennyt sikiön kehityksestä mitään). Silloin maksoin 145 euroa, että jos siihen vertaa, niin...

Femedassa eivät kyllä taida kaikki lääkärit tehdä 4D-ultria, että jos sellaiseen haluaa, niin kannattaa varmistaa aikaa varatessa.

Muuten ei tässä kummempia. Välillä särkee tuosta häpyluun kohdalta niin paljon, ettei pääse kunnolla liikkumaan. Se taitaa nyt olla sitten sitä kuuluisaa liitoskipua? Mutta miten ihmeessä pärjään parin kuukauden päästä, jos nyt on jo ongelmia päästä kävelemään...

Eipä silti, minä kestän fyysisesti ihan kaikki raskauden riesat, kunhan vaan vauva pysyy elossa ja olisi suhteellisen terve!

Mukavaa uutta viikkoa!

Pola 19+0 (leikisti, oikeesti jotain muuta)

Vierailija
152/230 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla ultrakuulumisia, kumpa jo itsekkin pääsisi nopeasti. 8.12 meille on varattu ultra, eli kaksi ja puoli viikkoa vielä odotusta.

Aika mukavasti täällä on jo tulossa tyttöjä sekä poikia :) . Minä jotenkin salaa haaveilen pojasta ;) , vaikka toki kaikki ihanat hello kitty hörhelötkin on ihania :D .Olen niin onnellinen meidän kakkien puolesta ja rukoilen että kaikki menee loppuun asti hyvin.

Minulla on tässä muutaman illan ollut pohdintoja, uskon että kyseessä on harjoitussupparit, mutta kuitenkin huolestuttaa ja soitin tyksiinkin. On jo muutaman viikon aina välillä masu mennyt pinkeäksi, mutta nyt sen oikein jo tuntee paremmin. Kovetuksia tuntuu muutama tunnissa, välillä harvemmin. Tuntemukset eivät ole kivuliaita, lähinnä pissattaa jos rakossa on jotain, ja ihmetytteleepi. Varsinkin seksin jälkeen pingottaa. Huomenna ajattelin ottaa yhteyttä neuvolaan, ja lääkäriin jotta pääsen tarkistamaan kohdunsuun tilanteen ihan varmuuden vuoksi. En edes ole aivan varma että onko koko ajan kyse supistuksesta, vai sikiön liikkeistä? Kun tuntuu että välillä pingottaa vain kohdun alaosa, eikä yläosa lainkaan ja välillä pingotus on toispuoleista. Seksin jälkeen sen oikein huomaa ja tuntee kun koittaa vatsasta että missä menee kohdun rajat, ulottuupa tuo jo napaan saakka, hirvittävän nopsaan se kasvaakin.Muutenkaan tuo pingotus ei läheskään aina yllä napaan, eli koko kohtuun saakka.Tyksistä kehottivat ottamaan iisisti ja välttämään seksiä pariin päivään, koitappa sitten näillä himoilla :D , vaan pakko se kai on O_o. Ensimmäiset liikkeet vatsan päältä tunsin tänään :D , tuli itku, oli se niin ihmeellistä. Puhuin vielä samaan aikaan puhelimessa hyvän ystäväni kanssa ja tihrustettiin yhdessä :D. Pitääkö minun nyt olla huolissaan näistä supistuksista? Onko kenelläkään muulla jo näin aikaisessa vaiheessa, tai onko joskus ollut edellisisissä raskauksissa? Olisin niin kovin kiitollinen jos ihmiset kertoisivat kokemuksistaan, tuntuu että olen niin eksyksissä tämän esikoiseni kanssa :) . Matilda 19+2

P.s hirmuisesti himottaisi ostella kaikkea ihanaa jo, mutta kun ei vielä uskalla millään. Olen kai taikauskoinen, mutta uskaltaudun shoppailemaan varmaankin vasta joskus helmikuussa :/ . Kaikki tavarat joita sukulaiset ja ystävät ovat luvanneet, olen pyytänyt säilömään omissa kodoissaan, enkä halua niitä vielä tänne. Jotenkin olisi aivan hirmuista jos jotain sattuisikin ja joutuisi viemään pois kaikki ihanat vauvatavarat. Äitiysvaatteisiin minun ion ollut jo pakko siirtyä, vatsani on valtava! Ihmiset pyrkivät sitä koskettelemaan, mikä oudoksuttaa :D . Minun masu! Murrrr ;) . Ostin farkkuminarin ja raskaushousut, parit masutuubit ja yhden baby t-paidan. Enää kun ei mene tavalliset housut jalkaan. Kiitos muuten vinkeistä, että sivut auki sukkiksista, ah miten helpotti oloa :D .

Vierailija
153/230 |
22.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoituksena sinulle matilda-aleksandra, että minulla on ollut supistuksia n. vkolta 10 alkaen. Tai alkuun oli lähinnä sellaista vatsan pingottumista, mutta hyvin pian ihan oikeita supistuksia. Niitä esiintyy eniten kävelyn, imuroinnin, seksin yms jälkeen, mutta saattaa olla toisinaan ihan ilman syytäkin. Näin on ollut myös aiemmissa raskauksissani. Lääkäreiden mukaan ei ole syytä huoleen (kun on tarkistettu, että kohdunsuu yms on normaali), mutta turhaa rasitusta on silti syytä välttää. Olen itse nyt ollut sairaslomalla pian 2 kuukautta, osittain näiden supistusten takia. Mitään muuta niille ei tehdä, kun käsketään vaan lepäillä ja välttää turhaa rasitusta. Joten oman kokemukseni perusteella sanoisin, että ihan rauhallisin mielin saat olla =)

Vierailija
154/230 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Uusi viikko alkoi taasen! Eikä talvesta tietoakaan vaikka kk jouluun.

Tervetuloa uusille! Tää on kyllä ihan mega-ahkera ketju!

Mua supisteli kans ekassa raskaudessa joltain vkolta 15->. En kyllä käynyt missään tsekkaamas tilannetta, mutta huomasin sen liittyvän rasitukseen. Nyt on myöskin välillä supistellut, mutta en ole käynyt missään lekurilla. APUA!! Pitäiskö? Täällä Hgissähän ei ole vielä näillä viikoilla ollut yhtään lekuritarkastustakaan, joten olen autuaan tietämätön kohdunsuun tilanteesta. En ole ollenkaan osannut ajatella, että nämä supparit ei kuuluis asiaan, tyhmä minä!!! Alkaa huolestuttaa........

Äippävaatteista vielä sen verran, että älkää nyt unohtako huuto.netiä ja vaiks näiden vauva-sivujen myydään-palstaa!! Itse ostin edellisen raskauden kaikki äippäkuteet huuto.netistä (farkut plus toiset housut, caprit, leggingsit, pitkän farkkuhameen, 4 puseroa, lyhyen kangashameen, sukkikset käyttämättömät(!)) ja rahaa meni reilusti alle 100 €. Harva noita kuteita kuitenkaan montaa vuotta pitää, joten tosi hyvälaatuisia tai jopa käyttämättömiä myydään edullisesti. Plus tietysti suosin kierrätystä!!! Lapselle olen ostanut ulkovaatteet käytettynä, hyvin on toiminut ja saanut edellisen käyttäjän suosittelemia :-D

Ja "töiden" pariin, mä oon kyl ollu ihan megahuono työntekijä muutamat viime kuukaudet. HYI!!

T: Miukkis ja apua, unohdin taas olisko jotain rv 19...

Vierailija
155/230 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka pitkästä aikaa!

Mulla olisi tärkeä kysymys kaikille niille, jotka ovat vakituisessa työsuhteessä - maksaako yrityksenne teille palkkaa äitiysloman enimmäisistä kuukausista? Miten teillä toimitaan ja kuuluuko yrityksenne työehtosopimuksen piiriin?

Saattaa tulla hieman kädenvääntöä......... joten oliisn ylen kiitollinen pikaisista vastauksista :D

Vierailija
156/230 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

meillä ei makseta palkkaa ekoilta kuukausilta. Meillä ei ole tosin TESiä, tällä alalla ei ole olemassakaan, mutta omat työehdot on tehty ihan ilman liittoja ja niissä tämä todetaan. Niinhän se lain mukaan menee itse asiassa, ellei alalla ole TESiä, joka määrää toisin. Aika monessa paikassa on 3-6 kuukautta palkallista, mutta siitä pitää olla erikseen sovittu joko TESissä tai omassa työsopparissa.

Mä en itse edes haluaisi palkallista alkuun, kun äitiysraha lasketaan vuoden 2008 työtulojen mukaan, ja silloin sain oikein kivoja bonuksia, kun taas nyt mulla on palkanalennus päällä, niin mun äippäraha tulee olemaan todennäköisesti sama kuin mun palkka nyt, no hiukan pienempi, mutta ei merkittävää eroa :-)

Supistuksista: mulla on ollut niitä nyt varmaan just joltakin rv 15 asti, ja esikoisestakin oli melkein yhtä varhain. Eivät olleet ainakaan ekassa lääkärissä mitään tehneet, eipä niitä silloin vielä pitkään ollut olllutkaan, tosin esikoisesta oli samanlaisia ja nätisti se meni melkein kaks viikkoa yli lasketun ajan :-) Eli en ole erityisen huolestunut, sellaiset kohtuullisen kevyet kuuluvat ihan asiaan, eikä ne ees tee mitään kohdunsuulle. Jos huolestuttaa kuitenkin, soita neuvolaan ja kysy asiasta! Luulisin kyllä, että kun olet ensikertalainen, tuntemus on niin outo, että huolestut siitä enemmän kuin on tarpeen. Mutta kun ei näin netin välityksellä tiedä, millaisia ne sun supparit on niin neuvola on aina hyvä paikka kysellä!

Mua itseäni huolestuttaa hiukan se kun edelleen kanniskelen esikoistani, joka painaa jo yli 22 kiloa. Mutta kun en viitsisi sohvalle nukahtanutta herättää portaita kävelemään tms. ja mies on aina jossakin muualla silloin kun sitä tarvisi tuommoiseen pikkujuttuun. Joskus kyllä vihlaisee vähäsen, yleensä ei tunnu mitään. Esikoista odottaessa en todellakaan olisi pystynyt kantamaan mitään noi painavaa ilman, että olisi sattunut, mutta niinhän se on, että siihen mihin on tottunut ennen raskautta, pystyy aika pitkälle raskaana ollessakin. Mutta ehkä nyt alkaa tulla se vaihe, kun ei enää pystykään...

t

Sinisini rv 19+5 - rakenneultra keskiviikkona!

Vierailija
157/230 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysrahasta: jos tulot on noussu viimeisen 6kk aikana vähntään 20% niin se lasketaan uudelleen. siis rahan määrä. ja jos on viimeksi ollut äitiyslomalla kolmenvuoden sisällä niin nyt on saa määrä.

vaikeasti selitetty.

kauhea väsy vaikka sain nukuttua yöllä viisi tuntia putkeen. esikoinen heräilee vielä, joten on luksusta.

ankea ulkoilma masentaa. kohta on joulukuu ja ulkona on kuin syksy. Myrskyää, sataa vettä ja lumesta ei tietoakaan.

huomenna neuvola, ke-to esikoisen reumahoidot ja perjantaina rakenneultra.

EsteriArmas 20+3

Vierailija
158/230 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Käsitykseni mukaan homma menee niin, että jos TES:ssä sanotaan että maksetaan niin sit maksetaan, kuten täällä jo todettiinkin. Jos ei ole mitään yleissopimuksia niin sit maksaa Kela. Itsellä oli ekassa raskaudessa se tilanne, että olin ollut vuorotöissä, jolloin työnantaja maksaa vain peruspalkan (ilman lisiä) ja Kelasta saa sen lopun, jolloin tulee ns. normaali palkka. Tai mä sain kyl huomattavasti enempi, ku olin tehny vuonna 2006 (menee siis viimeisen vahvistetun verotuksen mukaan: jäin äitiyslomalle marraskuussa 2007 ja tulot katsottiin vuoden 2006 mukaan) ihan hitosti ylitöitä :-DD

Tulevassa äippälomassa saan taas noiden vuoden 2006 tulojen mukaan, koska edellisestä "lomasta" on alle 3 vuotta. Wuhuu, sillä kun nyt jään äippälomalle maaliskuussa, niin edelllinen vahvistettu verotus olis kaiketi vuoden 2008 ja silloin olin kotona ekaks äitiyslomalla, sit vanhempainvapaal ja sit hoitovapaalla (plus vähän töissä siinä loppuvuodesta) eli ei kauhean häävit kokonaisvuositulot ollu.

Ja kuten todettu, jos viimeisen puolen vuoden tulot >20% edellisen vahv. verotuksen tuloista, niin saa sen puolen vuoden mukaan laskettuna. Ideana kai tässä on se, ettei äitiyslomalle jäämisestä tulis (aluksi!!) kamalaa taloudellista tappiota. Kelan sivuilla muuten sellainen laskuri, jossa voi laskea pvärahan määrän.

T: Miukkis ja jtn 19 (ei vuotta, hi hi)

Vierailija
159/230 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, olin minäkin omassa viestissäni hiukan epäselvä, eli siis en itse omalla kohdallani aio käyttää tätä mahdollisuutta laskettaa äitiyspäiväraha viimeisten 6 kk:n tulojen mukaan kun niiden perusteella saisin vähemmän kuin sen viimeisen vahvistetun verotuksen mukaan. Siellä Kelan sivuilla minä kävinkin laskemassa päivärahan määrän ja totesin, että näinpä tässä taitaa käydä, ettei kovin suurta taloudellista menetystä tule :-)

Jos TES ei tosiaan määrää mitään siitä palkasta alussa, sitten saa vain KELAn maksamaa rahaa, joka on sama kuin sairauspäiväraha eli pienempi kuin palkka.

Mulla kävis samoin kuin Miukkis sulla jos hankkisin nyt toisen (kolmannen) lapsen perään, saisin äitiyspäivärahan vuoden 2008 tulojen mukaan vielä sittenkin, joskus vuonna x... se olisi ihan kiva, koska jos nyt se vielä tulisi ajankohtaiseksi, niin siinä välissä ei todnäk ehdi kummoisia tienaamaan, ei ainakaan mitään kovin vastuullista hommaa ehdi uutena hankkia noin vuodeksi, niin se ei laske päivärahaa :-)

t

Sinisini, porsaanreikien metsästäjä ja employee of the month (niinkuin Miukkis sinäkin näköjään :-D)

Vierailija
160/230 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina silloin tällöin käynyt lukemassa mielenkiintoisia juttujanne..on niin kiva seurata muiden raskauden etenemistä, kun ollaan lähes samoilla viikoilla..

Eli, olen 31v, odotan kolmatta lasta..yksi "keskenmeno", sydänäänet vaimeni viikolla 10. viime huhtikuussa.

Lapset on tyttö 12v ja poika 1,5v.

Nyt en kerkee enempää kirjottaa tähän hätään, mut jatkossa sit lisää..

synnäri olisi Tays ja la 22.4.

melina 18+5